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Ito Kanako - Sky of Twilight [Taiko]

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TKS
This beatmap was submitted using in-game submission on 2017年9月22日 at 21:54:49

Artist: Ito Kanako
Title: Sky of Twilight
Source: エスカ&ロジーのアトリエ~黄昏の空の錬金術士~
Tags: Shade Atelier series Escha and Logy Alchemist Dusk 大和 Yamato
BPM: 216
Filesize: 9299kb
Play Time: 06:13
Difficulties Available:
  1. Oni (5.91 stars, 2410 notes)
Download: Ito Kanako - Sky of Twilight
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
れいりさん 鍵垢でデブデブ言ってしまって本当に申し訳ありませんでした
reg
おはようございます

[Oni]
  1. 00:33:348 (174) - d : 直前のパターンを見る限りdの方が良いと思います
    同じ理由で02:11:126 (110) をdに変更
  2. 00:42:654 (211) - d : ここだけボーカルに合わせるよりはドラムに合わせたほうが良いと思います
  3. 00:52:584 - add k
  4. 01:07:932 (352) - k
  5. 01:15:154 (405) - k : ここはボーカルに合わせた音取りのほうが良いと感じました
  6. 01:15:432 (407) - del : ボーカルに合わせた音取りの場合このノーツは不要だと感じました
    同じ理由で02:35:154 (258) をkに、02:35:432 (260)、04:28:765 (44) をdel
  7. 01:15:570 - add d : 01:15:432 (407) を消した場合に変なスペースが出来てしまうため
  8. 02:20:987 (153) - k
  9. 02:21:404 - add 1/4でdd : 直後のkを強調するためと、これを入れないと02:20:987 (153)をkにした時に単調になりがちかなと思いました
  10. 02:35:570 - add d : 02:35:432 (260) を消した場合に変なスペースが出来てしまうため
  11. 02:46:959 (357) - k : 直後のdddを強調するため
  12. 03:05:848 - add d : ドラムの音取りだけだと少し単調かなと思いました
  13. 03:05:987 (489) - k : 03:05:848をdにした場合ここはkにした方が良いと思います
    同じ理由で 03:07:515、03:10:293、03:11:959 にもdを追加、03:07:654 (499)、03:10:432 (518)、03:12:098 (528) をkに変更
  14. 03:42:307 (816) - d
  15. 03:42:376 - add k : ここのストリームの数は奇数にした方が良いと思いました
  16. 04:28:904 - add d : 04:28:765 (44) を消した場合に変なスペースが出来てしまうため
  17. 04:40:293 (140) - k : 直後のdを強調するため
offsetが少し早いと感じました 440くらいでも良いかなと思います!
なお上記のmodはoffsetが432の状態でmodしています

初めてのmodなので見にくい所が多々あると思いますごめんなさい;;
Topic Starter
TKS

azger wrote:

