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This beatmap was submitted using in-game submission on jeudi 25 mai 2017 at 11:02:00

Artist: Banshi
Title: Kotonoha
Tags: Ne-nuit nizi ringo Aia
BPM: 188
Filesize: 3174kb
Play Time: 01:56
Difficulties Available:
  1. Aia's Insane (4,55 stars, 458 notes)
  2. Easy (1,78 stars, 155 notes)
  3. Hard (3,6 stars, 340 notes)
  4. Night World (5,3 stars, 530 notes)
  5. Normal (2,31 stars, 228 notes)


Download: Banshi - Kotonoha
Information: Scores/Beatmap Listing
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#22

Easy : me (Done)
Normal: me (Done)
Hard : me (Done)
Insane : Aia (Done)
Extra : me (Done)

Why Night World ? Night for album name Ne-Nuit (Nuit means Night in french) and Kotonoha is a fictional world that appears in Ryo Sasaki's works .
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<3
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remap plz
kd ty
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Kotonoha <3
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Oh hey good new, we're pending boi~
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Night World.
00:49:989 (1,2,3,4,5) - Maybe you wanted a gradual decrease of spacing here, but using that concept in a pentagon didn't felt the best especially at this spot imo.
01:56:053 - Mind adding an object here? Ending the stream at 01:55:973 while there is a strong sound following felt a little awkward.
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Sonnyc wrote:

Night World.
00:49:989 (1,2,3,4,5) - Maybe you wanted a gradual decrease of spacing here, but using that concept in a pentagon didn't felt the best especially at this spot imo. - Changed for 2 triangles with the 2nd one with less spacing and create a jump between 00:50:787 (6,7) - to emphasis the little stream.
01:56:053 - Mind adding an object here? Ending the stream at 01:55:973 while there is a strong sound following felt a little awkward. - Yep done~
Thx Sonnyc for your imput~
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Salut, M4M :d
General
  1. Tu pourrais add dans les tags le style musical/album et tout (jsp si ça vient d'un album mais bon) nvm j'ai dit du caca t'as déjà add l'album :^) genre y a quelques parties breakcore comme là 00:46:159 et là 01:37:223 alors ptet que tu peux add "breakcore" aux tags
Easy
  1. http://prntscr.com/cv24es
  2. 00:12:967 (1) - Mets le red anchor là où y a le tick blanc plutôt ?
  3. 00:35:946 (1) - ^
  4. Comment on mod les Easy svp je pue
Normal
  1. http://prntscr.com/cv252g
  2. 00:01:478 (2) - Mets le red anchor là où y a le tick blanc plutôt ?
  3. 01:14:244 (1) - Ce serait + joli si tu copiais/collais ce slider et que tu faisais un pattern en triangle si tu vois c'que j'veux dire https://osu.ppy.sh/ss/6339290 (le mien est mal fait mais tu peux faire mieux je pense)
  4. 01:49:989 (1,2) - Rip blanket, t'aurais pu faire pareil que là 01:52:542 (1,2) - :(
Hard
  1. 00:03:233 (2,3,4) - Un peu nazi mais le spacing est pas le même alors ça fait moins beau :d
  2. 00:04:989 (8) - Pourquoi tu réduis le spacing alors que justement ça mériterait + d'emphasize imo ?
  3. 00:06:584 (4,5) - Un peu bizarre le flow, pourquoi tu blanket pas 4 avec 5 ?
  4. 00:22:223 (7,8,9) - Nazi mais le triangle avec le sliderend est pas parfait :d
  5. Hmm parfois tu fais des custom stacks un peu bizarres/inutiles imo genre 00:35:467 (8,9,5,6) - 00:38:499 (1,2,3,4) - etc
  6. 01:40:095 (2) - Tu suivais le piano ou jsp quoi avant et d'un coup tu changes ? Un peu bizarre imo ce serait mieux d'avoir des notes là 01:40:255 et là 01:40:733 à la place
Aia's Insane
  1. http://prntscr.com/cv1s2v
  2. Disable widescreen support
  3. 00:01:478 (1) - Remove NC
  4. 00:09:616 pls make it clickable, the sound is quite strong here
  5. 00:12:648 (1,2) - Swap NC
  6. idk the way you do NCs is quite strange, in the intro you NC every 3 big white ticks and after you do it every 2 big white ticks
  7. 00:15:202 (5) - Make it like this for better structure? https://osu.ppy.sh/ss/6339057
  8. 00:57:967 (1) - Remove NC
  9. 01:37:223 Kinda sad that you didn't map the breakcore part like you did earlier but maybe it's just me :(
  10. 01:56:053 (1) - Maybe make the slider like that for better flow https://osu.ppy.sh/ss/6339130
Night World
  1. 00:03:074 (2,3) - Tbh j'ai pas trop compris pourquoi tu fais un jump ici mais pas là 00:02:595 (7,1) - alors que c'est le même son
  2. 00:19:031 (1) - Un peu bizarre qu'il soit pas aligné avec le stream imo
  3. 00:38:499 (1,2,3,4,5) - Je pense qu'un rythme comme ça serait + adapté http://prntscr.com/cv1dgr
  4. 01:09:457 (2) - Pourquoi pas 2 cercles à la place ? Les sons sont plutôt importants ici imo
  5. 01:14:244 (1,2,3) - Juste 2 reverse sliders seraient + faciles à jouer imo vu que ça perturberait moins le joueur niveau changement de rythme
  6. Moi qui adore le breakcore j'suis un peu triste que t'aies pas essayé de map les parties breakcore de la musique alors que la Insane l'a fait :(
Belle map, pas grand chose à dire orz
Bonne chance ! :)
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.
posted
Salut ! Voilà le reste du mod.

