forum

Introduktionstråden

posted
Total Posts
144
show more
Teras
Tjena, och välkommen! - Vi har en del folk som håller på SC2 här så du kan alltid fråga dom om du har lust att lira där.

Also

iaceo wrote:

PS. Är det någon som känner till någon/några dansbandslåt(ar) man kan spela? Funderar kring att lura in några bekanta till att spela lite. Behöver det som tillhygge för att övertala dem.
Pröva sökmotorn, finns säkert en del äldre maps. Finns allt möjligt här bara man letar lite :-)

EDIT: Om det är något du undrar så brukar vi vara en del som är i #skandinavian ingame. Alla kollar inte forumet fast vi är ett par stycken som tittar här någon gång då och då.
Kujo

Teras wrote:

Tjena, och välkommen! - Vi har en del folk som håller på SC2 här så du kan alltid fråga dom om du har lust att lira där.

Also

iaceo wrote:

PS. Är det någon som känner till någon/några dansbandslåt(ar) man kan spela? Funderar kring att lura in några bekanta till att spela lite. Behöver det som tillhygge för att övertala dem.
Pröva sökmotorn, finns säkert en del äldre maps. Finns allt möjligt här bara man letar lite :-)

EDIT: Om det är något du undrar så brukar vi vara en del som är i #skandinavian ingame. Alla kollar inte forumet fast vi är ett par stycken som tittar här någon gång då och då.
"Ett par stycken" Det är ju bara 3st känns det som IMO.
Liiraye
Tjatjatja! Kan väl lika gärna skriva lite här medans jag inte kan lira längre. >.< Antar att det svenska forumet är hyfsat dött men jag skriver ändå.

Fick nys om osu för ca en vecka sen genom ett anime forum där en massa folk lirade så till slut gav jag det ett försök, naturligtvis så fastnade jag direkt!
Jag satt alltså i ca 4-5 dagar och nötade sönder spelet (då jag inte hade mycket tid kvar vid datorn, flyttade denna vecka. R.I.P. osu!).

Annars så hänger jag väldigt mycket på youtube och gör filmer, gjorde även ett osu konto på youtube för att jag blev så fast i spelet men även för att posta min utveckling så att säga till de på forumet jag kom ifrån haha... Det sporrade nog mig ganska så mycket, därav mitt excentriska spelande förra veckan.

Nu firar jag nyår genom att vakta hunden och dricka rom/skumpa... Jepp så roligt har jag det! Gott nytt år! Kommer nog garanterat tillbaka i framtiden. Hoppas att ni är redo för mig då ;)

Här är några filmer jag gjort :P

(gaah nästan 100% perfect på denna)



Klarade nästan denna perfect då den var lite halvsvår. Fick en combo break vid slutet >.<



Den svåraste jag lyckats hyfsat med. Har dock lirat insane låtar men de har jag klarat med väldigt låg % haha...

theowest

Liiraye wrote:

stuff.
Awesome!

Gå in på #skandinavia och chatta med oss.

Ladda också ner ett bra skin. Medans failboat fixar sitt, kan du använda detta skin så länge: http://puu.sh/7Z9A
Liiraye
.
theowest

Liiraye wrote:

Mh... Problemet är bara det att jag inte kan lira länge då jag flyttat och lämnat PCn hemma :(
oh well. that's a shame.
palinus

Liiraye wrote:

Mh... Problemet är bara det att jag inte kan lira länge då jag flyttat och lämnat PCn hemma :(
Vi väntar på dig ändå :D
Liiraye
.
Teras

Liiraye wrote:

Goda nyheter, jag kommer hem över helgen så om ni vill lira så är jag där på lördag och söndag :D Har ingen aning om hur man gör med chatter och sånt, blev alltid pmad när jag körde men det löser sig. Är det lätt att göra skins om man har PS?
Leta upp templaten så är det inte så svårt
em24_old
EMMMMMMM
haai
Jag har varit här ett tag men aldrig skrivit här.
18, bor i stockholm. eh.
kan svenska, engelska, internet engrish, l33t, och awr.
Spelat sen sept 2010 i guess.

