forum

Introduktionstråden

posted
Total Posts
144
show more
theowest

Kujo wrote:

Jag gillar att ta på theowest.
inte ja helr:P
Teras

Kujo wrote:

Jag gillar att fista theowest.
VAD SÄGER DU PÖJK
theowest

Teras wrote:

Kujo wrote:

Jag gillar att fista theowest.
VAD SÄGER DU PÖJK
hihi;P
Kujo

Teras wrote:

Kujo wrote:

Jag gillar att fista theowest.
VAD SÄGER DU PÖJK
Förlåt Teras, jag gillar att..... TJÄNARE MANNEN ÄR ALLT BRA ELLER?
theowest

this.. is so gay. I LIKE IT
Teras

theowest wrote:


this.. is so gay. I LIKE IT
Kör på lite som Xgor nu då. Detta forumet är inte för engelska saker.

Now begone
theowest

Teras wrote:

theowest wrote:

this.. is so gay. I LIKE IT
Kör på lite som Xgor nu då. Detta forumet är inte för engelska saker.

Now begone
B-b.. Bu.. Butt.
theowest
OH SNAP, jag glömde introducera mig! D:

Då gör jag det då.



Jag heter Theodor Westin och jag är femton år gammal. Jag föddes Linköping, staden jag nu bor och undervisas i. Jag har spelat osu! i lite mer än 3 år nu, dock regelbundet i mindre än ett halvår. Att skapa beatmaps har jag också börjat göra i mindre i ett halvår nu och jag tycker att jag börjar bli bra på det. Jag har redan skapat över 50 beatmaps men endast ett fåtal är uppladdade.

När det gäller skapandet av beatmaps så är jag väldigt noggrann och vill få allt så perfekt som det bara går. Att alla hitsounds passar bra och att upplägget ser bra ut. Det är den största bidragande orsaken till varför jag alltid vill göra de svåraste svårighetsgraderna på en beatmap, att de flesta beats du hör i sången kommer med på beatmapen. Att inga tidigare beats blir övertäckte när man fortfarande kan se dem och att man ska använda sig av kreativa mönster är mina grundprinciper inom mappning av beatmaps. Jag är också grymt sträng när det gäller hitsounds, vilket är det jag är bäst på när det gäller moddning, samt skapande av mina egna beatmaps. God tid tar jag på mig på grund av mina svåra svårighetsgrader och stränga beatmappnings regler, så ni lär märka till stor omsorg kring mina skapelser.
Till vanliga kreationer ser min Song Setupd oftast ut såhär
Men om jag ska göra något svårare, kan det alltid se ut såhär också.
Beroende på BPM så skiljer detta väldigt mycket. Låtar över 200 BPM skapar jag de flesta med de första inställningarna men under 200BPM, blir det ofta med den andra.

Artister jag brukar mappa:
Renard
Skrillex
The Flashbulb
t+pazolite

Av dessa artister har jag minst mappat 15 beatmaps. Om ni någongång kommer att mappa med någon av dessa artister, kontakta mig gärna!

Men det jag älskar mest med osu! är att spela själva spelet! Jag anser mig själv att vara en av de 5:e bästa spelarna i Sverige. Jag rank-horar inte vilket är varför min rank fortfarande är ganska dålig.. Eftersom jag nu spelar regelbundet ska jag försöka få en mycket bättre rank.

Övrigt:

Jag älskar att skriva och samtala med personer. Att vara social är något jag älskar, samt att älska är också något jag älskar. Som min "Occupation" säger, Spreading love on osu!, sedan mitt intresse; "Loving~♥" och till sist, Location: In your ♥. Jag har inte kommit så långt i detta men jag ska göra så gott jag kan för att nå detta.

Kontakt:
Theodorwestin@Gmail.com @ Microsoft Live Messenger, Gmail, och många, många fler sidor.
theowest @ youtube, osu!, Bilddagboken (Dayviews), Emocore, Minecraft, Twitter, puush, wakoopa, och många, många fler sidor.
Theodor Westin @ Facebook, Athenism, Skype (Theodorwestin), Formspring, och många, många fler sidor.
Det är bara ta och klicka på länkarna.
Bli gärna vän med/lägg till mig på dessa platser om du vill.

Nej, det tog mig inte så lång tid att skriva detta. Jag älskar att skriva. Jag bryr mig inte. \:D/ Too much, didn't read? Oh well.. What can I do?