[Hard]
00:36:904 (3,4) - Espace les différemment. La forme de (3) rend le pattern un peu étroit. Tu pourrais bouger (4) vers le haut
00:39:457 (5) - 2 cercles ?
01:05:547 - Tu ne devrais pas ignorer ceci. La majorité des 1/4 ont été mappés, notamment 01:06:983 - juste après
01:39:297 - Mappe ceci ? c'est plus cohérent avec 01:38:499 (1,2) -
01:52:542 (1,2,3,4) - Je pense que tu peux mieux faire; en fait, la musique ne suggère pas vraiment de va-et-vient donc le flow ne correspond pas vraiment en plus de tuer l'emphasize que ces objets méritent.

[Extra]
00:08:819 (4) - Ceci m'a un peu perturbé, vu la densité de notes je m'attendais plus à deux cercles.
00:25:095 (10) - Vu que tout a l'air organisé et rangé je te suggère de le bouger en (344;y).
00:34:989 - Ceci a toutes les raisons d'être mappé en priorité par rapport à 00:34:829 - . 00:34:829 (8,9) - CTRL+G pour le rythme. Un slider ne va pas là parce que 00:34:989 - 00:35:148 - 00:35:308 - 00:35:467 - sont plutôt musicalement groupés.
00:55:095 (1,2) - Ceci peut-être confondu avec du 1/4 facilement, et c'est ce qui m'est arrivé. Tu pourrais supprimer le stack.
01:07:861 (1,2) - Cette "pause" n'est pas gênante mais je n'en comprends pas le but.
01:23:499 (3,4) - Le spacing devrait plutôt augmenter puisque le piano est plus significatif, non ?
01:53:340 (2,1) - Tu pourrais les rapprocher ? (1) est vraiment dur à attraper.
01:55:095 (1) - Peut-être qu'un changement de direction conviendrait ?
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Shyotamaze wrote:

Salut, M4M :d
General
  1. Tu pourrais add dans les tags le style musical/album et tout (jsp si ça vient d'un album mais bon) nvm j'ai dit du caca t'as déjà add l'album :^) genre y a quelques parties breakcore comme là 00:46:159 et là 01:37:223 alors ptet que tu peux add "breakcore" aux tags - Sais pas encore, on verra.
Easy
  1. http://prntscr.com/cv24es - Oui
  2. 00:12:967 (1) - Mets le red anchor là où y a le tick blanc plutôt ? - Nan le slider cassé au milieu c'est mieux.
  3. 00:35:946 (1) - ^ - ^
  4. Comment on mod les Easy svp je pue :/
Normal
  1. http://prntscr.com/cv252g
  2. 00:01:478 (2) - Mets le red anchor là où y a le tick blanc plutôt ? - Nah il est bien lui :>
  3. 01:14:244 (1) - Ce serait + joli si tu copiais/collais ce slider et que tu faisais un pattern en triangle si tu vois c'que j'veux dire https://osu.ppy.sh/ss/6339290 (le mien est mal fait mais tu peux faire mieux je pense) - Ok pour le premier, le 2eme je le laisse pour le stack et le flow un poil mieux.
  4. 01:49:989 (1,2) - Rip blanket, t'aurais pu faire pareil que là 01:52:542 (1,2) - :(- Fix
Hard
  1. 00:03:233 (2,3,4) - Un peu nazi mais le spacing est pas le même alors ça fait moins beau :d - C'est fait pour souligner le petit break dans la musique.
  2. 00:04:989 (8) - Pourquoi tu réduis le spacing alors que justement ça mériterait + d'emphasize imo ? - Parce que c'est une Hard, et cette suite de cercles est bien assez compliqué.
  3. 00:06:584 (4,5) - Un peu bizarre le flow, pourquoi tu blanket pas 4 avec 5 ? - C'est une sorte de oko mapping, le flow fait une boucle à la sortie de (4) et ça le link bien avec (5).
  4. 00:22:223 (7,8,9) - Nazi mais le triangle avec le sliderend est pas parfait :d - zzz k
  5. Hmm parfois tu fais des custom stacks un peu bizarres/inutiles imo genre 00:35:467 (8,9,5,6) - 00:38:499 (1,2,3,4) - etc - C'est pas des custom stack, c'est juste le jeu qui sait pas stack correctement -_-
  6. 01:40:095 (2) - Tu suivais le piano ou jsp quoi avant et d'un coup tu changes ? Un peu bizarre imo ce serait mieux d'avoir des notes là 01:40:255 et là 01:40:733 à la place - Ca serait possible, mais vu que au début je focalise sur les drums, je préfère le rester jusqu'a la transition.
Night World
  1. 00:03:074 (2,3) - Tbh j'ai pas trop compris pourquoi tu fais un jump ici mais pas là 00:02:595 (7,1) - alors que c'est le même son - Fix
  2. 00:19:031 (1) - Un peu bizarre qu'il soit pas aligné avec le stream imo - Mieux
  3. 00:38:499 (1,2,3,4,5) - Je pense qu'un rythme comme ça serait + adapté http://prntscr.com/cv1dgr - Très juste, j'avais une vision différente à l'époque. Redone entièrement le pattern.
  4. 01:09:457 (2) - Pourquoi pas 2 cercles à la place ? Les sons sont plutôt importants ici imo - Dur dur mais fix je pense.
  5. 01:14:244 (1,2,3) - Juste 2 reverse sliders seraient + faciles à jouer imo vu que ça perturberait moins le joueur niveau changement de rythme - Un joueur de ce niveau est sensé s'y attendre.
  6. Moi qui adore le breakcore j'suis un peu triste que t'aies pas essayé de map les parties breakcore de la musique alors que la Insane l'a fait :(
Belle map, pas grand chose à dire orz - J'aime mapper des parties calmes c:
Bonne chance ! :)
Thx yu~

6th wrote:

Salut ! Voilà le reste du mod.

[Hard]
00:36:904 (3,4) - Espace les différemment. La forme de (3) rend le pattern un peu étroit. Tu pourrais bouger (4) vers le haut - Le flow serait moins bien, et c'est pas si beau vers le haut.
00:39:457 (5) - 2 cercles ? - Pas nécessaire, ça rend bien pour le pattern et ça reste une Hard alors j'abuse pas.
01:05:547 - Tu ne devrais pas ignorer ceci. La majorité des 1/4 ont été mappés, notamment 01:06:983 - juste après - Ok
01:39:297 - Mappe ceci ? c'est plus cohérent avec 01:38:499 (1,2) - - Moui mais je préfère laisser plus de pause ici.
01:52:542 (1,2,3,4) - Je pense que tu peux mieux faire; en fait, la musique ne suggère pas vraiment de va-et-vient donc le flow ne correspond pas vraiment en plus de tuer l'emphasize que ces objets méritent. - Je ne vois pas le problème décrit ici, et perso je ne me vois pas le changer j'aime plutôt ce pattern, qui n'est pas vraiment un back and forth.

[Extra]
00:08:819 (4) - Ceci m'a un peu perturbé, vu la densité de notes je m'attendais plus à deux cercles. C'est pour faire la sorte de symétrie.
00:25:095 (10) - Vu que tout a l'air organisé et rangé je te suggère de le bouger en (344;y). - Plus propre.
00:34:989 - Ceci a toutes les raisons d'être mappé en priorité par rapport à 00:34:829 - . 00:34:829 (8,9) - CTRL+G pour le rythme. Un slider ne va pas là parce que 00:34:989 - 00:35:148 - 00:35:308 - 00:35:467 - sont plutôt musicalement groupés. - ya ça a été long à fix zzz
00:55:095 (1,2) - Ceci peut-être confondu avec du 1/4 facilement, et c'est ce qui m'est arrivé. Tu pourrais supprimer le stack. - Nah un joueur de ce niveau arrivera à voir que c'est un 1/2.
01:07:861 (1,2) - Cette "pause" n'est pas gênante mais je n'en comprends pas le but. - Il n'y a rien n'a mappé c'est tout.
01:23:499 (3,4) - Le spacing devrait plutôt augmenter puisque le piano est plus significatif, non ? - Pas vraiment, en fait je préfère le laisser comme ça parce que c'est la fin de la section piano.
01:53:340 (2,1) - Tu pourrais les rapprocher ? (1) est vraiment dur à attraper. - Un poil k. Faut dire la même chose à Monstrata :>
01:55:095 (1) - Peut-être qu'un changement de direction conviendrait ? - Peut-être, mais pas envie.
Thx, I'm ded from all these changes.
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This sounds almost the same as ginkiha lol
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[Easy]

