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Marimomi - Shiawase no Kakera

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Cute Bunny

Wiinter wrote:

Sorry, I can't mod taiko >.<

General
Too many kiai time in all the diffs, consider removing some of them, otherwise it may have bad effects while people are playing.

Ext. Sigma's Normal
01:32:374 (x) - add a note here
01:38:515 (6) - change it to 01:38:279
02:24:342 (1,2,3) - they sound really bad >_< I recomend to do something like this http://puu.sh/x5A instead
03:26:704 (1) - why new combo here?
03:28:594 (1) - ^
03:30:484 (1) - ^
03:59:775 (6) - new combo
04:09:224 (1) - why new combo here?

Hard
01:11:585 (9) - new combo
01:15:601 (6) - ^
01:16:310 (1) - remove new combo
02:46:075 (9) - new combo
02:49:854 (8) - ^
04:01:429 (x) - add a note here
04:02:374 (x) - ^

Insane
These hircles are too big for an insane diff. Make them one tick smaller.

00:18:200 (1) - remove new combo
00:18:673 (1) - ^
00:19:145 (1) - ^
00:26:232 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - streams like this are pretty hard to read. try to make this better changing the spacing
00:33:318 (1) - remove new combo
00:33:791 (1) - ^
00:34:263 (1) - ^
00:38:515 (1) - ^
00:38:988 (1) - ^
00:39:460 (1) - ^
00:39:933 (1) - ^
00:40:641 (1) - ^
00:40:877 (1) - ^
01:09:696 (1) - ^
01:11:586 (1) - ^
01:15:720 (1) - ^
01:15:838 (1) - ^
01:15:956 (1) - ^
01:22:452 (1) - ^
01:22:925 (1) - ^
01:23:397 (1) - ^
01:30:011 (1) - ^
01:30:720 (1) - ^
01:30:956 (1) - ^
01:31:192 (1) - ^
01:37:570 (1) - ^
01:38:043 (1) - ^
01:38:515 (1) - ^
01:43:240 (1) - ^
01:43:712 (1) - ^
01:44:185 (1) - ^
01:44:893 (1) - ^
01:45:129 (1) - ^
02:17:255 (1) - ^
02:17:728 (1) - ^

alright >_< you used a lot of unnecessary new combo in this insane, please, check the map again and remove them.

Good luck with the map. ^^
Thank you for mod ^v^
SweetBloodyLove
Good map XD
but I can't see combo number image in taiko mode.
I wish add black rim in number image.

star~
haha5957
Normal
하얀틱-빨간틱 연타부분이 2.5난이도에 들어가기엔 조금 어려운것 같긴 하지만 문제 없으시면 패스!


Hard
01:15:129 : add a note here?
01:15:366 : ^


Insane

01:02:!37 : 이 부분부터 직선으로 처리된 노트들을 곡선으로 한다거나 하는 방식도 괜찮지 않을까요?
그리고 전체적으로 노트가 너무 반복되는것 같다는 느낌이 들긴 하는데 곡이 기니까 어쩔수 없는건가..



..그보단 저같은 뉴비가 모딩하기엔 너무 잘 만들어진 맵이네요 별입니다ㅜㅜㅋ!
haha5957
Normal
하얀틱-빨간틱 연타부분이 2.5난이도에 들어가기엔 조금 어려운것 같긴 하지만 문제 없으시면 패스!


Hard
01:15:129 : add a note here?
01:15:366 : ^


Insane

01:02:!37 : 이 부분부터 직선으로 처리된 노트들을 곡선으로 한다거나 하는 방식도 괜찮지 않을까요?
그리고 전체적으로 노트가 너무 반복되는것 같다는 느낌이 들긴 하는데 곡이 기니까 어쩔수 없는건가..



