Ax feat.Natsukawa Yoko - Sakimori Renka (Long Version)

posted
Total Posts
53
show more
Topic Starter
Seikatu

Justus wrote:

Insane
00:14:207 (4) - Doesnt flow well compared to else it flows quite well imo
00:58:324 (1,1,1,1) - Maybe not nc all the way? xd naah
03:08:910 (1,1,1,1) - ^ ^
Thanks!

Namki wrote:

general
  1. Нихрена не понимаю, почему тут нет вистлов 00:26:383 - / 00:32:030 - , а тут есть 01:15:440 - ? Следуя твоей логике расставления хсов, не должно там быть ничего. А прикол в том, что это другая часть!
Спасибо! А спиннеры оставлю как есть. Не мисснут же на них.
felys

Justus wrote:

Hard
00:51:089 (1,2,3,1,2,3) - stack or make something more readable yeah fixed I guess
01:37:322 (1,2,3) - Why is this sliders when previous was hits; this is easier, so maybe switch this pattern to the first ^ :?: I don't see the problem here
Not much else to say :D

Namki wrote:

Hard
  1. 00:29:736 (1) - NC looks random here according to 00:24:089 - . added nc to 00:24:089 -
  2. 00:34:059 - have you skipped that on purpose? Isn't it better to make one reverse more. For better emphasizing idk. skipped on purpose yeah
  3. 00:58:324 - kinda strong, though. Consider doing it clickable. I think it's fine
  4. All of a sudden, you've started making these stacks with 0.05x and 0.15x spacings — 01:05:735 (4,5) - / 01:17:205 (4,5) - . Incosistency, though. stacked them
  5. 02:32:733 - NC because music and SV change. done
  6. Consider to 00:45:442 (1,2,1,2) - and 00:51:089 (1,2,3,1,2,3) - , you must place NC for following objects:
    02:45:439 (3) - / 02:51:086 (3) - / 01:40:852 (3) - / 01:35:381 (1) - idk about this one, tbh/ just removed the first two tbh
  7. 03:09:439 (7) - NC, ye. yea done
here's the fixed diff https://puu.sh/sZQ4o/3aa0ae8d16.zip
ryuu
хорошо, исправила слайдеры
https://ryuutan.s-ul.eu/SqIeHLL2
Kobold84
Слишком чисто, нельзя так маппать.

инсейн:
00:49:677 (1,2,3) - не лучше ли сделать здесь (и в последующих местах подобных) что-нибудь вроде такого? http://kobold.s-ul.eu/7pWYzsD4.png
00:59:559 (1,2) - я бы сделал здесь так из-за протяжности звука — http://kobold.s-ul.eu/fjbd52ec.png
01:51:969 (3,4,5) - вот не слышу здесь 1/4 совсем. Ну ладно, слышу, но не сразу, может, лучше без этого?
02:01:322 (1,2,3,4,5) - по-моему, ты тут переборщил с квадратом, спокойный же момент в песне, а тут сразу во Вьетнам отправляют.

felys' hard:
00:02:208 (3,4) - I would place the note on the 4th slider because of vocals.
00:07:149 (3,4) - same.
02:49:675 (2,3) - maybe you could make them reverse sliders?
Topic Starter
Seikatu
В целом ничего не принял, но поменял кое-что благодаря этому:

Kobold84 wrote:

00:49:677 (1,2,3) - не лучше ли сделать здесь (и в последующих местах подобных) что-нибудь вроде такого? http://kobold.s-ul.eu/7pWYzsD4.png
Спасибо!
felys

Kobold84 wrote:

felys' hard:
00:02:208 (3,4) - I would place the note on the 4th slider because of vocals. leaving it only because I prefer it like that gameplay-wise
00:07:149 (3,4) - same. and same as ^, I like that little pause where you stand still
02:49:675 (2,3) - maybe you could make them reverse sliders? I thought about it too but I don't think it's a big deal, isn't it? I prefer how the slider flows instead of a little 1/4 reverse slider which would require a pause in the player's aim
TicClick
привет, я посмотрел инс, 00:09:267 - 00:10:502 - лишние оффсеты, в некоторых моментах я бы слайдер парой нот заменял, но это того вряд ли стоит, не так ли
Topic Starter
Seikatu
Посмотрю завтра как проснусь, вроде бы все оффсеты были нужны.
UPD. И правда лишние, спасибо!
PandaHero
Privet

[ryuu's Easy]
Вообще для изика у тебя на мой взгляд слишком много слайдеров, обычно советуют делать больше нот и меньше слайдеров, так как их типа легче играть.

