forum

osu!Skandinavian All Modes Tournament 2015

posted
Total Posts
115
show more
The Quarryman
Team Sau
Spiller 1 - Hjeg
Spiller 2 - The Quarryman
Reserve - TehAZD

Edit: måtte edit en gang til får å skrive en edit edit...
Hjeg
Plz ikke ha Osu!Mania autoconverts i år.....
Slendey
Scrubbies
Spiller 1 - Slendey
Spiller 2 - Hei-san
Reserve - Ohcat
Gumpy

Hjeg wrote:

Plz ikke ha Osu!Mania autoconverts i år.....
dette er kodeord for å bare converts
Wulfzz
Det var jeg, Bastiano og KinuNeko som kommenterte den forrige turneringen.
Tror ikke de kan hjelpe til i år, så jeg kunne trengt et par casters.
Topic Starter
Divine Cake
Rask update. er på hytta og bruker mobilnett for organisering fortiden. sjekker innom noen ganger om dagen, men responstid er tregere

Edit: må høre med Sakai om GFX'en før jeg kan gi endelig grønt lys på 1v2
Topic Starter
Divine Cake

Hjeg wrote:

Plz ikke ha Osu!Mania autoconverts i år.....
Skal se hva jeg får til. For store map pools er heller ikke bra. Hører litt med Kiwi om hvordan vi skal gjøre det.
roufou
kan muligens hjelpe med map pool hvis dere ikke bruker converts for taiko, vet ikke hva anet jeg kan tilby
1794766

Divine Cake wrote:

Edit: Det er ingen krav om å ha en reserve. Hvis man ønsker kan man stille opp helt alene for den saks skyld
Serr?! 1v2 er greit i år?! xD
Topic Starter
Divine Cake

Kiwi Stick wrote:

Divine Cake wrote:

Edit: Det er ingen krav om å ha en reserve. Hvis man ønsker kan man stille opp helt alene for den saks skyld
Serr?! 1v2 er greit i år?! xD
Ofcourse. Jeg synes det er en morsom ide :P
1794766
Suicidal Shoe
Spiller 1 - Kiwi Stick
Spiller 2 - CXu
Reserve - N/A
Lanki

Kiwi Stick wrote:

Suicidal
Spiller 1 - Kiwi Stick
Spiller 2 - N/A
Reserve - N/A

Ditcher team Banan.



Elsker laget ditt :D
Mile
Bare et forslag!
Hva med et mappol til vær modes?
Eks: Mappol for standard mode = 3 nomod maps, 2 DT, 2 HR, 2 HD!
Og samma med de andre modesa! Egne maps! For da kan man gi mania maps til mania og taiko maps til taiko eller mikse det opp med convurted maps! For vel sannsynligvis alle noen maps de liker og ikke c: også blir det vel ikke for vanskelig på starten med tanke på at det er mange spillere som ikke er lord på alle mods x)
1794766

lanki33 wrote:

Elsker laget ditt :D
Større sjanse for å tape da. Sånn at jeg kan fokusere på andre sine matcher og kommentering :)


BLACK-NINJA3000 wrote:

Bare et forslag!
Hva med et mappol til vær modes?
Eks: Mappol for standard mode = 3 nomod maps, 2 DT, 2 HR, 2 HD!
Og samma med de andre modesa! Egne maps! For da kan man gi mania maps til mania og taiko maps til taiko eller mikse det opp med convurted maps! For vel sannsynligvis alle noen maps de liker og ikke c: også blir det vel ikke for vanskelig på starten med tanke på at det er mange spillere som ikke er lord på alle mods x)
Vi skjønner at etterspørselen på mode-specific maps er stor, men å gjøre det slik som din ide her må vi finne fram 45 maps for hver runde (med 4k og 7k som forskjellige "modes") og det blir et alt for stort bibliotek.

Vi har ikke bestemt oss helt hvordan vi skal fordele maps i mappool enda, men akkurat nå ligger det på å gi taiko og mania noen få egne maps med freemod. CtB er ikke inkludert siden Salads har for kjedelig AR og Platters er for vanskelig for de som ikke er "Lord" som du så fint kaller det. :)
Topic Starter
Divine Cake
Map valg
jeg takker for alle forslag. Jeg tar dem inn hvor enn de kommer fra. Bare fortsett å skrive idèer til hvordan vi kan fikse map pools.

Skandinavisk?
skal vi gå skandinavisk med en gang? har følt litt på arbeidsmengden er greit å øke til skandinavisk turnering.
Mile

Divine Cake wrote:

Map valg
jeg takker for alle forslag. Jeg tar dem inn hvor enn de kommer fra. Bare fortsett å skrive idèer til hvordan vi kan fikse map pools.

Skandinavisk?
skal vi gå skandinavisk med en gang? har følt litt på arbeidsmengden er greit å øke til skandinavisk turnering.
Jeg ville likt å ha norsk fordi det var en suksess i fjor med bare norge! også kan det bli litt tradisjon ^^
Topic Starter
Divine Cake

BLACK-NINJA3000 wrote:

Jeg ville likt å ha norsk fordi det var en suksess i fjor med bare norge! også kan det bli litt tradisjon ^^
Det er ingen grunn til at skandinavisk turering ikke vil bli en suksess også. Jeg tror at flere lag vil bli en større suksess. Det virker også som om de skandinaviske er interessert http://puu.sh/jCFF8/ae148b9aa5.jpg (fra all mode posten fra i fjord). Så å eksludere skandinavia to år på rad er ikke så hyggelig :S.

Hva med å ta det senere?
Kanskje mulig, men når? må ha en pause mellom konkuransene. Ellers risikerer man at noen ikke blir med fordi de alerede har spilt en gang for litt siden.
Mile

Divine Cake wrote:

BLACK-NINJA3000 wrote:

Jeg ville likt å ha norsk fordi det var en suksess i fjor med bare norge! også kan det bli litt tradisjon ^^
Det er ingen grunn til at skandinavisk turering ikke vil bli en suksess også. Jeg tror at flere lag vil bli en større suksess. Det virker også som om de skandinaviske er interessert http://puu.sh/jCFF8/ae148b9aa5.jpg (fra all mode posten fra i fjord). Så å eksludere skandinavia to år på rad er ikke så hyggelig :S.

Hva med å ta det senere?
Kanskje mulig, men når? må ha en pause mellom konkuransene. Ellers risikerer man at noen ikke blir med fordi de alerede har spilt en gang for litt siden.
Du er sjefen ^^
1794766

Divine Cake wrote:

Hva med å ta det senere?
Kanskje mulig, men når? må ha en pause mellom konkuransene. Ellers risikerer man at noen ikke blir med fordi de alerede har spilt en gang for litt siden.
You mean postpone the tournament? Any time of the year is fine by me, but let's see how many players who signs up before the orinigal date (just remember to set a due date for registering teams.) If we are short on teams then we talk of postponing the tourney. That's what I'd do anyways. :)
Topic Starter
Divine Cake

Kiwi Stick wrote:

Divine Cake wrote:

Hva med å ta det senere?
Kanskje mulig, men når? må ha en pause mellom konkuransene. Ellers risikerer man at noen ikke blir med fordi de alerede har spilt en gang for litt siden.
You mean postpone the tournament? Any time of the year is fine by me, but let's see how many players who signs up before the orinigal date (just remember to set a due date for registering teams.) If we are short on teams then we talk of postponing the tourney. That's what I'd do anyways. :)
I don't have any plans of postponing yet. The idea was if we first had a norwegian tourney, players might skip a scandinavian tourney because it was too soon after the previous one
1794766
Oh. That shouldn't be a problem. I don't think anyone would NOT register for it being with other countries.
Shigu-
Charlad a Love Heroine
Player 1 - GodsSon
Player 2 - Haxray Zoldyck
Reserve - AetherGod
Runar
Liker hvordan divine og kiwi plutselig bare snakka engelsk
Yukiteru Amano
Heeej!

FlæskeStegsBurgerne

Spelare 1 - Yukiteru Amano
Spillere 2 - -Crab-
1794766

Tengss wrote:

Liker hvordan divine og kiwi plutselig bare snakka engelsk
Fordi turneringen plutselig ble internasjonal, så følte det var common courtesy.

Also, I'm wondering if you're following last years rules or if you've changed something. I think you need to update OP with a few more rules. Personally I need to know how a mappool looks, and if all maps will be freemod and whatnot. And we should have the first mappool ready BEFORE I get the chance to see the brackets. That way it would be less cheating since I am supposed to pick some of these maps.
Topic Starter
Divine Cake

Kiwi Stick wrote:

Tengss wrote:

Liker hvordan divine og kiwi plutselig bare snakka engelsk
Fordi turneringen plutselig ble internasjonal, så følte det var common courtesy.

Also, I'm wondering if you're following last years rules or if you've changed something. I think you need to update OP with a few more rules. Personally I need to know how a mappool looks, and if all maps will be freemod and whatnot. And we should have the first mappool ready BEFORE I get the chance to see the brackets. That way it would be less cheating since I am supposed to pick some of these maps.
What rules are you thinking about? Thought i remeberd them all.
I was hoping to fix the mappool the day after signups were finished, but that depends on you kiwi. If you and razor got time 19th september we will look into it that day (hopfully finishing it). The tourney brakets will come out later.


P.S
I have started back at school and work, therefore it will be a slower response time now as i have less free time.
1794766
Last Years Rules
https://docs.google.com/document/d/1qeUkDYwivg6ZKxwtpRRaizqmTSlbQBzW-7mnKKjWqSs/edit?usp=sharing
See if there is anything you've forgotten. Your rules seem a little vague, and it's important to remember that even though you fully understand your own tournament, you should make sure everyone else do. And that is important as All Mode tourneys can be arranged and played so differently from one another.
Topic Starter
Divine Cake

Kiwi Stick wrote:

Last Years Rules
https://docs.google.com/document/d/1qeUkDYwivg6ZKxwtpRRaizqmTSlbQBzW-7mnKKjWqSs/edit?usp=sharing
See if there is anything you've forgotten. Your rules seem a little vague, and it's important to remember that even though you fully understand your own tournament, you should make sure everyone else do. And that is important as All Mode tourneys can be arranged and played so differently from one another.
That helps alot. Will look into it, and hopfully come out with something tomorrow.
Gumpy
Liker logoen som er første posten.
Hvilken karakter er det hvis det er fra noe?
Topic Starter
Divine Cake

Gumpyyy wrote:

Liker logoen som er første posten.
Hvilken karakter er det hvis det er fra noe?
I just used my own osu skin :D
t/256243
CXu
Topic Starter
Divine Cake
Well there you go
1794766

Kiwi Stick wrote:

Suicidal Shoe
Spiller 1 - Kiwi Stick
Spiller 2 - CXu
Reserve - N/A
Gumpy

Divine Cake wrote:

https://osu.ppy.sh/forum/t/256243

CXu wrote:

Sakurai Aoi from Rail Wars!
Takk.
Edit: etter å ha sett litt på omtalen om det ser det ut som dritt.
CXu
Nah, pls, Oppai Wars
Gumpy

Gumpyyy wrote:

etter å ha sett litt på omtalen om det ser det ut som dritt.

CXu wrote:

Nah, pls, Oppai Wars
nvm I take it back



//thread derailed
Get it back on track someone
Azy
når det kommer til maps. hva er star ratinga? gjennomsnittlig liksom?
Reimo

Natsu Dragion wrote:

når det kommer til maps. hva er star ratinga? gjennomsnittlig liksom?
2,8 stars :^)
1794766

Natsu Dragion wrote:

når det kommer til maps. hva er star ratinga? gjennomsnittlig liksom?
Det blir forskjellige star ratings utifra om de er mode specific eller ikke. Vi har ikke snakket noe særlig om vanskelighetsgrad enda så det er vanskelig å si før 19. september.

Star ratings vil også naturligvis øke etter hvilken runde i turneringa det er.

Selv om jeg ikke kan si noe om årets star ratings enda, kan jeg dele fjorårets mappool for å gi en idé.

Når det er sagt tror jeg vi kommer til å sikte på litt vanskeligere maps siden taiko og mania får egne maps.
Razor Sharp
Sharp Meme´s with Cheese
Player 1 - Razor Sharp
Player 2 - Setomi
Reserve - N/A
show more
Please sign in to reply.

New reply