..그보단 저같은 뉴비가 모딩하기엔 너무 잘 만들어진 맵이네요 별입니다ㅜㅜㅋ!
hian_old

MakJang wrote:

This beatmap was submitted using in-game submission on 2010년 12월 11일 토요일 at 오후 9:50:09

Artist: Marimomi
Title: Shiawase no Kakera
Source: Happy Happy Clover
Tags: ravenjam factory
BPM: 127
Filesize: 3668kb
Play Time: 04:11
Difficulties Available:
  1. Ext. Sigma's Normal (2.45 stars, 283 notes)
  2. Hard (4.57 stars, 499 notes)
  3. Insane (4.89 stars, 626 notes)
  4. Taiko (4.83 stars, 1149 notes)
Download: Marimomi - Shiawase no Kakera
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
( ^ v ^ )

[Ext. Sigma's Normal] Done. >> making by [KOR]Extream_Sigma
01:41:822 (5,6,7) - 대각선이라서 간격이 늘어날수있긴한데 뒤에 리듬하고 좀 햇깔리네요
02:42:767 (6) - 너무 붙어있는건 아닌지.....
03:32:374 (9) - 뉴콤보
04:10:169 (1) - 뉴콤보라서 상관없는데 너무 붙어있는건 아닌지 그냥 겹쳐놓는게 좋을듯해요
[Hard] Done.
00:38:042 (7) - 노트를 한칸 오른쪽으로 두는게 보기좋은것같아요
00:40:404 (9) - 뉴콤보
01:09:695 (5) , 01:11:585 (5) - 뉴콤보아니면 노트를 붙이는게.....?
01:44:656 (9) - 뉴콤보
03:55:996 (5) - 뉴콤보 뒤에 노트가 안보이네요
[Insane] Done.
00:04:263 (3,1) - 너무 멀지않나요?
00:52:570 (7,8) - 겹쳐 놓는게 좋을듯
02:18:200 (1) - 굳이 뉴콤보 안해도 될거같은데
[Taiko] Done.
태고는 몰라서 패스
-----------------------
클라이막스 부분 에서 노래가 파악 좋아지네요
인센 << 좋다
Topic Starter
Cute Bunny
모딩 감사합니다.

그런데, 저의 생각엔 굳이 바꾸지 않아도 됄 구간인거 같아서 일부수정하였습니다. ㅇㅅㅇ;
lepidopodus
태고만 짤막하게.

Taiko
- 전반적으로 볼 때 캇의 분포가 굉장히 일정해서 그냥 듣기는 편하군요.
- 그래서 그런지 패턴 건드릴 것은 별로 없습니다. 다만 일정한 캇에 가려서 잘 티는 안나기는 하는데 무작위적인 모습이 없지는 않아요.
- 비슷한 파트가 나올 때는 비슷하면서 약간씩 차이가 나는 패턴을 쓰는 것도 좋죠, 그러니까 파트별로 패턴에 특징을 넣는달까. (그렇다고 이 맵에서 그게 잘 안되었다는 뜻은 아닌데, 후반으로 갈수록 조금 섞인다는 느낌이 나서 한번 해본 말입니다.)

00:26:232 (49~55) - 전체적으로 고려하면 괜찮을지도 모르겠다만 이 파트에서는 좀 갑작스러운 감이 적잖아 있습니다. 적당히 고치자면 54를 빼는게 어떠한지. (그리고 참고로 보통 이런 5~7개 정도의 1/4 연타를 넣을때는 동과 캇을 두개씩 짝지어 넣는것이 더 쉽게 여겨지는 편이죠.)
00:42:295 (X) - kiai는 여기에서 끄는게 좋겠습니다. 뒷부분이 너무 조용하네요.
01:46:547 (X) - 위와 마찬가지.
02:34:736 (598~604) - 그냥 kkddkkd으로 가는게 난이도상 좋을지도.
02:42:059 (639~645) - 패턴 자체는 노래에 맞는데 좀 어려운 패턴이죠. 644를 빼는건 어떤지.
02:49:854 (680~686) - 조금 까다로운 패턴이네요, 패턴을 쪼개시던가 아니면 그냥 kkddkkd으로 가시는게 좋을지도.
03:05:917 (1) - 03:13:476 (28)에 큰노트 있으면서 여기는 없으니까 조금 서운하네요.
03:21:035 (1) - 03:21:980까지로 줄이는 것이 좋을 듯? 그 뒤쪽으로는 소리가 거의 안나거든요, 반면 이 연타는 말 그대로 두들기는거니까요.
03:32:374 (24, 25) - 변속 있어서 티가 별로 안나기도 하고 x0.5 걸려있어서 그렇게 된거기는 한데 1/4 큰노트로 취급됩니다. 사실 일부 사람들은 BPM이 낮으면 별 상관 없다는 의견도 내지만 전 그다지. 24를 빼는걸 고려해 보세요.
04:11:114 (214~222) - 좀 어려워 보이네요. 패턴을 쪼개보시던지 하시는걸 고려해 보세요.
04:25:996 (278~286) - ^
04:41:114 (343~351) - ^

