forum

Miracle Of Sound ft Sharm - Fires Fade

posted
Total Posts
39
show more
Topic Starter
collector7

Ultima Fox wrote:

Mod, as you asked! :)

  1. 00:18:566 (2,3,4) - make like this so it's less awkward: http://puu.sh/pudQU/cd7ccb6f1c.jpg Changed whole pattern
  2. 00:20:280 (2) - I think you should just stack with 00:19:595 (4,1,3) ^
  3. 00:53:880 (3,4,1) - make it look like this to neaten it up http://puu.sh/pueaY/050994506e.jpg Changed
  4. 01:34:337 (1,2,3,4) - These anti jumps feel a little awkward to play. Maybe you could fix it like this http://puu.sh/pufCW/411d75636c.jpg Changed position of 3
  5. Also starting at 01:20:623 the volume of the notes seems a little quiet hitsounds are not done yet, so I might change it later
  6. 01:41:194 (1,2,3,4) - Make like this http://puu.sh/pufrB/8da1943d5e.jpg so its a little smoother Done
  7. 01:58:337 (1) - Make this a Ctrl+H of this 01:57:051 (5) changed with some rotate
  8. 02:42:909 (1) - I think you should make it two circles like the other ones It's hard to read bpm changes with circles
  9. 03:55:741 (3) - Ctrl + G nah, I don't like it
  10. 04:03:024 (2) - Ctrl + G? ^
  11. 04:05:105 (7) - New combo here Okay
Other than that, looks pretty good to me
Good Luck :)
Thanks for moding :)
Seikatu
Привет.

00:59:023 (3,4) - лучше загнуть их как ты сделал с 02:51:579 (3,4) - прямыми они выглядят как-то никак.
01:13:766 (1) - может выгнуть его в другую сторону?
01:51:051 (1) - убери нк и поставь на 01:51:480 (3) -
02:04:980 (1) - убери нк и поставь на 02:05:194 (2) -
02:10:766 (5) - может повернуть его на 90 градусов? Течение будет более приятное, да и выглядеть получше станет.
02:40:980 (6) - замени двумя кругами, довольно грустно когда слайдер заканчивается на большом белом бите
02:42:909 (1) - meh, сделай всё-таки 2 круга, наверное. Да этот слайдер якобы предупреждает игроков о смене бпм, но он совершенно не вписывается.
02:50:192 (8) - поставь нк сюда вместо 02:50:365 (1) -
02:58:515 (8,1) - ^
04:25:364 (4) - http://puu.sh/puSq9/4e8f785381.jpg , попробуй сделать такой ритм, получше звучит.
05:29:650 (1) - разбей на слайдер + кружок.
05:30:935 (1) - лучше антиджамп из 2 кружков сделать.

Вроде всё. Извини что долго писал, был занят ирл. Удачи.
Nowaie
Unkindled


Generally

"Audio bitrate is lower than 128kbps" (AiMod) This should be fixed as soon as possible

I saw that the new comboes are a bit weird time to time (especially at the beginning
New comboes should start at the big white ticks. On every single big white tick or every other big white tick depending on the difficulty and the melody. Occasionally when there are SV changes or stream/jump patterns that work better with having NC on some point of it

Mapping

First of all you should read this article. It will help you understand the overall flow (better) in the mapping and improve as a mapper

For some reason i find DS between these notes a bit weird 01:12:051 (4,5) After all its supposed to be a jump pattern so that could be a bit shorter (like a buildup) jump for the pattern. Also i noticed that there are alot of this kind of slider-note super short jumps into a short jump pattern
for ex. 01:17:194 (1,2) - 01:25:766 (4,5) - and 02:25:766 (1,2) -

Just to note 02:19:766 (3,4) - here it does work somehow as a buildup jump because... well the DS builds up over the time 02:20:409 (4,5,6,7,8,9,10,11) unlike here 01:39:480 (5,6,7,8,9) - there is the slider-note minijump and then biiiig jumps into the face

01:18:909 (1,2,3,4,5,6,7) - Maybe rework this pattern, imo feels weird to play

01:22:337 (4) - x:202|y:69

01:35:194 (3) - Move this just a liiiitttle bit to the left

01:45:480 (1,2,1,2) - This could be changed into a buildup for the big jumps for ex.

01:48:909 (2) - this slider just seems a bit poor, maybe copy this and make it something like this 01:48:051 (1)

02:42:909 (1) - You could do something to this For ex.

03:39:093 (5) - This slider has the same problem, it just seems poor

Stacks like these 04:27:935 (6,1) - and 04:33:935 (2,1) - are a bit weird

The mapping is still wonderful and fun to play, can't wait to see this ranked
Good Luck!
Topic Starter
collector7

Seikatu wrote:

Привет.

00:59:023 (3,4) - лучше загнуть их как ты сделал с 02:51:579 (3,4) - прямыми они выглядят как-то никак. Да, соглашусь пожалуй
01:13:766 (1) - может выгнуть его в другую сторону? Выгнул
01:51:051 (1) - убери нк и поставь на 01:51:480 (3) - Нет, так сложнее воспринимается
02:04:980 (1) - убери нк и поставь на 02:05:194 (2) - ^
02:10:766 (5) - может повернуть его на 90 градусов? Течение будет более приятное, да и выглядеть получше станет. Можно
02:40:980 (6) - замени двумя кругами, довольно грустно когда слайдер заканчивается на большом белом бите Хз, внутреннее чувство подсказывает мне, что тут лучше оставить слайдер
02:42:909 (1) - meh, сделай всё-таки 2 круга, наверное. Да этот слайдер якобы предупреждает игроков о смене бпм, но он совершенно не вписывается. Я подумаю (поменял пока что)
02:50:192 (8) - поставь нк сюда вместо 02:50:365 (1) - Поменял
02:58:515 (8,1) - ^ ^ (странно, что ты не написал про два таких же места в начале, но я все равно сделал там так же)
04:25:364 (4) - http://puu.sh/puSq9/4e8f785381.jpg , попробуй сделать такой ритм, получше звучит. Мне не нравится
05:29:650 (1) - разбей на слайдер + кружок. Опять же внетреннее чувство подсказывает мне
05:30:935 (1) - лучше антиджамп из 2 кружков сделать. Не

Вроде всё. Извини что долго писал, был занят ирл. Удачи. Спасибо большое

DTM9 Nowa wrote:

Unkindled


Generally

"Audio bitrate is lower than 128kbps" (AiMod) This should be fixed as soon as possible yea I know but I can't find it :( I need need someone to help me with this

I saw that the new comboes are a bit weird time to time (especially at the beginning
New comboes should start at the big white ticks. On every single big white tick or every other big white tick depending on the difficulty and the melody. Occasionally when there are SV changes or stream/jump patterns that work better with having NC on some point of it

Mapping

First of all you should read this article. It will help you understand the overall flow (better) in the mapping and improve as a mapper

For some reason i find DS between these notes a bit weird 01:12:051 (4,5) After all its supposed to be a jump pattern so that could be a bit shorter (like a buildup) jump for the pattern. Also i noticed that there are alot of this kind of slider-note super short jumps into a short jump pattern
for ex. 01:17:194 (1,2) - 01:25:766 (4,5) - and 02:25:766 (1,2) - I don't know, I don't feel like jump here.

