Der lange Weg des Moddings- Wenn deine Map noch unfertig ist, z.B. nur eine Schwierigkeit besitzt, dann submitte sie im "Work in Progress"-Bereich. Frage am besten Leute die du kennst, oder evt. auch bei #modreqs, ob jemand bereit wäre eine unfertige Map zu modden
- Du hast min. 2 Schwierigkeitsstufen fertig und bist der Meinung, deine Map erfüllt zumindest einige der Ranking-Kriterien?
SPOILERCriteria for ranking
It is very hard to list all possible issues that can prevent a beatmap for being ranked, since each beatmap is a unique creation. However, here are some general guidelines that a beatmap set should follow in order to be ranked:
- Perfectly timed. This means that your BPM and offset are spot-on, sliders end when they should, and notes are generally following a rhythm which is comprehendable by a player.
- Beat placement generally follows the time-distance-equality rule (holding Alt while placing beats or turning the Distance Snap icon on enforces this). This means you shouldn't have some fast notes with huge distance between them and/or closely placed but slow notes. This gets really confusing if the player isn't the person who designed the beatmap! Having some logic to the placement should be one of your goals. In Insane difficulty maps, this guideline might be relaxed a bit more.
- At least two difficulties per song is highly recommended, especially if one of them is rated with 4 or more difficulty stars (in the song selection screen). It is very preferrable that you include an easier version with 3 or less stars. There are a lot of players who are not so skilled at rhythm games - and this is one of the more difficult ones to get used to, so we should look at providing beatmaps which are passable for even beginners!
- Make sure you can pass the song, or at least its easier difficulties.
- The song should not be too long! Aim for 2-3 minutes maximum. Anything longer could get tiring. If you need help editing a song down to length, feel free to ask in the Beatmap Help forum. Use TV versions of opening/ending themes where possible.
- Use breaks where possible. Even if they are only 5-10 seconds, it allows a bit of recovery and hand repositioning for the players.
Try to keep osz files under 10mb, or 20mb if you include video.
Again, remember that there are can be many more possible problems with a beatmap. Pay attention to the tips when you open the Editor and the suggestions of the FAQ, Help pages and tutorial videos. You can also try viewing ranked beatmaps in the Editor to get an idea of what an approved beatmap can look and sound like.
Dann submitte deine Map im Pending-Bereich, frage Bekannte, #modreqs und evt. in Modding Queues, ob sie deine Map modden könnten
- Mod: Modder Posten dir meißtens Liste von Verbesserungen, die du nicht alle blind akzeptieren musst, aber testen sollltest du sie allemal. Wenn dir der Mod weiterhelfen konnte, gibst du dem Modder Kudosu (links neben dem Post) und wenn dem Modder deine Map gefällt, gibt er dir einen Stern. Je mehr Sterne deine Map hat, desto eher werden MATs/BATs darauf aufmerksam, außerdem kannst du dich mit mehr Sternen in Modding Queues mit "Stern-Untergrenze" einschreiben
- Du hast ~15 Sterne oder mehr und denkst deine Map wurde gut gemodded und könnte geranked werden? Stelle in dem Fall in #modreqs einen MAT request. Ein MAT (Mapping Assistance Team) kann dir, soweit ich weiß, Pubbles geben, wenn deine Map gut ist, um BATs auf deine Map aufmerksam zu machen (vllt. können sie inzwischen auch normale Bubbles geben). Wenn ein BAT aufkreuzt und deine Map gut findet, gibt er dir ein Bubble, das heißt deine Map ist eigentlich so gut wie geranked, jetzt muss nur noch ein anderer Bat zustimmen und deine Map ist automatisch geranked
Das ist das was ich dazu zu wissen glaube ^^