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Yuki Kajiura - Fake Wings

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DeletedUser_2243638
[size=85:1337]This beatmap was submitted using in-game submission on Mittwoch, 5. August 2020 at 08:43:54[/size:1337]

[b:1337]Artist:[/b:1337] Yuki Kajiura
[b:1337]Title:[/b:1337] Fake Wings
[b:1337]Source:[/b:1337] .hack//SIGN
[b:1337]Tags:[/b:1337] Tsukasa, Subaru, Aura, Mimiru
[b:1337]BPM:[/b:1337] 50
[b:1337]Filesize:[/b:1337] 4145kb
[b:1337]Play Time:[/b:1337] 02:26
[b:1337]Difficulties Available:[/b:1337]
[list:1337][*:1337][url=https://osu.ppy.sh/web/maps/Yuki%20Kajiura%20-%20Fake%20Wings%20(Julini)%20%5bEasy%5d.osu:1337]Easy[/url:1337] (1,02 stars, 68 notes)
[*:1337][url=https://osu.ppy.sh/web/maps/Yuki%20Kajiura%20-%20Fake%20Wings%20(Julini)%20%5bInsane%5d.osu:1337]Insane[/url:1337] (3,32 stars, 294 notes)
[*:1337][url=https://osu.ppy.sh/web/maps/Yuki%20Kajiura%20-%20Fake%20Wings%20(Julini)%20%5bNormal%5d.osu:1337]Normal[/url:1337] (1,67 stars, 236 notes)
[/list:o:1337]

[size=150:1337][b:1337]Download: [url=https://osu.ppy.sh/d/92795:1337]Yuki Kajiura - Fake Wings[/url:1337][/b:1337][/size:1337]
[b:1337]Information:[/b:1337] [url=https://osu.ppy.sh/beatmapsets/92795:1337]Scores/Beatmap Listing[/url:1337]
---------------
.hack SIGN! :D
Easy - Complete
Normal - Complete
Insane - Complete
Cyberlennoxxx
Geile Map! Aber es sollten aufjedenfall noch ein paar Hitsounds hinzugefügt werden, weil Ambiente und so!
Ausserdem würd ich die Lautstärke der Hitsounds etwas verringern, da es sich ja um ein eher ruhiges Lied handelt. Vorallem beim Spinner am Ende würd ich die Lautstärke nahe 0 setzen, da dieses SLLLLP ziemlich nervig ist ^^
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DeletedUser_2243638
jau stimmt, ganz vergessen :O danke fürs modden!
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DeletedUser_2243638
Irgendwie hab ich aber leichte Probleme damit mich für eine Lautstärke bei den Hitsounds zu entscheiden, etwas Hilfe wäre da nicht schlecht >.<
Cyberlennoxxx

Julini wrote:

Irgendwie hab ich aber leichte Probleme damit mich für eine Lautstärke bei den Hitsounds zu entscheiden, etwas Hilfe wäre da nicht schlecht >.<
Hmmm... Ich empfehle 20% und beim Spinner am Ende würd ich eine Inheriting section platzieren, die die Lautstärke auf 5% runtersetzt. Den Slider am Ende würde ich wieder auf 20% setzen.
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DeletedUser_2243638
jau stimmt das ist nicht zu laut und nicht zu leise, danke :D
RCDesigner
Also, ich hab ein paar Problemme mit dem insane. Das approach rate ist fur mich ein bisschen zu schnell. Und man weisst nicht wie man das spielen sollte.
Und was mit dem normal? Ist echt gut gemacht, aber du konntest ein bisschen schneller den Approach Rate machen. Weil jetzt ist es zu langsam:D
Aber gute Arbeit gemacht, ich hoffe du anderst den Insane:D

Gruesse!
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DeletedUser_2243638

RCDesigner wrote:

Also, ich hab ein paar Problemme mit dem insane. Das approach rate ist fur mich ein bisschen zu schnell. Und man weisst nicht wie man das spielen sollte.
Und was mit dem normal? Ist echt gut gemacht, aber du konntest ein bisschen schneller den Approach Rate machen. Weil jetzt ist es zu langsam:D
Aber gute Arbeit gemacht, ich hoffe du anderst den Insane:D

Gruesse!
Insane ist ja noch nicht ganz fertig ^^ Aber ich kanns auf AR 9 runterschrauben, 10 ist vllt doch nicht nötig danke ^^

Die AR in Normal hab ich jetzt auf 7 hochgestellt, ich hoffe das ist nicht zu niedrig, wenn doch, bitte beschweren xD
Luckino_old
Hi! Random mod!

Allgemein
  1. Deine Audiodatei ist zu groß, die musst du komprimieren (siehe AImod)
  2. Da du kein SB hast, solltest du das Häkchen bei Widescreen Support und Letterbox during breaks rausnehmen
Zur Audio-Datei:
Leider kenn ich mich nicht besonders damit aus, ich hab mal das Forum durchsucht und p/983773/ hier ein "Tutorial" gefunden, allerdings wars mir zu kompliziert. Vielleicht kannst du jemanden fragen, der sich damit auskennt, zumal dann das Offset eventuell angepasst werden muss.

