forum

Mili - Nine Point Eight

posted
Total Posts
294
show more
kana2011th
IRC Modding ครับ :3
สิ่งที่ผม Mod ให้ตอนนี้คือ..

โดยรวม

- สี.. (แสบตา ตอนนี้ทำให้มืดลงละ)
- Countdown น่าจะเอาออกให้หมดทุก diff นะ :3
[Colours]
Combo1 : 11,204,244
Combo2 : 255,0,0
Combo3 : 247,217,9
Combo4 : 18,199,50

Timing

- เพิ่มสัก 14 offset ก็น่าจะได้ละ
Topic Starter
Inversal
ขอบคุณมากครับ :D อันนี้ช่วยได้เยอะเลย
BoatKrab
เพิ่มเสียงให้หน่อยนะ
#Thanks
Topic Starter
Inversal
ขอโทดๆ ลืมๆ เดี๋ยวเพิ่มให้นะ
Backstep
Quick check...

ทำอะไรบ้าง? เช็ค NC ให้คำแนะนำเบื้องต้น ไม่เจาะรายละเอียดมาก แค่นั้นพอ... - -

General

- Check "Tags" every difficulties it's not same :/
- Check "Audio preview time" all difficulties too, it's not same
- And again please check "Countdown" button every difficulties.
Easy

General
- Spacing แกว่งมาก ตกลงจะใช้เท่าไหร่? = =" ไม่ขอม๊อดหมดนะ เอาแค่บางส่วนพอ (สามารถเช็คได้ผ่าน Ai mod แล้วติ๊กถูก)

Notes pattern.
00:01:467 (1,2) - เริ่มแรกโน้ต Spacing 0.92x? ไหงตัวถัดไปห่าง 1.20x? เลือกมาซักอย่าง
00:52:320 (2) - Spacing เหอะ.
01:41:710 (2,3,4) - Spacing 1.10x / 1.20x or 1.30x เอาสักอย่างนึง?
02:09:881 (3,4,1,2,3) - Spacing แกว่งอีกแล้วเลือกสักอย่าง (พอละ Spacing... ลองเช็คผ่าน Ai mod ดู)
00:13:174 (4) - NC
00:31:101 (4,1) - สลับ NC
00:33:296 (2) - NC
01:02:198 (4,5) - ดิฟ Easy อย่าใช้โน้ตแบบนี้เลย อ่านยาก (ถ้าโน้ต 2/1 ยังพออนุโลม) ลองเลื่อนไปที่อื่นดูนะ
01:33:662 (1) - Anti-jump!? ใน Easy ม่ายยยย ย้ายด่วน
01:53:784 (3) - NC
01:56:345 (1) - Remove NC
01:57:076 (2) - NC

Hitsound
- ควรใส่ Whistle ช่วงต้นเพลง โดยเลือกโน้ตก่อน แล้วมองแถบด้านซ้าย ให้ปรับ Addition > Soft ดังตัวอย่างต่อไปนี้ (Apply เอาเองในดิฟอื่น)
00:01:467 (1) - ท้ายสไลด์
00:02:930 (2) - ^
00:04:027 (3) -
00:04:393 (1) - ต้น+ หลังสไลด์
00:05:857 (3) - ตรง reverse (หลังจากนั้นก็ตาม pattern นี้แหละ)
- ควรใส่เสียง Finish ในโน้ตที่มันมีเสียง (Drum ปกติที่ใช้มันก็โอเคแล้วล่ะ) คลิกโน้ต มองด้านซ้าย ปรับ Sampleset > Normal ดังตัวอย่างต่อไปนี้ (Apply เอาเองในดิฟอื่น)
00:13:174 (4) - ต้นสไลด์
00:15:735 (1) - Reverse
00:18:662 (1) - ท้ายสไลด์
00:21:954 (1) -
00:24:881 (1) - ต้นสไลด์ (หลังจากนั้นลองฟังเอง...)
Normal

General
- เปลี่ยนชื่อดิฟเป็น Normal ธรรมดาเหอะ
- เช็ค Spacing ด้วยแนะนำเอาให้เหมือนกันทั้งเพลง (เช็คจาก ai mod)

Notes pattern.
00:57:076 (5) - NC
00:58:540 (1) - Remove NC
01:14:637 (5) - NC
01:28:723 (3) - NC
01:30:735 (6) - NC

Hitsound
- ค่อยยังชั่วที่ต้นเพลงเริ่มมี Whistle แล้ว แต่เสียง Finish ยังหายๆอยู่ ทำตามคำแนะนำดิฟ Easy เลย
Hard

General
- ดิฟนี้ของเบสดีสุดแล้วมั้ง 555

Notes pattern.
00:48:296 (5) - WTF!! เลื่อนไปทับ 1 เหอะ... ให้มันเหมือน pattern ก่อน
01:08:784 (8) - NC
01:11:345 (1,2,3,4,5) - โน้ตก่อนๆวางทับกัน แล้วสตรีมนี้อยู่ดีโผล่มาจากไหน? = =
01:13:174 (7) - NC
01:26:345 (1) - หืมสไลด์เร็ว 1.50 แต่อยู่ท่อนช้าคืออะไร?
01:27:259 (3) - NC
01:28:723 (9) - NC
01:29:271 (1) - Remove NC
01:30:735 (5) - NC
01:45:918 (6) - NC เพราะ มันไม่ reverse แล้ว
02:14:637 (7) - NC เพราะความเร็วเปลี่ยน

Hitsound
- ไหงดิฟนี้ไม่มีเสียง Whistle ต้นเพลงอีกแล้วอ่ะ เสียง Finish ยังหายๆอยู่เหมือนเดิม ทำตามคำแนะนำดิฟ Easy เลย
BK's Light Insane

General
- ส่วนตัว สีคอมโบ โดยเฉพาะสีดำ มองยากมาก พี่แนะนำเปลี่ยนเหอะ

Notes pattern.
00:20:308 (5) - ไม่เป๊ะ
01:41:527 (2) - ลองเลื่อนไปที่อื่นมั้ย โน้ตห่างไป??
01:47:015 (9) - NC
01:48:296 (1) - Remove NC
01:58:357 (3) - ไปไปครอบต้นสไลด์ 01:59:088 (1) - น่าจะดีกว่า (spacing มันห่างเกินสำหรับ LI)
02:03:479 (4) - ถ้าไม่ได้เล่น HD อ่านโน้ตยากมากจนนึกว่าไม่มี reverse

Hitsound
- ผ่านไม่มีปัญหาอะไร
PV's Insane

General
- ไม่น่าจะมีอะไรนะ

Notes pattern.
00:30:186 (2,3,4,1) - ลองเปลี่ยนแบบนี้มั้ยน่าจะดีกว่า? http://puu.sh/ifqcg/2100aff208.jpg
00:49:759 (1,2,3) - เลื่อนไปทับโน้ต 00:47:930 (3) -
00:50:674 (4) - เลื่อนไปทับโน้ต 00:47:564 (1) -

Hitsound
- ผ่านไม่มีปัญหาอะไร
SL's Insane

General
- ไม่แน่ใจว่า overmap ไปมั้ยบางท่อนจังหวะมันไม่ควรมีโน้ต 1/4 (รอม๊อดอื่นอีกที)

Notes pattern.
00:04:576 (2) - เพิ่มโน้ตตรงนี้มั้ย?
00:21:223 (3,6) - เลื่อนไปที่ x;248 y;352
00:27:076 (5) - เลื่อนทับท้ายสไลด์ 00:26:345 (1) -
00:27:259 (1,2,3) - เลื่อนไปที่ x;128 y;320 ให้โน้ตมันอ่านง่ายขึ้น
00:33:113 (1) - NC
01:02:838 (4) - อ่านโน้ตยากมาก แนะนำเลื่อน 01:02:656 (2,4) - จากด้านซ้ายไปไว้ด้านขวาแทน
02:03:296 (2) - อ่านยากแนะนำเลื่อนไป y;256 y;32 หรือบริเวณแถวๆนั้น

Hitsound
- ช่วงต้นเพลงใส่ Whistle หน่อยมั้ย มันดูโล่งๆ ไม่มีจังหวะเลย

พอละ บัย o/
Topic Starter
Inversal

Backstep wrote:

Quick check...