뭐 괜찮네요. 모딩을 하다보니 대부분의 모딩이 그냥 '이거 좀 쉽게 바꿔'가 되어버리기는 해버렸습니다만, 쩝.
곡에서 등장하는 대부분의 패턴이 ddd이랑 ddk같이 매우 쉬운 패턴인데 중간에 어려운 패턴이 나오는건 조금 곤란하다고 생각합니다. 솔직히 ddd이랑 ddk 처리를 시작하는 레벨에서는 5개 1/4 스트림을 넘어가면 읽기 힘들고 치기 힘들어하는 경향이 적잖으니까요. (사실 dkddk도 쉽지는 않지만 그냥 넘어갑시다. 아마 이 맵을 파면서 익히게 되겠지요, 뭐.) 하지만 가끔은 포인트로 7정도로 길지만 비교적 간단한 패턴(ddddkkk, ddkkddk, ddddddd 식으로)를 넣어주는 것도 괜찮다고 생각을 합니다. 이렇게 하면 고수들이 보기에는 맵이 밋밋하다고 할 수 있을지도 모르겠지만, 쉬운 맵들은 타겟이 고수들이 아니니까 뭐...
Topic Starter
Cute Bunny

lepidopodus wrote:

태고만 짤막하게.

Taiko
- 전반적으로 볼 때 캇의 분포가 굉장히 일정해서 그냥 듣기는 편하군요.
- 그래서 그런지 패턴 건드릴 것은 별로 없습니다. 다만 일정한 캇에 가려서 잘 티는 안나기는 하는데 무작위적인 모습이 없지는 않아요.
- 비슷한 파트가 나올 때는 비슷하면서 약간씩 차이가 나는 패턴을 쓰는 것도 좋죠, 그러니까 파트별로 패턴에 특징을 넣는달까. (그렇다고 이 맵에서 그게 잘 안되었다는 뜻은 아닌데, 후반으로 갈수록 조금 섞인다는 느낌이 나서 한번 해본 말입니다.)

00:26:232 (49~55) - 전체적으로 고려하면 괜찮을지도 모르겠다만 이 파트에서는 좀 갑작스러운 감이 적잖아 있습니다. 적당히 고치자면 54를 빼는게 어떠한지. (그리고 참고로 보통 이런 5~7개 정도의 1/4 연타를 넣을때는 동과 캇을 두개씩 짝지어 넣는것이 더 쉽게 여겨지는 편이죠.)
00:42:295 (X) - kiai는 여기에서 끄는게 좋겠습니다. 뒷부분이 너무 조용하네요.
01:46:547 (X) - 위와 마찬가지.
02:34:736 (598~604) - 그냥 kkddkkd으로 가는게 난이도상 좋을지도.
02:42:059 (639~645) - 패턴 자체는 노래에 맞는데 좀 어려운 패턴이죠. 644를 빼는건 어떤지.
02:49:854 (680~686) - 조금 까다로운 패턴이네요, 패턴을 쪼개시던가 아니면 그냥 kkddkkd으로 가시는게 좋을지도.
03:05:917 (1) - 03:13:476 (28)에 큰노트 있으면서 여기는 없으니까 조금 서운하네요.
03:21:035 (1) - 03:21:980까지로 줄이는 것이 좋을 듯? 그 뒤쪽으로는 소리가 거의 안나거든요, 반면 이 연타는 말 그대로 두들기는거니까요.
03:32:374 (24, 25) - 변속 있어서 티가 별로 안나기도 하고 x0.5 걸려있어서 그렇게 된거기는 한데 1/4 큰노트로 취급됩니다. 사실 일부 사람들은 BPM이 낮으면 별 상관 없다는 의견도 내지만 전 그다지. 24를 빼는걸 고려해 보세요.
04:11:114 (214~222) - 좀 어려워 보이네요. 패턴을 쪼개보시던지 하시는걸 고려해 보세요.
04:25:996 (278~286) - ^
04:41:114 (343~351) - ^