Det började med att jag ett år tidigare hade en kompis som hade osu på sin iphone så låg det väl kvar i minnet.
Tidigare hade jag spelat guitar hero rätt mycket så ett år senare så hade jag tröttnat på gh och ville ha något spel som bara jag spelade(me own secrit game) att spela casualy men jag fick reda på att en i min klass också spelade det AND IT WASS ONNNN!!!!!!!! (hence the cliff at 3 months). Körde mouse only då, bytte väl till kb nån månad sen idk när jag hade spelat ett halvår(?) bytte jag till tablet då jag tyckte att det var dags att byta upp sig när jag fick för ont av att hålla musen(hard grip mmmmm) vilket jag sen också gjorde med min tablet och repade den(both sides ;_;), tills jag då upptäckte att hovering faktiskt va nice vilket jag vill rekomendera alla tabletspelare att göra.
Jag gillar att testa olika tekniker för att bli bättre men i grunden så har jag sagt till mig själv att så länge jag bara spelar så borde jag bli bättre. Tex som att bara spela me dt, bara spela med hr, spela om samma låt tills man får sämre acc, restarta direkt efter miss, alltid spela klart hela låten, etc.

Em, spelade för sverige i owc.
eh, jag e hypead för guild wars2 (vi måste göra en swe osu! guild!(man kan va i flera guilds))
mappar inte så mkt, lite at certain times. samma med anime typ.(läser inte manga(läser inget(utom typ nyheter och webcomics ibland(endlessorigami mostly(jag gillar parenteser <3)))))
e ofta inne och har skandi uppe, kan skriva lol (if gif is provided)
eh har gjort några avatarer till peeps (theo, gyuun, nidert)
ni kan kalla mig m4, maggy, eller eget val(blåval e det coolaste djuret som finns e blåval btw(2 bad im afraid of deep water ;_;))
good times \o/

edit: ville länka min skinmix jag använder, em har haft rätt kul att försöka få saker att se bra ut tillsammans, har inte ändrat på något på nån månad nu så i guess it's the final version :) http://puu.sh/kkM1
theowest
cool
Necrozzy
HEY SVENSKA IM TRYING TO LEARN SVENSKA AM I DOING IT RIGHT?

HUËHUÄHUËHUÄHUËHUÄHUËHUÄHUËHUÄ GE MIG DINA KULOR DU PLOS HUËHUÄHUËHUÄHUËHUÄHUËHUÄHUËHUÄ
Nidert

m4w11 wrote:

EMMMMMMM
Em, spelade för sverige i owc.
;__________________;
theowest
fein snigel
Dee-Kej
Tjo~

Har inte direkt varit aktiv på forumet då jag inte visste att det fanns :D

Dee-Kej kallas jag, fyller 22 i sommar, och har spelat Osu! sen december 2010. Kör mouse only för att se hur pass långt jag kan komma med bara det, börjar klara 200bpm-kartor nu. :3

Hittade osu efter att ha hört om det via en kompis. Han hade kollat på en koreansk sc2-spelare som körde osu på sin stream mellan matcherna för att förbättra sin precision med musen, och jag tyckte det lät nice (och det är ju gratis!) så jag testade, och fastnade efter att ha sett gameplay video av map:en med Don't Stop Me Now av Queen. :D

Kör inte så grymt mycket just nu då jag har mycket att göra i skolan (pluggar datorspelsutveckling på Stockholms Universitet), men försöker köra åtminstone någon karta varje dag. Bland favoriterna är Sekairun Graffitti, Life Reset Button, Perfect Day, Solar, Sekiranun Graffiti m.fl.

Hej. :3
Necrozzy
hi my name is necrozzy and i like sweden, i post here because the portuguese forum is full of monkeys and shitstorm
also, i will do interchange to uppsala in a couple of months :)
theowest

Necrozzy wrote:

hi my name is necrozzy and i like sweden, i post here because the portuguese forum is full of monkeys and shitstorm
also, i will do interchange to uppsala in a couple of months :)
wow, that's pretty cool.
So what are you going to do in Uppsala?


