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OK Go - Turn Up the Radio

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Viun
This beatmap was submitted using in-game submission on 2015년 5월 2일 토요일 at 오전 11:59:20

Artist: OK Go
Title: Turn Up the Radio
Tags: BDG iNiS alternative synthrock power pop hungry ghosts
BPM: 151
Filesize: 3291kb
Play Time: 02:53
Difficulties Available:
  1. Breezin' (1.87 stars, 132 notes)
  2. Cruisin' (2.2 stars, 300 notes)
  3. Hard ROCK! (3.02 stars, 368 notes)
  4. Sweatin' (2.71 stars, 368 notes)
Download: OK Go - Turn Up the Radio
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
iNiS Style

.
.
       Turn Up the Radio~
.
.
.
.
.
Sure
As M4M request

[Hard ROCK!]
  1. BPM이나 슬라이더속도도 충분한데 AR8 추천합니다.
  2. Sweatin' 난이도에 하드락 걸면 이 난이도가 되는건데 지금 세팅으론 서로 점수차이가 나질 않습니다.
    OD 7.5까지 올려서 점수차이를 두세요.
  3. 01:35:092 (4,5) - 4번 슬라 끝이랑 5번 서클이 서로 대칭되게 해주면 좋을 것 같네요. http://puu.sh/hkcJS/08457991aa.jpg
  4. 01:36:681 (7,1,2) - 7번이 중앙에 오도록 오른쪽으로 한 칸 이동? 위 4번 슬라이더랑 다음에 오는 4번 슬라이더 위치가 조금 바뀌겠네요.
  5. 01:36:284 (6) - 위에 두가지 사항 고치셨으면 이 노트 배치 다시 적절하게 해주시면 되겠네요.
  6. 01:38:271 (4,5,6,7,1,2) - ^

[Sweatin']
하드락 복붙이니까 위 모딩을 참고하세요.


[Crusin']
  1. AR5
스타일 차이인거 같은데 딱히 꼬집을건 없어보입니다.


[Breezin']
  1. OD너무 높습니다. 2까지 내려주세요.
  2. 이게 가장 쉬운 난이도인데 현재 스타레이딩 2.14 입니다. Crusin'이 2.23인데 차이 거의 안 나죠.
    랭크기준 가장 쉬운 난이도는 2.0 미만이 돼야합니다. 고로 랭크 불가... BPM151에서 SV1.2면 노멀급이 돼버려요. 그리고 이 난이도 살펴보니까 기본 스페이싱이 1.3x에다가 스페이싱 일정하지 않은 구간도 다수 있습니다.
    제 의견으로 SV랑 스페이싱을 떨어뜨린뒤 리맵을 권장합니다.
응원단 스타일 오랜만에 보네요.
Topic Starter
Viun

Sure wrote:

As M4M request

[Hard ROCK!]
  1. BPM이나 슬라이더속도도 충분한데 AR8 추천합니다. - 수정
  2. Sweatin' 난이도에 하드락 걸면 이 난이도가 되는건데 지금 세팅으론 서로 점수차이가 나질 않습니다.
    OD 7.5까지 올려서 점수차이를 두세요.
    - 수정
  3. 01:35:092 (4,5) - 4번 슬라 끝이랑 5번 서클이 서로 대칭되게 해주면 좋을 것 같네요. http://puu.sh/hkcJS/08457991aa.jpg - 동그라미 흐름상 그리고 슬라이더 균형을 위해서는 어쩔수 없는 것 같습니다. 한번 더 지적되면 고쳐보도록 하겠습니다.
  4. 01:36:681 (7,1,2) - 7번이 중앙에 오도록 오른쪽으로 한 칸 이동? 위 4번 슬라이더랑 다음에 오는 4번 슬라이더 위치가 조금 바뀌겠네요. - 위에 말했듯이 균형을 맞추기 위해선 일단 그냥 두겠습니당
  5. 01:36:284 (6) - 위에 두가지 사항 고치셨으면 이 노트 배치 다시 적절하게 해주시면 되겠네요. - ^
  6. 01:38:271 (4,5,6,7,1,2) - ^ - ^


[Sweatin']
하드락 복붙이니까 위 모딩을 참고하세요.