おはようございます

[Oni]
  1. 00:33:348 (174) - d : 直前のパターンを見る限りdの方が良いと思います
    同じ理由で02:11:126 (110) をdに変更 - fixed them.
  2. 00:42:654 (211) - d : ここだけボーカルに合わせるよりはドラムに合わせたほうが良いと思います - indeed :)
  3. 00:52:584 - add k - あまりしっくりこなかったのでそっとしておきます。
  4. 01:07:932 (352) - k - ドラムだけを拾いたいのでそのままにします。
  5. 01:15:154 (405) - k : ここはボーカルに合わせた音取りのほうが良いと感じました - ボーカル合わせでも一度ピッチが下がってるので d かな? k だと少し騒がしく感じました。
  6. 01:15:432 (407) - del : ボーカルに合わせた音取りの場合このノーツは不要だと感じました - finisherにしてないですがシンバル音です!
    同じ理由で02:35:154 (258) をkに、02:35:432 (260)、04:28:765 (44) をdel
  7. 01:15:570 - add d : 01:15:432 (407) を消した場合に変なスペースが出来てしまうため
  8. 02:20:987 (153) - k - got it! :lol:
  9. 02:21:404 - add 1/4でdd : 直後のkを強調するためと、これを入れないと02:20:987 (153)をkにした時に単調になりがちかなと思いました - 追加してちょっと周辺の音取りを変えました!
  10. 02:35:570 - add d : 02:35:432 (260) を消した場合に変なスペースが出来てしまうため
  11. 02:46:959 (357) - k : 直後のdddを強調するため - たかしに
  12. 03:05:848 - add d : ドラムの音取りだけだと少し単調かなと思いました
  13. 03:05:987 (489) - k : 03:05:848をdにした場合ここはkにした方が良いと思います
    同じ理由で 03:07:515、03:10:293、03:11:959 にもdを追加、03:07:654 (499)、03:10:432 (518)、03:12:098 (528) をkに変更 - ちょっとここらへんは良いアイデアが思い浮かばないので一旦保留にします・・・!
  14. 03:42:307 (816) - d - 下の変更と合わせてそのままにしておきます!
  15. 03:42:376 - add k : ここのストリームの数は奇数にした方が良いと思いました - バスドラムに合わせてどんを追加しました
  16. 04:28:904 - add d : 04:28:765 (44) を消した場合に変なスペースが出来てしまうため
  17. 04:40:293 (140) - k : 直後のdを強調するため - OK!!♥♥♥!!!!!!!!!♥♥♥!!!!♥!!!♥♥
offsetが少し早いと感じました 440くらいでも良いかなと思います!
なお上記のmodはoffsetが432の状態でmodしています

初めてのmodなので見にくい所が多々あると思いますごめんなさい;;
嘘つけ絶対modの練習してたゾ
テストプレイ出来てないのでオフセットはありがたい!!他も参考になった!!ありがとう!
Hanjamon
Hi TKS here a m4m :3

  • d=Don
    D=Big Don
    k=Katsu
    K=Big Katsu
[General]

  • All seems okay
[Oni]

  • 00:51:273 (262,263) - change these notes to d? i don't know how to explain but the next katsus sounds better with this d d d d k
    01:11:134 (372) - change this note to d? i think sounds good
    01:45:717 (627,628) - how about control+g these notes? (k d) sounds good imo
    03:27:477 (671) - change this note to k? i think sounds better
    03:34:977 (741) - maybe change this note to d, 03:35:254 (744) - to k and 03:35:532 (747) - to d? 03:34:236 (734,735,736,737,738) - these 1/3 sounds are the same as 03:34:791 (739,740,741,742,743) -
    05:05:440 (296,301) - would be nice these notes with K, are the same as 05:04:884 (291) - but maybe you wanted to keep this more simple because K dkd can be hard at this bpm ;w;
    06:09:190 (735,736,737,738,739,740) - i know you want to have consistency here but changing to d k - d k d k these notes sounds better imo >.<
I'm sorry for the short mod, i was looking all but the map is very nice, good luck TKS ^^/
Nofool
yo
awesome map and song ;_; no real big suggestions sorry

