Tablety do osu!

posted
Total Posts
128
Topic Starter
Marcin
Ze względu na to że w tamtym temacie trzeba przebierac kilkanascie stron by znalezc jakies info, pozbieralem to wszystko w kupe i oto jest:

Jaki tablet do osu!?



Sa dwie firmy które można polecić
  1. Huion - i jego seria H (najpopularniejszy h420)
  2. Wacom - tutaj troche więcej niżej


Na inne firmy nie warto patrzeć, bo zazwyczaj mają problem ze sterownikami / są ogromne (pentagram) / za drogie / niewygodne. I naprawde, jeżeli mówie że nie warto, to nie warto. Lepiej dozbierać te 100 zł więcej i kupić coś porządnego, co będzie starczeć na dłuższy czas. Chyba że ma się problemy ze sobą / nie kupuje za swoje, to wtedy można każdy zepsuć po prostu rzucając nim. :roll:

Uwaga, wydajność w osu!: nie opisuje tabletów pod względem ich działania w osu! ponieważ każdy opisany tablet sprawuje się tak samo pod względem technicznym tj. dokładność (w osu! wbrew pozorom duża nie jest potrzebna) jak i prędkość raportowania (starsze wersje wacoma mają 133hz, nowy wacom 200hz, tak samo huion). Tak, każdy jest równie dobry do osu! pod względem technicznym. Tak jest, nie musisz sie dopytywać czy aby napewno.


Huion

Dawno temu, za górami, za lasami, dostępny w biedronce na promocji, sprzedały sie jak ciepłe bułeczki. Wersja sprzedawana w tym sklepie to H420. Ciężko troche zdobyć, i jak nie możemy go znaleźć to lepiej sie nie starać, jego jakość jest przeciętna (ale proszę sie tym nie sugerować, o tym później).

Drugim modelem który można spotkać jest 420 (wersja bez H), jest to głównie osu!tablet (klik) który można czasami dostać w oficjalnym sklepie / jako nagroda za oficjalny turniej. Również ciężko go dostać, ponieważ są sprzedawane w seriach po 1000. Dodatkowo minusem tej wersji jest dostawa która może się troche ciągnąć, i również troche kosztować (15$ za dostawe, 30$ za tablet, daje nam 45$)

Innymi modelami od huiona na które również można spojrzeć są 580, K58.

To co charakteryzuje każdego huiona, to rodzaj zastosowanej technologi piórka - w przeciwieństwie do wacoma który opatentował zasilanie poprzez indukcje, huion wykorzystuje baterie AAA w długopisie, co znacznie obciąża go i powiększa. Dodatkowo, długopis jest zbudowany z marnej jakości plastiku, który łatwo można złamać nawet nie rzucając nim mocno (wystarczy go mocniej uderzyć np. rzucając z niewielkiej wysokości na biurko).

tl;dr
Modele:
- H420 (i odmiana 420)
- 580
- K58

Plusy:
- Tani
- Mały, podręczny

Minusy:
- Słabej jakości plastik
- Piórko zasilane baterią: inny ciężar i poręczność w przeciwieństwie do wacoma.
Wacom

Najpopularniejszy z dostępnych tabletów, jedyny tak naprawde polecany przez wszystkich. Piórko zbudowane na zasadzie indukcji, lekkie, Dla większości wygodne. Ze względu na swoja renome, również za nowy model trzeba troche więcej zapłacić, jest on o wiele wytrzymalszy od huiona (gracze z problemami mogą potwierdzić - wielokrotne rzucanie nie psuje piórka, jeżeli jesteś jednym z nich to jedyna opcja dla ciebie!).

Niedawno na promocji w biedronce dostępny również model Wacom One (przebrandowany CTL-470, CTL-471 na chiński rynek, niedawno wprowadzony u nas), jako tańsza alternatywa do nowego Wacom CTL-480. Innymi modelami polecanymi są najstarszy Wacom Bamboo CTL-460 (pierwsza generacja), Wacom Bamboo CTL-470 (druga generacja) i Wacom Intuos CTL-480 (trzecia generacja).

Tutaj mała dygresja, przy trzeciej generacji nastąpiła mała zmiana co do linii, linia Bamboo nadal istnieje, jednakże już pod nazwą Wacom Bamboo Pad (model CTH-300k lub CTH-301k). Jest to zupełnie inny tablet, do którego nie są dostępne sterowniki z możliwością zmiany obszaru gry, ten model jest odradzany, i lepiej go unikać. Tablety Wacom występują również w odmianach dotykowych (CTH zamiast CTL).