Easy
Klingt arg leer.. da solltest du doch mehr Objekte benutzen
HP mindestens -2, CS -1, AR -2 weil die BPM so niedrig ist, OD -2 - das soll doch eine Easy diff sein ;)
Auch die Pause solltest du hier rauslassen, da die map nicht allzu lang ist und die Easy diff ja leicht genug ist, da braucht man keine Erholungszeit
Die Spinner sind zu lang
Spacing ist inkonsistent - für Easy und normal ist dringend empfohlen ein einheitliches spacing zu nehmen, da Anfänger die zeitlichen Abstände noch nicht so gut abschätzen können

gibt leider hier nicht viel zu sagen, da es nicht viele Objekte gibt; vielleicht überlegst du nochmal, wie du's mappen könntest ;)

Achja, was mir auch aufgefallen ist: du setzt die inherited Timing sections immer vor bzw. hinter deine Objekte. Das ist nicht nötig, der Effekt davon wird genau in dem Zeitpunkt aktiviert, wo die timing section beginnt und genau dann deaktiviert, wo sie endet

Normal
HP -1, AR -2
Auch hier benutzt du kein einheitliches spacing ._. auf das spacing werd ich nicht im einzelnen eingehen, aber das sollte auch hier in der ganzen diff gleich bleiben

00:15:450 (6) - NC? bei 00:05:850 (1) - hast du sie auch
00:15:450 (6,7) - hier kannst du ein so genanntes blanket einrichten, d. h. dass der approach circle von der 6 die sliderkontur genau trifft -> ästhetische Gründe, muss man nicht immer machen, aber sieht oft gut aus und spielt sich schön, hier als Beispiel: http://puu.sh/7z7zZ.jpg
00:26:250 (2) - NC sollte hier anfangen
00:29:250 (2) - ^
allgemein würd ich die SV was höher stellen, dann sehen die slider nicht ganz so gequetscht aus und du kannst das spacing was höher machen, im moment überlappt sich noch zu viel und ästhetisch lässt sich kaum was machen mit kurzen slidern
01:11:250 (1,2) - blanket?
01:17:250 (2) - NC sollte hier anfangen
01:17:750 (1) - ist nicht gesnapped? oder zumindest nicht auf 1/4?
01:17:250 (2,1,2,1,2,3,4,1) - die kombos in diesem Abschnitt versteh ich kein bisschen, die sind alle erheblich kürzer als die kombos vorher
01:22:050 (4,5) - hier hast du sogar ein blanket :)
01:43:650 (8) - NC? die kombo ist auch viel länger als die anderen
ab hier versteh ich deine Kombo-Setzung gar nicht mehr :o
01:57:450 (4,5,6) - dieses overlap halte ich zu schwer für normal
02:05:250 (5) - NC!
02:14:850 (1) - den spinner würd ich vielleicht erst auf dem roten tick anfangen
02:26:250 (1) - sliderende nicht gesnapped?

Die hitsounds scheinen auch noch nicht ganz konsistent zu sein, hab' mich allerdings etwas mehr auf die Kombos konzentriert, insgesamt eine ganz gute diff ;)

Juli-Evil-Force
AR9 halte ich für sehr unangebracht, wie gesagt, ist low bpm, maximal AR8 aber vielleicht eher noch AR7, HP+1, OD +2 oder +3
"Using 1/8 snap interval is NOT RECOMMENDED unless..."
00:03:150 (1,2,3,4,5) - NEIN D: das passt hier gar nicht owo
00:04:650 (1,2,3,4) - sowas ist ganz gut und ok..
ich würd vielleicht auch hier die SV anpassen, ich denke, dass soll die Insane sein? Achja, du musst es in Insane umbenennen oder Hard, ausgefallene Namen werden nicht akzeptiert
00:10:050 (1,2) - blanket
00:13:650 (1,2) - hier vielleicht auch n blanket, wenn die SV höher ist
00:16:050 (9) - blanket?
00:31:650 (6,7) - ^
00:50:850 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18) - die kombo ist zu lang
01:01:650 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17) - ^
01:41:250 (1) - der fühlt sich arg komisch an, verlänger den bis zum blauen tick
02:08:850 (1,2,3) - blanket?

Hab hier jetzt nur besonders auffällige sachen erwähnt, ich weiß nicht, obs nicht besser wär, die doch auf 1/4 zu mappen, naja, zumindest die streams sind doch sehr unpassend, ich würd dir empfehlen eine Hard diff daraus zu machen und auf 1/4 zu bleiben

EDIT: oder geh mit der bpm auf 180 hoch? Äh ich mein 100 sry

Übrigens, solltest du mehr mods benötigen, müsstest du am besten mal hier: 60 bei den modding queues schaun, wobei die alle recht überlaufen sind und meist wer zuerst kommt, mahlt zuerst, aber erst mal viel spaß mit dem hier :P

schönes lied :) und viel glück damit ;)
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DeletedUser_2243638

Luckino wrote:

Hi! Random mod! Ui danke :)

Allgemein
  1. Deine Audiodatei ist zu groß, die musst du komprimieren (siehe AImod) In dem Thread, das weiter unten reingepostet hast, steht unter 10 MB... ich werd nichts ändern, solange es nicht nötig ist.
  2. Da du kein SB hast, solltest du das Häkchen bei Widescreen Support und Letterbox during breaks rausnehmen
Ok~

Zur Audio-Datei:
Leider kenn ich mich nicht besonders damit aus, ich hab mal das Forum durchsucht und p/983773/ hier ein "Tutorial" gefunden, allerdings wars mir zu kompliziert. Vielleicht kannst du jemanden fragen, der sich damit auskennt, zumal dann das Offset eventuell angepasst werden muss.Siehe oben.

