I made a description of the "my" taiko editor, if someone, somewhere, something is not understood.
Extra descriptions:
1) Keys "Space", "left" and "right", "Shift" and "F1 ~ F12" and some other keys will have the same features as the regular osu! Editor.
2) For each circle type is a key shortcut. It seems to me, but I can not come up with easy-key shortcut. That's what I came up with:
1 - select.
2 - denden.
q- don.
w- kat.
a- "big" don. (Yeah, I don't know taiko's glossary. ;3)
s-" big" kat.
z- roll.
x- "big" roll.
3) With a scalable timeline you can do the same steps as with the non-scalable: select, place or remove the circles.
4) When installing the circles in the editor and try to open .osu file in the default editor, all the circles will be installed at the point x:256 y:192. Immediately, however, raises the question: "What about rolls? And if they are long, how to portray this long slider in the normal editor?". But I think that knowing the coder will be able to resolve this issue. 3
5) AIMod should be aware that this is an editor for taiko, but not for osu!standart.
6) Tips for creating in taiko Beatmaps editor should be on the topic. Text tips should be shifted down. At non scalable timeline should not be anything extra.
I have translated the entire text through Google Translate. Below is the text in my native language, which I put in translator.
On Russian1) Клавиши "Space", "влево", "вправо", "Shift" и "F1~F12" и некоторые другие клавиши будут иметь те же функции, что и обычном osu!editor.
2) Для каждого circle type будет свой key shortcut. Мне кажется, но у меня не получается придумать удобные key shortcut. Вот что я придумал:
1- select.
2- denden.
q- don.
w- kat.
a- "big" don. (Yeah, I don't know taiko's glossary. :3 )
s- "big" kat.
z- roll.
x- "big" roll.
3) С масштабируемым таймлайном можно делать все те же действия, что и с немасштабируемым: выделять, ставить или удалять круги.
4) При установке кругов в этом редакторе и попытке открыть .osu файл в стандартном редакторе, все круги будут установлены в точке x:256 y:192. Сразу, правда, встаёт вопрос: "А что делать с роллами? А если они длинные? Как изобразить этот длинный слайдер в обычном редакторе?". Но, мне кажется, что знающий кодер сможет решить этот вопрос. ;3
5) AIMod должен знать, что это редактор для тайко, а не для osu!standart.
6) Советы по созданию Beatmaps в тайко редакторе должны быть по теме. Текст советов должен быть смещён вниз. На немаштабируемом таймлайне не должно быть ничего лишнего.