forum

Polish Collab Project!

posted
Total Posts
94
Topic Starter
Tidek
TEMAT Z MAPĄ W WIP. http://osu.ppy.sh/forum/t/171076 (ŚCIĄGNĄĆ!!!)

O co chodzi?

Collaboration (Collab) - jest to mapa przy której pracuje minimum 2 mapperów.
Pisząc "Polish" oczywiście nie mam na myśli że będziemy mapować Polską piosenkę, tylko mapa będzie składała się TYLKO z Polskich maperów.
Chyba nic więcej nie muszę tutaj pisać.

Po co?

Żeby pokazać że mapowanie w Polsce w ogóle istnieje, mam nadzieje że jest to wystarczający powód. Nie oszukujmy się, od ostatnich 2 lat Polskie rankedy wychodziły raz na pół roku, co jest śmieszne.
Słyszałem że "podobno" było pełno pomysłów na Polskie collaby wcześniej, ale odchodziły w zapomnienie lub ostatecznie wychodziło z tego tzw. gówno. Nie wiem, ja nie znalazłem tutaj żadnego projektu na Polskiego collaba (oczywiście jeśli się mylę, to proszę o poprawienie), więc jak to było coś w stylu "Siema, zróbmy collaba! zajebista nuta! bedzie beka hue hue hue xDD" to nie ma się co dziwić.

Czego potrzebujemy?

- Minimum 4 głównych mapperów ("głównych" mam na myśli że praca między nimi będzie podzielona na równo, ponieważ mogą się znaleźć osoby którzy by chcieli zmapować tylko 1 lub 2 party)
- Osoba która zrobi SB - nie będzie to raczej nic skomplikowanego, około 42 obrazki + zrobienie fontów do każdego z nich.
- CHĘCI (najważniejsze)

Ogólnie o projekcie

Ok, jako że podstawowe rzeczy zostały wyjaśnione (mam taką nadzieje), to pora przejść do sedna sprawy, czyli co/jak/kiedy mapujemy.

Najważniejsze, czyli co mapujemy?


Dlaczego akurat ta piosenka?:
- Touhou - sama mapa będzie popularna głównie właśnie z powodu że jest to Touhou
- Pianino - nie znam osoby która by nie lubiła tego instrumentu, piano covery są lubiane nawet przez ludzi którzy twardo słuchają jednego gatunku, więc problem "gusta muzyczne" jest tutaj rozwiązany
- Różnorodność - nie istnieje coś takiego jak refren, więc mapa będzie się cały czas zmieniała dynamicznie
- NIE ISTNIEJE żadna mapa wykonawcy Shiraha (poza jednym 3min graveyardem z 3 lat), która tworzy naprawdę piękne piano covery themów z Touhou, więc mapa będzie się wyróżniała

Budowa piosenki:
25min marathon który składa się z około 45 themów postaci/stagów/title screenów/creditsów z Touhou, więc można powiedzieć że "rytmy" są nam w większości dobrze znane, ale melodie jaką oferuję nam powyższy utwór jest uniwersalny.

Jak mapujemy?
Piosenka jest podzielona na 39 partów, średnio każdy part trwa 20-60sek, czyli każda osoba w swojej części będzie miała do zmapowania te ponad pół minuty.

Jak mapujemy, czyli jumpy/streamy itd.: <- NEW
Nie mam oczywiście nic przeciwko aby podstawić dłuższe streamy (nawet 10sek) lub większe jumpy, o ile pasują one do muzyki. Song w większości ma poniżej 165bpm więc długie streamy są naprawdę fun to play na takim BPM i nie męczą aż tak bardzo, tylko oczywiście zostawmy trochę umiaru i nie akcentujmy każdego 1/4, bo czasami są momenty gdzie piano nawala 1/4 nawet przez minute (i tutaj trzeba pokazać się inwencją twórczą), jeszcze jedna notka co do streamów, w piosence jest naprawdę sporo 1/6 lub 1/8, które naprawdę polecam zaakcentować, ponieważ wszystko wygląda ładniej jak kółka grają idealnie z muzyką:
1/6 - repeat slidery lub można użyć circle na low bpm, tylko bez przesady
1/8 - tylko repeat slidery

Tak samo jumpy, na takim BPM to nawet screen jumpy nie będą robić dużego wrażenia, jedyne o co proszę to to żeby pasowało to do muzyki, czyli jak widzę jakieś kosmiczne jumpy w momentach gdzie piano gra spokojnie, to od razu do wywalenia (trzymajmy się pewnych granic lol).
Jump = piano naprawdę mocno nawala w tle (wiem, zajebiście to napisałem xD)

Jak ustalamy, kto mapuje dany part?
Ok, zmieniam trochę metodę pickowania, bo ostatni sposób byłby zbyt czasochłonny.
Według mnie prostszym sposobem będzie pickowanie na tury, w każdej turze każdy będzie pickował 3, 2 lub 1 part, do następnej tury przechodzimy wtedy jak każdy z pierwszej tury już wybierze sobie party, bardziej sprawiedliwego i szybszego sposobu nie wymyślę. (oczywiście będę pisał do każdego in-game lub wysyłał PM na forum, aby wszystko poszło szybciej)

Timing:
Well, jak każdy kto wie coś więcej o muzyce, będzie wiedział że większość piano coverów ma płynne BPM.
TIMING DONE

SB:
Nic skomplikowanego, około 45-46 NORMALNYCH obrazków z odpowiednimi postaciami LUB ILUSTRACJAMI plansz/mapy/krajobrazów lub nie wiem co jeszcze (ponieważ na niektórych stage themach mid boss jest taki sam co boss) z Touhou z każdego themu + dodanie fontów (napisów) do nich.
Pisząc normalnych obrazków, mam na myśli obrazki w których nie szukamy majtek czy cycków (nie no żartowałem, szukać takich rzeczy oczywiście będziemy, po prostu nie chcę aby było to wyeksponowane).
Prawdopodobny układ fontów na każdym BG:

"Tytuł w kanji"
"Tytuł przetłumaczony"
"Mapped by xxx"
"BPM: xxx"

Przykład:

神さびた古戦場 ~ Suwa Foughten Field
The Venerable Ancient Battlefield ~ Suwa Foughten Field
Mapped by Tidek
BPM: 166

Difficulty:
Będzie to oczywiście Insane. Ilość streamów jaką oferuje nam piosenka jest ogromna. (spokojnych partów również nie zabraknie)
Najbardziej prawdopodobny setting: (Jedyne co jeszcze może podlegać dyskusji to HP Drain, ponieważ nie wiemy co się będzie działo z HP na spokojnych partach)
AR - 9
OD - 8
HP - 6
CS - 4

Kiedy?
Jak wszystko pójdzie dobrze, to mapowanie będzie można zacząć gdzieś od 1 grudnia. Ale to wszystko zależy od was (no i w sumie też ode mnie, przy ustawianiu timingu).

Podział piosenki (czyli jak się dzielimy):