[Oni]
- 00:29:328 - from here, i prefer what you did at - 00:27:106 - (D d k dd dkkdk), you did it for less similarities but idk... - 00:29:884 (147) - as d probably because it sounds like - 00:29:328 (144) - but following the guitar melody would still be better here imo... you could even add k at - 00:27:801 - since you don't need to emphasize the previous k.
- 01:23:912 - ddddk k ddk would be better for the vocal than ddk ddk ddk here imo (3 ddk in a row at this bpm is a good way to waste some stamina for single tap players tho é_è...) but since it would not plays good because of the similar pattern at - 01:22:662 -, maybe also del - 01:22:870 (460) - ? (i mean del this + apply the first suggestion for - 01:23:912 -).
- 01:41:690 - this sounds a bit different so what i suggested above doesnt work here.
- 02:07:106 - if you feel like getting that long pattern a bit more complexe, my ideas: - 02:07:453 (66) -, - 02:08:009 (74) - and - 02:08:217 (77,78,79) - swap colors ? (guitar melody follow), or something like - 02:07:731 (70) - and - 02:08:565 (82) - swap colors ? (just something a little bit hard to read).
- 02:24:328 (179) - this could be a D ;_; (sounds like - 02:22:662 (170) -), and maybe even - 02:24:884 (184) -.
- 02:42:731 (320) - del ? to not get two long similar patterns in a row yet.
- 03:00:440 - then no problem here.
- 03:15:440 - this whole pattern should be in 1/3 no ? something like dkkddkd. else if you keep your structure, - 03:15:509 (560,562) - swap colors ? (well ok my combo broke there during playtest LOL).
- 03:20:092 - d here if you wanna challenge more our stamina hue.
- 03:29:467 - d here ? i can hear it.
- 03:33:773 - lol i am not even sure that this is still 1/3 here (same for that previous weird pattern), well whatever that's cool to play.
- 04:13:773 - best vocal part !_! (kuuu...)
- 04:22:106 - there could be a weird pattern here.
- move - 04:27:592 (32) - to - 04:27:731 - ?
- 04:36:412 - what about ddk ddddddk here instead of two ddddk ? (vocal).
- 05:31:273 (490) - del and add k at - 05:31:412 - , idk it just sounds logic, you did it at - 05:33:356 (504) - and earlier i think.
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Good luck' starred
Topic Starter
TKS

Nofool wrote:

yo
awesome map and song ;_; no real big suggestions sorry

[Oni]
- 00:29:328 - from here, i prefer what you did at - 00:27:106 - (D d k dd dkkdk), you did it for less similarities but idk... - 00:29:884 (147) - as d probably because it sounds like - 00:29:328 (144) - but following the guitar melody would still be better here imo... you could even add k at - 00:27:801 - since you don't need to emphasize the previous k. - fixed as D ddk dd dkkdk.
- 01:23:912 - ddddk k ddk would be better for the vocal than ddk ddk ddk here imo (3 ddk in a row at this bpm is a good way to waste some stamina for single tap players tho é_è...) but since it would not plays good because of the similar pattern at - 01:22:662 -, maybe also del - 01:22:870 (460) - ? (i mean del this + apply the first suggestion for - 01:23:912 -). - i want to respect the drums here. also "ddk ddk ddk" is the rarely pattern of my maps. so i want to keep own extra pattern lol
- 01:41:690 - this sounds a bit different so what i suggested above doesnt work here. - followed the drums, too.
- 02:07:106 - if you feel like getting that long pattern a bit more complexe, my ideas: - 02:07:453 (66) -, - 02:08:009 (74) - and - 02:08:217 (77,78,79) - swap colors ? (guitar melody follow), or something like - 02:07:731 (70) - and - 02:08:565 (82) - swap colors ? (just something a little bit hard to read). - current is fine. if i follow the guitar in stream, i also should add some notes at 02:04:884 - ~ 02:06:551 - for the guitar.
- 02:24:328 (179) - this could be a D ;_; (sounds like - 02:22:662 (170) -), and maybe even - 02:24:884 (184) -. - hmm, there is the cymbal indeed even though it's so weak. but idk why, that plays kinda weird for me. keep for now.
- 02:42:731 (320) - del ? to not get two long similar patterns in a row yet. - removed some.
- 03:20:092 - d here if you wanna challenge more our stamina hue. - lol, well this is not a challenging diff.
- 03:29:467 - d here ? i can hear it. - just an intentional blank. d k would connect good with next ddK.
- 03:33:773 - lol i am not even sure that this is still 1/3 here (same for that previous weird pattern), well whatever that's cool to play. - 1/3 is better here. the rhythm of the guitar is a bit unstable though *rude*
- 04:13:773 - best vocal part !_! (kuuu...) - take a rest. 8-)
- 04:22:106 - there could be a weird pattern here. - when i add a weird pattern, players ask me do you want to kill me? :lol:
- 04:36:412 - what about ddk ddddddk here instead of two ddddk ? (vocal). - it's fine already for the vocal imo :3
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Good luck' starred
thanks for the mod!!
please wait for me then :3
Hanjamon
No answer to my mod </3
Topic Starter
TKS
i did not have enough time to reply for mod post, so i have just answered the most recent mod. sorry but dont rush me.