Om ni vill se vad jag har skapat så kan ni ta och klicka här.
↓ Eller bara klicka på "theowest's userpage" här nedan. ↓
Teras

theowest wrote:

Jag anser mig själv att vara en av de 5:e bästa spelarna i Sverige. Jag rank-horar inte
Aja :V
theowest

Teras wrote:

theowest wrote:

Jag anser mig själv att vara en av de 5:e bästa spelarna i Sverige. Jag rank-horar inte
Aja :V
YEAH. I can fucking prove it dude! Jag har passat Lesjuh tag, http://osu.ppy.sh/s/5774 fast jag har ju försök 1000 gånger. eftersom det är min favorit beatmap \:D/

Jag är lugnt bättre än failboat och Nekoo[]. Det är bara ta och jämföra. ;D
Yappie_old
Kan la presentera mig :)

Är 16 år, snart 17, bor i skara och har spelat osu! i ca: 5 månader. Gillart :D

Jag gillar popcorn.
Teras

Yappie wrote:

Kan la presentera mig :)

Är 16 år, snart 17, bor i skara och har spelat osu! i ca: 5 månader. Gillart :D

Jag gillar popcorn.
Välkommen! Hoppas du trivs ;)
Kujo

Yappie wrote:

Kan la presentera mig :)

Är 16 år, snart 17, bor i skara och har spelat osu! i ca: 5 månader. Gillart :D

Jag gillar popcorn.

Gött med en göteborrrrrrrgare här. Kan jag väl få säga? :(
theowest
jag introducerar mig själv med detta.
Nidert
Tja, vettefan om nån ens hänger här längre, men introducerar mig väl här ändå. Har spelat Osu! i ungefär 3 månader och är fortfarande lika dålig som jag var när jag började (spelar för det mesta på Hard, men failar i princip varje gång). ^^ Spenderar rätt så mycket tid med att titta på anime och läsa manga (Min MAL är http://myanimelist.net/animelist/Nidert om någon bryr sig), men tittar också på vanliga serier samt läser vanliga böcker. Är 16 år, snart 17. Hmm... vad mer finns det att säga ^^

Ajuste, jag spelar Starcraft 2, dock är jag bara på Silver-nivå, och äger också ett Playstation 3. Det var nog allt ^^ Ingen kommer säkert läsa det här, då det verkar som den här tråden varit död rätt länge.
Kujo

Nidert wrote:

Tja, vettefan om nån ens hänger här längre, men introducerar mig väl här ändå. Har spelat Osu! i ungefär 3 månader och är fortfarande lika dålig som jag var när jag började (spelar för det mesta på Hard, men failar i princip varje gång). ^^ Spenderar rätt så mycket tid med att titta på anime och läsa manga (Min MAL är http://myanimelist.net/animelist/Nidert om någon bryr sig), men tittar också på vanliga serier samt läser vanliga böcker. Är 16 år, snart 17. Hmm... vad mer finns det att säga ^^

Ajuste, jag spelar Starcraft 2, dock är jag bara på Silver-nivå, och äger också ett Playstation 3. Det var nog allt ^^ Ingen kommer säkert läsa det här, då det verkar som den här tråden varit död rätt länge.
VI ALLA LÄSER ALLTID NÄR DET KOMMER NÅGOT NYTT, VÅGA INTE SÄGA SÅDÄR IGEN PÖJK!
Teras

Kujo wrote:

Nidert wrote:

Tja, vettefan om nån ens hänger här längre, men introducerar mig väl här ändå. Har spelat Osu! i ungefär 3 månader och är fortfarande lika dålig som jag var när jag började (spelar för det mesta på Hard, men failar i princip varje gång). ^^ Spenderar rätt så mycket tid med att titta på anime och läsa manga (Min MAL är http://myanimelist.net/animelist/Nidert om någon bryr sig), men tittar också på vanliga serier samt läser vanliga böcker. Är 16 år, snart 17. Hmm... vad mer finns det att säga ^^

Ajuste, jag spelar Starcraft 2, dock är jag bara på Silver-nivå, och äger också ett Playstation 3. Det var nog allt ^^ Ingen kommer säkert läsa det här, då det verkar som den här tråden varit död rätt länge.
VI ALLA LÄSER ALLTID NÄR DET KOMMER NÅGOT NYTT, VÅGA INTE SÄGA SÅDÄR IGEN PÖJK!
LYSSNA PÅ CUNTOFF

Men visst, trevligt att träffas, när du är ingame får du gärna titta förbi i #skandinavian. dom flesta v oss brukar vara där om det är något
Nidert

Teras wrote:

LYSSNA PÅ CUNTOFF

Men visst, trevligt att träffas, när du är ingame får du gärna titta förbi i #skandinavian. dom flesta v oss brukar vara där om det är något
Jag tittade in där tidigare idag, men det var ingen som svarade D: Är det många svenskari Osu!-communityn?
Teras

Nidert wrote:

Teras wrote:

LYSSNA PÅ CUNTOFF

Men visst, trevligt att träffas, när du är ingame får du gärna titta förbi i #skandinavian. dom flesta v oss brukar vara där om det är något
Jag tittade in där tidigare idag, men det var ingen som svarade D: Är det många svenskari Osu!-communityn?
Kan väl inte säga att där är så många, men vi är en del som är aktiva :)
Sen i #skandinavian. där är alltid någon men dom kan vara afk (Saten-san mm) håller själv till där ganska ofta nu när man är ledig <.<
Kujo
Teras gillar BBC.
Teras

Kujo wrote:

Teras gillar BBC.
British Broadcasting Channel
Kujo

Teras wrote:

Kujo wrote:

Teras gillar BBC.
British Broadcasting Channel
Big Black Cock
Teras

Teras wrote:

Kujo wrote:

British Broadcasting Channel
B :arrow: B :arrow: C :arrow:
Kujo
Nu går vi lite väl off-topic hära.
Teras

Kujo wrote:

Nu går vi lite väl off-topic hära.
Nej då
iaceo
Nu så var det dags att säga tja. Jag råkade röja att jag existerade i en annan tråd för jag kunde into motstå att posta en länk.
Har spelat sporadiskt sedan december och jag sprang på OSU genom SC2 som jag lirat en del (dock legat på latsidan med det i några månader nu trots att jag fortfarande kollar streams och turneringar ibland).

Tack vare mitt sporadiska spelande så har jag heller inte blivit så mycket bättre på OSU måste jag säga. Inledde starkt med att nöta [Astroline - Close my eyes] på EZ~ Och blev bättre ett tag, tog mig upp så jag klarade någon låt här och där på hard.. och tja.. ligger fortfarande på det steget sedan Januari :9, klarar mig igenom det mesta på hard nu (med några undantag som jag provar på lite nu och då). Roar mig ibland med att ta något svårare för att 10 sekunder senare få vrålpisk och skickas ut i menyn igen.

Förövrigt är det nog jobb och HoN som gäller..
Ha det fint!

PS. Är det någon som känner till någon/några dansbandslåt(ar) man kan spela? Funderar kring att lura in några bekanta till att spela lite. Behöver det som tillhygge för att övertala dem.
Teras
Tjena, och välkommen! - Vi har en del folk som håller på SC2 här så du kan alltid fråga dom om du har lust att lira där.

Also

iaceo wrote:

PS. Är det någon som känner till någon/några dansbandslåt(ar) man kan spela? Funderar kring att lura in några bekanta till att spela lite. Behöver det som tillhygge för att övertala dem.
Pröva sökmotorn, finns säkert en del äldre maps. Finns allt möjligt här bara man letar lite :-)

EDIT: Om det är något du undrar så brukar vi vara en del som är i #skandinavian ingame. Alla kollar inte forumet fast vi är ett par stycken som tittar här någon gång då och då.
Kujo

Teras wrote:

Tjena, och välkommen! - Vi har en del folk som håller på SC2 här så du kan alltid fråga dom om du har lust att lira där.

Also

iaceo wrote:

PS. Är det någon som känner till någon/några dansbandslåt(ar) man kan spela? Funderar kring att lura in några bekanta till att spela lite. Behöver det som tillhygge för att övertala dem.
Pröva sökmotorn, finns säkert en del äldre maps. Finns allt möjligt här bara man letar lite :-)

EDIT: Om det är något du undrar så brukar vi vara en del som är i #skandinavian ingame. Alla kollar inte forumet fast vi är ett par stycken som tittar här någon gång då och då.
"Ett par stycken" Det är ju bara 3st känns det som IMO.
Liiraye
Tjatjatja! Kan väl lika gärna skriva lite här medans jag inte kan lira längre. >.< Antar att det svenska forumet är hyfsat dött men jag skriver ändå.

Fick nys om osu för ca en vecka sen genom ett anime forum där en massa folk lirade så till slut gav jag det ett försök, naturligtvis så fastnade jag direkt!
Jag satt alltså i ca 4-5 dagar och nötade sönder spelet (då jag inte hade mycket tid kvar vid datorn, flyttade denna vecka. R.I.P. osu!).