  1. 00:11:691 (2) - Pourquoi ne pas courber un peu ce slider? Je pense que ça pourrait être cool, même si au niveau du son c'est très linéaire, ça rendra le truc un peu plus amusant!
  2. 00:15:521 (1,2,3) - Je pense qu'ici, ce serait mieux de tenter un truc comme ça https://puu.sh/sPPq1/3df8d86ac0.png, déja parce que je trouve que ça fit mieux, que c'est plus joli, et en plus de ça, ça évite de gêner le slider 00:18:712 (2) -
  3. 01:20:627 (2) - C'est dommage de ne pas faire start le slider au même endroit que la note précédente :/ Aprés je pense que c'est un choix, ça reste faisable je pense, a toi de voir D:
  4. 01:39:776 (1) - Met le red anchor en même temps que le petit tick dans le slider, pour que ça passe mieux avec la musique


[Normal]

  1. 00:21:265 (3,4,5,6,7) - Perso, je trouve que le passage est un peu chaud pour une normal, surtout avec le stack entre le slider et la note 7 D:
  2. 00:26:850 (4,1) - Je pense que tu pourrais bouger un peu le slider 1, pour éviter l'overlap avec l'autre slider que j'ai HL, genre juste un tout petit peu, si tu vois ce que je veux dire, au pire, tu pourrais essayer de courber le reverse pour pouvoir gagner de la place et mieux enchainer sur la suite o/
  3. 00:55:095 (3,4,5,6,1,2,3,4,5,1) - Cet enchainement la est plutot galère selon moi, je pense que ça peut vite mener en erreur un débutant si il y a autant de stack comme ça D:
  4. 01:15:521 (3) - Sachant que les autres ont un style un peu carré, pourquoi ne pas mettre celui la aussi comme les autres?


[Hard]

  1. 00:58:606 (4,1,2,3,4) - Je pense que la, je serais tombé dans le panneau, je trouve que ce passage devrait être changé, parce qu'il y a un gros passage assez chargé en notes et qu'on ne voit pas vraiment ou il y a le numéro; donc pour capter ou est le 1 ça peut être un peu compliqué, et ça peut vite mener le joueur a un fail ou un 50 (ou alors c'est moi qui suis nul ;w; )
  2. 01:50:787 (3,3,5) - Les trois notes comme ça, mise au même endroit, je pense que ça risque d'être un peu compliqué, surtout en comptant toutes les notes autour D:


[Night World]

  1. Je sais pas quoi dire, elle est trop parfaite wwww


VOILA
BAISER DE LA NUIT
OMELETTE DU FROMAG

GL for rank :3
posted

Pachiru wrote:

[Easy]

  1. 00:11:691 (2) - Pourquoi ne pas courber un peu ce slider? Je pense que ça pourrait être cool, même si au niveau du son c'est très linéaire, ça rendra le truc un peu plus amusant! - Ca serait pas bo.
  2. 00:15:521 (1,2,3) - Je pense qu'ici, ce serait mieux de tenter un truc comme ça https://puu.sh/sPPq1/3df8d86ac0.png, déja parce que je trouve que ça fit mieux, que c'est plus joli, et en plus de ça, ça évite de gêner le slider 00:18:712 (2) - - Oui
  3. 01:20:627 (2) - C'est dommage de ne pas faire start le slider au même endroit que la note précédente :/ Aprés je pense que c'est un choix, ça reste faisable je pense, a toi de voir D: - Fix
  4. 01:39:776 (1) - Met le red anchor en même temps que le petit tick dans le slider, pour que ça passe mieux avec la musique - Ja why not.


