1. osu! forums
  2. Beatmaps
  3. Beatmap Graveyard
posted
This beatmap was submitted using in-game submission on Friday, August 17, 2018 at 10:29:52 PM

Artist: Camellia
Title: Break The Silence
Tags: insane inflame m3-37 Rohit6
BPM: 220
Filesize: 8092kb
Play Time: 05:02
Difficulties Available:
  1. Serene (6.5 stars, 1711 notes)


Download: Camellia - Break The Silence
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
hey
posted
hell yea
posted
cool irc mod
03:01 MEK: 00:48:716 (1,2) - this looks a little awkward
03:02 Jaitonat: https://osu.ppy.sh/ss/6497149 does this look better
03:03 Jaitonat: will move 3 to make a curve after 2 or something Xd
03:03 MEK: its just like
03:03 MEK: awkward to play i think
03:03 Jaitonat: h,,
03:03 Jaitonat: *hmm
03:03 Jaitonat: hold on
03:03 MEK: 01:10:534 (5) -
03:03 MEK: idk about this
03:05 Jaitonat: i think i made first sliders better
03:05 Jaitonat: https://osu.ppy.sh/ss/6497176
03:06 Jaitonat: what if i just flip and control g that stream
03:06 Jaitonat: have it blanket around the end of 01:09:989 (8) -
03:06 MEK: the stream i mean the repeat slider
03:07 Jaitonat: m
03:07 MEK: maybe just me but i hate maps were theres repeat slider where there could be stream
03:09 Jaitonat: well i could just make it a stream
03:09 Jaitonat: dont really like how it flows into the 1/2 sliders anyway
03:09 Jaitonat: https://osu.ppy.sh/ss/6497227 something like that
03:10 MEK: that would probably work
03:10 MEK: could do 4 1/2 sliders
03:11 MEK: if you need
03:11 Jaitonat: na
03:11 Jaitonat: that's overkill
03:11 Jaitonat: not that type of map anyways Xd
03:11 Jaitonat: the minisliders in this arent usually sustained just bursts
03:11 MEK: 01:33:989 (2,3) -
03:11 MEK: ctrl g
03:12 MEK: 01:34:262 (1,2) -
03:12 MEK: ctrl g
03:12 Jaitonat: mm ok
03:13 MEK: anti jumps
03:13 MEK: xd
03:13 Jaitonat: Anime Melody 23
03:19 MEK: 04:13:807 (1,2,3,4,5,6) -
03:19 MEK: what part of the song is this mapped to
03:19 Jaitonat: o
03:19 Jaitonat: the vibrating percussion hats in the background
03:22 MEK: mod took so long cause im playing roonscap xdd
03:23 MEK: 03:02:762 (2,3,4,5) -
03:23 MEK: this is..
03:23 MEK: looks like a quad
03:24 Jaitonat: o yea its a quad whoops
03:24 MEK: idk i didnt slow down time
03:24 MEK: its just
03:24 MEK: stacked triple
03:24 Jaitonat: o no i mean
03:24 MEK: ontop of a slider after it
03:24 Jaitonat: it's a quad in the song
03:24 MEK: o
03:24 Jaitonat: i'll just make it a quad
03:24 Jaitonat: LOL
03:24 MEK: fuq