Easy
Klingt arg leer.. da solltest du doch mehr Objekte benutzen Paar mehr eingebaut, keine Ahnung obs reicht, lalala~
HP mindestens -2, CS -1, AR -2 weil die BPM so niedrig ist, OD -2 - das soll doch eine Easy diff sein ;) Habs geändert
Auch die Pause solltest du hier rauslassen, da die map nicht allzu lang ist und die Easy diff ja leicht genug ist, da braucht man keine ErholungszeitAber jetzt sind es doch mehr Objekte :O Soll ich es trotzdem rausnehmen?
Die Spinner sind zu lang Den am Anfang hab ich ersetzt, den am Ende nicht, weil ich den sehr episch finde
Spacing ist inkonsistent - für Easy und normal ist dringend empfohlen ein einheitliches spacing zu nehmen, da Anfänger die zeitlichen Abstände noch nicht so gut abschätzen können Hab Mein bestes gegeben bei der Korrektur, bei Verbesserungsvorschlägen bitte genaue Angaben machen

gibt leider hier nicht viel zu sagen, da es nicht viele Objekte gibt; vielleicht überlegst du nochmal, wie du's mappen könntest ;)

Achja, was mir auch aufgefallen ist: du setzt die inherited Timing sections immer vor bzw. hinter deine Objekte. Das ist nicht nötig, der Effekt davon wird genau in dem Zeitpunkt aktiviert, wo die timing section beginnt und genau dann deaktiviert, wo sie endet Zur Kenntnis genommen und wird berücksichtigt für spätere Korrekturen

Normal
HP -1, AR -2 HP ok, AR nur -1, muss reichen
Auch hier benutzt du kein einheitliches spacing ._. auf das spacing werd ich nicht im einzelnen eingehen, aber das sollte auch hier in der ganzen diff gleich bleiben Habs versucht so gut es geht zu korrigieren

00:15:450 (6) - NC? bei 00:05:850 (1) - hast du sie auch Hab
00:15:450 (6,7) - hier kannst du ein so genanntes blanket einrichten, d. h. dass der approach circle von der 6 die sliderkontur genau trifft -> ästhetische Gründe, muss man nicht immer machen, aber sieht oft gut aus und spielt sich schön, hier als Beispiel: http://puu.sh/7z7zZ.jpg Hab
00:26:250 (2) - NC sollte hier anfangen Hab
00:29:250 (2) - ^ Hab
allgemein würd ich die SV was höher stellen, dann sehen die slider nicht ganz so gequetscht aus und du kannst das spacing was höher machen, im moment überlappt sich noch zu viel und ästhetisch lässt sich kaum was machen mit kurzen slidern Habs etwas erhöht, weiß nicht ob es reicht, wäre schön, wenn du allgemein bei deinen Ausführungen genauer wärst
01:11:250 (1,2) - blanket?
01:17:250 (2) - NC sollte hier anfangen Ok
01:17:750 (1) - ist nicht gesnapped? oder zumindest nicht auf 1/4? Die Gitarre erklingt eben nicht an einem der Striche, aber ich wollte diesen Ton unbedingt nehmen, weil episch
01:17:250 (2,1,2,1,2,3,4,1) - die kombos in diesem Abschnitt versteh ich kein bisschen, die sind alle erheblich kürzer als die kombos vorher ? So kurz sind die doch gar nicht, hast du geupdatet?
01:22:050 (4,5) - hier hast du sogar ein blanket :) Alles Absicht!!11
01:43:650 (8) - NC? die kombo ist auch viel länger als die anderen
ab hier versteh ich deine Kombo-Setzung gar nicht mehr :o Fixed
01:57:450 (4,5,6) - dieses overlap halte ich zu schwer für normal Fixed
02:05:250 (5) - NC! ^
02:14:850 (1) - den spinner würd ich vielleicht erst auf dem roten tick anfangen ^
02:26:250 (1) - sliderende nicht gesnapped? ^

Die hitsounds scheinen auch noch nicht ganz konsistent zu sein, hab' mich allerdings etwas mehr auf die Kombos konzentriert, insgesamt eine ganz gute diff ;) Bin darin GANZ schlecht, deswegen bräuchte ich da auf jeden Fall Hilfe

Juli-Evil-Force
AR9 halte ich für sehr unangebracht, wie gesagt, ist low bpm, maximal AR8 aber vielleicht eher noch AR7, HP+1, OD +2 oder +3 Bei AR 8 wäre sie etwas schwer zu lesen, die anderen Sachen hab ich übernommen
"Using 1/8 snap interval is NOT RECOMMENDED unless..."
00:03:150 (1,2,3,4,5) - NEIN D: das passt hier gar nicht owo Mein Stil
00:04:650 (1,2,3,4) - sowas ist ganz gut und ok.. ^
ich würd vielleicht auch hier die SV anpassen, ich denke, dass soll die Insane sein? Achja, du musst es in Insane umbenennen oder Hard, ausgefallene Namen werden nicht akzeptiert Buh.
00:10:050 (1,2) - blanket kay
00:13:650 (1,2) - hier vielleicht auch n blanket, wenn die SV höher ist ^
00:16:050 (9) - blanket? ^
00:31:650 (6,7) - ^
00:50:850 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18) - die kombo ist zu lang Combos gekürzt
01:01:650 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17) - ^ ^
01:41:250 (1) - der fühlt sich arg komisch an, verlänger den bis zum blauen tick Nö hab stattdessen 2 circles draus gemacht
02:08:850 (1,2,3) - blanket? kay

Hab hier jetzt nur besonders auffällige sachen erwähnt, ich weiß nicht, obs nicht besser wär, die doch auf 1/4 zu mappen, naja, zumindest die streams sind doch sehr unpassend, ich würd dir empfehlen eine Hard diff daraus zu machen und auf 1/4 zu bleiben Vllt mache ich noch eine Hard diff, aber die Insane will ich auf jeden Fall behalten

EDIT: oder geh mit der bpm auf 180 hoch? 180 ja eher nicht, ich hab sie auf 100 erhöht

Übrigens, solltest du mehr mods benötigen, müsstest du am besten mal hier: 60 bei den modding queues schaun, wobei die alle recht überlaufen sind und meist wer zuerst kommt, mahlt zuerst, aber erst mal viel spaß mit dem hier :P Danke

schönes lied :) und viel glück damit ;)
Danke fürs modden
Luckino_old
Das mit der bpm war mir auch nachher noch aufgefallen^^ habs auch noch geändert, aber war wohl zu spät

zur audiodatei nochmal: der thread ist verhaltet, hier ist der entsprechende link für die kriterien der audiodatei: https://osu.ppy.sh/wiki/Ranking_criteria#Audio

"The bitrate of a beatmap's audio file must be no lower than 128kbps and no higher than 192kbps. If you are having trouble acquiring an appropriate audio file, contact one of the more audio-savvy BAT; they will be more than happy to help find an mp3 for you."