ทำอะไรบ้าง? เช็ค NC ให้คำแนะนำเบื้องต้น ไม่เจาะรายละเอียดมาก แค่นั้นพอ... - -

General

- Check "Tags" every difficulties it's not same :/
- Check "Audio preview time" all difficulties too, it's not same
- And again please check "Countdown" button every difficulties.
Easy

General
- Spacing แกว่งมาก ตกลงจะใช้เท่าไหร่? = =" ไม่ขอม๊อดหมดนะ เอาแค่บางส่วนพอ (สามารถเช็คได้ผ่าน Ai mod แล้วติ๊กถูก)

Notes pattern.
00:01:467 (1,2) - เริ่มแรกโน้ต Spacing 0.92x? ไหงตัวถัดไปห่าง 1.20x? เลือกมาซักอย่าง
00:52:320 (2) - Spacing เหอะ.
01:41:710 (2,3,4) - Spacing 1.10x / 1.20x or 1.30x เอาสักอย่างนึง?
02:09:881 (3,4,1,2,3) - Spacing แกว่งอีกแล้วเลือกสักอย่าง (พอละ Spacing... ลองเช็คผ่าน Ai mod ดู)
00:13:174 (4) - NC
00:31:101 (4,1) - สลับ NC
00:33:296 (2) - NC
01:02:198 (4,5) - ดิฟ Easy อย่าใช้โน้ตแบบนี้เลย อ่านยาก (ถ้าโน้ต 2/1 ยังพออนุโลม) ลองเลื่อนไปที่อื่นดูนะ
01:33:662 (1) - Anti-jump!? ใน Easy ม่ายยยย ย้ายด่วน
01:53:784 (3) - NC
01:56:345 (1) - Remove NC
01:57:076 (2) - NC

Hitsound
- ควรใส่ Whistle ช่วงต้นเพลง โดยเลือกโน้ตก่อน แล้วมองแถบด้านซ้าย ให้ปรับ Addition > Soft ดังตัวอย่างต่อไปนี้ (Apply เอาเองในดิฟอื่น)
00:01:467 (1) - ท้ายสไลด์
00:02:930 (2) - ^
00:04:027 (3) -
00:04:393 (1) - ต้น+ หลังสไลด์
00:05:857 (3) - ตรง reverse (หลังจากนั้นก็ตาม pattern นี้แหละ)
- ควรใส่เสียง Finish ในโน้ตที่มันมีเสียง (Drum ปกติที่ใช้มันก็โอเคแล้วล่ะ) คลิกโน้ต มองด้านซ้าย ปรับ Sampleset > Normal ดังตัวอย่างต่อไปนี้ (Apply เอาเองในดิฟอื่น)
00:13:174 (4) - ต้นสไลด์
00:15:735 (1) - Reverse
00:18:662 (1) - ท้ายสไลด์
00:21:954 (1) -
00:24:881 (1) - ต้นสไลด์ (หลังจากนั้นลองฟังเอง...)
Normal

General
- เปลี่ยนชื่อดิฟเป็น Normal ธรรมดาเหอะ
- เช็ค Spacing ด้วยแนะนำเอาให้เหมือนกันทั้งเพลง (เช็คจาก ai mod)

Notes pattern.
00:57:076 (5) - NC
00:58:540 (1) - Remove NC
01:14:637 (5) - NC
01:28:723 (3) - NC
01:30:735 (6) - NC

Hitsound
- ค่อยยังชั่วที่ต้นเพลงเริ่มมี Whistle แล้ว แต่เสียง Finish ยังหายๆอยู่ ทำตามคำแนะนำดิฟ Easy เลย
Hard

General
- ดิฟนี้ของเบสดีสุดแล้วมั้ง 555

Notes pattern.
00:48:296 (5) - WTF!! เลื่อนไปทับ 1 เหอะ... ให้มันเหมือน pattern ก่อน
01:08:784 (8) - NC
01:11:345 (1,2,3,4,5) - โน้ตก่อนๆวางทับกัน แล้วสตรีมนี้อยู่ดีโผล่มาจากไหน? = =
01:13:174 (7) - NC
01:26:345 (1) - หืมสไลด์เร็ว 1.50 แต่อยู่ท่อนช้าคืออะไร?
01:27:259 (3) - NC
01:28:723 (9) - NC
01:29:271 (1) - Remove NC
01:30:735 (5) - NC
01:45:918 (6) - NC เพราะ มันไม่ reverse แล้ว
02:14:637 (7) - NC เพราะความเร็วเปลี่ยน

Hitsound
- ไหงดิฟนี้ไม่มีเสียง Whistle ต้นเพลงอีกแล้วอ่ะ เสียง Finish ยังหายๆอยู่เหมือนเดิม ทำตามคำแนะนำดิฟ Easy เลย
BK's Light Insane

General
- ส่วนตัว สีคอมโบ โดยเฉพาะสีดำ มองยากมาก พี่แนะนำเปลี่ยนเหอะ

Notes pattern.
00:20:308 (5) - ไม่เป๊ะ
01:41:527 (2) - ลองเลื่อนไปที่อื่นมั้ย โน้ตห่างไป??
01:47:015 (9) - NC
01:48:296 (1) - Remove NC
01:58:357 (3) - ไปไปครอบต้นสไลด์ 01:59:088 (1) - น่าจะดีกว่า (spacing มันห่างเกินสำหรับ LI)
02:03:479 (4) - ถ้าไม่ได้เล่น HD อ่านโน้ตยากมากจนนึกว่าไม่มี reverse

Hitsound
- ผ่านไม่มีปัญหาอะไร
PV's Insane

General
- ไม่น่าจะมีอะไรนะ

Notes pattern.
00:30:186 (2,3,4,1) - ลองเปลี่ยนแบบนี้มั้ยน่าจะดีกว่า? http://puu.sh/ifqcg/2100aff208.jpg
00:49:759 (1,2,3) - เลื่อนไปทับโน้ต 00:47:930 (3) -
00:50:674 (4) - เลื่อนไปทับโน้ต 00:47:564 (1) -

Hitsound
- ผ่านไม่มีปัญหาอะไร
SL's Insane

General
- ไม่แน่ใจว่า overmap ไปมั้ยบางท่อนจังหวะมันไม่ควรมีโน้ต 1/4 (รอม๊อดอื่นอีกที)

Notes pattern.
00:04:576 (2) - เพิ่มโน้ตตรงนี้มั้ย?
00:21:223 (3,6) - เลื่อนไปที่ x;248 y;352
00:27:076 (5) - เลื่อนทับท้ายสไลด์ 00:26:345 (1) -
00:27:259 (1,2,3) - เลื่อนไปที่ x;128 y;320 ให้โน้ตมันอ่านง่ายขึ้น
00:33:113 (1) - NC
01:02:838 (4) - อ่านโน้ตยากมาก แนะนำเลื่อน 01:02:656 (2,4) - จากด้านซ้ายไปไว้ด้านขวาแทน
02:03:296 (2) - อ่านยากแนะนำเลื่อนไป y;256 y;32 หรือบริเวณแถวๆนั้น

Hitsound
- ช่วงต้นเพลงใส่ Whistle หน่อยมั้ย มันดูโล่งๆ ไม่มีจังหวะเลย

พอละ บัย o/
ขอบคุณมากๆครับ ให้ 4 kudos ได้มั้ยเนี่ยกำ :v กำลังแก้ไขนะครับ
อัพรอบนี้ยังแก้ไม่เสร็จนะครับ ตาน้องใช้คอมละ 5555
UltraRik
Returning M4M favour~ :)

[Shocko's Insane]
Increase HP to 7
00:36:223 (1) - Jumpstreams are too much, if you keep this put it closer
01:02:381 (4,4) - This overlap is very confusing
01:02:930 (1,2,3,4) - Movement feels off
01:45:369 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1) - I don't feel this works, lean everything to the right?

