1. osu! forums
  2. Beatmaps
  3. Ranked/Approved Beatmaps
posted
This beatmap was submitted using in-game submission on Sunday, 17 August 2014 at 11:18:28 AM

Artist: Primary
Title: fragile garden
Tags: yuikonnu 9th single Meis Clauson M3-33 yuiko
BPM: 175
Filesize: 10957kb
Play Time: 03:48
Difficulties Available:
  1. Easy (1.52 stars, 211 notes)
  2. Hard (3.28 stars, 582 notes)
  3. Insane (4.32 stars, 717 notes)
  4. Normal (2.05 stars, 372 notes)


Download: Primary - fragile garden
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
FIRST RANK MAP<3

More yuiko \o/
Mapped an extra for the nostalgia <3 Here's the .osu file in .rar form


Thanks to:
Garven (and for the re-rank due to my mistake orz)
Zero__wind
EVERY MODDER WHO MODDED MY MAP :D

CHANGED MP3 FILE ON June 2nd, 2014
REDOWNLOAD IF YOU HAVE IT FROM BEFORE :)

Finished all difficulties on June 3rd, 2014!
STILL UPDATING HITSOUNDS (THEY'RE TAKING A LOT OF TIME ;_;) Finished on June 11th
Sorry for the rerank orz
posted
20:41 [Vincent]: rofl
21:44 [Vincent]: blood
21:44 [Vincent]: feel like modding https://osu.ppy.sh/b/433416&m=0?
21:45 Bloodmoon: sure in a sec
21:45 Bloodmoon: just wanna fix a couple sliders
21:46 Bloodmoon: im playing around with sliders speeds now >.<
21:46 [Vincent]: lool
21:47 Bloodmoon: to good effect i think
21:48 Bloodmoon: which dif?
21:48 [Vincent]: up to u
21:49 Bloodmoon: 00:24:668 (6) -
21:49 Bloodmoon: dat rhythm gonna be hard
21:49 Bloodmoon: (modding hard)
21:50 [Vincent]: sec
21:50 [Vincent]: really ;3
21:50 [Vincent]: follows the vocaLS
21:50 Bloodmoon: yeah just saying XD
21:51 Bloodmoon: 00:57:582 (8) - i think this should be separated from the previous note
21:51 [Vincent]: hmm but it consistent with the other 1/1 rests like in the other one u pointed out
21:51 Bloodmoon: 01:00:325 (7) - add a circle after this?
21:51 [Vincent]: stays*
21:51 [Vincent]: that circle wouldnt match anything with the song ;3
21:52 Bloodmoon: haha ik but i think it helps rhythm?
21:52 [Vincent]: it would
21:52 [Vincent]: but it'd be considered overmapping
21:52 Bloodmoon: like a stacked note
21:52 [Vincent]: and on something like hard =(
21:52 Bloodmoon: yeah
21:52 Bloodmoon: this reminds me of alacat XD
21:52 [Vincent]: i stuck really close to a 1.1x ds
21:52 [Vincent]: on most notes
21:52 [Vincent]: yea
21:52 [Vincent]: lol
21:53 [Vincent]: and i took the speed off from fycho
21:53 [Vincent]: ;3
21:53 [Vincent]: mm
21:53 Bloodmoon: your sliders are good
21:53 [Vincent]: i needa also change the song to 192kbs
21:53 [Vincent]: hmmm
21:53 [Vincent]: i tried to do as little mistakes as i could
21:53 [Vincent]: pretty hard to find critical shit
21:53 [Vincent]: lol
21:54 Bloodmoon: haha, it seems like you might have been bored mapping this
21:54 [Vincent]: somewhat
21:54 [Vincent]: lol
21:54 Bloodmoon: seems complicated
21:54 [Vincent]: what'd you mean =O
21:55 Bloodmoon: like the flow
21:55 [Vincent]: hmm it's kinda like
21:55 [Vincent]: ~~~~
21:55 [Vincent]: and a lot of forced backwards flow
21:55 Bloodmoon: some parts are very normal
21:55 [Vincent]: from the backward sliders
21:55 [Vincent]: ;_;
21:55 Bloodmoon: others yeah backwards lol
21:55 [Vincent]: eg 01:03:411 (10,1) -
21:56 Bloodmoon: 01:38:554 (5,6,1,2,3,4,5,6,7,8,9,1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,5,6,7,8,1) -
21:56 Bloodmoon: this section is normal :3
21:56 [Vincent]: haha
21:56 [Vincent]: i love doing 01:39:068 (1,2,3) -
21:56 [Vincent]: it just works so well QAQ
21:57 [Vincent]: should i straighten up 02:10:611 (4,5) -
21:58 [Vincent]: thing i did with them was flip them horizontally, but doesnt seem like it looks good at all ;_;
21:58 Bloodmoon: nah it's good on an angle like that
21:58 [Vincent]: alright
21:58 Bloodmoon: it's weird though cos i would normally try to straighten it XD
21:58 Bloodmoon: i can see it is good when i look at it now though
21:59 [Vincent]: lol
21:59 [Vincent]: so hard to make changes to my map T.T
21:59 Bloodmoon: 02:47:811 (1) -
21:59 Bloodmoon: shouldn't this be part of the other combo?
21:59 [Vincent]: nah it's a new stanza
21:59 [Vincent]: i did it with other diffs
22:00 Bloodmoon: kk
22:00 [Vincent]: there's not too many random stuff lol
22:00 [Vincent]: but the flow indicates
22:00 [Vincent]: it is part of the other combo
22:00 [Vincent]: oh well ;_;
22:00 Bloodmoon: 02:47:811 (1,5) - dis should b slider
22:01 [Vincent]: wait wot
22:01 [Vincent]: 1,5?
22:01 [Vincent]: O.O
22:01 Bloodmoon: ?
22:01 [Vincent]: click it^
22:01 Bloodmoon: oh wrong one lol
22:01 [Vincent]: which one
22:01 [Vincent]: O.O
22:01 [Vincent]: lol
22:01 Bloodmoon: 03:13:525 (5) -
22:02 Bloodmoon: donno, my ctrl c didn't work i guess
22:02 [Vincent]: lol
22:02 Bloodmoon: 03:31:182 (7) - maybe turn into a repeater? kinda hard for a hard though idk
22:03 [Vincent]: mmm i dunno
22:03 [Vincent]: i did the exact same pattern
22:03 [Vincent]: for the rest of the other kiai times
22:03 [Vincent]: i thought of it as
22:03 [Vincent]: the drop of point making the next note easy to hit
22:03 [Vincent]: off*
22:03 Bloodmoon: yeah
22:03 Bloodmoon: 03:37:182 (6) - spinner after this?
22:04 [Vincent]: nah
22:04 [Vincent]: didnt do it with the other diffs
22:04 [Vincent]: lol
22:04 Bloodmoon: that's k though
22:04 Bloodmoon: each should be different no?
22:04 [Vincent]: cuz it isnt the actual
22:04 [Vincent]: end
22:04 [Vincent]: rather keep them 3:37 ;)
22:04 Bloodmoon: oh
22:04 [Vincent]: maybe if
22:04 [Vincent]: i ended the song
22:04 [Vincent]: 03:53:639 (1) -
22:04 [Vincent]: i'd put a spinner
22:04 [Vincent]: lol
22:05 Bloodmoon: hehehe i can't fully mod your stuff, can only make suggestions X_X
22:05 [Vincent]: nah it's good
22:05 [Vincent]: it's making me point out my reasoning behind my stuff
22:05 [Vincent]: which i enjoy
22:05 [Vincent]: ;_;
22:05 Bloodmoon: haha
22:05 Bloodmoon: imma play it
22:05 [Vincent]: go for it
22:06 Bloodmoon: haha
22:06 [Vincent]: that alternating
22:06 Bloodmoon: much hard
22:06 [Vincent]: haha
22:07 [Vincent]: 260+bpm ;D
22:08 [Vincent]: hmm
22:08 Bloodmoon: just there, there was a slider that i think would feel better as 2 circles
22:08 [Vincent]: which one
22:08 Bloodmoon: finding
22:09 Bloodmoon: i stopped just before the break right???
22:09 [Vincent]: 01:00:325 (7) -
22:09 [Vincent]: ?
22:09 Bloodmoon: yeah yeah
22:09 Bloodmoon: that one
22:09 [Vincent]: hmmm
22:09 [Vincent]: i've always been kinda
22:09 [Vincent]: stubborn
22:09 [Vincent]: i like ending
22:09 [Vincent]: i like the end of a slider
22:10 [Vincent]: to play the snare drum
22:10 [Vincent]: LOL
22:10 Bloodmoon: it's just i instinctively hit it twice
22:10 [Vincent]: hence why i did that
22:10 Bloodmoon: cos of the vocal
22:10 [Vincent]: or it definitely wouldve been a double circle
22:10 [Vincent]: hmmmmmm
22:10 [Vincent]: yea
22:10 [Vincent]: you'll notice it a lot
22:11 [Vincent]: almost no circle is the snare drum
22:11 [Vincent]: with a few exceptions
22:11 Bloodmoon: i don't get it :P
22:11 [Vincent]: lol
22:11 [Vincent]: usually the way i've seen stuff been map
22:11 Bloodmoon: i thought it was gonna have weird flow, but it feels normal
22:11 [Vincent]: is that
22:11 [Vincent]: head of a slider = bass, end of slider= snare drum,
22:12 Bloodmoon: hmmm
22:12 Bloodmoon: but if it's over a vocal does that really matter?
22:13 [Vincent]: depends
22:13 [Vincent]: usually u map to one
22:13 [Vincent]: and stick to it
22:13 [Vincent]: usually the one u find the -strongest- out of the tracks
22:13 [Vincent]: instrument^
22:14 Bloodmoon: hahaha
22:15 Bloodmoon: yeah every time that slider is there i hit it twice lol
22:15 [Vincent]: hmmmmmm
22:15 [Vincent]: getting the feeling i should change it
22:15 [Vincent]: but then the 3 lined up sliders would be gone T.T
22:16 [Vincent]: alright
22:16 Bloodmoon: ?
22:16 [Vincent]: i'll change it
22:16 Bloodmoon: :D
22:17 Bloodmoon: if someone else says replace it with a slider later on, tell me i suck k
22:17 [Vincent]: nah they wont
22:17 [Vincent]: it fits vocals normally
22:18 Bloodmoon: almost died twice cos of all the pausing >.<
22:18 [Vincent]: haha
22:18 Bloodmoon: couple things i noticed but gotta find them
22:18 [Vincent]: the problem with alternating ;D
22:19 Bloodmoon: ? i always almost die after pausing lol
22:19 [Vincent]: O.o
22:20 Bloodmoon: prob cos i try to snap to a note, miss it and loose track of the next note
22:20 [Vincent]: lol
22:20 Bloodmoon: what colours are you using for the circles?
22:20 Bloodmoon: i swear mine is coming up default
22:21 Bloodmoon: 00:40:782 (7) - i think this might have been one of the things i noticed
22:23 [Vincent]: yea
22:23 [Vincent]: it's default
22:24 [Vincent]: hmm
22:24 [Vincent]: wat about that note
22:24 Bloodmoon: idk, just seems like there's nothing there
22:25 [Vincent]: hmm it's somewhat true
22:25 [Vincent]: iirc
22:25 [Vincent]: i used it as a placeholder for no lyrics
22:25 [Vincent]: but follows the instruments in the background
22:25 Bloodmoon: yeah
22:25 Bloodmoon: 02:57:411 (4) -
22:25 Bloodmoon: i like dis part lol
22:25 [Vincent]: ;)
22:25 [Vincent]: 01:51:582 (4) -
22:26 Bloodmoon: and the little piano bit with the repeaters
22:26 [Vincent]: 00:48:497 (4) -
22:26 [Vincent]: haha
22:26 [Vincent]: i like that part too
22:26 [Vincent]: them 4's
22:26 [Vincent]: super consistent op
22:26 Bloodmoon: i didn't even notice the repeats XD
22:26 [Vincent]: lol
22:27 [Vincent]: i was a lil more creative on the piano part in the insane version
22:27 [Vincent]: ;)