Annars så hänger jag väldigt mycket på youtube och gör filmer, gjorde även ett osu konto på youtube för att jag blev så fast i spelet men även för att posta min utveckling så att säga till de på forumet jag kom ifrån haha... Det sporrade nog mig ganska så mycket, därav mitt excentriska spelande förra veckan.

Nu firar jag nyår genom att vakta hunden och dricka rom/skumpa... Jepp så roligt har jag det! Gott nytt år! Kommer nog garanterat tillbaka i framtiden. Hoppas att ni är redo för mig då ;)

Här är några filmer jag gjort :P

(gaah nästan 100% perfect på denna)



Klarade nästan denna perfect då den var lite halvsvår. Fick en combo break vid slutet >.<



Den svåraste jag lyckats hyfsat med. Har dock lirat insane låtar men de har jag klarat med väldigt låg % haha...

theowest

Liiraye wrote:

stuff.
Awesome!

Gå in på #skandinavia och chatta med oss.

Ladda också ner ett bra skin. Medans failboat fixar sitt, kan du använda detta skin så länge: http://puu.sh/7Z9A
Liiraye
.
theowest

Liiraye wrote:

Mh... Problemet är bara det att jag inte kan lira länge då jag flyttat och lämnat PCn hemma :(
oh well. that's a shame.
palinus

Liiraye wrote:

Mh... Problemet är bara det att jag inte kan lira länge då jag flyttat och lämnat PCn hemma :(
Vi väntar på dig ändå :D
Liiraye
.
Teras

Liiraye wrote:

Goda nyheter, jag kommer hem över helgen så om ni vill lira så är jag där på lördag och söndag :D Har ingen aning om hur man gör med chatter och sånt, blev alltid pmad när jag körde men det löser sig. Är det lätt att göra skins om man har PS?
Leta upp templaten så är det inte så svårt
em24_old
EMMMMMMM
haai
Jag har varit här ett tag men aldrig skrivit här.
18, bor i stockholm. eh.
kan svenska, engelska, internet engrish, l33t, och awr.
Spelat sen sept 2010 i guess.

Det började med att jag ett år tidigare hade en kompis som hade osu på sin iphone så låg det väl kvar i minnet.
Tidigare hade jag spelat guitar hero rätt mycket så ett år senare så hade jag tröttnat på gh och ville ha något spel som bara jag spelade(me own secrit game) att spela casualy men jag fick reda på att en i min klass också spelade det AND IT WASS ONNNN!!!!!!!! (hence the cliff at 3 months). Körde mouse only då, bytte väl till kb nån månad sen idk när jag hade spelat ett halvår(?) bytte jag till tablet då jag tyckte att det var dags att byta upp sig när jag fick för ont av att hålla musen(hard grip mmmmm) vilket jag sen också gjorde med min tablet och repade den(both sides ;_;), tills jag då upptäckte att hovering faktiskt va nice vilket jag vill rekomendera alla tabletspelare att göra.
Jag gillar att testa olika tekniker för att bli bättre men i grunden så har jag sagt till mig själv att så länge jag bara spelar så borde jag bli bättre. Tex som att bara spela me dt, bara spela med hr, spela om samma låt tills man får sämre acc, restarta direkt efter miss, alltid spela klart hela låten, etc.

Em, spelade för sverige i owc.
eh, jag e hypead för guild wars2 (vi måste göra en swe osu! guild!(man kan va i flera guilds))
mappar inte så mkt, lite at certain times. samma med anime typ.(läser inte manga(läser inget(utom typ nyheter och webcomics ibland(endlessorigami mostly(jag gillar parenteser <3)))))
e ofta inne och har skandi uppe, kan skriva lol (if gif is provided)
eh har gjort några avatarer till peeps (theo, gyuun, nidert)
ni kan kalla mig m4, maggy, eller eget val(blåval e det coolaste djuret som finns e blåval btw(2 bad im afraid of deep water ;_;))
good times \o/

edit: ville länka min skinmix jag använder, em har haft rätt kul att försöka få saker att se bra ut tillsammans, har inte ändrat på något på nån månad nu så i guess it's the final version :) http://puu.sh/kkM1
theowest
cool
Necrozzy
HEY SVENSKA IM TRYING TO LEARN SVENSKA AM I DOING IT RIGHT?

HUËHUÄHUËHUÄHUËHUÄHUËHUÄHUËHUÄ GE MIG DINA KULOR DU PLOS HUËHUÄHUËHUÄHUËHUÄHUËHUÄHUËHUÄ
Nidert

m4w11 wrote:

EMMMMMMM
Em, spelade för sverige i owc.
;__________________;
theowest
fein snigel
show more
Please sign in to reply.

New reply