뭐 괜찮네요. 모딩을 하다보니 대부분의 모딩이 그냥 '이거 좀 쉽게 바꿔'가 되어버리기는 해버렸습니다만, 쩝.
곡에서 등장하는 대부분의 패턴이 ddd이랑 ddk같이 매우 쉬운 패턴인데 중간에 어려운 패턴이 나오는건 조금 곤란하다고 생각합니다. 솔직히 ddd이랑 ddk 처리를 시작하는 레벨에서는 5개 1/4 스트림을 넘어가면 읽기 힘들고 치기 힘들어하는 경향이 적잖으니까요. (사실 dkddk도 쉽지는 않지만 그냥 넘어갑시다. 아마 이 맵을 파면서 익히게 되겠지요, 뭐.) 하지만 가끔은 포인트로 7정도로 길지만 비교적 간단한 패턴(ddddkkk, ddkkddk, ddddddd 식으로)를 넣어주는 것도 괜찮다고 생각을 합니다. 이렇게 하면 고수들이 보기에는 맵이 밋밋하다고 할 수 있을지도 모르겠지만, 쉬운 맵들은 타겟이 고수들이 아니니까 뭐...
소중한 모딩 감사합니다 ㅇㅅㅇ;;;
nfield
:( :( :(
Kim Jin Seok
'ㅅ'
chocomint
읭?ㅋ
Topic Starter
Cute Bunny

Cookiezi wrote:

읭?ㅋ
ㅇㅅㅇ;;;

+ 현장모딩 감사합니다 ㅇㅅㅇ;
Ra-s
전체적으로 이맵...패턴이 너무 적어요.

Ext.Sigma
01:08:751 (1,3) -
이게 훨씬 좋음. 왠만하면 슬라이더랑 일반노트랑 겹치지 않는게 좋고, 슬라이더 시작지점하고 끝지점은 같으니 2번은 그대로.
01:21:980 (4,5) - 대칭은 좋은데...이건 노말이잖슴;...2.42x라니! SV나 디스턴스 따지면 1.5근처 까지는 봐주는데...이건 노말
03:38:043 (1,2,3,4) - 아, 이것도 노말에서는 뉴비들이 실수하기 쉬움.

Hard
전체적으로 맵의 밸런스가 안맞음. 너무 난이도가 왔다갔다 하는거 같음.
00:03:790 (1,2,3,1) - 1,2,3번하고 1번사이의 간격이 문제가 됄꺼같음. 박자는 다 일정한데 저 부분에선 저렇게 점프를 해서도 안됌.

Insane
슬라이더 속도가 엄청 빨랐다가 그저그러다가 그것도 이상한 구간에서 바뀌는지 모르겠음.
00:26:232 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - 오른쪽 한칸, 아래쪽 한칸 (gird lv1) : F5누르면 알겠지만 노트가 여러개 겹치면 히든때문에 노트가 약간 위쪽으로 밀리기 때문에 그럼. 이거 적용하기 전하고 후하고 F5 눌러서 확인.
03:55:996 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - ^
00:32:846 - 아무이유 없이 배속돼는게 무척인아 보기 싫음 여긴. 처음부터 이속도였다면 아무말도 안했지만...
02:49:854 (1,1,1,1,1,1,1,1,1) - 뉴콤보 맘에 안듬...
04:11:114 (1,1,1,1,1,1,1,1,1) - ^