In deinem jetzigen Format ist es nicht rankbar - d. h. falls du darauf hinarbeitest? Das gleiche gilt für die diff-Namen, wo genau das steht, weiß ich grad leider nicht mehr, aber auch da gibts wohl jetzt einheitliche Namen, glaub Easy, Normal, Hard, Insane und dann Extra oder so, naja^^
Topic Starter
DeletedUser_2243638
Audio-File geändert~ Vielen dank für die Hinweise.
Kihhou
Hoy! M4M comin :!:

First of all, thank you for modding my map :) just a helpful tip: you can ctrl C the hitcircles and sliders and ctrl V them into text to make timestamps! its much easier :O

[General]
  1. i did a quick google search. i think the source is ".hack//Sign" with 2 "/"
  2. artist is Yuki Kajiura
  3. im not sure if you know but if you turn on distance snap on the right side of the options, you can hold down alt and use the mouse scroll to adjust the distance between each note to a set amount. distances snap basically forces you to place a hitcircle/slider a certain distance (relative to your slider velocity) from your previous hitcircle/slider. 1.0x DS would mean that the distance between the notes will be 1.0x the slider velocity you have. i found a lot of strange distances in your insane map and thought that maybe you didnt know :X
  4. add tags! where the song is from and everything connected to the song: lyric writers, characters from the source
  5. BPM should be the same for all difficulties. Easy and normal are 50 while insane is 100. you wont need to change BPM if you want more ticks. just hold down ctrl and use your mouse scroll if you want to place smaller notes. dont forget you need to change slider velocity if you change BPM since it's based on BPM. if you double the BPM, half the slider velocity.
  6. Insane preview time is not the same as hard & easy preview time. pls set them equal to each other >.<
  7. Add kiai time for your diffs! kiai time is basically the most pumped up moment of the song! you set it up in the timing section by making timing points at the places you want it to start and end and editing the timing point. you would go to the "Style" tab and check the kiai time box! i would start it at 00:48:452 and end it at 01:07:652. you want to add a second kiai time later on in the song.
  8. I think you have to have consecutive diffs for it to be ranked! like "easy, normal, hard" or "normal, hard, insane". it's missing a hard difficulty! the difference in difficulties is too much!
[Easy]
  1. there isnt much to say about this since its half a star and b/c there's too little set up..the biggest problem here is distance snap. Easy and normal maps should almost ALWAYS have distance snap on 100% of the time! i talk about distance snap in the general tab if you dont know what it is. without it, i cant give suggestions on positions, or anything really. everything else is too simple D: to criticize
  2. 02:08:852 - add hitcircle
[Normal]
  1. same thing as easy. the distances between notes should all be the same
  2. 00:52:052 (6) - NC
  3. 01:17:752 (2) - replace with hitcircle. this isnt really the kind of note for a normal map. things should be simple
  4. 02:03:452 (1) - remove NC
  5. 02:04:052 (3) - add NC
  6. 02:05:852 (1) - remove NC
  7. 02:06:452 (3) - add NC
  8. 02:07:952 (1) - remove NC
  9. 02:08:852 (4) - add NC
  10. 02:10:052 (1) - remove NC
  11. 02:11:852 (5) - add NC
  12. 02:14:852 - add hitcircle or have spinner start here

[Insane]
  1. 00:00:452 (1,2,3) - having the slider tail start a triplet is misleading. to make things clearer you can have the slider end at 00:01:502 and stack another note ontop of 2 & 3 at 00:01:652
  2. 00:03:152 (1,2,3,4,5) - overmapped. theres nothing in the music for a stream
  3. 00:21:002 (2,6) - not stacked
  4. 00:21:452 (5) - NC to indicate change in direction?
  5. 00:23:702 (4) - NC to make the triangles easier to read
  6. 00:24:152 (7) - ^ if so, remove 00:24:452 NC
  7. 00:41:552 (2,3,4) - inconsistent DS. snap distance between 3 and 4
  8. 00:42:452 (5,6) - random jump. reduce distance
  9. 00:58:052 (1,2,3,4,5) - inconsistent DS. snap distance between 1 and 2
  10. 01:12:302 (4,1) - ^ reduce distance
  11. 01:17:777 (8) - this slider tail isnt on any ticks
  12. 01:18:452 (1,2,3) - lower distance? its the same melody as the others but this one has such high DS
  13. 01:22:652 (6,7) - unrankable. these 2 overlap on the timeline. when the 7 starts is the same time 6 ends
  14. 01:36:452 (1,2,3,4,5) - inconsistent DS.
  15. 01:46:352 (2,3,4) - ^
  16. 01:48:752 (7,8,9) - ^
Hope this helped you! It's mostly a bunch of setup mistakes. It's a nice song and could potentially be a nice slow map :)

Good luck!~ :)
Topic Starter
DeletedUser_2243638

Kihhou wrote:

Hoy! M4M comin :!:Hi! Thank you :D


First of all, thank you for modding my map :) just a helpful tip: you can ctrl C the hitcircles and sliders and ctrl V them into text to make timestamps! its much easier :O Wow I didn't know that, thank you reallymuch, that makes thinks REALLY easier xD

