Ready for modding!
Chibi Maruko wrote:
norma
- 00:15:872 (1,2) - This is not great idea why you put a note at red tick. Remove it or remove NC at put NC at next slider fixed
- 01:04:122 - idk why are you ignored the important sound. Pls add fixed
- 01:20:122 - ^ fixed
- 01:28:122 - this is too and start kiai and chorus lol. Must add it fixed
- 01:52:122 (1) - It's better if change to ctrl + h I want to keep this
- The rest is fine
Good Luck!
Maaaatias wrote:
Ну, напишу небольшой модик на нормал.
00:39:122 (8) - непонятная пауза там по хлопкам
00:50:122 (4) - same ^
00:47:372 (8,9) - сделай как на этих скринах (https://osu.ppy.sh/ss/7003754 и https://osu.ppy.sh/ss/7003759) мой вариант мне нравится больше
01:11:872 (7) - сделай как тут 01:03:872 (7) - исправил
01:03:872 (7) - нк исправил
01:45:122 (3,4) - добавь между ними ноту
01:48:122 (7) - нк исправил
Удачи с картой.
Chibi Maruko wrote:
i lost my old mod before this. So, i'll give you a simple mod onlyPanty
- 00:35:622 (4,1) - Pls avoid the 3/4 for hard. There's no reason why you put here. Stop slider(4)endcircle at red tick - There is the reason why - for diversity. Anyway I agree to correct this pattern.
- 00:48:122 (1,2,3) - I think this is not great idea why you put the 1/4 streams here but i know i heard the 1/4 streams here bcs sound are pretty soft. Pls remove a slider (3) and replace a circle to become triple stream - Yes, i think it's too hard for hard diff, fixed
- 00:52:122 (1,2) - idk how to describe this. Anyway, move a slider (2) to red tick and add circle at blue tick to follow your mapping style before ths -fixed
- 01:09:122 (5,6) - It would hard to aim for dt players. Avoid them -fixed
- 01:24:118 (1) - It's better if change to ctrl + h to make better aim for players - there is no difference in this. Slider's hitcircle remains in the same place
That's all from me!
Good Luck!
Thank you for the mod!marth0 wrote:
[Easy]
this is really simple and nothing really stand out enough for me to point out.
but I would end kiai 01:36:122 here. It is also where you stop the claps I will leave as it is as it's still the strongest part of the song.
http://puu.sh/tD6GB/d06df32b64.osumarth0 wrote:
m4m
[Panty's Hard]
00:33:122 (3) - you can't shape the slider (for this sound) like this and then make the others like normal C and l shaped make the others (00:37:122 00:41:122 00:45:122 ) prettier like this one. nope, i think this is good form for slider (for this sound)
00:52:622 (5) - there's no need to make this not follow the stream imo. why? it's sounds like a stream.
01:20:122 (1) - follow the stream. a few units up! yep
01:25:872 (6,1) - this is weird considering how the rest is mapped. i think it's looks okay...
01:36:122 (1) - ^ kiai thing. this tap looks nice, yeah.
Спасибо :3Shmiklak wrote:
requested at telegram. пробегусь быстренько (не бейте что между языками прыгаю, просто так прикольнее хд)[General]
- Shaaazi420 as mapset's owner has to map most part in this set. now every guest mapper has got longer drain time then you. now it's very good reason for DQ. Замапаю изик без брейков, подумаю на счет того, чтобы замапать новую диффу.
- you have got inconsistent tags. tags must be consistent for every diff. Исправил.
- у тебя там бг от изика имеет соотношение сторон отличное от других бгшек. ничего плохого в этом нет, но выглядит глупо, было бы лучше что бы каждая пикча имела одно соотношение, а еще я бы порекомендовал соответствовать одному стилю в бгшках. а то ща где то счастье, где то грусть, где то один перс, где то два, ну и тому подобное. Поменяю.
- совсем не важный пункт, НО диффы имеют разную длину. желательно исправить. Исправил.
- add combocolors to EVERY diff. Исправил.
- рекомендую поставить где нибудь спиннер что бы избежать одинаковых скоров в таблице рекордов (например тут 02:00:122 - 02:16:122 - ). Так как это написано в General, нужно ставить во всех дифах, насколько я понял. Поставил.
[Easy]Подытожим:
- 00:08:122 (1,2,3,4,1,2,3,4) - ставить клап на каждый объект, не самое разумное решение. нужно какое то разнообразие Если честно, то не знаю как разнообразить. Я ставил подходящий по звучанию хитсаунд на каждый бит в песне.
