Ayane - Lunatic Tears... (DJ Shimamura Remix)

posted
Total Posts
28
Topic Starter
mercury2004
This beatmap was submitted using in-game submission on 2016年10月1日 at 18:18:38

Artist: Ayane
Title: Lunatic Tears... (DJ Shimamura Remix)
Source: 11eyes -罪と罰と贖いの少女
Tags: Lass super shot 3 bishoujo game collection tatsh mixmaster 5pb records 美少女ゲームリミックスコレクション music
BPM: 176
Filesize: 25446kb
Play Time: 06:33
Difficulties Available:
  1. Aeon (5.61 stars, 1486 notes)


Download: Ayane - Lunatic Tears... (DJ Shimamura Remix)
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
firetruck i accidentally remove ma whole Creator's Word
SB WIP
dear modder, ignore hitsound for now, osu! only upload half of the hitsounds
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
l3lueskyiiz
ประเดิม
chat mod :)
Topic Starter
mercury2004
modded by ^
19:44 mercury2004: แก้วว่างลองแมพป่ะ *-*
19:45 l3lueskyiiz: ว่างมาก
19:45 l3lueskyiiz: จัดมาเบย
19:46 mercury2004: 2 แมพระ
19:46 mercury2004: เตรียมนิ้วเรย แมพละ 6 นาที ไร้เบรค
19:46 *mercury2004 is listening to [http://osu.ppy.sh/b/266171 Duca & AiRI - Full Throttle Heart (cobalt green Remix)]
19:47 l3lueskyiiz: เหยด
19:47 mercury2004: นี่ล่าสุด http://puu.sh/3B58z
19:52 mercury2004: เล่นกันเป้นขนมเลยแมพ ฮา
19:52 l3lueskyiiz: กากลงอย่างเห็นได้ชัดมาก
19:52 mercury2004: โหดแล่ว
19:52 mercury2004: ไม่ต้องห่วง 2 แมพนี้
19:52 mercury2004: ยากไม่ได้ครึ่งของ innocence
19:52 l3lueskyiiz: โอ้ โลลิ b cuppu
19:53 mercury2004: LOOL
19:59 l3lueskyiiz: สนุกดีพี่กุ๊ก
19:59 l3lueskyiiz: แมพยาวแต่ไม่น่าเบื่อ
19:59 mercury2004: เย้
19:59 mercury2004: อีกอันยาวกว่าเดิม
19:59 mercury2004: 32 วินาที
19:59 l3lueskyiiz: แต่ยังโดดได้มากกว่านี้นะถ้าอยากให้สนุกมากขึ้น
19:59 l3lueskyiiz: โอ
19:59 mercury2004: เคเลย
19:59 mercury2004: จะได้เพิ่มโดด
20:06 l3lueskyiiz: ดีกว่าแมพที่แล้วอีก
20:06 mercury2004: แหะๆ อันนี้แมพหลังแมพแรก
20:07 mercury2004: ทำนองมีจุดเล่นเยอะ
20:07 l3lueskyiiz: อาจจะเป็นที่อารมณ์เพลง
20:07 l3lueskyiiz: อืมใช่
20:07 l3lueskyiiz: สนุกดีชอบๆ
20:07 l3lueskyiiz: มันมีอยู่ท่อนนึงน่าจะทำเป็นรัวเลย หาแปป
20:07 mercury2004: แก้วว่าไงมั่ง
20:07 mercury2004: กำลังคิดว่าจะอัพหรือไม่อัพดี
20:07 mercury2004: สลอทว่างไป 1 ละ
20:07 l3lueskyiiz: อัพเลย
20:08 l3lueskyiiz: hitsound nuclear fusion 55555
20:08 l3lueskyiiz: จำได้
20:08 mercury2004: เยส
20:08 mercury2004: จำแม่นมาก
20:08 mercury2004: ไม่รู้จะหาอันไหนดี
20:08 mercury2004: หยิบ nuclear fusion มาใช้ก่อน
20:08 mercury2004: ไม่รู้อันนี้โอใหม
20:09 l3lueskyiiz: 02:29:505 (1,2,3,4,5,1) - ตรงนี้น่าจะรัว
20:09 l3lueskyiiz: อาจจะเป็น reverse slider ก็ได้แล้วแต่พี่
20:09 l3lueskyiiz: หรือจะไว้อย่างนี้เหมือนเดิมก็ได้แค่แนะนำ
20:09 mercury2004: แล้วตรงนี้ล่ะ
20:09 l3lueskyiiz: กับมันมีอีกตรงนึง
20:09 mercury2004: พี่ทำครั้งแรกเลย ไม่รู้โอใหม
20:10 mercury2004: 02:58:653 (1) -
20:10 mercury2004: 0.7 slider speed 1.4x dis snap
20:10 l3lueskyiiz: โอเคนะ
20:11 mercury2004: ไม่ฝืนมากป่ะ
20:11 l3lueskyiiz: อืม
20:11 mercury2004: กับนี่
20:11 l3lueskyiiz: 03:09:562 (3,4,5,6,7,8,9,10,11) - โคตรชอบตรงนี้
20:11 mercury2004: เฮ
20:11 mercury2004: 04:05:812 (1) -
20:11 mercury2004: 2 จุด
20:12 l3lueskyiiz: อันนี้ก็ชอบ 5555
20:12 mercury2004: 05:49:449 (1) - มีคนบ่นมาบอกว่า ตาแหก สะดุ้ง
20:12 l3lueskyiiz: มันเข้ากับเสียงดี
20:12 mercury2004: แก้วว่าป่ะ
20:12 l3lueskyiiz: ไม่นะ
20:12 l3lueskyiiz: สมัยนี้ก็มีเล่นอย่างนี้กันเยอะ
20:12 l3lueskyiiz: หนูว่ามันก็สนุกไปอีกแบบ
20:12 mercury2004: หาจุดใส่ไม่ได้
20:12 l3lueskyiiz: แต่บางคนมันไม่ชอบ 555
20:12 mercury2004: ใส่ได้แค่ตรงนั้น lol
20:13 l3lueskyiiz: หนูรู้ละมันเป็นเรพาะอะไร
20:13 mercury2004: ลองอัพดูละกัน wip ไว้
20:13 l3lueskyiiz: 05:49:278 (4,1) -
20:13 l3lueskyiiz: สองก้อนนี้
20:13 l3lueskyiiz: ระยะของสองก้อนนี้มันทำให้งง
20:13 mercury2004: เค
20:13 mercury2004: stack เลยดีใหม
20:13 l3lueskyiiz: ต้องให้มันห่างๆ
20:13 l3lueskyiiz: ไม่ดี
20:13 l3lueskyiiz: stack นี่แหกกว่าเดิมอีก 5555
20:14 mercury2004: ฮา
20:14 l3lueskyiiz: ต้องให้ห่างเหมือน 05:49:108 (3,4) -
20:14 l3lueskyiiz: แหมสกิลการม้อดของหนูยังหลงเหลืออยู่นิดนึง
20:14 mercury2004: เรียบร้อย
20:14 mercury2004: คนเล่นเก่งๆม็อดได้หมด
20:14 mercury2004: เพราะจะรู้ว่าตรงไหนขัดมือ
20:15 mercury2004: 1970 combo 60 m
20:15 l3lueskyiiz: เหยด
20:15 mercury2004: สมัยคะแนนจำกัด20เอมนี่
20:15 mercury2004: ร้อง
20:15 l3lueskyiiz: เป็นเยอะๆแฮะ 60m
20:15 mercury2004: ทำสั้นแล้วไม่มัน
20:16 l3lueskyiiz: 06:00:528 (10,11) - น่าจะเป็นสไลด์
20:16 mercury2004: จริงๆแมพนี้มันทำอยุ่แล้ส แต่สั้น
20:16 mercury2004: k
20:16 mercury2004: รวมๆแล้วเป้นไงมั่ง
20:17 mercury2004: อัพแล้วแก้วโพสเซฟลอกเอา คุโด้ได้55+
20:17 l3lueskyiiz: บอกเลย chat mod 5555 ขี้เกียจ
20:18 mercury2004: อัพแปป
20:18 l3lueskyiiz: รวมๆแล้วสนุกดี
20:18 l3lueskyiiz: ทั้งสองแมพ
20:18 l3lueskyiiz: เล่นเพลินดีคนน่าจะชอบ
20:18 l3lueskyiiz: เอ๋าหนูแคปรูปโน้ตที่บอกมะกี้แล้วมันไม่ขึ้นแหม รอแปป
20:19 l3lueskyiiz: อ๋อกดผิด ไม่ได้ใช้นาน ลืม
20:19 l3lueskyiiz: http://osu.ppy.sh/ss/862581
Frostmourne
มาแจกดาว :)
regenz
MOD via steam

( IRC osu is DC alot) << just only me

roricorengiz: 01:29:676 (4) -
roricorengiz: พาทช่วงนี้ไม่น่าใส่ระฆัง
[S]Quo-S: ใส่อะไรดี
roricorengiz: ไม่ต้องใส่
roricorengiz: เสียงมันไม่เข้า
roricorengiz: ใส่วิสเทิลก็ได้
roricorengiz: ตามโวคอลเสียงสูง
[S]Quo-S: นอมอลวิสเทล อะนะ
roricorengiz: 01:28:824 (2) - 01:29:676 (4) -
roricorengiz: 01:30:187 (6) - 01:30:699 (8) -
roricorengiz: หัวหมด
roricorengiz: ไม่มี 4 นะผิดๆ
roricorengiz: เป็น สามปลาย
roricorengiz: 01:29:164 (3) - ปลาย สาม
roricorengiz: 01:48:426 (2) - ตัวนี้น่าเป็น 1/2 r
[S]Quo-S: เค
roricorengiz: 01:59:335 ู
roricorengiz: เติมเหมือนไอ้ข้างบน
roricorengiz: 02:25:585 เพิ่มอีกเส้น เสียง 55
[S]Quo-S: k
roricorengiz: 02:33:085 (1) - ตรงนี้ น่าเอาเป็นวงกลมสองวง
roricorengiz: แทน
roricorengiz: จะได้ต่อกับพาทเทิน
roricorengiz: ห่างๆกันเหมือนเดิม
roricorengiz: ทุกสองบีท
roricorengiz: 02:36:494 (1) - หลังจากตรงนี้ลองใส่วิสเทิลดูนะ
[S]Quo-S: ทับสปินเลบอะนะ
roricorengiz: ใช่
roricorengiz: เอาสปินออก ใส่วงกลมไปสองวง
roricorengiz: มันลงจังหวะน่ะ
[S]Quo-S: เป็นแมพทีกะจะลงฮิทซาวเต็มที่ให้อิปิค
[S]Quo-S: แต่มันขาดอะไรไปไม่รุ
roricorengiz: คือเพลงพวกนี้อะ
roricorengiz: กุ๊กต้องรู้จักผ่อน
roricorengiz: คือมีช่วงที่ จัดเต็ม
roricorengiz: กับข่วงนิดหน่อย
roricorengiz: ให้มันรู้สึกว่า ท่อนๆนั้นมันพิเศษ
roricorengiz: แทนที่จะใส่ ปกติๆๆ ทั้งเพลง
[S]Quo-S: คงเป็นท่อนนี้ทั้งแถบ 04:17:403 (1) -
[S]Quo-S: ที่่คิดว่าจะเป้นไฮไลท
[S]Quo-S ออฟไลน์ ในขณะนี้
สถานะของคุณตั้งค่าเป็นออฟไลน์
การเชื่อมต่อกับ Steam ถูกตัด คุณจะเข้าร่วมสนทนาอีกครั้งโดยอัตโนมัติเมื่อเชื่อมต่อได้

เชื่อมต่อและเข้าร่วมสนทนาอีกครั้ง

[S]Quo-S ออนไลน์ ในขณะนี้
roricorengiz: ต่อๆๆ
roricorengiz: เนทตัด
roricorengiz: 02:57:971 (1) -
roricorengiz: ่อนนี้
roricorengiz: ลองใส่วิสเทิล ทุกๆ ขาวใหญ่ดูว่าเข้าไหม
[S]Quo-S: เค
[S]Quo-S: ไม่เข้าแฮะ
roricorengiz: ลองใส่แค่
roricorengiz: ตัวเดียว
roricorengiz: ตัวเว้นตัวอะ
roricorengiz: ทุกๆขาวใหญ่
[S]Quo-S: อือ
roricorengiz: ขาวใหญ่ต่อไปเว้น
roricorengiz: 03:19:449 (10) - เอา ระฆังออกเหอะ
[S]Quo-S: lol
[S]Quo-S: bell rampage
roricorengiz: นอกจากไอ้ท่อนแรกที่ใช้แล้วมันไม่เข้าเลยพี่ว่านะ
[S]Quo-S: โทนมันไม่ให้ล่ะมั้ง
[S]Quo-S: จริงๆคือใช้แทนไปก่อน
roricorengiz: 03:33:767 (1) - ทำไมท่อนนี้ไม่รัวยาวไปเลยอะ
[S]Quo-S: จนกว่าจะหาโทนที่เข้าจริงๆมาได้
roricorengiz: 03:39:221 (1) - นี่ก็ใส่วิสเทิลไปเลย
roricorengiz: เข้าแน่นอน
roricorengiz: ช่วงฮุค
[S]Quo-S: ใส่ไม่ถูก
[S]Quo-S: ช่วงฮุค
[S]Quo-S: 3อันเลย
roricorengiz: ใส่ตามโวคอลดิ
roricorengiz: สูตรเกรียน regenz
roricorengiz: rv
roricorengiz: พอๆๆ
roricorengiz: ไม่ๆๆใช่
roricorengiz: โวคอลมันน้อย
[S]Quo-S: เลยไม่ได้ใส่่
roricorengiz: กุ๊กลอง
roricorengiz: ฟังแบ๊กกราวมัน
roricorengiz: อันเดียวกับอันนี้
roricorengiz: 02:36:494 (1) -
roricorengiz: จำพาทเทิน วิสตรงนี้ไปใส่
[S]Quo-S: อันนี้ยัพอใส่ได้อยู่
roricorengiz: ท่อนเดียวกับท่อนฮุคแหละ
roricorengiz: มันแค่เอาโวคอลมาใส่
[S]Quo-S: เค เดี๋ยวลองดู
roricorengiz: มันเป็น loop 32 beat นะ
roricorengiz: เข้าใจใช่ป่ะ
roricorengiz: จังหวะ ดนตรีตรงนั้นความยาว 32 beats
[S]Quo-S: อิอ
roricorengiz: พอครบ 32 beats ก็ซ้ำ
roricorengiz: กุ๊กก็ จด หรือจำ ไอ้ 32 beat ว่าใส่ไง
roricorengiz: แล้วไปยัดตรงโวคอล
roricorengiz: 03:48:596 (4,5,6,7) - ตรงนี้พีคิดว่า
roricorengiz: มันน่าจะจั้มไกลกว่านี้นะ
roricorengiz: มันเข้ากับโวคอลอะ
[S]Quo-S: ไกลอีกสินะ
roricorengiz: อาจจะหมุนให้มันไกลๆกันก็ได้
roricorengiz: 04:06:494 (9) - ตรงนี้
roricorengiz: ใส่ระฆังยังไง
roricorengiz: ระฆัง คือเสียงอะไร
roricorengiz: channel ไหน
[S]Quo-S: normal 5 / soft 5
roricorengiz: อึมลองใส่ช่วงนี้อะ
roricorengiz: เข้า
roricorengiz: 04:48:852 (1) - ระฆังไม่เข้าแสดด
roricorengiz: 04:50:216 (1) - เป็นอะไรที่แย่มาก
roricorengiz: หลอกคนเล่นปล่อยปากกา
[S]Quo-S: ฮา
roricorengiz: 04:51:920 - ตัวนี้น่าลบทิ้ง แล้วทำสปิน ตรงนี้แทน04:53:284 ถึง นี่04:55:244
roricorengiz: 05:17:403 (1,2,3,4,1,2,3,4) - วิสเทิลหัว สไล
roricorengiz: ทุกตัว
roricorengiz: 05:20:130 (1,2,3,4,5,6,7,8,1) - นี่ก็วิส
roricorengiz: 05:50:130 (1,2) - ตรงนี้น่าจะ ctrl G แล้วเลื่อนมาทางขวานิดนึง ลงมานิดหน่อย
roricorengiz: 05:50:130 (1) - ตรงนี้ก็วิสเทิลไอ้ 32 beats
roricorengiz: พยายามแกะให้ได้ล่ะ
roricorengiz: ได้ใช้สบายๆ
[S]Quo-S: เค
[S]Quo-S: เดี่ยวให้โป2ไปลองฟังดูก่อน
[S]Quo-S: จิีบออกแบทซะละ
roricorengiz: ออกแล้วหรอ
roricorengiz: แย่ๆๆ
roricorengiz: แล้วใครจะแร้งตบเกรียนวะ
[S]Quo-S: ไม่มี
[S]Quo-S: ซะละ
roricorengiz: แล้วมันออกทำไมวะ
roricorengiz: สงสัยไม่มีเวลา
roricorengiz: ดอท
[S]Quo-S: จิ๊บบอกว่าจะออกมาอยู่แล้ว แล้วจะเลิก
[S]Quo-S: ได้ยินมาแบบนี้นะ
[S]Quo-S: บอกว่า
[S]Quo-S: ติดตอทจนเล่นโอสุไม่หนุกแล้ว
[S]Quo-S: ฮา
roricorengiz: 555555
roricorengiz: ว่าแล้ว
roricorengiz: ไปขอเขาเป็นใหม่ได้
roricorengiz: ถ้าว่างเขาให้อยู่แล้วล่ะ
roricorengiz: 06:12:289 (1) - ช่วงนี้อะ
roricorengiz: ลองเอาฮิทซาว normal hit normal
roricorengiz: มาใส้ทุกๆเส้นขาว
roricorengiz: ลองดูนะ
roricorengiz: โพส เอา kudos
roricorengiz: ได้ป่ะ
[S]Quo-S: โพสยังไงเนี่ย lol
Topic Starter
mercury2004
[S]Quo-S is me

โห้ โคตรเทพเลย ยังโพสได่
Horo
I guess this is dead, but:


Really good map, sad to see this left alone.
Topic Starter
mercury2004
well, not dead. just lost most of my freetime to continue it. i still update the map regulary (3 days - 1 week period)

thx a lot for playing, at least ppl out there playing my map.
LigerZero
Tags added "super shot 3 bishoujo game collection"

no kudosu
Topic Starter
mercury2004
oh ty. done updated
Yukiyo
m4m here o/

I'll try my best (I'm not that good of a modder/mapper)


  • 00:05:175 (1,2) - blanket
    00:35:857 (3,1) - place em under each other?
    00:36:539 (1,2,3,4,5) - make it goe like http://puu.sh/okD4q/db587a00b2.jpg so the 00:37:391 (1) - fits into the flow
    00:37:903 (4) - make it a bit curvy like the following ones
    00:46:937 (6,1) - blanket
    00:50:687 (2,3,4,5,6) -try to make this an even pentagon with shift+ctrl+d
    01:59:380 (2,1) - make em same spacing as 01:58:357 (1,2) -
    02:49:408 (3) - try x=120 and y=148
    02:50:005 (6) - son't overlap it with the slider like move it more to the right
    03:15:232 (5,6) - blanket
    04:03:300 (4) - try making it not so curvy like the one before
    04:12:334 (1,3) - blanket
    04:45:403 (3) - make this a mirrored copy of 04:44:721 (1) - like this perhaps http://puu.sh/okDZh/47c5369654.jpg
    05:16:084 (1,2) - overlap like try playing it on 05:15:914 (2) - again
    05:29:380 (4) - put it directly under the end of 05:28:357 (1) -
    05:29:721 (1,2,3,4) - blanket?
    06:10:630 (1) - make this a bit lower so the start of it fits into the stream
    06:14:891 (1,2) - blanket?
    06:15:062 (2) - perhaps ctrl+g?
    06:20:175 (1,2,3) - blanket

    couldn't find much more (° ω°)


Good Luck on ranking

-Yukiyo
Topic Starter
mercury2004
uncomment mod are fixed.

Yukiyo wrote:

m4m here o/

I'll try my best (I'm not that good of a modder/mapper)


  • 00:05:175 (1,2) - blanket
    00:35:857 (3,1) - place em under each other?
    00:36:539 (1,2,3,4,5) - make it goe like http://puu.sh/okD4q/db587a00b2.jpg so the 00:37:391 (1) - fits into the flow i was going into clockwise flow. fixed other note instead
    00:37:903 (4) - make it a bit curvy like the following ones this one is intentional. force change of flow
    00:46:937 (6,1) - blanket
    00:50:687 (2,3,4,5,6) -try to make this an even pentagon with shift+ctrl+d yea, got a lot of complaint on this. but this is intentional, jump and antijump pentagin
    01:59:380 (2,1) - make em same spacing as 01:58:357 (1,2) -
    02:49:408 (3) - try x=120 and y=148
    02:50:005 (6) - son't overlap it with the slider like move it more to the right
    03:15:232 (5,6) - blanket
    04:03:300 (4) - try making it not so curvy like the one before
    04:12:334 (1,3) - blanket
    04:45:403 (3) - make this a mirrored copy of 04:44:721 (1) - like this perhaps http://puu.sh/okDZh/47c5369654.jpg
    05:16:084 (1,2) - overlap like try playing it on 05:15:914 (2) - again
    05:29:380 (4) - put it directly under the end of 05:28:357 (1) -
    05:29:721 (1,2,3,4) - blanket?
    06:10:630 (1) - make this a bit lower so the start of it fits into the stream
    06:14:891 (1,2) - blanket?
    06:15:062 (2) - perhaps ctrl+g? going vertical zigzag jump pattern
    06:20:175 (1,2,3) - blanket

    couldn't find much more (° ω°)


Good Luck on ranking

-Yukiyo
- Frontier -
from private chat :3

[Marathon]
เพลงไม่เร็วมาก ไม่น่าใช้ AR 10 เลยเนอะ ;w; น่าจะซัก 9.5+ นึกว่า ar 10 ;w;
00:23:925 (1) - ไม่ต้อง NC ก็ได้มั้งครับ :D
01:51:369 (3) - 332|384 ให้มัน blanket ครับ (ไม่รู้ว่า blanket มั้ยนะ :o )
01:52:562 (2,3) - ผมว่าทำให้มัน ctrl+g น่าจะ flow กว่า
02:05:857 (5) - 400|296 ให้มัน blanket ครับ
02:09:266 (1) - ctrl+g plzzzz :)
02:21:709 (2) - เป็น stream ก็ได้นะครับ
03:50:175 (1) - เอ๊ะ ?? ทำไม sb ไม่ตรงกับโน๊ต ??
03:55:630 (1) - ผมว่า ctrl+g ดีกว่านะ :o
04:33:812 (1) - ^
04:56:823 (1) - 488|236 :oops:
05:01:084 (2) - ctrl+j แล้ววางไว้ที่เดิม ;)
05:22:619 - sb ตรงนี้ไม่ต่อกันเลยยย 8-) ผมว่าพี่หา animation มาทำก็ได้นะ :lol:
05:28:016 (6) - ctrl+g ครับ :?
06:01:766 (3) - ^

;w; เท่านี้หล่ะครับ โชคดีนะคร้าบบ แรงค์ไว้เน้อ ~ ✩ (เอาดาวผมปายยย)
Topic Starter
mercury2004

- Frontier - wrote:

from private chat :3

[Marathon]
เพลงไม่เร็วมาก ไม่น่าใช้ AR 10 เลยเนอะ ;w; น่าจะซัก 9.5+ นึกว่า ar 10 ;w; 9.3 เอ้ง
00:23:925 (1) - ไม่ต้อง NC ก็ได้มั้งครับ :D ★★★
01:51:369 (3) - 332|384 ให้มัน blanket ครับ (ไม่รู้ว่า blanket มั้ยนะ :o ) โน้ตลงต่ำกว่านี้ไม่ไหวแหล่ว ไม่งั้นต้องเปลี่ยนทรงสไลคุ่เลย
01:52:562 (2,3) - ผมว่าทำให้มัน ctrl+g น่าจะ flow กว่า ลองละ มันแปลกมัก เคยทำตอนแรก แล้วก็แก้กลับไป ทำหักแทน เน้นสวย
02:05:857 (5) - 400|296 ให้มัน blanket ครับ ★★★
02:09:266 (1) - ctrl+g plzzzz :) ★★★
02:21:709 (2) - เป็น stream ก็ได้นะครับ ★★★
03:50:175 (1) - เอ๊ะ ?? ทำไม sb ไม่ตรงกับโน๊ต ?? ★★★ลืมอัพ sb ใหม่ ★★★
03:55:630 (1) - ผมว่า ctrl+g ดีกว่านะ :o ★★★ โอว ลืมได้ไง
04:33:812 (1) - ^ อันนี้ตั้งใจโดด
04:56:823 (1) - 488|236 :oops:
05:01:084 (2) - ctrl+j แล้ววางไว้ที่เดิม ;) ★★★แก้อีกแบบนึง
05:22:619 - sb ตรงนี้ไม่ต่อกันเลยยย 8-) ผมว่าพี่หา animation มาทำก็ได้นะ :lol: ช่าย เพราะมันยังไม่เสร้จที กะจะเปลี่ยนด้วย ให้มันมีพลังขึ้น
05:28:016 (6) - ctrl+g ครับ :? ★★★
06:01:766 (3) - ^ ตั้งใจโดดเหมือนกัน ดูก่อนว่าแก้ดีใหม อาจจะเป้นแพทเทินอื่น

;w; เท่านี้หล่ะครับ โชคดีนะคร้าบบ แรงค์ไว้เน้อ ~ ✩ (เอาดาวผมปายยย)
LigerZero
No Kudosu.... sorry i can't modding your map diff Marathon because bored after busy IRL

Widescreen Support check (turn on)
Artist Unicode change to "彩音"
Tags added "tatsh mixmaster 5pb records 美少女ゲームリミックスコレクション music"
Source:
Topic Starter
mercury2004

LigerZero wrote:

No Kudosu.... sorry i can't modding your map diff Marathon because bored after busy IRL

Widescreen Support check (turn on)
Artist Unicode change to "彩音"
Tags added "tatsh mixmaster 5pb records 美少女ゲームリミックスコレクション music"
Source:
done, except widescreen support. sb isnt on widescreen OTL
MrKosiej
Ok so. This is my mod, if you disagree with something just ignore it.

Also the storyboard is nice, i didnt notice it before cuz i had video, and sb off so yeah XD sorry bout that. Anything more than plain black bg is distracting me and i am always turning it off so don't take my opinion about sb/ bg/ video distractedness so serious.


First thing is length of the sliders in the beginning. Imo they should be shorter. For example i would make this https://osu.ppy.sh/ss/5007189 slider like that https://osu.ppy.sh/ss/5007195
It's not that big of a deal but i felt a bit uncomfortable when playing it.

Second thing is placement. I would not go outside the box. And i don't mean the thinking but the playing area. U C, if i don't see the whole circle when playing, i'm confused, and i start to think, why is this circle slightly outside the playing area. And i lose my focus XD So yeah, nothing major again but your map is very good and if i wanna make a mod i need to look at even smallest things :P

Third thing is jumps. I said that there are some jumps that are a bit too big and i'm gonna point them out now.
05:20:516 (3) -
05:46:596 (6) -
05:47:278 (4) -
05:47:278 (4) - maybe do a little curve there to make this stream more accessable and to reduce the jump lenght
06:26:312 (3,4) - those to are a bit weir placed for me. It's a rectange, i would make a square or sth like this https://osu.ppy.sh/ss/5007406
also snap this 06:26:653 (5) - to this 06:25:630 (1) -
02:25:119 (6) - this jump might be too big

Ok that's it. I hope i helped at least a bit and good luck on future mapping :) Cheers.
Topic Starter
mercury2004
done what i could

MrKOSIEJ wrote:

Ok so. This is my mod, if you disagree with something just ignore it.

Also the storyboard is nice, i didnt notice it before cuz i had video, and sb off so yeah XD sorry bout that. Anything more than plain black bg is distracting me and i am always turning it off so don't take my opinion about sb/ bg/ video distractedness so serious.


First thing is length of the sliders in the beginning. Imo they should be shorter. For example i would make this https://osu.ppy.sh/ss/5007189 slider like that https://osu.ppy.sh/ss/5007195
It's not that big of a deal but i felt a bit uncomfortable when playing it.

Second thing is placement. I would not go outside the box. And i don't mean the thinking but the playing area. U C, if i don't see the whole circle when playing, i'm confused, and i start to think, why is this circle slightly outside the playing area. And i lose my focus XD So yeah, nothing major again but your map is very good and if i wanna make a mod i need to look at even smallest things :P

Third thing is jumps. I said that there are some jumps that are a bit too big and i'm gonna point them out now.
05:20:516 (3) -
05:46:596 (6) -
05:47:278 (4) -
05:47:278 (4) - maybe do a little curve there to make this stream more accessable and to reduce the jump lenght
06:26:312 (3,4) - those to are a bit weir placed for me. It's a rectange, i would make a square or sth like this https://osu.ppy.sh/ss/5007406
also snap this 06:26:653 (5) - to this 06:25:630 (1) -
02:25:119 (6) - this jump might be too big

Ok that's it. I hope i helped at least a bit and good luck on future mapping :) Cheers.
P A N
[Marathon]
  1. 00:20:857 (6) - can be more aesthetic and stack its tail on 00:20:175 (4) head will be more clean even in gameplay as well. http://puu.sh/ovWeX/032cd66764.jpg
  2. 00:24:437 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,1,2,3,4,5,1,2,3,4,5,1,2,3,1,2,3,4,5) - your NC messed up here even you NC some part for pattern changing. maybe make them consistent.
  3. 00:33:982 (1,2) - not symmetry.
  4. 00:37:391 (1,4) - if you ask me, switch NC here really better. then switch 00:38:584 (1,3)
  5. 00:52:903 (6) - NC
  6. 00:55:800 (2) - remove finish on tail and add on 00:56:141 (3) head instead.
  7. 00:56:482 (4) - can add NC on both head and tail.
  8. 00:57:505 (2,3,4) - move down, touched.
  9. 01:00:232 (3) - avoid overlapped?
  10. 01:06:539 till 01:07:903 (1) - supposed to be stream and 01:07:903 (1,2,3,4,5) - supposed to be three 1/2 circles instead.
  11. 01:13:698 - you emphasize everything right except 01:18:812 (1) so it's weird. reconsider to change it.
  12. 01:28:698 - hmm this part, if i remember right when you asked me to testplay, there have no these pattern yet. they are pretty confusing. you didn't emphasis 01:28:698 by kick-slider but you did it at other part plus the spacing+different at slider length is pretty confusing and blablabla. well, let's in the topic. imo, it would be better if you emphasis vocal and that wubs sound differently. like you make jump on vocal and use short spacing to wubs slider like this. It really helps less confusing.
  13. 01:40:971 (1,2,3,1) - spacing supposed to be shorter reference to the vocal.
  14. 01:43:187 (4) - how about remove this. sounds better to me.
  15. 02:05:346 - why skip this vocal?
  16. 01:45:062 - imo this part supposed to use many art slider.
  17. 02:13:357 (7) - NC
  18. 02:20:687 (4) - this looks more like spacing error than intentional.
  19. 02:24:948 (1) - unnecessary NC.
  20. 02:26:994 (6) - NC
  21. 02:28:869 (3) - finish on tail.
  22. 02:29:721 (2,4,6,8,1) - add finish.
  23. 02:54:096 (8) - NC
  24. 02:57:675 (3) - NC
  25. 03:02:278 (1,2,3,4) - just four 1/2 sliders kinda undermapped to that vocal.
  26. 03:11:994 (2) - finish
  27. 03:11:823 (1,2) - switch NC
  28. 03:13:187 (1,2) - ^
  29. 03:14:380 (1) - Sampleset-soft on tail.
  30. 03:29:721 (6,1) - switch NC
  31. 03:31:084 (1) - spacing pretty short for cymbal.
  32. 03:33:812 (1) - finish
  33. 03:36:539 (1) - ^
  34. 03:38:244 (1) - ^
  35. 04:24:948 (1) - remove NC
  36. 04:50:346 (1) - recommend to remove this for break sake.
  37. 05:16:084 (1,2) - what is this emphasizing?
  38. 05:21:880 (1) - 05:22:562 (1) - unnecessary NC, reference to 05:20:175 (1,2,3,4,1,2,3,4)
  39. 05:54:437 (7) - NC
  40. 06:02:448 (5) - ^
  41. 06:08:073 (7,1) - switch NC
  42. 06:12:334 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,1,2,3,4,5,6,7,8,9,1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,1,2,3,4,5) - make NC consistent.
  43. maybe use the light to follow the note at last part like The pretender?


GL :P
Topic Starter
mercury2004
แป้ป เดี๋ยวกลับมาแก้ 01:28:698 รีแมพหลายรอบละ ไม่ได้ซักที OTL เล่นเองก็ยังรู้สึกไม่ชอบ
edited
แก้แทบหมด ยกเว้น break โนเบรค~ ทรมานมือ
show more
Please sign in to reply.

New reply