Dotyk do osu! jest całkowicie, bez wyjątków zbędny, więc jeżeli widzimy tańszego CTL, to brać bez zastanowienia. Modele CTH również oferują sterowanie piórkiem, lecz trzeba się upewnić czy jest ono zawarte w zestawie (nie opłaca sie dokupywać, chyba że dostaniemy od kogoś za małą cene).

tl;dr
Modele:
- CTL/CTH-460 (tylko używane, nieprodukowane)
- CTL/CTH-470 (tylko używane, nieprodukowane)
- CTL/CTH-480 (najnowszy, produkowany)
- CTL-471 (tańszy model, produkowany lecz troche trudniej dostępny [nadal łatwo])
Plusy:
- Indukcyjnie zasilane piórko (lekkie, nie wymaga baterii)
- Wytrzymalszy od huiona
- Ładne!

Minusy:
- Cena

Kiedy kupować tablet?



Jest to kwestia sporna. Wiekszość graczy powie Ci żeby nie kupować tabletu wyłącznie do osu!, kupować go przy okazji jeżeli interesujemy się grafiką, kupować tylko wtedy jeżeli już umiemy grać mapy >4 gwiazdki. Moja opinia jest taka:

- Jeżeli masz pieniędzy jak wody / spisz na nich - kupuj kiedy chcesz, kto bogatemu zabroni?

- Jeżeli nazbierałeś na wacoma / huiona - graj co najmniej rok / 9 miesięcy - zaufaj mi, po pół roku może ci się osu! znudzić, a jak kupisz w 3 miesiącu tablet, pograsz dwa miesiące i rzucisz w kąt, to już lepiej zachowaj te pieniądze na jakieś inne gry. Innym wskaźnikiem może też być umiejętność grania, jeżeli umiesz przejść na full combo mapy które mają więcej niż 4 gwiazdki (insane), i już próbujesz coś grać poziomy ekstra - możesz sie pokusić o tablet, ale silnie wskazane jest trzymanie sie tego co mówiłem - pograj troche dłużej.

- Jeżeli sądzisz że myszka cie ogranicza - bzdura, kompletna, tablet może sie wydawać łatwiejszy ponieważ oh ah, przecież 1:1 pozycja piórka i kursora na ekranie, nic bardziej mylnego! Tablet z początku wydaje sie łatwy, może dla niektórych nawet jest łatwiejszy od myszki, ale tak naprawde myszką można osiągnąć umiejętności na poziomie porównywalnym do średnio-zaawansowanego z tabletem. Przykładem może być nawet nasz polski gracz AmaiHachimitsu lub cptnXn którzy osiągneli swój rank przy pomocy myszki i klawiatury


FAQ:

Q: Czy musze umieć klikać na klawiaturze by grać na tablecie?
A: Na tablecie gra sie tylko z pomocą klawiatury.

Q: Nie przekonujesz mnie, ja jednak wole wydać 800 zł na tablet bo są lepsze, bo tak mi koledzy mówili
A: Wiekszego kitu ci wcisnąć nie mogli? (wydawanie więcej niż na modele podane wyżej jest całkowitą stratą pieniędzy, wyjątek jest jeżeli jesteś grafikiem przy okazji osu!)


Czegoś brakuje? pisać małe dzieci mateczki rossji!
Anti Fun
Ja bym radził dopisać coś o wymianie końcówek
Wiesz, trochę osób pyta się czy ścierają. Jak wiadomo, przy hooverowaniu praktycznie się nie zużywa, nie mam pojęcia jak jest przy rysowaniu piórkiem o tablet. Warto by było o tym wspomnieć
Mój znajomy do Huiona zrobił wkład z wykałaczki, i ponoć działa
Topic Starter
Marcin
O wymianie końcówek nie mam pojęcia, więc jak chce ci sie to napisz post a ja to do tematu wkleje.
Ssindossa
Dziękujemy za napisanie tego tematu. Na pewno wielu osobom się przyda, tak jak i mnie :)

Nadger taką wiadomość mi dzisiaj napisał na temat końcówek w tabletach do OSU!. mam nadzieje, że pomoże :3

Nadger wrote:

Do osu nie potrzebujesz wymieniać końcówek bo i tak ci nic to nie daje, przede wszystkim i tak gra się głównie ruszając penem w powietrzu, więc końcówka się nawet nie zużywa na dobrą sprawę, mam na tablecie rozegranych jakieś 35000 gier i nigdy mi nie przyszło do głowy żeby wymieniać końcówkę. Końcówki są po to żeby w programach graficznych tablet dobrze interpretował poziomy nacisku i takie tam inne gówna, a w osu to można nawet i bez końcówki grać
Advantan
Dobra robota Marcin. (^:
Kysko
Q: Czy musze umieć klikać na klawiaturze by grać na tablecie?
A: Na tablecie gra sie tylko z pomocą klawiatury.
Bez problemu mozna grac only tablet tak samo jak mozna only mouse
Bass
Albo grajac tap + keyboard
Snowy -
3 dni temu przesiadłem się z myszki na tablet i takie są o to moje pierwsze spostrzeżenia. Na myszce potrafiłem bez problemu grać już mapki 4.5-4.9 (2-3 missy przez cały utwór) podoba mi się granie na tablecie aczkolwiek po tych trzech dniach ciężko mi bez no-faila przejść mapki które na myszce robiłem bez większych problemów. Nie mam pojęcia ile zajmuje przyzwyczajenie się do grania na tablecie ale fakt, że od trzech dni zdobyłem 1pp napawa mnie smutkiem :(
Poruszyliście fakt, że penem się gra głównie w powietrzu. Serio? :D Ja gram dotykając końcówką tabletu, granie w powietrzu dla mnie wydaję się nierealne...
A co do tabletu to wygrałem 3 lata temu jakiś shitowy tablet firmy medion ale jak wcześniej wspomniałem gra mi się na nim bardzo fajnie.
Topic Starter
Marcin
A dokładny model podasz?

Co do przyzwyczajenia, staraj sie jednak w powietrzu, mi zajelo np. 2 tygodnie by dorównać myszce.
Snowy -
Jest to model Medion P82030

Edit: Jakie są korzyści z grania końcówką w powietrzu niż przy powierzchni?
simax
Odczucia casula playera, który po prostu lubi poklikać w kółka i w dupie ma ranking, co do gry na tablecie Wacom One (CTL-471):
- Jeżeli chodzi o ogólne przyzwyczajenie to tabletu to na moim poziomie gry zajęło mi to aby 5-6h,
- Mniej więcej po tym czasie potrafiłem już przechodzić to co przechodziłem na myszce, czyli jakieś małe mapki 4,5-5 gwiazdek,
- Na tablecie na pewno łatwiej mi się aimuje, jumpy jakoś łatwiej wchodzą, za to ze "streamami" (o ile na moim poziomie tak to można nazwać) jest ciężej,
- Próbowałem grać i z uniesionym piórem oraz sunąc rysikiem po tablecie - z uniesionym piórem dużo łatwiej i sprawniej. W tym tablecie (przynajmniej u mnie) jest taki mały problem, że jeżeli gramy z uniesionym piórem i dotkniemy ekranu tabletu podczas gry to następuje minimalne zaburzenie ruchu (ale idzie to ogarnąć) [nie wiem jak to jest kiedy nie używamy rysika, bo ponoć tak można xd]
- Sam tablet nie jest drogi (~150zł) ale nie żałuje, że go sobie zakupiłem nawet jeżeli gram raz na jakiś czas, gra się przyjemnie.

Chyba tyle.
Advantan
Zawsze się śmieję jak ludzie piszą, że grają już X czasu na tym i przesiadają się na to i nie mogą ugrać tych normali, które grali wcześniej.
A co do grania z penem w powietrzu. Trzymaj końcówkę nad powierzchnią.
Anti Fun
Graj penem bez końcówki, w moim huionie to działało
sten16
Cześć moze ktos podzielic sie informacjami na temat tabletów wacoom serii ctl 460 i 471 czym sie różnią bo niby parametry bardzo podobne a duza róznica ceny :shock: Pozdrawiam :D
Kysko
460 to stary model juz nie podukowany +ma 3 przyciski, 471 to nowszy model bez przyciskow funkcyjnych które imo są bezużyteczne
kuuuuba
Wielkie dzięki :) Myślę że WACOM Intuos Pen CTL-480S będzie dobrym wyborem :D
JulQa
Mam pytanie.Czy tablet osu!tablet (Huion 420)będzie jakkolwiek nadawał się do celów graficznych?
Anti Fun
Nie nadaje się kompletetnie do niczego poza osu
Gruby, ciężki pen, a nacisk działa jakby chciał a nie mógł
Do rysowania to tylko wacomy, i najlepiej coś lepszego niż ctl 480
O ile ciebie stać
LoliRafis0108
Mustang1x1 Nie tylko wacomy do rysowania :/
Ja uzywam ugee g5 i WEDLUG MNIE jest lepszy od wacoma ;)
Rori Vidi Veni
n,,,n,nxcvxcvvcxvcxklkjkljjkljklsdffsdfsdsd
show more
Please sign in to reply.

New reply