GB yo! :)

will prob mod other diffs too later idk
posted
nice map have some kds, btw do u want to m4m? pm me or catch me in game if u do :D

yay yuikonnu
posted

Kibbleru wrote:

nice map have some kds, btw do u want to m4m? pm me or catch me in game if u do :D

yay yuikonnu
thanks!!! :D
posted
wtf such good
many amaze
11/10
posted

[ Raxu ] wrote:

wtf such good
many amaze
11/10
Thank youu :oops:
posted
okay here comes the mod train

[General]
  1. you have inconsistencies with kiai time with your insane compared to your other difficulties.
    (you just have these pause things here on insane which you don't have for other diffs) 00:55:068 -
  2. i suggest you put at least 1000ms of autoleadin so players can react to the start, right now you have like 554 ish. you change autoleadin settings through the .osu file
    (this is another map lol)
    but yah second down from general
  3. your image file size is a bit large if you want, you can change to jpg to make it smaller (this doesn't really matter tho, to be honest, i would keep the png since i don't like jpg's lol)
  4. oh about the metadata. well, i'm not sure about the artist but is there a japanese version of the title? if so, you should add that in as title and put the actual romanised version of the title in the romanised slot (what you have right now is the translated, not romanised). you should pm KSHR for this, he's better at metadata stuff.


[Insane]
  1. 00:10:668 (2) - i think turning this into a 1/4 slider (known as a kickslider) would emphasize that short drumroll pulse or w/e better.
  2. 01:25:239 (8) - ^ something similar
  3. 00:14:268 - ur missing a strong guitar sound :(
  4. 00:27:125 (3) - how bout ctrl g this? in my opinion, a better place to break flow would be at 00:27:468 (4) - since there is a new musical pattern and that sound is more strongly expresssed.
  5. 00:20:782 (2) - ^for similar reasons
  6. 00:42:211 (5) - unsnapped slider end according to aibat
  7. 00:32:439 - you expressed a finish sound with a slider tail which provides really weak emphasis. use something that gives more emphasis please, like slider head or circle, a suggestion is you could just do something similar to here 00:21:296 (2,3) -
  8. 01:35:525 - ^
  9. 00:37:411 (5,2) - they're a bit too close together xD looks kinda cramped
  10. 00:42:725 (1) - my suggestion would be to extend this to the blue tick, the 1/2 pause feels a bit awkward to me
  11. 00:56:954 (6) - ahhg this blanket looks off for some reason, try dragging the last sliderpoint 1 grid down?
  12. 00:41:696 (3) - can u make the jump bigger? to express that finish sound! :D
  13. 01:44:782 (3) - ^
  14. 01:04:325 (3,4,1) - since (1) is a more expressed note than (4) is, the distance between (4) and (1) should be bigger than (3) and (4)
  15. 01:56:439 (3,4,1) - ^similar stuff
  16. 02:25:582 (2,3,1) - ^ yep
  17. 01:17:354 (2) - bleh this slider looks kinda bad, the curve is really uneven lol try something like this

    or of course, you can just change it entirely
  18. 01:18:896 (2) - i think ctrl g just provides better flow in general.
  19. 02:14:439 (3) - purely just a suggestion, it looks better to me lols
  20. 02:17:696 (1,2) - this flow is really bad and uncomfortable to play >_< pls can u ctrl g (2) lol? also, with this kind of pattern, people really expect is this way since it's used so commonly :3 if you did that you can also ctrl g 02:18:725 (3) - to fix flow.
  21. 03:03:125 (2,4) - this blanket rly could be better lel (wow report so nazi)
  22. 03:37:239 (1) - make this jump bigger :3? it's the last note of the map and i feel like it should really go out with a big jump! :D in fact, you could actually make this entire set of jumps bigger 03:36:896 (6,7,1) -
  23. 00:32:439 - i think you should add the clap? These hitsounding suggestions may apply to other difficulties as well
  24. 02:24:211 - ^
  25. 03:02:611 - ^i don't think you should leave out the claps for adding a finish :( i can still clearly hear it in the music
  26. 03:24:554 - ^
  27. 03:13:582 - ^
  28. 03:35:525 - ^
    this applies to anywhere else i may have missed
  29. silence the slider sound? to do this, just find a silent hitsound, which you can find in many other map folders and just rename it as softsliderslide


[Hard]
  1. 00:41:354 (1,2) - ctrl g the rhythm here, makes more sense for a circle to be on 00:41:696 - rather than slider end
  2. 01:44:439 (1,2) - ^
  3. 01:15:296 (2,3) - while i see that you decreased sv, i don't think its that good of an idea to have things overlap like this :( looks bad
  4. 01:16:325 - have a 1/2 slider here since there is a guitar sound or w/e
  5. 01:27:125 (5,1) - i think you can blanket
  6. 02:07:239 (2,3,4,5) - this curve could honestly be improved lol
  7. 03:35:011 (2,3,4,5) - ^
  8. 02:10:668 (4,5) - tilt these a bit more, atm they look parallel which i assume not what you were going for?
  9. 02:24:211 - strong finish sound needs a circle or slider head :(
  10. 03:37:239 (6) - nc? u did it on insane


[Normal]
  1. 00:32:611 (5) - bleh here's a lesson on creating waves, you want to have them symmetrical and you do not want any curves to look sharp

    idk something like this, but you want them to be somewhat symmetrical (as in both curves are the same length)
  2. 01:39:811 (2) - ^lel yah k
    fix all your other ones
  3. 00:48:554 (3) - how bout just copy paste from 00:47:868 (2) - and do ctrl h?
  4. 02:03:125 (4,1) - hm you could blanket owo? i think it would look nice
  5. 02:50:439 (1) - i think a 1/2 slider would better express the litter piano decrescendo thing
  6. 03:37:239 (6) - NC?


[Easy]
  1. 03:37:239 (4) - NC?

    Easy is fine, too little notes for me to point out anything major lol
    Bleh although i can't really agree with having 1/2s in easy but that shet is stupidly opinion based so w/e


damn that was long xD

good map! and good luck!
posted

Kibbleru wrote:

okay here comes the mod train

[General]
  1. you have inconsistencies with kiai time with your insane compared to your other difficulties.
    (you just have these pause things here on insane which you don't have for other diffs) 00:55:068 - changed them to the same as insane
  2. i suggest you put at least 1000ms of autoleadin so players can react to the start, right now you have like 554 ish. you change autoleadin settings through the .osu file fixed
    (this is another map lol)
    but yah second down from general
  3. your image file size is a bit large if you want, you can change to jpg to make it smaller (this doesn't really matter tho, to be honest, i would keep the png since i don't like jpg's lol) I'll keep it :)
  4. oh about the metadata. well, i'm not sure about the artist but is there a japanese version of the title? if so, you should add that in as title and put the actual romanised version of the title in the romanised slot (what you have right now is the translated, not romanised). you should pm KSHR for this, he's better at metadata stuff. I'm fairly sure the title is as it is, and captin1 was the one who told me to change the artist to this


[Insane]
  1. 00:10:668 (2) - i think turning this into a 1/4 slider (known as a kickslider) would emphasize that short drumroll pulse or w/e better. not a massive fan of using kick sliders without there being an actual beat on the blue tick ;_; though i did use a few early rofl
  2. 01:25:239 (8) - ^ something similar
  3. 00:14:268 - ur missing a strong guitar sound :(Very true, but after 00:11:525 (1) - i began following the vocals instead of guitar like i did in the start
  4. 00:27:125 (3) - how bout ctrl g this? in my opinion, a better place to break flow would be at 00:27:468 (4) - since there is a new musical pattern and that sound is more strongly expresssed. alright
  5. 00:20:782 (2) - ^for similar reasons plays out weirdly, i'll see what i can do later
  6. 00:42:211 (5) - unsnapped slider end according to aibat fixed
  7. 00:32:439 - you expressed a finish sound with a slider tail which provides really weak emphasis. use something that gives more emphasis please, like slider head or circle, a suggestion is you could just do something similar to here 00:21:296 (2,3) - done
  8. 01:35:525 - ^
  9. 00:37:411 (5,2) - they're a bit too close together xD looks kinda cramped lol, moved it 1 grid to the right
  10. 00:42:725 (1) - my suggestion would be to extend this to the blue tick, the 1/2 pause feels a bit awkward to me fixed and changed the shape a little.
  11. 00:56:954 (6) - ahhg this blanket looks off for some reason, try dragging the last sliderpoint 1 grid down? yep
  12. 00:41:696 (3) - can u make the jump bigger? to express that finish sound! :Dmoved the previous 2 objects
  13. 01:44:782 (3) - ^
  14. 01:04:325 (3,4,1) - since (1) is a more expressed note than (4) is, the distance between (4) and (1) should be bigger than (3) and (4) hmm worried that the increase spacing may cause the decreased sv for those sliders hard to read but alright
  15. 01:56:439 (3,4,1) - ^similar stuff
  16. 02:25:582 (2,3,1) - ^ yep
  17. 01:17:354 (2) - bleh this slider looks kinda bad, the curve is really uneven lol try something like this true that.

    or of course, you can just change it entirely
  18. 01:18:896 (2) - i think ctrl g just provides better flow in general. ok
  19. 02:14:439 (3) - purely just a suggestion, it looks better to me lols did something a little different
  20. 02:17:696 (1,2) - this flow is really bad and uncomfortable to play >_< pls can u ctrl g (2) lol? also, with this kind of pattern, people really expect is this way since it's used so commonly :3 if you did that you can also ctrl g 02:18:725 (3) - to fix flow. I liked it :( but yea i'll go with what you suggested
  21. 03:03:125 (2,4) - this blanket rly could be better lel (wow report so nazi) =P
  22. 03:37:239 (1) - make this jump bigger :3? it's the last note of the map and i feel like it should really go out with a big jump! :D in fact, you could actually make this entire set of jumps bigger 03:36:896 (6,7,1) - made it similar to the end of first chorus (in terms of distance)
  23. 00:32:439 - i think you should add the clap? These hitsounding suggestions may apply to other difficulties as well had complaints of stacking finish/clap but i dont see any reason why not, i'll add them =P
  24. 02:24:211 - ^
  25. 03:02:611 - ^i don't think you should leave out the claps for adding a finish :( i can still clearly hear it in the music
  26. 03:24:554 - ^
  27. 03:13:582 - ^
  28. 03:35:525 - ^
    this applies to anywhere else i may have missed
  29. silence the slider sound? to do this, just find a silent hitsound, which you can find in many other map folders and just rename it as softsliderslide already did that a few hours ago XD


[Hard]
  1. 00:41:354 (1,2) - ctrl g the rhythm here, makes more sense for a circle to be on 00:41:696 - rather than slider end true
  2. 01:44:439 (1,2) - ^
  3. 01:15:296 (2,3) - while i see that you decreased sv, i don't think its that good of an idea to have things overlap like this :( looks bad yea i've been thinking about changing that
  4. 01:16:325 - have a 1/2 slider here since there is a guitar sound or w/e ok
  5. 01:27:125 (5,1) - i think you can blanket I tried
  6. 02:07:239 (2,3,4,5) - this curve could honestly be improved lol Not exactly sure how, but i tried something orz
  7. 03:35:011 (2,3,4,5) - ^
  8. 02:10:668 (4,5) - tilt these a bit more, atm they look parallel which i assume not what you were going for? yep, didn't want them parallel XD
  9. 02:24:211 - strong finish sound needs a circle or slider head :(but but i'm following the guitar ;_::::::::::::::::, i'll see what i can later >.<
  10. 03:37:239 (6) - nc? u did it on insane
fixed the ones in other difficulties + the ending of the first chorus too =P

[Normal]
  1. 00:32:611 (5) - bleh here's a lesson on creating waves, you want to have them symmetrical and you do not want any curves to look sharp haha i actually liked my old one :(

    idk something like this, but you want them to be somewhat symmetrical (as in both curves are the same length)
  2. 01:39:811 (2) - ^lel yah k
    fix all your other ones
  3. 00:48:554 (3) - how bout just copy paste from 00:47:868 (2) - and do ctrl h? wth, thought i did that... it magically changed :cry:
  4. 02:03:125 (4,1) - hm you could blanket owo? i think it would look nice ya
  5. 02:50:439 (1) - i think a 1/2 slider would better express the litter piano decrescendo thing haha, when i was making this, i was afraid to use 1/6 on a repeat slider since it'd be too hard to read(guessing) but yea a slider works
  6. 03:37:239 (6) - NC?
yep

[Easy]
  1. 03:37:239 (4) - NC? yep

    Easy is fine, too little notes for me to point out anything major lol
    Bleh although i can't really agree with having 1/2s in easy but that shet is stupidly opinion based so w/e


damn that was long xD

good map! and good luck!
Thanks a lot! :):):)
posted
Hi hi :)

General
  1. yuikonnu <3
  2. Consider changing that brown combo colour to something brighter and easier to read ;w;
  3. You've silenced slider-slide like I mentioned via irc ^-^b
  4. What happened to [Vince's Garden]? Pls.
  5. yuikonnu <3 Oh, did I mention that already?

Insane
  1. 00:10:325 (1,2,3,4,5) - I think you can try neaten this up and form a nice star pattern:

    This shouldn't change how it plays; it's just an aesthetic thing.
  2. 00:12:211 (3,5) - This blanket, you're welcome ;)
  3. 00:18:554 (2,3,4,5,6) - Probably should neaten this up a little as well!
  4. 00:25:068 (4,1) - Flow can be improved slightly:

    I think you should decrease the spacing to (4) by using your normal distance snap (1.2x) and make sure 00:25:239 (1) is below the horizontal of it. The flow from (4) to that slider will be much more natural as you sort of drop into the slider!
  5. 00:27:468 (4,5,6,1) - In my opinion, the rhythm here can be improved. It feels a bit strange to play, having to click on 00:27:811 (6) where the vocal carries over into the next measure. Try the following as it plays and looks much better! (yes, it currently looks like another mushed up star pattern ;w;)

    Ok, well basically I just put (4) where (5) was and merged (5) and (6) into a slider. I placed the slider as shown (you can fix that blanket), which creates circular flow. The reason a slider may better here is because it'll follow the vocal hold at 00:27:639. Finally, I moved 00:27:982 (1) to stack on the new (5), with the slider end hidden over the 00:26:782 (2) slider head. Ahhh the flow is superrr~
    If you decide to something like this, you probably need to move the following pattern at 00:28:668 (2,3) up a bit.
  6. 00:37:411 (5,1) - zzz (= please blanket)
  7. 01:05:182 (2,3,4,5,6,7) - I feel the notes in the triplet 01:05:525 (3,4,5) are too close! Either stack them or spaced them slightly more.

    I aimed 01:05:182 (2) slightly more to the left and spaced the following triplet using 0.6x DS. This creates a nice easing into the slider (which is blanketed around 01:04:668 (1)). Adjust the following notes in the jump sequence accordingly.
  8. 01:17:354 (2) - Might as well mention this now before someone else nazi mods it; but disable grid snap temporarily and make sure the slider end is properly over 01:17:011 (4).
  9. 01:18:896 (2,3) - Umm well... this plays a bit awkward for me. Unless it's like this for some particular reason, try go for some nice flow:

    This pattern of sliders works well and utilises circular flow to anticipate 01:19:582 (4).
  10. 01:57:982 (4,5) - Ctrl + G this rhythm? Follows the vocal and this beat 01:58:154 needs to be clicked!
  11. 02:08:611 (3,4,5) - Maybe stack them or space them like I mentioned before.
  12. 02:30:896 (5) - I think you should really make this a kick slider. There is definitely a beat on 02:31:068! Having the reverse will direct the player to 02:31:239 (6) anyway.
  13. 02:43:411 (3,4,5,6,7,8) - I recommend you decrease the size of your spacing here. Large jumps don't fit particularly well in this slower section of the song. The circular flow makes the jumps easier, but maybe decrease them anyway for the sake of 02:44:782 (8,1).
    03:10:839 (4) - Might as well stack the slider end on 03:09:639 (6) before someone else mentions it :P
  14. Why didn't you map the rest?! ;w;

Hard
  1. 00:53:354 (3) - Split this into a slider and circle respectively, as to emphasise 00:53:696!
  2. 01:17:268 (7,1) - This was ok in insane, but I think if you made it a 3/4 slider from 01:17:011 - 01:17:268 instead it would be better especially in this diff. i.e. split this slider 01:16:839 (6).
  3. 02:17:696 (1,2) - e-eww T^T Maybe blanket or something? lol
  4. 03:03:811 (5,1) - zzz

Normal and Easy are nice. Really good mapset and I was one of the first to test it :3

All suggestions of course. Please don't give up on the map... This is the one! Good luck~
( ・ω・)ノ☆
posted

Unsfamiliar wrote:

Hi hi :)

General
  1. yuikonnu <3
  2. Consider changing that brown combo colour to something brighter and easier to read ;w; MADE IT A LIGHTER BROWN :D
  3. You've silenced slider-slide like I mentioned via irc ^-^b yasss :oops:
  4. What happened to [Vince's Garden]? Pls. SHHHHHHHH
  5. yuikonnu <3 Oh, did I mention that already?+5000 kudosu to u please

Insane
  1. 00:10:325 (1,2,3,4,5) - I think you can try neaten this up and form a nice star pattern: i tried ;D

    This shouldn't change how it plays; it's just an aesthetic thing.
  2. 00:12:211 (3,5) - This blanket, you're welcome ;):)
  3. 00:18:554 (2,3,4,5,6) - Probably should neaten this up a little as well!1.9x ds op
  4. 00:25:068 (4,1) - Flow can be improved slightly:

    I think you should decrease the spacing to (4) by using your normal distance snap (1.2x) and make sure 00:25:239 (1) is below the horizontal of it. The flow from (4) to that slider will be much more natural as you sort of drop into the slider! Yep, makes perfect sense!
  5. 00:27:468 (4,5,6,1) - In my opinion, the rhythm here can be improved. It feels a bit strange to play, having to click on 00:27:811 (6) where the vocal carries over into the next measure. Try the following as it plays and looks much better! (yes, it currently looks like another mushed up star pattern ;w;)

    Ok, well basically I just put (4) where (5) was and merged (5) and (6) into a slider. I placed the slider as shown (you can fix that blanket), which creates circular flow. The reason a slider may better here is because it'll follow the vocal hold at 00:27:639. Finally, I moved 00:27:982 (1) to stack on the new (5), with the slider end hidden over the 00:26:782 (2) slider head. Ahhh the flow is superrr~ hmm interesting, I see where you're coming from, so i'll add it in. works wonderfully :D
    If you decide to something like this, you probably need to move the following pattern at 00:28:668 (2,3) up a bit.
  6. 00:37:411 (5,1) - zzz (= please blanket) http://puu.sh/9hqm9/f7d4cede5b.jpg looked fine to me, but i'll do slight readjustments
  7. 01:05:182 (2,3,4,5,6,7) - I feel the notes in the triplet 01:05:525 (3,4,5) are too close! Either stack them or spaced them slightly more.
    mmm i actually like these~ I did a small increase in the volume for each one to kinda emphasise the triple and with it being that close, it forces you to follow it slowly then speed up at the last triple since it's on a slider ;3
    I aimed 01:05:182 (2) slightly more to the left and spaced the following triplet using 0.6x DS. This creates a nice easing into the slider (which is blanketed around 01:04:668 (1)). Adjust the following notes in the jump sequence accordingly. I did change the last slider so it blankets around (1)
  8. 01:17:354 (2) - Might as well mention this now before someone else nazi mods it; but disable grid snap temporarily and make sure the slider end is properly over 01:17:011 (4). just deleted (4) and replaced ontop on the tail
  9. 01:18:896 (2,3) - Umm well... this plays a bit awkward for me. Unless it's like this for some particular reason, try go for some nice flow: previous mod told me to ctrl+g it, i'll do what u said but moved the (3) to somewhere else while still retaining the circular flow

    This pattern of sliders works well and utilises circular flow to anticipate 01:19:582 (4).
  10. 01:57:982 (4,5) - Ctrl + G this rhythm? Follows the vocal and this beat 01:58:154 needs to be clicked! oh god, now i needa change every other mid-chorus transtition thing to that rofl.
  11. 02:08:611 (3,4,5) - Maybe stack them or space them like I mentioned before. ^
  12. 02:30:896 (5) - I think you should really make this a kick slider. There is definitely a beat on 02:31:068! Having the reverse will direct the player to 02:31:239 (6) anyway. ya
  13. 02:43:411 (3,4,5,6,7,8) - I recommend you decrease the size of your spacing here. Large jumps don't fit particularly well in this slower section of the song. The circular flow makes the jumps easier, but maybe decrease them anyway for the sake of 02:44:782 (8,1). reduced slider speed to 0.85 so there's a slight increase and speed still but lowers the distance by a bit
    03:10:839 (4) - Might as well stack the slider end on 03:09:639 (6) before someone else mentions it :P
  14. Why didn't you map the rest?! ;w; Felt like a good spot to end the map lol :3 - able to listen to the who hoo hoos as u see your beautiful score

Hard
  1. 00:53:354 (3) - Split this into a slider and circle respectively, as to emphasise 00:53:696! did it with the other choruses too
  2. 01:17:268 (7,1) - This was ok in insane, but I think if you made it a 3/4 slider from 01:17:011 - 01:17:268 instead it would be better especially in this diff. i.e. split this slider 01:16:839 (6). done!
  3. 02:17:696 (1,2) - e-eww T^T Maybe blanket or something? lol haha, i think i made the blanket better ;3
  4. 03:03:811 (5,1) - zzz think i fixed it =O

Normal and Easy are nice. Really good mapset and I was one of the first to test it :3

All suggestions of course. Please don't give up on the map... This is the one! Good luck~
( ・ω・)ノ☆
THANK YOUUUU unsfamiliar!!! and i wont give up :3
There goes my score on my original version of my map http://puu.sh/9enl6/2af8cacf11.jpg ;_;
posted
I love yuikonnu & yuiko so I will mod this map
From BMT
posted

sammy711 wrote:

I love yuikonnu & yuiko so I will mod this map
From BMT
=DDD YAY thanks!
posted
From my queue!

General:

My preference would be to make the hitsounds just a little bit louder. Not necessary since I can hear them fine, I just think it would be better.

Easy:

00:04:668 (3) - I would end this on the previous white tick.

00:07:411 (2) - I would start this on the previous red tick, since there's a beep-y type of noise there. Seems to fit better, imo.

03:37:239 - I think this would be a good place for a spinner, until 03:38:954 (unless you don't want to map to her vocals at all here).

Normal:

01:56:782 (3) - I don't like this slider shape.

02:48:039 - 02:48:725 - For some reason I was expecting notes here. I don't really have any idea how mapping this area could work, but yeah.

02:53:696 - 02:55:411 - I would map to vocals here.

I really like the patterns in this map!

Hard:

00:00:554 - 00:08:439 - Some of the patterns here could be more interesting, I think.

02:09:468 - 02:25:754 - I would map part or all of this to the guitar instead.

Overall seems fine.

Insane:

Seems fine but I would map more of it to the vocals.

------------

Good luck!

-BGM
posted

BananasGoMoo wrote:

From my queue!

General:

My preference would be to make the hitsounds just a little bit louder. Not necessary since I can hear them fine, I just think it would be better.

Easy:

00:04:668 (3) - I would end this on the previous white tick. Nah, there's a low volume finish sound there. Well at least you reminded me to add it in as a hitsound :)

00:07:411 (2) - I would start this on the previous red tick, since there's a beep-y type of noise there. Seems to fit better, imo. Since it was an easy, i'd tried to avoid mapping on the red ticks. Also if I did that, to stay consistent, i'd have to follow that throughout the whole intro eg. here: 00:01:754 (2) - 00:04:154 (2) -

03:37:239 - I think this would be a good place for a spinner, until 03:38:954 (unless you don't want to map to her vocals at all here). Didn't do it with the other difficulties, so I decided not to have spinners at all :)

Normal:

01:56:782 (3) - I don't like this slider shape. tried fixing ;3

02:48:039 - 02:48:725 - For some reason I was expecting notes here. I don't really have any idea how mapping this area could work, but yeah. I've considered it, since there are those 3 soft hits you can hear, but i'm still not too sure if i should since I personally feel it should be a break/relaxing part (This also applies to the other diffs)

02:53:696 - 02:55:411 - I would map to vocals here. Nah, for the sake of difficulty and the fact that those vibraphone-instrument-like things really stand out, I'd prefer to map to those.

I really like the patterns in this map!

Hard:

00:00:554 - 00:08:439 - Some of the patterns here could be more interesting, I think. I'd agree, but since it's the intro where the guitar plays, I decided to keep it simple ;D

02:09:468 - 02:25:754 - I would map part or all of this to the guitar instead. Not sure how you're seeing this, but I did pretty much map all of it the guitar

Overall seems fine.

Insane:

Seems fine but I would map more of it to the vocals. Majority of it is to the vocals, but i'll consider it

------------

Good luck!

-BGM
Thanks! Always appreciate people taking time looking at my map
posted
Just wanted to reply to the comment I made about the guitar in Hard: it seemed like you were mapping more to the percussion than the guitar at 02:09:468 - 02:25:754
posted

BananasGoMoo wrote:

Just wanted to reply to the comment I made about the guitar in Hard: it seemed like you were mapping more to the percussion than the guitar at 02:09:468 - 02:25:754
hmm if you could specify the notes, it'd help ;P
posted
02:10:496 (3,4,5,6) - these specifically stand out as going with the percussion instead of the guitar, imo.
posted

BananasGoMoo wrote:

02:10:496 (3,4,5,6) - these specifically stand out as going with the percussion instead of the guitar, imo.
hmm i dunno if it's my ears that are screwed up or what but i hear a repetition of 2 notes hear 02:10:496 (3,4) - and then it changes to a different note here 02:11:011 (5) - (for the guitar) ;_; orz
posted

[Vincent] wrote:

BananasGoMoo wrote:

02:10:496 (3,4,5,6) - these specifically stand out as going with the percussion instead of the guitar, imo.
hmm i dunno if it's my ears that are screwed up or what but i hear a repetition of 2 notes hear 02:10:496 (3,4) - and then it changes to a different note here 02:11:011 (5) - (for the guitar) ;_; orz
If it were me mapping, I would make the slider 4 begin where the note 3 is and put note 3 where 4 ends currently. I feel like that matches the guitar better.

Another option is to move the beginning of 4 to where 3 is now and then move 5 to where 4 ends and extend it to where it currently ends. But I like the other one more.
posted

BananasGoMoo wrote:

If it were me mapping, I would make the slider 4 begin where the note 3 is and put note 3 where 4 ends currently. I feel like that matches the guitar better.

Another option is to move the beginning of 4 to where 3 is now and then move 5 to where 4 ends and extend it to where it currently ends. But I like the other one more.
Alright I did some changes (your suggestion and small change ahead of it)
show more
Please sign in to reply.