forum

Sim Gretina - Raise This Barn (Remix)

posted
Total Posts
20
Topic Starter
power007
This beatmap was submitted using in-game submission on 9 апреля 2013 г. at 18:03:40

Artist: Sim Gretina
Title: Raise This Barn (Remix)
Source: My Little Pony: Friendship is Magic
Tags: ASHLEIGH BALL twilight rainbow dash applejack rarity pinkie pie fluttershy
BPM: 130
Filesize: 5113kb
Play Time: 03:06
Difficulties Available:
  1. Hard (4,86 stars, 428 notes)
  2. Normal (3,24 stars, 244 notes)
Download: Sim Gretina - Raise This Barn (Remix)
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Raise This Barn!
Badis

Love this map I hope this will be ranked , good luck dude !!
MORE PONY IN OSU I NEED MOREEEEEEEE :)
Topic Starter
power007

Badis wrote:

Love this map I hope this will be ranked , good luck dude !!
MORE PONY IN OSU I NEED MOREEEEEEEE :)
Thanks for playing!
Glad you like it!
Flask
M4M time~

Red: Must be fixed.
Blue: Highly recommended.
Black: Just suggestion/nazi stuff.

[General]
  1. Kiai Times are inconsistent. Normal diff has a line at 03:00:491 - but Hard diff has a line at 03:00:722 - . Make them be the same please
  2. Don't over use kiai times please
  3. Source is "My Little Pony: Friendship is Magic"
  4. No tags? D:
[ Normal]
  1. 00:22:183 (1,2,3,4) - Try smf like this would be prettier than yours lol

    244,124,22183,5,8,0:0:0
    172,56,22645,1,0,0:0:0
    76,80,23106,1,8,0:0:0
    40,168,23568,1,0,0:0:0
  2. 00:29:568 (1) - (begin) finish instead clap? It really fits :3
  3. 00:33:260 (5) - NC here to make consistent with other
  4. 00:48:030 (5) - ^
  5. 01:30:491 (5) - ^
  6. 01:48:953 (4) - ^
  7. 00:59:106 - Break begin at here
  8. 01:14:799 (2) - I can't see any reason for changing spacing >: that will make the beginners confuse. Use 1.0 please
  9. 02:59:106 (3) - ^
  10. 01:54:491 (1,2) - If I were you I'll use 2/1 slider + note to make it fit with songs more like:
  11. 02:07:414 (1,2,3,4) - Dat placement ;; This is so hard to read to beginners, change to something else please. You can try my example :3
  12. 03:06:953 (3) - If you really want to make a SV change, NC to make a attention for players that here's changing SV.
[ Hard]
  1. The first part is a bit jumpy, that makes me feel overmap a bit
  2. 00:18:953 (2) - change the spacing makes your placement really ugly >: use 0.8 to (3) please
  3. 00:31:414 (1,2,3,4) - ^, and I don't think same music parts use different spacing is a good idea
  4. 00:46:183 (1,2,3,4) - ^
  5. 01:41:568 (1,2,3,4) - ^
  6. 02:28:183 (3) - ^
  7. 01:23:106 (1,2,3,4) - nazi a bit but make like a square is prettier :3
  8. 01:59:568 (5) - catch you >: 1.0 DS please
  9. 02:11:106 (1,2,3,4) - try symmetrical things like http://osu.ppy.sh/ss/548535
  10. 02:42:491 (1,2,3) - (1) to (2) you use 1.2 DS but (2) to (3) only 0.7? This anti-jump would confuse the player, they'll think that's 1/2 part! Try use consistent spacing here
  11. 02:54:491 (5) - ^ and NC here please o.o
  12. 03:03:722 (5) - nc here, the combo is too long >:
  13. 03:06:953 (10) - nc, same reason as Normal

    the rhythm is pretty well in this diff, but the placement/flow is not great at all. Try to find more modders to make your map greater (:
good luck
Topic Starter
power007
Thanks for mod. I think almost all issues are fixed.
riffy
hi~hi~

