well up to the set owner then
Сорри за слоупочность :cKyubey wrote:
Привет!
Now, additional modding:
[Easy]
00:38:133 (3,4) - как-то я уже сталкивался с такими вещами в изях, и мне все каты говорили, что это запрещено. постарайся не использовать 1/2 в изях, это всё же может быть очень неожиданным и сложным для новичков, тем более такой момент всего один в карте, и он смотрится ну вообще лишним
00:50:216 (1,3) - ты бы мог единичку просто скопировать и нажать ctrl+G, чтобы сделать их симметричными. а сейчас они не такие, поправь ok
00:55:216 (3) - не надо так далеко за грид заходить, особо слева, оно очень сильно оверлапать со рекордами будет на 4:3 мониторах, и это очень сильно отвлекает ok
01:07:300 (1,2) - эти два слайдера намнооого лучше звучат, если их начать 01:06:883 - здесь. и под фоновое nee itte, и вообще под музыку
01:12:716 (1,2) - свапни нк ok
01:16:883 (4,1) - здесь тоже, под музыку намного больше подходит. и обычно когда делают длинный слайдер, который кончается на моменте, где должно быть нк, то нк ставят на следующий объект ok
01:20:216 (3,1) - и эти нк свапни ok
[Insane]
Зачем АР9? Ведь это очень медленный и спокойный трек, да и сама карта лёгкая, девятка здесь смотрится ну вообще никак. То есть не смотрится совсем. Восьмёрка смотрелась бы намного лучше. Попробуй сменить на восьмёрку, если Rare сменит на харде тоже. А если не сменит, то попробуй 8.5, намного лучше будет подходить под трек. я поменял на 8.5, вполне не плохо играется.
00:05:841 (3,4) - ужасно неудобное флоу при игре, да и не только на этом моменте а вообще в этой части. попробуй сделать http://puu.sh/eSukh/f4402ed409.jpg так а потом как-нибудь http://puu.sh/eSunN/230248a4d5.jpg так я сделал не много по своему
00:08:341 (4,1) - какой-то необоснованный непонятный джамп опять, неудобно идёт и под трек не подходит. у меня тут из идей приятного флоу только что-то типа такого в голове http://puu.sh/eSuSN/8ef101fd6a.jpg ok
00:19:591 (4,5) - плохо идёт опять. попробуй четвёрку сделать отражением пятёрки, намного приятнее играться будет
00:25:633 (5,1) - и опять жутко неудобно. как насчёт такого? http://puu.sh/eSvmH/d1e34c367c.jpg тоже не плохо, но мой больше нравится
00:31:675 (1,2,3,4) - 3 и 4 лучше немного раздвинуть, выглядит моднее и читается проще. просто подвинуть их влево и вправо на пару гридов ok
00:44:175 (3,4) - к чему этот джамп? в музыке нет ничего резкого для такого неудобного джампа против флоу, она наоборот, тихая и спокойная, и такие резкие и неудобные движения ну совсем не подходят. если уж так сильно хочется джамп, то попробуй такоеhttp://puu.sh/eSvNN/547ab9e284.jpg это лучше играется хотя бы. но вообще я категорически против джампов в таких моментах в песне я хотел подчеркнуть прыг скок как в видео, вроде не плохо получилось
00:50:216 (6,1) - эти нк надо бы свапнуть, новая музыка-то на шестёрке начинается ok
00:52:508 (1) - если здесь нажать ctrl+G, то флоу будет намного проще и приятнее. ну или что-то подобное сделать. а текущее играется и смотрится ужасно ok
01:03:550 (7,1) - нк должно начинаться на семёрке под музыку. я бы кстати 01:03:133 (5,6) - анстакнул и сделал движение в сторону семёрки с небольшим джампом после шестёрки, приятнее под вокал смотрелось бы свапнул нк
01:10:841 (3,4) - если на них нажать ctrl+G по отдельности, то флоу к 01:11:675 (5) - будет намного лучше, чем сейчас. текущее флоу ужасно и неудобно ok
Карта в целом выглядит аккуратно, но я не понимаю, зачем ты постоянно так сильно рвёшь флоу. Надо играть свои диффы чаще же и смотреть, что игралось плохо, и при возможности фиксить это. Ну ведь совсем неудобны те моменты выше, движение ну вообще не идёт туда. Очень надеюсь, что ты пофиксишь эти вещи. Кстати, не забывай проверять, свапнулись ли хитсаунды тоже при ctrl+G, а то иногда они оказываются не там, где надо.
В общем, пробуй сделать ещё один нормал, и поищи моды на него. Да и желательно на весь мапсет бы, ибо эти порванные флоу... очень неприятны. Как будешь готов с нормалом (или Rare соизволит удалить большинство своих джампов, что вряд ли), зови меня, речекну, и, если всё норм будет (желательно с флоу на других диффах тоже), то заребабблю. поправил сурс ну и добавил новый нормал
fixed only 01:08:133 (2) - here. due to spacing.Project Railgun wrote:
[Rare's Hard]
- Just going to point out that I really enjoyed your map <3
- Just curious, but as I progressed through the song (especially during the middle) the number of jumps decreased. Was this intended? On many downbeats, there are emphasis beats that you can take advantage of Distance Snap with. Example: 00:10:216 (1) - is the 4th downbeat from main, thus it fits to increase DS here.
- 00:19:592 (4,1) - Personally think that a jump here would be nice because it helps the falling climax of 00:18:341 (1,2,3,4) -. Transitioning from small jumps to regular DS feels somewhat off. Try using a DS interval in between both or slightly increasing it.
- 00:44:383 (3,4,5) - Try a reverse-like pattern with Ctrl+G, like so. In particular the mini-jump makes it a bit funner imo. The same can also be done for 00:46:883 (1,2,3) -
~- 01:03:550 (1) - This is another great place to increase Distance Snap due to it being one of the main downbeats in the chorus.
- 01:08:133 (2) - Try a Ctrl+G here for a cool effect
- 01:23:550 (1,2) - Being at the end of the song, I suggest increasing the last circle's Distance Snap to build suspense (psychology and stuff) before the spinner.
Fixed only 00:12:716 (4,5,6) - 01:03:133 (5,6,1) - 00:26:883 (1,2) -Project Railgun wrote:
As requested:
[Insane]Rank soon~
- 00:07:300 (2,1) - Not sure if I should point this out but the first time I played this I completely missed the wait here D: Try giving it more visibility from the previous slider, like so.
~- 00:09:383 (3,4,5,6) - I felt that the distance snap was too low at this part. Try a zig-zag effect instead.
~- 00:12:716 (4,5,6) - It plays more naturally with a triangle pattern imo. It will also help increase the jump at 00:13:341 (6,1) -.
~- 00:15:216 (1,2) - Increase the diagonal Distance Snap here for emphasis of instrumental?
- 00:18:758 (2,4) - Instead of putting the slider in the same place, you can make it slightly further away to increase the distance snap and add diversity. Also try it with 00:31:675 (1,2,3,4) -.
~- 00:20:008 (5,6,7) - (Continuing from above) The same can be applied for different slider shapes, like so. You may also want to use this pattern on 00:22:716 (1,2,3,4) -.
~- 00:26:883 (1,2) - Would be great if you could increase the Distance Snap between these two objects here. Right now they feel too close.
- 00:57:925 (4,5) - Instead of stacking here, I suggest to increase the Distance Snap. Right now it feels too close.
- 01:03:133 (5,6,1) - This pattern is very difficult to read (at least for me) because there is no visual cue. I suggest moving Circle 6 so it forms a triangle to help the player figure out that the next object is below.
- 01:12:300 (6,1,2) - Try a triangle here instead. It also helps with the jump.
~- 01:16:675 (5,6) - This feels weird for me. Reverse blanket does not fit. Try using flow instead?
- 01:19:800 (6) - Increase Distance Snap here? Try x:12 y:72.
- 01:23:341 (4,1,2) - Increase the distance snap here for emphasis of the end of the song + map.
Ranger wrote:
yup o/
[Rare's Hard]
- 00:16:050 (5) - add finish at front? just suggestion
- 00:27:925 (1) - move 1 point right. that`s more correct direction of before slider
- 01:04:800 (5) - how about move this end point of 01:03:966 (2)? if you agree my suggestion. move 01:04:591 (4) too
- 01:10:216 (1) - add finish at front. it`s good to hear me
Euny wrote:
- Rare's Hard
- 00:11:883 (4,6) - fix
- 00:32:508 (7) - move it to x328y172 for overlap previous slider?
- 00:41:883 (1) - remove finish at this slider's tail.
- 01:10:216 (1) - add finish at this slider's head.
- 01:12:716 (4,1) - recheck blanket.
all no change because don't matter for me these pointing out.Kagamine Ren wrote:
[Rare's Hard]
- 01:22:508 (3,5,6) - same as normal+,add whisle?
nice diff^^
Kagamine Ren wrote:
[Hitsound]
In the creator's diffs:^
- 00:13:550 - why here no finish?it's better to add finish here since you add finish here00:06:883 - i wanna keep my hitsounds, so not changes
- 00:55:841 - clap fits better imo and u should increase the volume here since it's a strong beat.
[Easy]i wanna keep my spiner
- 01:23:966 - spin begins here? like normal diff,follow the vocal
[Insane]ok
- 00:17:716 (3) - move a little right to make them00:17:300 (1,2,3) - the same distance,like this00:30:633 (1,2,3) - ok
- 00:42:925 (2,3) - ctrl+G to make the flow better?and do some changes at00:43:341 (4,5,1) - i wanna keep my patter here
- 00:55:425 (1,2,3) - make a bigger jump here.
that's all^^
my english is bad,so my mod is too short. x.x sorry
Euny wrote:
your request in gameits wiil be weird if i put 1 spinnner
- Easy
- 00:21:466 (3) - rotate this slider with -11 degrees and place it on x136y240 for better flow? (it makes really relaxing for cursor) ok
- 01:16:466 (3) - a clap should be more fitting here. i wanna keep my hitsounds soo not changes
- 01:16:883 (1) - and add finish at this slider's head. it makes better sound ^
- 01:18:966 (2) - add clap both slider's head and tail. ^
- 01:21:883 (1,1) - i'm unsure it's fine. how about just 1 spin?
ok
- Insane
- 00:04:800 (3) - i feel pretty weird. when i play this part. D:.. lets add some chill aim for this part! this is my suggestion : rotate this slider with 17 degrees and place it on x334y241 ok
- 00:09:800 (4) - move it x424y184 for better flow? ok
- 00:12:300 (2,4) - fix blanket. ok
- 00:12:716 (4,2) - make perfect overlap? ok
- 00:17:716 (3) - fix blanket and ctrl g for better moving? i wanna keep my pattern here and fix blanket
- 00:22:716 (1) - remove those finish at slider's end noo, my finish fet well on music
- 00:23:550 (4) - and add finish at this slider's head. thats finish dont fet well
- 00:24:175 (2,3) - fix blanket~ ok
- 00:25:008 (4,5) - ^ ok
- 00:25:841 (1,1) - ^ ok
- 00:31:050 (3) - place it on x264y135 for better overlap previous note ok
- 00:31:675 (1,3) - intentional? if or not, make perfect stack. i wanna keep my pattern here
- 00:32:091 (2,4) - ^ ^
- 00:36:050 (1,2,4) - fix blanket. ok
- 00:41:883 (1) - add finish
- 00:42:091 (2) - remove finish.
- 00:49:800 (4,1) - fix blanket. ok
- 00:55:633 (2,3,2,3) - i think fix some distance with these. like this : i fix it in my mind
- 01:05:008 (5,6) - fix blanket.
GL with it!
thx for mod :3Ranger wrote:
yup o/
[Easy]i wanna keep my spiner here
- 00:11:883 (3) - how about put the this slider more downward? make 00:10:216 (1,2,3) this equilateral triangle :3
i prefer keep my pattern here- 01:06:466 (4) - this finish sound little awkward because cymbal sound of the music, quite low. so i recommend reduce volume a little of the part (30%) hm, sound fine for me, so no changes
- 01:16:466 (3) - ^same reason ^
- 01:23:758 (1) - recommend start this spinner at 01:23:966. now so close spinner of before
[Insane]Go to BN :p Good luck for Rank~
- 00:34:591 (1,2,3) - make this equilateral triangle it`s looks good to me ok
- 00:35:425 (1,2,3) - ^ ok
- 00:36:050 (1) - i think finish not match the music. if you want add hitsound this part, try use this i wanna keep my hitsounds
- 01:20:425 ~ 01:21:050 - how about make stream here? like this that stream dont fet well for music
Ranger wrote:
[Railgun's Normal+]
only this diff check the widescreen support. remove this Sure
- 00:10:216 (1) - maybe you forget add clap at the end :3 Tried clap here and it doesn't fit imo
- 00:16:883 (7) - recommend change this clap to finish Done!
- 00:38:341 (4) - i think it`s awkward a little. recommend make just common Done, thanks!
- 01:11:675 (4) - spacing error a little (recommend move to x:404 y:72) Done intentionally
Kagamine Ren wrote:
[Railgun's Normal+]All no change because 00:55:841 - I am emphasizing the vocal with an increased wait here and 01:22:508 (1,3) - I prefer using claps
- 00:31:466 (2,3) - although this is Normal+,i still don't suggest u to use this flow,too hard for newbies No change; "They have to learn somehow!"
- 00:48:133 (3,4) - ^
- 01:14:800 (5,6) - ^
- 00:55:841 - add note?
- 01:22:508 (1,3) - both whisle?
Thanks for modding!Euny wrote:
I changed some of the hitsounds, I'm not sure which though. 01:19:175 (5) - has a whistle intentionally, though.
- Railgun's Normal+
- 00:23:341 (1) - finish would be better for this slider's head.
- 01:10:216 (1) - ^ Done
- 01:13:341 (2) - ^
- 01:19:175 (5) - remove whistle and add finish for here.
fixed some except favorite jumps. pls pm me if they have still problem.Tari wrote:
[Hard]
- Its safer to decrease some jumps, please tell me why u can't delete some of these (especially since it will help diff spread)
- 00:24:800 (5) - Tbh, you can still stack them and reduce difficulty here, try this : http://puu.sh/gofXl.jpg
- 00:34:591 (4) - I'd rather you stack them here, tbh.
- 00:50:633 (2) - Same, whats point of increase DS here?
- 00:52:091 (6) - ^ Ctrl+G
- 01:05:841 (1) - Same, I'd prefer you try this : http://puu.sh/gog7d.jpg
- 01:16:675 (7) - Same whats point of increase DS here?
- 01:22:716 (4) - First of all, to me the song is getting weaker and this part is way too hard, almost all circles and jumps, when there are sliders use you have jumps to next note, it needs to be toned down here.
fix all~Tari wrote:
Checking :3
Popped, for difficulty spread issues and that stack on Insane
[Insane]Rest is fine, I'm just concerned about the spread.
- 00:19:591 (4) - plz no stacking like this, the note doesn't disappear in time at all, players won't be able to read this at all, you must move this one grid up
- 00:32:508 (3,4) - ^ Same, they look better if you move 3 more to the right, and 4 more to the left
- 00:50:216 (1) - The blanket can be improved.
- 01:04:591 (4) - Same, you need to move this down 1-2 grids more.