[Crusin']
  1. AR5 - 수정
스타일 차이인거 같은데 딱히 꼬집을건 없어보입니다.


[Breezin']
  1. OD너무 높습니다. 2까지 내려주세요. - 수정
  2. 이게 가장 쉬운 난이도인데 현재 스타레이딩 2.14 입니다. Crusin'이 2.23인데 차이 거의 안 나죠.
    랭크기준 가장 쉬운 난이도는 2.0 미만이 돼야합니다. 고로 랭크 불가... BPM151에서 SV1.2면 노멀급이 돼버려요. 그리고 이 난이도 살펴보니까 기본 스페이싱이 1.3x에다가 스페이싱 일정하지 않은 구간도 다수 있습니다.
    제 의견으로 SV랑 스페이싱을 떨어뜨린뒤 리맵을 권장합니다. - 스페이싱은 노트 간격상 어쩔수 없는 것 같습니다. 일단은 리매핑중
응원단 스타일 오랜만에 보네요.
모딩 감사합니다~
Sonnyc
모든 난이도 공통으로 맨 처음에 볼륨 좀 줄이고 00:07:871에 볼륨 증가 넣어주셨으면 합니다.

[Breezin']
  1. 00:17:408 (1) - 불필요한 뉴콤보로 생각됩니다.
  2. 00:20:388 (2,3) - 박자가 가장 쉬운 난이도 치고 많이 어려운 편입니다. 노트 배치도 밀집해서 되어 있기에 헷갈리기 쉽습니다. (3)을 삭제하시고 (2)를 00:21:382 (4)의 대칭 위치에 놓아 주시는게 이지 난이도로써 적절할 것입니다.
  3. 00:23:567 (2,3) - ^
  4. 00:27:144 (3) - 삭제 부탁해요.
  5. 00:36:084 (2) - 노트 삭제해 주세요. 키아이 부분의 1/2 박자가 강조되는 상황에서 직전의 장소에 1/2를 넣는 것은 효과가 덜합니다.
  6. 00:38:071 (1) - 3 노트 이후 1/2을 위해서 간격을 벌렸다는 것을 나타내기 위한 뉴콤이시겠지만 이 패턴이 반복적으로 나오기 때문에 뉴콤 스팸으로 여겨집니다. 모든것의 뉴콤을 제외하실 것을 부탁해요. (개인적으로 스택으로 1/2 표현해도 충분하다고 봅니다만 이렇게 하시는 거도 괜찮아요)
  7. 00:44:031 (3) - 꼭 (2)와 직선형이 되는 것을 고집하시는 것 보다 2칸 정도 밑으로 내려서 간격 유지해서 정삼각형 만드는 거도 나쁘지 않을것 같네요.
  8. 01:00:323 (1) - 여기 뉴콤에 대한 모든 난이도 공통의 의견입니다만 이니스라면 키아이 마지막 파트를 스택 뉴콤으로 끝냈을 것 같지는 않습니다.
  9. 01:18:999 (1) - 이전과의 통일성 위해서 뉴콤 삭제. 이전의 박자 제안도 고려해주세요.
[Cruisin']
  1. 02:13:305 (4) - 1/3 박자입니다만 원래, 그러면 노말 치고 이상해지니까 노트 삭제 추천합니다.
[Sweatin' & Hard ROCK!]
  1. 02:03:702 (5,1) - 현재 (4,5) 간격이 조금 미묘하고 박자도 1/3에서 1/2로 전환되는 부분이기 때문에 뉴콤을 (5)부터 시작하시는게 읽기가 편합니다.
  2. 02:10:060 (5,1) - ^
  3. 02:11:649 (4,1) - ^
  4. 02:21:782 (3,4,5) - 다음 매핑하실 때 부터 참고해 주세요. iNiS 스타일의 매핑은 3개의 키아이로 구성되어 있다면 1,2번째 키아이는 복붙을 통해서 유사성을 확보하는것이 맞지만 최종 키아이 부분에서는 3 복붙이 아닌 새로운 매핑을 통해서 새로운 스타일을 만들어내시는게 맞습니다. 복붙 3번이나 하면 플레이어 입장에서 지겨워진답니다.
Breezin' 난이도 조절 또는 리맵하시고 불러주세요.
Topic Starter
Viun