box kudokus please boxboxbxb
posted
huehueuheuhe
22:23 Jaitonat: https://osu.ppy.sh/s/518876 x d
22:23 Jaitonat: akali said he'd mod but then he said it's too long
22:24 Weriko: el em a o
22:24 Jaitonat: anyone else i have mutualedi s dead -______ -
22:24 Weriko: rip
22:24 Weriko: re:map xxdXdxdXdx
22:24 Weriko: jk
22:24 Jaitonat: x d
22:25 Jaitonat: asphyxia said that like 4 months ago in regards to an older shittier version
22:25 Jaitonat: be more creative with memes -_ -
22:25 Weriko: xdddddddddddddddddd
22:25 Jaitonat: tfw shitmapper tells u to remap
22:25 Jaitonat: feelsbadman with shotgun
22:25 Weriko: XdxdXdXdxDX IM NOT A SHITMAPPER XDXDX
22:25 Weriko: i can m4m
22:26 Weriko: but my mods ar eshitte
22:26 Jaitonat: i only
22:26 Jaitonat: m4m
22:26 Jaitonat: for people i know
22:26 Jaitonat: cuz m4m
22:26 Jaitonat: is usually SHIT
22:26 Jaitonat: especially if ur asking for a mod on a marathon map
22:26 Weriko: xddd
22:26 Weriko: ok
22:26 Jaitonat: i modded no title's lemur
22:26 Weriko: kiai looks messy as shit
22:26 Jaitonat: i made a triangle more spaced
22:26 Jaitonat: : )
22:26 Weriko: lmao
22:26 Jaitonat: messy in what ways xd
22:26 Weriko: i like beggining tho
22:27 Weriko: everything else remap xdd
22:27 Weriko: it looks messy to play
22:27 Weriko: and there are also some overlaps that trigger me a bit but notreally important
22:28 Weriko: and btw wtf is that timeline zoom xd
22:28 Jaitonat: i mean the only thing i'd really change is kickslider spacing consistency
22:28 Jaitonat: i think pattern structure is generally fine
22:28 Jaitonat: blame 1/8th sliders
22:28 Weriko: it doesnt look to flow well in some spots
22:28 Weriko: and distancing is also confusing xd
22:28 Jaitonat: well yea
22:28 Weriko: and you just
22:29 Jaitonat: my changes in that part were mostly to sliderart
22:29 Weriko: DONT DUCKING STACK SINGLES AND TRIPPLETS xddd
22:29 Jaitonat: i only reallym ade structura changes to like
22:29 Jaitonat: the beginning l o l
22:29 Jaitonat: thats fair enough i guess ive been pretty lazy with remapping the kiai
22:29 Jaitonat: i think everything after except like
22:29 Jaitonat: the cooldown breakcore stuff
22:29 Jaitonat: near the end
22:29 Jaitonat: is fine
22:29 Jaitonat: tho
22:30 Weriko: 02:05:080 (3,6) - this
22:30 Weriko: kind of stuff
22:30 Weriko: trigger me a lot
22:30 Weriko: why dont you just ducking stack it xd
22:30 Weriko: 02:09:989 (2,3,1,2,3,4,5,6,7,8,9,1,2,3) - eeee this doesnt look to play well
22:30 Weriko: 02:11:728 (1) - can do something interesting with sound here
22:30 Weriko: 02:12:989 (5,2,3) - overlaps that trigger me smh
22:31 Jaitonat: well for first thing
22:31 Jaitonat: what if i did this instead http://i.imgur.com/y2axqeF.jpg xd
22:31 Jaitonat: and yes agree on second one that kinda triggered me
22:31 Jaitonat: i wanna change 02:09:853 (1,2) - to straight sliders
22:31 Jaitonat: not horizontal
22:31 Jaitonat: well, evertical rather
22:31 Weriko: 02:18:034 (2,1,2,1) - you know
22:32 Weriko: not important
22:32 Weriko: but eeee
22:32 Weriko: 02:22:125 (2,1) - fix blanket
22:32 Jaitonat: just like http://i.imgur.com/MYG4SJi.jpg
22:32 Weriko: and ye maybe
22:32 Jaitonat: what if for here i just did
22:32 Jaitonat: 02:11:353 (3) -
22:32 Jaitonat: some wonky slider shit
22:32 Jaitonat: to go with the breakcore noises in the background xd
22:32 Weriko: eeee
22:32 Weriko: ye
22:33 Weriko: and yeah kiai is a mess imo
22:33 Weriko: remember you have ALL the are to map xd
22:33 Weriko: its like you start mapping in just one spot and then move
22:33 Weriko: idk i see it that way
22:33 Weriko: probly just me
22:35 Jaitonat: something like this would probably work better for that part
22:35 Jaitonat: http://i.imgur.com/HNdPeWa.jpg
22:35 Jaitonat: xd
22:35 Weriko: ur sttreams are ok
22:35 Weriko: o that looks butter
22:35 Weriko: 03:55:125 (2) - you dont usually do this
22:35 Weriko: this is a sliderbreak machine
22:35 Weriko: i usually just put it in a larger distancing
22:35 Jaitonat: yea that part kinda stumped me too
22:35 Weriko: or i just make last stream circle a slider
22:35 Jaitonat: i think i'll just
22:35 Weriko: its way easier
22:35 Jaitonat: ctrl g
22:35 Jaitonat: the pattern
22:36 Weriko: 04:08:762 (5,1) - i think this is a bit off
22:36 Jaitonat: or i could
22:36 Jaitonat: make it a repeater
22:36 Weriko: 04:12:444 (1) - eeee distancing
22:37 Weriko: 04:40:262 (2,4) - i think its like 1 pixel off so whatever lol
22:37 Weriko: or no nvm
22:38 Weriko: 04:49:534 (1,2,3,4) - flow is contradictory
22:38 Weriko: you should keep the flow that slider tells
22:38 Weriko: if you dont want to emphasize or anything
22:38 Weriko: 04:51:716 (1) - this spinner looks good tbh
22:38 Weriko: but yeah.....
22:39 Weriko: overall i think the map is p messy and it might need some work on structure xd
22:39 Jaitonat: 03:54:989 (1) - just something like http://i.imgur.com/xWxkz5f.jpg this instead for that part
22:39 Jaitonat: prolly fits rhythm better too xd
22:40 Jaitonat: i'll have 3 overlapping some note in the next stream prolly
22:40 Jaitonat: ur generally stating things i pretty much agree with and had in mind already tho just didnt know how to fix at the time
22:40 Jaitonat: some stuff i missed out on though
22:41 Weriko: a.a
posted
as da d