01:36:122 (1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5) - тоже самое ^- 00:10:122 (3,4,1) - подобный переход выглядить не опрятно, попробуй что то другое, более милое, может даже такое http://shmiklak.s-ul.eu/c6YnhRHN Исправил.
- 00:12:122 (1) - у тебя все слайдеры в комбо кривые, рекомендую и его таким сделать что бы было более консистентно Исправил.
- 00:19:622 (5,1,2) - тут флоу мне кажется такое лучше зайдет http://shmiklak.s-ul.eu/q4NgZthi Исправил.
тут много где можно поработать над паттернами и флоу, поэтому дальше уже смотри сам что изменить Окей, посмотрю. Мне кажется, что не плохо было бы если бы я добавил побольше бланкетов.- 00:54:622 - я бы тут поставил 1/1 репит слайдер что бы хоть как то разнообразить ритм Но ведь тут 00:55:122 нету никаких звуков :thinking:
- 01:16:622 (3) - его бы тоже изогнуть как то Исправил
- 01:28:122 (1) - вот этого чудика бы как нибудь хисами выделть, например все три поставить Не совсем понял что ты имеешь ввиду, спрошу у тебя в телеграмме.
Модить другие диффы, я не хочу, твою диффу я прочекал и вот что могу сказать.: У тебя неплохо получается, я уверен что больше работы над паттернами и ты станешь великим маппером! К ритму каких то приреканий у меня нет, к основным ошибкам в диффе у меня тоже ничего особенного (разве что обилие общих ошибок в сете).
[]
удачи
Thank you!-NanoRIPE- wrote:
nm from my q
Easy
00:10:122 (3) - its quite boring if you just put 1/1 again and again,so maybe make the slider here 1/1 reverse slider then a circle on the next tick? for make variation not just 1/1 sliders Fixed!
00:13:122 (2) - move to 366,25 for perfect blanket I remapped this part
00:15:122 (4) - ^ 409,83 ^
00:24:622 (2,4) - a bit overlap Fixed!
00:28:622 (2,4) - ^ Fixed!
00:39:622 (2) - move to 64,46 for blanket the head of slider (4) at 01:58:622 with this slider? Fixed!
00:46:622 (3,1) - overlap is doesnt allowed on easy diff so maybe stack them for solve the problem? Remapped.
00:54:622 (3) - put a slider here because if you leave it blank (the next white tick) it doesnt make any sense and make the player confused Fixed!
01:00:622 (3) - same as 00:10:122 (3) You mean add a reverse slider? Fixed!
01:05:122 - why you make a break here? because theres no vocal it does mean that you must make a break.a break needed when the music becomes slowly (you can make a break if theres no vocal but in this case is different) azzzz idk how to explain this because my english is bad af
the main thing is its not if you put a break here (same as 01:21:122 ) Fixed!
01:12:122 (1,2) - ctrl g (i mean swap it) because the vocal start at 01:13:122 so i think circle would be better here I will leave it because I start every slider with a clapping sound
01:12:622 (2,4) - overlap is not allowed on easy diff Fixed!
01:33:622 (3) - move to 511,87 for better blanket? Fixed!
01:36:122 (1,2) - swap it (because the rhythm looks better if you swap it) I deleted a circle there, now it's better.
01:39:622 (5) - move to 406,206 for better flow (its too odd if you not move this circle) Fixed!
01:43:622 (5,1) - ^ 140,309 Fixed!
ok thats it from me ~
if you confused with my mod just ask me ~
GL!
Chibi Maruko wrote:
Hello . thx for the mod
[notice]FeezlyFixed
- 00:13:372 - pls don't ignored the sounds since this is hard. Add it Fixed
- 00:21:372 (4,1) - I think the copy sliders like that are not great idea :p. Change a slider (1) to another pattern fixed
- 00:36:122 (1,2,3) - This part are unsuitable put start at red tick. Remove a circle (1) and put the slider (2) at white tick. Also, put a slider (3) at white tick too Fixed
- 00:40:122 (1,2,3) - I think this part are not follow as your mapping style because before start big white tick, you must use a ds. So, you can fix it with ds neither bcs it's too hard to fix tho Fixed
- 00:57:122 (1,2,3) - Pls avoid the spaced triple stream. It's too hard to aim for dt players. Stack them. But there were many part you didn't to fix the spaced triple stream. So, it's depends to you either you want or not Fixed
- 01:08:122 (1,2) - I think this is too hard to click. I might you'd follow like 01:06:122 (1,2) Fixed
- 01:36:122 (1) - It's better if fix to ctrl + h Fixed
- 01:45:872 (8,1) - NC at slider (8) and remove a NC (1) bcs confusing for players lol Fixed
- 01:46:872 (1,3) - Avoid the overlap means move a circle (3) a little down to avoid the overlap Fixed
- 01:49:872 (1,1,1) - What the heck you spam nc. I might you accidentally or not. Remove it bcs this is important! Fixed
- 01:51:372 (1) - Remove NC. There's no reason why you nc here Fixed
- 02:00:122 - Pls add note here bcs it's important. If not, this map would not rank i guess Fixed
Good Luck!