Dee-Kej wrote:

Tjo~

Har inte direkt varit aktiv på forumet då jag inte visste att det fanns :D

Dee-Kej kallas jag, fyller 22 i sommar, och har spelat Osu! sen december 2010. Kör mouse only för att se hur pass långt jag kan komma med bara det, börjar klara 200bpm-kartor nu. :3

Hittade osu efter att ha hört om det via en kompis. Han hade kollat på en koreansk sc2-spelare som körde osu på sin stream mellan matcherna för att förbättra sin precision med musen, och jag tyckte det lät nice (och det är ju gratis!) så jag testade, och fastnade efter att ha sett gameplay video av map:en med Don't Stop Me Now av Queen. :D

Kör inte så grymt mycket just nu då jag har mycket att göra i skolan (pluggar datorspelsutveckling på Stockholms Universitet), men försöker köra åtminstone någon karta varje dag. Bland favoriterna är Sekairun Graffitti, Life Reset Button, Perfect Day, Solar, Sekiranun Graffiti m.fl.

Hej. :3
Awesome! Du är den första personen som kallar beatmaps för kartor. Ska man kalla dem för det?
em24_old

Dee-Kej wrote:

Tjo~

Har inte direkt varit aktiv på forumet då jag inte visste att det fanns :D

Dee-Kej kallas jag, fyller 22 i sommar, och har spelat Osu! sen december 2010. Kör mouse only för att se hur pass långt jag kan komma med bara det, börjar klara 200bpm-kartor nu. :3

Hittade osu efter att ha hört om det via en kompis. Han hade kollat på en koreansk sc2-spelare som körde osu på sin stream mellan matcherna för att förbättra sin precision med musen, och jag tyckte det lät nice (och det är ju gratis!) så jag testade, och fastnade efter att ha sett gameplay video av map:en med Don't Stop Me Now av Queen. :D

Kör inte så grymt mycket just nu då jag har mycket att göra i skolan (pluggar datorspelsutveckling på Stockholms Universitet), men försöker köra åtminstone någon karta varje dag. Bland favoriterna är Sekairun Graffitti, Life Reset Button, Perfect Day, Solar, Sekiranun Graffiti m.fl.

Hej. :3
Welcome \o/
200bpm mouseONLi?!?! asdasf
det e några som spelar sc2 här, Holmir, Gyuunyu, Zarkman?, Nidert +nån/några? iaf några stycken. Jag?, nope not rly T_T

Själv tänkte jag plugga 3d modelering/animering om jag kan, lite överlappande område i guess :) den mest lovande för det imo låg dock på Gotland :|
awr :3
Va med oss i #skandinavia också!
theowest

m4w11 wrote:

Dee-Kej wrote:

Tjo~

Har inte direkt varit aktiv på forumet då jag inte visste att det fanns :D

Dee-Kej kallas jag, fyller 22 i sommar, och har spelat Osu! sen december 2010. Kör mouse only för att se hur pass långt jag kan komma med bara det, börjar klara 200bpm-kartor nu. :3

Hittade osu efter att ha hört om det via en kompis. Han hade kollat på en koreansk sc2-spelare som körde osu på sin stream mellan matcherna för att förbättra sin precision med musen, och jag tyckte det lät nice (och det är ju gratis!) så jag testade, och fastnade efter att ha sett gameplay video av map:en med Don't Stop Me Now av Queen. :D

Kör inte så grymt mycket just nu då jag har mycket att göra i skolan (pluggar datorspelsutveckling på Stockholms Universitet), men försöker köra åtminstone någon karta varje dag. Bland favoriterna är Sekairun Graffitti, Life Reset Button, Perfect Day, Solar, Sekiranun Graffiti m.fl.