[diff]
  1. tbh you should lower the volume for the first 3 sections (up to 00:53:898 - ) its rly noisy and loud
  2. 00:25:807 (6) - don't get why this one is extended, it breaks the pattern you've been going for of extended -> 1/2 slider
  3. 00:40:944 (2) - i feel like stacking this makes the section more confusing, even though with the weird ticking rhythms it already is
  4. 01:02:625 - u should introduce the breakcore rhythms here instead of 01:04:807 - , makes more sense
  5. 01:11:353 (1,2) - move 1 a little further away to distinguish the 1/2 space btwn them more
  6. 00:54:852 (2) - 00:57:034 (2) - 00:59:216 (2) - etc. it'd be a nice touch if you made this slider .4x sv using taiko mode tbh, since the white tick is a more appropriate place to put a beat
  7. 01:19:534 (4) - no idea about the other kicksliders but this one should be 1/3 reverse
  8. 01:36:853 (4,5,6) - tbh reading this is a pain ; well this entire map is a pain to read and i usually play ez so i kno whats hard to read lo
  9. 02:05:762 (5,6) - whats this spacing emphasis tbh
  10. 02:12:308 (1,2) - same here, esp when compared to how you spaced 02:12:853 (5,6,7) - it just all seems way too random and sloppy
  11. 03:02:966 (4,5) - use distance snap
  12. 03:15:171 (2,3,4,5,6,7,8) - wow what is this - first you shape like all the important beats land on dotted rhythm (3/4), then their spacing from surround objects make it look like this should be a jump stream or something. the curve 03:15:375 (5,6,7,8) - should be adjusted too since its lopsided but it doesnt matter much
  13. 03:51:239 - 03:51:307 - how come u dont map these lo the triplet is really isolated and it doesnt connect with the streams very well
  14. 03:54:989 (1,2) - maybe try mapping w/ a more complex rhythm so you dont lose the intensity from the streams. it feels weird to follow the electronic sounds here in any case
  15. 04:12:444 (1) - tail snap is off
  16. 04:15:716 (1,2,3,4,5) - again with the sudden switch in priority to melody instead of drums, takes away from the section as a whole
  17. 04:23:216 (3,4,1,2,3) - space all of this at x273 y329 for cleaner visual spacing