01:19:675 (4) - разбила бы это на 1/1 слайдер и ноту, а тот тут получается удар игнорится - 01:20:381
01:45:440 (1,2) - может тут нк свапнуть?
01:46:146 (3) - вот этот слайдер очень странно ощущается, из-за того, что пропускаешь много важных звуков, вот тут, например - 01:46:499, да и вот это можно было кликабельным сделать - 01:47:028
01:47:910 (5) - тут такая же история, я бы всё же замаппала белые тики, хоть и понимаю, что тут под вокал сделано.
03:06:969 (1) - вот тут бы вместо слайдера две ноты сделала.

Всё остальное мне нравится.

[Normal Collab]
Seikatu
00:20:384 (5,1) - в нормалах по-моему такое не делают, ну я про ноту, а потом сразу спиннер на синем тике. Алсо я бы сильнее заглушила конец у спиннера.
00:59:559 - 00:59:647 - не понимаю, зачем вы делаете такие киаи, ну да ладно.
01:48:616 - вот на этом участке карты совсем какая-то дичь происходит с киаем. Даже не знаю, косяк это или нет.
02:57:792 (4) - может подвинуть этот слайдер немного вниз, чтобы они не по одной линии тут шли, а то как-то скучно. Типа как ты раньше делал, вот здесь, например - 01:41:558 (3,4,5).
03:03:086 (3,4,5) - и вот тут тоже.

Kyubey
00:58:853 (1) - не понимаю, зачем тут нк.

[felys' Hard]
02:26:381 - volume level here are different from red line (30% for green line and 70% for red line).
01:14:381 (4) - move it a bit down? It will be plays more comfrotable.
01:24:616 (1) - stack head of this slider with the end of this - 01:23:911 (3)? Usually you stacked this things in your diff.
01:30:263 (1,3) - and maybe this too
01:32:381 (2) - move it to X:191 Y:40, I think it will looks better.
01:35:910 (1,3) - stack them?
01:38:734 (1,2,3,4) - oh, but maybe you decided to not stack notes here o.o
01:41:205 (4,2) - ...or not, lol
I think will be better to keep stacking these objects, because I like how it looks.

[Insane]
00:14:031 (3,4) - не стала бы их оверлапать, выглядит странно, да и играется кстати тоже так себе.
00:44:118 (1) - вот такие спиннеры меня триггерят, заменила бы их на слайдеры.
01:33:175 (1) - ^
02:15:881 (1) - ^
00:45:442 (1,2,1,2) - выглядит так себе, если честно. Во втором киае у тебя куда круче вышло.
00:51:442 (2,2) - вот тут тоже, может одинаковыми эти слайдеры сделать?
00:58:324 (1,1,1,1) - зачем тут нк? По-моему они только путают игрока :o
03:08:910 (1,1,1,1) - ^
02:01:675 (2,3,4,5) - хм, по-моему тут квадрат ну совсем не подходит по музыке, да и спейсинга многовато для такого места.
02:33:439 (1,2) - какой-то не совсем удачный оверлапик, наверное из-за изгиба второго слайдера.
02:37:145 (4,1,2) - и вот этот

Опять какая-то нази-фигня получилась, но я старалась :)
Topic Starter
Seikatu

PandaHero wrote:

[Normal Collab]
Seikatu
00:20:384 (5,1) - в нормалах по-моему такое не делают, ну я про ноту, а потом сразу спиннер на синем тике. Алсо я бы сильнее заглушила конец у спиннера. Кьюбей сказал можно!
00:59:559 - 00:59:647 - не понимаю, зачем вы делаете такие киаи, ну да ладно. Это дает эффект "фонтана", но самого киаи при этом нет.
01:48:616 - вот на этом участке карты совсем какая-то дичь происходит с киаем. Даже не знаю, косяк это или нет. Не косяк.
02:57:792 (4) - может подвинуть этот слайдер немного вниз, чтобы они не по одной линии тут шли, а то как-то скучно. Типа как ты раньше делал, вот здесь, например - 01:41:558 (3,4,5). Ага
03:03:086 (3,4,5) - и вот тут тоже. а вот тут нет

[Insane][notice]00:14:031 (3,4) - не стала бы их оверлапать, выглядит странно, да и играется кстати тоже так себе. там все хорошо, просто движение немного непривычное
00:44:118 (1) - вот такие спиннеры меня триггерят, заменила бы их на слайдеры. с ними тоже все хорошо, их просто нужно крутануть на один раз, да и авто набирает 1к
01:33:175 (1) - ^
02:15:881 (1) - ^
00:45:442 (1,2,1,2) - выглядит так себе, если честно. Во втором киае у тебя куда круче вышло. ето да, но менять лень, потому что потом все сломается
00:51:442 (2,2) - вот тут тоже, может одинаковыми эти слайдеры сделать? неа, движение забавнее
00:58:324 (1,1,1,1) - зачем тут нк? По-моему они только путают игрока :oето да, убрал нк
03:08:910 (1,1,1,1) - ^
02:01:675 (2,3,4,5) - хм, по-моему тут квадрат ну совсем не подходит по музыке, да и спейсинга многовато для такого места. это просто паттерн ради паттерна
02:33:439 (1,2) - какой-то не совсем удачный оверлапик, наверное из-за изгиба второго слайдера. а мне нравится
02:37:145 (4,1,2) - и вот этот а вот этот да, пофиксил