Hanjamon wrote:

Hi TKS here a m4m :3

  • d=Don
    D=Big Don
    k=Katsu
    K=Big Katsu
[General]

  • All seems okay
[Oni]

  • 00:51:273 (262,263) - change these notes to d? i don't know how to explain but the next katsus sounds better with this d d d d k - d sounds empty for me. k works well for the vocal imo.
    01:11:134 (372) - change this note to d? i think sounds good - yes, sounds good as well. but i want to keep as a kat for now. i want to have simple patten just before KIAI.
    01:45:717 (627,628) - how about control+g these notes? (k d) sounds good imo - awesome.
    03:27:477 (671) - change this note to k? i think sounds better - i like current one :3
    03:34:977 (741) - maybe change this note to d, 03:35:254 (744) - to k and 03:35:532 (747) - to d? 03:34:236 (734,735,736,737,738) - these 1/3 sounds are the same as 03:34:791 (739,740,741,742,743) - - fixed.
    05:05:440 (296,301) - would be nice these notes with K, are the same as 05:04:884 (291) - but maybe you wanted to keep this more simple because K dkd can be hard at this bpm ;w; - i thought i wanted to put such a finisher there. well, got it because i don't think it's too hard lol
    06:09:190 (735,736,737,738,739,740) - i know you want to have consistency here but changing to d k - d k d k these notes sounds better imo >.< - sorry but it's fine for me. ;-;
I'm sorry for the short mod, i was looking all but the map is very nice, good luck TKS ^^/
thanks for the mod, and sorry to be late :o
JUDYDANNY
ご無沙汰しております。
from M4M Queue.
[Oni]
  1. 00:08:495 - remove? 緊張感を維持するよりも小休止を挟んだ方がよさそうでした。

  2. 06:04:051 - same,

  3. 00:11:551 (53,54,55,56,57) - ボーカル取りなのもわかりますが、それまでがバックの音をよく拾っているので急に緊張感が解けすぎたような感じがします。もう少し入れてみては。。?
    00:11:551 - ~ 00:13:217 - 流れを汲んででここまで詰めても悪くはないと思います。http://osu.ppy.sh/ss/9137678

  4. 00:40:856 - add d ?1つ、2つ前の部分(00:36:551 - ,00:38:773 - )と比較してギターの変化もあり、ハネ方としてもいい具合の形になっていると思います。

  5. 00:52:940 (276,277,278) - k? スネア的な役割で。

  6. 01:01:828 - change to k ? 単純にパーカッションフォローで。

  7. 01:15:162 (406,407,408) -, 02:35:162 (262,263,264) - change to kdd? シンバルを意識するよりも、ボーカル意識の方がプレイ感として自然に感じました。

  8. 02:51:134 - remove finish? その後のfinishがすぐ近いのと、音としては大して強くないので 1区切りをつける意識として消してみては?

  9. 02:52:662 - add finish? 強調させたいパートとしてアクセントが一瞬消えるような感じがしてさびしくなりました、パワー維持でfinish? というか個人的に欲しいだけです

    :?: 03:04:884 - ~~~ 公に楽譜が公開されていませんが(確認できませんでした)、ビートを考慮すると1/3(若しくは1/6)を混ぜた特殊なリズムではないでしょうか。
    • 03:04:884 - で1/3を4小節(or1/6を2小節)した後、03:08:217 - に1/4を1小節 のパターン
      (そして03:09:328 - でまた1/3を4小節以下略...)になります。03:22:662 - まで合計4セット同様
  10. 04:41:134 - remove? 実際にプレイしてみて音量がかなり落ちるので小休止がどこかしらに欲しいと思いました、バスドラフローで同様なパターンの箇所も見られたのでremoveするならここかなと