Morgar wrote:
Hiii I'm here from my modding queue!
Modded your map and almost everything I mention is an aesthetic change!
kj's NormalSPOILER00:40:622 (3,4) - The head of (3) touches the body of (4), make (4) more curved and there is no problem. -- done
02:00:122 - This spinner is already super long so my first suggestion is to map this bit with lowering volume where is also does in the song.
If you choose to keep this spinner then make it last half a note longer (up to 02:16:122 - that is), this is exactly where the music ends. -- done
Morgar wrote:
Hi
I`am not Zeezly . I am Feezly.SPOILERfixedGeneral biggest flaws were:
1. failed blankets (check everything in case I missed a few flawed ones)
2. sliders that aren't copied (I explained further in the details).
00:21:372 (4) - Move to coordinates: x:324 y:46 fixed
00:28:622 (2,3) - Make (3) a blanket around (2)'s slider end. (note: 00:33:112 (3,1) - This is a perfect blanket.) fixed
00:32:122 (1,2) - (2) should be a copy of (1) and not just try to make it look like the same slider. fixed
00:33:872 (4,1) - Make (4) move more towards the end of the sliderend before and make (1) a little less circular. Screenshots:
Before After fixed
00:34:622 (2,3) - Make a better blanket of this. fixed
00:44:622 (2,3) - ^ fixed
00:50:122 (4,5,6) - These sliders should just be copies of each other instead of trying to make them look like each other.
Ctrl+C the first then Ctrl+V the others and use the rotation tool (ctrl+shift+r) for placing adjustments. Also handy are the Ctrl+G, Ctrl+h and Ctrl+J commands. fixed
01:13:122 (1,2,3,4) - Triple taps are like sliders when placed like this and (4) is too close to (2) in this situation, either move (2) up or (4) down. fixed
01:27:622 (4,5) - You break pattern on something that has been repeating for a while just this once? You should make this a slider like the rest. fixed
01:28:122 (1,2,4,5) - Should all be the same slider but copied again. fixed
01:38:372 (5,6) - Make a better blanket of this. fixed
01:41:872 (5,6,8) - Should all be the same slider but copied again. fixed
01:48:872 (2,3) - Make a better blanket of this. fixed
01:49:872 (1,1,1) - Should either all be the same slider but copied again or have a system as to how they change, this is too random. fixed
01:53:122 (3,4) - Make a blanket of this. (note that the (6) after should move it's sliderend to the readjusted place of (4)) fixed
01:57:622 (4,5) - Make a blanket of this. fixed
02:00:122 - This spinner is already super long so my first suggestion is to map this bit with lowering volume where is also does in the song.
If you choose to keep this spinner then make it last half a note longer (up to 02:16:122 - that is), this is exactly where the music ends.fixed
Very nice mod ! Thank you !
Спасибо за мод!Dron4ik_G wrote:
- Вообще не мешало бы добавить цвета в оставшиеся сложности, но, думаю, об этом вы уже осведомлены. Fixed!
[Easy]
- 00:54:622 (3) - Думаю, конец этого слайдера стоит немного опустить, чтобы он смотрел на круг 00:55:622 (4). Это выглядит более эстетично. Fixed!
- 00:38:622 (3) - Конец этого слайдера можно тоже немного опустить. Fixed!
- 00:53:122 (2) - Этот слайдер стоит изменить, сделав из него волнистый, чтобы 00:53:122 (2,3) как бы дополняли друг друга. Fixed!
- 01:38:122 (3,4,1) - расстояние между концом 3 и 4 заметно меньше расстояния между 4 и 1. Fixed!
Dron4ik_G wrote:
[kj's Normal]
00:13:122 (2) - Тут тоже конец не смотрит на круг 00:13:872 (3). -- исправил
00:16:122 (1,2) - Стоит подвинуть 2 чуть ближе к 1. -- не стоит
00:43:622 (7,1) - 7 не совсем ровно по отношению к 1. Нужно либо приподнять немного конец 7 или опустить 1. -- ровно и не должно быть
01:28:622 (2,3) - Здесь примерно тоже самое. -- ^
Dron4ik_G wrote:
Привет!
