forum

Ways to get better at 4K (for english and spanish people)

posted
Total Posts
11
Topic Starter
NergalXWasTaken
So, im pretty new in osu!mania and few moments ago i got rank 202.140 of world and... i was wondering how to get even better in the game. i usually use this method:

-play until i start getting bored, because of getting bored means you putting less or no effort on playing, then you don't improve your skills like that.

-driking after every song, this helps to be chill (atleast to me) and relax yourself.

-sleep atleast 8 hours, yes 8 hours. you should be wondering, why 8 hours? well, because is the minimum requierement to your brain rest properly.

-eat properly, becaus if you get popcorns, chips, or something, that's doesn't help.


So, that's how i do it. How you guys do it?
Zelzatter Zero
I basically never touch mania for at least a month before having enough motivation to play one random map.

Every time I come back it's just an uphill achievement.
Topic Starter
NergalXWasTaken
well i play mania every day, so idk how u hold all that skills after being offline that amount of time, if i left mania for atleast 3 days i become noob again, so y play it every day i can.
DeltaNami
At the beginner level, it's better to just play the way you're playing. Focus on improving your old scores, get to higher star levels, keep accuracy consistent, and play for fun as you said. Eventually, you'll want to start practicing individual skillsets or else your improvement will be pretty slow.
timebombed
I enjoy seeing other players i know grovel to the ground as i surpass them, one by one through the pp rankings... not in an evil way im pretty sure

but seriously,

seeing myself improve + while playing the best addicting rhythm game with sick ass music + playing with awesome people in the mania community = FOREVER LOVEEEEEEEEEEE~~~
ICanNotDoSlider
I find having competition to be good motivation. I used to play with 2 other people at my skill level and I think it kept me going. Sharing scores with them was fun (they don't play mania anymore though).

I don't do those healthy habits though, lol. I still sleep at random and eat w/e.
[LS]PositoniX

NergalXWasTaken wrote:

So, that's how i do it. How you guys do it?
strength training, excercise, breaks, showering before my sessions, doing hand streches before sessions and taking 5 minute breaks every 55 minutes, as well as eferything mentioned here
Topic Starter
NergalXWasTaken
Actually i got to the level of doing 4 stars or more with a rank at first try (if isn't a hardcore one) So i think i got improvement, but i hate the ranking thing now, like.. are people playing or just getting the game forgotten, i got in the top 100k like nothing, that's annoy me because ik there's people who could get deeper into ranking and don't playing even the game anymore. i don't understand that.
Marisa_kirisme
tienes un gran puesto a pesar de ser nuevo, eso muestra mucho potencial de ti, como ya te ves experimentado supongo que consejos normales no te servirían, bueno, las cosas que yo hago son estas

-siempre, después de dormir y prendo la computadora para jugar empiezo con mapas de 2 estrellas, porque como yo despierto con una vista un poco borrosa empiezo con mapas simples, te recomiendo que empieces con mapas de 2.5 estrellas y luego dejes de jugar hasta que te aburras (obvio si quieres jugar otra vez puedes empezar con mapas difíciles)

-siempre que puedo pongo pausa a el juego, aunque puede no parecer un buen consejo a mi me ha ayudado mucho, eso me sirve cuando viene una parte difícil en un mapa, tomo 5 segundos y quito la pausa

-en partes que son muy rápidas para mi trato de seguir el ritmo de la canción, a veces ayuda a veces no pero el 80% de las veces ayuda (este no creo que te sea de utilidad)

-si juegas 2 horas descansa 1 hora, esta es mas por si tus manos no son muy resistentes, eso es lo que hago porque mis manos son muy... jovenes por asi decirlo no se si tus manos sean resistentes o no asi que no se si este consejo sea de ayuda

espero que te haya ayudado, porque mis amigos tienen la costumbre de decirme que soy muy malo dando instrucciones, algunas son mas por mis condiciones y otras no, supongo que solo 2 te ayudaran
Topic Starter
NergalXWasTaken
Gracias por el elogio, pero no se si sea talento o dedicacion, actualmente no puedo jugar mucho y no he hecho casi nada de progreso, estoy en el 70k por que no encuentro mapas que me den suficiente perfomance, por lo que en cuestion de ranking no puedo seguir, apenas me puedo pasar un 5 estrellas con suerte y sacando una B debido a que ultimamente casi no juego, por lo que no mejoro.

Igualmente muchas gracias por los consejos, algunos de ellos no los conocia como viene a ser el de pausar antes de un drop, asi que muchisimas gracias.
Marisa_kirisme
ayer jugue y llegue a top 40k asi que decidi asegurar puesto por lo que jugue un poco mas, y despues de jugar mapas de 5 y 6 estrellas no tengo idea de porque, pude avanzar 4k puestos, creo que fue porque empeze jugando mapas de 4 estrellas, es lo unico que se me ocurre, pero solo despues de media hora mi mano empezo a doler y deje de jugar por el motivo de que soy menor de edad y puedo levantar poco mas de 3 kilos de algo con una sola mano, no creo que haya hecho otra cosa que no haga todos los dias

pienso que lo que importa no es como juegas, lo que importa es como empiezas a jugar cada dia, si juegas mapas dificiles apenas levantarte te vas a acostumbrar
Please sign in to reply.

New reply