지금 상황에서 모딩 볼때 기분이 나쁜것도 어쩌면 당연한거일수도있음.
Topic Starter
Cute Bunny
[Hard] << All Repair... :o
Skyblue_old_1
모딩은 아니고 그냥 제 느낌입니다(고로 쿠도스 x)

가사 스토리보드<< 굿!
점수 표시 이미지(100, 300, 스피너 보너스 등등)



그다지 깔끔하게 나오진 않는것 같습니다.
숫자가 깨져보이는건 좋지 않아보여요... 폰트를 바꿔보시는건 어떤가요?
L i a
I'm IRC mod :)
Topic Starter
Cute Bunny

Xellop wrote:

I'm IRC mod :)
Thank you for modding :D
John12346
Ext. Sigma's Normal
00:27:177 (5,1) - Not sure if you did that on purpose, but those notes are way too close, considering the amount of time between them.
02:05:208 (6,7) - Too close?

Hard
01:07:806 (3,4) - I might just be nitpicking on this one, but they seem a bit far apart...
01:15:601 (1,2,3,4) - Combo starts on a really weird beat in the song. Add a note or two before it?
04:00:720 (1,2,3) - The spacing between 1 and 2 is different from 2 and 3.

Insane
Spacing seems to change randomly throughout the song. The are quite a few instances, such as...
01:04:736 (2,3,4) - The spacing shouldn't be even here.
01:16:311 (1,2,3,4,5) - I know you want that star shape, but... the spacing can't stay even like that.
01:18:200 (1,2,3,4,5) - Same as above.
01:28:358 (4,1) - Big distance jump in comparison to the previous notes.
Stuff like that.

Normal and Hard are pretty much done. I think Insane might need some work.

Good job, in any case.
Starred.
JauiPlaY
:)
Krisom
Genreal-
· You need a score-comma to complete the set.
· You need a hitcircle-Overlay and an ApproachCircle to complete the set.
· "star.png" is not needed, since this is an element used for the menu, not for the map
· Just 64 kbps?! You need an mp3 that's at least 128 kbps.
· I think the scorenumbers, hitsplashes and sliderscorepoints could have a higher quality, the borders feel all pixelated ans stuff.
· You have to add "[KOR]Extream_Sigma" to the tags in all diffs.

Insane-
I strongly advise you against using Grid Divisor 1 for an insane. Use at least 3
All the speedups and slowdowns you used feel incredibly unintuitive and puushing it. Please make them AT LEAST x1.5 and x0.75 intead of x2.0 and x0.5
01:00:956 (7,8,9) - Spcaing between (7)/(8) is the same as (8)/(9), but (8)/(9) are 1/1 away and (7)/(8) are 1/2 away, so either put (7)/(8) closer or (8)/(9) farther away.
02:05:208 (7,8,9) - ^
02:24:578 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20) - This combo is too long
02:31:665 (15,1) - They are too close
03:52:216 (7,8) - (7)'s ending is too close to (8)
You have a good sense of structre, that's being buried by grid lvl 1 and spacing.

Taiko seems great.
About hard and normal, they have some spacing issues due to grid lvl 1, I recomend you to use another grid level and recheck the spacings. Also, you'll need more mods before asking me again. But don't worry, structure-wise this map is nice, the only problem would be the spacing, so you need lots of spacing nazi mods :3
minyeob
오늘에서야 겨우 들어오게 되네요.... 요즘 바빠서 Orz
일단 SB중심으로 봤습니다만

3:32:500
「怖がらずに受けれよう」
入 이 人 이라고 표기되어 있네요 ㅇㅂㅇ.....
원래 폰트가 그런가요 ?_?

맵 좋네요 4성 드리겠습니다 ><
Topic Starter
Cute Bunny

minyeob wrote:

3:32:500
「怖がらずに受けれよう」
入 이 人 이라고 표기되어 있네요 ㅇㅂㅇ.....
원래 폰트가 그런가요 ?_?
악..??!!!
옥에티가 있었다니... :o
찾아주신 민엽님깨 다시한번 감사의 인사를! ( _ _ ) + ^a^
Mapper 31
SB오타.

01:42:767 (370) -
04:08:279 (202) -

ツアワセノカケラ → しあわせのかけら
Topic Starter
Cute Bunny

Krisom wrote:

Genreal-
· Just 64 kbps?! You need an mp3 that's at least 128 kbps.
Sorry... I can not find mp3 files. :(
thx modding ^v^
Noobita
( ・∀・ )
Shiro
General
There are 5 osb files in the folder... get rid of the unused ones.
The pink combo colour blends with the background.

Hard
The very low spacing makes the map confusing and hard to read.
01:04:026 (3,4,5,6,7) - Space the notes in this combo more evenly.
01:09:460 (4,5) - Unexpected and confusing jump. If you want to keep the jump, make (5) a new combo at least.
01:11:349 (4,5) - Same.
01:22:687 (6,7) - Space them the same way you spaced the rest of the combo.
01:54:105 (1,2,3) - Space them evenly.
02:20:561 (1,2,3) - Spacing issue: they are spaced the same way while the time gap is not the same. Make (3) closer to (2).
02:43:949 (4,5) - Unexpected and confusing jump. If you want to keep the jump, make (5) a new combo at least.
02:45:839 (4,5) - Same.

Insane
This follows pretty much the same rhythms as Hard... It jumps has unnecessarily high spacing, jumps and streams. Not to mention the random slow dows and speed ups and the irregular spacing. To be honest... You should just delete it.

Taiko
I like this a lot. The slider speed is well chosen, and the diff is challenging without being retardedly hard.

Ext.Sigma's Normal
The spacing is not consistent. It goes seemingly randomly from around 0.7x to 1.4x or probably more. Recheck the whole diff using distance snapping and AIMod to help you. For now the spacing is extremely irregular. Grid lvl 3 or 4 is probably the best to use.
01:42:767 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - I'm not sure such a long 1/2 stream is a good idea for the easiest diff of the mapset.
02:30:011 (5,6,7,8) - I firmly believe this kind of pattern is too confusing for a Normal.
03:55:051 (3,4) - This kind of slider is too confusing too, because of the unexpected number of repeats.
04:11:114 (1) - This spinner is too short imo.
youngdow
Good map~

Star :3
Skyblue_old_1
조만간 될것 같은데...mp3 구할수 있으면 구해보겠습니다 'ㅁ'
수정. 192kbps 1:1 챗으로 전달 완료... 백업삼아 http://puu.sh/J8r
Topic Starter
Cute Bunny

skyble wrote:

조만간 될것 같은데...mp3 구할수 있으면 구해보겠습니다 'ㅁ'
수정. 192kbps 1:1 챗으로 전달 완료... 백업삼아 http://puu.sh/J8r
우앜!!! 진짜 감사합니다 ㅇㅅㅇ; 정말루...!! 감동 :cry:
minyeob
[Insane]
02:09:536 (6) - 플레이에는 문제가 없을 것 같습니다만 혹시나 해서 버블하기 전에 이런 노트가 있다는 것을 알려드립니다.
Rukario
Easy:
01:22:292 (4) - Remove the clap on the repeat.
Why not map this to the end like the other diffs?

Normal:
00:47:804 (3,4,5) - Here we have too close spacing. Please make the same spacing throughout the same combo.

Hard:
01:07:410 - Add a note here? Sounds better^^

Taiko:
This Taiko Background seems really unrelated. Can you get a different one?
Other than that looks fine for me.

Insane:
00:36:465 (3) - This slider is offscreen, You gotta move this in more.
01:05:757 (1) - Try to avoid that you touch the life bar with a slider or beat.
01:06:702 (2) - This slider is offscreen, You gotta move this in more.
01:25:599 (3) - ^
02:44:969 (3) - ^
04:06:229 (3) - ^

Pretty good map for your first one. The only thing that really needs to be fixed are the offscreen sliders. I you fixed everything I'd gladly give you a bubble^^
Topic Starter
Cute Bunny

Rukarioman wrote:

Easy: All fix
01:22:292 (4) - Remove the clap on the repeat.
Why not map this to the end like the other diffs?

Normal: All fix
00:47:804 (3,4,5) - Here we have too close spacing. Please make the same spacing throughout the same combo.

Hard:
01:07:410 - Add a note here? Sounds better^^ Hmm .. I think it is not good. but thx. o_o;

Taiko:
This Taiko Background seems really unrelated. Can you get a different one?
Other than that looks fine for me.I said you're right. But I think the complexity is not good thing. (In Taiko diff)


Insane: All fix
00:36:465 (3) - This slider is offscreen, You gotta move this in more.
01:05:757 (1) - Try to avoid that you touch the life bar with a slider or beat.
01:06:702 (2) - This slider is offscreen, You gotta move this in more.
01:25:599 (3) - ^
02:44:969 (3) - ^
04:06:229 (3) - ^

Pretty good map for your first one. The only thing that really needs to be fixed are the offscreen sliders. I you fixed everything I'd gladly give you a bubble^^
Thank you for Modding. ^_^
Rukario
Alright so minor IRC fixes and I think this map is ready for a bubble.

Bubbled~
Topic Starter
Cute Bunny
Thank you very much. >o<
jericho2442
modding on request by the bubbler.

sorry but for now pop, please make sure you at least fix the red stuff then call me back.

Ext. Sigma's Normal
00:08:119 (1,2,3,4) - only small i kno, but it really does give it a wrong spacing feeling, (1,2) are overlapping while (3,4) dont, both are the same timing and it clear looks like a mistake, (1,2) and (3,4) need to have the same spacing as each other
00:15:678 (1,2,3,4) - same as above with these
01:07:647 (6,1) - for the whole map this timing has had either a tiny overlap or none at all, here the overlap is huge and the timing is still slow, its extremely confusing for a normal level player to notice that, i advise to widen the spacing of these 2 notes
01:22:765 (5,1) - same here
02:44:969 (6,7,8,9) - ok all of these note have the same timing, yet (9) has a completely unexpected jump what even tricked me out, really don't play good and feels like broken spacing due to the rest of the pattern what is before it, you need to give (8,9) the same spacing as (6,7,8)

03:28:434 (1,2,3,4) - everyone one of these note has abit different spacing, would look a lot nicer if you made them all the same

hard
00:04:103 (3,1) - these have a closer spacing than the notes before but same timing, it makes the player want to stream abit faster yet its the same speed, i do advise to space these like the ones before it
00:25:127 (9,10,11) - same as above, these need abit more space

Insane
02:25:363 (6,7,8) - nono this really dont suit, the 2 different stream spacing in the same combo at this part plays really bad, give this the same spacing as 02:24:418 (1,2,3)
02:36:229 (2,3,4) - again nono you need to give (3,4) abit more space so its the same as (2,3)
02:38:119 (2,3,4) - same here

02:49:694 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - this dont suit but its fine i guess, would play better with lower spacing though :/
04:10:954 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - again not keen on this jump in difficulty, it just dont suit, but its fine i guess

------------------------
so yea not huge problems, but that broken spacing really does get in the way of these fun maps. remember to gimmie a call soon as you get round to fixing these
jericho2442
most stuff have been fixed and the unrankable stuff have also been fixed

have your bubble back but please in the future reply to your mods in the maps topic too, it helps to keep everything upto date
HeatKai
I'm making 1 diff ? :?
Sure
STAR 8-)
Andrea
[Ext. Sigma's Normal]

00:29:851 (6) - New combo.
00:38:355 (6) - ^
01:30:324 (10) - ^
01:31:741 (1) - Remove new combo.
04:10:009 (1) - ^
04:10:954 (2) - New combo.


[Insane]

03:32:214 (1,1,1,1) - Almost offscreen, place them some grids down.
03:36:465 (1,1,1) - Remove all of these new combo.
03:46:859 (3,1) - Spacing.


Really nice for a first beatmap, but sadly I have to pop for now :(

Also, since you're here... Increase the Stack Leniency on every difficulty by 1 or 2 ticks at least, there is no sense to have it 0.

EDIT: Better now.

Re-Bubbled~
minyeob
포스트 2222 해제 D:
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