[Feezly's Hard]
00:22:122 (1,2) - Тут тоже конец не смотрит на круг. Только здесь я настоятельно рекомендую это исправить, причем двигать лучше круг.Не совсем понял о чем идет речь , оставил все как есть .
00:29:122 (3,4) - Слишком близко. поправил
00:53:122 (3) - Этот слайдер некрасивый, его нужно видоизменить. тоесть этот слайдер тебе впринципе понравился? 00:49:122 (3) - . сомневаюсь , что ваш указанный слайдер не красивый.
01:06:122 (1,2) - Лучше чтобы это было похоже на это 01:05:122 (1,2). исправил
01:14:122 (1,2,3) - Почему эти три круга стоят плотнее, чем предыдущие 01:13:122 (1,2,3) и 01:12:122 (1,2,3)? Это как-то неправильно.Задумка такая , триплы с разным спейсингом , разницой в 0.1-0.2 . Вполне играбельно и не чувствуется .
01:57:372 (3,6) - Их нужно совместить. Совместил
01:59:372 (8,9) - Это слишком неожиданно. Лучше сделать одним слайдером. Вполне ожидаемо , т.к. в последнем киае есть такие паттерны, и они повторяются не одинажды.
Спасибо за мод . Удачи!
Quadrocake wrote:
kj's Normal
00:14:122 (4,5,6,7) - это лучше переделать, не очень подходит к музыке -- там все норм
Thank you!Deivedux wrote:
Easy General (optional):
- AR: 4 or lower.
- OD: 4 or lower.
- HP: 4 is ok, but making it lower also won't hurt.
- Distance Spacing: 1.0x. It is very recommended to use the same cursor movement both in sliders and in-between notes, at least in these kind of easy difficulties.
Everything is fine here. I'll leave it.Modding:
- 00:47:622 (4) - A slider must continue to the flow. Not saying that this method is bad, it's just newbie players will be a bit lost if the next slider will be like this one. Fixed!
- 01:03:622 - In my opinion, there are too many sliders. Add a little bit more challenge there by replacing some of them with circles. There's quiet part of the song, so I mapped this part with sliders only. Same is here 01:20:622
- 01:45:122 - 01:49:122 - 01:58:122 - This way you are making the players to stop and instantly reverse their direction. Not something you would use in such easy difficulty. I think it is ok for easy difficulty. I saw alot of this kind of blankets on different maps. But still I will fix it.
- 02:00:122 - 4 spinners at the end is a bad idea, players will be tired of spinning after like 1.5 spinners. You could do something there, but I'm not sure what exactly. You can ask BN for the answer. I'll leave it like that for now.
Morgar wrote:
Panty's Hard
01:35:122 (3,4) - They overlap a small bit. Please fix for aesthetics. - ok
02:00:247 - This spinner is already super long so my first suggestion is to map this bit with lowering volume where is also does in the song.
If you choose to keep this spinner then make it last half a note longer (up to 02:16:122 - that is), this is exactly where the music ends. - already fixed
Dron4ik_G wrote:
Привет! Я из мод очереди.
[Panty's Hard]
- 00:11:122 (4,5) - Также желательно направить 4 на 5. - fixed
- 00:44:622 (2,3) - Тут нужно немного выровнять концы. Это почти незаметно, но все же. - fixed
- 01:35:122 (3,4) - Это наложение 3 на 4 мне не очень нравится. 3 стоит сдвинуть немного вниз. - already fixed, check prev mod
- 01:48:122 (1,2,3) - 3 стоит немного криво, поэтому из 1, 2 и 3 не получается прямой линии. Конец 3 нужно сдвинуть на одну клетку вправо по линии сетки. - это паттерн такой. После 3 идет такой же, но отраженный слайдер.
В остальном все хорошо. Удачи!
Quadrocake wrote:
Мой сверхнужный мод(нет)
Panty's Hard
00:09:872 (4) - по музыке комбо нужно начать с этой ноты - угу
00:37:122 (3,4) - слайдер можно изогнуть, к тому же тут 00:33:122 (3) - тот же звук сделан одним слайдером - не реверсный слайдер ради разнообразия паттернов, да и к тому же изогнутый сюда не впишется, смотри предыдущие слайдеры - один, ровный, чуть влево направлен, другой, ровный, чуть вправо, и наконец длинный тоже ровный и отраженный.
