Final Fantasy X|V: Stormblood

posted
Total Posts
133
show more
Mogsy
Maining SCH on Hyperion.

Haven't played in about a week, but I'll be catching up this weekend. Gotta actually start coil progress/gear upgrades but my net seems to hate this game.
dkun

Tasha wrote:

There's actually a fair amount of us (dkun / ephemeral / agnes / myself / etc.) that play FFXIV. We're all on Leviathan

Personally play a WHM, though use NIN/DRG/SMN on some older content to keep it interesting. Currently working on T13 (Final Coil of Bahamut - Turn 4) with my raid group on Leviathan, though I've been away for two weeks so I've missed out on loot and such.
Hit us up if you're on Leviathan.

Can provide character names of most of us (there's quite of an osu! population on board).

ps: I think I've lost control of my life
Zerostarry
Started the free trial to see how the game is, will start on leviathan i guess :U
neurosis
.
a1l2d3r4e5d6
Gonna start playing this again when my exams and high school finishes. \o/

I'm gonna have fun again like last time! during the beta testing for ps3. :p

The adventures of Yuuki Nyan continues! xD
Zerostarry
levelling up lancer but idk, might switch in the future. I'm doing quests and fighting monsters at my level but i can't take on 2-3 at a time, idk if i'm bad or dumb or not supposed to be doing that, but i'm not used to this kind of combat (more actiony stuff like tera and wildstar im familiar with)
Gumpy

Princess wrote:

levelling up lancer but idk, might switch in the future.
When you reach level 10 you can switch to whatever class you want
dkun

emmy wrote:

i'm on marbolo ; ;
that's the "recommended" server for NA because it's such ass. I cry 4 u ;;;;;;
neurosis
.
Gumpy
Triple Triad is the greatest thing added to this game.
[Min]
I've played but my subbing ran out so I don't anymore. When I get a better graphics card maybe i'll continue it. I don't remember what server I was in :^(
exeNeko
i played alpha and beta but quit like 2 months after the release cause there was no content at all ._. ...
did they add lots of new stuff worth playing ? except from the gold saucer... which alone made me think about playing it again ^~^

i mean ... ff7 memories and triple triad was amazing in ff8... tho i liked the quadra -dont know the name anymore- thing card game of ff9 a bit better.
dkun

emmy wrote:

i wish i could server change. there's too many bad players

also i finished my silly zeta weapon
i'll foot the bill for it if you really want to. :)

exeNeko wrote:

i played alpha and beta but quit like 2 months after the release cause there was no content at all ._. ...
did they add lots of new stuff worth playing ? except from the gold saucer... which alone made me think about playing it again ^~^

i mean ... ff7 memories and triple triad was amazing in ff8... tho i liked the quadra -dont know the name anymore- thing card game of ff9 a bit better.
it's worth it if you're interested in playing the game again (with ARR being in).
Topic Starter
mashedpopoto
I play on Tonberry, Japanese datacentre.

It's the closest server to where I live but I still get like 200+ ping. dodging aoe is a nightmare Q_Q

Such is life in the land downunder.
Sylvaril
Playing on Balmung grinding stuff.
neurosis
.
dkun
I don't think I've ever posted this, but my FC hit its biggest milestone to date a few weeks ago.

emmy wrote:

exeNeko wrote:

i played alpha and beta but quit like 2 months after the release cause there was no content at all ._. ...
did they add lots of new stuff worth playing ? except from the gold saucer... which alone made me think about playing it again ^~^

i mean ... ff7 memories and triple triad was amazing in ff8... tho i liked the quadra -dont know the name anymore- thing card game of ff9 a bit better.
there's a lot of content for returning players, but it's exhausted pretty quickly. tt and the golden saucer were implemented pretty poorly too but you might still enjoy them.
imo GS/TT was a big disappointment. the end-game content from ARR (2.0) to now isn't half bad, but as stated, is easily exhausted with a decent group of people willing to put time in. but if GS is the only thing that is giving you the incentive to come back, then prepare to be disappointed. they're promising a much more expansive GS with expansion, but alas. we're stuck with what we have now.

tl;dr - it doesn't hurt to check the game out again, there's quite a bit added in now and some QoL changes that you might like. gs/tt is a big turn-off for me at least. don't hold your breath!

emmy wrote:

dkun wrote:

i'll foot the bill for it if you really want to. :)
ahh that's really tempting!! unfortunately i couldn't convince any of my tiny fc to come with me.
offer's always on the table!
Gumpy
I would join the FC, but at the same time I found a really nice and helpfull one.
Sylvaril
Grats on the mansion! Sadly the item limit is kinda low to decorate it nicely. Me and a friend dropped money together and bought a medium house on balmung.. was kinda lucky since not a single house is left in any wards.
dkun

PandoraCS5 wrote:

Grats on the mansion! Sadly the item limit is kinda low to decorate it nicely. Me and a friend dropped money together and bought a medium house on balmung.. was kinda lucky since not a single house is left in any wards.
Thanks! This was originally our problem, but with some tricks from a few people, notably Ephemeral (thanks again, our house looks amazing because of you!), it actually looks like a fully furnished mansion. Who knew spare walling would've been so useful?

Gumpyyy wrote:

I would join the FC, but at the same time I found a really nice and helpfull one.
Aren't you on another server anyways? o_O
show more
Please sign in to reply.

New reply