Sonnyc wrote:

모든 난이도 공통으로 맨 처음에 볼륨 좀 줄이고 00:07:871에 볼륨 증가 넣어주셨으면 합니다. 수정

[Breezin']
  1. 00:17:408 (1) - 불필요한 뉴콤보로 생각됩니다.
  2. 00:20:388 (2,3) - 박자가 가장 쉬운 난이도 치고 많이 어려운 편입니다. 노트 배치도 밀집해서 되어 있기에 헷갈리기 쉽습니다. (3)을 삭제하시고 (2)를 00:21:382 (4)의 대칭 위치에 놓아 주시는게 이지 난이도로써 적절할 것입니다.
  3. 00:23:567 (2,3) - ^
  4. 00:27:144 (3) - 삭제 부탁해요.
  5. 00:36:084 (2) - 노트 삭제해 주세요. 키아이 부분의 1/2 박자가 강조되는 상황에서 직전의 장소에 1/2를 넣는 것은 효과가 덜합니다.
  6. 00:38:071 (1) - 3 노트 이후 1/2을 위해서 간격을 벌렸다는 것을 나타내기 위한 뉴콤이시겠지만 이 패턴이 반복적으로 나오기 때문에 뉴콤 스팸으로 여겨집니다. 모든것의 뉴콤을 제외하실 것을 부탁해요. (개인적으로 스택으로 1/2 표현해도 충분하다고 봅니다만 이렇게 하시는 거도 괜찮아요)
  7. 00:44:031 (3) - 꼭 (2)와 직선형이 되는 것을 고집하시는 것 보다 2칸 정도 밑으로 내려서 간격 유지해서 정삼각형 만드는 거도 나쁘지 않을것 같네요.
  8. 01:00:323 (1) - 여기 뉴콤에 대한 모든 난이도 공통의 의견입니다만 이니스라면 키아이 마지막 파트를 스택 뉴콤으로 끝냈을 것 같지는 않습니다.
  9. 01:18:999 (1) - 이전과의 통일성 위해서 뉴콤 삭제. 이전의 박자 제안도 고려해주세요.
모두 수정했습니다!
[Cruisin']
  1. 02:13:305 (4) - 1/3 박자입니다만 원래, 그러면 노말 치고 이상해지니까 노트 삭제 추천합니다.
수정
[Sweatin' & Hard ROCK!]
  1. 02:03:702 (5,1) - 현재 (4,5) 간격이 조금 미묘하고 박자도 1/3에서 1/2로 전환되는 부분이기 때문에 뉴콤을 (5)부터 시작하시는게 읽기가 편합니다.
  2. 02:10:060 (5,1) - ^
  3. 02:11:649 (4,1) - ^
  4. 02:21:782 (3,4,5) - 다음 매핑하실 때 부터 참고해 주세요. iNiS 스타일의 매핑은 3개의 키아이로 구성되어 있다면 1,2번째 키아이는 복붙을 통해서 유사성을 확보하는것이 맞지만 최종 키아이 부분에서는 3 복붙이 아닌 새로운 매핑을 통해서 새로운 스타일을 만들어내시는게 맞습니다. 복붙 3번이나 하면 플레이어 입장에서 지겨워진답니다.
수정 그리고 조언 감사합니다!
Breezin' 난이도 조절 또는 리맵하시고 불러주세요.
Nuolong
Hard Rock
I can't find anything wrong with this, but all it feels like you did was map 30% of the actual song. Way too much copy + paste going on. And then you go through breaks for 01:00:323 (11) - and 01:43:238 (11) - (look before these two breaks you just copy + pasted everything), the breaks are parts of the music that are unique where you could do something different. I like the type of mapping, but it's just waaayy too repetitive.