Hej. :3


Welcome \o/
200bpm mouseONLi?!?! asdasf
det e några som spelar sc2 här, Holmir, Gyuunyu, Zarkman?, Nidert +nån/några? iaf några stycken. Jag?, nope not rly T_T

Själv tänkte jag plugga 3d modelering/animering om jag kan, lite överlappande område i guess :) den mest lovande för det imo låg dock på Gotland :|
awr :3
Va med oss i #skandinavia också!
aye man. 20 000 plays är mouse only för mig. jag kunde göra 250 bpm streams, men jag var inte så bra på att aima. Nu kör jag med tablet och har knappt fått 10 000 plays och kan endast spela upp till 220 bpm :c
Dee-Kej

theowest wrote:

m4w11 wrote:

Welcome \o/
200bpm mouseONLi?!?! asdasf
det e några som spelar sc2 här, Holmir, Gyuunyu, Zarkman?, Nidert +nån/några? iaf några stycken. Jag?, nope not rly T_T

Själv tänkte jag plugga 3d modelering/animering om jag kan, lite överlappande område i guess :) den mest lovande för det imo låg dock på Gotland :|
awr :3
Va med oss i #skandinavia också!
aye man. 20 000 plays är mouse only för mig. jag kunde göra 250 bpm streams, men jag var inte så bra på att aima. Nu kör jag med tablet och har knappt fått 10 000 plays och kan endast spela upp till 220 bpm :c
200 bpm efter typ 1½ år av spelande x)

3d, nice! Jo, Gotland har jag hört bra saker om, dock vill du inrikta dig på att hålla på med det inom spel har jag hört att Future Games här i Stockholm ska vara nice.

Tittade in i #skandinavia i.. går? lite grann, ska in dit igen så fort jag hinner spela *sitter på föreläsning i skolan just nu*
em24_old

theowest wrote:

m4w11 wrote:

Welcome \o/
200bpm mouseONLi?!?! asdasf
chop~
aye man. 20 000 plays är mouse only för mig. jag kunde göra 250 bpm streams, men jag var inte så bra på att aima. Nu kör jag med tablet och har knappt fått 10 000 plays och kan endast spela upp till 220 bpm :c
nope, no wai, wtf ;_;
har sådär 30k tablet/kb? och 15k mouse/kb?
har väldigt få gånger klarat rog-unlimitation -220 bpm
Dee-Kej

theowest wrote:

Dee-Kej wrote:

Tjo~

Har inte direkt varit aktiv på forumet då jag inte visste att det fanns :D

Dee-Kej kallas jag, fyller 22 i sommar, och har spelat Osu! sen december 2010. Kör mouse only för att se hur pass långt jag kan komma med bara det, börjar klara 200bpm-kartor nu. :3

Hittade osu efter att ha hört om det via en kompis. Han hade kollat på en koreansk sc2-spelare som körde osu på sin stream mellan matcherna för att förbättra sin precision med musen, och jag tyckte det lät nice (och det är ju gratis!) så jag testade, och fastnade efter att ha sett gameplay video av map:en med Don't Stop Me Now av Queen. :D

Kör inte så grymt mycket just nu då jag har mycket att göra i skolan (pluggar datorspelsutveckling på Stockholms Universitet), men försöker köra åtminstone någon karta varje dag. Bland favoriterna är Sekairun Graffitti, Life Reset Button, Perfect Day, Solar, Sekiranun Graffiti m.fl.

Hej. :3
Awesome! Du är den första personen som kallar beatmaps för kartor. Ska man kalla dem för det?
Ingen aning. Tänkte bara att maps = kartor, och "slagkartor" verkade lite väl försvenskat xD
em24_old

Dee-Kej wrote:

200 bpm efter typ 1½ år av spelande x)

3d, nice! Jo, Gotland har jag hört bra saker om, dock vill du inrikta dig på att hålla på med det inom spel har jag hört att Future Games här i Stockholm ska vara nice.

Tittade in i #skandinavia i.. går? lite grann, ska in dit igen så fort jag hinner spela *sitter på föreläsning i skolan just nu*
xD
Nice ska kolla in det, aa det e det e helst inom spel, ty :3
Vore skönt i stockholm så slipper jag ta något lån :P
Dee-Kej

m4w11 wrote:

Dee-Kej wrote:

200 bpm efter typ 1½ år av spelande x)

3d, nice! Jo, Gotland har jag hört bra saker om, dock vill du inrikta dig på att hålla på med det inom spel har jag hört att Future Games här i Stockholm ska vara nice.

