forum

Sprawdzenie mapy.

posted
Total Posts
7
Topic Starter
CzekoMisiek
Witajcie ponownie maniacy :P
Po długim okresie nieobecności naszła mnie chęć do stworzenia mapy, zrobiony jest jak na razie jeden poziom trudności. A że jestem początkującym w temacie tworzenia map najpierw poproszę o waszą pomoc czy wszystko współgra ze sobą itd. Poprawiałem wszystko z 2 dni i samemu ciężko mi jest znaleźć jakieś większe błędy.

link: http://osu.ppy.sh/s/100097
Marcin
Jeżeli to jest normal (na którego to nie wygląda) to postaraj się przestrzegać:
- Nie zaczynaj sliderów pod innymi scieżkami sliderów.
- Zmniej Approach Circle i inne opcje do rekomendowanych http://osu.ppy.sh/wiki/Normal
Reszte postaraj się podążać stąd, ja ci tylko wymienie kilka błedów. (Nie moge do twojego topica wejść ;_; )
- Używaj czerwonych lini (uninherited sections) tylko i wyłącznie jeżeli piosenka zmienia rytm - do innych czynności używaj zielonych (Inherited)
- Nie włączaj i nie wyłączaj zbyt często kiai time - postaraj się używać fontann tylko i wyłacznie kilka razy max 6-7 razy. Dodatkowo Kiai time postaraj się włączać tylko i wyłącznie na tzw. Downbeatach (czyli długich białych liniach, jeżeli timing jest dobrze ustawiony - to powinny one leżeć idealnie na początkach tzw. "Chorus"ów).
- Timing - offset -12 (jeżeli poprawisz czerwone sekcje tak tylko by została WYŁĄCZNIE jedna i to NA początku).
- File -> Open AIMod - wszystkie błędy object is not snapped popraw. (Dodatkowo - używaj 1/4 beat snap divisor, 1/8 jest używane w ekstremalnych przypadkach *np. dubstep skrillexa który fałszuje bpm, albo mad machine*)
- Normale mają to do siebie by nie używac niebieskich lini, jak używasz beat snap divisor 1/4 - w normalu najlepiej ustaw na 1/2
- 00:52:913 (1,2,3,1) - Jak już wspomnialem - nie ukrywaj nic pod ścieżkami sliderów bo jest to UNRANKABLE.

Dodatkowo - Wiekszość mapperów zazwyczaj zaczyna od robienia najtrudniejszego poziomu trudności - wpierw zmap wszystko co można pod wszystkie beaty, a potem stopniowo zacznij je pomijać, by stworzyć łatwiejsze poziomy.
Topic Starter
CzekoMisiek
- Nie zaczynaj sliderów pod innymi scieżkami sliderów. - Zrobione
- Zmniej Approach Circle i inne opcje do rekomendowanych - Zrobione
- Nie włączaj i nie wyłączaj zbyt często kiai time - Większość została pousuwana.
- File -> Open AIMod - wszystkie błędy object is not snapped popraw. - Zrobione.
-- 00:52:913 (1,2,3,1) - I zrobione :)

Aktualizacja poszła. Później jeszcze coś poszperam :)
Założyłem już temat, czekam na kolejne błędy.
AmaiHachimitsu
Mapping zaczyna się od moddingu innych map, ich obserwacji i wypadałoby mieć jakieś doświadczenie w grze na każdym poziomie trudności, który zamierzasz mappić.

Also, po to jest temat mapy, by tam był przeprowadzany modding.

also protip (wiem po sobie): nie próbuj mappić jeśli naprawdę nie czujesz się jeszcze na siłach (najlepiej niech jedna osoba, która się ciut zna, test playe Ci robi. Powie Ci wprost, czy mapa ma jakieś szanse czy jest chujowa jak barszcz). Co zrobić, by czuć się na siłach? >> Patrz pierwszy akapit
Topic Starter
CzekoMisiek
Powiem tyle że mam doświadczenie jeżeli chodzi o grę w osu! Przegrałem naprawdę wiele map wystarczy spojrzeć na moją rejestrację, chciałem po prostu spróbować czegoś innego. Będę się starał żeby ta mapa kiedyś weszła do rankingowych, coś trzeba zostawić po sobie ;)
Nie jestem pierwszym lepszym który zarejestrował się i zaczął tworzyć mapę, przez 2-3 lata grałem dzień w dzień w osu! więc wiem troszeczkę jeżeli chodzi o poziomy trudności. :)
Marcin

AmaiHachimitsu wrote:

Also, po to jest temat mapy, by tam był przeprowadzany modding.
Topic odsyłał mnie do "nie znaleziono tematu"
Topic Starter
CzekoMisiek
Trochę podbiję temat i chciałbym was poprosić o ściągnięcie jeszcze raz mapy i sprawdzenie jeszcze nieukończonego Harda. Chciałbym wiedzieć czy ten poziom trudności jest do zmapowanego momentu dobry :)
Normal'a usunę i ponownie coś z nim zrobię, bo 2 dniach doszedłem do wniosku że jest po prostu do dupy.
Please sign in to reply.

New reply