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Faylan - Shuumatsu no Fractal

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kajiyatta
This beatmap was submitted using in-game submission on 2017年1月14日 at 23:26:22

Artist: Faylan
Title: Shuumatsu no Fractal
Source: Grisaia no Kajitsu -LE FRUIT DE LA GRISAIA-
Tags: frontwing eroge opening visual novel グリザイアの果実
BPM: 171
Filesize: 19377kb
Play Time: 01:53
Difficulties Available:
  1. Easy (1.36 stars, 110 notes)
  2. Hard (3.24 stars, 276 notes)
  3. Normal (1.76 stars, 152 notes)
  4. Insane (4.4 stars, 365 notes)
Download: Faylan - Shuumatsu no Fractal
Download: Faylan - Shuumatsu no Fractal (no video)
Information: Scores/Beatmap Listing
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Chaoslitz


[Easy]
  1. 00:41:786 (2,3) - Fix blanket
  2. 01:13:365 (1,2) - ^
[Normal]
  1. 00:25:996 (4) - Move the slider tail upper
  2. 00:30:031 (2,3) - Try to have a blanket here?
  3. 00:39:330 (3) - Rotate clockwise 20 degree for a better flow
  4. 01:32:137 (5,1) - Fix the blanket
[Hard]
  1. 00:20:558 (8) - Move to x:432 y:128
  2. 00:24:768 (3,4) - Fix blanket
[Insane]
  1. Good diff owo, no problem

Nice mapset~
Topic Starter
kajiyatta

Chaoslitz wrote:



[Easy]
  1. 00:41:786 (2,3) - Fix blanket
  2. 01:13:365 (1,2) - ^
[Normal]
  1. 00:25:996 (4) - Move the slider tail upper
  2. 00:30:031 (2,3) - Try to have a blanket here? It looks enough I suppose.
  3. 00:39:330 (3) - Rotate clockwise 20 degree for a better flow
  4. 01:32:137 (5,1) - Fix the blanket
[Hard]
  1. 00:20:558 (8) - Move to x:432 y:128 Current way looks better.
  2. 00:24:768 (3,4) - Fix blanket
[Insane]
  1. Good diff owo, no problem

Nice mapset~
No comment = fixed.
Thanks for modding.
lorzen
M4Mです!
全部自分だったらこうするみたいな提案です
[Easy]
00:17:400 - 他の難易度でも同じですが ここからオブジェクト置いていった方が違和感無いように感じました

[Normal]
00:04:067 (6) - オブジェクト追加

[Hard]
01:30:382 (2) - Ctrl+G

[Insane]
00:23:716 - kiaiタイム入ってるので削除
00:40:558 - オブジェクト追加
01:06:698 (4) - 自分だったらスタックさせないで離して配置します
01:45:646 (2,3) - サークルを削除して1/4スライダーに
01:49:154 (5,6) - やりづらさを感じたので下のように
楽しい譜面だと思います
がんばってください! ;)
Topic Starter
kajiyatta

lorzen wrote:

M4Mです!
全部自分だったらこうするみたいな提案です
[Easy]
00:17:400 - 他の難易度でも同じですが ここからオブジェクト置いていった方が違和感無いように感じました downbeatから配置したいので保留で。多いようなら変更します。

[Normal]
00:04:067 (6) - オブジェクト追加

[Hard]
01:30:382 (2) - Ctrl+G

[Insane]
00:23:716 - kiaiタイム入ってるので削除 演出目的で入れてたんだけど、今ダメなのかちょっと分からないので確認します。
00:40:558 - オブジェクト追加 無しのほうが曲にあってる感じがするのでこのままで。
01:06:698 (4) - 自分だったらスタックさせないで離して配置します今のところ保留で
01:45:646 (2,3) - サークルを削除して1/4スライダーにボーカルとかはっきり分かればそれでもいいけど微妙なのでこのままで。
01:49:154 (5,6) - やりづらさを感じたので下のように リマップしました
楽しい譜面だと思います
がんばってください! ;)
書いてないところは修正しました。
Mofありがとー
Abe Nana

Hi. From -Chata- & K.P's Modding Queue M4M

Red : Unrankable issue / must fix.
Blue : Should be fixed / highly suggested.
Black : Just suggestion.

