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Kunieda wrote:

pm via request

[inner]
need some major changes and holy shii- bpm 285 QAQ
00:09:511 (36) - deleteumm,,,keep!
00:41:300 (287) - ^ok
00:42:669 (298) - ^no
00:44:669 (313) - ^no
00:48:037 (340) - ^ok
00:49:406 (351) - ^no
00:49:827 (353,354,355) - kkdumm,,i heard low sound,,,earlier :?
00:51:406 (366) - removeno
00:51:511 (366,367,368) - kkdno because 00:49:827 (358,359,360) - same sounds= :)
01:25:721 (138,139) - ctrl+gkeep!but good suggestion!
01:26:879 (147) - kI changed kddk
01:41:932 (268) - deleteno,,,
01:43:300 (281) - ^
01:45:300 (297) - ^
01:50:037 (341,342) - removekeep!
01:51:406 (353) - ^
good luck!
Thank you!!modding! :)
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Ranked前にdiff名をTAIKO-HOLiCに変更します

I will change diffs name to TAIKO-HOLiC before being ranked.
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tasuke''s diff name chganged
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EdamaMe411 wrote:

tasuke''s diff name chganged
"-"が抜けてるよ~
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tasuke912 wrote:

EdamaMe411 wrote:

tasuke''s diff name chganged
"-"が抜けてるよ~
もうしわけない!なおしました :)
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a big piranha from alaska Amazon.. dem, AWsom map ( `_J`)9
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こんにちは、リクエストから~

こんなに遅くなってすみません :(

この動画をマップに使うとプレイがもっと楽しくなるんじゃないw

https://www.youtube.com/watch?v=AMUDYPZOWPI

General

EDIT: 全体的に音量を上げましょう。00:54:037 と 01:27:721の間以外は hitsound がよく聞こえなかったです。

Offset ~134 を試してください。

特に構わんがプレビューポイントをスナップしましょう。

Kantan と Futsuu 譜面の HP を少しでも上げれたら良いと思います。

tasuke's Kantan

01:14:248 - 休息時間を01:07:511 で終わらせると曲の静かな部分の途中で音符が流れてきますので、01:07:511 (1,2,3,4,5) を削除して 01:14:248 まで延長するのはどうですか?

01:37:827 (33,34,35,36,37,38,39,40) - これはやりすぎなのでは。初心者にはかなり難しいリズムですし、普通譜面のリズムと同じなので(色は違うけれど)difficulty gap も狭いです。

後はオッケーです。

tasuke's Futsuu

00:13:616 (12,13,14,15,16,17,18) - このパターンの中のサークルをどれか一つ k に変更した方が良いと思います。d の連続は少しつまらないと思います。

00:16:985 (22,23,24,25,26,27) - ^

01:04:143 (3) - d に変更?周りのサークルより、メロディーが低いと思います。

01:24:353 (26) - k に変更?前のサークルと同じ高さだと思います。

Muzukashii

00:10:248 (14,15,16,17,18,19) - 鬼譜面で使用した finisher がないので追加したらどうですか?

00:20:353 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32) - 鬼譜面より難しいです。2/1 間を挿入しましょう。

00:28:353 (39) - これを k に変更して 00:28:564 (40) を削除したらいいかも。メロディーの音取がよくできると思います。

00:31:721 (54,55,56,57,58,59,60,61,62) - https://osu.ppy.sh/ss/4820910 こんなリズムはどうでしょう。00:29:195 (42,43,44,45,46,47) の組み立てを参考にして作成したパターンです。画像のサークル 61, 62, 63 はインストを強調するために配置しました。

00:36:353 (74,75,76,77) - k k k d はどうでしょう?三連の 1/2 d が多く使われておるので違うパターンを使ったらいいかも。音楽と合うし。

00:43:511 (15,16,17) - ここ以外、 1st 気合の前部が後部と一貫しています。ここも 00:50:248 (45,46,47) と一貫するように変更したらどうですか?

02:06:248 (64) - d に変更? k の連続が少し長いと思いました。

02:07:721 (73) - 普通譜面であったように k にする方が良いと思います。

Oni

00:09:827 (27) - k に変更したら00:08:143 (19) と一貫します。00:10:879 (33) も同じく。00:09:827 (27,28,29,30,31,32,33,34) より 00:08:143 (19,20,21,22,23,24,25,26) のパターンが全体的に音楽と合ってたと思いました。

00:19:300 (73) - 難しい譜面であったように 00:19:406 に移動をすることでより良い音取ができると思います。

00:25:405 (102,103,104,105,106,107) - 裏鬼譜面との difficulty gap が少し広いと思いました。00:25:616 (104,105,106,107) の間にサークルを入れるだけで gap を狭められるでしょう。

00:32:985 (146,147) - Ctrl + G? 00:32:985 (146) で聞こえるカーとはk がよく合うと思います。

00:38:459 (176) - 裏鬼譜面と一貫してないので変更しましょう。特に一貫しなくていいが、裏鬼譜面のパターンの方が良かったと思ったので。

00:39:406 (181) - ^

00:44:985 (214) - k に変更?k を二泊毎に利用することでこの部分があっさりしててとても上手に出来上がると思いました。01:52:774 (238) も同じく。

00:53:195 (261,262,263,264) - k--d-k-d が個人的に良いと思います。「-」は1/2 間に等しい。

01:24:774 (97,98) - Ctrl + G をするとメロディーの音取ができます。

01:27:721 (115,116,117,118,119,120,121,122) - 難しい譜面と相違が全くありません。逆に、裏鬼譜面では沢山のサークルを入れてるので difficult gap が広いです。どうか修正下さい。

01:39:300 (162,163,164) - 1/4 の使用をお勧めします。裏鬼譜面では 1/4 stream があったので difficulty gap がまた少し広いと思いました。その上、1/4 の紹介で 02:07:721 (334,335,336) にある 1/4 に対応しやすくなるのではないでしょうか。

01:40:879 - 一応鬼譜面なので D を追加するのは悪くないと思います。

01:54:143 (247) - これを削除しましょう。裏鬼譜面にはなかったです。

01:54:669 - ここから曲が終わるまでもう少し難しくしましょう。他の譜面では難易度が上がるけどこの譜面だけあまり難易度の変化が感じられませんでした。

Inner Oni

00:12:774 (61,62,63,64,65) - "HERE I COME!" の強調が必要と思うので 00:12:879 (62) と 00:13:090 (64) を削除が可能です。

00:14:669 (74,75) - Ctrl + G をするとカッカッの音と合います。

00:27:090 (171,172,173,174,175,176,177,178,179,180,181,182,183,184,185,186,187,188,189,190,191,192,193,194,195,196,197) - この二つの 1/2 パターンがなんとなく音楽と合って無いと思いました。00:20:353 (116,117,118,119,120,121,122,123,124,125,126,127,128) のリズムがとても良かったと思ったのでそんな風にできたらいいかも。

00:40:353 (283) - 削除?"CHECK THIS OUT!" がより良く協調できると思います。01:54:458 でサークルもなかったので。

01:14:985 (61,62,63) - k d k に変更するとピアノの音取が良くできると思います。

01:46:774 (314) - 鬼譜面と一貫してないです。d に変更しましょう。

01:57:195 (409,410,411,412,413) - ddkkd に変更することで d-kパターンが延長できるので良いと思います。01:57:406 (413) を k にした理由がよく分かりませんでした。

02:04:248 (486,487,488) - Ctrl + G や kkd に変更したらどうですか?メロディーの音取はここまでできると思います。

02:05:511 (501,502,503,504,505,506,507,508,509) - この d の連続は疲れるし、何の音取をしてるかあまり分からなかったです。例えば、メロディーを拾って02:05:616 (502) と 02:05:932 (506) を k に変更することができると思います。

02:07:721 (529,530) - 鬼譜面では 1/4 がありました。ここもそれを足したらどうでしょう。

TAIKO-HOLiC

どんな提案を出したらいいのかな。。。

難易度名を 「TAiKO-HOLiC」に変えるのはどうでしょう。HOLiC の i が小文字になっているので TAIKO の I もいいかなと思って。

00:13:721 (2) - k に変更?00:13:932 (5) で拾ったインストを拾えると思いました。

00:25:511 (65,66,67,68,69,70,71,72,73,74,75,76,77,78,79) - もう少しシンプルなリズムを作りましょう。00:59:932 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16) であったようなリズムが可能と思います。

00:32:985 (81,82,83,84) - ここは 1/4 を使わないのですか?00:39:090 (159,160,161,162,163) と同じ音取ができると思いました。

00:39:721 (168,169,170,171,172,173,174,175,176) - この stream は何の音取をしてるのか分からなかったです。ここは "CHECK THIS OUT!" を拾ってその強調を感じる方が良いと思いました。

一見したところ、気合タイムは適当な配置をしてると思ったけど、ちゃんと structure があることに気付いてとても良かったと思いました。

01:53:248 - サークルを追加?ウィッが聞こえますがこれは 1/4 を使えるところと思います。

01:57:511 (40) - k に変更?00:49:932 (34,35,36,37,38,39) で聞こえたカッカッがここでも聞こえたので。

02:06:143 (70,71,72) - kkd に変更する方がインストのカー音が拾えると思います。

細かいところしか指摘できなくてすみません。

以上です。また呼んでください。めっちゃ遅れてほんとにすまない D:

頑張ってね~
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uhmuhm weff (some points may be repetitions of what newyams said because at first I just suggested things to him that he edited in before I decided to make extra post)

[General]

Hitsounds - especially in kiai - are way too quiet. At least increase them in the kiai to 90-100%, outside is optional

[Inner Oni]

00:29:090 (188,189,190,191) - Try changing these four notes to k d d k to add a little bit of variety in this don-heavy part. Fits the higher sounds here.

01:00:143 (5,6) - Maybe change these to dons? Would make a nice pattern (don then kat)

01:27:353 (152) - I find these pretty unfitting tbh, there is no other 1/4 in this part so these stand out a little bit, making it weird.

01:33:616 (194,195,196,197,198,199,200,201,202,203) - why less notes than 00:59:932 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13) - ?

01:54:669 - I don't think you should have the 1.1 SV increase on the Inner Oni, I really don't. If you consider that this is supposed to be quite a bit easier than Taiko-Holic (even in the I-range), it should also feel like that and having the SV of... 313 BPM just doesn't work imo. An alternative would be to lower the whole map's SV to 1.3! That would make it more appropriate for weaker players and you could keep the SV increase.

02:07:721 (529,530,531) - newyams mentions 1/4 here (idk what exactly) so uhm yeah 1/4 please

[TAIKO-HOLiC]

why is the OD 8.8?? Like, I have several questions about this. First, why is it even this high? Second, why is it of all high numbers 8.8 and not 8, 8.5 or 9?

01:37:827 - Maybe try to get this down to 1.1, I don't think this deserves to be faster than the 2nd kiai half.

01:38:300 (73,79) - I personally think that these should be removed so the 1/4 bass drum starting 01:38:669 - here is more noticeable. It should fit to the melody as well.
01:54:616 (96) - why don't you move this 01:54:511 - here and make 01:54:669 (1) - a big note to be consistent with 00:40:564 (1) - 01:41:195 (1) -

I don't even want to comment on how overmapped the 2nd half of this kiai is, especially the long streams ;w;
posted

newyams99 wrote:

こんにちは、リクエストから~

こんなに遅くなってすみません :(

この動画をマップに使うとプレイがもっと楽しくなるんじゃないw

https://www.youtube.com/watch?v=AMUDYPZOWPI

General

EDIT: 全体的に音量を上げましょう。00:54:037 と 01:27:721の間以外は hitsound がよく聞こえなかったです。 fixed.

Offset ~134 を試してください。

特に構わんがプレビューポイントをスナップしましょう。

Kantan と Futsuu 譜面の HP を少しでも上げれたら良いと思います。

tasuke's Kantan

01:14:248 - 休息時間を01:07:511 で終わらせると曲の静かな部分の途中で音符が流れてきますので、01:07:511 (1,2,3,4,5) を削除して 01:14:248 まで延長するのはどうですか?うーん、休憩が今の倍あるのは流石に長すぎるかなあ、、、 静かなパートから始まってても密度のギャップは目立たたないように一応調整しているので、no changeで。

01:37:827 (33,34,35,36,37,38,39,40) - これはやりすぎなのでは。初心者にはかなり難しいリズムですし、普通譜面のリズムと同じなので(色は違うけれど)difficulty gap も狭いです。removed 2 notes.

後はオッケーです。

tasuke's Futsuu

00:13:616 (12,13,14,15,16,17,18) - このパターンの中のサークルをどれか一つ k に変更した方が良いと思います。d の連続は少しつまらないと思います。fixed.

00:16:985 (22,23,24,25,26,27) - ^ fixed.

01:04:143 (3) - d に変更?周りのサークルより、メロディーが低いと思います。fixed.

01:24:353 (26) - k に変更?前のサークルと同じ高さだと思います。fixed.

TAIKO-HOLiC

どんな提案を出したらいいのかな。。。

難易度名を 「TAiKO-HOLiC」に変えるのはどうでしょう。HOLiC の i が小文字になっているので TAIKO の I もいいかなと思って。 小文字のiは一つだけにしたいです。

00:13:721 (2) - k に変更?00:13:932 (5) で拾ったインストを拾えると思いました。fixed.

00:25:511 (65,66,67,68,69,70,71,72,73,74,75,76,77,78,79) - もう少しシンプルなリズムを作りましょう。00:59:932 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16) であったようなリズムが可能と思います。前者の位置では後者の位置よりも多くの音が鳴っているので多少複雑でも問題ありません。

00:32:985 (81,82,83,84) - ここは 1/4 を使わないのですか?00:39:090 (159,160,161,162,163) と同じ音取ができると思いました。曲の流れを考えるとまだ詰めるパートではないので休憩の役割も兼ねて意図的に開けています。

00:39:721 (168,169,170,171,172,173,174,175,176) - この stream は何の音取をしてるのか分からなかったです。ここは "CHECK THIS OUT!" を拾ってその強調を感じる方が良いと思いました。音取りというよりは流れや勢いを重視したフィーリングに近いです。音をとることも可能だと思いますがこのような超高難易度譜面ではプレイ感を重視したいのでそっちを選びました。

一見したところ、気合タイムは適当な配置をしてると思ったけど、ちゃんと structure があることに気付いてとても良かったと思いました。:3

01:53:248 - サークルを追加?ウィッが聞こえますがこれは 1/4 を使えるところと思います。うーん、次のストリームの為にちょっと控えめにしておきたい。no change

01:57:511 (40) - k に変更?00:49:932 (34,35,36,37,38,39) で聞こえたカッカッがここでも聞こえたので。dkdでも十分フィットすると思います。

02:06:143 (70,71,72) - kkd に変更する方がインストのカー音が拾えると思います。ずっとここで悩んでいたのですがとりあえず同じ配置x2をキープすることにします。プレイでは大して気にならない程度の音取りだと思うのでプレイ面の流れ重視ということで。

細かいところしか指摘できなくてすみません。

以上です。また呼んでください。めっちゃ遅れてほんとにすまない D:

頑張ってね~

Nwolf wrote:

[General]

Hitsounds - especially in kiai - are way too quiet. At least increase them in the kiai to 90-100%, outside is optional fixed my diffs.
[TAIKO-HOLiC]

why is the OD 8.8?? Like, I have several questions about this. First, why is it even this high? Second, why is it of all high numbers 8.8 and not 8, 8.5 or 9? because 8.8 is the most close number to the DT+OD5.0. You would notice that it's not too hard for experts with this. actually yu68 got 99.96% score on this map lol.

01:37:827 - Maybe try to get this down to 1.1, I don't think this deserves to be faster than the 2nd kiai half. It's stupid to compare the long-term speed up and short-term speed up imo. I wanted to keep the momentum

01:38:300 (73,79) - I personally think that these should be removed so the 1/4 bass drum starting 01:38:669 - here is more noticeable. It should fit to the melody as well. current pattern also fits to the sound. hmm, your pattern is also fit to the sound acctually , but i felt it doesn't fit to the patterns flow tbh. I'm focusing on the flow, so i won't change it
01:54:616 (96) - why don't you move this 01:54:511 - here and make 01:54:669 (1) - a big note to be consistent with 00:40:564 (1) - 01:41:195 (1) - no, because it's not kiai start point.


I don't even want to comment on how overmapped the 2nd half of this kiai is, especially the long streams ;w;

Thanks for mods. :)

@EdamaMe411
W9S2015はイベント名なのでTagsに移動してください。
また、BMSをSourceもしくはTagsに追加してください。

update: http://puu.sh/o1BTI/868ac581f8.zip
posted

newyams99 wrote:

こんにちは、リクエストから~

こんなに遅くなってすみません :(

この動画をマップに使うとプレイがもっと楽しくなるんじゃないw 入れたいんだが、譜面が見にくくなると判断したため無しで><

https://www.youtube.com/watch?v=AMUDYPZOWPI

General

EDIT: 全体的に音量を上げましょう。00:54:037 と 01:27:721の間以外は hitsound がよく聞こえなかったです。 了解です。サビ10%あげました

Offset ~134 を試してください。143のほうが良いと感じました

特に構わんがプレビューポイントをスナップしましょう。見送り

Kantan と Futsuu 譜面の HP を少しでも上げれたら良いと思います。



Muzukashii

00:10:248 (14,15,16,17,18,19) - 鬼譜面で使用した finisher がないので追加したらどうですか?要所の大音符を意識したかったので無しで

00:20:353 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32) - 鬼譜面より難しいです。2/1 間を挿入しましょう。変更しました

00:28:353 (39) - これを k に変更して 00:28:564 (40) を削除したらいいかも。メロディーの音取がよくできると思います。素晴らしいです fixed

00:31:721 (54,55,56,57,58,59,60,61,62) - https://osu.ppy.sh/ss/4820910 こんなリズムはどうでしょう。00:29:195 (42,43,44,45,46,47) の組み立てを参考にして作成したパターンです。画像のサークル 61, 62, 63 はインストを強調するために配置しました。^

00:36:353 (74,75,76,77) - k k k d はどうでしょう?三連の 1/2 d が多く使われておるので違うパターンを使ったらいいかも。音楽と合うし。^

00:43:511 (15,16,17) - ここ以外、 1st 気合の前部が後部と一貫しています。ここも 00:50:248 (45,46,47) と一貫するように変更したらどうですか?kdkに変更しました

02:06:248 (64) - d に変更? k の連続が少し長いと思いました。fixed

02:07:721 (73) - 普通譜面であったように k にする方が良いと思います。^

Oni

00:09:827 (27) - k に変更したら00:08:143 (19) と一貫します。00:10:879 (33) も同じく。00:09:827 (27,28,29,30,31,32,33,34) より 00:08:143 (19,20,21,22,23,24,25,26) のパターンが全体的に音楽と合ってたと思いました。ok

00:19:300 (73) - 難しい譜面であったように 00:19:406 に移動をすることでより良い音取ができると思います。ノーツ自体削除しました

00:25:405 (102,103,104,105,106,107) - 裏鬼譜面との difficulty gap が少し広いと思いました。00:25:616 (104,105,106,107) の間にサークルを入れるだけで gap を狭められるでしょう。変えてみました

00:32:985 (146,147) - Ctrl + G? 00:32:985 (146) で聞こえるカーとはk がよく合うと思います。^

00:38:459 (176) - 裏鬼譜面と一貫してないので変更しましょう。特に一貫しなくていいが、裏鬼譜面のパターンの方が良かったと思ったので。

00:39:406 (181) - ^変えてみました

00:44:985 (214) - k に変更?k を二泊毎に利用することでこの部分があっさりしててとても上手に出来上がると思いました。01:52:774 (238) も同じく。^

00:53:195 (261,262,263,264) - k--d-k-d が個人的に良いと思います。「-」は1/2 間に等しい。うーん、、しっくりこなかったので無しで

01:24:774 (97,98) - Ctrl + G をするとメロディーの音取ができます。ok

01:27:721 (115,116,117,118,119,120,121,122) - 難しい譜面と相違が全くありません。逆に、裏鬼譜面では沢山のサークルを入れてるので difficult gap が広いです。どうか修正下さい。fixed

01:39:300 (162,163,164) - 1/4 の使用をお勧めします。裏鬼譜面では 1/4 stream があったので difficulty gap がまた少し広いと思いました。その上、1/4 の紹介で 02:07:721 (334,335,336) にある 1/4 に対応しやすくなるのではないでしょうか。一応入れてみます

01:40:879 - 一応鬼譜面なので D を追加するのは悪くないと思います。これは今までの流れ優先したいため無しで

01:54:143 (247) - これを削除しましょう。裏鬼譜面にはなかったです。

01:54:669 - ここから曲が終わるまでもう少し難しくしましょう。他の譜面では難易度が上がるけどこの譜面だけあまり難易度の変化が感じられませんでした。少し変更しました。配色の難しさなどを追加

Inner Oni

00:12:774 (61,62,63,64,65) - "HERE I COME!" の強調が必要と思うので 00:12:879 (62) と 00:13:090 (64) を削除が可能です。good" ok"

00:14:669 (74,75) - Ctrl + G をするとカッカッの音と合います。ok

00:27:090 (171,172,173,174,175,176,177,178,179,180,181,182,183,184,185,186,187,188,189,190,191,192,193,194,195,196,197) - この二つの 1/2 パターンがなんとなく音楽と合って無いと思いました。00:20:353 (116,117,118,119,120,121,122,123,124,125,126,127,128) のリズムがとても良かったと思ったのでそんな風にできたらいいかも。ok

00:40:353 (283) - 削除?"CHECK THIS OUT!" がより良く協調できると思います。01:54:458 でサークルもなかったので。^

01:14:985 (61,62,63) - k d k に変更するとピアノの音取が良くできると思いますpianoの音取は意識してないですが、少し変更

01:46:774 (314) - 鬼譜面と一貫してないです。d に変更しましょう。^

01:57:195 (409,410,411,412,413) - ddkkd に変更することで d-kパターンが延長できるので良いと思います。01:57:406 (413) を k にした理由がよく分かりませんでした。単にバリエーションの多さを出したかっただけですね。しかし、ここは採用させてもらいます、しっくり来たので

02:04:248 (486,487,488) - Ctrl + G や kkd に変更したらどうですか?メロディーの音取はここまでできると思います。音程の上昇が感じられたのでddkのままで行きます

02:05:511 (501,502,503,504,505,506,507,508,509) - この d の連続は疲れるし、何の音取をしてるかあまり分からなかったです。例えば、メロディーを拾って02:05:616 (502) と 02:05:932 (506) を k に変更することができると思います。

02:07:721 (529,530) - 鬼譜面では 1/4 がありました。ここもそれを足したらどうでしょう。足して、手前にある1/4削除しました


細かいところしか指摘できなくてすみません。

以上です。また呼んでください。めっちゃ遅れてほんとにすまない D:

頑張ってね~
ありがとうございます。返事遅くなりましたが、いい提案をたくさんしてくださりありがとうございました` ;)
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[quote="Nwolf"]uhmuhm weff (some points may be repetitions of what newyams said because at first I just suggested things to him that he edited in before I decided to make extra post)

[General]

Hitsounds - especially in kiai - are way too quiet. At least increase them in the kiai to 90-100%, outside is optional fixed

[Inner Oni]

00:29:090 (188,189,190,191) - Try changing these four notes to k d d k to add a little bit of variety in this don-heavy part. Fits the higher sounds here.ok..I changed ddkd

01:00:143 (5,6) - Maybe change these to dons? Would make a nice pattern (don then kat) fixed

01:27:353 (152) - I find these pretty unfitting tbh, there is no other 1/4 in this part so these stand out a little bit, making it weird. ok. deleted

01:33:616 (194,195,196,197,198,199,200,201,202,203) - why less notes than 00:59:932 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13) - ? oh,,,just missing! add 01:33:616 (193) - d

01:54:669 - I don't think you should have the 1.1 SV increase on the Inner Oni, I really don't. If you consider that this is supposed to be quite a bit easier than Taiko-Holic (even in the I-range), it should also feel like that and having the SV of... 313 BPM just doesn't work imo. An alternative would be to lower the whole map's SV to 1.3! That would make it more appropriate for weaker players and you could keep the SV increase. I want players who so high ranker play.So This map should be hell taiko mode :o

02:07:721 (529,530,531) - newyams mentions 1/4 here (idk what exactly) so uhm yeah 1/4 please ok

Thank you!! :)
posted
こんにちは。
Oniのみmodとのことでしたので個人的に思ったことを書いていきます
変更するとSpreadに問題が生じるような部分はスルーでお願いします

[Oni]
・00:14:037 - 画像のような配置はどうでしょうか。00:15:090 - からの部分がドラム合わせになっているのでそちらと統一する感じです。

・00:16:985 - 画像のような配置はどうでしょうか。同じくドラム合わせです。

・00:18:774 - add kat, and 00:18:879 - change to don? 同じくドラム合わせです。
・00:21:827 - add kat? 鳴る音が増えるので休符を減らしてもいいかもしれません。
・00:24:669 - add don, 00:24:774 - change to don, 00:24:985 - change to kat? 直後のddddk_kkkで変化がつけられるのでこの部分は既出のパターンを使ってもいいかもしれません。(上の提案を採用するのであれば00:25:195 - add kat)
・00:33:616 - move to 00:34:037 - ? 00:33:406 - で強い音が鳴っているので、00:23:300 - などに倣って休符を入れるといいかもしれません。
・00:34:353 - add kat, and 00:34:985 - add don? 00:27:090 - この小節ではx_x_xxx_xxxxx_x_というリズムになっているので、こちらもそれに揃える形でどうでしょうか。
・01:36:143 - 01:36:985 - change to don, 01:37:090 - add don, and 01:37:195 (167,168,169,170) - ctrl+g? サビ前で密度を上げて盛り上げつつ、あまり難しくならないようにするために配色をよりシンプルにする(01:32:774 - この小節に倣って2/1でdを一定間隔に鳴らす)というのはどうでしょうか。
・01:38:458 - 画像のように変更するのはどうでしょうか。上記と同様の理由です。1/4の前の休符を潰すと許容範囲に収まらないほど難しくなってしまうかもしれませんが。

・01:55:721 (290,291) - ctrl+g? 運指がより分かりやすく、叩きやすくなると個人的に思いました。
・01:59:090 - change to don? 上記と同様の理由です。
・02:01:721 (335,336) - ctrl+g? 上記と同様の理由です。
・02:04:985 - 02:05:195 - add kat? サビでは今まで一度も付点リズムが出てこなかったのでこの部分も埋めてしまってもいいかもしれません。

以上です。Ranked期待してます:3
posted
hi~ from Game Chat
muzuからinner oniのMODをしてほしいということでよろです~

[Muzukashii]

00:23:090 (14) - d

01:11:511 (19) - d

全然指摘するところが見つからないので俺的にはgood mapです

[Oni]

00:51:090 (266) - d 低い音なってるとおもいます

01:39:406 - add k and 01:39:511 (187) - change to d

02:00:563 (326) - k (no big)

[Inner Oni]

00:11:932 (53,54,55,56,57,58,59,60,61) - D d k k D d k k D という配置にしてはどうでしょう

00:13:616 (64,65,66,67,68,69) - change to d k d k d k あとからくる配置もそうだし・・・って感じ

00:34:774 (234,235,236) - change to ddd?

01:39:090 (252,253,254,255,256,257,258,259,260) - ddkkddkkd という配置にしてみてはどうでしょう

以上です
根拠のないmodで大変申し訳NASAです :cry:

ランクドばんばってください!!
posted

_yu68 wrote:

こんにちは。
Oniのみmodとのことでしたので個人的に思ったことを書いていきます
変更するとSpreadに問題が生じるような部分はスルーでお願いします

[Oni]
・00:14:037 - 画像のような配置はどうでしょうか。00:15:090 - からの部分がドラム合わせになっているのでそちらと統一する感じです。Good!

・00:16:985 - 画像のような配置はどうでしょうか。同じくドラム合わせです。これに倣って変えてみました

・00:18:774 - add kat, and 00:18:879 - change to don? 同じくドラム合わせです。fixed
・00:21:827 - add kat? 鳴る音が増えるので休符を減らしてもいいかもしれません。OK
・00:24:669 - add don, 00:24:774 - change to don, 00:24:985 - change to kat? 直後のddddk_kkkで変化がつけられるのでこの部分は既出のパターンを使ってもいいかもしれません。(上の提案を採用するのであれば00:25:195 - add kat)これにプラスして変更
・00:33:616 - move to 00:34:037 - ? 00:33:406 - で強い音が鳴っているので、00:23:300 - などに倣って休符を入れるといいかもしれません。おk
・00:34:353 - add kat, and 00:34:985 - add don? 00:27:090 - この小節ではx_x_xxx_xxxxx_x_というリズムになっているので、こちらもそれに揃える形でどうでしょうか。いい案ですが、Muzuとの比較的な問題+鬼の密度の緩急が亡くなるという観点から今回はスルーです
・01:36:143 - 01:36:985 - change to don, 01:37:090 - add don, and 01:37:195 (167,168,169,170) - ctrl+g? サビ前で密度を上げて盛り上げつつ、あまり難しくならないようにするために配色をよりシンプルにする(01:32:774 - この小節に倣って2/1でdを一定間隔に鳴らす)というのはどうでしょうか。
・01:38:458 - 画像のように変更するのはどうでしょうか。上記と同様の理由です。1/4の前の休符を潰すと許容範囲に収まらないほど難しくなってしまうかもしれませんが。ここはMuzuも変えていかないといけないので、今回はスルーで

・01:55:721 (290,291) - ctrl+g? 運指がより分かりやすく、叩きやすくなると個人的に思いました。
・01:59:090 - change to don? 上記と同様の理由です。
・02:01:721 (335,336) - ctrl+g? 上記と同様の理由です。すべてfix
・02:04:985 - 02:05:195 - add kat? サビでは今まで一度も付点リズムが出てこなかったのでこの部分も埋めてしまってもいいかもしれません。ok!

以上です。Ranked期待してます:3
助かりました!!!ありがとうございます! :)
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アイシクルワンチャン

[General]
Audio Quality could be better, if you can find a better file please use it, otherwise it's ok

[Kantan]
01:27:300 - maybe add a k here for additional buildup, since the music gets more intense here than in the first half of the triplet
01:36:353 (29) - delete, this triplet feels kind of out of place here imo since i don't feel a change in the music in comparison to the 2 notes before and the 2 notes afterwards, also not having this triplet would build up better into the next 2 ddd ddd triplets

rest looks fine tbh

[Futsuu]
00:17:406 (23) - you can delete this note to give a bit of a break here (i'd also suggest deleting 00:19:932 (31) - to be consistent with my next suggestion, but i feel like deleting 23 too would flow more interestingly)
00:33:406 (40) - i'd also suggest deleting this to not make the pattern too long, since i feel like this is kind of a little bit too long without 4/1 breaks for a futsuu at this bpm
00:46:879 (22,23) - i'd suggest deleting these here too to leave a bit of a break, because continuous patterns like these can get very tiring for newer players especially at this high bpm
01:41:195 - this pattern is too long with too many 5plets etc inbetween imo, i'd suggest adding at least 2-3 4/1 breaks

rest looks fine, just lacking breaks a bit tbh

[Muzukashii]
00:40:564 - i feel like the kiai isn't mapped well to the music, you are ignoring the main line of the music, which suggests doubles here and mapping triplets instead. I feel like using a rythm with doubles that emphasizes the main melody in the kiais would work a lot better and make the kiai sections more distinctive

this is the type of rythm i'm talking about, i'd suggest following something like that throughout the whole kiai
01:13:827 - to 01:27:721 - i feel like you are using a too consistent rythm for a part like this, which isn't really building up well. I'd suggest not using a consistent 2/1 rythm but starting off with less notes and building up the density toward the end
01:41:195 - here again i'd suggest something similar to the first kiai, using doubles to emphasize the main melody, but starting from 01:54:669 - the rythm you have now is good, since it emphasizes the heavy bass drums that kick in at this part, just change the first half to a more melody oriented rythhm please

rest looks good tbh

[Oni]
00:06:879 - here you're ignoring the main melody again, i would suggest using doubles here to emphasize it and make the map more interesting
00:33:196 (159,160,161) - this triplet should be ddk, since the pitch goes up toward the last note very drasticly
00:40:564 - here again, you are not emphasizing the main melody, please find a way to do so by using red tick spacing or something like that, the flow of this map could be so much more interesting
01:14:248 - i think this part isn't mapped very well to the music and would build up better if you mapped it to the sounds in the background here instead of improvising
http://puu.sh/s64NI/c577469d03.jpg (something like this and keep mapping to those sounds until 01:20:985 - )
01:40:985 - for the last kiai again i would suggest trying to use the 1/2 doubles where possible to emphasize the main melody better (like in the muzu the 2nd half is fine, since the steady rythm emphasizes the strong bass drums that kick in)

rest should be okay, just mainly some general issues

[Inner Oni]
00:06:879 - you emphasized the main melody really nice here, maybe use this as an example for the oni and muzu (just not as dense lol)
00:22:985 (137) - i feel like this could be a k since it's the same sound as the last note

the diff looks okay actually, some patterns might play a bit weird, maybe take a closer look at the map again and fix some small things that you notice, i'll come back to this again after you've applied this mod

[TAIKO-HOLiC]
00:53:143 (80) - i'd suggest deleting this note to add more emphasis on the strong sound at 00:53:195 -

rest looks ok tbh, might look at it again closer after the rest is applied but it seems solid

If you have trouble understanding something please contact me and i can try to explain in easier english or japanese.
good luck!
posted

Chromoxx wrote:

アイシクルワンチャン

[General]
Audio Quality could be better, if you can find a better file please use it, otherwise it's ok

[Kantan]
01:27:300 - maybe add a k here for additional buildup, since the music gets more intense here than in the first half of the triplet This part only follows melody.
01:36:353 (29) - delete, this triplet feels kind of out of place here imo since i don't feel a change in the music in comparison to the 2 notes before and the 2 notes afterwards, also not having this triplet would build up better into the next 2 ddd ddd triplets Deleted a note and adjusted color.

rest looks fine tbh

[Futsuu]
00:17:406 (23) - you can delete this note to give a bit of a break here (i'd also suggest deleting 00:19:932 (31) - to be consistent with my next suggestion, but i feel like deleting 23 too would flow more interestingly)
00:33:406 (40) - i'd also suggest deleting this to not make the pattern too long, since i feel like this is kind of a little bit too long without 4/1 breaks for a futsuu at this bpm
00:46:879 (22,23) - i'd suggest deleting these here too to leave a bit of a break, because continuous patterns like these can get very tiring for newer players especially at this high bpm
01:41:195 - this pattern is too long with too many 5plets etc inbetween imo, i'd suggest adding at least 2-3 4/1 breaks

rest looks fine, just lacking breaks a bit tbh I reconsidered about breaks. Thanks for your suggestion!

[TAIKO-HOLiC]
00:53:143 (80) - i'd suggest deleting this note to add more emphasis on the strong sound at 00:53:195 - I think the sound is already emphasized enough by d note.

rest looks ok tbh, might look at it again closer after the rest is applied but it seems solid

If you have trouble understanding something please contact me and i can try to explain in easier english or japanese.
good luck!
Thanks Chromoxx c:
http://puu.sh/s6biV/2f05e430ab.zip
posted

Y O U T A wrote:

hi~ from Game Chat
muzuからinner oniのMODをしてほしいということでよろです~

[Muzukashii]

00:23:090 (14) - d

01:11:511 (19) - d

全然指摘するところが見つからないので俺的にはgood mapです

[Oni]

00:51:090 (266) - d 低い音なってるとおもいます

01:39:406 - add k and 01:39:511 (187) - change to d

02:00:563 (326) - k (no big)

[Inner Oni]

00:11:932 (53,54,55,56,57,58,59,60,61) - D d k k D d k k D という配置にしてはどうでしょう

00:13:616 (64,65,66,67,68,69) - change to d k d k d k あとからくる配置もそうだし・・・って感じ

00:34:774 (234,235,236) - change to ddd?

01:39:090 (252,253,254,255,256,257,258,259,260) - ddkkddkkd という配置にしてみてはどうでしょう

以上です
根拠のないmodで大変申し訳NASAです :cry:

ランクドばんばってください!!
すみません、たいへんおくれました。。。
詳しくは書いてないですが、各所納得いく場面は変更いたしました。 :(
ありがとうございます!
posted

Chromoxx wrote:

アイシクルワンチャン

[General]
Audio Quality could be better, if you can find a better file please use it, otherwise it's ok


[Muzukashii]
00:40:564 - i feel like the kiai isn't mapped well to the music, you are ignoring the main line of the music, which suggests doubles here and mapping triplets instead. I feel like using a rythm with doubles that emphasizes the main melody in the kiais would work a lot better and make the kiai sections more distinctive

this is the type of rythm i'm talking about, i'd suggest following something like that throughout the whole kiai
01:13:827 - to 01:27:721 - i feel like you are using a too consistent rythm for a part like this, which isn't really building up well. I'd suggest not using a consistent 2/1 rythm but starting off with less notes and building up the density toward the end
01:41:195 - here again i'd suggest something similar to the first kiai, using doubles to emphasize the main melody, but starting from 01:54:669 - the rythm you have now is good, since it emphasizes the heavy bass drums that kick in at this part, just change the first half to a more melody oriented rythhm please

rest looks good tbh

[Oni]
00:06:879 - here you're ignoring the main melody again, i would suggest using doubles here to emphasize it and make the map more interesting
00:33:196 (159,160,161) - this triplet should be ddk, since the pitch goes up toward the last note very drasticly
00:40:564 - here again, you are not emphasizing the main melody, please find a way to do so by using red tick spacing or something like that, the flow of this map could be so much more interesting
01:14:248 - i think this part isn't mapped very well to the music and would build up better if you mapped it to the sounds in the background here instead of improvising
http://puu.sh/s64NI/c577469d03.jpg (something like this and keep mapping to those sounds until 01:20:985 - )
01:40:985 - for the last kiai again i would suggest trying to use the 1/2 doubles where possible to emphasize the main melody better (like in the muzu the 2nd half is fine, since the steady rythm emphasizes the strong bass drums that kick in)

rest should be okay, just mainly some general issues

[Inner Oni]
00:06:879 - you emphasized the main melody really nice here, maybe use this as an example for the oni and muzu (just not as dense lol)
00:22:985 (137) - i feel like this could be a k since it's the same sound as the last note

the diff looks okay actually, some patterns might play a bit weird, maybe take a closer look at the map again and fix some small things that you notice, i'll come back to this again after you've applied this mod


If you have trouble understanding something please contact me and i can try to explain in easier english or japanese.
good luck!
ALL FIXED ;)

Thank you soooooooo much!!! :D
posted
recheck, no kds

Kantan-Muzu look fine now

[Oni]
01:20:879 - add a d to follow the melody
01:54:669 - i'm not sure about the introduction of ddk triplets like 01:55:511 (289,290,291) - in the last kiai, it may feel weird just introducing them now... maybe change the ones like this to ddd or something

diff generally follows the main melody of the song a lot better than before!

[Inner Oni]
01:54:669 - 1.1x SV is a bit over the top here, you said something earlier about not wanting to change it because it's supposed to be a hard difficulty or something. That's what the Taiko Holic difficulty is for. This difficulty isn't really that hard and using 1.1x SV here is a bit unneccesary imo.
00:33:301 (223,224) - ctrl G and delete the finisher, sound goes upwards here

to be honest i feel like this difficulty still needs a lot of work. The patterns in the Taiko Holic diff are more comfortable to play than this, which already says something, going through all this stuff individually would be pretty pointless and cost too much time, just please rework this difficulty in a way that it will become more smooth to play as i already hinted in the last mod.

[Taiko Holic]
01:36:932 (49) - delete this note, the length and start of this stream comes completely unexpected and doesn't fit the song.
00:53:143 (80) - again, delete this note. You said the pitch change to d is enough emphasis, but it definitely isn't. By that logic that note is the same strength as 00:53:406 (85) - 00:53:564 (88) - 00:53:721 (91) - 00:53:879 (94) - . also starting the stream at 00:53:090 - is a bit too over the top in general and doesn't really follow the music imo.
02:03:195 (16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46) - this stream is longer than the last finale stream at 02:06:774 - even though it really shouldn't be. I would highly suggest deleting a note at 02:03:985 (31) - to emphasize the sound at 02:03:932 (30) - like you did with all the other patterns here to keep consistency. You may argue that the part here is a bit more intense and you put the longer stream here because of that, but it is by no way intense enough to warrant a stream of this length here, which is even longer than the final stream.


I'm not willing to discuss about the things pointed out in the taiko holic diff, since they are pretty serious imo. It's only deleting 3 notes, which when looking at a diff like this isn't actually asking too much and probably also lenient compared to what other BNs would suggest.

Call me back when Taiko Holic stuff is fixed and the Inner Oni is reworked to play smoother.
posted

Chromoxx wrote:

recheck, no kds

Kantan-Muzu look fine now

[Oni]
01:20:879 - add a d to follow the melody ok!
01:54:669 - i'm not sure about the introduction of ddk triplets like 01:55:511 (289,290,291) - in the last kiai, it may feel weird just introducing them now... maybe change the ones like this to ddd or something No....If I use ddd or kkk,this map so simple construction. So,I don't change~ :(

diff generally follows the main melody of the song a lot better than before!

[Inner Oni]
01:54:669 - 1.1x SV is a bit over the top here, you said something earlier about not wanting to change it because it's supposed to be a hard difficulty or something. That's what the Taiko Holic difficulty is for. This difficulty isn't really that hard and using 1.1x SV here is a bit unneccesary imo.
00:33:301 (223,224) - ctrl G and delete the finisher, sound goes upwards here

to be honest i feel like this difficulty still needs a lot of work. The patterns in the Taiko Holic diff are more comfortable to play than this, which already says something, going through all this stuff individually would be pretty pointless and cost too much time, just please rework this difficulty in a way that it will become more smooth to play as i already hinted in the last mod.

ALL FIXED :?
And I'll try to change clearly.... :o



Call me back when Taiko Holic stuff is fixed and the Inner Oni is reworked to play smoother.
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