[General]
  1. i did a quick google search. i think the source is ".hack//Sign" with 2 "/" :O you are right!
  2. artist is Yuki Kajiura fixed, thank you for research x_x
  3. im not sure if you know but if you turn on distance snap on the right side of the options, you can hold down alt and use the mouse scroll to adjust the distance between each note to a set amount. distances snap basically forces you to place a hitcircle/slider a certain distance (relative to your slider velocity) from your previous hitcircle/slider. 1.0x DS would mean that the distance between the notes will be 1.0x the slider velocity you have. i found a lot of strange distances in your insane map and thought that maybe you didnt know :X I didn't like to use the distance snapper but with alt its okay xD thank you *should read what the instructions say :x*
  4. add tags! where the song is from and everything connected to the song: lyric writers, characters from the source Added some now :3
  5. BPM should be the same for all difficulties. Easy and normal are 50 while insane is 100. you wont need to change BPM if you want more ticks. just hold down ctrl and use your mouse scroll if you want to place smaller notes. dont forget you need to change slider velocity if you change BPM since it's based on BPM. if you double the BPM, half the slider velocity. Changed BPM
  6. Insane preview time is not the same as hard & easy preview time. pls set them equal to each other >.< :O I didn't notice that xD thx
  7. Add kiai time for your diffs! kiai time is basically the most pumped up moment of the song! you set it up in the timing section by making timing points at the places you want it to start and end and editing the timing point. you would go to the "Style" tab and check the kiai time box! i would start it at 00:48:452 and end it at 01:07:652. you want to add a second kiai time later on in the song. Song is too quiet and slow, I don't think that kiai fit here...
  8. I think you have to have consecutive diffs for it to be ranked! like "easy, normal, hard" or "normal, hard, insane". it's missing a hard difficulty! the difference in difficulties is too much!
Hmm maybe I will change the Insane so that it will be easier, else I make a Hard-Diff soon ^^

[Easy]
  1. there isnt much to say about this since its half a star and b/c there's too little set up..the biggest problem here is distance snap. Easy and normal maps should almost ALWAYS have distance snap on 100% of the time! i talk about distance snap in the general tab if you dont know what it is. without it, i cant give suggestions on positions, or anything really. everything else is too simple D: to criticizeDone :D
  2. 02:08:852 - add hitcircle
done

[Normal]
  1. same thing as easy. the distances between notes should all be the same done
  2. 00:52:052 (6) - NC done
  3. 01:17:752 (2) - replace with hitcircle. this isnt really the kind of note for a normal map. things should be simple done
  4. 02:03:452 (1) - remove NC done
  5. 02:04:052 (3) - add NC done
  6. 02:05:852 (1) - remove NC done
  7. 02:06:452 (3) - add NC done
  8. 02:07:952 (1) - remove NC done
  9. 02:08:852 (4) - add NC done
  10. 02:10:052 (1) - remove NC done
  11. 02:11:852 (5) - add NC done
  12. 02:14:852 - add hitcircle or have spinner start here
done


[Insane]
  1. 00:00:452 (1,2,3) - having the slider tail start a triplet is misleading. to make things clearer you can have the slider end at 00:01:502 and stack another note ontop of 2 & 3 at 00:01:652 done
  2. 00:03:152 (1,2,3,4,5) - overmapped. theres nothing in the music for a stream Fixed
  3. 00:21:002 (2,6) - not stacked Fixed[/color
  4. 00:21:452 (5) - NC to indicate change in direction?
  5. 00:23:702 (4) - NC to make the triangles easier to read ok
  6. 00:24:152 (7) - ^ if so, remove 00:24:452 NC nope
  7. 00:41:552 (2,3,4) - inconsistent DS. snap distance between 3 and 4 fixed
  8. 00:42:452 (5,6) - random jump. reduce distance fixed
  9. 00:58:052 (1,2,3,4,5) - inconsistent DS. snap distance between 1 and 2 fixed
  10. 01:12:302 (4,1) - ^ reduce distance fixed
  11. 01:17:777 (8) - this slider tail isnt on any ticks removed
  12. 01:18:452 (1,2,3) - lower distance? its the same melody as the others but this one has such high DS lowered~
  13. 01:22:652 (6,7) - unrankable. these 2 overlap on the timeline. when the 7 starts is the same time 6 ends Dunno what you mean cause I changed the s.v., hope it is better now :(
  14. 01:36:452 (1,2,3,4,5) - inconsistent DS.fixed
  15. 01:46:352 (2,3,4) - ^ fixed
  16. 01:48:752 (7,8,9) - ^
fixed

Hope this helped you! It's mostly a bunch of setup mistakes. It's a nice song and could potentially be a nice slow map :) Thank you really much for modding :D

Good luck!~ :)
Topic Starter
DeletedUser_2243638
Changed Insane so it becomes a Hard-Diff, I hope it is not THAT difficult. If so, then just tell me and I will change the difficult parts, I am not very good in distinguishing diffs and arrrgh xD
desudesud
M4M mod

[Easy]

00:01:652 (2,3) - DS error. Fix ASAP

00:19:652 (1) - Straighten out the slider. Even if done on purpose, it's a bit ugly due to the slight tilt of the slider.

00:41:252 (1) - Hitsound should be on the repeat, not the end.

01:37:652 (2,3) - I would not stack 3 on where 2 is, because a new player will expect it to be somewhere else, not where the slider was. Move 3 somewhere else that isn't on the slider.

02:10:052 (1,2,3) - Make sure the spacing between the triangle formation is exactly the same between 1-2 and 2-3, so it is perfectly spaced and looks beautiful.

[Normal]

General - You should not have to use 1/8 beat snap on a Normal diff. 1/4 at the most.

General - Audio Preview conflict with hard

General - This map is FILLLLLED with Distance Snap errors. Use AIMod (Ctrl+Shift+A) and knock out every single one of the errors, even if done on purpose. Just like an easy diff, a normal diff should always follow DS.

00:20:852 (1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7) - I wouldn't use long streamish combos of circles like these because a new normal player will not know when to stop and may jump the gun on some of the circles. Try and see if you can replace some of the circles with sliders.

00:30:452 (4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15) - ^^

01:11:252 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) - ^^

01:29:252 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7) - ^^

00:34:052 (13,14,15) - Move 15 somewhere else. It should not stack with 13 because 13 is still fading out so it'll surprise the player and catch them off guard, resulting in a big challenge for newer Normal players.