[General]
  1. Offset : -143に引っ張ってください。ずれてます。-143でTimingがあってるかは確信つきませんが。Kiai TimeがDown beatに入ってておかしいと思ってよく見たらずれてました。00:01:260 - 前の歌詞は無関係でここからTiimingが始まるので変えてみて判断してください
[Easy]
  1. 00:02:137 (2,3,4) - 00:49:154 (1,2,3) - GridによるSpacingのズレが気になるのでGrid Snapを外して正しましょう
  2. 00:09:856 - ここの緑線を00:09:681 (1) - ここへ
  3. 00:42:137 (3) - Blanket。普通に点ひとつのスライダーでいいかと思いますが
  4. 01:23:189 - 01:29:154 - 01:30:382 - 01:34:067 - 01:38:453 - 01:39:681 - 不要な緑線
[Normal]
  1. 00:09:768 - 00:09:856ここにある緑線をここへ。Hard,Insaneもです。
  2. 00:29:330 (1,2,3) - どうせならこんな形をしてみるのはどうかなと思いますが
  3. 01:48:453 (3) - NC。
  4. 01:27:224 - 01:38:453 - 不要な緑線
[Hard]
  1. Hardにしては通常的なジャンプが多すぎて遠い気がします。ちょっとやってみた感では不自然なほどに。
  2. 00:22:839 (5,6,7) - 5から6、6から7の距離の差が不自然すぎて意味不明と思うくらいです。
  3. 00:26:172 (6,7,1) - 00:27:575 (3,4,5) - 強引な気がするジャンプです。
  4. 00:35:470 (2,3,4,5,6,7,8,9,10,1,2,3,4) - ここは私が教えたOffstに変えると音のずれた赤線拍子だらけのところだし00:37:224 (8,9,10,1) - ここの流れも強引です。
  5. 00:55:119 (2,3,4) - 直線的方向の単発でも叩きにくいのに途中でこんなジャンプが入れたら困難です。特にこれはHardなのでそんなのにもっと気を使わないとダメです
  6. 00:58:979 (1,2,3) - 今までのジャンプが音の強調の元に従ったものとしてもこれは納得の範囲外のジャンプです。
  7. 01:22:663 (6) - 01:48:453 (5) - Insaneと同じになるようNC
  8. 01:33:014 (2,3,4,5,6) - ここのパターンも難易度崩壊だと思います
    根本的の問題としてOffsetが変わると今の白線が赤線になるので全部ずれることになります。その以後にHardとしてはジャンプが難しすぎます。この難易度は多めの改良が必要だと思います
[Insane]

  • Test playさせてもらいましたが、普通にSS(寸前)まで行ったので難易度的に問題はないと思いますが、ちょっと気になるところがいくつかアッたのでそこだけを。
  1. 01:19:242 (6,1) - こんなパターンの場合の注意点は2つありますが、1つ目は向きを変えることで2つ目は01:18:891 (2,3,4,5,6) - ここと同じスペーシングを取ることです。流れは01:19:330 (1) - ここから変わるのでこの以前、01:19:242 (6,1) - ここまでは以前の流れを持たなとダメなんです。
  2. 01:32:137 (1) - 01:20:909 (1) - この2つのスライダーが読みづらいと思うんですが、0.5の速度を使ってこんなにスペーシングを広げておいたら1/2のスライダーにしか見えないので、0.6~0.75程度にして距離ももうちょっと近くするべきかと思います。
Topic Starter
kajiyatta

-Chata- wrote:


Hi. From -Chata- & K.P's Modding Queue M4M

Red : Unrankable issue / must fix.
Blue : Should be fixed / highly suggested.
Black : Just suggestion.

[General]
  1. Offset : -143に引っ張ってください。ずれてます。-143でTimingがあってるかは確信つきませんが。Kiai TimeがDown beatに入ってておかしいと思ってよく見たらずれてました。00:01:260 - 前の歌詞は無関係でここからTiimingが始まるので変えてみて判断してください
Rankedしてるバージョンと同じTimingにしているので、これで問題ないはず…
[Easy]
  1. 00:02:137 (2,3,4) - 00:49:154 (1,2,3) - GridによるSpacingのズレが気になるのでGrid Snapを外して正しましょう fixed
  2. 00:09:856 - ここの緑線を00:09:681 (1) - ここへ fixed
  3. 00:42:137 (3) - Blanket。普通に点ひとつのスライダーでいいかと思いますが fixed.
  4. 01:23:189 - 01:29:154 - 01:30:382 - 01:34:067 - 01:38:453 - 01:39:681 - 不要な緑線 いくつか削除
[Normal]
  1. 00:09:768 - 00:09:856ここにある緑線をここへ。Hard,Insaneもです。fixed
  2. 00:29:330 (1,2,3) - どうせならこんな形をしてみるのはどうかなと思いますが fixed
  3. 01:48:453 (3) - NC。 Hardと同じ理由で
  4. 01:27:224 - 01:38:453 - 不要な緑線 音量変えてます
[Hard]
  1. Hardにしては通常的なジャンプが多すぎて遠い気がします。ちょっとやってみた感では不自然なほどに。
  2. 00:22:839 (5,6,7) - 5から6、6から7の距離の差が不自然すぎて意味不明と思うくらいです。 ここはInsane同様、Finishを置いているのでジャンプさせています。
  3. 00:26:172 (6,7,1) - 00:27:575 (3,4,5) - 強引な気がするジャンプです。ここも保留で。
  4. 00:35:470 (2,3,4,5,6,7,8,9,10,1,2,3,4) - ここは私が教えたOffstに変えると音のずれた赤線拍子だらけのところだし00:37:224 (8,9,10,1) - ここの流れも強引です。
  5. 00:55:119 (2,3,4) - 直線的方向の単発でも叩きにくいのに途中でこんなジャンプが入れたら困難です。特にこれはHardなのでそんなのにもっと気を使わないとダメです オフセットの問題は上に書いたとおりなので、大丈夫だと思います。
  6. 00:58:979 (1,2,3) - 今までのジャンプが音の強調の元に従ったものとしてもこれは納得の範囲外のジャンプです。 fixed.
  7. 01:22:663 (6) - 01:48:453 (5) - Insaneと同じになるようNC Insane以外は8拍子毎にNC打ってるのでこのままで。
  8. 01:33:014 (2,3,4,5,6) - ここのパターンも難易度崩壊だと思います fixed.
    根本的の問題としてOffsetが変わると今の白線が赤線になるので全部ずれることになります。その以後にHardとしてはジャンプが難しすぎます。この難易度は多めの改良が必要だと思います
    NormalとInsaneの間でバランスを取ろうとした場合、Hardでそれなりのジャンプを入れることは間違っていないと思います。確かに全体的に距離のあるジャンプ配置が多いですが、Finishを用いるところ(音が強調されているところ)でジャンプさせるようにしているので、そこまで不規則な配置ではないと思います。
[Insane]

  • Test playさせてもらいましたが、普通にSS(寸前)まで行ったので難易度的に問題はないと思いますが、ちょっと気になるところがいくつかアッたのでそこだけを。
  1. 01:19:242 (6,1) - こんなパターンの場合の注意点は2つありますが、1つ目は向きを変えることで2つ目は01:18:891 (2,3,4,5,6) - ここと同じスペーシングを取ることです。流れは01:19:330 (1) - ここから変わるのでこの以前、01:19:242 (6,1) - ここまでは以前の流れを持たなとダメなんです。 アレンジしました
  2. 01:32:137 (1) - 01:20:909 (1) - この2つのスライダーが読みづらいと思うんですが、0.5の速度を使ってこんなにスペーシングを広げておいたら1/2のスライダーにしか見えないので、0.6~0.75程度にして距離ももうちょっと近くするべきかと思います。 ×0.75に
Thanks for modding.
koreapenguin