1. 00:01:083 - 00:37:083
妖々夢 ~ Snow or Cherry Petal
Mystic Dream ~ Snow or Cherry Petal
(120 BPM) (PCB Title screen Theme)
Tidek
2. 00:37:083 - 01:23:304
ルーネイトエルフ
Lunate Elf
(121 BPM - 124 BPM) (EOSD Stage 2 Theme/Daiyousei)
Tidek
3. 01:23:304 - 02:22:468
神々が恋した幻想郷
The Gensokyo The Gods Loved
(130 BPM - 134 BPM) (MOF Stage 3 Theme)
Papysh
4. 02:22:468 - 02:58:812
少女綺想曲 ~ Dream Battle
Maiden's Capriccio ~ Dream Battle
(137 BPM) (Reimu Hakurei Theme)
Marcin
5. 02:58:812 - 03:50:860
御柱の墓場 ~ Grave of Being
Cemetery of Onbashira ~ Grave of Being
(166 BPM) (MOF Stage 6 Theme)
Papysh
6. 03:50:860 - 04:45:950
フォールオブフォール ~ 秋めく滝
Fall of Fall ~ Autumnal Waterfall
(166 BPM) (MOF Stage 4 Theme/Momiji)
Akali
7. 04:45:950 - 05:54:496
信仰は儚き人間の為に
Faith is for the Transient People
(136 BPM - 163 BPM) (Sanae Kochiya's theme)
Akali
8. 05:54:496 - 06:51:117
シンデレラケージ ~ Kagome-Kagome
Cinderella Cage ~ Kagome-Kagome
(136 BPM - 145 BPM) (IN Stage 5 Theme/Tewi)
Acrith
9. 06:51:117 - 07:16:469
おてんば恋娘
Beloved Tomboyish Daughter
(142 BPM) (Cirno's Theme)
WujekGrzyb
10. 07:16:469 - 07:41:611
遠野幻想物語
The Fantastic Legend of Tohno
(142 BPM) (PCB Stage 2 Theme)
Papysh
11. 07:41:611 - 08:07:723
東方妖々夢 ~ Ancient Temple
Mystic Oriental Dream ~ Ancient Temple
(146 BPM - 156 BPM) (PCB Stage 5/Youmu)
Bass
12. 08:07:723 - 08:20:031
狂気の瞳 ~ Invisible Full Moon
Lunatic Eyes ~ Invisible Full Moon
(156 BPM) (Reisen Udongein Inaba's Theme)
08:20:031 - 08:44:593
六十年目の東方裁判 ~ Fate of Sixty Years
Touhou Judgement in the Sixtieth Year ~ Fate of Sixty Years
(156 BPM) (Eiki Shiki, Yamaxanadu's Theme)
Papysh
13. 08:44:593 - 09:19:851
芥川龍之介の河童 ~ Candid Friend
Akutagawa Ryuunosuke's "Kappa" ~ Candid Friend
(172 BPM) (Nitori Kawashiro's Theme)
Bass
14. 09:19:851 - 09:57:642
ラクトガール ~ 少女密室
Locked Girl ~ The Girl's Secret Room
(110 BPM) (Patchouli Knowledge's Theme)
Acrith
15. 09:57:642 - 10:29:583
U.N.オーエンは彼女なのか?
U.N. Owen was Her?
(160 BPM - 213 BPM) (Flandre Scarlet's Theme)
Tidek
16. 10:29:583 - 10:54:768
ネクロファンタジア
Necrofantasia
(162 BPM) (Yukari Yakumo's Theme)
Tidek
17. 10:54:768 - 11:13:267
月時計 ~ ルナ・ダイアル
Lunar Clock 〜 Luna Dial
(155 BPM) (Sakuya Izayoi's Theme)
Tidek
18. 11:13:267 - 11:36:686
運命のダークサイド
Dark Side of Fate
(163 BPM - 165 BPM) (Hina Kagiyama's Theme)
Tidek
19. 11:36:686 - 12:10:367
ネイティブフェイス
Native Faith
(165 BPM) (Suwako Moriya's Theme)
WujekGrzyb
20. 12:10:367 - 12:37:244
人形裁判 ~ 人の形弄びし少女
Doll Judgment ~ The Girl who Played with People's Shapes
(150 BPM) (Alice Margatroid's Theme)
Krfawy
21. 12:37:244 - 13:14:248
恋色マスタースパーク
Love-colored Master Spark
X
人形裁判 ~ 人の形弄びし少女
Doll Judgment ~ The Girl who Played with People's Shapes
(155 BPM - 156 BPM) (Marisa Kirisame's/Alice Margatroid's Theme)
Marcin
22. 13:14:248 - 13:26:635
懐かしき東方の血 ~ Old World
Nostalgic Blood of the East ~ Old World
(155 BPM) (IN Stage 3 Theme)
13:26:635 - 13:51:409
懐かしき東方の血 ~ Old World
Nostalgic Blood of the East ~ Old World
X
妖怪の山 ~ Mysterious Mountain
The Youkai Mountain ~ Mysterious Mountain
(155 BPM) (IN Stage 3 Theme/Aya's Theme)
wa_
23. 13:51:409 - 14:04:217
明治十七年の上海アリス
Shanghai Alice of Meiji 17
(150 BPM) (Hong Meiling's Theme)
14:04:217 - 14:17:102
明日ハレの日、ケの昨日
Tomorrow will be Special; Yesterday was not
(149 BPM) (MOF Extra Stage Theme)
Tagre
24. 14:17:102 - 14:42:872
プレインエイジア
Plain Asia
(149 BPM) (Keine Kamishirasawa's Theme)
Marcin
25. 14:42:872 - 15:08:070
月まで届け、不死の煙
Reach for the Moon, Immortal Smoke
(150 BPM - 155 BPM) (Fujiwara no Mokou's theme)
Pepsior
26. 15:08:070 - 15:33:915
もう歌しか聞こえない
Deaf to all but the Song
(150 BPM) (Mystia Lorelei's Theme)
Krfawy
27. 15:33:915 - 16:00:529
妖々跋扈
Charming Domination
(148 BPM - 150 BPM) (PCB Extra Stage Theme)
Pepsior
28. 16:00:529 - 16:12:766
妖々跋扈
Charming Domination
X
上海紅茶館 ~ Chinese Tea
Shanghai Teahouse ~ Chinese Tea
(152 BPM) (PCB Extra Stage Theme)
16:12:766 - 16:25:707
幽霊楽団 ~ Phantom Ensemble
Ghostly Band ~ Phantom Ensemble
X
紅楼 ~ Eastern Dream...
Scarlet Belvere ~ Eastern Dream...
(153 BPM) (Prismriver's sisters Theme)
Bass
29. 16:25:707 - 17:15:078
少女幻葬 ~ Necro-Fantasy
A Maiden's Illusionary Funeral ~ Necro-Fantasy
(159 BPM) (Ran Yakumo's Theme)
wa_
30. 17:15:078 - 17:30:082
ティアオイエツォン(Withered Leaf)
Diao ye zong (Withered Leaf)
(136 BPM) (Chen's Theme)
Akali
31. 17:30:082 - 17:53:905
ツェペシュの幼き末裔
The Young Descendant of Tepes
(136 BPM) (EOSD Stage 6 Theme)
Tidek
32. 17:53:905 - 19:34:839
亡き王女の為のセプテット
Septette for the Dead Princess
(136 BPM - 137 BPM) (Remilia Scarlet's)
Akali
33. 19:34:839 - 20:12:721
幽雅に咲かせ、墨染の桜 ~ Border of Life
Bloom Nobly, Cherry Blossoms of Sumizome ~ Border of Life
(152 BPM) (Yuyuko Saigyouji's Theme)
Marcin
34. 20:12:721 - 20:53:531
幽雅に咲かせ、墨染の桜 ~ Border of Life
Bloom Nobly, Cherry Blossoms of Sumizome ~ Border of Life
(152 BPM) (Yuyuko Saigyouji's Theme)
Pepsior
35. 20:53:531 - 21:56:242
千年幻想郷 ~ History of the Moon
Gensokyo Millennium ~ History of the Moon
(145 BPM - 146 BPM) (Eirin Yagokoro's Theme)
Tidek
36. 21:56:242 - 22:23:145
竹取飛翔 ~ Lunatic Princess
Flight of the Bamboo Cutter ~ Lunatic Princess
X
千年幻想郷 ~ History of the Moon
Gensokyo Millennium ~ History of the Moon
(145 BPM) (Kaguya Houraisan's Theme)
Tagre
37. 22:23:145 - 22:58:869
神さびた古戦場 ~ Suwa Foughten Field
The Venerable Ancient Battlefield ~ Suwa Foughten Field
(145 BPM - 166 BPM) (Kanako Yasaka's Theme)
Bass
38. 22:58:869 - 23:50:917
神さびた古戦場 ~ Suwa Foughten Field
The Venerable Ancient Battlefield ~ Suwa Foughten Field
(166 BPM) (Kanako Yasaka's Theme)
Tidek
39. 23:50:917 - 24:03:928
神さびた古戦場 ~ Suwa Foughten Field
The Venerable Ancient Battlefield ~ Suwa Foughten Field
(166 BPM) (Kanako Yasaka's Theme)
24:03:928 - END
神さびた古戦場 ~ Suwa Foughten Field
The Venerable Ancient Battlefield ~ Suwa Foughten Field
X
Eternal Dream ~ 幽玄の槭樹
Eternal Dream ~ Mystic Maple
(166 BPM) (In Staff Roll)
Tidek

Ok, mam nadzieję że teraz wszystko jest dobrze, niektóre utwory zostały połączone (za krótkie) lub rozdzielone (za długie).
Starałem się utrzymać granicę 20sek do 60sek. Wyjątkiem będzie Lunar Dial który trwa tylko 19sek.

Aktualna lista mapperów:
1. Tidek
2. Papysh
3. Akali
4. Bass
5. wa_
6. Tagre
7. Krfawy
8. Acrith
9. Marcin
10. Pepsior
11. WujekGrzyb

Osoby odpowiedzialna za grafiki (SB) - Raito & Ukami
AmaiHachimitsu
Drugi dumsdej maraton ;/
Topic Starter
Tidek
Dumsdej maraton mimo że ma stary już styl mapowania, jest na łatwym poziomie trudności, to dalej jest bardzo lubianą mapą.
AmaiHachimitsu
Dopisz mnie. Chociaż z góry mówię, że będzie undermapping bo kawałki są zbyt trudne by zmappić każdy beat bez najebania sliderów. Można też zrobić streamówkę.

Utwory dla mnie.
Fall of Fall
Faith is for the Transient People
Kagome Kagome
Beloved Tomboyish Girl
Necrofantasia
Dark Side of Fate
Old World
Necro-Fantasy
Withered Leaf
Septette for the Dead Princess
Border of Life

Edit: No i ofc napisz jak ta mapa ma wygladac, szybka/wolna, wiecej streamow czy jumpow itp.
Topic Starter
Tidek
^666 post lol

Oczywiście że nie trzeba akcentować każdego dźwięku, bo w tym wypadku w niektórych momentach wychodziły by 30sek. streamy.
Co do trudności, napisałem że ma to wyglądać jak typowy Insane, szybko czy wolno, będzie to i to, bo song ma falujące BPM pomiędzy 100 a 200.
Czyli 120bpm part ma wyglądać jak typowy 120bpm insane, 150bpm ma wyglądać jak 150bpm Insane, 180bpm jak 180bpm insane itd.
Jak słuchałeś całego utworu to większe znaczenie będą miały oczywiście streamy, ale na jumpy czy jump triplety/piatki znajdzie się miejsce.

Na razie wstrzymaj się z pickowaniem, bo chcę aby było to jak najbardziej sprawiedliwie i każdy miał do zmapowania to co lubi, w dodatku czekam na opinie od aktywnych Polskich maperów, czy byliby w ogóle zainteresowani. (Fartownik, rEdo, Bass, Marcin i może ktoś jeszcze jak chętny)
AmaiHachimitsu
na czerwono zaznaczylem utwory, ktore chce bardzo.
Rori Vidi Veni
btrnjbtrmkmkrbtmkomokbrgmok
Topic Starter
Tidek
Jakim poziomem trudności był ten guest diff? (mam nadzieje że to był przynajmniej hard, wtedy będę wiedział że miałeś do czynienia z trudniejszymi mapami)
Jeśli czujesz że dasz rade zmapić jakikolwiek 30sek part, to mogę Cię wpisać, są tam spokojne i łatwe do zmapienia party w których są tylko 1/1 czy 1/2 i oczywiście z małym moddingiem od nas wyglądałoby to ok.
Najważniejsze jest to aby było jak najwięcej Polskich nicków.
DeletedUser_613592
z
Topic Starter
Tidek
Ty tak serio?
Rori Vidi Veni
uiotnmvcyuowermn,dsaoifsd
Topic Starter
Tidek
@Kuruku-san
PM
DeletedUser_613592
z
Topic Starter
Tidek
Przecież spytałem się czy napisałeś to na poważnie, bo ty chyba nigdy nie mapiłeś i nawet nie wiem czy potrafisz.

EDIT: Ok, jak naprawdę czujesz że będziesz potrafił coś tam zmapić i weźmiesz to na poważnie, to tylko mi to napisz i Cię wpiszę.
ArcusCosinus
Jak moge to mnie dopisz (jakis pro mapper ze mnie nie jest ale sie staram)
WareHachimitsu
Też chcę !
Topic Starter
Tidek
Dopisani.

Przypominam że osoby co mapowali bardzo mało lub nie mapowali w ogóle (patrz WareWolf), mogę dać po max 1 parcie, w sytuacji gdy jakość mapy będzie tak słaba że dobry mod nie pomoże i jedyne co można zarekomendować to remap, to jest jeszcze ok, ale jak po tym remapie będzie tak samo słabo, to niestety będę musiał zmienić mapera.
Acrith
Też mnie możesz w sumie dopisać.
Topic Starter
Tidek
Done.

No no, zbiera się ładny skład ; )
AmaiHachimitsu
No to panie Tidek zaczal pan ta zabawe to przygotuj pan zabawki.


Prosze o .osz z ulozonym timingiem itp.
Topic Starter
Tidek
Spokojnie, wszystko jest w pracy.

"Gotowiec" jaki miałem do timingu wymagał paru poprawek, wszystko będzie niebawem.
WareHachimitsu

Tidek wrote:

Dopisani.

Przypominam że osoby co mapowali bardzo mało lub nie mapowali w ogóle (patrz WareWolf), mogę dać po max 1 parcie, w sytuacji gdy jakość mapy będzie tak słaba że dobry mod nie pomoże i jedyne co można zarekomendować to remap, to jest jeszcze ok, ale jak po tym remapie będzie tak samo słabo, to niestety będę musiał zmienić mapera.
Robiłem mapy, ale dla siebie :<
LukerMaster
Mógłbym w sumie pomóc, ale moje mapy mają 5.04 star rating 4 sekundy po starcie... Są po prostu baaaardzo trudne (Lekko mówiąc), nwm czy to się nadaje...

Jedna z map którą mogę zaprezentować (taka ćwiczebna, nie mogę jej wysłać do pending bo ma nie stały BPM) to ta:
http://osu.ppy.sh/b/204193&m=0
(Robiona też jakiś czas temu więc trochę już lepiej mi idzie)
Albo ta:
http://osu.ppy.sh/s/120589
Lepszy przykład, jeszcze nie skończona bo remap robię (Stara wersja robiona za czasów "Dlaczego slider się trzyma?")

Niby nie ma kłopotu z robieniem zwykłego Insane'a "Completeable-for-human" ale może być tak czy siak, skok w diffie.
Topic Starter
Tidek
Nie robimy żadnych poważnych skoków trudności w całym songu.

Oczywiście, spokojne party muszą być łatwe, ale jak już mapujemy część w muzyce w której często występują 1/4 (lub nawet 1/6 1/8), to trzymamy się takiej trudności jaką zezwala nam bpm. Czyli jak robimy 130bpm w których występuje 1/4, to nie robimy slider 2.0x i screen jumpy, tylko coś co pasuję do muzyki i jest fun do gry.

Poziom trudności ma być trochę łatwiejszy od tego http://osu.ppy.sh/s/54409 jak już chcecie jakiegoś porównania.
"Trochę łatwiejszy" bo powyższy utwór to constant 180bpm, gdzie u nas w większości to jest <165bpm

Napisz czy się na pewno dołączasz.
Topic Starter
Tidek
Mały update:

Wystąpiły problemy z timingiem i będzie to wymagało ogromnych poprawek (co zajmie sporo czasu). Więc na plik z .osz z ustawionym timingiem poczeka się dłużej. (wielkie dzięki za wa_ który bardzo pomaga)
Poza tym tak jak napisałem w pierwszym poście, mapowanie planuje zacząć dopiero gdzieś na początku kolejnego miesiąca, więc nie widzę problemu.
AmaiHachimitsu
Poza tym tak jak napisałem w pierwszym poście, mapowanie planuje zacząć dopiero gdzieś na początku kolejnego miesiąca, więc nie widzę problemu.
No ja bym wolal jak najwczesniej. Mowisz, zeby nie pickowac jeszcze wiec po prostu przygotuje sobie kilka partow na zas, zeby przekonac Cie do mojego wyboru piosenek.

Tak wiec w miare mozliwosci jak najszybciej prosze.
Topic Starter
Tidek
Jak chcesz wiedzieć to na razie zrobione jest jakieś 30% timingu. Na szczęście song ten ma multi bpm, a nie variable.
Raito-
Zaklepuję sobie SB.
Topic Starter
Tidek
Done

Update: Timing 40% complete
Topic Starter
Tidek
Timing zrobiony!!!
Czytać pierwszy post!

Potrzebna pomoc w "rozszyfrowaniu" jaki utwór gra w niektórych miejscach!!!

A ty się Amai z mappingiem za bardzo nie rozkręcaj, bo dobrze wiesz że nie mogę dać Ci aż tylu partów.
show more
Please sign in to reply.

New reply