General - Put a break in! A normal player may not be able to play through over 2 minutes of a map without a break. Try putting a break at the same time Easy put a break for the same duration to keep it consistent.

[Hard]

00:13:652 (1) - Unsnapped (end)

00:14:852 (5) - ^^

00:16:052 (1) - ^^

General - I can't really mod this map. It's not following DS at all. I get it, it's a hard map, but hard maps should follow DS too, with some exceptions. Your spacing is very inconsistent, resulting in a very unorganized map that isn't clean. There are a LOT of DS errors. Only a couple should be allowed, and that should be because they are exceptions for a good reason (ex. a challenge jump). Fix the spacing on Hard in general. It barely follows 2.0x DS at any time whatsoever.
Topic Starter
DeletedUser_2243638

xVirtualNinjax wrote:

M4M mod


Easy

00:01:652 (2,3) - DS error. Fix ASAP ? can't see an error here

00:19:652 (1) - Straighten out the slider. Even if done on purpose, it's a bit ugly due to the slight tilt of the slider. mmm nope

00:41:252 (1) - Hitsound should be on the repeat, not the end. fixed

01:37:652 (2,3) - I would not stack 3 on where 2 is, because a new player will expect it to be somewhere else, not where the slider was. Move 3 somewhere else that isn't on the slider. fixed

02:10:052 (1,2,3) - Make sure the spacing between the triangle formation is exactly the same between 1-2 and 2-3, so it is perfectly spaced and looks beautiful. fixed :D


Normal

General - You should not have to use 1/8 beat snap on a Normal diff. 1/4 at the most. mmm

General - Audio Preview conflict with hard Fixed

General - This map is FILLLLLED with Distance Snap errors. Use AIMod (Ctrl+Shift+A) and knock out every single one of the errors, even if done on purpose. Just like an easy diff, a normal diff should always follow DS. Done

00:20:852 (1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4,5,6,7) - I wouldn't use long streamish combos of circles like these because a new normal player will not know when to stop and may jump the gun on some of the circles. Try and see if you can replace some of the circles with sliders. Fixed?

00:30:452 (4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15) - ^^ ^

01:11:252 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) - ^^ ^

01:29:252 (1,2,3,4,5,6,7,8,1,2,3,4,5,6,7) - ^^ ^

00:34:052 (13,14,15) - Move 15 somewhere else. It should not stack with 13 because 13 is still fading out so it'll surprise the player and catch them off guard, resulting in a big challenge for newer Normal players. ^

General - Put a break in! A normal player may not be able to play through over 2 minutes of a map without a break. Try putting a break at the same time Easy put a break for the same duration to keep it consistent. Done


Hard

00:13:652 (1) - Unsnapped (end) Fixed

00:14:852 (5) - ^^ Fixed

00:16:052 (1) - ^^ Fixed

General - I can't really mod this map. It's not following DS at all. I get it, it's a hard map, but hard maps should follow DS too, with some exceptions. Your spacing is very inconsistent, resulting in a very unorganized map that isn't clean. There are a LOT of DS errors. Only a couple should be allowed, and that should be because they are exceptions for a good reason (ex. a challenge jump). Fix the spacing on Hard in general. It barely follows 2.0x DS at any time whatsoever. Okay...
Thanks for modding :D
Gexigamma
Hi! / M4M from your queue

My map (Just in case): https://osu.ppy.sh/s/151008

[Easy]
  1. Change the CS to 1.
  2. It sounds nicer if you set the slider tick rate to 2. Also you will have to replace the ticksounds or delete them because they are silenced.
  3. You have a lot of long slider but there is no variation. Consider playing with the shapes. Here you have some easy ones.
    Ideas!
    00:19:652 (1) Replace slider with this one:

    If you want to make it exactly the same here you have the node coordinates:
    (336;128)(256;88)(120;160)(60;128)

    01:07:652 (6) Another slider idea:

    Coordinates: (424;56)(408;128)(488;168)(408;208)(424;280)

    01:11:252 (7) Last one:

    Coordinates: (288;280)(312;240)(280;200)(304;160)
  4. 00:05:252 (4) Don't do this, using less nodes you can find a better shape.
  5. 00:40:052 (6,1) Fix this blanket. Slider nodes should be (208;256)(176;200)(112;152)
  6. 01:02:852 (4,5) Fix this blanket. Slider nodes should be (312;144)(288;216)(240;264) OR Circle should be at (172;120)
  7. 02:00:452 (3,4) Sliders look better in these coordinates: (256;112)(260;196)(240;248) and (164;136)(156;192)(96;248)
  8. 02:08:252 (2) Replace this with a repeater slider:
[Normal]
  1. Same thing as VirtualNinja, lot of DS errors. This time AiMod doesn't find anything because you fixed it with the level 3 grid, change it to 4 to correct this.
    Example
    00:04:652 (2,3,4) I chose this because it's the most noticeable.

    You can clearly see that the distance between 2-3 and 3-4 are different. It should look something like this (with grid level 4):