Hi. From -Chata- & K.P's Modding Queue Normal Mod

Heeeeeyyy Yo kajiyatta <3


General
  1. Seem fine :D

Easy
  1. Nothing to say

Normal
  1. 00:03:365 (4) - there is haven't anysounds, also it's some weird. so how about change just circle ? like this http://puu.sh/eiuvh/6844777a4d.jpg i think it's better

Hard
  1. hard diff is feel so little bit hard cuz some jumps, but up down is really really good. just some jump pattern is doesn't fit this diff
  2. 00:22:839 (5,6,7,8) - it's really really hard to read on AR7 or low AR so i don't want recommend this... make more easier to read. don't look around only your view. and about jump if you followed song's up down then 00:22:312 (4,5,6) - maintain distance here. 00:22:751 - 00:22:926 - same music
  3. 00:38:979 (4) - if you give jump then http://puu.sh/eixZ7/3b1188372e.jpg it's right fit by song
  4. 01:17:751 (3) - how about move more down? like this http://puu.sh/eiz4n/c92a14e02f.jpg it would be easier to play and i don't think 01:17:751 (3,4) - there jump is fit that point

Insane
  1. about tick rate, do you think it's fit the song? i don't think so... change 1 tick rate same as other diff
  2. 00:42:488 (2) - yea how about more close with 00:42:663 (3) - this slider? i think so if you give jump then 00:42:400 - here is right, as song's fit
  3. 01:44:768 (5,6) - i don't think this jump is fit with song... there is have any some special? right? well it's Insane diff don't mind about this also it's up to you
  4. 01:47:751 (4) - how about move to x80 y192? seem flow is better than previous positoin
  5. 01:48:979 (3) - you really should listen the song carefully again, there is no sound at 01:49:067 - 01:49:242 - or am i deaf? ...
that's all :D <3333333333
Topic Starter
kajiyatta
double posted.
Topic Starter
kajiyatta

koreapenguin wrote:


Hi. From -Chata- & K.P's Modding Queue Normal Mod

Heeeeeyyy Yo kajiyatta <3


General
  1. Seem fine :D

Easy
  1. Nothing to say

Normal
  1. 00:03:365 (4) - there is haven't anysounds, also it's some weird. so how about change just circle ? like this http://puu.sh/eiuvh/6844777a4d.jpg i think it's better

Hard
  1. hard diff is feel so little bit hard cuz some jumps, but up down is really really good. just some jump pattern is doesn't fit this diff
  2. 00:22:839 (5,6,7,8) - it's really really hard to read on AR7 or low AR so i don't want recommend this... make more easier to read. don't look around only your view. and about jump if you followed song's up down then 00:22:312 (4,5,6) - maintain distance here. 00:22:751 - 00:22:926 - same music
  3. 00:38:979 (4) - if you give jump then http://puu.sh/eixZ7/3b1188372e.jpg it's right fit by song This spacing is ×1.77 so I suppose it is ok.
  4. 01:17:751 (3) - how about move more down? like this http://puu.sh/eiz4n/c92a14e02f.jpg it would be easier to play and i don't think 01:17:751 (3,4) - there jump is fit that point

Insane
  1. about tick rate, do you think it's fit the song? i don't think so... change 1 tick rate same as other diff
  2. 00:42:488 (2) - yea how about more close with 00:42:663 (3) - this slider? i think so if you give jump then 00:42:400 - here is right, as song's fit
  3. 01:44:768 (5,6) - i don't think this jump is fit with song... there is have any some special? right? well it's Insane diff don't mind about this also it's up to you
  4. 01:47:751 (4) - how about move to x80 y192? seem flow is better than previous positoin
  5. 01:48:979 (3) - you really should listen the song carefully again, there is no sound at 01:49:067 - 01:49:242 - or am i deaf? ... No drum sound here, but back music is keeping, so I placed as you see.
that's all :D <3333333333
No comment = fixed.
Thanks for modding!
lit120
[general]
  1. the spread between NH .-. u should add more notes on N in order to get 2* or have a slider in 1/2 note somewhere like that
  2. yeah, about the hitsounds, idk. i know this is an old map, so idk how2deal with this, cuz i rly don't want to tell ya that u have to do sth with the hitsounds on some parts .-.
[easy]
  1. 01:18:453 (1) - yeah, i know that this is an old map, but since there's a rule about the spinner, u should levae 4/1 gap here, so the newbies won't have their hard time to make it quick for react. end it here 01:19:856 - . don't worry, it looks rly suitable there
[normal]
  1. u can take a look at the ranked ver. map for the example .-.
  2. 01:20:733 (4) - i'd just make 2 1/2 note instead here
  3. 01:40:382 (4) - http://puu.sh/tmhjy/59c78b766e.jpg
  4. 01:48:979 (4) - use 2 1/1 notes instead
[hard]
  1. 00:00:382 (1,2) - this is kinda sudden with a huge spacing gap. it's just a vocal, so it doesn't have to be a huge gap jump here
  2. 00:23:189 (6,1) - this is kinda confusing to read. and also, use this timeline instead http://puu.sh/tmhBN/6f03fb7a86.jpg
  3. 00:37:926 (1,2,3) - not entirely sure whether u did a triangle pattern here or what
  4. 01:06:347 (6,7,8) - this is weird for the play. try this http://puu.sh/tmhLz/3cf87573b1.jpg
  5. 01:18:979 (7) - try this http://puu.sh/tmhW0/09c965d72b.jpg
  6. 01:25:996 (5) - u should have a note at 01:26:347 - instead
[insane]
  1. 01:18:891 (2,3,4,5,6) - the stream starts at 01:19:154 (5) - ya know .-.
  2. 01:32:137 (1) - remove nc
  3. 01:48:453 (1,2,3,4,5) - http://puu.sh/tmizr/0c53a43214.jpg the right note
gl
Topic Starter
kajiyatta

lit120 wrote:

[general]
  1. the spread between NH .-. u should add more notes on N in order to get 2* or have a slider in 1/2 note somewhere like that
    I just suppose it's allowable because the spread is consecutive order, but your opinion is correct. So maybe I'll remap this.
  2. yeah, about the hitsounds, idk. i know this is an old map, so idk how2deal with this, cuz i rly don't want to tell ya that u have to do sth with the hitsounds on some parts .-.
[easy]
  1. 01:18:453 (1) - yeah, i know that this is an old map, but since there's a rule about the spinner, u should levae 4/1 gap here, so the newbies won't have their hard time to make it quick for react. end it here 01:19:856 - . don't worry, it looks rly suitable there
[normal]
  1. u can take a look at the ranked ver. map for the example .-.
  2. 01:20:733 (4) - i'd just make 2 1/2 note instead here There is almost no difference if I change.
  3. 01:40:382 (4) - http://puu.sh/tmhjy/59c78b766e.jpg
  4. 01:48:979 (4) - use 2 1/1 notes instead I just follow th vocal on here.
[hard]
  1. 00:00:382 (1,2) - this is kinda sudden with a huge spacing gap. it's just a vocal, so it doesn't have to be a huge gap jump here
  2. 00:23:189 (6,1) - this is kinda confusing to read. and also, use this timeline instead http://puu.sh/tmhBN/6f03fb7a86.jpg
  3. 00:37:926 (1,2,3) - not entirely sure whether u did a triangle pattern here or what
  4. 01:06:347 (6,7,8) - this is weird for the play. try this http://puu.sh/tmhLz/3cf87573b1.jpg I put a slider's head to follow the beginning of vocal.
  5. 01:18:979 (7) - try this http://puu.sh/tmhW0/09c965d72b.jpg
  6. 01:25:996 (5) - u should have a note at 01:26:347 - instead
[insane]
  1. 01:18:891 (2,3,4,5,6) - the stream starts at 01:19:154 (5) - ya know .-.
  2. 01:32:137 (1) - remove nc SV changed on here so I add it.
  3. 01:48:453 (1,2,3,4,5) - http://puu.sh/tmizr/0c53a43214.jpg the right note I'll wait for some opinion on here.
gl
no commet = fixed.
Thanks for modding.
BanchoBot
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