Sweatin'
You literally just put everything from Hard Rock, then flipped it, and make circle size bigger/changed other settings. Just. no.
I understand that it's a long map and therefore it's okay do just copy paste some parts, but come on, please be just a little less lazy.

Cruisin'
00:20:388 (4,5,6) - Uneven beat mapped in easier difficulty=hard to play for newbies
00:23:567 (2,3,4) - ^
00:26:746 (2,3,4) - ^
Too repetitive

*Just because music is repetitive doesn't mean you should have your fingers glued to copy and pasting, please at least try using some kind of different technique

Breezin'
CS too hard, 2.5?
00:23:567 (2,3) - This uneven beats seems a little bit hard to play with circles, for the easiest difficulty
01:14:628 (1,2,1,2,1,2,3,1,2,3,4,5,1,2,1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2) - Exactly the same to 00:31:713 (1,2,1,2,1,2,3,1,2,3,4,5,1,2,1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2) -
This difficulty is also too repetitive


Sorry if I sound mean, but THERE IS WAY TOO MUCH OF THE SAME EXACT PATTERN REPEATED RIGHT AFTER ANOTHER WHICH MAKES THE GAMEPLAY VERY BORING (Capital letters used to mark its importance, not that I'm mad or anything)
Good luck, though! Nice song. :3
Map is really good, but it would be x100000 times better if it didn't have so many repeats.
Topic Starter
Viun

NolanM wrote:

Hard Rock
I can't find anything wrong with this, but all it feels like you did was map 30% of the actual song. Way too much copy + paste going on. And then you go through breaks for 01:00:323 (11) - and 01:43:238 (11) - (look before these two breaks you just copy + pasted everything), the breaks are parts of the music that are unique where you could do something different. I like the type of mapping, but it's just waaayy too repetitive. OK, I'll think about the last part.

Sweatin'
You literally just put everything from Hard Rock, then flipped it, and make circle size bigger/changed other settings. Just. no.
I understand that it's a long map and therefore it's okay do just copy paste some parts, but come on, please be just a little less lazy. this is iNiS style. Ex) http://osu.ppy.sh/s/16424

Cruisin'
00:20:388 (4,5,6) - Uneven beat mapped in easier difficulty=hard to play for newbies
00:23:567 (2,3,4) - ^
00:26:746 (2,3,4) - ^ Umm... I think it's okay. I'll fix when once more pointed.
Too repetitive

*Just because music is repetitive doesn't mean you should have your fingers glued to copy and pasting, please at least try using some kind of different technique

Breezin'
CS too hard, 2.5? Nope
00:23:567 (2,3) - This uneven beats seems a little bit hard to play with circles, for the easiest difficulty
01:14:628 (1,2,1,2,1,2,3,1,2,3,4,5,1,2,1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2) - Exactly the same to 00:31:713 (1,2,1,2,1,2,3,1,2,3,4,5,1,2,1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2) -
This difficulty is also too Also, I think it's okay. I'll fix when once more pointed. repetitive


Sorry if I sound mean, but THERE IS WAY TOO MUCH OF THE SAME EXACT PATTERN REPEATED RIGHT AFTER ANOTHER WHICH MAKES THE GAMEPLAY VERY BORING (Capital letters used to mark its importance, not that I'm mad or anything)
Good luck, though! Nice song. :3
Map is really good, but it would be x100000 times better if it didn't have so many repeats.
Thank you! :)
polka
Hey from my modding queue!

General:

You have no easy mode and two hard modes.

Easy modes need to be less than 1.5 stars. You're almost a third over that.

Also, the 2nd and 3rd difficulties are practically the same in stars. I recommend you fix up the difficulty spread.

If you intend to make an easy and normal mode, I suggest turning down the SV by quite a bit.
Also, the last two difficulties are the exact same layout, just made harder. Please try your best to individually design each level.

EDIT: Sorry I did some research I understand what you intended here, now.