[Paloch Vega's Insane]
00:48:113 (4,5,6) - Maybe direct up/down
02:08:418 (3,4) - Put 2 where the 4 is and 4 where the 3 is
02:13:906 (4) - Feels like movement slows down violently here

[Light Insane]
00:02:930 - If you ingore this beat, move the next note
00:05:857 - ^
02:02:473 (9,10) - Further from previous slider
02:03:479 (4) - Confusing overlap

[Hard]
01:11:345 (1,2,3,4,5) - Make it straighter
01:42:442 (7,8,9) - Curve them all the same
02:06:406 (2) - More away from previous slider

[Normal]
00:24:332 (5) - Should end cloiser to the next circle, or make it shorter
00:41:162 (4) - Spacing

[Easy]
I think this one is fine actually

Hope it helps, good luck! ^^
Topic Starter
Inversal

UltraRik wrote:

Returning M4M favour~ :)

[Shocko's Insane]
Increase HP to 7
00:36:223 (1) - Jumpstreams are too much, if you keep this put it closer
01:02:381 (4,4) - This overlap is very confusing
01:02:930 (1,2,3,4) - Movement feels off
01:45:369 (1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1) - I don't feel this works, lean everything to the right?

[Paloch Vega's Insane]
00:48:113 (4,5,6) - Maybe direct up/down
02:08:418 (3,4) - Put 2 where the 4 is and 4 where the 3 is
02:13:906 (4) - Feels like movement slows down violently here

[Light Insane]
00:02:930 - If you ingore this beat, move the next note
00:05:857 - ^
02:02:473 (9,10) - Further from previous slider
02:03:479 (4) - Confusing overlap

[Hard]
01:11:345 (1,2,3,4,5) - Make it straighter fixed ( But IMO little curve will flow better)
01:42:442 (7,8,9) - Curve them all the same Fixed
02:06:406 (2) - More away from previous slider fixed

[Normal]
00:24:332 (5) - Should end cloiser to the next circle, or make it shorter fixed
00:41:162 (4) - Spacing fixed

[Easy]
I think this one is fine actually

Hope it helps, good luck! ^^
Thanks very much for the mod! :D I will tell the owners of the GD for the mod :D
mercury2004
ircmod hue
23:04 mercury2004: อะ เริ่มดิฟชอคโกก่อน
23:04 bestza55567: ครับ
23:04 mercury2004: flow ใช้ได้แต่ overmap สุด
23:04 mercury2004: ๆ
23:04 mercury2004: เล่นโอเค แต่ไม่เข้ากับเพลงเลย
23:04 mercury2004: เดี๋ยวชี้ให้เลย
23:05 mercury2004: 00:26:345 (1,2,3,4,5) - เหมือนอยากจะตามโวคัล แต่มันก็ไม่ได้ร้องเร็ว กลองก็ไม่มี เปียโนมีแค่สามคอร์ด
23:05 mercury2004: ทามมายกัน
23:06 mercury2004: 00:32:198 (1,2,3,4) - พวกนี้ชนิดเดียวกัน ถ้าอยากวางให้ยาก มันมีแพทเทินอื่น แล้วตรงกับเพลง ยากกว่าก็มี ลองๆถามๆดู
23:06 bestza55567: ครับ
23:06 mercury2004: สอง-ฮิทซาว หายไปไหนหมดหว่า
23:07 mercury2004: มีแต่ normal
23:07 Joker Girls: ดีก๊าบ 'w'
23:07 mercury2004: **drum คือแบบ ว่าไม่ได้ยินเสียงอื่น
23:08 mercury2004: ถ้าอยากเอาแร้งจริงๆ จุดที่ต้องแก้แน่ๆคือ Hitsound มันน้อยไป แทบไม่มีเลย ดิฟนี้. ส่วนเรื่องการละเล่นทั้งหลาย ให้ไปตัดสินใจกันเอาเองละกัน
23:08 bestza55567: ครับ
23:09 bestza55567: การละเล่นที่ว่านี่คืออะไรหรอคับ
23:09 mercury2004: 1/4 spam overmap มันเยอะอย่างมากๆ
23:09 mercury2004: พวกนี้มันแก้ได้ด้วย hitsound ที่ดีๆ ใช้ hitsounds remix เพลง มันก็จะแก้ได้
23:10 bestza55567: เงียบที่หางสไลด์หรอคับ
23:10 mercury2004: ไม่ได้แค่นั้นสิ
23:10 mercury2004: คือเหมือนแมพ อยากจะจำลองกลอง
23:11 mercury2004: แต่กลองมันไม่ได้มีแค่ snare อะไรพวกนี้
23:11 mercury2004: ไปใส่มาเย้อๆ ให้มันรู้สึกเหมือนเล่นกลองหน่อย
23:11 bestza55567: อ่อ ครับ จะได้ไปบอกช็อกโก้
23:11 mercury2004: ดิฟต่อไป
23:11 *mercury2004 is editing [http://osu.ppy.sh/b/700562 Mili - Nine Point Eight [Paloch VeGa's Insane]]
23:12 nya10: Nichiyouki hi owob
23:12 bestza55567: ...
23:12 mercury2004: ขอชมว่า ทำมาดีใช้ได้เลย จุดม็อดน้อยมาก นอกจากนาซี ฮิทซาวก็โอเคเลย เหมือนจะใช้เทคนิคแมพรุ่น 2013 เล่นรื่นสบาย
23:13 bestza55567: นาซีนี่คืออะไรหรอคับ
23:13 mercury2004: พวก ให้เคลื่อนโน้ตให้ตรงจุดเป๊ะๆให้สวย
23:13 bestza55567: อ่อ
23:14 mercury2004: คนนี้ไม่เคยเห็นหน้าแฮะ แต่บอกได้ว่า มีประสบการนแมพ
23:14 mercury2004: อยู่พอสมควรเลย
23:15 bestza55567: เห็นว่าเทพแมปตั้งแต่เขาโพสแมปแรกๆของเขาละ
23:15 mercury2004: ต้องเล่นแมพมาเยอะ พอสมควร
23:15 mercury2004: ที่จะสามารถใช้พวกนั้นได้อย่างแม่นยำจริงๆ
23:16 mercury2004: ส่วน ดิฟเรือcrap
23:16 mercury2004: โอแล้ว ทั่วๆไป
23:16 mercury2004: แค่รู้สึกว่าบางโดดห่างมาก สำหรับ light insane
23:16 mercury2004: อาจจะเพราะเราใช้ปากกาอยู่ โดดไม่ถนัด
23:17 mercury2004: ฝากบอกให้หน่อยว่า 02:02:473 (9,10) - spacing แก้ด้วย
23:18 bestza55567: ครับบ
23:18 mercury2004: แล้วก็
23:18 mercury2004: http://puu.sh/ih8kz.jpg ทำไมมันหลุดไปไกลเลยล่ะนั่น
23:18 bestza55567: ลืมเลื่อนตอนเปลี่ยน offset ครับ
23:19 bestza55567: ;w;
23:19 mercury2004: มันไม่ autosnap ให้เหรอนั่น
23:19 bestza55567: snap หมดยกเว้นตัวแรก
23:19 mercury2004: จริงด้วยแฮะ สงสัยเส้นแดงพอดี
23:19 mercury2004: หมดละ อยากให้ลองหรือถามอะไรอีกมะ
23:20 mercury2004: เดี๋ยวจะได้กลับไปหัดเล่นต่อ
23:20 bestza55567: hard ได้มะ้ยครับ
23:20 mercury2004: k
23:20 bestza55567: สุดท้ายจิงๆละ
23:20 *mercury2004 is playing [http://osu.ppy.sh/b/694328 Mili - Nine Point Eight [Hard]]
23:23 mercury2004: อื้มม เล่นดีหมดเลย
23:23 mercury2004: ยกเว้น
23:23 mercury2004: 01:40:796 (12,1,2) - ถ้ามันเป็น skystar / hw's extra / mega insane ทั้งหลายจะไม่มีปัญหาเลย
23:24 mercury2004: ฮาด ใส่ไม่เวิคแน่นอน
23:24 bestza55567: ครับ
23:24 bestza55567: ดูแปป
23:24 mercury2004: ปรกติโน้ตพวกนี้เขาจะใช้ ar สูงๆ
23:24 mercury2004: ให้มันอ่านง่ายๆ
23:24 mercury2004: ต้องซัก 8 กว่าๆ จะโออะ โน้ตซ้อนๆ
23:25 bestza55567: แก้เลยละกัน
23:25 mercury2004: ที่เหลือแจ่มหมดละ
23:25 mercury2004: ที่สำคัญๆก็ดิฟชอคโก้ ที่ต้องทำเยอะหน่อย
23:26 mercury2004: อ่อ ดิฟฮาด ระวังพวกบ่น anti jump ล่ะ
23:27 bestza55567: ครับ มีอะไรเพิ่มเติมรปึป่าวคับ
23:27 mercury2004: ลองไปหา bg สาวโมเอะๆ ซีนกลางคืนดู
23:27 mercury2004: น่าจะเรียกเรทติ้งได้ huehuhe
Topic Starter
Inversal