    There are plenty of these, so try to fix them all
  2. 00:05:852 (1,2) Fix this blanket. Slider nodes should be (248;200)(200;216)(156;200) and (200;108)(152;92)(108;108)
  3. 00:26:852 (3,4) Replace this with a slider.
  4. 00:34:352 (9,1,2) These overlap. Try to find a better position.
  5. 00:53:252 (3) Change nodes to (192;32)(144;48)(112;84) to make it nicer.
  6. 01:02:552 (2) Move this to (160;40) to make it nicer.
  7. 01:00:152 (3,4) Move these to (228;280) and (188;248) to make it nicer.
  8. 02:15:452 (1) Spinner should start at 02:15:152 and end at 02:22:052.
  9. 02:26:252 (1) Move this to the middle of the screen, to (228;192).
[Hard?!?!]
Because of lack of skills I don't have much to point out here... :(
  1. There is no way this can be called "Hard". Change the name back to Insane.
  2. 00:08:852 (5,6) When the start and the end of the slider are so close I recommend to do it a straight slider, like here: 00:04:652 (1,2,3,4)
    It happens the same at 00:13:652 (6) - 00:14:852 (10) - 00:22:052 (9) - 01:31:652 (8)
  3. 00:11:552 (1,1,2,3,1) The spacing here is a bit confusing.
  4. 01:05:852 Add a note here.
  5. 02:14:852 Add note here
  6. 02:14:852 (1) Spinner should start at 02:15:152
  7. 02:26:252 (1,2,3) Move these to the middle of the screen, it depends on how did you fix the DS.
Okay! That's all. You surely have guessed that I love nice symmetric sliders :3
PM me in-game if you have any questions.
Topic Starter
DeletedUser_2243638

Gexigamma wrote:

Hi! / M4M from your queue

My map (Just in case): https://osu.ppy.sh/s/151008

[Easy]
  1. Change the CS to 1.
  2. It sounds nicer if you set the slider tick rate to 2. Also you will have to replace the ticksounds or delete them because they are silenced.
  3. You have a lot of long slider but there is no variation. Consider playing with the shapes. Here you have some easy ones.
    Ideas!
    00:19:652 (1) Replace slider with this one:

    If you want to make it exactly the same here you have the node coordinates:
    (336;128)(256;88)(120;160)(60;128)

    01:07:652 (6) Another slider idea:

    Coordinates: (424;56)(408;128)(488;168)(408;208)(424;280)

    01:11:252 (7) Last one:

    Coordinates: (288;280)(312;240)(280;200)(304;160)
  4. 00:05:252 (4) Don't do this, using less nodes you can find a better shape.
  5. 00:40:052 (6,1) Fix this blanket. Slider nodes should be (208;256)(176;200)(112;152)
  6. 01:02:852 (4,5) Fix this blanket. Slider nodes should be (312;144)(288;216)(240;264) OR Circle should be at (172;120)
  7. 02:00:452 (3,4) Sliders look better in these coordinates: (256;112)(260;196)(240;248) and (164;136)(156;192)(96;248)
  8. 02:08:252 (2) Replace this with a repeater slider:
[Normal]
  1. Same thing as VirtualNinja, lot of DS errors. This time AiMod doesn't find anything because you fixed it with the level 3 grid, change it to 4 to correct this.
    Example
    00:04:652 (2,3,4) I chose this because it's the most noticeable.

    You can clearly see that the distance between 2-3 and 3-4 are different. It should look something like this (with grid level 4):

    There are plenty of these, so try to fix them all
  2. 00:05:852 (1,2) Fix this blanket. Slider nodes should be (248;200)(200;216)(156;200) and (200;108)(152;92)(108;108)
  3. 00:26:852 (3,4) Replace this with a slider.
  4. 00:34:352 (9,1,2) These overlap. Try to find a better position.
  5. 00:53:252 (3) Change nodes to (192;32)(144;48)(112;84) to make it nicer.
  6. 01:02:552 (2) Move this to (160;40) to make it nicer.
  7. 01:00:152 (3,4) Move these to (228;280) and (188;248) to make it nicer.
  8. 02:15:452 (1) Spinner should start at 02:15:152 and end at 02:22:052.
  9. 02:26:252 (1) Move this to the middle of the screen, to (228;192).
[Hard?!?!]
Because of lack of skills I don't have much to point out here... :(
  1. There is no way this can be called "Hard". Change the name back to Insane.
  2. 00:08:852 (5,6) When the start and the end of the slider are so close I recommend to do it a straight slider, like here: 00:04:652 (1,2,3,4)
    It happens the same at 00:13:652 (6) - 00:14:852 (10) - 00:22:052 (9) - 01:31:652 (8)
  3. 00:11:552 (1,1,2,3,1) The spacing here is a bit confusing.
  4. 01:05:852 Add a note here.
  5. 02:14:852 Add note here
  6. 02:14:852 (1) Spinner should start at 02:15:152
  7. 02:26:252 (1,2,3) Move these to the middle of the screen, it depends on how did you fix the DS.
Okay! That's all. You surely have guessed that I love nice symmetric sliders :3
PM me in-game if you have any questions.
Thank you for modding! I fixed as much as I can :3 And I will be more creative with sliders next time xD
Squichu
Haaaaaalluh! :3
endlich Ferien, ich kann wieder modden..! *w*
uuund ich will nich immer "denk ich" oder "ich finde" dazuschreiben, also denk dran -
alles da unten is nur meine Meinung und da kannst auch alles davon ignorieren. x3