[Normal]

  1. 00:21:265 (3,4,5,6,7) - Perso, je trouve que le passage est un peu chaud pour une normal, surtout avec le stack entre le slider et la note 7 D:
  2. 00:26:850 (4,1) - Je pense que tu pourrais bouger un peu le slider 1, pour éviter l'overlap avec l'autre slider que j'ai HL, genre juste un tout petit peu, si tu vois ce que je veux dire, au pire, tu pourrais essayer de courber le reverse pour pouvoir gagner de la place et mieux enchainer sur la suite o/
  3. 00:55:095 (3,4,5,6,1,2,3,4,5,1) - Cet enchainement la est plutot galère selon moi, je pense que ça peut vite mener en erreur un débutant si il y a autant de stack comme ça D: - J'ai pleuré à remap ça.
  4. 01:15:521 (3) - Sachant que les autres ont un style un peu carré, pourquoi ne pas mettre celui la aussi comme les autres? - Pour le flow.


[Hard]

  1. 00:58:606 (4,1,2,3,4) - Je pense que la, je serais tombé dans le panneau, je trouve que ce passage devrait être changé, parce qu'il y a un gros passage assez chargé en notes et qu'on ne voit pas vraiment ou il y a le numéro; donc pour capter ou est le 1 ça peut être un peu compliqué, et ça peut vite mener le joueur a un fail ou un 50 (ou alors c'est moi qui suis nul ;w; ) - Pour moi c'est lisible avec le NC et l'autostack. Je verrais si d'autres se plaignent.
  2. 01:50:787 (3,3,5) - Les trois notes comme ça, mise au même endroit, je pense que ça risque d'être un peu compliqué, surtout en comptant toutes les notes autour D: - Pas de problème aussi ici imo.


[Night World]

  1. Je sais pas quoi dire, elle est trop parfaite wwww - Ca m'étonnerait XD


VOILA
BAISER DE LA NUIT
OMELETTE DU FROMAG

GL for rank :3
Thx yu~
posted
From #modrequest

easy

00:16:797 (3,2) - its not stacked well
00:18:712 (2,3) - avoid these kind of stacks in easy its tricky
00:25:733 (1) - would move to x375 y232 for cleaner overlap and then fix minor ds
00:27:010 (3,4) - can look aesthaticaly more appealing if you do this pattern
01:54:457 (1) - remove nc and add the nc here 01:55:095 (3) -
01:00:202 (4) -01:09:138 (1) - minor ds unconsistency

Normal

00:02:436 -00:07:542 - can make a 1/2 slider here for that piano unless u simplifying that much
00:16:797 (5) - at the beginning of map u nc on each downbeat now after 2 downbeats can make that consistent by choosing one way to nc
01:27:010 (1,3) - not stacked well (sry cant help it lol

Hard

00:04:510 (5,6,7,8) - the ds visualy is being uncosistent looks wierd maybe move this 00:04:670 (6) - to x84 y213 and make this 00:04:989 (8) - sapced equaly between these 00:04:829 (7,1) -
00:18:074 (5) - nc
00:25:175 (8) - this sounds overmapped to me remove maybe
01:27:728 (4) - same
01:41:053 (1,2,3) - however here the drumps sound like the main instrument so maybe make those 1/2 into 1/4 repeat once to emphasize the drums

01:56:053 - can place note here and drag spinner to the next beat right after
01:50:947 (4,1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,1,2,3,4,5,6,7,8) - idk if its intentional but the circulat flow here is becomeing monotonous u can change that by flow break here 01:52:542 (1) - change direction of the flow

good luck!
posted
yo.

[General]
  1. Metadata confirmation
  2. Break ends are snapped to certain beats but the time differs in every difficulty. Perhaps, it would be a better idea just to let the break end where it ends without reducing its length?


[Easy]
  1. 00:14:244 (2) - the slider ignores the music on red ticks which is much stronger and overall feels off. Try to shift to the red ticks here? A quick example
    Note: 00:30:840 (1,2,3) - again, piano/keys moves to the red ticks.
  2. 00:24:776 (4,5,1) - (1) is so close and it verlaps with the previous slider. In a way this could confuse beginners. quick exammple
    Note: 01:04:670 (2) - again, the slider follows some quite background music, while the main sounds are build around red ticks.

    As a matter of fact, there are more patterns of this kind and they make the difficulty feel oversimplified. I understand that you don't want to shift polarity too much, but you really should. (Feel free to contact me if you have any difficulties with that, by the way!) It is more important to follow the song than to have consistent 1/1 beat that often goes off.


[Normal]
  1. 00:34:191 - replace the slider (3) with a single circle on 00:34:191 - to stress the piano.
    Note: and another circle or a 1/2 slider for 00:46:638 - as to prevent polarity shifts and follow the music. 00:49:191 - and here.
  2. 01:04:670 (2) - something similar to the thing I have complained about on Easy, the actual strong bass beat is 1/2 earlier. Here's a rough example of the rhythm you could use.
    Note: 01:11:691 (1,2) - similar stuff. 01:25:095 (2) - and here as wll. Sliders should be 1/2 earlier.
  3. 01:37:702 - try to use 1/2 slider instead of 01:37:542 (2) - to stress the piano beat and avoid polarity changes? 01:39:138 - and then a circle here for the same reason.

    I feel like the rhythm could certainly be improved. Apart from it some polishing would come in handy afterwards.


[Hard]
  1. 00:04:191 (4,5,6,7,8) - after the stacks spacing changes like this come a bit confusing. Perhaps, it is better to space them to consistent DS here just to keep intro more playaber-friendly.
  2. 00:10:414 (1) - shouldn't it be a repeated 3/2 slider instead? There is a very noticeable beat on 00:10:893 - that suggests dooing so.
  3. 00:15:999 - a circle here to emphasize the piano. Since it is stronger than the following beats it does require a clickable object.
    Note: 00:49:191 (2,3) - for the same reason you could use Ctrl+G here.
  4. 00:59:563 (5,6) - there is no visible indication of the second repeat. bad example of something that could be done to fix that.
  5. 01:15:521 (3) - add a new combo to indicate the snapdivisor change? It can serve as a helpful hint for some players.
  6. 01:31:159 (6) - the slider here sounds like it should be a 1/4 slider with two reverses as well. The drums are sort of asking for it.

    Looks pretty clean. Good job!


[Aia's Insane]
  1. Check AiMod, it detects unsnapped stuff.
  2. 00:09:776 - add a repeat to 00:09:457 (6) - or place a circle? The drums clearly sound like somethink players would need to click on, besides, the 3/2 gap feels quite awkward.
  3. 00:23:739 (3,4,5,1,5,1) - stacks which use different snap are used practically one after another, this should be readable at this skill level, yet, it requires players to put a bit more effort into reading things. Consider avoiding these stacks unless you intended them to be played this way.
    Note: same here 00:31:478 (5,6,7,8,1) - could cause a bit more confusion than the previous thing mentioned.
  4. 01:45:521 (1,2) - I was pretty sure you were using bigger spacing values for 1/4 gaps between sliders. PErhaps increase the Ds here?

    Nice.


[Night World]
  1. 00:10:414 (1) - shouldn't it be a repeated 3/2 slider instead? There is a very noticeable beat on 00:10:893 - that suggests dooing so.
  2. 00:20:627 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11) - these are reduced in difficulty jumps almost through the whole stream in a part of the song that feels far less intense than the previous one. Isn't that a bit of an overkill?
  3. 00:33:074 (13,1,2) - these things are quite confusing and require a lot of reading effort. Perhaps, we couldd unstack the 1/2 thing to make it easier?
  4. 01:27:489 (2,3,4,5,6) - since it appears only once it feels more like a random gimmickm rather than an intended and well-thought pattern. PErhaps, you could use something similar more to make it feel consistent?

    I don't feel quite confident about object placement in some parts, but apart from that it looks good.


Definitely would recommend to get a few more opinions. I feel like you can make it even better!

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Best of luck!
posted

Bakari wrote:

yo.

[General]
  1. Metadata confirmation
  2. Break ends are snapped to certain beats but the time differs in every difficulty. Perhaps, it would be a better idea just to let the break end where it ends without reducing its length? - K


[Easy]
  1. 00:14:244 (2) - the slider ignores the music on red ticks which is much stronger and overall feels off. Try to shift to the red ticks here? A quick example
    Note: 00:30:840 (1,2,3) - again, piano/keys moves to the red ticks.
  2. 00:24:776 (4,5,1) - (1) is so close and it verlaps with the previous slider. In a way this could confuse beginners. quick exammple
    Note: 01:04:670 (2) - again, the slider follows some quite background music, while the main sounds are build around red ticks.

    As a matter of fact, there are more patterns of this kind and they make the difficulty feel oversimplified. I understand that you don't want to shift polarity too much, but you really should. (Feel free to contact me if you have any difficulties with that, by the way!) It is more important to follow the song than to have consistent 1/1 beat that often goes off. - Fixed everything here, but still I don't really want to push it more this way since I feel like drums are way more important to follow for newbies. Still open for discussion.


[Normal]
  1. 00:34:191 - replace the slider (3) with a single circle on 00:34:191 - to stress the piano.
    Note: and another circle or a 1/2 slider for 00:46:638 - as to prevent polarity shifts and follow the music. 00:49:191 - and here.
  2. 01:04:670 (2) - something similar to the thing I have complained about on Easy, the actual strong bass beat is 1/2 earlier. Here's a rough example of the rhythm you could use.
    Note: 01:11:691 (1,2) - similar stuff. 01:25:095 (2) - and here as wll. Sliders should be 1/2 earlier.
  3. 01:37:702 - try to use 1/2 slider instead of 01:37:542 (2) - to stress the piano beat and avoid polarity changes? 01:39:138 - and then a circle here for the same reason. - Fixed everything again on this diff.

    I feel like the rhythm could certainly be improved. Apart from it some polishing would come in handy afterwards.


[Hard]
  1. 00:04:191 (4,5,6,7,8) - after the stacks spacing changes like this come a bit confusing. Perhaps, it is better to space them to consistent DS here just to keep intro more playaber-friendly.
  2. 00:10:414 (1) - shouldn't it be a repeated 3/2 slider instead? There is a very noticeable beat on 00:10:893 - that suggests dooing so.
  3. 00:15:999 - a circle here to emphasize the piano. Since it is stronger than the following beats it does require a clickable object. - I prefer keep a clean 1/1 here.
    Note: 00:49:191 (2,3) - for the same reason you could use Ctrl+G here. - Yes
  4. 00:59:563 (5,6) - there is no visible indication of the second repeat. bad example of something that could be done to fix that.
  5. 01:15:521 (3) - add a new combo to indicate the snapdivisor change? It can serve as a helpful hint for some players.
  6. 01:31:159 (6) - the slider here sounds like it should be a 1/4 slider with two reverses as well. The drums are sort of asking for it. - Yes but wanted to do it by pairs (2/2).

    Looks pretty clean. Good job! - Rest is fixed~


[Night World]
  1. 00:10:414 (1) - shouldn't it be a repeated 3/2 slider instead? There is a very noticeable beat on 00:10:893 - that suggests dooing so. - Yes
  2. 00:20:627 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11) - these are reduced in difficulty jumps almost through the whole stream in a part of the song that feels far less intense than the previous one. Isn't that a bit of an overkill? - Ybh as a player that's not the part where I get destroyed.
  3. 00:33:074 (13,1,2) - these things are quite confusing and require a lot of reading effort. Perhaps, we couldd unstack the 1/2 thing to make it easier? - Imo the NC is enough to makes it readable.
  4. 01:27:489 (2,3,4,5,6) - since it appears only once it feels more like a random gimmickm rather than an intended and well-thought pattern. PErhaps, you could use something similar more to make it feel consistent? - Nah was intended and I like it :3

    I don't feel quite confident about object placement in some parts, but apart from that it looks good.


Definitely would recommend to get a few more opinions. I feel like you can make it even better! o7

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Best of luck!
Thx a lot Baka9
posted

Lilyanna wrote:

From #modrequest

easy

00:18:712 (2,3) - avoid these kind of stacks in easy its tricky - There's a long time between both, so people have time to see it comming.
00:25:733 (1) - would move to x375 y232 for cleaner overlap and then fix minor ds - Wrong timestamp I guess.
00:27:010 (3,4) - can look aesthaticaly more appealing if you do this pattern - That's boring (well not really but always the same thing is zzz) and mine is pretty imo.

Normal

00:02:436 -00:07:542 - can make a 1/2 slider here for that piano unless u simplifying that much - Simplifying.
00:16:797 (5) - at the beginning of map u nc on each downbeat now after 2 downbeats can make that consistent by choosing one way to nc - Because start of the song is calmer so wanted to NC more.

Hard

00:25:175 (8) - this sounds overmapped to me remove maybe - Nah it's not listen with 25% speed.
01:27:728 (4) - same - It's not either but moved to 01:27:569 - because more evident to hear.
01:41:053 (1,2,3) - however here the drumps sound like the main instrument so maybe make those 1/2 into 1/4 repeat once to emphasize the drums - I prefer these 1/2 to emphasis the instrument.

