おめでとう
Thanks!!Y O U T A wrote:
gratz~!
zigizigiefe wrote:
Congratz yumuya ^^
Thank you! ありがとう~~yuzu__rinrin wrote:
おめでとう
yeah! thanksOzzyOzrock wrote:
haaaa?!
gratz :3
_yu68 wrote:
I got it from this ranked mapset. https://osu.ppy.sh/s/272871IamKwaN wrote:
where did you get the artist? i found it as D only on the BMS site and the file downloaded from the page
http://manbow.nothing.sh/event/event.cg ... 1&event=74
https://puu.sh/vX0pF/b47fe969f7.BMP
https://puu.sh/vX0rf/a6e45410bf.png
ThanksIamKwaN wrote:
https://osu.ppy.sh/forum/p/4361465 seems it's the composer's intention using this alias for this song.
congrats for qualifying!
MNTkun wrote:
gratz!!!
ありです〜!thzz wrote:
gratz!!!!
りいちさんが合理的に譜面を批判していることを知れて安心しました。Mrriichi wrote:
えっとTwitterで言った通りModしに来ましたkudosu5000兆個欲しいのでDQしませんか?
多分、ランクドというものを考えた時に_yu68さんと私とでは前提が違い過ぎるものがあると思いますので、このMod内容に直して欲しいというより私が適当にこのマップを貶していた訳ではないという証拠のつもりで書いてます。なので私の指摘の内容が受け入れられないものだとしても「そういう自分と違う考え方が世にはあるし、その考え方もランクドのやり方として一般に許容されるものの一つ」という風には思って欲しいです。
[Virtuoso]
※細かい指摘も一応一部しますがInnerのMapなので、そこは好みで済ませられるかもしれません。
この譜面について私が思う最大の問題点は譜面全体を見たときに1/8のパターンがあるパートが悪目立ちしてしまってる点です。
悪目立ちと私が言う根拠は1/4より密集したノーツである1/8ないし1/6のノーツが、このパート並みにとは言わなくてもこれに準ずるレベルで密集した地帯が他にない(1/8はそもそこのパートでしか使われてなく、1/6も最長のものが4連で前後は1/4ばかり)だという事です。
更にこの1/8がある地帯は00:36:027 - から5小節と譜面の前半の中央にあたる部分です。目立つ配置なら最後に置くか、中央の休憩地帯の直前に置くか、サビに置くか、もしくは最初の最初にあえて置くか、何かしらの譜面全体の構成で意味を持つ場所に置くのが難所(難所に見えるところ)を綺麗に見せるコツだと思いますが、現在の1/8は上記の内容に沿う事無く前半のそこそこ譜面が流れた後にやって来ます。これは譜面全体を見たときにマイナスポイントであるとしか言えないです。
しかし、この1/8連符は確かに逆餡蜜的な手法を使えば実質16分長連符と変わりませんし(そこがこの譜面がpp譜面だと言われる所以だと思いますが)プレイの上では簡単ではありますのでシステム的なSRの計算法のバグだと言えば難易度は均衡を保てていると考えられるかもしれません。
しかし、例え1/8を1/4の長連符扱いをしたとしても
ココが
こうなるだけで、単音の4連続を交互に繰り返した長連符をココに入れるのは、この1/8を1/4の長連符だと見做すと仮定しても前後のdとkの配置と比べて浮いているとしか言えません。前後のdとkの配置にddkkddkk~やddddkkkk~のようにパターンが繰り返されているものは(一番短い繰り返しのパターンであるddkkdやkkddk等5連1/4を含んでも)どこにもありませんので1/4の簡単な配置だと捉えたとしても浮くのは変わりがありません。他のパートでも長複合を置くとしたら00:41:291 - から休憩地帯前までの前半と後半とかオススメです。休憩地帯前に置けてかつ複合をそこそこ難しくすれば1/8の浮きは抑えられると思います。
以上が譜面全体からこの地帯をパッと見た(プレイした)時に感じられた事です。
次にこの配置内の細かい配置についての指摘です。
一応これらの指摘はこの配置が音取りマッピングであるという前提の元、よりマシなパターンに出来ないかという方針の元に書いています。このパートだけを見て最初に思ったのは1/8と1/2の置き方が謎だという事です。
例えば00:31:916 -と00:34:224 - が1/8でないのは音の強さ的におかしいですし、00:36:387 (341,342) - も1/8でないのも音が明らかに小さいと判断した為かもしれませんが1/2ごとに段階的に音が小さくなっていくパートでそこだけ1/2というのはおかしいと考えます。
なので00:31:916 -を普通に1/8にして00:33:070 - が音が下がってる事を利用して1/2にするのはどうでしょうか、また後半も00:34:224 -と00:36:387 - を1/8にする事で1/8のパターンが終了する