that should be enough tbh, gl
posted
To Y M O d
[diff]
  1. tbh you should lower the volume for the first 3 sections (up to 00:53:898 - ) its rly noisy and loud agree tbh lo
  2. 00:25:807 (6) - don't get why this one is extended, it breaks the pattern you've been going for of extended -> 1/2 slider whoops xd
  3. 00:40:944 (2) - i feel like stacking this makes the section more confusing, even though with the weird ticking rhythms it already is yea fair enough i'll just ctrl+g the last 2 sliders lo
  4. 01:02:625 - u should introduce the breakcore rhythms here instead of 01:04:807 - , makes more sense the volume of the breakcore is p. low here so it wont be a heavy introduction but sur
  5. 01:11:353 (1,2) - move 1 a little further away to distinguish the 1/2 space btwn them more ya sur can do
  6. 00:54:852 (2) - 00:57:034 (2) - 00:59:216 (2) - etc. it'd be a nice touch if you made this slider .4x sv using taiko mode tbh, since the white tick is a more appropriate place to put a beat tbh i think that'd be a bit overkill on the intensity coz breakcore starts up heavily in a few seconds lo
  7. 01:19:534 (4) - no idea about the other kicksliders but this one should be 1/3 reverse in this specific area i think the first one is 1/6th, the rest should b fine tho
  8. 01:36:853 (4,5,6) - tbh reading this is a pain ; well this entire map is a pain to read and i usually play ez so i kno whats hard to read lo i can nc the 2nd slider and make it a pattern of doubles instead of stacked doubles x d http://i.imgur.com/sSMcyre.jpg examp
  9. 02:05:762 (5,6) - whats this spacing emphasis tbh ya i agree that was rushed i'll put 02:05:898 (6) - under the head of 02:05:080 (3) -
  10. 02:12:308 (1,2) - same here, esp when compared to how you spaced 02:12:853 (5,6,7) - it just all seems way too random and sloppy i''ll remap that to be more consistent with the hitsounds xd
  11. 03:02:966 (4,5) - use distance snap O k
  12. 03:15:171 (2,3,4,5,6,7,8) - wow what is this - first you shape like all the important beats land on dotted rhythm (3/4), then their spacing from surround objects make it look like this should be a jump stream or something. the curve 03:15:375 (5,6,7,8) - should be adjusted too since its lopsided but it doesnt matter much ya i dont really like that part in particular. i'll just remap that to something more sane looking lo
  13. 03:51:239 - 03:51:307 - how come u dont map these lo the triplet is really isolated and it doesnt connect with the streams very well E D G Y M A P P I N G X D ill just put a 1/2 jump in there for good measaure
  14. 03:54:989 (1,2) - maybe try mapping w/ a more complex rhythm so you dont lose the intensity from the streams. it feels weird to follow the electronic sounds here in any case ill do some cheeky blue tick > blue tick slider pattern
  15. 04:12:444 (1) - tail snap is off oh what how'd that happen -_ -
  16. 04:15:716 (1,2,3,4,5) - again with the sudden switch in priority to melody instead of drums, takes away from the section as a whole yea whoops i'll make it more consistent
  17. 04:23:216 (3,4,1,2,3) - space all of this at x273 y329 for cleaner visual spacing oko

thanks DAD
posted
hi

00:44:898 (4) - maybe place this on x:222 and y:41 so it overlaps perfectly with the red point on slider
00:51:171 (5,6) - interesting decision here tbh, i personally dont really like this because it kills the motion player has from the curved slider
00:53:625 (3,1) - spacing seems kinda low for such strong sound, especially considering 00:53:353 (2,3) -
01:04:194 (6) - i cant really hear anything here, if anything i hear a sound at 01:03:784 - and 01:03:921 - but idk tbh im kinda deaf so w/e
01:07:807 (1,4) -01:07:943 (2,5) - try ctrl+g'ing these (seperately), i believe it gives better spacing emphasis with the songs they represent
01:18:989 (1) - i would personally use 1/8 repeat slider but its ok if you wanna keep it
01:42:989 (1) - mayb move red point to x:97 y:255 for perfect overlap with the previous circle (ye i know dese are small things that are barely noticable but hey it makes your map look cleaner)
02:02:625 (1,2,3) - im not sure about 02:02:898 (2) - being 1/4 but w/e
02:21:171 (9) - y no nc?
02:36:444 (2) - ^ (especially since 02:27:716 (1) - was nc'd)
02:57:989 (1,2,3) - lmao u broke spacing a little bit 1.44->1.25->1.27 first fix one thank (also you can increase spacing at 02:58:194 (4,1) - imo)
03:03:034 (5) - u dont really hav to use that many gray points, not that it matters but just saying for future references for example this
03:33:170 (9) - nc imo
04:03:716 (9) - ^
04:08:080 (9) - ^
04:09:171 - im kinda sad that you put such strong sound on a slider end, i hope you can make it clickable somehow, something like this would work pretty well
04:11:353 (1) - u can do similar thing that i showed u on ^ for consistency if u change previous one
04:15:716 (2) - this is 2/3 btw, not 3/4
04:50:353 (1,2,3,4) - im kinda sad this is not like the others (like 04:48:716 (1,2,3,4) - etc u get it)

looks pretty fun tbh gl
posted
motivational placeholder jk just gonna double post
posted
Weeeee