[Easy]
ne schöne Easy diff! hier und da sind nr so nen paar Kleinigkeiten -
  1. check mal AIMod nach DS Fehlern, da sind nen paar, die du fixen solltest
  2. setz den Beat Snap Divisor auf 1/2 oder 1/1, in Easy werden die offbeat parts eh nich gebraucht (macht das ganze auch übersichtlicher x3)
  3. 00:04:052 (3,4) - könntest du besser anpassenachte dabei am besten immer auf den Approach Circle, dann kriegst du viel angeglichenere Slider hin.
    (muss zwar nich immer sein, sieht meistens aber schöner aus!)
    davon gibt's auch noch mehr - 00:23:252 (1,2) - (Slider sind btw am einfachsten zu ziehen wenn du insgesamt nur 3 Anker verwendet, dann sind sie schön rund. ovo) - 00:28:052 (1,2) - 00:31:652 (1,2) - und noch n paar -zu faul alle aufzuschreiben-
  4. 00:10:052 (1) - DS passt hier ja eh nich, aber da ne längere Pause davor is, is das evtl okay..
    der overlap is aber nich so schön, also setz es vllt n bisschen weiter runter?
  5. 00:16:052 (4,5,6,7) - die überschneidenden Circle sehen auch nich soooo toll aus. >< evtl is es auch n bisschen verwirrend zu spielen
    aber das liegt am DS.. du könntest den auf 1,2 hochsetzen, dann würden die sich nich mehr überschneiden, aber dann müsstest du auch alles andere neu mappen. :\
    kannst ja mal drüber nachdenken, musst du aber nich ändern. x3
  6. 00:19:652 (1) - NC is hier überflüssig, find ich. D:
  7. 00:40:052 (6,1) - hier unbedingt auf DS achten! und nach 1 der Circle 00:44:852 (2) - nich überlappen lassen, das gehört nich in ne Easy diff >:
  8. 01:07:652 (6) - NC?
  9. 02:14:852 (1) - der spinner is vllt n bisschen zu lang, nach ner Weile wird sowas echt anstrengend für Anfänger, denk ich. du könntest ihn zweiteilen, einmal von 02:14:852 - 02:19:052 und dann von 02:19:652 bis zum Ende
[Normal]
hmmmh. also an sich find ich die Diff okay, nur zu schwierig für ne normal. das sind einfach n bisschen zu viele Circle, selbst jemand der schon 1-2 Wochen spielt hat vmtl Probleme so viele hintereinander zu drücken. du könntest versuchen insgesamt mit mehr Slidern zu arbeiten. ich geh aber gleich noch bissi weiter darauf ein
  1. AR -1 (=AR5), AR6 is viel zu hoch für ne Normal diff und is auch kein angemessener Abstand zu der Easy diff, die hat nur AR3
  2. 00:02:252 (3,4,5) - und 00:04:652 (2,3,4) - könntes du super n Reverseslider draus machen
  3. 00:05:852 (1,2) - benutz die gleiche Form für beide? sieht schöner aus
    und ctrl+g für 00:07:052 (2) - gibt ne schönere und einfachere Spielbewegung
    aus dem gleichen Grund wär's auch besser 00:08:252 (3) - nich oberhalb von 2 zu platzieren
  4. 00:11:852 (3,4,5) - ^ und 00:13:652 (1,2,3,4,5) - .. |: das sind wirklich zu viele
    allgemein is es eher nich sooo gut 1/4 beats in Normal zu mappen (die blauen),
    das fällt dann nämlich unter "streamen" und Streams haben in Normals nichts zu suchen. >:
    was da schon eher drin is (weil's bei Slidern einfacher is), wär sowas -das is viel einfacher und macht den Rhythmus nich kaputt :3
  5. 00:19:652 (1,2,3) - würd ich einen Slider oder n Reverse draus machen
  6. 00:20:852 (1,2,3,4,5,6) - stattdessen vllt is jetzt immer wieder das gleiche aus den gleichen Gründen, deswegen wiederhol ich's nich.. :b aber wenn du einmal durch die Diff gehst findest du die Dinge selber. :3
  7. 00:33:152 (5) - remove, da is absolut nichts zu hören..? >:
    und dann NC bei 00:33:452 (6) - kurze Combos geben ne viel bessere Übersicht, deswegen versuch sie nich über 8 hinausgehen zu lassen (in Easy/Normal) und versuch die Anzahl auch konstant zu halten (nich immer zwischen 2er und 8er Combos wechseln, zB)
  8. 00:43:652 (7) - hier NC und den danach bei 00:44:252 (1) - löschen
  9. 00:45:302 (1,2) - keine 1/8 Beats in Normal..! x: das kann kein Normal-Spieler lesen ><
    das gleiche gilt für 2 - auch wenn das nur 1/4 Beat is, auf dem fängt man normalerweise nich an, das is zu verwirrend
  10. 00:55:052 (5,1) - versuch die Objekte besser miteinander zu kombinieren
    hier is nich nur die Bewegung von 4 nach 5 und dann nach 1 im Zickzack, die Form von 1 schließt das vorherige Muster auch komplett aus >:
  11. 01:05:252 (6) - NC? hier oder evtl schon bei 4
  12. 01:48:452 (8,9,1) - die überschneiden sich zu sehr, is unlesbar für Anfänger
  13. 02:15:152 (1) - gleiches zu dem Spinner wie in Easy c;
[Hard]
das is keine Hard diff. x: muss mich da dem Vormodder anschließen, das kann man nich als Hard bezeichnen. xD (no offense! x: )
2,0 SV für Normal is eigentlich schon viel zu hoch (low bpm hin oder her), 2,5.. selbst in Hard. - Nope. und dann noch die eigentlich konstanten Jumps - die hier: 00:02:252 (1,2,3,4,5) - auch nope. das is zu schwierig
oder 00:03:152 (1,2,3) - da sind keine Beats, wieso sind da Circle?
kann hier nich wirklich viel zu sagen, weil ich fast jedes object auflisten müsste, damit das ne Hard diff is. |:
aber so allgemein, vllt hilft dir das ja n bisschen ne schönere diff spread zu bekommen, meine Interpretation von diffs:
Easy - wie funktioniert das Spiel/die einzelnen Elemente? (= was sind Cirlce, was Slider, was Spinner?)
Normal - was sind Stacks? (= Objekte können übereinander liegen)
Hard - was sind Jumps und Streams? (einige Jumps und kurze Streams einbauen, nich übetreiben)
Insane - partey.. :D (= "alles" erlaubt)
ich versuch mich so gut es geht daran zu halten und denk so bekommt man schöne Unterschiede zwischen den Schwierigkeitsstufen hin.

bis dahin, good luck! <:
solltest du die Hard überarbeiten oder ne Insane draus machen und ne neue Hard hinzufügen, schreib mir einfach, dann kann ich mir die nochmal angucken.
(vorausgesetzt ich hab Zeit. xb)


*squee*
Eni
cool map
BanchoBot
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