01:30:497 - 01:31:497 - отчётливо слышно слово "to", но там ничего нет, и хочется нажать на ноту заранее. прости, но не слышу там слога "to".
00:49:497 (7) - можно сдвинуть немного вверх и вправо шоб красиво- ok
Thank you![ Space ] wrote:
hello! from my queue
[easy]
good map, only 2 complaints:
CS 2? Nah, 3 is good
02:00:122 (1,1,1) - you have all of that space to map but you instead place spinners for more than 15% of the song? I'll leave it like that for now.
[ Space ] wrote:
hello! from my queue
[kj's normal]AIMod01:36:997 - too far fixed
01:37:497 - too far fixed
01:38:747 - too far fixed
02:15:622 - too close fixed
these points are not DSed correctly according to AIMod.
01:38:872 (6) - this is too fast for the player to react to. map should have some moments that are slightly harder than the rest of the map
Deivedux wrote:
kj's Normal
00:25:622 (4) - Place that note somewhere closer to the next beat. ok, i think it is better now
00:59:122 - Either place this part more to the left, or reform this slider 00:59:122 - so that it would go more to the right after the reverse arrow. changed shape of the slider
Quadrocake wrote:
привет.
Feezly's Hard
00:12:622 (2,3,4) - Этот паттерн не очень подходит музыке, я бы немного изменил форму согласен
00:41:122 (3,4) - 00:45:122 (3,4) - 00:49:122 (3) - один и тот же звук ты делаешь совсем разными паттернами. Можно в 3 случае поменять слайдер на слайдер и ноту, как ты делал до этого, или первые два поменять на сплошные слайдеры. 00:53:122 (3) - этот вроде в тему стоит . знаешь , этот я изменил - 00:49:122 (3), ибо плохо выглядит , давно собирался , а остальные оставлю как есть . Ибо в этом и была задумка . Чтоб карта была интересной и разнообразить как-то, ведь дальше идет сплошной повтор . тройка - слайдер , тройка - сладйер .
01:31:122 (7) - 01:33:122 (3) - Вторую часть слайдера можно сделать паралельно нижней кромке nope . так играется намного легче , считаю нужным оставить как есть
01:40:622 (2) - Можно выгнуть как и предыдущий слайдер и снова нет . тут же задумка такая . верхний слайдер идет вверх , центральный по середине , нижни идет снизу .
02:00:122 (1,1,1) - ну... криво бесите . исправил расположение
[ Space ] wrote:
hello!
[feezly's hard]
00:09:122 (4) - like the last diff (and even more relevant in this one), sliders like these could end on a white tick and place a circle at the sliderend. Nope
00:37:372 (4) - try to have a more circular flow here. I purposely made a triangle and not going to make it more circular.
Thank you
Gokateigo wrote:
kj's normal00:30:622 (5) - This angle isn't visible (or hard to see) I do not think so
00:39:622 (8) - ^ - ^
00:41:122 (3) - This slider looks bad, do a better curve Fixed
Gokateigo wrote:
Hi
Feezly's hard
00:13:122 (4) - Use a slider here Fixed
Same mistakes than kj's N Curves aren't good for clap sounds fixed
Thank you!Gokateigo wrote:
Easy
- The map is very good in genral but :
- 01:36:122 (1) to 01:59:622 (5) : All these objects don't represent any sound Listen carefully to the song.
- The kiai time and the normal parts are the same, you should map another sound or remove sliders to add circles to keep the map interesting to play I'll think about adding some sircles.
Bakari wrote:
[kj's Normal]
- 01:12:122 - не стоит оставлять сильные биты некликабельными попробуй заменить 01:11:872 (7) - на два серкла? Как вариант можно так
Note: 01:20:122 - аналогично. Может еще где-то что-то упустили. Исправил- 01:42:122 (5) - совсем уж он внезапно тут возникает, я бы не стал так резуо гнуть слайдер без особого повода. У тебя такое больше нигде в карте не встречается. Постарался сделать слайдер чуть более плавным, но резкий угол все равно оставил
Ну, оно такое. Местами видны неаккуратности и нехватка опыта, 01:33:122 (4) - например вот тут слайдер касается хп бара Мне кажется, это зависит от размера хп-бара, например, у меня он достаточно тонкий, так что слайдер никак не задевает
Мне кажется, это зависит от размера хп-бара, например, у меня он достаточно тонкий, так что слайдер никак не задеваетПопробуй со стандартным, все, что касается редактора всегда берет в расчет стандартный скин (ну или тот, который идет с мапсетом).