Firstly you have some many combo problems. It seems like you rely on it too heavily to make stacked sliders readable. Maybe try changing up your patterns instead. Also alot of the combos dont make much sense or are inconsistent especially in the slow parts. Combos should start on strong beats and signify the start of a new pattern or idea (which should be following new ideas that appear in the music right?). I listed most of what i could find below.

03:54:716 (1,1) - Remove NC
03:56:898 (5) - ^
00:19:534 (3) - ^
00:27:171 (2) - ^
00:30:444 (2) - ^
00:33:171 (5) - Remove NC, NC next slider
00:46:262 (5) - Remove NC
00:53:080 (5) - ^
01:19:807 (4) - ^
01:34:262 (4) - ^
01:36:444 (4) - ^
01:38:353 (4) - ^
01:51:307 (1) - ^
03:23:353 (4) - ^
04:06:307 (4) - ^
02:35:898 (2) - Remove NC, NC next slider
02:44:444 (2) - ^
02:40:807 (1) - NC
02:49:534 (1) - ^


I also had a variety of problems especially with rhythm choice:

00:15:034 (4) - Bit of a wonky overlap with the long curve slider i would just make this slider straight by deleting the 2nd anchor.
00:28:125 (4) - Maybe reduce speed for this slider?
00:37:807 (5) - Converting to two circles would make this little part stand out more from the slider spam
00:53:898 (1) - I feel like making a large jump to this note before the slow section would be more powerful
01:39:716 (1,2,3,4) - This pattern seem somewhat weak and uninteresting. Maybe replace with something like this:
http://puu.sh/ub4DE/2680db904f.jpg


01:45:444 (1,2,3,4) - This should be 1/3 snap. It would help define the transition from the drums into the piano a bit better and is in my opinion more intuitive than continuing to stream 1/4 through a section dominated by another rhythm.
01:52:807 (1) - Dont see why this cant be a simple slider it looks bad
02:17:898 (1,2,3) - Could be a spaced stream or a more sharp angled jump. 02:18:307 (4,5,6) - this triple is actually the largest jump in that pattern despite what the music is doing
03:37:807 (5) - Is there a note missing here and here? 03:38:489 (7) - Without these notes its difficult to tell what you're trying to follow (maybe you're trying to follow the piano but it doesnt stand out enough to warrant such a focus)
this slider is unsnapped 03:37:944 (6) -


03:54:989 (1,2,3,4) - Dont know why you didnt map this like 01:39:716 (1,2,3,4) - ...Its ignoring so many beats
03:56:625 (1) - Maybe change the stream direction here
03:58:262 (1,2,3,4,5) - I think this is too overmapped. It overstates the drums here while understating the piano that comes in a beat later than this stream starts. Maybe change to a 1/4 slider, two 1/4 kick sliders or just a whole beat slider.
04:07:534 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - Increase spacing for this stream a bit

04:13:807 (1,2,3) - Maybe change this to
http://puu.sh/ub6CD/acfd64707a.jpg


04:14:284 (4) - Delete this circle it weakens the overall rhythm of this part

04:20:557 (6) - Would be better as just circles imo

04:42:989 (1,2,3,4,1) - onwards: i dont think the piano sticks out enough for 1/2 spam to make sense here. going back to the 2/3-1/2 slider pairs just makes more sense giving the mix of the song. Regardless i think the slider velocity and spacing should be decreasing through this section.

04:51:716 (1) - Dont see any good reason for this... sees drain time ...ok. Honestly i think this map is better without the spinner but arbitrary rules are still rules i guess. Maybe make it a bar shorter?
posted
General

I don't like sliders following straight stream's directions and general angle choices but that's personal I guess. Also too much stacking game in very confined close spacing (and is done more on the messy side of things), seems forced and cheesy but subjective I suppose.