Just to note 02:19:766 (3,4) - here it does work somehow as a buildup jump because... well the DS builds up over the time 02:20:409 (4,5,6,7,8,9,10,11) unlike here 01:39:480 (5,6,7,8,9) - there is the slider-note minijump and then biiiig jumps into the face

01:18:909 (1,2,3,4,5,6,7) - Maybe rework this pattern, imo feels weird to play changed

01:22:337 (4) - x:202|y:69 nah

01:35:194 (3) - Move this just a liiiitttle bit to the left That was triangle-base

01:45:480 (1,2,1,2) - This could be changed into a buildup for the big jumps for ex. stacks seems okay

01:48:909 (2) - this slider just seems a bit poor, maybe copy this and make it something like this 01:48:051 (1) okay

02:42:909 (1) - You could do something to this For ex. Changed into notes for now

03:39:093 (5) - This slider has the same problem, it just seems poor I'm okay with this one

Stacks like these 04:27:935 (6,1) - and 04:33:935 (2,1) - are a bit weird nah, it's good

The mapping is still wonderful and fun to play, can't wait to see this ranked
Good Luck! Thanks
Namki
привет, я как-то мод обещал месяц назад.
[DIFF]
  1. ХП дрейн очень маленький, сделай хоть 6.4 где-нибудь. Тут всего 175 бпм, чего тут фейлить.
  2. Коричневый комбоколор сливается с БГ, замени или удали его.
  3. 00:37:080 (7,1) - мне не нравится спейсинг между ними.
    Застакай их или сделай спейсинг меньше, или больше, я не знаю, но так выглядит не очень хорошо.
  4. 00:39:823 (4) - а почему не застакать со слайдером? Ну и все последующие подобные.
  5. Dark Souls 3 — оба слова с большой буквы, ага.
  6. А это точно альтернатив поп? Как-то очень странно для него звучит.
  7. 01:28:766 (4,5) - вот тут либо делай паралелльными, либо выгнутым второй слайдер.
  8. 01:42:909 (6,7) - напрашиваются два паралелльных слайдера, ну.
  9. 00:24:738 (1,3,4) - между серклами даже на глаз все очень неровно, выстрой их в одну линию, и сделай расстояние одинаковым на глаз, ибо не на глаз тут никак :^). Ну ты понял. Поищи сам такие вещи, они в купе портят впечатление от мапы.
  10. Вот заместо этого 05:03:078 (2,3,4,5,6,7) - сделай как тут 04:35:650 (2,3,4,1,2,3) - , и чтобы спейсинг был таким же, емпхазис вседела.
  11. 05:06:078 (6,8) - лучше застакать или раздвинуть.
  12. 05:19:578 (4) - а вот тут лучше будет бланкет сделать с 05:18:507 (3) - .
    Ну вроде всё.
Topic Starter
collector7

Namki wrote:

привет, я как-то мод обещал месяц назад. еее
[DIFF]
  1. ХП дрейн очень маленький, сделай хоть 6.4 где-нибудь. Тут всего 175 бпм, чего тут фейлить. На самом деле на слайдерах ближе к концу можно легко умереть с хр, так что хз. Поставил 6
  2. Коричневый комбоколор сливается с БГ, замени или удали его. Удалил
  3. 00:37:080 (7,1) - мне не нравится спейсинг между ними.
    Застакай их или сделай спейсинг меньше, или больше, я не знаю, но так выглядит не очень хорошо. Почти застакал
  4. 00:39:823 (4) - а почему не застакать со слайдером? Ну и все последующие подобные. Разнообразие
  5. Dark Souls 3 — оба слова с большой буквы, ага. Ага
  6. А это точно альтернатив поп? Как-то очень странно для него звучит. http://miracleofsound.bandcamp.com/track/fires-fade
  7. 01:28:766 (4,5) - вот тут либо делай паралелльными, либо выгнутым второй слайдер. Скопировал с 01:30:051 (6) - и повернул на 30
  8. 01:42:909 (6,7) - напрашиваются два паралелльных слайдера, ну. Сделал два таких, как 7
  9. 00:24:738 (1,3,4) - между серклами даже на глаз все очень неровно, выстрой их в одну линию, и сделай расстояние одинаковым на глаз, ибо не на глаз тут никак :^). Ну ты понял. Поищи сам такие вещи, они в купе портят впечатление от мапы. Я на самом деле даже не пытался сделать их в линию, но я сделаю, потому что так действительно лучше
  10. Вот заместо этого 05:03:078 (2,3,4,5,6,7) - сделай как тут 04:35:650 (2,3,4,1,2,3) - , и чтобы спейсинг был таким же, емпхазис вседела. Все дело в том, что на конце 05:03:293 (4) - этого слайдера тоже есть звук, и поэтому я решил его выделить именно так
  11. 05:06:078 (6,8) - лучше застакать или раздвинуть. Раздвинул немножко
  12. 05:19:578 (4) - а вот тут лучше будет бланкет сделать с 05:18:507 (3) - . Не люблю делать бланкеты на коротких слайдерах (Да, я иногда делаю их, но тем не менее)
    Ну вроде всё.
Спасибо большое за мод
NeilPerry
Привет


EleGiggle
Мапа хороша, до эстетической части докапываться не буду, есть небольшие моменты которые не очень понравилось в плане играбельности. Спейсинг 140 бпм стримцов хотелось бы чуть больше 02:27:694 (1,2,3,4,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4) - 05:16:150 (1,2,3,4,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4) - , чтобы под динамику идеально попадалось. Как-то так. И еще момент
04:22:793 (1,2,3,4,5,6) - ИМО, я бы все же дропал биты слайдерами. Сам переход бпма хорошо играется и чувствуется, но хотелось бы биты этого паттерна. Опять же для динамики.
Еще такой момент, нехватает еще чуток паттернов

В остальном мне все нравится. Вот такой скудный мод вышел. Каких то неприятных бит и флоу моментов не нашел.
Topic Starter
collector7

NeilPerry wrote:

Привет Привет


EleGiggle
Мапа хороша, до эстетической части докапываться не буду, есть небольшие моменты которые не очень понравилось в плане играбельности. Спейсинг 140 бпм стримцов хотелось бы чуть больше 02:27:694 (1,2,3,4,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4) - 05:16:150 (1,2,3,4,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4) - , чтобы под динамику идеально попадалось. Как-то так. Мне кажется уж очень спейсинговые стримы не очень подойдут
И еще момент
04:22:793 (1,2,3,4,5,6) - ИМО, я бы все же дропал биты слайдерами. Сам переход бпма хорошо играется и чувствуется, но хотелось бы биты этого паттерна. Опять же для динамики. В этой части гитарная партия звучит на много сильнее и выразительнее, поэтому захотелось выделить её
Еще такой момент, нехватает еще чуток паттернов

В остальном мне все нравится. Вот такой скудный мод вышел. Каких то неприятных бит и флоу моментов не нашел.
Спасибо за мод!
Mirash
02:52:619 (3,4) - я бы поболее спейсил каждые последующие. когда играл, подумал, что спейсинг не меняется вообще.
03:49:498 (1) - изогни начало вправо, мне глаза такой слайдер мозолит.
04:01:984 (1,2) - не понравилось, я бы вообще без оверлапов слайдер поставил, смотри сам.
04:06:145 (1) - первый анкор вовнутрь(вверх) ?
04:11:348 (3,5) - можно НК ставить.
04:15:163 (2,3) - слишком скучно, раздвинь их как-нибудь.
04:19:325 (2,3) - ^
04:44:221 (3) - закрути по интереснее, уныло такое водить.
04:53:650 (3) - ^
04:57:935 (3,5) - ^
думаю, можно повысить кс. например до 4.5(я бы 5 ставил), чтобы игралось веселее и задорнее!
хорошая карта, гл
Topic Starter
collector7

Mirash wrote:

02:52:619 (3,4) - я бы поболее спейсил каждые последующие. когда играл, подумал, что спейсинг не меняется вообще. Та нормально
03:49:498 (1) - изогни начало вправо, мне глаза такой слайдер мозолит. Изогнул
04:01:984 (1,2) - не понравилось, я бы вообще без оверлапов слайдер поставил, смотри сам. Ну хз, вроде неплохо смотрится. Но возьму на заметку
04:06:145 (1) - первый анкор вовнутрь(вверх) ? Нет, там что-то типа самобланкета
04:11:348 (3,5) - можно НК ставить. Тут вряд-ли
04:15:163 (2,3) - слишком скучно, раздвинь их как-нибудь. Делал аналогию с началом
04:19:325 (2,3) - ^ А тут исправил
04:44:221 (3) - закрути по интереснее, уныло такое водить. Загнул конец
04:53:650 (3) - ^ Тут оставлю
04:57:935 (3,5) - ^ Сделал зиг-загом
думаю, можно повысить кс. например до 4.5(я бы 5 ставил), чтобы игралось веселее и задорнее! Не хочу менять кс
хорошая карта, гл
Спасибо за мод!
KappaPraise
Такс-такс, что тут у нас, а это же IRC
2016-06-23 20:12 WISPG_G: синьер коллектор?
2016-06-23 20:12 collector7: мистер висп
2016-06-23 20:13 WISPG_G: пришло время
2016-06-23 20:13 collector7: Я готов
2016-06-23 20:13 WISPG_G: го тест плей?
2016-06-23 20:19 WISPG_G: ннннненавижу реверс джампы)
2016-06-23 20:20 collector7: А я люблю)
2016-06-23 20:20 collector7: хз, нравится мне как они играются
2016-06-23 20:20 WISPG_G: Первое что я бы посоветовал
2016-06-23 20:20 WISPG_G: Понизь Stack Laniency до 5
2016-06-23 20:21 collector7: Да, точно
2016-06-23 20:21 WISPG_G: Чтобы лучше отличать 1/1 стаки от 1/2
2016-06-23 20:21 collector7: Хотел попробовать понизить, но забыл
2016-06-23 20:24 WISPG_G: 00:31:852 (1,2) - кек это звучит как 1/8
2016-06-23 20:24 WISPG_G: или может быть что то не то с оффсетом
2016-06-23 20:25 collector7: Может быть, кстати
2016-06-23 20:25 WISPG_G: да опредленно оффсет немного не тот
2016-06-23 20:25 WISPG_G: сдвинь на 1/8 назад оффсет
2016-06-23 20:25 WISPG_G: и будет идеально
2016-06-23 20:27 WISPG_G: тебе не кажется, что уровень громоксти у тебя низковат
2016-06-23 20:27 WISPG_G: 30% еле слышно
2016-06-23 20:27 WISPG_G: да еще и ниже дальше будет
2016-06-23 20:28 collector7: Ну, не знаю
2016-06-23 20:28 collector7: С громкостью я наверное позже поработаю
2016-06-23 20:31 WISPG_G: 00:50:451 - после того как сдвинешь пред красную линию добавь здесь еще одну
2016-06-23 20:31 WISPG_G: тут уже не сходится
2016-06-23 20:34 collector7: Хм, ок
2016-06-23 20:35 WISPG_G: 01:18:051 (3,4) - мне кажется джамп между ними не актуален
2016-06-23 20:37 collector7: Убрал
2016-06-23 20:38 WISPG_G: 01:26:623 (6,7,8) - между 7 и 8 тоже, джамп там не вписывается вместе с сильными битами на 6 и 7 тем более с нарастающим спейсингом
2016-06-23 20:39 collector7: Ну хз, оставлю пожалуй
2016-06-23 20:40 WISPG_G: 01:44:623 (1) - ну очень тихо :(
2016-06-23 20:42 WISPG_G: тут особо даже придраться не к чему
2016-06-23 20:42 WISPG_G: паттерны вполне себе норм
2016-06-23 20:42 collector7: Прибавил
2016-06-23 20:42 WISPG_G: лишь иногда волнуют спейсинги между сильными и не сильными битами
2016-06-23 20:42 WISPG_G: чекну ка я оффсеты другие
2016-06-23 20:43 collector7: Угу
2016-06-23 20:44 WISPG_G: 02:42:909 (1,2) - резкая смена бпм, эти 2 круга могут все еще расцениваться как 140 BPM я бы порекомендовал лучше начать со слайдера, чтобы игрок не дай бог 100 там не наделал
2016-06-23 20:45 collector7: Очень много мне про это говорили, я прям хз куда деваться
2016-06-23 20:45 collector7: Ставил слайдер, советовали круги поставить
2016-06-23 20:45 collector7: И наоборот
Shmiklak
hi

General

  1. I tried to check metadata, and all of I could find was iTunes

Diff

  1. 00:50:444 (1) - тут ты у нас снапнул на 1/16 что хочу заметить реально верно, но вот дальше ты снапаешь на 1/1 что уже не под музыку. Обязательно исправь
    1/2 биты тоже я бы реснапнул на 1/16 хотя честно хз
  2. 01:46:765 (3,5) - предлагаю сделать нк что бы продолжить схему которая была до этого, и таким образом выйдет ты отделил эти рыки между друг от друга, и оставил треугольник в конце. Выглядит лучше и чувствуется имхо тоже
  3. 01:58:980 (2,3,4,5,1,2,3,4,5,6,7) - - вообще такие джампы мне не нравятся, но если ты их оставишь такими же, то выдели 02:00:909 (5) - с помощью нк, так у нас получается крестик и треугольник. Опять же чувствуется лучше. Иначе какой то спам.
  4. 02:02:623 (2,4) - blanket can be improved
  5. 02:08:623 (1) - сделай эту волну приятнее на глаз http://puu.sh/pFlON/47bf7a39f2.jpg
    И так давай со всеми волнами, ибо у тебя с ними явная беда :/
Не нашел ничего больше. Попробуй поработать еще с нк, выделяя паттерны. Пару идей я подкинул. Удачи! :D
Topic Starter
collector7

Shmiklak wrote:

hi

General

  1. I tried to check metadata, and all of I could find was iTunes Добавил rock в таги

Diff

  1. 00:50:444 (1) - тут ты у нас снапнул на 1/16 что хочу заметить реально верно, но вот дальше ты снапаешь на 1/1 что уже не под музыку. Обязательно исправь wut?
    1/2 биты тоже я бы реснапнул на 1/16 хотя честно хз
  2. 01:46:765 (3,5) - предлагаю сделать нк что бы продолжить схему которая была до этого, и таким образом выйдет ты отделил эти рыки между друг от друга, и оставил треугольник в конце. Выглядит лучше и чувствуется имхо тоже Ну можно попробовать
  3. 01:58:980 (2,3,4,5,1,2,3,4,5,6,7) - - вообще такие джампы мне не нравятся, но если ты их оставишь такими же, то выдели 02:00:909 (5) - с помощью нк, так у нас получается крестик и треугольник. Опять же чувствуется лучше. Иначе какой то спам. Тут я лучше оставлю
  4. 02:02:623 (2,4) - blanket can be improved Улучшил
  5. 02:08:623 (1) - сделай эту волну приятнее на глаз http://puu.sh/pFlON/47bf7a39f2.jpg Попытался что-то сделать
    И так давай со всеми волнами, ибо у тебя с ними явная беда :/ Больше не нашел волн
Не нашел ничего больше. Попробуй поработать еще с нк, выделяя паттерны. Пару идей я подкинул. Удачи! :D
Спасибо!
Zerss


hey~
as asked.


    General

  1. Consider making the mapset longer, since you need at least 5:00 drain to approve a map. You could try to add a spinner during the break.
  2. Add hitsounds.
  3. Consider using a correct mp3. This one is a 128kbps transformed into a 192kbps, just use the 128kbps.
  4. Change the artist to Miracle Of Sound (Sources: bandcamp & itunes)
  5. Add a fourth combo color, since the song is made on a four measure base.
  6. Is the song featured in the game? In the official description of the game, it's written that it's a tribute to Dark Souls 3. If so, please delete the source and add in tags "dark souls 3".

    Unkindled

  1. 00:54:565 (1) - Mhh, to show that the slider velocity change, I wouldn't have putted this slider exactly like the others before. You should change it
  2. 01:02:451 (4,1) - you should really add more distance here
  3. 01:44:623 (1,1,1,1,1,1,1) - avoid spamming new combos, that's ugly and that's breaking hp-realted stuff
  4. 01:48:051 - bpm seems to be a bit weird here (talking about the offset)
  5. 02:40:766 (5,6) - distance seems to be a bit weird here too, consider putting (6) a bit more to the top, at least, overlap (6)'s head with (2)
  6. 02:55:047 (4,1) - this part seems to be a copypasta like at 01:02:451 - so you should add distance too
  7. 05:03:507 (5,6,7) - it could be nice to do a kind of ctrl+g, so it could add more distance (tbh, you have some inconsistences for some distances, some of them are really big, but some of them are too small)
Good map, I like it. Good luck with it~ If you have any questions, ask me on IRC.
Topic Starter
collector7

Zerss wrote:



hey~ Hi
as asked.


    General

  1. Consider making the mapset longer, since you need at least 5:00 drain to approve a map. You could try to add a spinner during the break. Site is not counting spinner at the end. it's 5+mins
  2. Add hitsounds. In progress~~
  3. Consider using a correct mp3. This one is a 128kbps transformed into a 192kbps, just use the 128kbps. uh?
  4. Change the artist to Miracle Of Sound (Sources: bandcamp & itunes) I asked Bakari about artist
  5. Add a fourth combo color, since the song is made on a four measure base. Okay
  6. Is the song featured in the game? In the official description of the game, it's written that it's a tribute to Dark Souls 3. If so, please delete the source and add in tags "dark souls 3". Okay. Fair enough

    Unkindled

  1. 00:54:565 (1) - Mhh, to show that the slider velocity change, I wouldn't have putted this slider exactly like the others before. You should change it Changed
  2. 01:02:451 (4,1) - you should really add more distance here stacked with end of 01:02:107 (3) - slider
  3. 01:44:623 (1,1,1,1,1,1,1) - avoid spamming new combos, that's ugly and that's breaking hp-realted stuff removed some of them
  4. 01:48:051 - bpm seems to be a bit weird here (talking about the offset) I will take a look at it
  5. 02:40:766 (5,6) - distance seems to be a bit weird here too, consider putting (6) a bit more to the top, at least, overlap (6)'s head with (2) Changed
  6. 02:55:047 (4,1) - this part seems to be a copypasta like at 01:02:451 - so you should add distance too changed the same way
  7. 05:03:507 (5,6,7) - it could be nice to do a kind of ctrl+g, so it could add more distance (tbh, you have some inconsistences for some distances, some of them are really big, but some of them are too small) I think this distance is okay
Good map, I like it. Good luck with it~ If you have any questions, ask me on IRC.
Thank you very much! :)
Zerss
About the drain time: whatever it counts or not, your map should be +5min drain. I know that it's always removing a bit of time, but the ranking criteria is strict with this.

Text taken from the Ranking Criteria:
Approved Category is only for Marathon maps. Long maps with over 5 minutes of draining time fit the Approval category.
For the artist name, I'd rather use something that have been used in many sources that really take care of the names to sell that song rather than one source that's used publically, that's why I talked about it :p

oh and, for the mp3, use this one instead, there might be some slight offset changes, sorry about that
Topic Starter
collector7

Zerss wrote:

About the drain time: whatever it counts or not, your map should be +5min drain. I know that it's always removing a bit of time, but the ranking criteria is strict with this.

Text taken from the Ranking Criteria:
Approved Category is only for Marathon maps. Long maps with over 5 minutes of draining time fit the Approval category.
Added note after spinner where it ended. 5:03 drain time now.
For the artist name, I'd rather use something that have been used in many sources that really take care of the names to sell that song rather than one source that's used publically, that's why I talked about it :p Will see. Wanna trust Bakari for now

oh and, for the mp3, use this one instead, there might be some slight offset changes, sorry about that Thanks alot. offset changed too. all good.
brdzxh
late m4m~

mod
00:41:551 (3,4) - increase spacing because they are further away from each other on the timeline compared to 00:41:208 (1,2,3) - (bit tough to explain but I hope you get me)
00:50:122 (5) - ^same concept as above, but I would move this somewhere else because people might mistake it as an earlier jump
03:40:515 (3,4) - same above

well this map is pretty straight forward and well mapped so there is not a lot of things to say about it, so have a star instead~
good luck on ranking!
Topic Starter
collector7

brdzxh wrote:

late m4m~

mod
00:41:551 (3,4) - increase spacing because they are further away from each other on the timeline compared to 00:41:208 (1,2,3) - (bit tough to explain but I hope you get me)
00:50:122 (5) - ^same concept as above, but I would move this somewhere else because people might mistake it as an earlier jump Thought about it earlier. Changed
03:40:515 (3,4) - same above

well this map is pretty straight forward and well mapped so there is not a lot of things to say about it, so have a star instead~
good luck on ranking!
Thank you for star :)
firedigger
SPOILER
00:40 collector7: Привет. Можно попросить у тебя мод? ._.
01:18 firedigger: привет
01:18 firedigger: можно
01:18 *collector7 is listening to [https://osu.ppy.sh/b/999001 Miracle Of Sound ft Sharm - Fires Fade]
01:22 firedigger: IRC?
01:23 collector7: Ну, давай
01:24 firedigger: Сложность выглядит немного зафорсенной на самом деле
01:24 firedigger: фуллскрин джапмы эти
01:25 firedigger: блин, пытаюсь найти мапу
01:25 firedigger: где похожий стиль
01:25 firedigger: Nightwish вроде
01:25 firedigger: my heart че-то там
01:25 firedigger: low bpm большие прыжки
01:26 firedigger: о, это был Within tempation
01:26 *firedigger is listening to [https://osu.ppy.sh/b/620909 Within Temptation - Jillian (I'd Give My Heart)]
01:26 firedigger: вот она тоже медленная, но все-таки там бпм побольше и всего 4.79, потому что больше выжать как-то жутко становится
01:26 collector7: Ну, там они немного меньше все же, но да, немного похоже
01:27 firedigger: вот ты сделал 5.5
01:27 firedigger: Это как ты видишь [Extra]
01:27 firedigger: Но где ты видишь хоть один паттерн экстры?
01:27 collector7: Че?
01:27 firedigger: Бмп нету столько, чтобы что-либо потное замапать, кроме большого спейсинга
01:28 firedigger: Ну смотри, Extra от Insane отличается главным образом не star рэйтом
01:28 firedigger: а множеством допустимых паттернов
01:28 firedigger: если взять Insane и увеличить спейсинг в 1.2 раза, не получится экстра
01:28 firedigger: у тебя типичный инсейн по паттернам, по при этом спейсинг добивает ее до экстры
01:29 firedigger: Я бы на твоем месте просто сделал ее 5 стар insane, обрезав прыжки в киаи, станет даже DT бельной
01:29 firedigger: 04:02:038 (1,2,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6) - разве это не выглядит овермапнуто?
01:29 firedigger: после слайдеров почти сразу фуллскрины на вокале
01:30 firedigger: вся карта кроме джампов = 4 звезды максимум
01:30 collector7: Ну тут я специально так сделал
01:30 firedigger: ну я понимаю
01:30 firedigger: не случайно же ты ноты ставил
01:30 firedigger: просто мысль свою выразил
01:30 collector7: Самым сложным моментом, так сказать
01:30 firedigger: Мне кажется, что ранкать это инсейном было бы проще
01:31 collector7: Может быть
01:31 firedigger: Так же у тебя очень много идентичных паттернов, NeilPerry уже намекнул
01:31 firedigger: То есть прям совсем идентичных
01:31 firedigger: А теперь пойду по формата
01:32 firedigger: 00:28:865 (6,1,2,3) - вот по поводу этого паттерна
01:32 firedigger: 00:29:208 (1) - очень тихий
01:32 firedigger: поэтому мне кажется разумнее его делать ближе к (6)
01:32 firedigger: например сделать Ctrl-H на (1,2,3)
01:33 firedigger: прыжки к сильным (2) и (3) смотрятся очень по делу
01:34 collector7: Могу подвинуть до 1.5
01:34 firedigger: что такое 1.5?
01:34 firedigger: а, спейсинг
01:34 firedigger: тоже вариант
01:36 collector7: В общем чуть поближе подвинул, да
01:37 firedigger: 01:56:895 (4) - я бы вынул из-под слайдера
01:38 collector7: Ок
01:39 firedigger: 02:27:324 (6) - вот этот бит имеет слайбый бит
01:39 firedigger: то есть нота
01:40 firedigger: можно сделать слайдер из (5) в (6) например
01:42 firedigger: да вроде все нормально
01:42 firedigger: я конеечно не фанат тапов туда сюда
01:43 firedigger: 04:24:541 (3,4,5) - вот эти слайдеры зачем так близко делать
01:43 collector7: Ну в этой карте почему-то захотелось их использовать
01:43 firedigger: они все равно супер далеко
01:43 firedigger: херню сказал
01:43 firedigger: у тебя 5.5 звезд
01:44 firedigger: нет надобности их делать так близко, а наезжая друг на друга выглядят не очень эстетично
01:44 firedigger: лучше бы они бланкетировали друг друга или что-нибудь в этом роде
01:45 collector7: Хм
01:46 firedigger: 02:28:824 (1,2,3,4) - мне кажется, что было бы лучше если бы дуга этого стрима была бы развернута в другую сторону
01:47 firedigger: здесь у тебя острый угол 02:28:073 (4,1,2)
01:47 firedigger: и там мог бы быть
01:48 firedigger: а все остальное ну норм тема д
01:48 firedigger: но все паттерны супер однообразные
01:48 collector7: Я наверное поменяю потом стрим, да
01:48 firedigger: такую экстру ты точно не загонишь
01:49 *firedigger is listening to [https://osu.ppy.sh/b/819546 Eminence & Soulero - Invisible (feat. Mari-Anna)]
01:49 firedigger: вот пример супер однообразной карты
01:49 firedigger: но ты как бы видишь сложность
01:49 firedigger: а 5+ звезд в своем стиле ты не найдешь за последние 2 года
01:50 collector7: Ну хз, время покажет
01:51 firedigger: ну это-то понятно
01:51 firedigger: советую в общем посмореть ту первую мапу, как там работают с разнообразием паттренов
01:51 firedigger: имея такой же лоу бпм
01:51 firedigger: и вообще сделать ее меньше 5 звезд, вот так
grumd
во многих частях карты я постоянно нажимал раньше, чем нужно. примерно на 10мс. где именно точно определить не могу, но найди кого-то, кто может перепроверить тайминг в твоей карте. мне кажется, где-то он может быть неправильный.

удали ненужный файл

хитсаундера потом в тэги добавишь?

02:42:963 (1,2) - из-за изменения бпм нельзя угадать, с какой скорость надо нажать на эти два кружка и тут часто будут соточки. лучше поменять эти два кружка на слайдер
03:58:916 (2) - почему-то именно этот слайдер показался неуместным так близко к предыдущему. лучше вообще в другой половине экрана его поставить
05:00:541 (1) - не симметрично
05:36:755 (1) - вот так не делай. вообще никогда. убери этот кружок отсюда и поставь на его место конец спиннера. никто в здравом уме не будет ожидать здесь кружка и после пяти с половиной минут игры просто зафэйлит фул комбо. нет никакого смысла заканчивать спиннер раньше (05:36:541 - ), там никакого особенного звука нет.

мне также не очень понравились некоторые медленные длинные слайдеры своей формой, но это личное предпочтение, это не так важно.
в целом довольно хорошая карта, серьёзных ошибок практически нет. я бы мог придираться к флоу, форме слайдеров и паттернам, но это бесполезное занятие, и без того всё хорошо. я бы на ранк уже шёл. только хитсаунды остались.
Topic Starter
collector7

grumd wrote:

во многих частях карты я постоянно нажимал раньше, чем нужно. примерно на 10мс. где именно точно определить не могу, но найди кого-то, кто может перепроверить тайминг в твоей карте. мне кажется, где-то он может быть неправильный. Попытались что-то сделать с виспом

удали ненужный файл Удалил

хитсаундера потом в тэги добавишь? Угу, если она доделает

02:42:963 (1,2) - из-за изменения бпм нельзя угадать, с какой скорость надо нажать на эти два кружка и тут часто будут соточки. лучше поменять эти два кружка на слайдер Я пока что оставлю круги
03:58:916 (2) - почему-то именно этот слайдер показался неуместным так близко к предыдущему. лучше вообще в другой половине экрана его поставить Поменял
05:00:541 (1) - не симметрично Попытался исправить
05:36:755 (1) - вот так не делай. вообще никогда. убери этот кружок отсюда и поставь на его место конец спиннера. никто в здравом уме не будет ожидать здесь кружка и после пяти с половиной минут игры просто зафэйлит фул комбо. нет никакого смысла заканчивать спиннер раньше (05:36:541 - ), там никакого особенного звука нет. Удалил

мне также не очень понравились некоторые медленные длинные слайдеры своей формой, но это личное предпочтение, это не так важно.
в целом довольно хорошая карта, серьёзных ошибок практически нет. я бы мог придираться к флоу, форме слайдеров и паттернам, но это бесполезное занятие, и без того всё хорошо. я бы на ранк уже шёл. только хитсаунды остались.
Спасибо за мод!
tatemae
2016-07-12 19:03 collector7: Привет. Можно попросить у тебя мод? ._.
2016-07-12 19:03 SherryCherry: ну да
2016-07-12 19:03 collector7: ACTION is listening to [https://osu.ppy.sh/b/999001 Miracle Of Sound ft Sharm - Fires Fade]
2016-07-12 19:04 SherryCherry: попозже только
2016-07-13 00:11 SherryCherry: что там замоддить нужно было
2016-07-13 00:12 collector7: ACTION is listening to [https://osu.ppy.sh/b/999001 Miracle Of Sound ft Sharm - Fires Fade]
2016-07-13 00:13 SherryCherry: ирк давай
2016-07-13 00:13 collector7: "[
2016-07-13 00:13 collector7: Эх
2016-07-13 00:13 collector7: Ну давай
2016-07-13 00:15 SherryCherry: 00:17:551 (1,2,3,4,5,6,7) -
2016-07-13 00:15 SherryCherry: я бы куда-нибудь нк хуйнул
2016-07-13 00:15 SherryCherry: 00:20:979 (1,2,3) -
2016-07-13 00:15 SherryCherry: ибо тут
2016-07-13 00:15 SherryCherry: ты выделил 3 ноты
2016-07-13 00:15 SherryCherry: ок это по звуку
2016-07-13 00:16 SherryCherry: но вначале все идет через бит
2016-07-13 00:16 SherryCherry: и лично мне мозолит глаза иногда 7-8 какая-нибудь
2016-07-13 00:16 SherryCherry: но это забей
2016-07-13 00:17 collector7: Ну хз
2016-07-13 00:17 SherryCherry: это откуда сонг?
2016-07-13 00:17 collector7: С ютуба
2016-07-13 00:17 collector7: Не из самой игры если что
2016-07-13 00:18 SherryCherry: 00:56:657 (1,2,3,4,5) -
2016-07-13 00:18 SherryCherry: не настолько все интенсивно
2016-07-13 00:18 SherryCherry: чтобы так джампить
2016-07-13 00:18 SherryCherry: сорь, я чет в едите часов 20
2016-07-13 00:18 SherryCherry: мог в уши обдолбаться
2016-07-13 00:19 collector7: Да это ещё маленькие джампы
2016-07-13 00:19 SherryCherry: 01:02:828 (1) -
2016-07-13 00:19 SherryCherry: у меня рука потянулась сюда 01:01:970 (2) -
2016-07-13 00:20 SherryCherry: просто после стольких повторов
2016-07-13 00:20 SherryCherry: 01:02:828 (1) - может х224 у 144
2016-07-13 00:20 SherryCherry: куда-нибудь сюда
2016-07-13 00:20 SherryCherry: флоу приятнее просто
2016-07-13 00:21 SherryCherry: ну весь стак
2016-07-13 00:21 SherryCherry: соответвественно
2016-07-13 00:21 SherryCherry: если захочешь
2016-07-13 00:21 collector7: Я даже не знаю
2016-07-13 00:22 SherryCherry: 01:14:655 (3) - а конец слайдер то кликабельным может быть
2016-07-13 00:22 SherryCherry: послушай
2016-07-13 00:22 collector7: Не люблю слайдеры на 3/4
2016-07-13 00:22 collector7: И не считаю, что они уместны в этой карте
2016-07-13 00:22 SherryCherry: 2 кружка
2016-07-13 00:23 SherryCherry: что за озабоченность консинстеницей паттернов
2016-07-13 00:23 collector7: ват
2016-07-13 00:24 collector7: Энивей не вижу причин делать там серкл
2016-07-13 00:24 SherryCherry: незамапаный звук не есть причина?
2016-07-13 00:24 SherryCherry: когда ты его мапаешь везде
2016-07-13 00:24 SherryCherry: но не тут
2016-07-13 00:24 SherryCherry: ладно
2016-07-13 00:24 SherryCherry: карта не моя
2016-07-13 00:24 SherryCherry: тебе решать
2016-07-13 00:25 collector7: В каком смысле незамапанный звук
2016-07-13 00:25 collector7: Если концом слайдера тоже выделяется звук
2016-07-13 00:25 SherryCherry: один раз?
2016-07-13 00:25 SherryCherry: а остальные нет?
2016-07-13 00:26 collector7: Я тебя не понял
2016-07-13 00:26 collector7: Два таких же раза до этого я замапал так же
2016-07-13 00:27 SherryCherry: тогда хорошо
2016-07-13 00:27 SherryCherry: если так
2016-07-13 00:28 SherryCherry: 02:14:655 (5,6,7) - ну зачем так делеко
2016-07-13 00:29 collector7: Кульминация тип
2016-07-13 00:29 SherryCherry: ну тип фуллскринить в 140 бпм
2016-07-13 00:29 SherryCherry: может и кульмининрует :D
2016-07-13 00:29 SherryCherry: если такое слово есть
2016-07-13 00:29 SherryCherry: но смотрится овермапнуто чет
2016-07-13 00:29 collector7: тбх
2016-07-13 00:30 collector7: Вся карта смотриться овермапнуто
2016-07-13 00:30 collector7: И я это понимаю
2016-07-13 00:30 collector7: Но тем не менее не горю желанием исправлять
2016-07-13 00:30 SherryCherry: зато сбалансированно XD
2016-07-13 00:30 collector7: По крайней мере пока что
2016-07-13 00:30 SherryCherry: может ты и не знал
2016-07-13 00:30 SherryCherry: но никто не горит желаением исправлять свои карты
2016-07-13 00:30 SherryCherry: ну абсолютно
2016-07-13 00:31 SherryCherry: если не предложить альтернативу лучше
2016-07-13 00:31 SherryCherry: только так
2016-07-13 00:31 collector7: Ну да, что-то в этом есть
2016-07-13 00:31 SherryCherry: бля ты сделал сб лишь по сабам?
2016-07-13 00:31 collector7: К сожалению да
2016-07-13 00:32 SherryCherry: я думал тут появился русский тру сторибордер
2016-07-13 00:32 SherryCherry: ща огоньки
2016-07-13 00:32 SherryCherry: плаям по все карте
2016-07-13 00:32 SherryCherry: все подсвечено
2016-07-13 00:32 collector7: Я хотел попробовать сделать что-то типа огонька на некоторых нотах
2016-07-13 00:32 SherryCherry: а тут лишь сабы
2016-07-13 00:32 collector7: Но это сложно
2016-07-13 00:32 SherryCherry: это сложно
2016-07-13 00:32 SherryCherry: а как его
2016-07-13 00:32 SherryCherry: потом скину карту
2016-07-13 00:32 SherryCherry: глняешь код
2016-07-13 00:33 SherryCherry: там такие размытие/увеличение
2016-07-13 00:33 SherryCherry: ну или как у маззерина на даунбитах
2016-07-13 00:33 collector7: Хотя по идее, я могу попробовать стырить код огоньков из одной карты, где они мне нравятся
2016-07-13 00:33 SherryCherry: не
2016-07-13 00:33 SherryCherry: огоньки тут не подойдут
2016-07-13 00:34 SherryCherry: бля
2016-07-13 00:34 SherryCherry: пока писал
2016-07-13 00:34 SherryCherry: полкарты просмотрел
2016-07-13 00:34 SherryCherry: не знаю
2016-07-13 00:34 collector7: Ы
2016-07-13 00:34 SherryCherry: вроде аккуратно
2016-07-13 00:34 SherryCherry: но как-то скучно
2016-07-13 00:35 SherryCherry: хотя кто бы говорил
2016-07-13 00:35 SherryCherry: я сам скучный
2016-07-13 00:35 collector7: Хех
2016-07-13 00:35 SherryCherry: можно конечно и веселее
2016-07-13 00:35 SherryCherry: да и всегда можно
2016-07-13 00:35 collector7: Ну мне грумд уже говорил в последнем моде, что можно пробовать БНов звать
2016-07-13 00:35 SherryCherry: но вполне прилично
2016-07-13 00:35 SherryCherry: замапано
2016-07-13 00:35 collector7: Но мне чет ссыкотно пока
2016-07-13 00:35 SherryCherry: не такие уж они и страшные
2016-07-13 00:36 SherryCherry: скорее
2016-07-13 00:36 SherryCherry: они скользкие
2016-07-13 00:36 SherryCherry: ))
2016-07-13 00:36 SherryCherry: их поймать сложно
2016-07-13 00:36 collector7: Это да
2016-07-13 00:36 SherryCherry: вот джампики можно разнообразить
2016-07-13 00:36 SherryCherry: 03:06:879 (1,2,3,4) -
2016-07-13 00:36 SherryCherry: я таких штук 10 уже видел
2016-07-13 00:37 SherryCherry: хотя они и хорошо подходят
2016-07-13 00:37 SherryCherry: но сонг скучный:DD
2016-07-13 00:37 SherryCherry: жуть
2016-07-13 00:37 SherryCherry: как ты его мапил то
2016-07-13 00:37 SherryCherry: красивый
2016-07-13 00:37 collector7: Ы
2016-07-13 00:37 SherryCherry: да
2016-07-13 00:37 SherryCherry: но скучный
2016-07-13 00:38 collector7: У меня была мотивация
2016-07-13 00:38 collector7: В виде красивости песни, да
2016-07-13 00:38 collector7: И любви к Дарк Соулсу
2016-07-13 00:38 SherryCherry: а
2016-07-13 00:38 SherryCherry: так это вот откуда
2016-07-13 00:38 SherryCherry: я думаю
2016-07-13 00:38 SherryCherry: почему бг такое
2016-07-13 00:39 SherryCherry: 03:53:713 (1,2) - неожиданно так
2016-07-13 00:39 SherryCherry: разнообразие
2016-07-13 00:39 collector7: Вокал
2016-07-13 00:39 SherryCherry: 04:06:198 (1) - совсем не очень
2016-07-13 00:39 SherryCherry: ну
2016-07-13 00:39 SherryCherry: относительно других
2016-07-13 00:40 collector7: Эх
2016-07-13 00:40 SherryCherry: 04:26:255 (5) - а не хошь сделать ее ровную?
2016-07-13 00:41 collector7: Чет как-то не
2016-07-13 00:42 SherryCherry: http://puu.sh/pZsLh/d297179d5a.png или так
2016-07-13 00:42 SherryCherry: немного подвинуть конец
2016-07-13 00:44 SherryCherry: вроде все
2016-07-13 00:44 SherryCherry: бланкет я не смотрел
2016-07-13 00:44 SherryCherry: но думаю там все норм
2016-07-13 00:45 SherryCherry: если из БНов есть фан дарк соула
2016-07-13 00:45 SherryCherry: тебе повезло
2016-07-13 00:46 SherryCherry: мне лог скидывать?
2016-07-13 00:47 collector7: Да
TheMefisto
irc
23:22 TheMefisto: asd
23:22 collector7: qwerty
23:22 TheMefisto: Davai irc
23:22 collector7: Ok
23:22 TheMefisto: Через 5 минут
23:22 TheMefisto: А то комп лагает
23:28 *TheMefisto is editing [https://osu.ppy.sh/b/999001 Miracle Of Sound ft Sharm - Fires Fade [Unkindled]]
23:29 TheMefisto: Готов?
23:29 collector7: Жа
23:29 TheMefisto: Немного не нравится комбоколор4, как-то он не вписывается
23:30 TheMefisto: Попробуй более темный оттенок, либо что-нибудь вроде сероватого
23:30 TheMefisto: 04:22:827 -
23:30 TheMefisto: Конфликт громкости у зеленой и красной линии
23:31 TheMefisto: Вроде как я перекачивал, но первый тайминг звучит весьма офф
23:31 TheMefisto: Где-то на 25-30
23:32 TheMefisto: Вот тут послушай
23:32 TheMefisto: 00:17:551 -
23:33 TheMefisto: Там первый удар на ~00:17:893 (1) -
23:33 TheMefisto: Ой
23:33 TheMefisto: 00:17:581 -
23:34 TheMefisto: Вот эти моменты 00:20:979 (1,2,3) -
23:34 TheMefisto: Мне кажется, резковаты ХСы
23:35 TheMefisto: Можешь попробовать сэмпл: нормал, доп: драм
23:35 TheMefisto: И оставить клэпы
23:35 collector7: Хм, действительно, лучше
23:35 TheMefisto: Он звучит громче обычного драм клэпа из-за добавленного нормал-хитнормала
23:36 TheMefisto: Ну и остальные такие моменты так переделай, наверное
23:40 TheMefisto: Второй тайминг хорошо звучит
23:42 TheMefisto: 02:00:941 (5) -
23:42 TheMefisto: Тут звук довольно сильный
23:42 TheMefisto: Сильнее, чем вокруг него у этих нот 02:00:726 (4,6) -
23:42 TheMefisto: Но на них джампы, а на 02:00:941 (5) - мелкий спейсинг
23:43 collector7: Мех
23:43 TheMefisto: Ну вот это место ведь хорошо подходит 02:13:798 (1,2,3) -
23:43 TheMefisto: Там уменьшение спейсинга на более слабый бит
23:43 TheMefisto: Но на сильный 02:14:012 (2) - джамп
23:44 collector7: Если 5 и 6 местами поменяю, лучше будет?
23:44 TheMefisto: Имо тогда 02:01:369 (7) - надо переносить, а то как-то неудобно флоу идет
23:45 TheMefisto: Куда-нибудь в сторону 315, 116
23:45 collector7: Может около 3?
23:45 collector7: Ладно, вроде норм
23:46 collector7: Куда ты предложил
23:46 collector7: Может тогда в конце киая тоже убавить ДС на 7
23:47 TheMefisto: Та же тема 02:24:298 (7) -
23:47 TheMefisto: Еще и стоит неудобно
23:47 TheMefisto: https://osu.ppy.sh/ss/5602144
23:48 TheMefisto: Можешь так попробовать, например
23:49 collector7: Сделал что-то похожее
23:49 TheMefisto: Ну и сюда бы тож какое-нибудь выделение спейсингом 02:40:369 (3) -
23:50 TheMefisto: Неудобный переход, имо конечно
23:51 TheMefisto: Если его хотя бы ктрл+j сделать, будет получше
23:51 TheMefisto: Ну и поставить обратно, да
23:52 collector7: https://osu.ppy.sh/ss/5602174 что-то такое мб?
23:52 TheMefisto: Ой
23:52 TheMefisto: Бля, я не линканул
23:52 TheMefisto: 02:59:588 (1) -
23:52 TheMefisto: Вот сюда про ктрл+j
23:53 collector7: А, понял
23:53 TheMefisto: Но да, выделение спейсингом можно так сдлеать
23:53 collector7: Да, сделал
23:53 TheMefisto: Еще могу предложить 03:15:907 (4) - сделать как 1/1 слайдер и заглушить конец (вот до сюда 03:16:254 - )
23:54 collector7: Хм, как в конце
23:54 collector7: Можно
23:55 TheMefisto: Вот этот слайдер можно более волнистым сделать, мне кажется х) 04:27:969 (6) -
23:56 collector7: Чет не особо горю желанием экспериментировать с большими слайдерами
23:58 TheMefisto: 05:02:469 (2,3,4) -
23:58 TheMefisto: 05:03:112 (2,3,4,5,6,7) -
23:59 TheMefisto: Еще немного не понял, почему они заХСины по-разному
23:59 TheMefisto: Думаю, ее лучше удалить 05:15:327 (4) -
00:00 TheMefisto: А сюда 1/2 слайдер 05:15:112 (3) -
00:01 TheMefisto: Ну и на конец спиннера какой-нибудь вистл хотя бы поставь
00:01 TheMefisto: А то там такой выразительный звук
00:02 collector7: Угу
00:02 TheMefisto: Ну и все вроде
00:03 TheMefisto: С первым тайминг поинтом разобрался?
00:03 collector7: Ну я попробовал поставить так, как ты посоветовал
00:03 collector7: хз, лучше или нет
00:03 TheMefisto: Ну там где-то +25-30 надо сделать, точнее не скажу
00:04 TheMefisto: Не забудь все объекты проверить
00:04 TheMefisto: Потому что редактор упарывается
00:04 TheMefisto: И не двигает их, даже если ты галочку ставишь
paydayzcool
Hi there collector7,

this is a mod post from my queue.

[unkindled]
I think that it's better if you don't use stack zero because it looks kinda weird and might even fool HD players like me.
02:46:756 (4) - Instead, make this slider a ctrl + g, ctrl + h of 02:46:409 (3).
04:44:255 (3) - Make both parts of this slider parallel with this one 04:45:541 (5). (http://puu.sh/q10nl/6786a0e511.png)
05:07:398 (1) - Angle this slider upwards so that it is parallel with this slider 05:06:541 (8). (http://puu.sh/q10yG/cf8f42e1ac.png)
05:18:327 (2) - If you look hard enough, you will be able to see a blanket error with 05:18:541 (3). Use DS with them so that it looks like this: (http://puu.sh/q10IU/a58b53d035.png)
[]

Well done with mapping this! Can't wait to see this ranked!

paydayz
Topic Starter
collector7

paydayzcool wrote:

Hi there collector7,

this is a mod post from my queue.

[unkindled]
I think that it's better if you don't use stack zero because it looks kinda weird and might even fool HD players like me. But I don't use it, it's 0.5
02:46:756 (4) - Instead, make this slider a ctrl + g, ctrl + h of 02:46:409 (3). Nah, I don't like this
04:44:255 (3) - Make both parts of this slider parallel with this one 04:45:541 (5). (http://puu.sh/q10nl/6786a0e511.png) hmm okay
05:07:398 (1) - Angle this slider upwards so that it is parallel with this slider 05:06:541 (8). (http://puu.sh/q10yG/cf8f42e1ac.png) No for this one
05:18:327 (2) - If you look hard enough, you will be able to see a blanket error with 05:18:541 (3). Use DS with them so that it looks like this: (http://puu.sh/q10IU/a58b53d035.png) Yep
[]

Well done with mapping this! Can't wait to see this ranked!

paydayz
Thank you for mod :)
Masya_exe
Mod by Masya
Синий цвет комбо не подходит под задний фон, как думаешь?
А остальное было уже сказано ранее
Удачи получить ранк :)
riffy
As promised. Somewhere mid-mod I realized I should've done that in Russian.

[Unkindled]
  1. 02:01:369 (7,1) - try to do something like a low-DS jumps after intense jumps, so players would be more comfortable with the way jumpy patterns ends. It's pretty hard to just stop at x4,0 DS pattern and proceed on normal speed. For example, 02:01:369 (7,1) - a slight jump for more natural flow could fit well here, and in many similar patterns. If you want more examples, 02:21:941 (11,1) - here.
  2. Try OD 8 or even 7,7. This should balalnce the thing better and work well with the nature of the track.
  3. 00:19:981 (5,6) - is there any particular reason for a jump here? Feels pretty random.
  4. 01:44:655 (1,2,1,2,1,2,1,2,1) - f there was a reason for the NCing things this way, why did you stop it in the middle? Try to be more consistent with the combos.
  5. 04:41:684 (1) - minor - there is no reason in the music for the slider to be curved this way.

    I am not really happy with the way the jumps work, might be just a subjective jislike, though.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Best of luck!
Topic Starter
collector7

Bakari wrote:

As promised. Somewhere mid-mod I realized I should've done that in Russian. yea xd

[Unkindled]
  1. 02:01:369 (7,1) - try to do something like a low-DS jumps after intense jumps, so players would be more comfortable with the way jumpy patterns ends. It's pretty hard to just stop at x4,0 DS pattern and proceed on normal speed. For example, 02:01:369 (7,1) - a slight jump for more natural flow could fit well here, and in many similar patterns. If you want more examples, 02:21:941 (11,1) - here. I guess it's already as you're suggesting
  2. Try OD 8 or even 7,7. This should balalnce the thing better and work well with the nature of the track. changed to OD8
  3. 00:19:981 (5,6) - is there any particular reason for a jump here? Feels pretty random. tbh I don't think that this is even counts as jump, since it's 1/1 rhytm
  4. 01:44:655 (1,2,1,2,1,2,1,2,1) - f there was a reason for the NCing things this way, why did you stop it in the middle? Try to be more consistent with the combos. I mostly trying to emphasize patterns. And I think that stacks like these would be more playable this way
  5. 04:41:684 (1) - minor - there is no reason in the music for the slider to be curved this way. good point. Changed

    I am not really happy with the way the jumps work, might be just a subjective jislike, though.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Best of luck!
Also for Masya: changed blue color

Thanks for mods!
BriedisLT
ruski turbo
Your map is most likely live-recorded, shift your time to time the map perfectly before mapping any further.
00:17:572 - shift your timing somewhere around this time, it's way off
00:19:295 (3) - is a bit off, somewhere 00:19:285 - is more accurate, look out for things like these, they are considered important.
00:18:266 - you'd be better off making this clickable instead of a hitsound
00:29:238 (1,3) - either aesthetically stack (ex. 00:33:181 (2,4) - ) or make a bigger gap between these
00:42:245 - this timing is way off
00:50:828 (3) - higher distance between all of the "build-up" parts for more immersive gameplay
01:19:798 (5,6) - this is the live recording fault, I'm guessing you're mapping to piano, but drums are way out, probably nothing you can do, or can you?
01:21:941 - middle of back slider on a beat and white tick a.k.a make this clickable
01:23:226 - this could be clickable too, not sure about this one
01:24:726 (2) - sliders that start on red ticks are usually a bad idea, since white ticks are most likely need to be clickable, I'm no expert on this, that's what I've been told. You're better off making 01:24:941 - clickable
01:32:655 - big ticks 99,9% of the time must be clickable because there's a strong beat to back it up.
01:48:083 - it's kiai time, up the spacing game! Such a flow and excitement killer
01:56:655 - big tick ))
01:57:512 - is of clickable resemblence
02:10:369 - biiig
02:29:226 (1,2) - such low spacing is just boring
02:40:583 (4) - overlap
02:54:299 - 02:54:299 - circles here would be cool
03:12:782 (2) - off-beating again, should be around 03:12:767 -
03:40:187 (1,2,3) - yeah terrible timing
03:58:872 (2) - this one is way off @ 03:58:872 -
04:09:320 (5) - ill stop with the timings now, you got the idea... 04:09:298 -
04:17:990 (1,3,1) - overlaping A E S T H E T I C™ slider could be facing down, only if you agree.
04:24:969 - never miss beats, unless there's a more powerful sound to back it up, which there isn't, in my opinion, guitar is worse to map than beats and the long sliders add more to the sleepy and boring feel.
04:54:755 (4) - A E S T H E T I C™ circle under backslider's end after each other is unnecessary hard reading, especially with HD.
04:58:827 - 05:19:398 - 05:26:255 - biiiiiiig tick
Stay čiki briki and good luck mapping ))
Topic Starter
collector7

BriedisLT wrote:

ruski turbo
Your map is most likely live-recorded, shift your time to time the map perfectly before mapping any further.
00:17:572 - shift your timing somewhere around this time, it's way off
00:19:295 (3) - is a bit off, somewhere 00:19:285 - is more accurate, look out for things like these, they are considered important.
00:18:266 - you'd be better off making this clickable instead of a hitsound
00:29:238 (1,3) - either aesthetically stack (ex. 00:33:181 (2,4) - ) or make a bigger gap between these
00:42:245 - this timing is way off
00:50:828 (3) - higher distance between all of the "build-up" parts for more immersive gameplay
01:19:798 (5,6) - this is the live recording fault, I'm guessing you're mapping to piano, but drums are way out, probably nothing you can do, or can you?
01:21:941 - middle of back slider on a beat and white tick a.k.a make this clickable
01:23:226 - this could be clickable too, not sure about this one
01:24:726 (2) - sliders that start on red ticks are usually a bad idea, since white ticks are most likely need to be clickable, I'm no expert on this, that's what I've been told. You're better off making 01:24:941 - clickable
01:32:655 - big ticks 99,9% of the time must be clickable because there's a strong beat to back it up.
01:48:083 - it's kiai time, up the spacing game! Such a flow and excitement killer
01:56:655 - big tick ))
01:57:512 - is of clickable resemblence
02:10:369 - biiig
02:29:226 (1,2) - such low spacing is just boring
02:40:583 (4) - overlap
02:54:299 - 02:54:299 - circles here would be cool
03:12:782 (2) - off-beating again, should be around 03:12:767 -
03:40:187 (1,2,3) - yeah terrible timing
03:58:872 (2) - this one is way off @ 03:58:872 -
04:09:320 (5) - ill stop with the timings now, you got the idea... 04:09:298 -
04:17:990 (1,3,1) - overlaping A E S T H E T I C™ slider could be facing down, only if you agree.
04:24:969 - never miss beats, unless there's a more powerful sound to back it up, which there isn't, in my opinion, guitar is worse to map than beats and the long sliders add more to the sleepy and boring feel.
04:54:755 (4) - A E S T H E T I C™ circle under backslider's end after each other is unnecessary hard reading, especially with HD.
04:58:827 - 05:19:398 - 05:26:255 - biiiiiiig tick
Stay čiki briki and good luck mapping ))
Too lazy to respond to this mod fully, I'm awfully sorry.
Everything what I changed was timing.
Thank you for mod
EijiKuinbii
Привет. Мапа хорошая, поэтому могу лишь дать рекомендации.

Unkindled
01:57:085 - этот с последующим слайдером некрасиво смотрятся вместе, попробуй как-нибудь изменить форму второго слайдера
02:23:871 - здесь нота не нужна
02:25:585 - по-моему будет лучше, если слайдер будет оканчиваться здесь
05:03:755 - мне кажется, это выглядело бы красивее, если поставить эту ноту на X=232;Y=172
Удачи.
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply