forum

Yairi - Kuukan Formation

posted
Total Posts
33
Topic Starter
NiceWolf4
This beatmap was submitted using in-game submission on 8 августа 2014 г. at 13:17:10

Artist: Yairi
Title: Kuukan Formation
Tags: vocaloid space v2 v3 Shadren SQUARE02 Mimori Suzuko やいり 三森すずこ Akiakane Megpoid Gumi
BPM: 186
Filesize: 6193kb
Play Time: 03:23
Difficulties Available:
  1. Easy (1,35 stars, 117 notes)
  2. Extra (4,39 stars, 664 notes)
  3. Formation (5,12 stars, 823 notes)
  4. Hard (2,98 stars, 459 notes)
  5. Insane (4,14 stars, 559 notes)
  6. Shadren's Normal (2,05 stars, 318 notes)
Download: Yairi - Kuukan Formation
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
My first beatmap of Yairi's songs. Listen to all the advice and suggestions.
The map is ready for Rank

Please Redownload if you have it before 23.04.14
Difficulties
Easy by me with the help of -Bakari-
Shadren's Normal by Shadren
Hard by me
Insane by me
Extra & Formation by me
Changelog
[EDIT1] - Hard has been fixed.
[EDIT2] - Formation has been added. Insane has been fixed.
[EDIT3] - Insane & Formation have been fixed.
[EDIT4] - Formation has been fixed.
[EDIT5] - Insane has been fixed.
[EDIT6] - Normal has been created. Hard has been fixed.
[EDIT7] - Normal has been fixed. - 22.02.14
[EDIT8] - Insane: Kiai Time has been fixed. - 03.03.14
[EDIT9] - Formation: new part has been added. - 04.03.14
[EDIT10] - Normal, Insane, Formation have been fixed. - 13.03.14
[EDIT11] - Map has been fixed. Thanks for mod fergas;Timing has been modified. Thanks for mod Shadren - 17.03.14
[EDIT12] - Shadren's Normal has been added. Hitsound are placed in Normal. - 18.03.14
[EDIT13] - Extra has been added. - 21.03.14
[EDIT14] - Extra has been fixed. Thanks for mod Shadren - 25.03.14
[EDIT15] - The map has been fixed. Hit sounds have been placed. Thanks for mod Knotts - 27.03.14
[EDIT16] - Extra has been fixed. - 08.04.14
[EDIT17] - Easy Has been added. SB has been changed. Timing has been fixed. Thanks for mod -Bakari- - 11.04.14
[EDIT18] - Kiai Time has been fixed. Thanks for mod Faan - 12.04.14
[EDIT19] - Formation & Extra have been fixed. SB has been changed. Thanks for mod Okoratu - 23.04.14
[EDIT20] - Normal, Extra, Formation have been fixed. - 14.05.14
[EDIT21] - Extra has been fixed. Thanks for mod AndreasHD - 09.06.14
[EDIT22] - Map has been fixed. Shadren's Normal has been changed. - 16.06.14
[EDIT23] - Combo colors have been changed. Formation has been fixed. Thanks for mod RenzMichael - 29.06.14
[EDIT24] - Normal has been deleted. Map has been fixed. - 08.08.14
fergas
Здорово! Пару заметок дам.

  • General
  1. Параметр Stack Leniency должен быть в промежутке [3;9]. Там вроде некорректно работают другие показатели(я бы 4ку поставил ._.).

  2. Цвета должны соответствовать стилистике карты, но не сливаться с ней. Если тебя какой-то специальный скин, то добавляй в папку с картой. В заместо черного и темно-серого попробуй комбинации из темно-зеленого и светло-синего
  3. Самую первую красную секцию можно перенеси на 00:11:358 (1) -, сохранив настройки звука с наследуемой секции.

  4. Не рекомендую использовать красные секции не по назначению - будет путаница у тебя и у людей, кто модит. Они нужны, что бы смещать оффсет и или задавать новый ритм. В твоей карте все красные секции можно заменить обычными. Так же не надо использовать 2 разные секции в одном место: это делается в крайних случаях в специфических жанрах(для осу).

  5. Поменяй битрейт записи на 192кбит/с. Иногда это влияет на точный тайминг.