Опять какая-то нази-фигня получилась, но я старалась :)

Спасибо!
Kyubey
Да, нк надо убрать. Сейкату, убери его, пожалуйста.
PandaHero

Seikatu wrote:

Кьюбей сказал можно!
Ну, раз дядя Кьюбей говорит что можно, то не буду придираться :)
ShirohaMyMommy
[General]
hi
I don't really know about SB, though I could say the empty space of name tags are unnecessary?
00:22:854 - this shouldn't be problem, but I still wonder why it's 1ms earlier from the first timing section lol. I mean shouldn't it be at 00:22:855 - ?
[Insane]
00:46:501 (2) - I'd like to place this to behind of 00:45:795 (2) - because the flow feels more like spreading than just being repeated at same distance. 01:35:205 (1,2) - this is what I expected in the music so something like that would be cool! https://osu.ppy.sh/ss/7635071
01:22:852 (3,4,5,6) - making this stream straight is nice as the sounds are a bit sharp than 01:21:793 (1,2,3,4,5,6) - therefore I prefer differentiating them to give the pattern more uniqueness I guess. and because the slider after the stream is also straight!
01:47:910 (1) - normal sampleset if it's intended for the sound.
01:48:263 (3) - soft clap to follow the music properly?
01:53:910 (6) - uh, I think 1/3 snap isn't right here, you clearly can hear those sounds at 01:54:087 - and 01:54:175 - but 01:53:999 -. two triplets that begin at 01:53:734 - would be more accurate to present the song. and I mean, the slider end or start included to the "triplets".

this difficulty is realllllly amazing! especially the squares, and stops in the last kiai both play freakingly well. and cs5 <3
[spaghetti-senpai's Hard]
00:09:267 - here I assume you definitely forgot to put x1.0 sv change so sliders are wrongly snapped atm.
00:22:854 - the volume could be lower like other diffs, feels kinda loud for my ears.
00:26:912 (4) - NC can be added here since you almost put NCs on every stanza so this looks kinda inconsistent.
00:32:559 (5) - same as above, plus the music is getting more intense so why not.
00:33:795 (9) - this stack looks not the best position imo, I'd place them linear to be more similar with your mapping but whatever idk if im right. https://osu.ppy.sh/ss/7635303
00:59:559 - remove the green line as it's overlapping with red line
00:51:089 (1,2,3,4,5,6) - this looks really lazy ass for me lol, how about making the last circles 00:51:442 (3,6) - 1/2 sliders, you can provide a better rhythm which fits to the vocals. or at least make them distance perhaps.
01:21:616 (3) - probably same as 00:32:559 (5) -
01:55:499 (5) - new combo
02:02:381 (5) - NC
02:14:734 (4) - adjust the slider slightly to make more sense here, I'll probably do something like this https://osu.ppy.sh/ss/7635958
02:16:499 - drag the break at here.
02:26:381 - set the volume consistent here, it's an unrankable element.

having at least one spinner pasta spaghetti pizda must be nice.
[Normal Collab]
00:09:267 (1) - is this new combo needed? it ruins the consistency of the usage of new combo.
00:14:031 (2) - turning this into a 1/2 slider could be a denser rhythm, or I would move the circle at 00:14:031 - as it feels usually nicer to tap objects on white ticks in easier difficulties unless they're following any particular sound that music gives.
00:18:796 (2) - same as above.
00:20:561 (1) - better avoid placing spinners in 1/4 in normal difficulty, it will look kinda weird as the spinner comes faster than players expect.
01:09:529 (1) - so consider to start the spinner at the red tick I guess.
01:32:910 - I really feel love to have a circle here since the drum and vocal both are strong enough. try it out if you don't feel it will be too hard with the connected rhythm!
01:42:969 (1) - this slider angle is too much imo, since 01:44:028 (2,3,4,5) - is rather a linear you can make the flow better by changing the slider angle to be linear with 01:42:616 (6) - https://osu.ppy.sh/ss/7636359
01:56:028 (4,5,6,3,4,5) - these sharp can be improved, I don't know how to, though!!! I'm so bad at using distance snap :p

it would be really nice if you guys used the consistent distance for 1/2s between the collab parts, not an issue though!