Serene

00:01:534 (1,2,3,4,5) - sounds kinda meh with overmapped end on 1/2 slider try 1/2+note+1/1+1/1 https://osu.ppy.sh/ss/7384713

00:05:898 (1,2,3,4,5) - same, can add some variety and use 1/1 notes not 1/1 sliders or more 1/2 notes


00:10:262 (1,2,3,4,5) - same

00:15:034 (4,5) - like before + this blanket spacing is terror, don't see anywhere else on the map make it similar to what happens before if anything

00:18:307 (1) - 30% is way too low, unpleasant not to get hs feedback after the stream

00:45:171 (1,2,3,4) - make it regular, 3-4 like 1-2, looks very bad

00:47:898 (5) - NC cause followpoint

01:12:989 (1,2) - 2 is so feint it should probably just be a 1/4 slider

01:26:625 (1) - I feel 1/2 slider+ note, and next 1/4 slider spacing is kinda awkward too because of this

01:28:671 - would map

01:29:353 (1,2,3,4,5,6) - a bit too much of a mess for my taste, especially with stacks visible

01:35:353 (1,2,3,4,5,6) - proper stream blanket or dont blanket atall, 01:36:171 (2) - this too.

01:36:307 (3,1) - don't likeattack angle on curved slider like this, maybe use straight one instead of forcing a blanket here + 01:36:444 (1,1) - would be cool if they overlapped in some cool way not stacked perfectly

01:37:534 (1,2,3,1,2,3) - not even close to proper equilaterals +01:37:807 (3,1) - seems too far

01:39:444 (5) - move to like 104 298

01:49:671 (3,4,5) - seems too large + very arcy awkward angle also 01:50:080 (7,8) - looks very bad + 1/2 isn't obvious put it further away

01:52:807 (1) - uglyyy try nodes to be more symmetrical like https://osu.ppy.sh/ss/7384797

01:53:898 (2,3,4,5,6,7,8,9) - these slider orientations tilt me, rotate it a little maybe so it's more like https://osu.ppy.sh/ss/7384806 looks really weird especially 1/2s after stream + 01:55:262 (2,3) - looks especially messy with all the followpoints and overlaps

01:56:762 (10,2,3) - try something simpler

01:58:534 (3,4) - go with the drums maybe, kinda too simple + weird placement anyway

02:04:261 (1,2,3,4,5,1,2,3,4) - remake, very weird angles and orientation change

02:10:671 (5,6,7,8,9) - messy and forced

02:58:262 (1,2) - slider for some rest/aim adjustment after stream

03:00:171 (3,6) - a bit too close

03:17:898 (1) - don't see any point of this edgy shape, there is no outstanding wub or anything

03:20:080 (3) - 1/2 + map drums

03:21:716 (1,2,3,4,5,6,7,8,1) - 1/2s stand out a lot so 1/4 sliders instead?

03:24:444 (1,2) - seems really awkard to time when playing, 1/8 doesn't stand out so much maybe just 1/4 this

03:30:580 (4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4) - considering the plucks go into high pitches here and part of the song is bulding up to the end I would see more movement around the playfield here not just being stuck in one triangular space. It's a bit of a problem for the whole map but it stands out here

03:36:853 - wouldn't skip that, nothing special happens on previous note and this one is the same as others in this section

03:37:807 - ^

03:37:944 (5) - 1/16 snap? .-.

03:38:353 - 03:38:489 - again no point in skipping

03:51:034 - 03:51:171 - 1/4 sliders fit piano and drums at the same time better

03:53:216 (2,3,4) - same here

03:55:194 (2,3,4) - go with the drums, this goes with the piano but is very anticlimactic in this section

03:59:762 (2,3,4) - like before

04:11:353 (1) - this doesn't fit anything, skipping too much drums and pluck doesn't land on the arrow

04:12:444 (1) - 1/2+note

needs a lot of clean up still

oh ye almost forgot, some rhythm intensive heavy parts have very low hs volume, that's annoying. Don't be Natsu
posted
hell yea
posted
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.