Tittade in i #skandinavia i.. går? lite grann, ska in dit igen så fort jag hinner spela *sitter på föreläsning i skolan just nu*
xD
Nice ska kolla in det, aa det e det e helst inom spel, ty :3
Vore skönt i stockholm så slipper jag ta något lån :P
Jo tack, ta så lite lån du bara kan. Redan skyldig typ 70k, och har åtminstone mer än 2 år kvar x__x
Necrozzy

theowest wrote:

wow, that's pretty cool.
So what are you going to do in Uppsala?
study, study all the day.
also, I have some friends living in there what I will visit too
ah, and I will go to UppCon :)
senzzy
Yo, jag heter SEBASTIAN och gillar att göra kul saker.
Jag har spelat Osu! sedan oktober 2011 och jag suger stor hästba**e på det.
Hasselnötter är för övrigt jättegott, speciellt på tårta och man får inte glömma att riktiga män dricker te.
Om ni vill spela multiplayer är det bara att adda mig och tjata lite.
Necrozzy
hello senzzy, welcome to svenska
i will be your guide, please follow me
theowest

Necrozzy wrote:

theowest wrote:

wow, that's pretty cool.
So what are you going to do in Uppsala?
study, study all the day.
also, I have some friends living in there what I will visit too
ah, and I will go to UppCon :)
oh my. surely you'll transform into one of us then.
Necrozzy
I want :)
by now, i am white-arian and I have a blonde hair, its a good way to start
theowest

Necrozzy wrote:

I want :)
by now, i am white-arian and I have a blonde hair, its a good way to start
aye man. don't be racist. it's not like we're all white with blonde hair.
Necrozzy
oh sry, i don't want to appear racist, its because all the swede looks arian
theowest

Necrozzy wrote:

oh sry, i don't want to appear racist, its because all the swede looks arian
NO, FALSE
we have everything from black to brown to yellow hair. blue, black, brown, green eyes.

I'm part German, part Dutch, part Swedish. It's not easy to find a 100% genuine Swedish person.
Necrozzy

theowest wrote:

NO, FALSE
we have everything from black to brown to yellow hair. blue, black, brown, green eyes.

I'm part German, part Dutch, part Swedish. It's not easy to find a 100% genuine Swedish person.


just like brazil
theowest

Necrozzy wrote:

theowest wrote:

NO, FALSE
we have everything from black to brown to yellow hair. blue, black, brown, green eyes.

I'm part German, part Dutch, part Swedish. It's not easy to find a 100% genuine Swedish person.


just like brazil
Exactly. Not to mention the big immigration from Finland.
Necrozzy
seriously? why the finns come to sweden?
theowest

Necrozzy wrote:

seriously? why the finns come to sweden?
War against Soviet Russia. A bunch of kids came here to live and they stayed and now we have a lot of Finland people here. Some even refuses to learn Swedish which might be the reason why many radio shows and tv shows are in Finnish. Oh and did you know they are taught Swedish in Finland?
Necrozzy

theowest wrote:

Oh and did you know they are taught Swedish in Finland?
oh yes, i heard about it. it looks a little peculiar. swedish are a hard language to learn/talk? can I survive in sweden only with english?
theowest

Necrozzy wrote:

theowest wrote:

Oh and did you know they are taught Swedish in Finland?
oh yes, i heard about it. it looks a little peculiar. swedish are a hard language to learn/talk? can I survive in sweden only with english?
no, it's actually extremely easy from what I know. My friend came to Sweden and in just 3 months in a normal school, he learned perfect Swedish and even got better scores than me on a grammar test one year later.. But it was completely something you were suppose to memorize which I never bothered to do.
Necrozzy
cool.
and talking about schools, I heard the kunskapsskolan are the best education center in sweden. is it true?
theowest

Necrozzy wrote:

cool.
and talking about schools, I heard the kunskapsskolan are the best education center in sweden. is it true?
I have no idea, I've never heard of it. I would really like to know more about schools in Sweden.
I'd really love to go to a school where they could teach me how to program and stuff, but I can't be bothered to find out where to look.
show more
Please sign in to reply.

New reply