01:56:053 - can place note here and drag spinner to the next beat right after - I prefer don't stress more people after these reverse.
01:50:947 (4,1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,1,2,3,4,5,6,7,8) - idk if its intentional but the circulat flow here is becomeing monotonous u can change that by flow break here 01:52:542 (1) - change direction of the flow - it's intentionnal and I like it sorry ><

good luck!
Thx finally fixed your mod ^^'
Oh and ofc rest I don't put here is fixed ofc~
posted

remember that we promised m4m and seems you are done with the other mods now! alright now my turn


  • Easy

  1. 00:20:308 (3) - there is 2ways for change this part for more readable and playable. if you agreed with my mod on last diff, can put 3tempo slider on 00:19:350 - here and remove current (3). but if you dont agree with my last difficulty slider mod, then just change 00:18:712 (2) - this to note and put silder like your normal diff.
  2. 01:24:457 (1,2) - here really need to change to 1and1/2 repeat slider because of 01:24:936 - this strong sound make hard to notice 01:25:095 (2) - this rhythm
  • Normal

  1. 00:11:372 (1,2) - try to avoid 1/1 stack in normal.
  2. 00:30:840 (1,2) - oh.. sorry for writing normal first. check your hard difficulty. there is what i want to talking about.
  3. 00:32:436 (5,7) - they can make confuse when play. try to change your placement for make them more far than now.
  4. 01:02:116 (2) - is not 01:01:957 - here is right place for this slider? if you agree with me, increase it until 01:02:436 - here(1and1/2 slider).
  5. 01:07:223 (2) - ^
  6. 01:39:297 (5) - can we change this to 1/1 slider and move it to 01:39:138 here for better play and easy to notice rhythm?
  • Hard

  1. 00:30:840 (1,2) - current sounds can be fit with music but if you swap them, they will make more friendly rhythm with others(00:20:627 (1,2) - /00:23:180 (1,2) - /00:25:733 (1,2) - ) if you agree with me, hope you change 00:35:946 (1) - here too for make same rule for patterns.
  2. 00:48:233 (4) - this is better to on 00:48:074 (3) - .you did put drum whistle for 00:47:755 (2) - and 00:48:393 (5) - 's head. it make seperate those (2)and (5). so better to put (4) on (3).
  3. 01:24:936 (2,3) - with last diff was fine because of there was triple on (3). but if you will not mind with triple tic sounds, just better to follow main sound. i recommend to you swap them.
  4. 01:37:542 (2,3) - they are antijump, 01:40:095 (2,3) - they are normal jump. if there is 1/1 terms only, them fine. but mixed with 1and1/2 terms. thats why feels confuse when play. it will solve if you make them with one way. anti or normal jump, i recommend to you choose one of them.
  • Aia's Insane

  1. 00:38:659 (2,3,4) - 2is totally fine i just write for change it to 1/2. anyways xD if you didnt put 00:38:499 (1) - this, then (2)and (3)'s tails feels not that much empty. but that (1)is need for play. so better to change them 1/2 slider + 1/2 note 2times.
  2. 00:50:308 (2) - unsnapped
  3. 00:50:946 (4) - please check snap for here too
  4. 00:57:967 (1) - any other reason for put new combo?
  5. seems hitsounds same as with last diff? i believe he will care your diff too c:
  • Night World

  1. 00:10:414 (1) - we can listen cymbal sound from this slider's repeat part too. i recommend to you put some finish with low volume than head(30~35% will be fit for here c:). sounds will become more close to your original music.
  2. 00:15:521 (1,2,3,4) - how about try to change their tail parts to clickable? i mean, will be better to play if they are just 1/1 notes. if there is no sounds or beats from original music, then fine to keep current but we can listen strong 1/1 beats from music. so, 1tempo term change to 1/2tempo term will feels friendly to play than 2tempo term change to 1/2tempo term. http://puu.sh/tt7nu/f7c9d84acd.jpg
  3. 00:19:031 (1) - from 00:19:031 - here to before 00:19:350 - here is, not really fit for long slider's start point for lastdiff. if i was you, i'll put 3/4 or 1/2 slider on 00:19:031 - here and gonna start long slider from 00:19:350 - here. https://osu.ppy.sh/ss/7105796 / https://osu.ppy.sh/ss/7105859 (those links are images for only showing what i want for this slider part haha..)
  4. 00:24:776 (9) - isnt better to change this slider to 1/2 notes? for make more fit to music.
  5. 00:34:989 (9) - ^
  6. 01:00:202 (1) - those front stream part also have cymbal sounds(2times)but if you dont want to put then fine because of too much finish sounds so annoying when we play streams. but this slider seems really need finish sound for music.
  7. 01:14:244 (1,2,3) - i recommend to you change them 2/3 repeat sliders. since (2)'s tail is too high beat for make slider's tail. i think that (2)'s tail part must be clickable for new sound section.
  8. 01:20:308 (5) - how about change this to 1/2 notes for make 01:20:467 - this strong beat have more emphasis? current one is not friendly to play since you cared 01:19:350 (1,2) - them.


thats all from me. song is really nice and i enjoyed maps c: here is my map thanks in advance

posted
Aia have remapped her diff so sadly all mods before are not applicable anymore.

We're on the road of mods again~
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