forum

Toyosaki Aki - Utauyo!!MIRACLE Euro-mix

posted
Total Posts
15
Topic Starter
indyinyou
This beatmap was submitted using in-game submission on 29 เมษายน 2554 at 14:48:05

Artist: Toyosaki Aki
Title: Utauyo!!MIRACLE Euro-mix
Source: K-on!!
Tags: Hirasawa Yui regenz
BPM: 161.5
Filesize: 8461kb
Play Time: 03:34
Difficulties Available:
  1. Cross Collab (5 stars, 757 notes)
Download: Toyosaki Aki - Utauyo!!MIRACLE Euro-mix
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
My 5th map
Yui Go Go ~
Have fun : D

wip another diff come soon :twisted:
Cyril Scarlet
:shock:
Topic Starter
indyinyou
cross colab

Toyosaki Aki - Utauyo!!MIRACLE Euro-mix

music only 00:01:571 - 00:26:834 - regenz
vocal + music 00:26:834 - 00:53:583 - indyinyou
1st **kiai 00:53:583 - 01:17:360 - regenz
1st Break 01:17:360 - 01:29:249
vocal + music 01:29:249 - 01:55:998 - indyinyou
2nd **kiai 01:55:998 - 02:19:775 - regenz
vocal + music 02:19:775 - 02:39:094 -indyinyou
3rd **kiai 02:39:094 - 03:04:357 - regenz
2nd Break 03:04:357 - 03:05:843
vocal + music 03:05:843 - 03:35:936 - indyinyou
regenz
Detail

เป็นDiff Cross Collab นะจ๊ะ สงสัยว่ามันต่างจาก Collab ธรรมดายังไง ก็ตรงที่

เราจัดโน๊ตในส่วนของคนอื่น แต่เรา วางโน๊ตกำหนดเสียงในส่วนของเราเอง

ช่วง 1 music only 00:01:571 - 00:26:834 ราวๆ 25 วินาที
ช่วง 2 vocal + music 00:26:834 - 00:53:583 (ก่อนไค1) ราวๆ 26 วินาที
ช่วง 3 1st **kiai 00:53:583 - 01:17:360 ราวๆ 24 วินาที
1st Break 01:17:360 - 01:29:249 เบรค 1 12 วินาที
ช่วง 4 vocal + music 01:29:249 - 01:55:998 ราวๆ 27 วิ
ช่วง 5 2nd **kiai 01:55:998 - 02:19:775 ราวๆ 24 วินาที
ช่วง 6 vocal + music 02:19:775 - 02:39:094 ราวๆ 20 วินาที
ช่วง 7 3rd **kiai 02:39:094 - 03:04:357 ราวๆ 25 วินาที
2nd Break 03:04:357 - 03:05:843 ราวๆ 1.5 วินาที
ช่วง 8 vocal + music 03:05:843 - 03:35:936 ราวๆ 30 วินาที

total time สีแดง 25 +24 + 24 +25 = 98 วินาที
total time สีน้ำเงิน 26 + 27 +20 + 30 = 103 วินาที

ผู้รับผิดชอบการวางโน๊ต+ใส่เสียง ในช่วงสีแดง regenz
ผู้รับผิดชอบการวางโน๊ต+ใส่เสียง ในช่วงสีน้ำเงิน indyinyou

ผู้ทำการจัดเรียงตำแหน่งโน๊ต ในช่วงสีแดง indyinyou
ผู้ทำการจัดเรียงตำแหน่งโน๊ต ในช่วงสีน้ำเงิน regenz


ขั้นตอนการทำ ก่อนการสร้างโน๊ต ให้ใช้หลักการต่อไปนี้ในการแมป (จำเป็น)
1. ใช้ slider velocity 1.8 ในการเรียงแบบไม่โดด เพื่อให้เหมือนกัน
2. slider tickrate 1
3. ระดับความยาก พยายามให้เข้าไกล้เคียง insane ที่สุดเท่าที่จะทำได้
4.เริ่มเรียงโน๊ตใส่เสียงตามปกติ แต่ บีท สุดท้ายที่วาง จบเส้นขาวใหญ่ บีทนั้นจะต้องอยู่ ตรงกลางจอพอดี หรือไม่ก็จบด้วยสปินเนอร์
5.คนที่ทำพาทต่อไปจะเริ่มทำต่อจากตรงนั้น โดยการ ลบ บีทตัวสุดท้ายของ ส่วนของคนที่ทำพาทที่ผ่านมาออก และจะวางโน๊ตตัวแรกแืืทนที่บีทที่ลบออกไปตำแหน่งเดียวกันกับที่ลบออกไป(กลางจอ) ในการรวมพาททุกส่วนเข้าด้วยกัน
6.ในกรณีที่พาทหลังที่เราทำเป็นเบรค จะจบโน๊ตยังไงก็ได้
7.สามารถเรียงโน๊ตยังไงก็ได้ แต่ไม่สามารถ ขยับ ตำแหน่งโน๊ตที่มีตาม TIMEline ข้างบนได้ สไลเดอร์ก็คือสไลเดอร์ เปลี่ยนรูปร่างยังไงก็ได้แต่ ต้องให้จังหวะเท่าเดิม และเสียงเหมือนเดิม
8.หลังจากที่แมปเสร็จหมดแล้วจะทำการ เริ่มเรียงในส่วนของอีกคน ก่อนที่จะเรียงให้ทำการ save new difficult backup ไว้ดูการใส่เสียงหรือตำแหน่งกันพลาด เพราะไม่มีโหลดใหม่
9.เนื่องจากผมทำแมป คอแลบแมปแรก นอกจากนี้ยังแรดทำ cross collab ด้วย ถ้า Failed กรุณาสมน้ำหน้า indy อย่าสมน้ำหน้าผมมมมมม 5555555555555555555
10.ผมใช้ custom ช่อง 1 ตูน 2
11.เริ่มและจบในส่วนพาทของตัวเอง ด้วย โน๊ตตรงกลางจอเสมอ ยกเว้น พาทก่อนหน้านั้นเป็นเบรคตัวแรกจะวางตรงไหนก็ได้ และพาทหลังจากนั้นเป็นเบรค จะวางโน๊ตจบที่ไหนก็ได้
12.จุดประสงค์ที่คิดไอ้วิธีนี้ขึ้นมา เพื่อ Balance แนวทางการแมปของ indy + regenz ให้ indy วางโน๊ตผมจะได้ง่ายลง(บ้าง) และให้ผมวางโน๊ต indy จะได้ยากขึ้น(บ้าง) :lol:
regenz
;) แจ่ม แต่อยากได้อีก สัก 2 คอมโบว่ะ จะได้ 999



ปล่อยแม่ง Approve ไปเหอะ คร้านแก้ :x ดิฟนี้อะ

เออเวลาเรียงกำหนด นิวคอมโบอะไรเองใหม่หมดเลย ขอแค่เสียงกับจังหวะโน๊ตเหมือนเดิมสไลเดอร์รูปร่างดัดแปลง ยังไงก็ได้

Download: Toyosaki Aki - Utauyo!!MIRACLE Euro-mix (indyinyou) [cross Collab regenz part].osu
Topic Starter
indyinyou
จะเอาแร้งก้ได้มั๊ง คะแนนมันห้ามเกินเท่าวะ ลืม = =
regenz
16 ล้าน ดูๆแล้วต้องลดโน๊ต ลงราวๆ 100 ตัว
Frostmourne
star :)
regenz
อัพเดท รวมของตูน + บอม

ตัดเนื้อไปนิดเอาเบรค เอากลับบอก

Download: Toyosaki Aki - Utauyo!!MIRACLE Euro-mix (indyinyou) [cross Collab combine].osu
Topic Starter
indyinyou
swish
good~ :)
KSHR
I'll mod this later
star~ ;)
wanhyrzh
nice mapset imo~good job lol
so I'm just doing nazi :o
just feel free to follow some or not~
SPOILER
skin:
1.I think the combobursts can be larger, 600~650 high is better.
2.the shape of spinner-approachcircle is too sharp imo, you can use some lighter color instead of red to make it look more smooth. The same problem exists at spinner-circle but not so serious.

storyboard:
disable the "Letterbox during breaks"?

collab:
00:08:444(4,5) not straight and a bit weird imo. I don't know if you do these on purpose.
00:12:716(3) ^
00:46:896(7) ^
00:47:639(1,2) move this part so that stack with 0045781(6,7) or at least at the same X point.
00:49:310(2) same as 0008444(4,5).
00:55:998(5) stack perfectly?
01:03:242(5) ^
01:06:029(4) try to make this stack with 0104728(3)? or at least make them at the same Y or X point.
01:15:502(2) stack perfectly?
01:16:245(2) ^
01:27:762(x) start to put notes here?
01:32:221(3) make the middle point 1 grid down and right, then make the end point at the middle of the end circle. just like this:

01:32:964(5) delete this and flip the previews 3 if you remade it.
01:38:908(5) end point 1 grid right
01:51:168(4) same as 0008444(4,5).
01:51:725(2) ^ and stack perfectly?
01:52:097(3) stack perfectly?
01:55:812(6,7,1) move this part so that 1 can stack with 0155069(3)?
02:16:060(9,1) same as 0008444(4,5).
02:20:146~02:21:261(x) add notes at the 4 white ticks?
02:39:094(1,3) make them at the same Y point with the previews 7? I mean a straight line.
02:39:279(2) stack with the start circle of 0238165(2), or at least at the same X point.
02:40:208(2) same as 0008444(4,5). and what's more I think you'd better stack the end circle with 0239094(1), or at least make them at the same X point.
02:40:951(5) same as 0008444(4,5).
02:44:109(3) why not stack with 0242809(2)?
02:45:224(2,4,6,8) why not stack with the start circle of 0244109(3)? btw, these notes themselves are not perfectly stack, though 8 is perfectly stack with 6.
03:01:385(1) this slider looks weird, try to make it a perfect arc.
03:01:385(1,2,3,4,5,6) why not just make this pattern a bit up so that 4 will be at the center and stack with 03:04:357(1)?
03:04:357~03:05:843 a sec can not be a break...it will be better to delete it imo. add a note at the middle of this break then delete the note, the the break will disappear.
03:09:558(4) I really think a perfect arc shape is better here.
03:20:889(2) same as 0008444(4,5).
03:22:190(3) why not stack perfectly with the end circle of 0321261(1)?
03:24:790(2) same as 0008444(4,5).
03:30:363(2) stack perfectly?
03:31:106(1) ^
03:32:964(1) ^
03:34:264(x) add a note here and start the spinner at 0334357?
star!
Raging Bull
Shame it got graveyarded. Good map :/
tuakalon
ทำไม่เป็นอะ - -
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply