forum

Emmelie de Forest - Only Teardrops

posted
Total Posts
67
show more
Shmiklak
еее евровидение Лазарев круче :P

генерал

  1. тегов побольше бы

Normal

  1. 00:04:607 (1,1) - Стакни их концы, а то оверлап не оч такой
  2. 00:17:579 (2) - нк
    Чет я не пойму как ты комбо ставил. Где то через один такт, где то через два. Определись точно и раставь их с нуля
  3. 00:38:390 (3) - на 45 градусов поверни
  4. 01:28:390 (3,1) - бланкетик
другие чет лень щас. мб позже
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

Shmiklak wrote:

еее евровидение Лазарев круче :P

генерал

  1. тегов побольше бы хз какие еще добавить
  2. песня называется "только слезы", так что, думаю, здесь это должно сработать

Normal

  1. 00:04:607 (1,1) - Стакни их концы, а то оверлап не оч такой оверлапа нет, ну да пох
  2. 00:17:579 (2) - нк стакнул
    Чет я не пойму как ты комбо ставил. Где то через один такт, где то через два. Определись точно и раставь их с нуля вроде теперь нормально
  3. 00:38:390 (3) - на 45 градусов поверни и так нормально
  4. 01:28:390 (3,1) - бланкетик ура бланкеты
другие чет лень щас. мб позже
Спасибо!
Bastionior
I Want Die ( ;w;)

  1. 00:04:607 (1,2,1) - 00:17:579 (1) - you could leave these sliders art for the low rate of star diffs and start applying some notes. It has many ignored notes, I would flute notes these points (00:05:417 - 00:06:228 - ) (00:09:742 - - 00:10:552 - ) (00:14:066 - 00:14:877 - ) ( 00:18:120 - - 00:19:201 - )
  2. 00:26:769 (2) - try to apply symmetry, I believe that anti-jump is through irregular.
  3. 00:34:201 - ah, I think it was not cool, I tried to listen at 25% and there is not hit that part, better fix.
  4. 00:44:336 (5,6,7) - It would be more intuitive turn it into a triangle pattern huh?
  5. 00:45:282 - ah a strong beat was ignored here, better add it.
  6. 00:51:634 (7,8,1) - oh, maybe overdone.
  7. 00:56:228 (2,1) - I think a bit exaggerated that the 1/4 to a slider and single note
  8. 01:00:688 - add a timing point soft 5% volume to silence 3/4 beat.
  9. 01:05:012 - same ^
  10. 01:17:579 (1) - I could make a blanket with 01:18:120 (1) - , than leaving it distanced.
  11. 01:47:174 (4,5,6,7) - another triangle :o ?
  12. 02:07:579 (2) - Fix ds, in relation from other notes.
  13. 02:32:444 (2,1,2,1,2) - this clap spam, is very strange, runs away to the music context.
  14. 02:40:012 (2,3,1) - stack with 02:39:471 (2) -

Slayed insane
  1. my only preoccupation this diff and about the notes with different Ds(example: 00:58:525 (7,1) - 01:35:282 (10,1) - 01:52:579 (11,1) - do not think important to keep them, but is the creator of the criterion of diff.
only that
the set follows the entire flow and rhythm pattern, surely not have something to do mod on my part at least not, take this star and good luck
collector7
Мимо проходил ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Генерал рядовой

Мне кажется БГ не очень, может лучше найти что-нибудь с самой Эммили

Нормал

00:08:931 (1) - может сделать так, что бы красный поинт был на белом тике?
00:56:498 (1) - поправь белый поинт. Не критично, не глаза режет (можешь просто два раза ктрл+г сделать). И красный поинт поставь на красный тик
02:20:823 (1) - сэйм про красный тик
01:30:552 (6,7,1) - анстак
02:06:769 (2) - кривой бланкет, можно лучше
03:02:985 - бесполезный поинт

Хард

00:17:579 (1) - бланкет бы получше. Было бы классно, если бы вся часть с бланкетом была на том же расстоянии, что и начало
00:52:174 (1,2) - лучше сделать трипл между слайдерами
01:44:066 (1,2) - сэйм
00:54:336 (1) - Зачем же тут белый поинт, если ты его даже не гнешь толком
01:28:661 (7,1) - не надо такое в харде плз
02:57:579 (1) - бланкет плз
02:59:201 - может сделать тут что-нибудь такое? http://puu.sh/plake/cdbd950123.jpg (форму в принципе можешь и другую сделать, я просто говорю про стрим)
03:02:985 - бесполезный поинт

Уничтожение's Инсейн

00:04:607 - тут можно сделать какие-нибудь медленные слайдеры на звуки пиано
00:25:147 (3) - бланкет будет лучше, если средний поинт подвинуть чуть ближе к 00:24:607 (2) - (ну и конец чуть отодвинуть)
00:32:174 (1) - Этот слайдер мне кажется очень спорным
01:26:228 (1) - ^
00:35:958 (5,6,7) - очень неудобный паттерн
00:42:985 (6,7,1) - ^
02:52:715 (8,9,1) - ^
00:58:661 (1) - не вижу причин его так выделять
01:27:850 (3) - конец чуть подальше убери от 01:27:309 (2) -
01:32:444 (2,3,4) - 00:38:390 (2,3,4) - вроде не должны особо отличаться
01:35:417 (1) - зачем же так отдалять последнюю ноту
01:54:877 (1,2) - лучше слайдер с выходом в трипл сделать
02:03:525 (1,2) - ^
02:16:498 (1,1,1) - я ожидал большего в этой части. Может сделаешь что-нибудь?

Инсейн

00:45:688 (1,2,3) - Опять же такие паттерны не удобны
00:58:525 (10,1) - госпади зачем. убери плиз

На этом пожалуй все, удачи с картой
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

Kalindraz wrote:

I Want Die ( ;w;)

  1. 00:04:607 (1,2,1) - 00:17:579 (1) - you could leave these sliders art for the low rate of star diffs and start applying some notes. It has many ignored notes, I would flute notes these points (00:05:417 - 00:06:228 - ) (00:09:742 - - 00:10:552 - ) (00:14:066 - 00:14:877 - ) ( 00:18:120 - - 00:19:201 - ) no need imo, im following the pipe (or whateva this sound comes from xd)
  2. 00:26:769 (2) - try to apply symmetry, I believe that anti-jump is through irregular. didnt undestand what were u bout
  3. 00:34:201 - ah, I think it was not cool, I tried to listen at 25% and there is not hit that part, better fix. true
  4. 00:44:336 (5,6,7) - It would be more intuitive turn it into a triangle pattern huh? maybe, will try to hear more options
  5. 00:45:282 - ah a strong beat was ignored here, better add it. tried to do so
  6. 00:51:634 (7,8,1) - oh, maybe overdone. ye, true
  7. 00:56:228 (2,1) - I think a bit exaggerated that the 1/4 to a slider and single note true
  8. 01:00:688 - add a timing point soft 5% volume to silence 3/4 beat.
  9. 01:05:012 - same ^ both applied =w=
  10. 01:17:579 (1) - I could make a blanket with 01:18:120 (1) - , than leaving it distanced. nah, this one looks cool too
  11. 01:47:174 (4,5,6,7) - another triangle :o ? will think about it
  12. 02:07:579 (2) - Fix ds, in relation from other notes. ok
  13. 02:32:444 (2,1,2,1,2) - this clap spam, is very strange, runs away to the music context. imo this looks ok cuz the jumps + it should follow the music
  14. 02:40:012 (2,3,1) - stack with 02:39:471 (2) - nah , no need imo

only that
the set follows the entire flow and rhythm pattern, surely not have something to do mod on my part at least not, take this star and good luck thanks for the mod! \w\

collector7 wrote:

Мимо проходил ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Генерал рядовой

Мне кажется БГ не очень, может лучше найти что-нибудь с самой Эммили да ну, тнн

Нормал

00:08:931 (1) - может сделать так, что бы красный поинт был на белом тике? да и так сойдет
00:56:498 (1) - поправь белый поинт. Не критично, не глаза режет (можешь просто два раза ктрл+г сделать). И красный поинт поставь на красный тик что-то сделал
02:20:823 (1) - сэйм про красный тик сэйм
01:30:552 (6,7,1) - анстак послушаю еще варианты
02:06:769 (2) - кривой бланкет, можно лучше ааааа
03:02:985 - бесполезный поинт да

Хард

00:17:579 (1) - бланкет бы получше. Было бы классно, если бы вся часть с бланкетом была на том же расстоянии, что и начало что-то сделал
00:52:174 (1,2) - лучше сделать трипл между слайдерами не, оставлю так - разноборазие в ритме
01:44:066 (1,2) - сэйм сэйм
00:54:336 (1) - Зачем же тут белый поинт, если ты его даже не гнешь толком теперь погнул :D
01:28:661 (7,1) - не надо такое в харде плз ок
02:57:579 (1) - бланкет плз аааа
02:59:201 - может сделать тут что-нибудь такое? http://puu.sh/plake/cdbd950123.jpg (форму в принципе можешь и другую сделать, я просто говорю про стрим) стримы в легком харде? чет так себе
03:02:985 - бесполезный поинт ага

Инсейн

00:45:688 (1,2,3) - Опять же такие паттерны не удобны имо, сойдут. уменьшил спейсинг бтв
00:58:525 (10,1) - госпади зачем. убери плиз да норм играется так-то, я тестил

На этом пожалуй все, удачи с картой спасибо!
Thanks for the mods guys!
6th
Hey

[Normal]
00:35:958 (4,5,6) - 01:30:012 (5,6,7) - Looks a bit overloaded. I advise using 2 sliders
01:22:444 (1,2,3,4) - This is a bit repetitive

[Hard]
00:17:579 (1) - Increase spacing to make it consistent with previous pattern.
00:21:904 (1) - Increase spacing a bit ? Emphasizing vocals would be nice since it's the predominant thing in the song
00:58:661 - Only diff where this is not clickable. :/
01:28:661 (7) - The stack makes it really close from previous object.
01:52:174 (4) - A bit confusing and unpredictable because of previous reverse sliders imo. Consider using 2 sliders.

[Insane]
00:34:607 (7) - BPM is really slow, no reason to make blue tick not clickable in Insane :/
01:31:093 (1) - Reverse it ? The stack doesn't play well imo because even if vocals are stopping here instruments are still playing.

[;w;]
00:13:255 (1) - 00:17:579 (1) - 00:21:904 (1) - Increase spacing ? Needs some emphasize in the hardest diff imo
00:25:958 (6) - So close from previous object, it becomes hard to aim lol
00:31:904 (5,6,1,1) - Not a fan of this because of how hard it is to read but you can keep it I guess
01:37:444 (8,1) - Not perfectly stacked (:
02:59:877 (1) - Should finish here 03:01:904 - like other difficulties, no ?

Good luck, cool song and mapset.
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

6th wrote:

Hey

[Normal]
00:35:958 (4,5,6) - 01:30:012 (5,6,7) - Looks a bit overloaded. I advise using 2 sliders fixed the second one, not sure about the first one, gonna check some more options c:
01:22:444 (1,2,3,4) - This is a bit repetitive hmm, true, but wanna keep it

[Hard]
00:17:579 (1) - Increase spacing to make it consistent with previous pattern. okay
00:21:904 (1) - Increase spacing a bit ? Emphasizing vocals would be nice since it's the predominant thing in the song true
00:58:661 - Only diff where this is not clickable. :/ should be ok, i guess
01:28:661 (7) - The stack makes it really close from previous object. true, but since its an osu thing - gonna keep it
01:52:174 (4) - A bit confusing and unpredictable because of previous reverse sliders imo. Consider using 2 sliders.will ask for more options

[;w;]
00:13:255 (1) - 00:17:579 (1) - 00:21:904 (1) - Increase spacing ? Needs some emphasize in the hardest diff imo okay
00:25:958 (6) - So close from previous object, it becomes hard to aim lol rly? o.o didnt know, gonna ask some ppl
00:31:904 (5,6,1,1) - Not a fan of this because of how hard it is to read but you can keep it I guess not a fan too, but this works so idk
01:37:444 (8,1) - Not perfectly stacked (: okay
02:59:877 (1) - Should finish here 03:01:904 - like other difficulties, no ? ye, true

Good luck, cool song and mapset.
Also changed the preview point. Thanks!
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi
aw, new page
Parachute
Heyy, so heres the mod from m4m!

General
Ok so first.. why did you use the eurovision version when theres an official version out there which is HQ?
01:52:174 - to 01:53:525 - .aand 02:41:363 - to 02:42:444 - Kiai time is enabled only for the insanes? Should do that consistent at all diffs.

... Well here huge hitsound mod, hope it helps ;)

Normal
00:04:607 (1) - Whistle at sliderend
00:24:066 - I really hate drum hitsound. Imo it would be so much better with soft ones and some whistles.
Like:
00:25:147 (2) - Softwhistle at beginning
00:26:228 (3) - ^ at sliderend
00:29:471 (2) - ^ at beginning
00:31:634 (4) - ^
00:33:796 (2) - ^
00:35:958 (4) - ^
00:45:688 (1) - ^ at the repeat point
00:47:850 (1) - ^
00:54:336 (1) - ^
00:56:498 (1) - ^
00:57:850 (2) - Remove clap
01:07:309 (1) - Add whistle at beginning
01:09:471 (3) - Would do whistle at the beginning and not the end
01:11:634 (1) - Add whistle at beginning
01:13:796 (3) - ^
01:14:877 (4) - Remove it here
01:18:120 - Well from this point imo it would be better with some whistles again instead of drum hitsounds (like the part before)
01:39:742 (1) - Whislte at the repeat point
01:41:904 (1) - ^
01:48:390 (1) - ^ and remove at the beginning
01:54:877 (1) - Add whistle at the beginning
01:57:039 (1) - ^
02:06:769 (2) - Remove whistle at the beginning and maybe add at the end
02:16:498 (1) - Add whistle at the beginning
02:18:661 (4) - ^
02:20:823 (1) - ^
02:22:985 (3) - ^
02:25:147 (1) - Add finish
02:27:309 (4) - Add whistle at the beginning
02:29:471 (1) - ^
02:32:715 (6) - Remove clap at the end
02:33:255 (7) - Remove clap at the beginning and use whistle instead (should really change these claps just 5 claps in a row is bad)
02:41:363 (6) - Remove clap at the end
02:44:066 (4) - Add clap at the beginning
02:45:688 (3) - ^ at the end
02:46:769 (1) - Remove whistle at the start and add it at the repeat point
02:50:282 (2) - Remove clap
02:52:174 (3) - Add clap at the end
02:54:877 (4) - ^ at the beginning
02:55:417 (1) - Whistle at the repeat point and remove it at the beginning
02:58:661 (3) - Remove whistle at the end and add whistle instead
02:59:471 (5) - Remove whistle

Hard
00:04:607 (1) - Whistle at the end
00:17:579 (1) - This looks so weird... i dont know i mean the first half is good but the end of this slider..
00:25:147 (3) - Whistle at the beginning of the slider (soft whistle)
00:27:309 (4) - ^
00:29:471 (4) - ^
00:31:634 (3) - ^
00:33:796 (5) - ^
00:35:958 (3) - ^
00:40:012 (2,3,4,5,6,7) - Here i would recommend removing all claps at blue ticks.
00:45:688 (1) - Only saying this once because its always the same and also in the normal... would really do whistle at the repeat point at such sliders.
00:58:255 (5) - Remove clap
01:19:201 (4) - Here again soft whistles
01:21:363 (4) - ^ At the beginning
01:23:525 (3) - ^
01:27:850 (3) - ^
01:30:552 (6) - ^
01:34:066 (2,3,4,5,6,7) - Same as the last time, would remove all claps at blue ticks.
01:39:742 (1) - Here again these sliders... 00:45:688 (1) - look here.
01:52:309 - Remove this clap
02:16:498 - From here to 02:22:985 - I would add whistle every white tick.
02:24:066 (4) - Add whistle at start
02:25:688 (2) - ^
02:26:769 (5) - ^
02:27:850 (2) - ^
02:17:309 (4,5) - 02:19:471 (5,6) - These many repeats arent good imo. Making more sliders out of these would be better.


Slayed's Insane
That 7,2 OD o.o
00:24:066 (1) - Would do soft finish here at the start of slider
00:24:066 - Also the drum hitsounds here.. Idk i'd say you do some whistles instead but whatever if you want these drums..
00:40:147 (3,5,8) - Remove clap
00:46:228 (2,6) - and 00:48:390 (2,6) - add whistle (only mentioning this once here too would do it like that everytime at this part)
00:57:579 (3) - Remove clap at the end of the slider
00:58:255 (5) - Remove clap
01:09:471 (1) - Add whistle at the sliderstart
01:13:796 (1) - ^
01:34:201 (3,5,8) - Remove clap
01:35:282 (10) - I know the spacing says 1,3 but... please let it be the same distance as the 9 was to 10. Looks so bad like this
and its just not good to do this.
01:52:309 (9) - Remove clap
01:52:579 (11,1) - This spacing is like ... please no :c
01:53:120 (3) - Remove clap And also 01:52:985 (2,3,4) - i dont know why you start doing claps here and then for this whole section you just use drum instead.. very weird imo.
02:18:661 - Hmm could have mapped this part but okay
02:22:985 (1) - Add whistle at beginning
02:23:796 (3,7,10) - Add clap
02:25:147 - And from here... why didnt you just hitsound like the other refrains? You just used nothing for a time here thats kinds boring
02:28:931 (8) - Would remove this clap at the end and do clap at the end of 9 instead
02:50:147 (5) - Remove clap
02:59:336 (6,7) - Would remove these claps and put whistle on 7 instead.
02:59:742 (1) - Dont make this jump here.. feels random and doesnt fit at all imo.


;w;
00:04:607 (1) - Whistle at end of the slider
00:24:607 (2) - ^
00:25:958 (6) - ^
00:26:769 (2) - ^
00:28:120 (6) - ^
00:29:201 (3) - ^
00:30:012 (7) - ^
00:31:363 (3) - ^
00:32:174 (1) - This is really not good. You can not see that it goes slow there or anything like that. You should really
do this slider go to the top or something so you can 1: see the sliderpoint, 2: see how long this slider actually is.
00:33:525 (3) - Whistle
00:34:607 (6) - ^
00:35:688 (3) - ^
00:40:147 (2) - Remove clap
00:46:228 (3) - Whistle at sliderbeginning
00:48:390 (3) - ^
00:54:877 (2) - ^
00:57:850 (6) - Remove clap
00:59:742 (3) - Whistle at sliderstart
01:02:985 (1,3) - Whistle at both sliderstarts
01:18:120 - From here i would use some soft whistles again.. but i told you already some times how i'd do it so if you want to..
01:34:201 (2) - Remove clap
01:39:742 - Here again more whistles. You should know where i would do them. ^^
01:52:444 (3) - Remove clap
01:52:715 (1) - ^ at sliderend
02:16:498 (1) - From that to 02:20:823 (1) - That sliderstart i would suggest to whistle every white tick and then this sliderstart too 02:22:985 (1) -
02:25:147 - Also from this point more whistles pls.. to this 02:29:471 -
02:38:931 (5) - Im pretty sure this is unrankable because it touches the hp bar. just put it 1 grid down.


Well nice map anyways, besides the hitsounds i didnt have much to say, gl on the map.
Namki
Прив.
[General]
  1. Колор1 сливается с фоном. Я бы сделал не очень яркий красный и какой-нибудь рыжий цвета, смотрится хорошо.
    Что-то типа такого.
    [Colours]
    Combo1 : 243,82,73
    Combo2 : 252,140,58
    Combo3 : 255,128,128
  2. Все официальные источники говорять, что De в имени должно быть с маленькой буквы, т.е. — Emmelie de Forest
[Normal]
  1. 00:35:958 (4,5,6) - хуевая идея стакать три объекта в низжей диффе, несмотря даже на бпм. Слайдер (4) можно анстакнуть.
    01:41:363 (2,3,1) - да, мне такое не нравится, относится ко всем таким стакам.
  2. 00:45:147 (3,1) - вообще не смотрится, по мне лучше поднять повыше.
  3. 00:47:850 (1) - мне кажется, тут должен стоять какой-то хс, чтобы выделить немного. Ну и тут 00:54:336 (1) - , и тут 01:39:742 (1) - , и так далее.
  4. 02:16:498 (1) - сейм тут, выделить бы его.
    Если применишь предложения к хсам, то примени в других диффах тоже.
[Hard]
  1. 00:41:904 (2,4) - выглядит не очень как они направлены в одном направлении, опусти второй слайдер.
  2. 02:00:282 (3) - а вот его выгнуть чуть-чуть наверх.
    Короче, очень заебись.
[Slayed's Insane]
  1. 00:22:715 (2) - его попрямее можно.
  2. 00:37:039 (1) - реверс так и напрашивается.
  3. 00:41:228 (10,1) - сравни с этим 01:35:282 (10,1) - , стоит серкл 00:41:363 - поставить подальше, чтобы больше его выделить, а еще
    предлагаю:
    Сделать так, чтобы было явный эмпхазис.
    00:41:363 - Первое
    01:35:417 - Второе
    Ну тут тоже, в принципе, всё тоже очень заебись.
В точкезапятойwточкезапятой на первый взгляд хорошо, а дальше первого взгляда я не захотел заходить. Сорьки.
удачи.
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi
Parachute

Parachute wrote:

Heyy, so heres the mod from m4m!

General
Ok so first.. why did you use the eurovision version when theres an official version out there which is HQ?
01:52:174 - to 01:53:525 - .aand 02:41:363 - to 02:42:444 - Kiai time is enabled only for the insanes? Should do that consistent at all diffs.

... Well here huge hitsound mod, hope it helps ;)

Normal
00:04:607 (1) - Whistle at sliderend
00:24:066 - I really hate drum hitsound. Imo it would be so much better with soft ones and some whistles.
Like:
00:25:147 (2) - Softwhistle at beginning
00:26:228 (3) - ^ at sliderend
00:29:471 (2) - ^ at beginning
00:31:634 (4) - ^
00:33:796 (2) - ^
00:35:958 (4) - ^
00:45:688 (1) - ^ at the repeat point
00:47:850 (1) - ^
00:54:336 (1) - ^
00:56:498 (1) - ^
00:57:850 (2) - Remove clap
01:07:309 (1) - Add whistle at beginning
01:09:471 (3) - Would do whistle at the beginning and not the end
01:11:634 (1) - Add whistle at beginning
01:13:796 (3) - ^
01:14:877 (4) - Remove it here
01:18:120 - Well from this point imo it would be better with some whistles again instead of drum hitsounds (like the part before)
01:39:742 (1) - Whislte at the repeat point
01:41:904 (1) - ^
01:48:390 (1) - ^ and remove at the beginning
01:54:877 (1) - Add whistle at the beginning
01:57:039 (1) - ^
02:06:769 (2) - Remove whistle at the beginning and maybe add at the end
02:16:498 (1) - Add whistle at the beginning
02:18:661 (4) - ^
02:20:823 (1) - ^
02:22:985 (3) - ^
02:25:147 (1) - Add finish
02:27:309 (4) - Add whistle at the beginning
02:29:471 (1) - ^
02:32:715 (6) - Remove clap at the end
02:33:255 (7) - Remove clap at the beginning and use whistle instead (should really change these claps just 5 claps in a row is bad)
02:41:363 (6) - Remove clap at the end
02:44:066 (4) - Add clap at the beginning
02:45:688 (3) - ^ at the end
02:46:769 (1) - Remove whistle at the start and add it at the repeat point
02:50:282 (2) - Remove clap
02:52:174 (3) - Add clap at the end
02:54:877 (4) - ^ at the beginning
02:55:417 (1) - Whistle at the repeat point and remove it at the beginning
02:58:661 (3) - Remove whistle at the end and add whistle instead
02:59:471 (5) - Remove whistle

Hard
00:04:607 (1) - Whistle at the end
00:17:579 (1) - This looks so weird... i dont know i mean the first half is good but the end of this slider..
00:25:147 (3) - Whistle at the beginning of the slider (soft whistle)
00:27:309 (4) - ^
00:29:471 (4) - ^
00:31:634 (3) - ^
00:33:796 (5) - ^
00:35:958 (3) - ^
00:40:012 (2,3,4,5,6,7) - Here i would recommend removing all claps at blue ticks.
00:45:688 (1) - Only saying this once because its always the same and also in the normal... would really do whistle at the repeat point at such sliders.
00:58:255 (5) - Remove clap
01:19:201 (4) - Here again soft whistles
01:21:363 (4) - ^ At the beginning
01:23:525 (3) - ^
01:27:850 (3) - ^
01:30:552 (6) - ^
01:34:066 (2,3,4,5,6,7) - Same as the last time, would remove all claps at blue ticks.
01:39:742 (1) - Here again these sliders... 00:45:688 (1) - look here.
01:52:309 - Remove this clap
02:16:498 - From here to 02:22:985 - I would add whistle every white tick.
02:24:066 (4) - Add whistle at start
02:25:688 (2) - ^
02:26:769 (5) - ^
02:27:850 (2) - ^
02:17:309 (4,5) - 02:19:471 (5,6) - These many repeats arent good imo. Making more sliders out of these would be better.


Slayed's Insane
That 7,2 OD o.o
00:24:066 (1) - Would do soft finish here at the start of slider
00:24:066 - Also the drum hitsounds here.. Idk i'd say you do some whistles instead but whatever if you want these drums..
00:40:147 (3,5,8) - Remove clap
00:46:228 (2,6) - and 00:48:390 (2,6) - add whistle (only mentioning this once here too would do it like that everytime at this part)
00:57:579 (3) - Remove clap at the end of the slider
00:58:255 (5) - Remove clap
01:09:471 (1) - Add whistle at the sliderstart
01:13:796 (1) - ^
01:34:201 (3,5,8) - Remove clap
01:35:282 (10) - I know the spacing says 1,3 but... please let it be the same distance as the 9 was to 10. Looks so bad like this
and its just not good to do this.
01:52:309 (9) - Remove clap
01:52:579 (11,1) - This spacing is like ... please no :c
01:53:120 (3) - Remove clap And also 01:52:985 (2,3,4) - i dont know why you start doing claps here and then for this whole section you just use drum instead.. very weird imo.
02:18:661 - Hmm could have mapped this part but okay
02:22:985 (1) - Add whistle at beginning
02:23:796 (3,7,10) - Add clap
02:25:147 - And from here... why didnt you just hitsound like the other refrains? You just used nothing for a time here thats kinds boring
02:28:931 (8) - Would remove this clap at the end and do clap at the end of 9 instead
02:50:147 (5) - Remove clap
02:59:336 (6,7) - Would remove these claps and put whistle on 7 instead.
02:59:742 (1) - Dont make this jump here.. feels random and doesnt fit at all imo.


;w;
00:04:607 (1) - Whistle at end of the slider
00:24:607 (2) - ^
00:25:958 (6) - ^
00:26:769 (2) - ^
00:28:120 (6) - ^
00:29:201 (3) - ^
00:30:012 (7) - ^
00:31:363 (3) - ^
00:32:174 (1) - This is really not good. You can not see that it goes slow there or anything like that. You should really
do this slider go to the top or something so you can 1: see the sliderpoint, 2: see how long this slider actually is. imo its ok
00:33:525 (3) - Whistle
00:34:607 (6) - ^
00:35:688 (3) - ^
00:40:147 (2) - Remove clap
00:46:228 (3) - Whistle at sliderbeginning
00:48:390 (3) - ^
00:54:877 (2) - ^
00:57:850 (6) - Remove clap
00:59:742 (3) - Whistle at sliderstart
01:02:985 (1,3) - Whistle at both sliderstarts
01:18:120 - From here i would use some soft whistles again.. but i told you already some times how i'd do it so if you want to..
01:34:201 (2) - Remove clap
01:39:742 - Here again more whistles. You should know where i would do them. ^^
01:52:444 (3) - Remove clap
01:52:715 (1) - ^ at sliderend
02:16:498 (1) - From that to 02:20:823 (1) - That sliderstart i would suggest to whistle every white tick and then this sliderstart too 02:22:985 (1) -
02:25:147 - Also from this point more whistles pls.. to this 02:29:471 -
02:38:931 (5) - Im pretty sure this is unrankable because it touches the hp bar. just put it 1 grid down. true, fixed


Well nice map anyways, besides the hitsounds i didnt have much to say, gl on the map.

fixed most hitsounds, and also added a custom soft-hitclap (also changed all drums to soft)! thanks a bunch!

Namki wrote:

Прив.
[General]
  1. Колор1 сливается с фоном. Я бы сделал не очень яркий красный и какой-нибудь рыжий цвета, смотрится хорошо.
    Что-то типа такого.
    [Colours]
    Combo1 : 243,82,73
    Combo2 : 252,140,58
    Combo3 : 255,128,128
    ну ок
  2. Все официальные источники говорять, что De в имени должно быть с маленькой буквы, т.е. — Emmelie de Forest
ну лан
[Normal]
  1. 00:35:958 (4,5,6) - хуевая идея стакать три объекта в низжей диффе, несмотря даже на бпм. Слайдер (4) можно анстакнуть.
    01:41:363 (2,3,1) - да, мне такое не нравится, относится ко всем таким стакам. анстакнул все
  2. 00:45:147 (3,1) - вообще не смотрится, по мне лучше поднять повыше. да норм же
  3. 00:47:850 (1) - мне кажется, тут должен стоять какой-то хс, чтобы выделить немного. Ну и тут 00:54:336 (1) - , и тут 01:39:742 (1) - , и так далее. ага
  4. 02:16:498 (1) - сейм тут, выделить бы его. ды
    Если применишь предложения к хсам, то примени в других диффах тоже.
[Hard]
  1. 00:41:904 (2,4) - выглядит не очень как они направлены в одном направлении, опусти второй слайдер. не. нормас
  2. 02:00:282 (3) - а вот его выгнуть чуть-чуть наверх. угу
    Короче, очень заебись.
Ну тут тоже, в принципе, всё тоже очень заебись.[/list]
В точкезапятойwточкезапятой на первый взгляд хорошо, а дальше первого взгляда я не захотел заходить. Сорьки.
удачи.
TheMefisto
Yey~

[Нормально]
  1. 00:27:579 (4,5) - Мне кажется, что лучше все же не стакать
  2. 00:36:228 (5,6) - Как и в других местах, все линковать не буду
  3. 00:43:525 (1) - , 00:47:850 (1) - , 00:52:174 (1) - , 00:56:498 (1) - Предложил бы придерживаться того, что ты делал до киая, т.е. НК через 1 большой тик (для остальных киаев такое же предложение)
  4. 02:16:498 - Видимо, эта зеленая линия не очень-то нужна, потому что делает ничего (удали)
[Сложно]
  1. 00:41:363 (1) - Сделай этот слайдер 1/2 и поставь нотку сюды 00:41:769 - , думаю, так удачнее звучит, да и читается, скорее всего, проще(как вот в этом моменте 00:43:525 (1,2,3) - )
  2. 00:52:174 (1) - То же самое (в остальных киаях тоже посмотри)
  3. 01:52:039 (3) - Не слышу тут звука, эту ноту имеет смысл убрать
  4. 02:16:498 - Опять она!
[Безумие Уничтожения]
  1. Я бы предложил мистеру Слееду начать мапать 00:04:607 - отсюда, как и в остальных диффах
  2. 00:37:850 - - 00:38:120 - А стоит ли этот момент не мапать? Да, вокала нет, но выглядит пусто, учитывая, что звуки, которые можно замапать, есть (Если вдруг согласен - перед вторым киаем такой же момент)
  3. 01:34:877 (7,8,9,10,1) - Какой-то совсем страшный спейсинг, предлагаю хотя бы немного поменьше сделать (вот тут - хорошо 02:24:607 (8,9,10,11,1) - )
  4. 02:41:904 (8) - Чому не стрим? Самое то будет
  5. 02:59:742 (1) - Ну и чисто из визуальных предпочтений предложил бы конец слайдера ("волна" после красной точки) сделать более изогнутым
  6. 03:02:985 - И зеленая линия лишняя, да
[;w;]
  1. 01:46:634 (2) - Две нотки вместо слайдера играются приятнее (как и в аналагочных моментах)
    Остальное мне понравилось ( ._.)

Хороший трек, хороший маппсет!
Удачи~
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

TheMefisto wrote:

Yey~

[Нормально]
  1. 00:27:579 (4,5) - Мне кажется, что лучше все же не стакать
  2. 00:36:228 (5,6) - Как и в других местах, все линковать не буду посмотрим, что еще скажут
  3. 00:43:525 (1) - , 00:47:850 (1) - , 00:52:174 (1) - , 00:56:498 (1) - Предложил бы придерживаться того, что ты делал до киая, т.е. НК через 1 большой тик (для остальных киаев такое же предложение) поскольку так только в киаях, то оставлю
  4. 02:16:498 - Видимо, эта зеленая линия не очень-то нужна, потому что делает ничего (удали удали(л))
[Сложно]
  1. 00:41:363 (1) - Сделай этот слайдер 1/2 и поставь нотку сюды 00:41:769 - , думаю, так удачнее звучит, да и читается, скорее всего, проще(как вот в этом моменте 00:43:525 (1,2,3) - )
  2. 00:52:174 (1) - То же самое (в остальных киаях тоже посмотри) я так ритм разнообразил, думаю, оставлю пока так везде
  3. 01:52:039 (3) - Не слышу тут звука, эту ноту имеет смысл убрать дд
  4. 02:16:498 - Опять она! фак гг
[;w;]
  1. 01:46:634 (2) - Две нотки вместо слайдера играются приятнее (как и в аналагочных моментах) да, так лучше для ритма, но если играть сие с дт и быть не очень крутым дт плеером, то можно устать, атк что пусть будет так!
    Остальное мне понравилось ( ._.) спосибо

Хороший трек, хороший маппсет!
Удачи~ аригато ^ _ ^
\\ Спасибо за мод!
Cheesecake
Hi, from #modreqs

[Hard]

  1. 00:13:255 (1) - Really you should be aiming for a nice smooth slider for these flutes so having that jagged part in it isn't all that appropriate
  2. 00:17:579 (1) - Straight up unrankable since the sliderpath goes back on itself completely, move the white node further over so it doesn't do that and you're ok

    I was gonna mod this and normal but aaaaaaa I've been here for a while
[Slayed's Insane]

  1. 00:20:012 (2) - ??????
  2. 00:22:715 (2) - Take a note of the wave slider symmetry I talked about in the ;w; diff
  3. 00:29:877 (6,7) - I think how far out these are from (5) looks kinda bad, idk it seems like theres that grey area of where doubles look good after a slider, either pretty close or not touching at all. What you did at 00:50:012 (1,2,3) - looks much better with the 1.0x DS so if you could keep that consistently with all your overlaps that would be great thx
  4. 01:31:904 - You should add a triplet here this gap is kinda off putting and you use triplets for the guitar in this same part so uh yeah
  5. 01:34:877 (7,8,9,10,1) - This could be pretty cute if you make it curve to the left
  6. 02:16:498 (1,1,1) - This would probably work if there was that same heavy drum that's on the first circle on each one but there isn't so this idea kinda falls short imo
  7. 02:26:769 (5,6,7,8,1) - A bit late into the map to be introducing new patterns like this don't you think
  8. 02:55:417 (1) - This would look a bit better if you resolved it horizontally rather than slightly diagonal like that
  9. 02:59:742 (1) - Realistically this is very minor but in terms of ranking criteria it's not allowed, there's a white note just tucked underneath the red one there which technically makes the slider backtrack on itself which isn't allowed
[;w;]

  1. 00:13:255 (1) - This slider looks better if you take that red node and move it a bit further down and right so that the slider doesn't have those slight kinks in it
  2. 00:31:904 (5,6,1,1) - So with what you've done here, what the player will do here is just hold the cursor on one spot, with 0 movement (because really who's going to follow that circle slider) which I don't think you really want here, especially since the rest of the map is quite active and has the cursor moving about a lot
  3. 00:38:931 (7) - Why do you have such a big jump when theres no loud beat or any beat at all here really
  4. 00:39:201 (1) - With wave sliders like these it's important to keep symmetry, which you can do if you center the middle of the slider on the center of the editor grid and then hold each node seperately and use ctrl+H and ctrl+J to overlap them symmetrically. If that doesn't make much sense in words watch the videos here http://blog.naver.com/sonnykc/220579644904
  5. 00:46:093 (2,3) - You could move this out a bit more so that it's not so close to (8), ideally have it so that the distance from the tail of (8) to (2,3,) is the same as the distance from (8) to (9,1) for aesthetics while not really making it any harder (but increasing difficulty and then more pp lo)
  6. 00:58:525 (10,1) - Ok if I could force you to change one thing in this map it would be this since theres no strong beat on that (1) at all which would justify that big stream jump so pls no
  7. 01:26:228 (1,1) - Same concern as the last one like this
  8. 01:51:363 (3,4) - :x
  9. 02:00:823 (7) - I don't get why you'd use this instead of just another quad especially since it's in the middle of the kiai and you haven't done this before in the map so it feels weird to introduce it now
  10. 02:31:634 (1,2,1,2,1,2) - These ladders feel really out of place to me considering the really big triangular/circular flow you had before in 02:29:471 (1,2,3,1,2,3,4,5,6,7,1) -
  11. 02:59:742 (1) - So having streamjumps onto a slider are one thing but this is just a random difficulty spike that isn't called for in the song at all so pls make normal spacing or if you really want have greater spacing but still keep it linear, and don't be afraid to move 02:59:201 (4,5,6,7) - down if you need to

Nice song good luck
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

Cheesecake wrote:

Hi, from #modreqs

[Hard]

  1. 00:13:255 (1) - Really you should be aiming for a nice smooth slider for these flutes so having that jagged part in it isn't all that appropriate but that looks fine for me :o
  2. 00:17:579 (1) - Straight up unrankable since the sliderpath goes back on itself completely, move the white node further over so it doesn't do that and you're ok good catch, fixed

    I was gonna mod this and normal but aaaaaaa I've been here for a while np xd
[;w;]

  1. 00:13:255 (1) - This slider looks better if you take that red node and move it a bit further down and right so that the slider doesn't have those slight kinks in it tried to do something
  2. 00:31:904 (5,6,1,1) - So with what you've done here, what the player will do here is just hold the cursor on one spot, with 0 movement (because really who's going to follow that circle slider) which I don't think you really want here, especially since the rest of the map is quite active and has the cursor moving about a lot i asked for testplays and mostly everyone read that. not sure btw, but gonna keep it for now
  3. 00:38:931 (7) - Why do you have such a big jump when theres no loud beat or any beat at all here really reduced a bit
  4. 00:39:201 (1) - With wave sliders like these it's important to keep symmetry, which you can do if you center the middle of the slider on the center of the editor grid and then hold each node seperately and use ctrl+H and ctrl+J to overlap them symmetrically. If that doesn't make much sense in words watch the videos here http://blog.naver.com/sonnykc/220579644904 tried to make it better!
  5. 00:46:093 (2,3) - You could move this out a bit more so that it's not so close to (8), ideally have it so that the distance from the tail of (8) to (2,3,) is the same as the distance from (8) to (9,1) for aesthetics while not really making it any harder (but increasing difficulty and then more pp lo) moved a bit to avoid this tiny overlap
  6. 00:58:525 (10,1) - Ok if I could force you to change one thing in this map it would be this since theres no strong beat on that (1) at all which would justify that big stream jump so pls no tbh everyone who tried to farm this, fced this moment.. yes, it looks awful and tarded, but this thiggy is playable and even makes some shit to the starrate, so imo it shouldnt be fixedd
  7. 01:26:228 (1,1) - Same concern as the last one like this same opinion
  8. 01:51:363 (3,4) - :x aaaa
  9. 02:00:823 (7) - I don't get why you'd use this instead of just another quad especially since it's in the middle of the kiai and you haven't done this before in the map so it feels weird to introduce it now cuz those 1/4 arent that stronk, so imo they dont deserve not be circles xdd
  10. 02:31:634 (1,2,1,2,1,2) - These ladders feel really out of place to me considering the really big triangular/circular flow you had before in 02:29:471 (1,2,3,1,2,3,4,5,6,7,1) - hmm, gonna ask for some more opinions
  11. 02:59:742 (1) - So having streamjumps onto a slider are one thing but this is just a random difficulty spike that isn't called for in the song at all so pls make normal spacing or if you really want have greater spacing but still keep it linear, and don't be afraid to move 02:59:201 (4,5,6,7) - down if you need to
changed the spacing


Nice song good luck
Thanks for the mod!

Also updated Slayed's diff, since he did some changes!
Deppyforce
will probably mod this tomorrow cuz im lazy ass
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

Deppyforce wrote:

will probably mod this tomorrow cuz im lazy ass
as
Tehron
[Normal]
00:17:579 (1) - This should end on the white note and not on the blue.
00:43:525 (1,1) - Overlap.
00:49:471 (2,1) - I think you should line up the 1 with the 2 better. I noticed a lot of these in the map and I think the map would look a lot better in overall if you changed these.
[Hard]
00:34:336 (7,8,1) - Same as I mentioned on Normal diff, I think you should line up these better with the sliders.
00:54:336 (1) - ctrl+j
01:12:579 (3) - I don't think this note should be here since there are no real notes in the song for this. And removing it would mak eit fit a lot better to the slow section.
02:07:579 (7,1) - Line these up better.
[Slayed's Insane]
00:34:607 (7) - ctrl+h
00:36:363 (6,7) - I would move this a bit closer to 00:35:958 (5) -
00:41:363 (1) - Keep the same spacing with the rest of the stream.
00:42:985 (6,4,5,6) - Overlap.
00:46:228 (2) - Line up better with the slider.
01:10:012 (2) - Use the same slidershape as 01:09:471 (1) - for consistency.
01:26:228 (1,1) - Lower DS.
01:31:904 - Unmapped notes here.
01:35:417 (1) - Keep the same spacing with the rest of the stream.
01:42:444 (2) - Line up better with the slider.
01:45:417 (5) - I think you shouls stack this with the head of 01:44:066 (1) -
01:52:715 (1) - Same spacing with the rest of the stream.
02:16:498 - 02:22:444 - So many unmapped notes here.
02:25:147 (1) - Same spacing with the rest of the stream.
02:51:093 (1) - ^
02:59:742 (1) - ^
[;w;]
00:41:363 (1) - Keep the same spacing with the rest of the stream.
00:58:525 (10,1) - This gap is too big imo.
01:26:228 (1) - Rotate anti-clockwise a bit.
01:35:417 (1) - Same spacing.
02:22:985 (1) - ^
02:25:147 (1) - ^
02:42:444 (1) - ^
02:49:471 (1,2) - This jump shouldn't be larger than 02:48:931 (1,2) - imo.
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

Tehron wrote:

[Normal]
00:17:579 (1) - This should end on the white note and not on the blue. aa
00:43:525 (1,1) - Overlap.where
00:49:471 (2,1) - I think you should line up the 1 with the 2 better. I noticed a lot of these in the map and I think the map would look a lot better in overall if you changed these. chngd
[Hard]
00:34:336 (7,8,1) - Same as I mentioned on Normal diff, I think you should line up these better with the sliders. but this on e looks fine lo
00:54:336 (1) - ctrl+j not a big change, so k
01:12:579 (3) - I don't think this note should be here since there are no real notes in the song for this. And removing it would mak eit fit a lot better to the slow section. lokz fine and still ez, so gonna keep iy
02:07:579 (7,1) - Line these up better. did anothr thing
[;w;]
00:41:363 (1) - Keep the same spacing with the rest of the stream. nah, i did it to emphasise the beginning of tda kiai
00:58:525 (10,1) - This gap is too big imo. plays well, but gonna change it, if mor ppl will mention tht
01:26:228 (1) - Rotate anti-clockwise a bit. changed in another way
01:35:417 (1) - Same spacing.
02:22:985 (1) - ^
02:25:147 (1) - ^
02:42:444 (1) - ^ e m p h a s i s
02:49:471 (1,2) - This jump shouldn't be larger than 02:48:931 (1,2) - imo. will ask for mor opinionz
thx
FCL
you sent the request to perkele mapping association
  • [w]
  1. Другого мп3 я так понимаю не нашлось? аплодисменты звучат как-то странно в начале
  2. 00:04:607 (1) - тут точно нужен какой-нить хс, вистл отлично подходит
  3. 00:08:931 (2) - та же история
  4. 00:32:715 (1) - по идее этот слайдер будет плохо (хорошо) читаться, я бы посоветовал повернуть его на -90 градусов
  5. 00:32:174 (1) - вообще сама идея не очень, но почему я тебе не скажу
  6. 00:36:634 (8) - мне мама говорила, что овермапать это плохо
  7. 00:40:012 (1,2,3,4,5,1,2,3,4) - мне не нравится тот факт, что ты вообще почти не добавил к этим нотам какие либо хсы, такое вступление должно быть как-то подчеркнуто я думаю. Попробуй добавить драм клапы на все незахээшеные ноты, вроде по кайфу звучит. Ну или что-то другое, софт свистки там нормал клапы, хз
  8. 00:45:688 (1,3) - алло админ, где хсы (вистлы)
  9. 00:47:579 (8) - тоже вистл пожалуйста
  10. 00:47:850 (1,2,3,4,1,2,3) - понятное дело, пп джампы для пидоров (дтшников) это дело святое, но тут я бы такого не делал. По ритму ну очень сильно ощущаются 1/4 ноты, так что я бы добавил 1-2 трипла между нотами
  11. 00:48:390 (3) - клап пожалуйста
  12. 00:55:958 (1,2,1,2,3,4,5,6) - чо-то похожее как и выше, пускай это и субъективная точка зрения
  13. 00:58:661 (1) - 2к16 джампы подъехали (четыреголова). В общем я бы просто такой большой джамп не делал, дт уроды могут миссануть случайно, просто подвить его ближе (например на 476,288)
  14. 01:02:985 (1) - вистл на хеад
  15. 01:06:228 (3) - сильный вокал, тоже бы добавил вистл на хеад
  16. 01:17:579 (1,1) - тоже мне не нравится такой гап, но не буду говорить почему
  17. 01:52:174 (1,2,3,4,1) - а тут я бы побольше спейсинга сделал потому что я хз http://puu.sh/px9sK/2f1b4fb03e.jpg
  18. 01:52:309 (2) - и да, макели говорил мне, что овермапать не хорошо
  19. 02:25:147 (1) - сюда надо аплодисменты как форта в его мапах
  20. 02:32:174 (1) - клап может быть?
  21. 02:59:471 (6,7,1) - не очень же флоу, как нить вот вот хотя бы http://puu.sh/px9Ex/89517e6bf0.jpg
Как эксперт могу сказать что неплохо для начинающего маппера, но думаю вам стоит обратить больше внимания на hitсаундинг
NewPlayer
Mostly hitsound and rhythm mod

IRC | Russian
2016-06-18 20:37 NewPlayer: ACTION is listening to [https://osu.ppy.sh/b/992585 Emmelie de Forest - Only Teardrops]
2016-06-18 20:38 Atamare: да, конечно
2016-06-18 20:38 NewPlayer: тогда поехали
2016-06-18 20:38 NewPlayer: многого не обещаю конечно, но что замечу - отпишу
2016-06-18 20:38 Atamare: хорошо
2016-06-18 20:38 Atamare: спасибо
2016-06-18 20:39 NewPlayer: 00:21:904 (1) - мне кажется, что финиш на начале лучше заменить на вистл, так как тут только вокал и ничего особо сильного
2016-06-18 20:39 Atamare: да, ты прав
2016-06-18 20:41 NewPlayer: 00:28:390 (1) - а тут, в принципе, можно поставить, так как 00:30:552 (3) тут ты его ставишь
2016-06-18 20:41 Atamare: не совсем понял
2016-06-18 20:42 Atamare: такой же формы сделать?
2016-06-18 20:42 NewPlayer: не, финиш на начало
2016-06-18 20:42 Atamare: ага, поставил
2016-06-18 20:43 NewPlayer: 00:40:012 (5) - вот тут попробуй поставить additions: drum
2016-06-18 20:43 NewPlayer: на начало и конец
2016-06-18 20:44 NewPlayer: послушай, как звучит, может лучше будет
2016-06-18 20:45 Atamare: думаю, поставлю ток на начало
2016-06-18 20:46 NewPlayer: 00:42:174 (2) - можешь заменить [http://puu.sh/pxlHf/93b035c897.jpg на ноту и слайдер], чтоб не пропускать сильный бит
2016-06-18 20:46 NewPlayer: 00:44:336 (2) - и тут
2016-06-18 20:47 NewPlayer: 00:50:823 (2) - 00:52:985 (2) -
2016-06-18 20:47 Atamare: думал над этим, но тк это полуизик-полунормал лучше так оставлю
2016-06-18 20:47 Atamare: чтобы легче было
2016-06-18 20:47 NewPlayer: хорошо, тем более во втором киае ты и так этот паттерн используешь
2016-06-18 20:49 NewPlayer: 00:57:850 (2) - попробуй additions:normal, так как клап слышен неплохо
2016-06-18 20:50 NewPlayer: что-то пока какой-то хитсаунд-мод получается :)
2016-06-18 20:50 NewPlayer: 00:57:850 (2) - вистл на начало
2016-06-18 20:51 NewPlayer: 01:13:796 (3) - ^
2016-06-18 20:51 Atamare: 00:58:120 (3) - я сюда нормал-клэп поставил
2016-06-18 20:51 Atamare: там звук сильнее
2016-06-18 20:52 Atamare: поставил вистл
2016-06-18 20:52 NewPlayer: 01:14:877 (4) - тут бы тоже как-нибудь выделить вокал, может whistle + add:drum
2016-06-18 20:53 Atamare: ну да, поставил
2016-06-18 20:54 NewPlayer: 01:34:066 (4) - тут как в прошлом случае
2016-06-18 20:54 NewPlayer: адд:драм на начало ты вроде ставил
2016-06-18 20:54 NewPlayer: 01:39:742 (1) - выдели вокал свистком
2016-06-18 20:55 NewPlayer: на начале
2016-06-18 20:56 NewPlayer: ...и нк тут не нужен, думаю
2016-06-18 20:56 Atamare: что-то с интернетом
2016-06-18 20:56 NewPlayer: 01:39:742 (1) -
2016-06-18 20:56 NewPlayer: а хотя нет
2016-06-18 20:57 NewPlayer: там наверное лучше оставить, а 01:41:904 (1) - тут убрать
2016-06-18 20:57 NewPlayer: 01:50:552 (4) - тут тоже нк убрать
2016-06-18 20:58 NewPlayer: 01:50:552 (4) - финиш на начале забыл
2016-06-18 20:58 NewPlayer: 02:03:525 (1) - ^
2016-06-18 20:58 Atamare: я нк ставил на каждый большой белый тик
2016-06-18 20:58 Atamare: если уберу, будет неоднородно
2016-06-18 20:58 Atamare: в киае
2016-06-18 20:59 Atamare: слушай, я отойду минут на 15, ты пиши, я потом все прочту, хорошо?
2016-06-18 20:59 NewPlayer: окей
2016-06-18 20:59 NewPlayer: однородность наверное больше зависит от количества объектов в комбо
2016-06-18 20:59 NewPlayer: а не от тиков/времени
2016-06-18 21:00 NewPlayer: в принципе, можешь оставить пока, всегда в будущем поменять можно
2016-06-18 21:01 NewPlayer: по объектам особых замечаний нет
2016-06-18 21:01 NewPlayer: ACTION is editing [https://osu.ppy.sh/b/992845 Emmelie de Forest - Only Teardrops [Hard]]
2016-06-18 21:02 NewPlayer: вообще конечно ещё бы тут ~2.2-2.5* диффу добавить, а то как-то от изика к триплам сразу
2016-06-18 21:02 NewPlayer: ну да ладно
2016-06-18 21:03 NewPlayer: 00:12:174 (5,6) - тут как-то спейсинг полетел
2016-06-18 21:04 NewPlayer: 00:40:012 (2,3,4) - хитсаунды пропали
2016-06-18 21:05 NewPlayer: 00:40:012 (2,3) - сюда можно два софтклапа; на (4) клап + адд:драм
2016-06-18 21:06 NewPlayer: 00:40:823 (5,6,7) - тут тоже адд:драмклапов добавить
2016-06-18 21:07 NewPlayer: 00:41:363 (1) - заменить на 1/2 слайдер + ноту, чтобы следовать вокалу
2016-06-18 21:08 NewPlayer: 01:09:471 (1) - убрать нк
2016-06-18 21:09 NewPlayer: 01:32:174 (4) - заменить на слайдер с репитом/трипл
2016-06-18 21:09 NewPlayer: 01:31:904 (2,3,4,5,6) - добавить клапов
2016-06-18 21:10 NewPlayer: 01:32:579 (5) - только сюда не надо
2016-06-18 21:10 NewPlayer: 01:32:715 (6) - и сюда на конец
2016-06-18 21:11 NewPlayer: 01:34:066 (2,3,4,5,6,7) - и сюда тоже, в стримах вообще хитсаунды чуть ли не самое главное
2016-06-18 21:12 NewPlayer: 02:01:904 (2) - клап на начало
2016-06-18 21:14 NewPlayer: часть похожих ошибок я пропустил, просто пройдись потом по всей диффе и фикси похожее
2016-06-18 21:15 Atamare: ок
2016-06-18 21:16 NewPlayer: ну и хитсаунды всё-таки не совсем однородны, советую тоже пройтись по диффе/диффам, может даже с 50% плейбэком и низким звуком хс, и просто если в музыке клап - ставить клап, если сильный вокал - вистл и т.д.
2016-06-18 21:17 NewPlayer: и послушать чисто хитсаунды с выключенной/очень тихой музыкой, если ритм прервётся, будет заметно
2016-06-18 21:17 Atamare: хорошо, пройдусь попозже
2016-06-18 21:18 NewPlayer: с объектами всё хорошо опять же, только хардик в принципе можно было и посложнее сделать (с другой стороны, тогда точно придётся 2.2-2.5 нормал добавлять)
2016-06-18 21:18 NewPlayer: ACTION is editing [https://osu.ppy.sh/b/994387 Emmelie de Forest - Only Teardrops [Slayed's Insane]]
2016-06-18 21:18 NewPlayer: а какой полный ник у него?
2016-06-18 21:19 Atamare: Slayed
2016-06-18 21:19 Atamare: он забанен
2016-06-18 21:19 NewPlayer: а, блин, а я-то думаю, почему на slayed101 кидает
2016-06-18 21:19 NewPlayer: стоит моддить?
2016-06-18 21:20 Atamare: не знаю, как хочешь
2016-06-18 21:20 Atamare: могу попросить его потом лог глянуть
2016-06-18 21:21 NewPlayer: он русскоязычный?
2016-06-18 21:21 Atamare: да
2016-06-18 21:21 NewPlayer: окей
2016-06-18 21:22 NewPlayer: 00:18:661 (4,5) - заменить-скопировать-отразить либо (3) на (4) либо (4) на (3), чтобы они одинаковыми были
2016-06-18 21:23 NewPlayer: 00:32:174 (1) - нк не нужен
2016-06-18 21:23 NewPlayer: 00:35:958 (5,6) - думаю, нужно спейсинг уменьшить
2016-06-18 21:25 NewPlayer: 00:37:850 (2) - тут клап пропущен
2016-06-18 21:25 Atamare: уберу то нк, думаю, он не будет против
2016-06-18 21:25 NewPlayer: 00:38:120 (2) - да и тут тоже ноту хорошо бы
2016-06-18 21:25 Atamare: добавил клэп
2016-06-18 21:26 NewPlayer: не, тут добавить в пустое место
2016-06-18 21:26 NewPlayer: осу немного не так показывает
2016-06-18 21:27 NewPlayer: 00:40:012 (2,3,4,5,6,7,8,9,10,1) - захитсаундить
2016-06-18 21:29 NewPlayer: 00:42:985 (6,7,1) - здесь можно такой паттерн сделать - http://puu.sh/pxo3Y/40ffa14c3f.jpg
2016-06-18 21:29 NewPlayer: одновременно и спейсинг между 1/4 уменьшается и оверлап убирается
2016-06-18 21:30 NewPlayer: чуть-чуть назад: 00:40:823 (7,8,9) - здесь спейсинг тоже постепенно увеличивать
2016-06-18 21:31 NewPlayer: 01:16:769 (2,1) - стакнуть?
2016-06-18 21:31 NewPlayer: 01:22:444 (1,2) - увеличить спейсинг?
2016-06-18 21:32 NewPlayer: 01:31:904 - тут вообще целая достаточно важная и слышная часть пропускается - предлагаю замапать
2016-06-18 21:33 NewPlayer: 01:52:174 (8,9,10,11,1) - тоже спейсинг постепенно увеличивать, а не только у последних двух нот
2016-06-18 21:36 NewPlayer: 02:41:904 (8) - здесь конец слайдера идёт не в сторону следующего. Можно поменять направление, можно передвинуть следующий, можно оставить как есть - на твоё усмотрение
2016-06-18 21:36 NewPlayer: 02:44:607 (1,2) - уменьшить спейсинг?
2016-06-18 21:36 NewPlayer: 02:52:715 (8,9) - ^
2016-06-18 21:37 NewPlayer: на хитсаунды тут особо не смотрел уже, пусть тоже чекнет
2016-06-18 21:37 NewPlayer: лишним в любом случае не будет :)
2016-06-18 21:38 Atamare: угу
2016-06-18 21:38 NewPlayer: ACTION is editing [https://osu.ppy.sh/b/992584 Emmelie de Forest - Only Teardrops [;w;]]
2016-06-18 21:40 NewPlayer: 00:25:147 (3) - попробуй так вот http://puu.sh/pxoHF/469928f725.jpg
2016-06-18 21:40 NewPlayer: перед слайдером трипл, удалил тут случайно
2016-06-18 21:41 Atamare: так ритм усложнится, а он у меня легкий во всей дифе
2016-06-18 21:41 NewPlayer: так и хорошо же!
2016-06-18 21:41 NewPlayer: больше разнообразия - лучше, я считаю
2016-06-18 21:41 NewPlayer: на твоё усмотрение конечно
2016-06-18 21:42 Atamare: ладно, подумаю
2016-06-18 21:42 NewPlayer: просто 00:25:417 вот тут вот явно слышится бит
2016-06-18 21:42 NewPlayer: 00:25:417
2016-06-18 21:42 NewPlayer: э
2016-06-18 21:42 NewPlayer: ладно
2016-06-18 21:42 NewPlayer: на 1/4 в общем
2016-06-18 21:43 NewPlayer: ну и это ведь последняя сложность, можно чуть посложнее сделать
2016-06-18 21:43 NewPlayer: 00:38:120 (4,5) - тут, в принципе, можно трипл сделать
2016-06-18 21:43 Atamare: и правда, добавил туа ноту
2016-06-18 21:43 Atamare: туда*
2016-06-18 21:44 NewPlayer: 01:06:228 (3) - тут точно нужна дополнительная белая точка?)
2016-06-18 21:45 NewPlayer: 01:20:823 (2) - сделай отражённой копией (1)
2016-06-18 21:46 Atamare: перенес немного ту точку повыше, 1/2 слайдер оставлю
2016-06-18 21:46 Atamare: перенес немного ту точку повыше, 1/2 слайдер оставлю
2016-06-18 21:46 NewPlayer: 01:47:309 (5,6,7) - тут тоже можно один откопировать и поворачивать, хотя это 1/4, и изменения не особо заметно будут
2016-06-18 21:48 NewPlayer: 02:49:471 (1) - нк точно нужен?
2016-06-18 21:48 NewPlayer: 02:50:552 (1) - ^
2016-06-18 21:49 Atamare: да нужно, тк в первом случае - паттерн, а во втором скорость слайдера меняется
2016-06-18 21:50 NewPlayer: что-то только сейчас заметил SV 1.12, 1.13, 1.17, 1.19
2016-06-18 21:50 NewPlayer: чисто для себя, почему не 1.15 и 1.20?)
2016-06-18 21:51 Atamare: да какая разнциа, особо не влияет)
2016-06-18 21:51 Atamare: ткнул рандомно по клаве и оставил))
2016-06-18 21:51 NewPlayer: понятно
2016-06-18 21:52 NewPlayer: 02:50:552 (1) - насчёт нк тут - я думаю, изменение не так заметно и для полноты секции лучше убрать
2016-06-18 21:52 NewPlayer: выглядит как-то неуместно, не знаю
2016-06-18 21:53 NewPlayer: ну, вот вроде и всё
2016-06-18 21:53 NewPlayer: хороший мапсет, мне понравился
2016-06-18 21:53 NewPlayer: над хитсаундами поработать и всё замечательно будет
2016-06-18 21:53 Atamare: может и паттерн полностью переделаю, что-то он мне разонравился
2016-06-18 21:53 Atamare: спасибо
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

FCL wrote:

you sent the request to perkele mapping association
  • [w]
  1. Другого мп3 я так понимаю не нашлось? аплодисменты звучат как-то странно в начале украдено из ранкнутого мапсета
  2. 00:04:607 (1) - тут точно нужен какой-нить хс, вистл отлично подходит да
  3. 00:08:931 (2) - та же история ла
  4. 00:32:715 (1) - по идее этот слайдер будет плохо (хорошо) читаться, я бы посоветовал повернуть его на -90 градусов ну хз, все, кто тестил, говорили, что норм
  5. 00:32:174 (1) - вообще сама идея не очень, но почему я тебе не скажу а
  6. 00:36:634 (8) - мне мама говорила, что овермапать это плохо да тут одна карта сплошной овермап, а тут это не так уж и заметно
  7. 00:40:012 (1,2,3,4,5,1,2,3,4) - мне не нравится тот факт, что ты вообще почти не добавил к этим нотам какие либо хсы, такое вступление должно быть как-то подчеркнуто я думаю. Попробуй добавить драм клапы на все незахээшеные ноты, вроде по кайфу звучит. Ну или что-то другое, софт свистки там нормал клапы, хз доабвил
  8. 00:45:688 (1,3) - алло админ, где хсы (вистлы) ааа
  9. 00:47:579 (8) - тоже вистл пожалуйста спосибо
  10. 00:47:850 (1,2,3,4,1,2,3) - понятное дело, пп джампы для пидоров (дтшников) это дело святое, но тут я бы такого не делал. По ритму ну очень сильно ощущаются 1/4 ноты, так что я бы добавил 1-2 трипла между нотами а мне нравятся, прикольно выглядят
  11. 00:48:390 (3) - клап пожалуйста да
  12. 00:55:958 (1,2,1,2,3,4,5,6) - чо-то похожее как и выше, пускай это и субъективная точка зрения сейм
  13. 00:58:661 (1) - 2к16 джампы подъехали (четыреголова). В общем я бы просто такой большой джамп не делал, дт уроды могут миссануть случайно, просто подвить его ближе (например на 476,288) ну ладно (рип 4*)
  14. 01:02:985 (1) - вистл на хеад ы
  15. 01:06:228 (3) - сильный вокал, тоже бы добавил вистл на хеад ааа
  16. 01:17:579 (1,1) - тоже мне не нравится такой гап, но не буду говорить почему тут св меняется, так что лучше оставить
  17. 01:52:174 (1,2,3,4,1) - а тут я бы побольше спейсинга сделал потому что я хз http://puu.sh/px9sK/2f1b4fb03e.jpgн у ок
  18. 01:52:309 (2) - и да, макели говорил мне, что овермапать не хорошо а
  19. 02:25:147 (1) - сюда надо аплодисменты как форта в его мапах для песни с евровидения? и да, они уже есть в начале))
  20. 02:32:174 (1) - клап может быть? к
  21. 02:59:471 (6,7,1) - не очень же флоу, как нить вот вот хотя бы http://puu.sh/px9Ex/89517e6bf0.jpg
сначала там был x332 спейсинг .. поменяю потом мб
Как эксперт могу сказать что неплохо для начинающего маппера, но думаю вам стоит обратить больше внимания на hitсаундинг спасибо професиАНАЛьный маппер
аригато
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi
again new page //
Deppyforce
i forgot LOL

[General]
id make the break thing goes like this in all diffs http://puu.sh/pyhL7/f49d592af8.jpg

[Normal]
00:31:363 - u should map this 1/2 too so its a bit more constant with other stanzas!
00:38:120 (2,3,4,5,6,1,2,3,1,2,3,1) - yo this might be 3 long maybe consider change 00:42:985 (3) - to just circle to simplify rhythm
01:25:417 - same as before

also dat too long thing also applies to other part with same rhythm im just lazy to point them all!

[Hard]
00:17:309 (4,1) - fix blanket plz http://puu.sh/pyhAz/8232682b98.jpg
00:55:552 - ju can add a ds'd triple here t b h cuz random pause in kiai feels empty
01:48:390 (1) - kinda same

[Insane]
00:04:607 - delete ze green timing point it affects nothing here
00:46:769 (4,5) - u ignored ze triplet here
00:48:931 (4,5) - saem
01:52:174 - why is it low volume here i cant hear any hitsound shietetet

fuk last diff i cant farm it so i wont mod it

gl!!
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

Deppyforce wrote:

i forgot LOL

[General]
id make the break thing goes like this in all diffs http://puu.sh/pyhL7/f49d592af8.jpg d no reasons, since there are no changis in da musik

[Normal]
00:31:363 - u should map this 1/2 too so its a bit more constant with other stanzas! na, wan t to mak it more lik ez so thats why i missed som notz
00:38:120 (2,3,4,5,6,1,2,3,1,2,3,1) - yo this might be 3 long maybe consider change 00:42:985 (3) - to just circle to simplify rhythm wil ask fr mor pinins
01:25:417 - same as before sam

also dat too long thing also applies to other part with same rhythm im just lazy to point them all!

[Hard]
00:17:309 (4,1) - fix blanket plz http://puu.sh/pyhAz/8232682b98.jpg aa
00:55:552 - ju can add a ds'd triple here t b h cuz random pause in kiai feels empty will ask somebody, followed the vocalz ther
01:48:390 (1) - kinda same ye

fuk last diff i cant farm it so i wont mod it gg

gl!!
arigato
Lully
oн тнιѕ мαp ιѕ reαlly ɴιce! eѕѕpeαcιαlly тнe eαѕιer dιғғѕ! ɢood joв. c:
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

CookieKivi wrote:

oн тнιѕ мαp ιѕ reαlly ɴιce! eѕѕpeαcιαlly тнe eαѕιer dιғғѕ! ɢood joв. c:
thanks
Kalibe
Let's go doroppu.

Normal ~

*I If you have only Normal diff, especially with 1.44 stars, you should decrease AR then, bcs BN bla bla bla. Just decrease to 4 and good.
*II To be honest, can you make this diff harder a bit, idk with more spacing or more on SV to reach 1.7 - 1.8 stars? Because idk if spread 1.44 -> 2.7 isn't a tragic spike diff :E
*III 01:31:093 (1) - Ctrl H works better for flow on this slider duh!
*IV Well, that's all. Cool

Hard ~

*V 01:50:282 (3,4,1) - Plays better imo if those nodes are on 168|92
Idk, this is too pro for me to mod xd

Slayd's Insanye ~

*VI 01:16:769 (2,1) - 01:31:093 (1,2) - Prefer to stack those nodes.
*VII 01:44:066 (1) - How about adding curve on this slider just for flow boost after stream?( ???? )
* VIII 02:41:904 (8) - You should ctrl G this, because it ends on repeater .. then spacing between is too big (?)
* IX Niceu.

:c ;w; :C ~

*X 00:41:363 (1) - Also prefer to add curve on this just to boost flow after stream ( if you want see )
*XI 00:53:796 (3,4,1) - I think flow between 4 and 1 looks awkward a bit, so it'll be good if you move (3 and 4) to down.
* XII 02:50:552 (1,2,1) - Hmm. This pattern is okay, but it can be better for my eyes. Just have a pic what i mean, feel free to throw this, if you don't like it.
*XIII 02:58:661 (3) - Little curve fits better with transision to next stream // aka make this curve more curvy lol.

Ok, that's all. Lovely song and diffs. Have a star dude :3~
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

Kalibe wrote:

Let's go doroppu.

Normal ~

*I If you have only Normal diff, especially with 1.44 stars, you should decrease AR then, bcs BN bla bla bla. Just decrease to 4 and good. ar4 in normal = rip readability, but ill ask somebody, thx
*II To be honest, can you make this diff harder a bit, idk with more spacing or more on SV to reach 1.7 - 1.8 stars? Because idk if spread 1.44 -> 2.7 isn't a tragic spike diff :E aa, thought about that, prolly ill have to do that
*III 01:31:093 (1) - Ctrl H works better for flow on this slider duh! i like how it is now ;p
*IV Well, that's all. Cool

Hard ~

*V 01:50:282 (3,4,1) - Plays better imo if those nodes are on 168|92 ok
Idk, this is too pro for me to mod xd

:c ;w; :C ~ <3

*X 00:41:363 (1) - Also prefer to add curve on this just to boost flow after stream ( if you want see ) okay
*XI 00:53:796 (3,4,1) - I think flow between 4 and 1 looks awkward a bit, so it'll be good if you move (3 and 4) to down. actually i did it on purpose and i like it, so :c
* XII 02:50:552 (1,2,1) - Hmm. This pattern is okay, but it can be better for my eyes. Just have a pic what i mean, feel free to throw this, if you don't like it. changed the whole pattern, thanks!
*XIII 02:58:661 (3) - Little curve fits better with transision to next stream // aka make this curve more curvy lol. okay

Ok, that's all. Lovely song and diffs. Have a star dude :3~ thanks <3
Hanabi Project
hi m4m

Normal
01:50:012 (2) - u should put a NC here rather than on the slide, no ?
01:52:174 (2) - then another NC here
01:52:715 (1) - and remove this one
03:02:985 - imo u could end the spinner here, at the same time as the whistle

it's nearly a normal diff, but it's still an easy one, so u could rename it "easy" (or make it a bit difficult)

Hard
01:07:039 - u could add a note on the red tick (u did it later so it would make sense)
01:07:039 - NC
01:28:931 (1) - why did u put the NC on this note and not on the slide ?
02:39:742 (8) - NC
03:02:985 - same as for the normal diff

Slayed's Insane
00:04:607 - there is no slide on those whistles ;-;
00:41:363 (1) - idk if u wanted this but this note is a bit away from the others, it's weird
01:07:039 - a note could be added here
03:02:985 - and this slide could be a little longer

if u really wanted to map an insane diff, then u could make it more difficult by adding jumps
otherwise u could just call it hard or hyper

Nice song, good luck ;)
Shadren
[Общее]
В теги как вариант добавить female vocal
00:24:066 - от сюда хс бы на 10% громче
03:01:904 - делай не 5%, а 10% иначе неранкабельно

[;w;]
00:08:931 (2) - Я бы сюда ляпнул НК, чтобы фоллоупоинт с прошлого объекта убрать
00:36:498 (7,8,9,10) - пятиплет не очень заходит из-за того, что эта часть более спокойная, не расчитанная на такие паттерны. Я бы заменил на 1/2 слайдер, куда лучше будет
00:42:444 (6,7) - я бы вот так сделал http://puu.sh/pDRjM/e51afd6d79.jpg Считай, по флоу идеально будет с предыдущим объектом, а ещё со следующим более приятно аимить станет
00:58:661 (1) - мне кажется, слайдер должен быть ближе к (10)
00:59:742 (3) - 01:04:066 (3) - если слушать по звукам, то слайдер вообще некорректный, а создавать впечатление им не стоит. Лучше просто 1/2 слайдер
01:32:174 (5) - чуть ближе к прошлому нужно
01:55:417 - сюда так и хочется кликнуть, как-никак сильный бит. Сделаешь кликабельный ритм?
02:21:363 - сюда на концовочку бы кружок, вместо хвоста. Отдача хорошая будет
02:58:120 - и сюда
Хп бы поднять, быстро заливается иначе

[Slayed]
00:37:850 - 01:31:904 - чё пропустил то? Такая дыра дезориентирует
01:52:174 (8,9,10,11,1) - по флоу с предыдущим объектом не оч. Можно развернуть на 180. Хотя забей
02:07:850 (4) - НК\
Хп подними

[Hard]
00:13:255 (1) - оттяни второй анчор вправо, чтобы сделать форму рыболовного крючка. Имо, круче будет
00:20:823 (4,5,1) - ДС поправь
02:24:066 (4,5) - Лучше заменить на реверс-слайдер. И так насилуешь игроков обилием 1/4 ритма, а тут вообще им сложно будет

[Advanced]
01:31:093 (1) - я бы повeрнул в левую сторону ещё немного
02:42:309 - лишняя тайм-линия
02:59:877 (1) - спиннер анснапнут

[Normal]
02:07:850 (3) - НК
02:42:309 - лишняя тайм-линия
02:59:201 (4,5,1) - Может загнуть чуть?
02:59:877 (1) - спиннер анснапнут

K P A C U B O
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi
Thanks for the mods, guys!
Fixed mostly everything.
ncuh
Реквест из очереди
[Insane]
00:28:390 (1) - сделай вместо 1/1 слайдера 1/2 реверс. Потому что не очень приятно, когда на середине слайдера начинается вокал http://i.imgur.com/jUlpEaG.png
00:49:471 (6,7,8) - выглядит как-то не очень
00:53:255 (5) - пододвинуть бы влево, чтобы было в 1 линию
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

ncuh wrote:

Реквест из очереди
[Insane]
00:28:390 (1) - сделай вместо 1/1 слайдера 1/2 реверс. Потому что не очень приятно, когда на середине слайдера начинается вокал http://i.imgur.com/jUlpEaG.png да ну, инструменты же
00:49:471 (6,7,8) - выглядит как-то не очень согласен
00:53:255 (5) - пододвинуть бы влево, чтобы было в 1 линию мне так нравится
Спасибо!
Lecia_old_1
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

Lecia wrote:

irc
19:05 Lecia: gg
19:10 Lecia: мб я тебе напишу то что я думаю а ты скажешь я дебил или не
19:11 Atamare: даваи
19:11 Lecia: короче
19:11 Lecia: 02:04:607 (3,4)
19:11 Lecia: адвансед
19:11 Lecia: мб там чета поменять чтобы типа флоу
19:13 Lecia: инс
19:13 Lecia: 00:49:742 (8,1)
19:13 Lecia: я бы понерфил эту хуйню
19:13 Lecia: 02:07:850 (1)
19:13 Lecia: а это вообще че блядь
19:14 Atamare: в одваснеде коечто сделол
19:14 Lecia: 00:35:147 (2,3,4)
19:14 Lecia: так
19:14 Lecia: э
19:14 Lecia: слезы слейд
19:15 Lecia: мб там сделать один кружочек под другим
19:15 Lecia: 00:58:661 (1)
19:15 Lecia: аааа бля что это
19:15 Lecia: 01:26:228 (6)
19:15 Lecia: почему он медленный
19:15 Lecia: 02:59:607 (8,1)
19:15 Atamare: в инсе сделл 1
19:16 Atamare: второе ни
19:16 Atamare: в слезах все норм
19:16 Lecia: ну вот последнее
19:16 Lecia: это же пиздецй
19:16 Atamare: почему
19:16 Atamare: конец же
19:16 Atamare: и звук
19:16 Atamare: такой
19:16 Atamare: уууууууууууууууууууу
19:16 Lecia: ну
19:16 Atamare: барбара стрезенд :DDDDDddddddddddddd
19:17 Lecia: такое себе
19:17 Lecia: короче
19:17 Lecia: вот если бы я играл на высоких рангах
19:17 Lecia: и вот эту хуйню играл с дт
19:17 Lecia: я бы брейкнул там пару раз
19:18 Atamare: пасмотрем
19:18 Atamare: пока оставлю
19:18 Atamare: я не брекалс
19:18 Lecia: бля надо научится мапать наверное сначала а потом модить
19:18 Lecia: ъъъъ
Спасибо
ProfessionalBox
M4M from my que. I'm deeply sorry for the delay.

Slayed's Normal

  1. Why tickrate 2? You should just make it 1 imo
  2. 00:17:579 (1) - You could improve the upper curve a bit
  3. 00:35:958 (4,5) - This would look visually more pleasing if the (4) was in a straight line with 00:36:228 (5,6) -
  4. 01:30:012 (5) - Consider adding a tiny curve on this like with 01:30:552 (6) -
  5. 02:59:201 (4,5) - Consider making this into a slider instead


Advanced

  1. 00:40:823 (5,6,1) - Minor DS issues
  2. 01:34:877 (5,6,1) - The flow here is a bit bad since it becomes a really sharp turn. I don't really have a quick solution but maybe you can come up with one yourself?
  3. Couldn't really find any crucial issues here

Hard

  1. Slidertickrate of 2 is not needed here either, I highly recommend removing it
  2. 00:13:255 (1) - I think this would look better if you removed one of the red sliderpoints and tried something like this
  3. 02:24:607 (6,7,8,9,1) - This might be a bit overkill since it's 5x 110bpm singletaps in a hard diff. That's challenging even in an insane so you might want to nerf this
  4. Again not much to be modded here

The set is ready for BN mods so you should start to look for them instead of normal mods / m4ms

I hope this mod helped even a tiny bit since there isn't much to be modded anymore. Good luck with the set!
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi

ProfessionalBox wrote:

M4M from my que. I'm deeply sorry for the delay.

Advanced

  1. 00:40:823 (5,6,1) - Minor DS issues its not an issue, there is different spacing because of sv changes
  2. 01:34:877 (5,6,1) - The flow here is a bit bad since it becomes a really sharp turn. I don't really have a quick solution but maybe you can come up with one yourself? ya, tried smth
  3. Couldn't really find any crucial issues here

Hard

  1. Slidertickrate of 2 is not needed here either, I highly recommend removing it ok
  2. 00:13:255 (1) - I think this would look better if you removed one of the red sliderpoints and tried something like this nah, i like it
  3. 02:24:607 (6,7,8,9,1) - This might be a bit overkill since it's 5x 110bpm singletaps in a hard diff. That's challenging even in an insane so you might want to nerf this idk, will ask for more opinions
  4. Again not much to be modded here

The set is ready for BN mods so you should start to look for them instead of normal mods / m4ms

I hope this mod helped even a tiny bit since there isn't much to be modded anymore. Good luck with the set!
Thanks, Ill try! xd
Pho
o/

Bold: Fix quickly/unrankable issues
Purple: Questionable
Red: Highly recommend

[General]
  1. Could add 'folk' and 'world beat' to tags as well
[Slayed's Normal]
  1. Don't make usage of SV changes in the easiest difficulty of the map. It might be apparent for most players, but having two sliders with nearly same visual length than beatlength (e.g. 00:22:715 (2,1) - ) is deceiving for beginners.
    Just set it regular 1.0x, 0.9x is borderline and everything below should be unrankable.
  2. 00:35:958 (4,5,6) - This isn't a great solution, setting up two sliders here instead would be easier to read than the current clustered pattern.
[Advanced]
  1. 01:33:255 (1,3) - No overlap pls, this one's annoying compared to the rest existing in this map. Just rearrange the upcoming oval flow a bit.
[Hard]
  1. /
[Insane]
  1. Hitsounds seem to be the same so I just post here. Applies to all diffs:
    1. 00:19:742 - Whistle
    2. 00:29:471 (3) - drumfinish. Same for:
      00:33:796 (4) - head 01:27:850 (4) - head 01:30:012 (4) - head 01:32:174 (4) - head
      It's really apparent on the lower diffs (Normal), so please have a look at this again.
    3. 01:07:850 - to 01:13:796 - seems like you were missing quite some drumclaps
    4. 02:00:823 (4) - softclap would fit better here
    5. 02:20:823 (1) - softclap on tail.
  2. 01:01:634 (3,4,5) - overmapped. and not the good kind
  3. 02:22:444 (7) - For readability purposes i recommend setting a NC at this point. Overlap is strong here.
[Slayed's Tears]
  1. 00:32:174 (6) - These slow-mo sliders should really have a NC on them to indicate the SV drop. Could set it on the whole triple as well.
    Same for: 01:26:093 (5,6) -
  2. 00:38:120 - Don't leave this beat out, it's good to keep the pace going on as the pace of the music is still going on. A gap at this point doesn't feel fitting:
    The same goes for 01:31:093 (1) -
  3. 01:06:498 - 02:15:688 - I don't know for what purpose you extended the breaks here (not even snapped), but it doesn't seem to work with the music. Drop them.
  4. 00:41:228 (10,1) - 01:35:282 (10,1) - 02:25:012 (11,1) - Fix these spacings, these look odd due to SV change
  5. Your usage of repeat sliders is somewhat confusing. Usually they're used to simplify gameplay while adding variety to the map, but it feels more like you arbitrarily set them in this map. So just in case you didn't, please explain these:
    00:41:634 (2) -
    01:44:877 (4) -
    02:05:147 (6) -
    02:41:904 (8) -
Solid set to an inspiring song. Just needs a few tweaks.
Call me back when you think you're ready!
Topic Starter
Yoshikawa Hoshi
Fixed everything from my side including hitsounds.

Waiting for Slayed.
show more
Please sign in to reply.

New reply