However, the layout itself is very nice. I spotted no critical issues. Nice mapping. Just spread out the difficulties a bit more. :?
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[General]
  1. Since Inis mapped in the style of EBA used the EBA samples, I suggest you should use those samples too! They can be located here: t/190357?hilit=+elite+beat+agents
  2. Maybe add alternative synthrock power pop hungry ghosts to the tags?
  3. Custom combo colours maybe? I'm thinking different shades of grey. 50 shades of grey lol
[Breezin']
  • Nothing, really. The diff is as good as possible.[/size]
[Cruisin']
  1. 00:16:216 (5,6,7,8,9) - Maybe make it one straight line? > http://puu.sh/hwGMl/31d2112658.jpg
  2. 00:49:594 (1,2,3,4,1) - Make this a square. It'll look better in my opinion > http://puu.sh/hwGWg/447cc1a118.jpg
  3. 01:32:509 (1,2,3,4,1) - Same thing as mentioned above.
  4. 02:32:907 (1,2,3,4,1) - Again, as mentioned above.

    Thats pretty much it.[/size]
[Sweatin']
  1. 00:11:448 (3) - Move one row down.
  2. 00:14:626 (3) - ^
  3. 00:38:468 (3) - Move it one row up. It just looks better. > http://puu.sh/hwHba/5f5a0ac482.jpg
  4. 00:47:607 (1) - Same thing ^
  5. 00:51:184 (3,4,5) - ^
  6. 00:54:363 (3,4,5) - ^
  7. 00:53:369 (6,7) - Move these two closer, and move 00:53:965 (1,2) - so that it looks like a triangle again.
  8. 00:57:541 (3) - Again, one up.

    Since the only problem is in the kiai part, and it just repeats itself, I don't think I should note all of it. BUT this does count for all kiai's.[/size]
[Hard ROCK!]

  • The Hard ROCK! diff is just the same as above, only vertically flipped. Again, I see no point in posting it here again, but mirrored vertically.[/size]
I really miss these iNiS maps. Good luck ranking it! :D
Topic Starter
Viun

Cancel wrote:


[General]
  1. Since Inis mapped in the style of EBA used the EBA samples, I suggest you should use those samples too! They can be located here: https://osu.ppy.sh/forum/t/190357?hilit ... eat+agents It is unlikely dare need to be changed.
  2. Maybe add alternative synthrock power pop hungry ghosts to the tags? OK
  3. Custom combo colours maybe? I'm thinking different shades of grey. 50 shades of grey lol I like the default color. ;)
[Breezin']
  • Nothing, really. The diff is as good as possible.[/size]
[Cruisin']
  1. 00:16:216 (5,6,7,8,9) - Maybe make it one straight line? > http://puu.sh/hwGMl/31d2112658.jpg OK
  2. 00:49:594 (1,2,3,4,1) - Make this a square. It'll look better in my opinion > http://puu.sh/hwGWg/447cc1a118.jpg ^
  3. 01:32:509 (1,2,3,4,1) - Same thing as mentioned above. ^
  4. 02:32:907 (1,2,3,4,1) - Again, as mentioned above. ^

    Thats pretty much it.[/size]
[Sweatin']
  1. 00:11:448 (3) - Move one row down. ^
  2. 00:14:626 (3) - ^ ^
  3. 00:38:468 (3) - Move it one row up. It just looks better. > http://puu.sh/hwHba/5f5a0ac482.jpg ^
  4. 00:47:607 (1) - Same thing ^ ^
  5. 00:51:184 (3,4,5) - ^ ^
  6. 00:54:363 (3,4,5) - ^ ^
  7. 00:53:369 (6,7) - Move these two closer, and move 00:53:965 (1,2) - so that it looks like a triangle again. I think it not so good.
  8. 00:57:541 (3) - Again, one up. ^

    Since the only problem is in the kiai part, and it just repeats itself, I don't think I should note all of it. BUT this does count for all kiai's.[/size]
[Hard ROCK!]

  • The Hard ROCK! diff is just the same as above, only vertically flipped. Again, I see no point in posting it here again, but mirrored vertically.[/size]
I really miss these iNiS maps. Good luck ranking it! :D
Thank you so much!
BanchoBot
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