mercury2004 wrote:

ircmod hue
23:04 mercury2004: อะ เริ่มดิฟชอคโกก่อน
23:04 bestza55567: ครับ
23:04 mercury2004: flow ใช้ได้แต่ overmap สุด
23:04 mercury2004: ๆ
23:04 mercury2004: เล่นโอเค แต่ไม่เข้ากับเพลงเลย
23:04 mercury2004: เดี๋ยวชี้ให้เลย
23:05 mercury2004: 00:26:345 (1,2,3,4,5) - เหมือนอยากจะตามโวคัล แต่มันก็ไม่ได้ร้องเร็ว กลองก็ไม่มี เปียโนมีแค่สามคอร์ด
23:05 mercury2004: ทามมายกัน
23:06 mercury2004: 00:32:198 (1,2,3,4) - พวกนี้ชนิดเดียวกัน ถ้าอยากวางให้ยาก มันมีแพทเทินอื่น แล้วตรงกับเพลง ยากกว่าก็มี ลองๆถามๆดู
23:06 bestza55567: ครับ
23:06 mercury2004: สอง-ฮิทซาว หายไปไหนหมดหว่า
23:07 mercury2004: มีแต่ normal
23:07 Joker Girls: ดีก๊าบ 'w'
23:07 mercury2004: **drum คือแบบ ว่าไม่ได้ยินเสียงอื่น
23:08 mercury2004: ถ้าอยากเอาแร้งจริงๆ จุดที่ต้องแก้แน่ๆคือ Hitsound มันน้อยไป แทบไม่มีเลย ดิฟนี้. ส่วนเรื่องการละเล่นทั้งหลาย ให้ไปตัดสินใจกันเอาเองละกัน
23:08 bestza55567: ครับ
23:09 bestza55567: การละเล่นที่ว่านี่คืออะไรหรอคับ
23:09 mercury2004: 1/4 spam overmap มันเยอะอย่างมากๆ
23:09 mercury2004: พวกนี้มันแก้ได้ด้วย hitsound ที่ดีๆ ใช้ hitsounds remix เพลง มันก็จะแก้ได้
23:10 bestza55567: เงียบที่หางสไลด์หรอคับ
23:10 mercury2004: ไม่ได้แค่นั้นสิ
23:10 mercury2004: คือเหมือนแมพ อยากจะจำลองกลอง
23:11 mercury2004: แต่กลองมันไม่ได้มีแค่ snare อะไรพวกนี้
23:11 mercury2004: ไปใส่มาเย้อๆ ให้มันรู้สึกเหมือนเล่นกลองหน่อย
23:11 bestza55567: อ่อ ครับ จะได้ไปบอกช็อกโก้
23:11 mercury2004: ดิฟต่อไป
23:11 *mercury2004 is editing [http://osu.ppy.sh/b/700562 Mili - Nine Point Eight [Paloch VeGa's Insane]]
23:12 nya10: Nichiyouki hi owob
23:12 bestza55567: ...
23:12 mercury2004: ขอชมว่า ทำมาดีใช้ได้เลย จุดม็อดน้อยมาก นอกจากนาซี ฮิทซาวก็โอเคเลย เหมือนจะใช้เทคนิคแมพรุ่น 2013 เล่นรื่นสบาย
23:13 bestza55567: นาซีนี่คืออะไรหรอคับ
23:13 mercury2004: พวก ให้เคลื่อนโน้ตให้ตรงจุดเป๊ะๆให้สวย
23:13 bestza55567: อ่อ
23:14 mercury2004: คนนี้ไม่เคยเห็นหน้าแฮะ แต่บอกได้ว่า มีประสบการนแมพ
23:14 mercury2004: อยู่พอสมควรเลย
23:15 bestza55567: เห็นว่าเทพแมปตั้งแต่เขาโพสแมปแรกๆของเขาละ
23:15 mercury2004: ต้องเล่นแมพมาเยอะ พอสมควร
23:15 mercury2004: ที่จะสามารถใช้พวกนั้นได้อย่างแม่นยำจริงๆ
23:16 mercury2004: ส่วน ดิฟเรือcrap
23:16 mercury2004: โอแล้ว ทั่วๆไป
23:16 mercury2004: แค่รู้สึกว่าบางโดดห่างมาก สำหรับ light insane
23:16 mercury2004: อาจจะเพราะเราใช้ปากกาอยู่ โดดไม่ถนัด
23:17 mercury2004: ฝากบอกให้หน่อยว่า 02:02:473 (9,10) - spacing แก้ด้วย
23:18 bestza55567: ครับบ
23:18 mercury2004: แล้วก็
23:18 mercury2004: http://puu.sh/ih8kz.jpg ทำไมมันหลุดไปไกลเลยล่ะนั่น
23:18 bestza55567: ลืมเลื่อนตอนเปลี่ยน offset ครับ
23:19 bestza55567: ;w;
23:19 mercury2004: มันไม่ autosnap ให้เหรอนั่น
23:19 bestza55567: snap หมดยกเว้นตัวแรก
23:19 mercury2004: จริงด้วยแฮะ สงสัยเส้นแดงพอดี
23:19 mercury2004: หมดละ อยากให้ลองหรือถามอะไรอีกมะ
23:20 mercury2004: เดี๋ยวจะได้กลับไปหัดเล่นต่อ
23:20 bestza55567: hard ได้มะ้ยครับ
23:20 mercury2004: k
23:20 bestza55567: สุดท้ายจิงๆละ
23:20 *mercury2004 is playing [http://osu.ppy.sh/b/694328 Mili - Nine Point Eight [Hard]]
23:23 mercury2004: อื้มม เล่นดีหมดเลย
23:23 mercury2004: ยกเว้น
23:23 mercury2004: 01:40:796 (12,1,2) - ถ้ามันเป็น skystar / hw's extra / mega insane ทั้งหลายจะไม่มีปัญหาเลย
23:24 mercury2004: ฮาด ใส่ไม่เวิคแน่นอน
23:24 bestza55567: ครับ
23:24 bestza55567: ดูแปป
23:24 mercury2004: ปรกติโน้ตพวกนี้เขาจะใช้ ar สูงๆ
23:24 mercury2004: ให้มันอ่านง่ายๆ
23:24 mercury2004: ต้องซัก 8 กว่าๆ จะโออะ โน้ตซ้อนๆ
23:25 bestza55567: แก้เลยละกัน
23:25 mercury2004: ที่เหลือแจ่มหมดละ
23:25 mercury2004: ที่สำคัญๆก็ดิฟชอคโก้ ที่ต้องทำเยอะหน่อย
23:26 mercury2004: อ่อ ดิฟฮาด ระวังพวกบ่น anti jump ล่ะ
23:27 bestza55567: ครับ มีอะไรเพิ่มเติมรปึป่าวคับ
23:27 mercury2004: ลองไปหา bg สาวโมเอะๆ ซีนกลางคืนดู
23:27 mercury2004: น่าจะเรียกเรทติ้งได้ huehuhe
อันนี้ก็ม็อดใหญ่ยุพอสมควร + เทสด้วย แถมมีแนะนำเรื่อง bg ใน userpage ด้วย ม็อดครอบจักรวาลมากครับ อิอิ 8-)
Backstep
New BG I hope you like it

Lumael
Hello :), you are the next from my modding queue! PM request, so here it is! ~This is a M4M Request. My active beatmap to mod: https://osu.ppy.sh/s/321667

  • [Easy]

    00:05:491 (2,3,1) -
    00:08:784 (2) - If you follow the last suggestion, maybe:
    00:10:247 (1) - Make it like this one 00:11:710 (3) -
    00:13:174 (1) - Flip for flow?
    00:20:857 (4) -
    00:32:198 (2) - Fix blanket (copy 00:32:198 (2) - )
    00:33:662 (2) -
    00:38:052 (1) - Fix blanket ( http://puu.sh/isXso/550181289b.jpg )
    00:40:613 (4) - Fix blanket (copy 00:39:515 (3) - )
    00:42:076 (2) - This overlap should be fixed if you follow the last suggestion
    00:45:003 (2) - Put it on the exacly center?
    00:45:369 (1) - This overlap is asthetiacly unpleasant :p
    00:45:369 (1,2,3) - This is too repetitive
    00:52:320 (2,3,1) - This doesn't look good
    01:02:930 (1) - Make it start at the end of the previews slider
    01:09:515 (1,2,3,4) - Stacks are considered DS inconsistency, I think
    01:54:698 (3) - Curve it a bit more? ( http://puu.sh/isY2f/d109272754.jpg )
    01:57:076 (1,2) - Make them 1/2 snap smaller ( http://puu.sh/isY4m/0097307f97.jpg )
    02:14:637 - Spinner? (02:15:735 - Ending here)
  • [Normal+]

    00:04:027 (3) - Move it down a bit? ( http://puu.sh/isYh8/29d0e5e813.jpg )
    00:12:076 (5) - I don't like small straight sliders :p
    00:24:881 (1) -
    00:41:162 (4) - This overlap is weird
    00:42:991 (1,3) - Feel free to use http://puu.sh/isYkC/85f268e41c.jpg as well
    01:11:710 (1,2,3,4) - This is weird, try blanketing
    01:55:613 (7, 8) - this is really ugly
    02:14:637 (7) - Move to x 216 y 252 ?
  • [Hard]

    00:28:906 (3) - Fix blanket
    01:11:345 (1) - NC
    01:39:515 (7) - NC
    01:42:442 (6) - NC
    01:42:442 (1,2,3) - slaps you for making this ugly overlap in this beautiful diff
    01:47:015 (2) - This sould be here 01:46:924 -
    01:51:771 (2) - Fix blanket
  • [BoatKrab's Light Insane]

    00:02:381 (5) - NC
    00:03:113 (4) - NC
    00:03:845 (4) - NC
    00:05:308 (5) - NC
    00:06:040 (4) - NC
    00:06:771 (4) - NC
    00:11:527 (5) - NC
    00:35:857 (5) - I know what you was thinking with this slider, but it doesn't feels great, also it's veeeery slightly wrongly curved :p
    01:04:393 (7) - NC
    01:13:174 (7) - NC
    01:47:015 (9) - NC, and I think it should start at 01:46:924 (9) -

    This diff is perfect omg, NC is optional of course, I just think it would make the map look better, on the initial part, it looks much better with NC at the start of each 'jump'
  • [Paloch VeGa's Insane]

    00:23:052 (4) - Move to x 176 y 184 maybe?
    00:30:369 (3) - Fix overlap
    01:49:393 (1,2) - The volume is too low
    02:20:491 (1) - Hitsound too low if you compare to the moment right before
    02:23:418 (1,2,3,4,1) - Then the volume goes up drasticaly , fix it too
  • [Shocko's Insane]

    00:11:893 - 00:12:076 - 00:12:259 - Circle?
    00:12:991 - Circle
    00:24:149 (5,6) - This ruined the jump Increase the DS
    01:43:357 (1,2,3,1,2,1,2,1,2,1,2) - This is ugly '- and don't play well too

    There's too much 1/4 sliders, I don't like them, but it's your map what I'm saying lol


Woah it took me alot to mod it all! But,

That's it :)
Topic Starter
Inversal

LucaSA4 wrote:

Hello :), you are the next from my modding queue! PM request, so here it is! ~This is a M4M Request. My active beatmap to mod: https://osu.ppy.sh/s/321667

  • [Easy]

    00:05:491 (2,3,1) - Well. It make the map more beautiful but it comes with spacing problem. Sorry for not fixing this.
    00:08:784 (2) - If you follow the last suggestion, maybe: But I didn't know how to make douvle 1/2 or 3/4 sliders here
    00:10:247 (1) - Make it like this one 00:11:710 (3) - ok fixed
    00:13:174 (1) - Flip for flow? no fixed
    00:20:857 (4) - Ok. Fixed
    00:32:198 (2) - Fix blanket (copy 00:32:198 (2) - ) Ok. Fixed
    00:33:662 (2) - Ok. Fixed
    00:38:052 (1) - Fix blanket ( http://puu.sh/isXso/550181289b.jpg ) Ok. Fixed
    00:40:613 (4) - Fix blanket (copy 00:39:515 (3) - ) Ok. Fixed
    00:42:076 (2) - This overlap should be fixed if you follow the last suggestion Ok. fixed
    00:45:003 (2) - Put it on the exacly center? Ok. Fixed
    00:45:369 (1) - This overlap is asthetiacly unpleasant :p Ok. Fixed
    00:45:369 (1,2,3) - This is too repetitive The vocal is repeated. So notes is repeated too.
    00:52:320 (2,3,1) - This doesn't look good Ok. Fixed
    01:02:930 (1) - Make it start at the end of the previews slider Ok. Fixed
    01:09:515 (1,2,3,4) - Stacks are considered DS inconsistency, I think Ok. Fixed
    01:54:698 (3) - Curve it a bit more? ( http://puu.sh/isY2f/d109272754.jpg ) Ok. Fixed
    01:57:076 (1,2) - Make them 1/2 snap smaller ( http://puu.sh/isY4m/0097307f97.jpg ) Ok. Fixed
    02:14:637 - Spinner? (02:15:735 - Ending here) Ok. Fixed

I map the last part of the song to make it meets the ranking criteria. (I forgot to do)

  • [Normal+]

    00:04:027 (3) - Move it down a bit? ( http://puu.sh/isYh8/29d0e5e813.jpg )
    00:12:076 (5) - I don't like small straight sliders :p
    00:24:881 (1) -
    00:41:162 (4) - This overlap is weird
    00:42:991 (1,3) - Feel free to use http://puu.sh/isYkC/85f268e41c.jpg as well
    01:11:710 (1,2,3,4) - This is weird, try blanketing
    01:55:613 (7, 8) - this is really ugly
    02:14:637 (7) - Move to x 216 y 252 ?


All Fixed

  • [Hard]

    00:28:906 (3) - Fix blanket Ok. Fixed
    01:11:345 (1) - NC Ok. Fixed I forgot. haha
    01:39:515 (7) - NC HP will grow too much
    01:42:442 (6) - NC Same reason ^
    01:42:442 (1,2,3) - slaps you for making this ugly overlap in this beautiful diff Ok. Fixed Ouch! It hurts. haha
    01:47:015 (2) - This sould be here 01:46:924 - This is confusing.
    01:51:771 (2) - Fix blanket Ok. Fixed
  • [BoatKrab's Light Insane]

    00:02:381 (5) - NC
    00:03:113 (4) - NC
    00:03:845 (4) - NC
    00:05:308 (5) - NC
    00:06:040 (4) - NC
    00:06:771 (4) - NC
    00:11:527 (5) - NC
    00:35:857 (5) - I know what you was thinking with this slider, but it doesn't feels great, also it's veeeery slightly wrongly curved :p
    01:04:393 (7) - NC
    01:13:174 (7) - NC
    01:47:015 (9) - NC, and I think it should start at 01:46:924 (9) -

    This diff is perfect omg, NC is optional of course, I just think it would make the map look better, on the initial part, it looks much better with NC at the start of each 'jump'
  • [Paloch VeGa's Insane]

    00:23:052 (4) - Move to x 176 y 184 maybe?
    00:30:369 (3) - Fix overlap
    01:49:393 (1,2) - The volume is too low
    02:20:491 (1) - Hitsound too low if you compare to the moment right before
    02:23:418 (1,2,3,4,1) - Then the volume goes up drasticaly , fix it too
  • [Shocko's Insane]

    00:11:893 - 00:12:076 - 00:12:259 - Circle?
    00:12:991 - Circle
    00:24:149 (5,6) - This ruined the jump Increase the DS
    01:43:357 (1,2,3,1,2,1,2,1,2,1,2) - This is ugly '- and don't play well too

    There's too much 1/4 sliders, I don't like them, but it's your map what I'm saying lol


Woah it took me alot to mod it all! But,

That's it :)
I will tell my GD about the Mod. Tanks Thanks very much! :D
HappyRocket88
—————————————————————————————————————————————————————



General

  1. Hi! Glad there are beatmappers which want to get their maps get ranked. o.o7
  2. Sorry if I'm modding your map so late. I was trying to pass the semester.
  3. Why the normal diff is called "normal +". It doesn't look like a hard overall.

Easy

  1. First at all, Fix this aimod suggestion.
  2. 00:01:467 (1,2) These two sliders doesn't look so symmetric. I mean the shape isn't symmetric. Try to fix that.
  3. 00:05:857 (3,1) Fix this blanket.
  4. 00:20:857 (4,2) This is just a suggestion but I don't like that slider overlaps each other in the Easiest diff.
  5. 00:23:784 (4,1) This isn't perfectly blanket.
  6. 00:33:662 (2) Fix this slider shape. Try doing something like this
  7. 00:36:588 (3,1) Fix this blanket.. Seems that you just copy and past the same pattern. lol
  8. 00:52:320 (2,3) Definetely fix this blanket. Otherwise, try to fix the flow make it more intuitive.
  9. 00:57:076 (3,5) Use the same shape to do a symmetric pattern here. like this.
  10. 01:04:393 (2) Put it here x=220 | y=264 to keep consistency.
  11. 01:02:930 (1,3) Same. I just dislike these overlaps.
  12. 01:38:418 (2,3,4) Keep the square pattern you started in this part, please
  13. 01:39:149 (3,1) Put the Slider (1) exactly in the place of the slider (3) to fix this overlap.
  14. 01:41:710 (2,3,4) Keep the symmetric in this part.
  15. 02:23:418 (5) NC.

Normal+

  1. First at all, fix this aimod suggestion. While you map if important to manage the same DS to don't confuse players.
  2. 00:02:564 (3,3) - Fix this blanket. Also, I'd rather remove that slider and replace it by two circles. It's look really weird to set big white ticks as downbeats (end of sliders)
  3. 00:04:027 (3) This slider can be more lineal.
  4. 00:09:881 (1,2) Blanket them, please.
  5. 00:14:637 (4) New combo.
  6. 00:18:479 (4) Remove one repetiton of that slider a put a circle here. 00:19:027
  7. 00:20:857 (4) NC
  8. 00:23:784 (4) Set this circle here to keep the rounded flow of the previous slider x=360 | y=244
  9. 00:55:613 (4) Keep symetry in this slider, please.
  10. 00:55:613 (4,1) Bad overlap. Quite awful.
  11. 01:00:003 (1,2) Blanket... totally.
  12. 01:44:271 (1,2) Quite confusing for normal players. Consider make more 1/2 sliders to keep consistency.
  13. 01:55:064 (4,5,6) Replace them for a 1/2 slider which repeats one.
  14. 01:55:613 (7) NC.
  15. 02:08:784 (6) NC
  16. 02:07:320 (4,5) Nope. Don't do this jump in normal diffs, please.
  17. 02:19:027 (2,3,4,5) I don't know what you're follwoing in this part, but please. Try something like this:
  18. 02:23:418 (6) Quite confusing for a normal. Please, put other sliders in this part.

Sorry for not modding the other diffs. But I think they're fine. n.n Good luck in ranking.

—————————————————————————————————————————————————————
Topic Starter
Inversal

HappyRocket88 wrote:

—————————————————————————————————————————————————————



General

  1. Hi! Glad there are beatmappers which want to get their maps get ranked. o.o7
  2. Sorry if I'm modding your map so late. I was trying to pass the semester.
  3. Why the normal diff is called "normal +". It doesn't look like a hard overall.

Easy

  1. First at all, Fix this aimod suggestion.
  2. 00:01:467 (1,2) These two sliders doesn't look so symmetric. I mean the shape isn't symmetric. Try to fix that.
  3. 00:05:857 (3,1) Fix this blanket.
  4. 00:20:857 (4,2) This is just a suggestion but I don't like that slider overlaps each other in the Easiest diff.
  5. 00:23:784 (4,1) This isn't perfectly blanket.
  6. 00:33:662 (2) Fix this slider shape. Try doing something like this
  7. 00:36:588 (3,1) Fix this blanket.. Seems that you just copy and past the same pattern. lol
  8. 00:52:320 (2,3) Definetely fix this blanket. Otherwise, try to fix the flow make it more intuitive.
  9. 00:57:076 (3,5) Use the same shape to do a symmetric pattern here. like this.
  10. 01:04:393 (2) Put it here x=220 | y=264 to keep consistency.
  11. 01:02:930 (1,3) Same. I just dislike these overlaps.
  12. 01:38:418 (2,3,4) Keep the square pattern you started in this part, please
  13. 01:39:149 (3,1) Put the Slider (1) exactly in the place of the slider (3) to fix this overlap.
  14. 01:41:710 (2,3,4) Keep the symmetric in this part.
  15. 02:23:418 (5) NC.

Normal+

  1. First at all, fix this aimod suggestion. While you map if important to manage the same DS to don't confuse players.
  2. 00:02:564 (3,3) - Fix this blanket. Also, I'd rather remove that slider and replace it by two circles. It's look really weird to set big white ticks as downbeats (end of sliders)
  3. 00:04:027 (3) This slider can be more lineal.
  4. 00:09:881 (1,2) Blanket them, please.
  5. 00:14:637 (4) New combo.
  6. 00:18:479 (4) Remove one repetiton of that slider a put a circle here. 00:19:027
  7. 00:20:857 (4) NC
  8. 00:23:784 (4) Set this circle here to keep the rounded flow of the previous slider x=360 | y=244
  9. 00:55:613 (4) Keep symetry in this slider, please.
  10. 00:55:613 (4,1) Bad overlap. Quite awful.
  11. 01:00:003 (1,2) Blanket... totally.
  12. 01:44:271 (1,2) Quite confusing for normal players. Consider make more 1/2 sliders to keep consistency.
  13. 01:55:064 (4,5,6) Replace them for a 1/2 slider which repeats one.
  14. 01:55:613 (7) NC.
  15. 02:08:784 (6) NC
  16. 02:07:320 (4,5) Nope. Don't do this jump in normal diffs, please.
  17. 02:19:027 (2,3,4,5) I don't know what you're follwoing in this part, but please. Try something like this:
  18. 02:23:418 (6) Quite confusing for a normal. Please, put other sliders in this part.

Sorry for not modding the other diffs. But I think they're fine. n.n Good luck in ranking.

—————————————————————————————————————————————————————
Thanks Very much! I'm Fixing.
I fixed all of your mods. It's really awful in some part. So, I remap some parts of the song.
RzHr
From my ModQ :)


- change "AudioLeadIn" on every difficult (On notepad). Change it into 600 or 1000, because your BM start from 1467 which less than 2000
- Remove "Nine point eight","deemo","mili" from tag, that's already exist on the title, source, and artist
- Maybe add more combo colours to make it more interesting? :>
- Unrankable. There is several object with inconsistent spacing and check AiMod. if there is too far you can stack them
- 00:09:881 (3,1) - fix this blanket
- 00:13:174 (1,2) - bad flow i think. But, i have no idea how to fix this :> maybe you can...
- 00:26:345 (2) - change into curve slider for better flow. maybe like this?

- 00:36:588 (3,1) - fix this blanket

- 01:47:198 (2,3) - blanket this?
- Same like easy, fix the spacing.
- 00:09:332 (5,2) - avoid overlaps like this on normal & easy. can make some new player confused
- 00:28:357 (2,3) - Blanket
- 02:20:491 (4,5,6) - something like this can make confused too i think :> don't make it reverse too much.
- 00:08:784 (1,2,3) - Blanket
- 00:31:284 (6,7) - ^
- 00:33:662 (1,2) - blanket?
- 00:43:906 (3,4,5,1) - Blanket
- 01:29:271 (4,6) - stack properly
- 01:38:052 (1,2) - remove (2) and change (1) into 1/2 slider will be better, imo
- 00:02:381 (5) - NC (Except you accept V)
- 00:02:198 - strong beat. Add a note here (NC If you Accept)
- 00:05:308 (1) - NC (Except you accept V)
- 00:05:857 - Add a note (NC if you accept)
- 00:14:637 (7,8) - Blanket
- 00:12:808 (1) - remove NC
- 01:47:015 (9,10) - not blanket properly
- 02:11:345 (9,1) - make this blanket, maybe?
- 00:13:723 (3,4,5,6,7) - feel overmapped & doesn't fit, imo :>
- 00:18:753 (5) - ^, remove
- 00:19:668 (3) - ^, remove
- 00:28:082 (3) - ^
- 00:28:082 (3) - ^
- 00:29:271 (1,2) - Blanket
- 00:34:759 (6,1) - ^
- 01:02:564 (5) - Add C
- 01:05:399 (5) - Remove
- 01:13:906 (4) - Add C
- 01:27:259 (2,3) - Stack?
- 01:34:210 (6,1) - ^
- 01:37:503 (5,6,7,8,9) - add C
- 01:37:595 - Add a note, a sound there, and add C on it :>
- 01:43:906 (1) - add C
- 01:43:906 (1,7,11) - add C
- 01:45:369 (2) - add C on head?
- 01:51:771 (3,4) - blanket
- 02:25:430 (2,3) - remove, and 02:24:881 (1) - make the slider end on 02:25:430 - will make it play better, imo :>
- 00:53:784 (3,4) - little awkward to play, maybe make it more little spacing? :>
- 01:07:686 (6,7) - ^, don't stack them.... i always got confused here :>
- 01:14:637 (1) - don't overlap the head & the tail... look ugly, imo.
- 01:43:357 (1,2,3,1,2,1,2,1,2,1,2) - this one awkward to play too. Maybe make it more spacing or make it a circle stream only?
hope this mod helped... And sorry for my bad english. :cry:
GL :D
Topic Starter
Inversal

RzHr wrote:

From my ModQ :)


- change "AudioLeadIn" on every difficult (On notepad). Change it into 600 or 1000, because your BM start from 1467 which less than 2000
- Remove "Nine point eight","deemo","mili" from tag, that's already exist on the title, source, and artist
- Maybe add more combo colours to make it more interesting? :>
- Unrankable. There is several object with inconsistent spacing and check AiMod. if there is too far you can stack them
- 00:09:881 (3,1) - fix this blanket Ok. Fixed
- 00:13:174 (1,2) - bad flow i think. But, i have no idea how to fix this :> maybe you can... The timing between these notes are long so no need to make it more flow. (Notes will fall outside the screen haha)
- 00:26:345 (2) - change into curve slider for better flow. maybe like this? Ok. Fixed But if i curve as same as example it will ruin spacing and notes will fly out off the screen.

- 00:36:588 (3,1) - fix this blanket Ok. Fixed

- 01:47:198 (2,3) - blanket this?
I unblanket(ed) it.

- Same like easy, fix the spacing.
- 00:09:332 (5,2) - avoid overlaps like this on normal & easy. can make some new player confused Ok. Fixed
- 00:28:357 (2,3) - Blanket Ok. Fixed
- 02:20:491 (4,5,6) - something like this can make confused too i think :> don't make it reverse too much.
I make the new pattern of this. Is it OK?

- 00:08:784 (1,2,3) - Blanket Ok. Fixed
- 00:31:284 (6,7) - ^ Ok. Fixed
- 00:33:662 (1,2) - blanket? Ok. Fixed
- 00:43:906 (3,4,5,1) - Blanket Ok. Fixed
- 01:29:271 (4,6) - stack properly Ok. Fixed
- 01:38:052 (1,2) - remove (2) and change (1) into 1/2 slider will be better, imo
I will not add slider here because it will too easy.

- 00:02:381 (5) - NC (Except you accept V)
- 00:02:198 - strong beat. Add a note here (NC If you Accept)
- 00:05:308 (1) - NC (Except you accept V)
- 00:05:857 - Add a note (NC if you accept)
- 00:14:637 (7,8) - Blanket
- 00:12:808 (1) - remove NC
- 01:47:015 (9,10) - not blanket properly
- 02:11:345 (9,1) - make this blanket, maybe?
- 00:13:723 (3,4,5,6,7) - feel overmapped & doesn't fit, imo :>
- 00:18:753 (5) - ^, remove
- 00:19:668 (3) - ^, remove
- 00:28:082 (3) - ^
- 00:28:082 (3) - ^
- 00:29:271 (1,2) - Blanket
- 00:34:759 (6,1) - ^
- 01:02:564 (5) - Add C
- 01:05:399 (5) - Remove
- 01:13:906 (4) - Add C
- 01:27:259 (2,3) - Stack?
- 01:34:210 (6,1) - ^
- 01:37:503 (5,6,7,8,9) - add C
- 01:37:595 - Add a note, a sound there, and add C on it :>
- 01:43:906 (1) - add C
- 01:43:906 (1,7,11) - add C
- 01:45:369 (2) - add C on head?
- 01:51:771 (3,4) - blanket
- 02:25:430 (2,3) - remove, and 02:24:881 (1) - make the slider end on 02:25:430 - will make it play better, imo :>
- 00:53:784 (3,4) - little awkward to play, maybe make it more little spacing? :> This linear flow is good enough.
- 01:07:686 (6,7) - ^, don't stack them.... i always got confused here :> Ok. I just move it a bit.
- 01:14:637 (1) - don't overlap the head & the tail... look ugly, imo. This isn't ugly though
- 01:43:357 (1,2,3,1,2,1,2,1,2,1,2) - this one awkward to play too. Maybe make it more spacing or make it a circle stream only?
I'll ask my GD for this one
hope this mod helped... And sorry for my bad english. :cry:
GL :D
I will ask the pro mapper how to deal with abnormal spacing problems in AImod. Thanks very much from the mod.

I will tell all the GDs For the mod.
Come[Back]Home
Easy

OD 2
AR 3
00:05:857 (3,1) This blank can be improved so it'll look better. Move the middle sliderpoint too 312/104 and the slidertail too 232/124
00:14:271 (2,3) Like this?
Looks a lot better imo
00:23:418 (3,4) Improve the blank by moving the middle sliderpoint of (3) too 264/200 you have to improve the blank 00:23:784 (4,1) too
00:26:345 (2) I would ctrl+g this for a better flow
00:27:442 Add a circle here since theres a beat
00:27:808 (1,2,3) Repeat slider instead? Or one 1/1 slider and a circle. Would fit better
00:39:515 (3,4) Improve blank
00:45:369 (1,2) They are really close to each other, nearly touching, you should fix that
00:54:515 (1) Give this slider a shape like
so it wont look so boring
01:02:930 (1,2) Why the different ds? Easy should always have 1 ds, overlap is ugly.
01:11:710 (4,1,2,3) You should put some sliders here so it'll be easier
01:32:198 (3) I'd move this one here 300/236 for a perfect triangle
01:38:418 (2,3,4,1,2,4,1,2) Some curvy sliders here wouldnt be bad, looks so formless otherwise
01:54:149 (2,3) Flow is really akward here. (3) should be like this
01:59:637 (3,2) Bad overlap imo
02:05:857 (4) Make it a bit less curvy, looks weird otherwise and it should fit more (blank a bit) with 02:03:845 (2)
02:13:540 This instead?

Normal

00:04:027 (3) This slider is doing a weird sliderball sound, you should fix that
00:05:491 (3) ^
00:04:942 (2,4) Really bad overlap here, not good in a normal, fix that
00:18:479 (4) Like this
00:24:332 (5) Move slidetail too 465/28 for a better flow, and it looks better
00:24:881 (1,2) Never do something like this in a Normal. Its not a Hard
00:24:881 (1,3) Bad overlap here
00:26:345 (3,4) Delete it, it looks really really bad
00:31:284 (1,2) Fix blank, try to avoid bad overlaps like that, its a no go
00:32:381 (3,4) 1/2 slider instead to make it easier
00:33:662 (1,2,3) Really bad overlaps
00:42:991 (1) Should be straight like 00:43:540 (2)
00:46:101 (1,1,1) Sliders or something, but dont stack them like that, its bad
00:51:223 - 00:57:076 This part has many different DS's fix them all, decide on one and use it through the whole mapset (Its better)
01:00:003 (1,2,1,2) Unrankable if this is in a Normal, fix it
01:05:857 (1,2) Think about something else, this pattern looks just weird, since they are overlapping really bad
01:05:857 (1,3,4) Same here, bad overlaps are just bad
01:11:710 (1,2,3,4) You can do better than this, this looks wrong
01:26:162 (1) Sudden high sv increase in Normal is unrankable, fix that
01:38:418 (1,2,3,4) Try to get the same distance between all of them, its inconsistent otherwise
01:41:345 (1,2,3,4) Same here
01:44:271 (1,2,3) This pattern is getting boring
01:45:735 (3,6) Bad overlap
01:51:223 (1,2) ^
02:00:003 (1,2,1,2) same as 01:00:003 (1,2,1,2)


Ill stop here, gain more experience in mapping since its not that bad, try to avoid bad overlaps etc. always use the same DS in Easy and Normals.
Good Luck
Topic Starter
Inversal

Come[Back]Home wrote:

Easy

OD 2
AR 3
00:05:857 (3,1) This blank can be improved so it'll look better. Move the middle sliderpoint too 312/104 and the slidertail too 232/124
00:14:271 (2,3) Like this?
Looks a lot better imo
00:23:418 (3,4) Improve the blank by moving the middle sliderpoint of (3) too 264/200 you have to improve the blank 00:23:784 (4,1) too
00:26:345 (2) I would ctrl+g this for a better flow
00:27:442 Add a circle here since theres a beat
00:27:808 (1,2,3) Repeat slider instead? Or one 1/1 slider and a circle. Would fit better
00:39:515 (3,4) Improve blank
00:45:369 (1,2) They are really close to each other, nearly touching, you should fix that
00:54:515 (1) Give this slider a shape like
so it wont look so boring
01:02:930 (1,2) Why the different ds? Easy should always have 1 ds, overlap is ugly.
01:11:710 (4,1,2,3) You should put some sliders here so it'll be easier
01:32:198 (3) I'd move this one here 300/236 for a perfect triangle
01:38:418 (2,3,4,1,2,4,1,2) Some curvy sliders here wouldnt be bad, looks so formless otherwise
01:54:149 (2,3) Flow is really akward here. (3) should be like this
01:59:637 (3,2) Bad overlap imo
02:05:857 (4) Make it a bit less curvy, looks weird otherwise and it should fit more (blank a bit) with 02:03:845 (2)
02:13:540 This instead?

Normal

00:04:027 (3) This slider is doing a weird sliderball sound, you should fix that
00:05:491 (3) ^
00:04:942 (2,4) Really bad overlap here, not good in a normal, fix that
00:18:479 (4) Like this
00:24:332 (5) Move slidetail too 465/28 for a better flow, and it looks better
00:24:881 (1,2) Never do something like this in a Normal. Its not a Hard
00:24:881 (1,3) Bad overlap here
00:26:345 (3,4) Delete it, it looks really really bad
00:31:284 (1,2) Fix blank, try to avoid bad overlaps like that, its a no go
00:32:381 (3,4) 1/2 slider instead to make it easier
00:33:662 (1,2,3) Really bad overlaps
00:42:991 (1) Should be straight like 00:43:540 (2)
00:46:101 (1,1,1) Sliders or something, but dont stack them like that, its bad
00:51:223 - 00:57:076 This part has many different DS's fix them all, decide on one and use it through the whole mapset (Its better)
01:00:003 (1,2,1,2) Unrankable if this is in a Normal, fix it
01:05:857 (1,2) Think about something else, this pattern looks just weird, since they are overlapping really bad
01:05:857 (1,3,4) Same here, bad overlaps are just bad
01:11:710 (1,2,3,4) You can do better than this, this looks wrong
01:26:162 (1) Sudden high sv increase in Normal is unrankable, fix that
01:38:418 (1,2,3,4) Try to get the same distance between all of them, its inconsistent otherwise
01:41:345 (1,2,3,4) Same here
01:44:271 (1,2,3) This pattern is getting boring
01:45:735 (3,6) Bad overlap
01:51:223 (1,2) ^
02:00:003 (1,2,1,2) same as 01:00:003 (1,2,1,2)


Ill stop here, gain more experience in mapping since its not that bad, try to avoid bad overlaps etc. always use the same DS in Easy and Normals.
Good Luck
Thank you very much! I must gain more exp to level up! haha.
-Kanzaki
Hello from my queue.

01:26:345 (1) - Am i only the one hears a "f*ck" here lol.


Hard :



  • 00:25:979 (4) - you can add a circle to follow the drum

    00:28:906 (3) - http://puu.sh/iDSjT/9e7e12f0fb.jpg try this to follow the drum as well fits better tho.

    00:41:345 (2) - dont use a slider use a circle at this time like the previous one to emphasis the lyric and circle at 00:41:710 (3)

    00:48:296 (5,6,7,8,9,10,11,12) - http://puu.sh/iDSwY/afc485f6a9.jpg this part can be mapped instead of break and it is pretty feels good while playing try it.

    01:06:406 (2,3) - distance problem here they are too close

    01:09:515 (3,4) - distance problem again they are far then the others doesnt seem good.

    02:11:345 (5,6) - ^

    01:11:345 (1,2,3,4,5) - i don't find that 5 stream is neccesary here since it is hard diff too so you can do like this or if you don't want to change this, the stream doesn't seem good use convert slider to stream option from compose.

    01:47:015 (2) - 01:55:613 (1) - 02:07:320 (1) - for this kind of sliders you can make some SV games i mean change the SV

    02:14:637 (1) - 01:14:637 (4) - since they are the same thing you can maybe do the same thing at 01:14:637 (4)

    02:20:491 (1,2,3,4) - try to dont overlap like these 02:23:418 (1,2,3) - they are same but you didnt overlap on these.

    Overall i think its a good diff.


BoatKrab's Light Insane :



  • 00:08:601 (1,3) - Visually doesn't seem good dont overlap i think or stack.

    00:37:869 (1) - It is acctualy here 00:37:777 (1)

    00:57:808 (2,3,4,5,6) - the distance that you used here doesn't seems good they are way to close.

    01:36:588 (1,1,1,1) - Don't think this NC's are neccesary but visually they seem good.

    And there are some blanket problem i dont want to tell them just check them and think about if they are perfect or not.



Paloch VeGa's Insane :



  • AR = 8.5 or 8.3 maybe.

    00:51:223 (1) - Unsnapped slider (end). 02:02:930 (1) - Unsnapped slider (end). 02:11:710 (1) - Unsnapped slider (end).

    00:24:149 (3,4,5) - Triple doesn't seem good fix please.

    00:28:082 (3,4) - i dont know if you do that on purpose but visually i don't think it is good.

    00:46:466 (1,2,3) - 00:45:369 (1,2,3,4,5) - same part same lyric but another distance use same pls

    00:53:966 (7,1) - maybe make a blanket http://puu.sh/iDUDJ/7b31262787.jpg

    01:47:015 (2,3) - feels awkard start the slider at 01:47:015 and 01:47:564 (3) - circle to here basicly counterchange

    01:49:393 (1) - there is no sound acctualy.




Shocko's Insane :



  • 00:11:710 (4) - this is from another part like you changed 00:10:064 (7,1) - here right its the same if you want to keep 4 map 00:11:893 (5,6,7) - these or just delete the 4

    00:27:076 (5) - only delete or 00:26:893 (4) - end this slider at 00:27:076

    00:32:930 (5) - ^

    00:53:418 (5) - ^

    01:21:588 (1) - listen here again maybe dont ignore stuff there

    02:14:729 (1) - It follows what it has to end at 02:17:564 at least.


    I found this diff overmapped so much lol.
show more
Please sign in to reply.

New reply