- I took a look at the Easy difficulty but I got nothing to mention as it's solid difficulty! blyad me
Kyubey
About the note before the second kiai — I want to keep that rhythm consistent with all places like that, so it looks better this way imo, I don't really like unconsistency.
About spinners after the notes — actually there is no problem, the difference between 1/4 and 1/2 would be unnoticeable there, since spinner appears earlier a little than on timeline anyway.
Natteke desu
yamete senpai-yOOOOO don't pizda my pasta you HENTAi
Topic Starter
Seikatu
^ done some stuff via discord voice chat
Natteke desu
ti durak blyad
Natteke desu
ti rili durak
Topic Starter
Seikatu

Delis wrote:

[General]
hi
I don't really know about SB, though I could say the empty space of name tags are unnecessary? idk bout that gonna ask someone
00:22:854 - this shouldn't be problem, but I still wonder why it's 1ms earlier from the first timing section lol. I mean shouldn't it be at 00:22:855 - ? it isn't earlier for me hmm
[Insane]
00:46:501 (2) - I'd like to place this to behind of 00:45:795 (2) - because the flow feels more like spreading than just being repeated at same distance. 01:35:205 (1,2) - this is what I expected in the music so something like that would be cool! https://osu.ppy.sh/ss/7635071 Nice, but done slightly different for distance purposes
01:22:852 (3,4,5,6) - making this stream straight is nice as the sounds are a bit sharp than 01:21:793 (1,2,3,4,5,6) - therefore I prefer differentiating them to give the pattern more uniqueness I guess. and because the slider after the stream is also straight! i prefer to use higher spacing only for this, i just don't really like straight streams
01:47:910 (1) - normal sampleset if it's intended for the sound. yes
01:48:263 (3) - soft clap to follow the music properly? yes
01:53:910 (6) - uh, I think 1/3 snap isn't right here, you clearly can hear those sounds at 01:54:087 - and 01:54:175 - but 01:53:999 -. two triplets that begin at 01:53:734 - would be more accurate to present the song. and I mean, the slider end or start included to the "triplets". Oh, it really isn't 1/3, it's actually 1/8 with slider's reverse on 3/8, fixed

this difficulty is realllllly amazing! especially the squares, and stops in the last kiai both play freakingly well. and cs5 <3

[Normal Collab]
00:09:267 (1) - is this new combo needed? it ruins the consistency of the usage of new combo. fixed
00:14:031 (2) - turning this into a 1/2 slider could be a denser rhythm, or I would move the circle at 00:14:031 - as it feels usually nicer to tap objects on white ticks in easier difficulties unless they're following any particular sound that music gives. I think i'll leave it as it is, as we have easy difficulty and i also wanted to make rhythm quite tricky
00:18:796 (2) - same as above.
00:20:561 (1) - better avoid placing spinners in 1/4 in normal difficulty, it will look kinda weird as the spinner comes faster than players expect.
01:09:529 (1) - so consider to start the spinner at the red tick I guess.
01:32:910 - I really feel love to have a circle here since the drum and vocal both are strong enough. try it out if you don't feel it will be too hard with the connected rhythm!
01:42:969 (1) - this slider angle is too much imo, since 01:44:028 (2,3,4,5) - is rather a linear you can make the flow better by changing the slider angle to be linear with 01:42:616 (6) - https://osu.ppy.sh/ss/7636359 changed
01:56:028 (4,5,6,3,4,5) - these sharp can be improved, I don't know how to, though!!! I'm so bad at using distance snap :p i'll leave it, cuz eeh

it would be really nice if you guys used the consistent distance for 1/2s between the collab parts, not an issue though!

- I took a look at the Easy difficulty but I got nothing to mention as it's solid difficulty! blyad me

Thanks!
ryuu
[ryuu's Easy]
Вообще для изика у тебя на мой взгляд слишком много слайдеров, обычно советуют делать больше нот и меньше слайдеров, так как их типа легче играть. слайдеры играть легче.

01:19:675 (4) - разбила бы это на 1/1 слайдер и ноту, а тот тут получается удар игнорится - 01:20:381 окей
01:45:440 (1,2) - может тут нк свапнуть? окей
01:46:146 (3) - вот этот слайдер очень странно ощущается, из-за того, что пропускаешь много важных звуков, вот тут, например - 01:46:499, да и вот это можно было кликабельным сделать - 01:47:028 ничего путного не могу сделать, кроме этого, и битов на красных тиках у меня не будет
01:47:910 (5) - тут такая же история, я бы всё же замаппала белые тики, хоть и понимаю, что тут под вокал сделано. такая же история
03:06:969 (1) - вот тут бы вместо слайдера две ноты сделала. а мне нравится мой слайдер. а биты играть сложно.

Всё остальное мне нравится.

дифа
show more
Please sign in to reply.

New reply