面倒臭いので現在の譜面全体の方針を尊重したVirtuoso (Mrriichi Patch)でも後で張っとくので参考にして下さい、私の譜面の配置でそこはありえんだろとか何故その配置にしたかとか疑問があったら細かいところはIRCModで(Not for Rankedだから厳密にはModじゃないかもしれないですけど)いつでも待ってます。
他に全体を見た時に気になった点はkiaiとkiaiと同じメロディである00:17:060 -~00:26:291 -(以下A)と01:07:252 -~01:15:328 -(以下kiai)です。
これらのパートはそれぞれの前半(00:17:060)と後半(00:21:676 -から)とで同じメロディーの中、難易度差を作ってますがその難易度ギャップが激しすぎます。前半が1/2だらけで後半が1/2単音が3,4個しかないというのは明らかに同じメロディラインの隣接したパートとして見た時おかしいです。(00:41:291 -からの同じメロディが入ってるパートは良いと思います)
またAとkiaiのノーツ配置自体を比べた時も違和感を覚えます。kiaiの後半ではシンバルが鳴っているので難しくするという判断は正しいですが、Aとkiaiの前半を比べるとkiaiの方が簡単であるように見えます(1/4の5連00:18:791 - と3連01:08:982 - なのでそもそものそれぞれの前半と後半の難易度ギャップからすれば大した差ではないかもしれませんが)。また01:10:136 - の突然の5連もAで対応する場所に1/4はなく、何故Aとkiaiの前半がこんなにスカスカで似たような1/4配置になってないのか理解できません。後は例えばそれぞれの前半と後半の繋ぎの00:20:378 (166,167,168,169,170,171,172,173,174,175,176) - と01:10:569 (47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57) - は同じノーツ配置になってないのか、統一性のなさを上げたらAとkiaiのノーツを総入れ替えする羽目になってしまうので細かくは言いませんが、曲もしくは譜面のの盛り上がりであるはずのkiaiとそれと同じメロディである曲もしくは譜面の大事なポイントであるべき場所がこの様な配置になってるのは本当によろしくないと思います。
最後にパッと全体を見て気になった事と言えば00:50:522 -からの休憩地帯の1/2のノーツライン(1/2の連符の塊の長さ)がバラバラだって事です。1/2しかない休憩であるからって叩くリズムをばらけさせては休憩になりにくいと思います。もしくは適度なタイミングで1/4の3連をオーバーマップする等、見て「この休憩地帯は同じパターンの繰り返しで譜面の配置が見やすいから気楽に出来る」と思える内容にすべきだと思います。ノーツの長さが違う事によるリズム難は立派な難易度の一部だって事です。
以上で全体的なノーツ配置に関する指摘は以上ですが、全体的なマッピングの仕方の指摘をすると以前_yu68さんが言っていた音取りを重視したマッピングというものを見てこの譜面の音を聞いてみてパート、もしくはそれに内包する規則性のあるメロディ毎に明らかに音取りする楽器の差が出ている印象はありませんでした。
つまり、どういう事かというとこの譜面の音取りはその場で音取りしたい楽器の音をとりあえず音取りして、それを同じメロディで繰り返す事によって無理やりパターンだ、強調だと主張している様に感じられるという事です。(多分、この投稿の後に具体的にどの配置か指摘すると思います)
他にも何か言う事が出来たらわかりやすくP.S.みたいにして追加します
maziariさんの譜面は_yu68さんの以上にそもそも私の譜面の作り方とかけ離れてる気がするので指摘が無意味になるのが目に見えてるのでしません。
私のVirutuoso (Mrriichi Patch)みたいなのはそのうち暇になったら出します。今回大事なのは全体的なパターンだと思っているので重要度は薄いからです。
私の譜面の良いと思うところは後ろのboxに入れて近々書きます。
とりあえず、以上で。Mrriichi's Inner Oniの良さ※書き途中ですその他、本筋とは関係ないことTwitterで譜面を貶されたとして「意見があるなら聞きます」という態度を取らず「面倒臭いから何が悪いか聞かなかったけど指摘があるなら聞く」みたいな態度を取ってましたけど何でそんなに偉そうなんですか?某BNが自分の譜面へ低評価をしたという発言に自分からリプをして某名言botに登録されていた話があると思いますが、どちらかというとそれが普通で自分がちゃんと頑張って作った譜面に対する評価への反応としてはいささか自分の譜面に対して思い入れがなさすぎると思いますし、一Mapperとしてその様な態度で譜面を作ってRankedさせるのは非常に腹立たしいですし、他のModderやBNの協力があって出来たRankedだという自覚がないように思います。偉そうになる原因については推測以上の事は何も言えないためココには書けませんけど、Rankedは様々な他人の協力があって出来たという事をちゃんと考えて自分の譜面への評価(ppが入るとかその他譜面自体には関係ない事への評価を除く)を見つめなおして欲しい限りです。
no XDSurono wrote:
hello new pp map
Surono wrote:
wall text, whats happened.
I guess mrichi are trying to make new pepes, haha jk.
Mrriichi really hates Virtuoso lolSurono wrote:
wall text, whats happened.
Not hating, just I can't understand why this map can be Ranked._yu68 wrote:
Mrriichi really hates Virtuoso lolSurono wrote:
wall text, whats happened.
?Arrival wrote:
I see.
Anyway, if Mrriichi isn't going to make a post that other BNs and QAT can understand, (aka use english) the DQ won't happen, since the map has been debated before the Qualification. Also considering that Mrriichi took part of the ranking process since last year, he could have posted his questionning during the Bubble Pop period, which would have had way more sense.
I'll get along with Maziari here and not request a disqualification, unless Mrriichi makes a clear statement on to why he S U D D E N L Y thinks the map should be disqualified.
Thank you.Nardoxyribonucleic wrote:
Hello, I would like to point out some issues regarding the pattern usage in the top difficulty.
- [Virtuoso]
- 00:15:258 (127) - this note could be moved to 00:15:185 - or deleted as the background piano are 1/2. I feel the doublets are like suitable for atmosphere.
- 00:30:474 (272,273) - consider swapping these notes to k d to accompany the pitch of piano ? I want to make a flow similar to 00:28:310 - while emphasizing 00:30:618 -
- From 00:32:060 to 00:38:984 - although the intention to follow the indefinite scatter sounds is known, the 1/8 doublets used in this session are in fact not very appropriate since the major piano rhythm is only 1/2. Please think about it again and consider changing them to some simple 1/4 patterns. You may feel this is inappropriate, but I think that it's fun of the map and the song that various patterns sound in similar melody. Also, making this part 1/2 etc is to waste the individuality of the song in my opinion.
- 00:39:488 (369) - same as 00:15:258 (127) - same
- 00:56:435 (518) - you may move this note to 00:56:580 - as the piano pattern is similar to 00:51:676 - 00:53:984 and 00:55:137 - Because this part has 1/2 in many, I think that if I make rhythm one pattern, the player will get bored.
- 00:56:868 (520) - this note could be k to serve as an increase in kat density starting from 00:54:272 - if you agree with ^ ^
- 01:50:379 (441) - consider changing this note to k to make it consistent with 01:50:596 (444) - for the identical piano pitch ? I think it's difficult to feel the rhythm a bit.
It is good that you think that way and I hope you guys settled the quarrel you had before. I can assume that you are going to give a proper answer to it with some possible changes as you notced it on one of your spoiler boxes: ※制作中です ? Proper answer to Mrrichi's mod is needed._yu68 wrote:
りいちさんが合理的に譜面を批判していることを知れて安心しました。
本筋とは別の件に関しても仰る通りです。全てのmapperの意見に平等に耳を傾けるよう態度を改めたいと思います。申し訳ございませんでした
My modding is a masturbation. _yu68 dont have to check my mod (or I dont need _yu68 doing it).OnosakiHito wrote:
We will disqualify the beatmap for now as there is discussion going on about the beatmap and the possible improvement of it. Additionally I would like to mention to not bash on Mrrichi as he seems to be not proficient in the english language enough to be able to express his opinion about this beatmap. Connected to this, whether a disquaification happens or not is still in the hand of the QAT (@Arrival) and not decided upon language barriers. It also seems like when looking at the responses, that both mappers feel sorry about what happened in the background and seem to try to be at least polite. Mrrichi tried to state his view about the beatmap in an appropriate manner, too.It is good that you think that way and I hope you guys settled the quarrel you had before. I can assume that you are going to give a proper answer to it with some possible changes as you notced it on one of your spoiler boxes: ※制作中です ? Proper answer to Mrrichi's mod is needed._yu68 wrote:
りいちさんが合理的に譜面を批判していることを知れて安心しました。
本筋とは別の件に関しても仰る通りです。全てのmapperの意見に平等に耳を傾けるよう態度を改めたいと思います。申し訳ございませんでした
@Mrriichi: Even though it is hard, please try from now on to write some sentences on english after modding in japanese so people can understand what you are talking about.
Thanks.OnosakiHito wrote:
We will disqualify the beatmap for now as there is discussion going on about the beatmap and the possible improvement of it. Additionally I would like to mention to not bash on Mrrichi as he seems to be not proficient in the english language enough to be able to express his opinion about this beatmap. Connected to this, whether a disquaification happens or not is still in the hand of the QAT (@Arrival) and not decided upon language barriers. It also seems like when looking at the responses, that both mappers feel sorry about what happened in the background and seem to try to be at least polite. Mrrichi tried to state his view about the beatmap in an appropriate manner, too.It is good that you think that way and I hope you guys settled the quarrel you had before. I can assume that you are going to give a proper answer to it with some possible changes as you notced it on one of your spoiler boxes: ※制作中です ? Proper answer to Mrrichi's mod is needed._yu68 wrote:
りいちさんが合理的に譜面を批判していることを知れて安心しました。
本筋とは別の件に関しても仰る通りです。全てのmapperの意見に平等に耳を傾けるよう態度を改めたいと思います。申し訳ございませんでした
@Mrriichi: Even though it is hard, please try from now on to write some sentences on english after modding in japanese so people can understand what you are talking about.
[Virtuoso]
I will give some thoughts about this specific difficulty as it seems to need some improvements. For some parts I'm won't be quite sure myself. For others there will be probably fixes needed as they are either not accurately following the piano (as you try to follow at times) or have in general structural / rhytmical issues. The keyword will be having consistency, especially for parts where you suddenly improvise. Please don't expect me to mention every single point, I will provide some examples here which you should give some thoughts about.Overall the map is okay considering some of the piano plays being very hard to follow. However, those are often the parts (with the odd snappings) that can be probably refined / improved and that can be mainly done by some more modding / checks which I would highly encourage you to ask for before proceeding.
- 00:32:060 ~ 00:38:984 - Nardo mentioned this part already. In my opinion it could be okay since you try to somewhat highlight the piano but it is worth to think about if finishers or other ways of patterns people may have suggested might be better. However, if it should happen that the 1/8 stay as they are, I wonder why at 00:31:916 (285) - and 00:34:224 (312) - are no 1/8. It's the same sound you mapped the whole time and makes it rather be kind of out of place. I think map can emphasize the piano atmosphere and "cymbal sound" by starting 1/8 from large white ticks.
In addition, I got several opinions before bubble saying that 1/8 of the points pointed out should be removed. I felt it was a good thing and applied it.- 00:41:291 ~ 00:44:753 - The patterns in this part have no correlation to each other. They share same / similar attributes, but are scattered oddly around, trying to somehow emphasize the trilling piano in the background without much consistency. The idea you have is pretty good, but should be mapped in a more evenly order. To understand what I mean I give you one example to understand what I mean with consistency (hilighted notes are finisher):
"Should be mapped in a more evenly order." Why? I want to focus diversity. I think consistency is enough by doublets. To unify and copy-and-paste are different.- 00:57:661 (525) - Move to 00:57:589 -. I'm not quite sure what you try to achieve here. The whole time you are mapping on strong 1/2 and suddenly you stop. Additonally the 00:59:176 (537,538,539,540) - doublets should be at 00:59:464 - to make it consistent to previous one, stanza wise. You try somehwat to hilight the higher pitches in the piano, but you can do that simply by following the 1/2 instead of placing odd 1/4 that do not exist. Because the cymbal rings at 00:57:445 - , I think that stopping 1/2 here is suitable. I also don't feel the necessity to use 1/2 because map will becomes too flat for sounds.
- 01:19:367 (144,145,146,147) - If I'm not wrong, there is no 1/3. Or at least it is very insignificant. What I would rather suggest is the picture downbelow as it would follow the piano more accurately from 01:18:357 to 01:19:944 - .
I want to focus on emphasizing 01:19:944 - rather than the sounds of piano. I certainly heard 1/3 there.- 01:00:089 (544,549) - Deleting these two notes would be handy as they are rather filler notes without any real representation. Considering what you are mapping to, they seem to be rather a disturbance of the actual soundings you have here.
01:00:089 - deleted- 01:22:396 (177,178,184,185,191,192) - Try to move one tick back. It's just own preference since the piano is very deep here and the dons represent it in this way nicely. Consider the flow of the piano pitch, I prefer the way it is now.
Also on a side note: Do not try to get rid of me as you did with Nardo just now. lol I just didn't apply the suggestion based on my opinion. We may have misunderstood because my English is not good, sorry.