  6. Не забывая про ритмичные хитсаунды. Например http://puu.sh/7sxf8.wav каждые 2 белых тика. Я не очень шарю в этой теме, так что не могу сказать что-то вразумительное. Посмотри за картами val0108 в редакторe на 25%-50% скорости

  7. Не забывай заглядывать в Aimod. В инсейне некоторые ноты не на месте(Timing -> Resnap all notes исправит это дело по бытсрому).
  • Normal
  1. 1.6 очень большая скорость для нормала. Знаю, что муторно все переделывать, однако эта скорость действительно не подходит под твой стиль нормала. Попробую объяснить. Новички, по большей степени, наводят как можно скорее на ноту, получается, что они задерживают курсор на доли секунд, но после чего идет очень резкий рывок. В какой-то степени это ломает темп песни для игрока и он может просто банально запутаться. Плюс ты выбрал дистанцию 0.8, на легких уровнях лучше выбирать 1.0.

  2. Тик рейт на 2 будет давать лучшее чувство ритма для начинающих.

  3. Эти обычные ноты немного выбивают из тарелки. Имею ввиду места, где идет звук только ритм гитары и барабана(пример:00:14:423 (2,1,2,3,4) - когда идет голос эти ноты воспринимаются нормально, но все равно требуют мощных хитсаундов, что бы игрок понимал от какого ритма идти, когда он выбивает такие комбо.

    Думаю, будет лучше, если обыграть что-то в таком духе. На картинке снизу самое первое комбо.


  4. 02:42:486 - логичнее будет выглядеть, если конец слайдера будет здесь.

  5. 00:33:616 (1) - абсолютно неиграбельный спиннер. Надо выпилить.

  6. 01:56:680 (1,2) - Эти две ноты нелепо сочитаются с музыкой. Если оставить пустое место довольно понятно с точки зрения ритма получается.

  7. 02:56:679 (1) - смело можно начинать спиннер от сюда 02:56:195 - .

  8. 03:04:421 (1) - нужно так же выпилить - авто реплей даже очки не выбивает. Вообще касательно спиннеров 7 штук это слишком дохуя на одну диффу длинной три минуты с половиной минуты. Старайся делать реже и длинней. Вроде 5 оставшихся спиннеров смотрится нормально, но по факту действительно в тему только 01:54:906 (1) - 02:39:582 (1) - остальные можно можно ремапнуть или просто оставить свободное место.

  9. Если говорить о положении нот, мне очень многое не нравиться, и скорее всего это связанно с моим восприятием этой песни и навязываться свое мнение на данную тематику я не буду. Объективно, ты используешь слишком большое количество одиночных нот и коротких слайдреров, это видно по то тому, что Aimod выдeт эту дифф как инсейн. Попробуй параллельно замапать изи, а потом сделать нормал как середину между хардом и изи.
    А вот путь следования... Ну тянет на хард. Диффа я сказал бы из 10 года. Слишком много острых углов. А так, вот статейка. Просто пойми идею, что хотят передать авторы. Не обязательно мапать с идеальными изгибами и т.д., но нормал требует более простого отношения, так как диффы для начинающих.

  • Hard
  1. AR=8 HP=6 Попробуй. Ар придает больше драйва карте. Хп=5 слишком быстро набивается, если где-то до этого зафейлил, при таком бпм.

  2. Имхо, диффа удалась на славу!! :)
  • Insane
  1. AR=9 HP=7. Насчет ар решай сам как и на харде это дело вкуса. Но вот хп рекомендую настоятельно - дело в том, что короткие реверс слайдеры дают слишком большой реген. даже после паузы 03:16:034 (1) - достаточно половины комбо, что бы вернуть хп, которое потерял на пазуе.

  2. 00:39:906 (1,2,1) - могут не принять, не уверен.

  3. 01:22:003 (5,1) - ^ это касается всех припевов.

  4. 01:54:099 (1) - тяжеловато играть после скорости 0.75. Да и какого резкого изменения потока самой песни нет. Может попробовать 1.25?

  5. Не стал вдаваться в подробности, не любитель таких инсейнов, но вроде все ок.
  • Formation
  1. Я вообще такие карты пока не играю. НО 00:52:809 (3) - и дальше такой же будет 100% не ранкабельны.
В итоге хочу сказать, что мапсет не очень хорошо сбалансирован. На всех диффах одна скорость, что очень странно смотрится.
Очень большая разница между Insane и Formation. От достаточно компактной карты переходим к безумию с триплетами, стримами и джампами через треть карты, а так же карты в другом сильно отличающемся стиле выполнена. Выглядит несуразно.
По факту переход между Hard-Insane выполнен хорошо. Плавно возросла наполненность карты + выдержанно в одном стиле. Но вот диффы по боком не выдержали одной планки.

Чего-то много получилось. Удачи в маппинге! :D
Есть вопросы пиши в ирку или пм.

UP. Чуть не забыл - крутой сб
Topic Starter
NiceWolf4

fergas wrote:

  • General
  1. Параметр Stack Leniency должен быть в промежутке [3;9]. Там вроде некорректно работают другие показатели(я бы 4ку поставил ._.). - исправлено.

  2. Цвета должны соответствовать стилистике карты, но не сливаться с ней. Если тебя какой-то специальный скин, то добавляй в папку с картой. В заместо черного и темно-серого попробуй комбинации из темно-зеленого и светло-синего - исправлено.

  3. Самую первую красную секцию можно перенеси на 00:11:358 (1) -, сохранив настройки звука с наследуемой секции. - особого смысла не вижу.

  4. Не рекомендую использовать красные секции не по назначению - будет путаница у тебя и у людей, кто модит. Они нужны, что бы смещать оффсет и или задавать новый ритм. В твоей карте все красные секции можно заменить обычными. Так же не надо использовать 2 разные секции в одном место: это делается в крайних случаях в специфических жанрах(для осу).- исправлено.

  5. Поменяй битрейт записи на 192кбит/с. Иногда это влияет на точный тайминг.- по-моему битрейт совпадает. Не исправлено.

  6. Не забывая про ритмичные хитсаунды. Например http://puu.sh/7sxf8.wav каждые 2 белых тика. Я не очень шарю в этой теме, так что не могу сказать что-то вразумительное. Посмотри за картами val0108 в редакторe на 25%-50% скорости- подумаю над этим.

  7. Не забывай заглядывать в Aimod. В инсейне некоторые ноты не на месте(Timing -> Resnap all notes исправит это дело по бытсрому).- исправлено
  • Normal
  1. 1.6 очень большая скорость для нормала. Знаю, что муторно все переделывать, однако эта скорость действительно не подходит под твой стиль нормала. Попробую объяснить. Новички, по большей степени, наводят как можно скорее на ноту, получается, что они задерживают курсор на доли секунд, но после чего идет очень резкий рывок. В какой-то степени это ломает темп песни для игрока и он может просто банально запутаться. Плюс ты выбрал дистанцию 0.8, на легких уровнях лучше выбирать 1.0.- исправлено.

  2. Тик рейт на 2 будет давать лучшее чувство ритма для начинающих.- взял на заметку.

  3. Эти обычные ноты немного выбивают из тарелки. Имею ввиду места, где идет звук только ритм гитары и барабана(пример:00:14:423 (2,1,2,3,4) - когда идет голос эти ноты воспринимаются нормально, но все равно требуют мощных хитсаундов, что бы игрок понимал от какого ритма идти, когда он выбивает такие комбо.- исправлено.


  4. 02:42:486 - логичнее будет выглядеть, если конец слайдера будет здесь.- исправлено.

  5. 00:33:616 (1) - абсолютно неиграбельный спиннер. Надо выпилить.- исправлено.

  6. 01:56:680 (1,2) - Эти две ноты нелепо сочитаются с музыкой. Если оставить пустое место довольно понятно с точки зрения ритма получается.- исправлено.

  7. 02:56:679 (1) - смело можно начинать спиннер от сюда 02:56:195 - исправлено.

  8. 03:04:421 (1) - нужно так же выпилить - авто реплей даже очки не выбивает. Вообще касательно спиннеров 7 штук это слишком дохуя на одну диффу длинной три минуты с половиной минуты. Старайся делать реже и длинней. Вроде 5 оставшихся спиннеров смотрится нормально, но по факту действительно в тему только 01:54:906 (1) - 02:39:582 (1) - остальные можно можно ремапнуть или просто оставить свободное место.- исправлено.


  • Hard
  1. AR=8 HP=6 Попробуй. Ар придает больше драйва карте. Хп=5 слишком быстро набивается, если где-то до этого зафейлил, при таком бпм.- исправлено.

  2. Имхо, диффа удалась на славу!! :)
  • Insane
  1. AR=9 HP=7. Насчет ар решай сам как и на харде это дело вкуса. Но вот хп рекомендую настоятельно - дело в том, что короткие реверс слайдеры дают слишком большой реген. даже после паузы 03:16:034 (1) - достаточно половины комбо, что бы вернуть хп, которое потерял на пазуе.- исправлено.

  2. 00:39:906 (1,2,1) - могут не принять, не уверен.- пока что без изменений.

  3. 01:22:003 (5,1) - ^ это касается всех припевов.- исправлено.

  4. 01:54:099 (1) - тяжеловато играть после скорости 0.75. Да и какого резкого изменения потока самой песни нет. Может попробовать 1.25?- исправлено.

  5. Не стал вдаваться в подробности, не любитель таких инсейнов, но вроде все ок.
Shadren
Привет, заинтересовался картой. Раньше делал такую-же. Так вот, я бы хотел добавить сюда свой нормал (есть заготовки с прошлых версий), и возможно пару сложностей Мании, если ты, конечно, не против. Также со временем буду находить ошибки или как-то помогать с модом. Жду ответа.
Topic Starter
NiceWolf4

Shadren wrote:

Привет, заинтересовался картой. Раньше делал такую-же. Так вот, я бы хотел добавить сюда свой нормал (есть заготовки с прошлых версий), и возможно пару сложностей Мании, если ты, конечно, не против. Также со временем буду находить ошибки или как-то помогать с модом. Жду ответа.
Да, я ответил в ЛС.
Shadren
[Normal]



Как видишь, некоторые объекты стоят не на сетке, это нужно исправить. Timing —> Resnap All Notes;



Также подправь Киай, он немного сбился :)
P.S File —> Open AiMod Иногда посматривай, может найдёт чего
Topic Starter
NiceWolf4

Shadren wrote:

[Normal]

Как видишь, некоторые объекты стоят не на сетке, это нужно исправить. Timing —> Resnap All Notes;- исправлено

Также подправь Киай, он немного сбился :)-исправлено
Ajo Joestar
Hi.
Please, check the timming, it's wrong !

Normal: CS-1 ?

Edit: Also, you have circles wrong placed [Formation], 00:41:116 (2) - it goes here 00:41:035 - .
Then some parts doesn't follow the music. Try following more at the drummer and guitar, it'd feel more natural.
00:57:971 (1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,3) - Try adding a slider on every third.
Topic Starter
NiceWolf4

AJeyB wrote:

Hi.
Please, check the timming, it's wrong ! - I think the timing is ok, if not, tell me what is needed?

Normal: CS-1 ? - No, 4

Edit: Also, you have circles wrong placed [Formation], 00:41:116 (2) - it goes here 00:41:035 - .- Notes follow the voice in this part.

Then some parts doesn't follow the music. Try following more at the drummer and guitar, it'd feel more natural.
00:57:971 (1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,3) - Try adding a slider on every third.- Listen to the song by 25%, the notes fall into drums.
Ajo Joestar

NiceWolf4 wrote:

AJeyB wrote:

Hi.
Please, check the timming, it's wrong ! - I think the timing is ok, if not, tell me what is needed? Offset:10423 fits better, from where should the spinner start.
Normal: CS-1 ? - No, 4

Edit: Also, you have circles wrong placed [Formation], 00:41:116 (2) - it goes here 00:41:035 - .- Notes follow the voice in this part.

Then some parts doesn't follow the music. Try following more at the drummer and guitar, it'd feel more natural. This was an advice
00:57:971 (1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,3,1,2,3) - Try adding a slider on every third.- Listen to the song by 25%, the notes fall into drums. i meant this
here's the image bigger:
^
Topic Starter
NiceWolf4
AJeyB, Thanks for your mod, but I think, nothing will change if I change the offset. And location of the notes I keep the same.
Shadren
[Extra]
  1. 00:18:615(1,2) - очень резкий прыжок (нужно уменьшить расстояние).
  2. 00:31:841(3) - думаю, лучше убрать эту ноту, если прислушаться к музыке; а там уже и спинер подогнать можно.
  3. 00:44:422(1,2,3; 1,2,3) - тут тоже большой прыжок.
  4. 01:07:486(1,2) - Ну тут, думаю, можно и оставить этот прыжок, но всё-же, смотри сам
  5. 01:22:325(1) - По-моему, этот слайдер неуместен (Попробуй как-нибудь заменить)
  6. 01:35:390(1) - начинай спинер от этого момента
  7. 02:35:873(1) - По-моему, этот слайдер неуместен
  8. 02:39:422(4) - Думаю, этот слайдер не стоит реверсировать
  9. 02:47:648(1) - Этот слайдер нужно немного продлить на 1 тик (1/4)
  10. 03:19:744(1) - По-моему, этот слайдер неуместен
Topic Starter
NiceWolf4

Shadren wrote:

[Extra]
  1. 00:18:615(1,2) - очень резкий прыжок (нужно уменьшить расстояние). - здесь прыжок даже меньше, чем тут 00:13:454 (1,2)
  2. 00:31:841(3) - думаю, лучше убрать эту ноту, если прислушаться к музыке; а там уже и спинер подогнать можно. - исправлено
  3. 00:44:422(1,2,3; 1,2,3) - тут тоже большой прыжок. - здесь прыжок такой же, как тут 00:13:454 (1,2)
  4. 01:22:325(1) - По-моему, этот слайдер неуместен (Попробуй как-нибудь заменить) - изменено(и остальные похожие)
  5. 01:35:390(1) - начинай спинер от этого момента - изменено
  6. 02:39:422(4) - Думаю, этот слайдер не стоит реверсировать - изменено
  7. 02:47:648(1) - Этот слайдер нужно немного продлить на 1 тик (1/4) - изменено
Knotts
Hi, sorry for the late M4M.

[General]
  1. You don't need commas inbetween tags.
  2. I don't think "kagamine", "rin" or "formation" needs to be in tags because it's already in the song info
  3. Romanised title should be "Kuukan ⇔ Formation"
  4. Add "Shadren" to tags since he made a GD
[Insane]

  • I think I'll try to help you with hitsounding this mod. I'm not really good at hitsounding but it doesn't look like you have anything.
    For a normal clap I think this would sound nice: http://puu.sh/7JnyN.wav
  1. It's kind of strange to have AR8 Hard and Insane at 186BPM. Change Insane to AR9 maybe?
  2. 00:11:841 (2) - clap on head
  3. 00:12:164 (3) - ^
  4. 00:12:486 (5) - clap
  5. 00:12:809 (6) - clap on tail
  6. 00:13:131 (8) - clap
  7. 00:13:454 (9) - clap on tail
  8. 00:13:615 (10) - replace slider with a circle?
  9. 00:13:938 (1) - finish on head maybe?
  10. 00:14:422 (2,3) - clap on heads
  11. 00:15:067 (5) - clap
  12. 00:15:390 (6) - clap on tail
  13. 00:15:712 (8) - clap
  14. 00:15:873 (9,10) - replace with a stream? I hear something at 00:16:115 that you didn't have anything on so I feel like a stream would
    fit better
  15. 00:16:519 (1) - finish
  16. 00:17:002 (2,3) - clap on tails
  17. 00:18:777 (10) - replace slider with circle?
    00:20:390 (5,6,7) - try this?
  18. 00:32:486 (2) - replace with this?
  19. 00:36:357 (3) - replace slider with circle?
  20. 00:37:809 (5) - blanket with the tail of (4)?
  21. 00:39:260 (1,2) - replace with this?
  22. 00:40:551 (2) - finish
  23. 00:42:325 (3) - stack on two and reblanket (3)
  24. 00:44:422 (1,2) - replace with stream?
  25. 00:50:228 (3) - finish on head? I'd also suggest mapping the BGM instead of the vocals here but whatevs
  26. 00:52:002 (8) - bring closer to (1)?
  27. 00:56:680 (1) - move slider to 00:56:841, end at 00:57:325 and delete spinner? Then start mapping again when vocals start
  28. 01:25:873 - kind of weird to end kiai time here just to begin it again at 01:26:196. Delete this one and end kiai at 01:26:196 ?
  29. 01:28:454 (9) - replace with circle
  30. 01:30:712 (9,10) - replace with stream?
  31. 01:48:777 (5) - delete this? i don't hear anything underneath it
  32. 01:59:422 (2,3) - not too sure if you didn't stack the ends of these two perfectly on purpose or not.
  33. 02:04:260 (8,1) - blanket better?
    02:10:228 - shorten the spinner and start mapping here?
  34. 02:25:067 (2,3) - maybe space (3) a little away from (2) to make it more visible
  35. 02:41:680 (2) - make this a repeating slider like the others?
  36. 03:19:422 (5) - move to 03:19:583 ?
[Normal]

  • I think you should use more blankets in this difficulty. Makes normals look nice.
  1. 01:50:551 (3) - extend slider to 01:51:196 ?
  2. 02:56:196 - maybe delete this spinner and insert a break time instead?
  3. 03:01:841 (3) - remove NC?
  4. 03:03:131 - start NC here?
[Hard]

  • You shouldn't feel constricted to use DS as much as you would in a normal. Needs jumps.
  1. 00:59:583 (1) - move so it's not touching (4)
  2. 01:10:873 (1) - blanket to (4)?
  3. 01:24:906 (3) - blanket?
  4. 01:50:551 (3,4,5) - make it look nicer by doing this?
  5. 02:11:841 (1) - move so it's not touching (4)
  6. 02:25:067 (2) - ^
  7. 02:38:454 (3) - blanket better?
  8. 03:22:325 (3) - ^
I'm not sure if you like my hitsounding or not so I stopped giving advice on that. If you did like it, PM me if you need any more help.
Topic Starter
NiceWolf4

Knotts wrote:

Hi, sorry for the late M4M.

[General]
  1. You don't need commas inbetween tags.
  2. I don't think "kagamine", "rin" or "formation" needs to be in tags because it's already in the song info - changed
  3. Romanised title should be "Kuukan ⇔ Formation" - changed
  4. Add "Shadren" to tags since he made a GD - changed
[Insane]

  • I think I'll try to help you with hitsounding this mod. I'm not really good at hitsounding but it doesn't look like you have anything.
    For a normal clap I think this would sound nice: http://puu.sh/7JnyN.wav
  1. It's kind of strange to have AR8 Hard and Insane at 186BPM. Change Insane to AR9 maybe? - Because of difficulty made ​​in pairs. Hard - Insane. Extra - Formation
  2. 00:13:615 (10) - replace slider with a circle? - changed
  3. 00:15:873 (9,10) - replace with a stream? I hear something at 00:16:115 that you didn't have anything on so I feel like a stream would
    fit better - changed
  4. 00:18:777 (10) - replace slider with circle? - changed
    00:20:390 (5,6,7) - try this? - changed
  5. 00:32:486 (2) - replace with this? - changed
  6. 00:36:357 (3) - replace slider with circle? - changed
  7. 00:37:809 (5) - blanket with the tail of (4)? - changed
  8. 00:39:260 (1,2) - replace with this? - not changed
  9. 00:42:325 (3) - stack on two and reblanket (3) - changed
  10. 00:44:422 (1,2) - replace with stream? - not changed
  11. 00:50:228 (3) - finish on head? I'd also suggest mapping the BGM instead of the vocals here but whatevs - not changed
  12. 00:52:002 (8) - bring closer to (1)? - changed
  13. 00:56:680 (1) - move slider to 00:56:841, end at 00:57:325 and delete spinner? Then start mapping again when vocals start - changed
  14. 01:25:873 - kind of weird to end kiai time here just to begin it again at 01:26:196. Delete this one and end kiai at 01:26:196 ?
  15. 01:28:454 (9) - replace with circle - changed
  16. 01:30:712 (9,10) - replace with stream? - changed
  17. 01:48:777 (5) - delete this? i don't hear anything underneath it - changed
  18. 01:59:422 (2,3) - not too sure if you didn't stack the ends of these two perfectly on purpose or not. - changed
  19. 02:04:260 (8,1) - blanket better? - changed
  20. 02:10:228 - shorten the spinner and start mapping here? - changed
  21. 02:25:067 (2,3) - maybe space (3) a little away from (2) to make it more visible - changed
  22. 02:41:680 (2) - make this a repeating slider like the others? - changed
  23. 03:19:422 (5) - move to 03:19:583 ? - changed
[Normal]

  • I think you should use more blankets in this difficulty. Makes normals look nice.
  1. 01:50:551 (3) - extend slider to 01:51:196 ? - changed
  2. 02:56:196 - maybe delete this spinner and insert a break time instead? - changed
  3. 03:01:841 (3) - remove NC? - changed
  4. 03:03:131 - start NC here? - changed
[Hard]

  • You shouldn't feel constricted to use DS as much as you would in a normal. Needs jumps.
  1. 00:59:583 (1) - move so it's not touching (4) - changed
  2. 01:10:873 (1) - blanket to (4)? - changed
  3. 01:24:906 (3) - blanket? - changed
  4. 01:50:551 (3,4,5) - make it look nicer by doing this? - changed
  5. 02:11:841 (1) - move so it's not touching (4) - changed
  6. 02:25:067 (2) - ^
  7. 02:38:454 (3) - blanket better? - changed
  8. 03:22:325 (3) - ^
I'm not sure if you like my hitsounding or not so I stopped giving advice on that. If you did like it, PM me if you need any more help.
riffy
Привет, тебе бы изи сделать. У тебя сейчас получается неранкабильный мапсет, т.к. нету сложности достаточно легкой для новичков.

Edit: did an in-game discussion and pointed a couple of unrankable moments (SB elements, timing issue).
Topic Starter
NiceWolf4

-Bakari- wrote:

Привет, тебе бы изи сделать. У тебя сейчас получается неранкабильный мапсет, т.к. нету сложности достаточно легкой для новичков.
Я видел некоторые карты без Easy. Даже если она необходима, моя фантазия иссякла. Я не могу представить эту карту еще легче, чем Normal -_-
Faan
Easy:
00:13:454 (2,1) - DS not 0.9
1 accidental KIAI

Normal:
4 accidental KIAIs

Hard:
Quite a lot of objects not snapped
01:59:745 (1,2) - even distance prefered... compare to the ones on above it
03:13:131 (4) - break time

Insane:
6 KIAI
01:16:680 (2) - shift it to the left a bit
01:52:486 (2,3) - shift forward to blue line
01:53:454 (2,3) - ^^

Extra&Formation
4 KIAI

In general: rhythm right, but please make all difficulty KIAI time constant
Topic Starter
NiceWolf4

Faan wrote:

Easy:
00:13:454 (2,1) - DS not 0.9 - No, 0.9
1 accidental KIAI - there is a pause in this place

Normal:
4 accidental KIAIs

Hard:
Quite a lot of objects not snapped - changed
01:59:745 (1,2) - even distance prefered... compare to the ones on above it - changed
03:13:131 (4) - break time - BT is not made specifically

Insane:
6 KIAI
01:16:680 (2) - shift it to the left a bit - changed
01:52:486 (2,3) - shift forward to blue line - not changed
01:53:454 (2,3) - ^^

Extra&Formation
4 KIAI

In general: rhythm right, but please make all difficulty KIAI time constant
Okoratu
[Formation]
Based on what do you start new combos?
Ex.: something like
might look really messy..?
Why is the BG of this song RIN if it's GUMI that is singing?!

  1. 00:39:906 (1,2) - this 3/4 stack is kinda hard to get correctly the first time anyone plays this thanks to your low stack leniency
  2. 00:40:874 (1,2) - ^ I would consider spacing them (3/4 beats are awesome for triangles~)
  3. 00:44:664 - + 00:44:986 - undermapped stream D: That's supposed to be an extra diff and the longest stream there is 5 circles ? D:
  4. 00:56:681 (1) - firstly: if this slider is supposed to be regular, then move the 2nd anchor that is up one gird unit to the left:
  5. Secondly you're ignoring the stronger guitar sounds in 00:56:841 - and 00:57:002 - as well as 00:57:325 - by using such a slider.
    Personally i'd go with something like this on that part:
    SPOILER

    in that case the previous suggestino about that slider is obsolete
  6. 00:57:971 (1,2,3) - I have no clue why you're placing them this way..?? The vocal is much stronger than the other part IMO so I'd move all these 3x 1/2 things to the RED tick in order to have the vocal mapped ?
    SPOILER

    Before you turn this one down saying that you want to map the strong sounds on the white ticks aswell: you can also now replace every 00:58:131 (3) - with an 1/2 slider to have those mapped aswell (which even fits the vocals)

    If you decide to implement this mod you'll need another circle for the vocal here though: 01:01:680 -
  7. 01:02:810 (5) - these 4 sliders map vocals and yet you're ignoring the vocal at 01:02:970 - ??
  8. 01:03:777 (1,2,3) - same suggestion as 00:57:971 (1,2,3) - applies here aswell (and in all of the other copies ofc)
  9. 01:09:502 - undermapped ? D:
  10. 01:11:760 - ^
  11. 01:12:890 - ^
  12. 01:14:664 - ^
  13. 01:18:212 - ^ (this stream should actually end in 01:18:615 -)
  14. 01:22:487 (1) - this blanket could be way better
  15. 01:26:519 - why are you ignoring this vocal? :D
  16. 01:30:954 - undermapped ? D:
  17. 01:35:229 (4) - a triplet might go here?
  18. 01:48:616 (8) - blanket could be somehow nicer (use the approachcirle of 01:48:455 (7) - in order to make sth like this:
  19. 01:54:745 (3) - moving the anchors so that it actually forms a more regular shape might look nicer:
  20. 01:59:744 - ?? the sound is clearly audieble or do you only want to map these if gumi is also singing
  21. 02:01:681 (1) - why isn't this a triplet like all the others ? ;o
  22. 02:08:939 (1) - copy pasta and now there are even vocals on the lines i previously pointed out...
  23. 02:10:229 (1) - see above about these
  24. 02:15:551 - starting here you got loud banging sounds on every 1/2 tick...
  25. 02:20:470 - undermapped.
  26. 02:21:197 (1,2,3) - this is an 1/6 stream from 02:21:088 - until 02:21:196 - and 02:21:357 - until 02:21:519 (1) - in the music:
  27. 02:23:051 - undermapping D:
  28. 02:25:309 - ^
  29. 02:28:212 - ^
  30. 02:31:760 - ^
  31. 02:32:083 - ^
  32. 02:36:035 (1) - this blanket could be better ;o (i mentioned and screened one above so i won't do that here)
  33. 02:40:551 (3) - might replace the end of teach triplet here with an 1/4 slider, so the distance between each object is 1/2 (it's more playable and the sound for that is there):
  34. 02:46:681 (3) - this is supposedly one stream up until 02:47:648 (2) - in the music, so you might aswell map it as such?
  35. 02:50:470 - undermapped D:
  36. 02:50:631 - ^
  37. 02:56:035 (1,2,3,4,5) - might move it a bit so it stacks with 02:55:229 (1) - ?
  38. 03:02:326 (4) - inconsistent spacing (antijump after 1/4 jumps)
  39. 03:02:567 - undermapped D:
  40. 03:02:728 - ^
  41. 03:03:051 - ^
  42. 03:03:696 - here's 1/6 again, as well as 03:04:019 - (i explained a similar pattern above.)
--overall much copy pasta-- and some cruel reduction from streams to triplets... .__.

I'll edit in a mod for the Extra later.
Edit: here

[Extra]

Might consider highering the stack leniency if you're having it the lowest on the Formation diff...

  1. 00:13:615 (2) - at first i thought that this is intentional, but because you do this nowhere else, I have to assume this is an accident and therefore it should be stacked properly with 00:13:938 (1) -
  2. 00:17:567 (4,5) - stack them properly :<
  3. 00:20:148 (4,5) - stack them properly maybe
  4. 00:20:793 (7,8) - ^
  5. 00:39:502 - undermapped D:
  6. 00:39:825 - ^
  7. 00:39:906 (1,2,3) - maybe use a higher spacing for these triangles because the fact that this are 3/4 notes is not really that easy to see the way they are now?
  8. 00:41:841 (1) - I think the vocal is on the white tick here: 00:42:164 -
  9. 00:58:615 (1) - I'd map the vocals in this part again, because they are so dominant D:
  10. 01:07:244 (4,1) - Spacing between those 2 should be bigger IMO
  11. 01:09:260 (5,6,7,8,1) -
    1. Stack this stream correctly with the slider if you're gonna keep it
    2. you could also add some distance in there, because the way it is now is hella cramped D:
      SPOILER

      Something like that wouldn't be that bad either, would it ?
  12. 01:14:099 (4,5,6,7,1) - ^ this is basically the same thing
  13. 01:16:035 (2) - the vocal is on the white tick here...
  14. 01:17:002 (2) - ...^
  15. 01:17:970 (2) - In this case the return arrow is not really visible until 01:17:728 - (the slider 01:17:002 (2) - disappears), you should consider making this readable
  16. 01:18:615 (1) - this one could also end on the blue tick for the vocal (lol.)
  17. 01:19:906 (1) - ^ (might look at 02:02:486 (5) - for something similar)
  18. 01:21:196 (1) - ^ and repeat until the red tick and have a circle added in 01:21:841 -:
  19. 01:22:970 - might consider adding a circle here for the vocal?
  20. 02:10:873 (1) - Same suggestion as for the Formation diff
  21. 02:22:486 (4,5,6,7,8,1) - i think i already said something about a pattern like this
  22. 02:27:648 (4,5,6,7,1) - ^
  23. 02:29:583 (2) - from here on it's copy pasta so I won't go into detail about those anymore.
  24. 02:47:002 (1,2,3,4,5,6,7,8) - might be more creative to actually make this a stream that moves instead of a giant stack?
  25. 03:16:035 (1) - Could be shorter by one tick again
  26. 03:17:325 (1) - ^
generally more consistent than Formation, but also a bit copy pasta... (which is not that nice since it's supposedly an Extra / Insane diff:
show more
Please sign in to reply.

New reply