forum

Tenmon/Eiichiro Yanagi - Liberating

posted
Total Posts
16
Topic Starter
Wafu
This beatmap was submitted using in-game submission on 2015年9月15日 at 18:49:37

Artist: Tenmon/Eiichiro Yanagi
Title: Liberating
Source: eden*
Tags: minori calm chill
BPM: 63
Filesize: 8003kb
Play Time: 02:36
Difficulties Available:
  1. Easy (0.89 stars, 83 notes)
  2. Liberating (1.64 stars, 169 notes)
  3. Normal (1.19 stars, 118 notes)
Download: Tenmon/Eiichiro Yanagi - Liberating
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Not only the title but the song as well is 'Liberating'.
Ready for modding!
If you don't like CS6, better don't download this map. People who like CS6/CS7 stuff deserve more things to be mapped but there is low amount of mappers doing it.

@Modders Please don't tell me that timing is off. Drums are pretty constant in whole map and that's what I map. Piano in some part is just a little later in some parts, but that's song itself, it is not out of the BPM.
Mortem
ahoj.

• Neměl by být interpret napsán jako TENMON? Soudě podle tvých dosud ranknutých map máš jeho jméno vždy velkým písmem.

Normal:
• Nastav CS na 3.
• 01:07:323 (3,4) - Co takhle ty dva circly umístit takhle? Hraje se to podstatně lépe, než kdyby byly pod sebou. Navíc trochu tím zlepším i flow mezi 01:07:800 (4,1) - .
• 02:07:800 (3) - Co takhle tenhle slider předělat tak, jako tenhle 02:17:323 (1) - . Lépe by to sedělo do toho tvého patternu, kde máš krásně zaoblené slidery.

Liberating:
• CS 5 prosíííím T-T. Budeš to mít aspoň konzistentní s ostatními obtížnostmi. (Typický CS6/7 hater)
• 01:06:847 (3) - Co takhle tenhle slider trochu zaoblít?

Sorry za malý mód, ale tahle mapa je prostě úžasná a nenašel již nic jiného.
Hodně štěstí a něco ode mě za doporučení této novely. c:
Topic Starter
Wafu

Mortem wrote:

ahoj.

• Neměl by být interpret napsán jako TENMON? Soudě podle tvých dosud ranknutých map máš jeho jméno vždy velkým písmem. To bylo z důvodu, že když dělal hudbu pro ef, požíval TENMON, bylo to i na webu i na obalu, teď na druhou stranu u eden* je na obalu Tenmon a na webu si nejsem jistý jestli něco je, takže radši bych použil tu romanizaci, která je přímo taková pro určitou hru nebo anime.

Normal:
• Nastav CS na 3. To používám na Easy, kde nechci používat nižší, pod 3 už mi to příjde přehnáné pokud mám mluvit za sebe, moc velké CS dává dojem, že je všechno naskládané strašně u sebe, takže se to čte o trochu hůř. To je ale asi jinak u každého.
• 01:07:323 (3,4) - Co takhle ty dva circly umístit takhle? Hraje se to podstatně lépe, než kdyby byly pod sebou. Navíc trochu tím zlepším i flow mezi 01:07:800 (4,1) - . Sure
• 02:07:800 (3) - Co takhle tenhle slider předělat tak, jako tenhle 02:17:323 (1) - . Lépe by to sedělo do toho tvého patternu, kde máš krásně zaoblené slidery. To je trochu o stylu, já většinou nedávám víc než 2 zaoblené slidery do jednoho patternu, protože mi to pak příjde prostě divné, rád to kombinuju, ale nerad požívám příliš mnoho zaoblených slideru, promiň.

Liberating:
• CS 5 prosíííím T-T. Budeš to mít aspoň konzistentní s ostatními obtížnostmi. (Typický CS6/7 hater) CS6 map je strašně málo, a lehké nejsou už vůbec, i když věřím, že jsou tu i hráči vysokých CS, co by si rádi takové zahráli. Do CS7 jsem z obtížnostních důvodů nechtěl jít vůbec, ale myslím si, že když jsou tu dvě nižší obtížnosti na tak pomalé mapě, mělo by se to vyrovnat. Jedna z věcí, kterou bych fakt nechtěl měnit, dokud by to nehrozilo diskvalifikací, pak bych asi dal CS5.5, přinejhorším CS5, promiň :D
• 01:06:847 (3) - Co takhle tenhle slider trochu zaoblít? To samé co na normálu

Sorry za malý mód, ale tahle mapa je prostě úžasná a nenašel již nic jiného.
Hodně štěstí a něco ode mě za doporučení této novely. c:
Díky za mod :3
Snaggletooth
Mod~

  1. I really hate to be that asshole but the timing is in fact off. You can
    notice is quite a lot when playing/watching the Easy-Diff in Editor.
    I am talking about the drums. They come in a bit too early meaning your offset
    is slightly too late. I'll leave you with an offset that I personally find most suitable:
    170. Try it, please.

[Liberating]
  1. Placement Issues:
    1. 00:53:514 (1,2,3,4) - This is quite nit-picky stuff, but it just caught my attention, considering
      that the rest of the map is extremely clean. I would suggest to go for a smooth curve-movement
      for the cursor, part only for the visuals, but also, at least imo, it would improve the flow
      a little bit.


I'm really sorry that I couldn't say more. I'm not even sure if this warrants a kd.
Anyhow, this mapset is very neat, at least in my eyes, I don't have anything to bitch about
in particular, only the timing. The drums are quite hearably off, this becomes esspecially noticeable
on Easy. Please consider using the offset that I gave you.

Also, take my stars~
Topic Starter
Wafu
Thanks for your mod. I changed the offset - I actually meant that people should not touch timing when it comes to the piano, because it will just be off, because it is just the song, so only drums should be considered, so no, you are not "that asshole". About the pattern on Liberating, I think I like current pattern more, the flow from low angle to higher angle slider just imo plays well than if the angle is big even on the start, but well, it is all subjective.

Thanks again :3
Anything warrants kd as long as mapper thinks it helped at least in some way, if you'd eventually extremely disagree, I am able to deny it so just forum PM if that's the case.
Topic Starter
Wafu
Metadata source - Case
Fixed unused file, hitsound length and removed kiai as Kyubey recommended.
Kyubey
!
Topic Starter
Wafu
We anyway fixed the artist because not & nor AND was correct in terms of romanization.
Kyubey
re!
Topic Starter
Wafu
Thanks for qualification, where's the post :D
Sieg
here I am (:
meii18
Sieg ninja'ed me ;w; Congratulations anyway
Mortem
Gratz~ c:
Modem
Congratz Wafu-senpai~! ヽ(´▽`)/
Neil Watts
omg omg omg

aaaaaaaaaaa I love you
thomas1105
8-)
Please sign in to reply.

New reply