  11. 05:07:523 - add d? 1つ前の提案と逆でこちらは実際にプレイして音量が大して落ちていないので少し物足りなく感じました。

  12. 05:42:662 - add finish? 最後の最後の箇所なので盛り上げによりパワーを与えてもよい部分かと思います
合っていることは勿論のこと、密度・一貫性、またこれらの変化にも優れており、いい譜面でした!最後のkiaiのクライマックスも楽しかったです!
譜面の声を聞くのにもいい勉強になりました、おほしさま投げておきます
(まだmodを集めたい等あれば)泡が欲しくなったらいつでも呼んでください (¦3[___]
Good Luck!
Topic Starter
TKS

JUDYDANNY wrote:

ご無沙汰しております。
from M4M Queue.
[Oni]
  1. 00:08:495 - remove? 緊張感を維持するよりも小休止を挟んだ方がよさそうでした。

  2. 06:04:051 - same, -

  3. 00:11:551 (53,54,55,56,57) - ボーカル取りなのもわかりますが、それまでがバックの音をよく拾っているので急に緊張感が解けすぎたような感じがします。もう少し入れてみては。。?
    00:11:551 - ~ 00:13:217 - 流れを汲んででここまで詰めても悪くはないと思います。http://osu.ppy.sh/ss/9137678 - 一帯のパターンについて、ボーカル拾いたいマンですが2年半経った今思うとそうでもなかったような気がしたため、00:09:051 - からのカツは消して、その後の小節からご指摘の通り詰めてみました。

  4. 00:40:856 - add d ?1つ、2つ前の部分(00:36:551 - ,00:38:773 - )と比較してギターの変化もあり、ハネ方としてもいい具合の形になっていると思います。- 追加しました。00:42:940 - と比較して順々にノーツ増えてて更によいと思いました。

  5. 00:52:940 (276,277,278) - k? スネア的な役割で。 - 00:52:662 (273,274,275,276,277,278) - は全てドンで統一したかったのでこのままにします。

  6. 01:01:828 - change to k ? 単純にパーカッションフォローで。- 微妙なところですが、01:02:106 (320) - を強調したいのでこのままにします。

  7. 01:15:162 (406,407,408) -, 02:35:162 (262,263,264) - change to kdd? シンバルを意識するよりも、ボーカル意識の方がプレイ感として自然に感じました。 - 01:15:717 - ここからカカドンで下(?)に下げてる(???)ので、ドドカで一旦上げたいです。

  8. 02:51:134 - remove finish? その後のfinishがすぐ近いのと、音としては大して強くないので 1区切りをつける意識として消してみては? - fixしました。

  9. 02:52:662 - add finish? 強調させたいパートとしてアクセントが一瞬消えるような感じがしてさびしくなりました、パワー維持でfinish? というか個人的に欲しいだけです - 1/2で隣接したノーツも無いしたしかにそちらの方がバランスがよさそうです。

    :?: 03:04:884 - ~~~ 公に楽譜が公開されていませんが(確認できませんでした)、ビートを考慮すると1/3(若しくは1/6)を混ぜた特殊なリズムではないでしょうか。
    • 03:04:884 - で1/3を4小節(or1/6を2小節)した後、03:08:217 - に1/4を1小節 のパターン
      (そして03:09:328 - でまた1/3を4小節以下略...)になります。03:22:662 - まで合計4セット同様
    - ここどうしようかなーって悩んでててとりあえずBAT来てからでいいか~と放置してましたが修正しました。 あと、03:21:549 - から4/4ですが、03:24:882 - にもう一回4/4の赤線ひきました。Nightcoreプレイヤーに配慮しました。

  10. 04:41:134 - remove? 実際にプレイしてみて音量がかなり落ちるので小休止がどこかしらに欲しいと思いました、バスドラフローで同様なパターンの箇所も見られたのでremoveするならここかなと - かなり悩みましたがこのままにします。ドンをドンドン使っていきたいパートなのでその流れは維持したいです。

  11. 05:07:523 - add d? 1つ前の提案と逆でこちらは実際にプレイして音量が大して落ちていないので少し物足りなく感じました。 - 追加しました

  12. 05:42:662 - add finish? 最後の最後の箇所なので盛り上げによりパワーを与えてもよい部分かと思います - 盛り上がりについては 05:47:104 - の大音符で十分な気がしました。小節的には大音符があってもおかしくないのですが、強い音が無いせいか、少し浮いてしまっているように感じます。
合っていることは勿論のこと、密度・一貫性、またこれらの変化にも優れており、いい譜面でした!最後のkiaiのクライマックスも楽しかったです!
譜面の声を聞くのにもいい勉強になりました、おほしさま投げておきます
(まだmodを集めたい等あれば)泡が欲しくなったらいつでも呼んでください (¦3[___]
Good Luck!
mod大変参考になりました。また、たくさんのお星様をいただきありがとうございます。

赤線いっぱい引いたら1msずつズレていくバグまだ直ってないのかーと驚きましたが、
3msくらいしかズレていないのでとりあえずこのままにします。
本気で修正しようと思うと小節線消すための赤線更に追加したりで大変なので・・

ありがとうございました。
JUDYDANNY
バブル光線
Hype!
Raiden
are you waiting for someone else?
Topic Starter
TKS
nope 🤔
Raiden
quick mod

general
03:21:549 - reset should be done at 03:20:716 - because there are two 2/4 guitar bars here, leaving it as 4/4 works better barline-wise
then reset back to 3/4 at 03:21:827 -
and back to 4/4 at 03:22:660 -
03:24:882 - up to you to delete this one or to keep it for NC beat
this would work just fine imo

map
04:22:104 - why not map these? they are super prominent and it kinda threw me off to have this unmapped lol
05:19:048 (407,408,409,410,411,412) - this is evil :angery:
05:55:993 - even when the song drastically slows pace, this overlap may cause unwanted reading spikes. consider smoothing it out.

a simple yet effective map :D

call me back
Topic Starter
TKS
;)

Raiden wrote:

quick mod

general
03:21:549 - reset should be done at 03:20:716 - because there are two 2/4 guitar bars here, leaving it as 4/4 works better barline-wise
then reset back to 3/4 at 03:21:827 -
and back to 4/4 at 03:22:660 -
03:24:882 - up to you to delete this one or to keep it for NC beat
this would work just fine imo - fixed them. goes with correct NC beat. じゅださんもありがとう :roll:

map
04:22:104 - why not map these? they are super prominent and it kinda threw me off to have this unmapped lol - there is no problem to map from 04:22:104 - to 04:22:659 - . however 04:22:729 - to 04:24:187 - has quite unstable drums. empty should be fine.
05:19:048 (407,408,409,410,411,412) - this is evil :angery: - you ecchi.
05:55:993 - even when the song drastically slows pace, this overlap may cause unwanted reading spikes. consider smoothing it out. - fixed as 0.8x. i have noticed the beginning has also 0.8x sv anyways.

a simple yet effective map :D - when i feel earthquake my hand automatically go to the di

call me back
thanks a lot!!!!!!111

added tag "and"
JUDYDANNY
バブル光線 Take2
Raiden
05:56:062 - smoothing it out means to gradually decrease SV lol
Raiden
when I feel good map, my hand automatically go to the qualify. I press the qualify and I feel I rank maps. All becoming calm.
Topic Starter
TKS

Raiden wrote:

when I feel good map, my hand automatically go to the qualify. I press the qualify and I feel I rank maps. All becoming calm.
https://www.youtube.com/watch?v=rlqIBIEC0sI
Surono
woooghhhhhh *------------*

Hello granpataiko
toara_fict
finally :)
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