as requested

[General]
  1. Are you sure about artist? Personally, I'm not sure, and I'm asking you for confirmation.
  2. Try slider Tick Rate 2 - it fits with song better, imo!
  3. Remove tag pony this word is already in the Source!
  4. Preview time on slow part of the song? Are you sure? Preview time should me most recognizeble part of the song. So put it in the start of any kiai?
  5. Disable countdown, it sounds unfitting here.
  6. I'd start mapping from 00:07:414 - Start part isn't loud and it's quite hard to follow rhythm here. If you disagree, make hitsounds quiter for start part, because it's too loud now!
  7. Song is quite long. Only one SHORT break here is quite confusing. How about adding another one?
  8. Why don't you go ahead and find BG with RECOMMENDED size? 1024x768 is most common size for the BGs!
[Normal]
  1. Очень не нрвится две разных замедленных скорости! (х0,75 и х0,50) Это же самая легкая сложность в мапсете, как ее играть, если скорость так скачет?
  2. если это самая легкая сложность в мапсете, то она должна быть легче 3,24 звезд - иначе - анранк.
  3. Обычно, когда Нормал самая легкая дифа в мапсете используют АР4, но тут он явно не подходит. Я бы посоветовал увеличить Overall Diff на 1, для балланса. Но тогда придется упростить пару-тройко фрагментов карты, чтоб она была не сложнее 3,24 звезд.
  4. 00:00:030 (1) - Если убавишь звук, то сюда можно висл. Как правило первая нота мапы чуть погромче остальных, поэтому висл впишется хорошо.
  5. 00:03:722 - явно ощущается нарастание громкости, а у тебя все идет под S 60%, очень странно, учитывая то, что песня очень живая и звук меняется частенько.
  6. 00:24:030 (1,2,3,4,5) - очен плохо, что в Нормале, как в самой легкой дифе нет спиннера. Она очень легко играется на SS, и когда у сотни игроков одинаковый скор, это плохо. Замени вот это паттерн (набор серклов, проще говоря) на спиннер. Таким образом мы сможем разнообразить очки игроков после ранка, и дадим немного отдыха новичкам.
  7. 00:29:568 (1,2,3) - nazi - flow- И так, что мы имеем, у нас есть обводка между (2) и (3), но нет таковой между (1) и (2). Выглядит так, будто делалось рандомно. Советую лиюбо добавить ее для всехх слайдеров в этом фрагменте, либо убрать со всех слайдеров. Согласованно построенная карта играется намного лучше!
  8. 00:47:106 (3,4,1,2,1) - моно было стакнуть (наложить друг на друга) 00:47:568 (4) - и 00:49:876 (1) - тогда получилось бы интересно, но придется переработать этот фрагмент. Если хочешь сделать получше - делай!
  9. 00:49:876 (1,1) - опять же, самая легкая сложность в мапсете, поэтому с нее и спрос почти как с изи. Два новых комбо вряд - немного путают новичков. + сам по себе слайдер тоже плох. Обычно используются слайдеры с одним реверсом, и когда на этом слайдере вдруг появится второй реверс, он просто сконфузит новичков.
  10. 00:57:260 (3) - как правило, ты их обычно выделяешь новым комбо, а тут забыл? + по звучанию не очень. Я бы убрал финиши с 00:57:722 (4,5) - и поставил только хлопок на (5)
  11. 00:59:106 - Я бы поставил ноту с НК (новым комбо) для красивого начала брейка. Серьезно, сейчас он у тебя берется ниоткуда. А так, будет вполне красиво появляться.
  12. 01:15:722 (3,4) - one, two, three, four.. А у тебя там (3) и (4) по музыке! Где же тот маппин по вокалам? Он сюда идеально впишется!+ даст хорошую постоянность в маппинге, что тоже очень важно. Песня однообразненькая, можно было даже копипастить, но немного и с умом.
  13. 01:17:568 (5) - новое комбо забыл! По ритму даже вписывается оно сюда.
  14. 01:27:722 (3,4) - будут прикрыты трехсотками от(1) и (2), что очень осложнит их читаемость, что не очень хорошо для нормала.
  15. 01:50:337 (4,1) - И вот отсюда идет то, что разрушает твою карту. Ненужные смены скоростей. Зачем? Почему? Если карта становится медленнее - упрощай ритм, а не замедляй слайдеры! Так будет интереснее. А вообще, если ты тк уж хочешь держать эти замедления, то дитсанция между (4) и (1) должна быть такой же, как между (3) и (4). Или как вариант стакни (4) и (1)
  16. 02:05:106 (4,1) - аналогичная ошибка, аналогичное решение. Стоит ли портить постоянный и ровный флоу ради 10 секунд замедления? Я бы лучше брейк поставил, вместо замедления!
  17. 02:11:106 (1) - немного пересекается с ХП-баром, совсем немного. Но что тебе стоит подвинуть его на пару клеточек вниз? :)
  18. 02:25:876 (4) - Начлало киаи всегда означает новое комбо! Это почти как правило. Ну это же должно быть понятно, да.
  19. 02:29:568 (5) - обычно, ты ставишь НК так, чтоб число на кружочках не превышало 5, а тут видимо забыл, да? Поставь, а? По ритму идет + по паттерну (узору, системе постановке комбо) вписывается сюда.
  20. 02:33:260 (4) - аналогично с предыдущей ошибкой, + 02:34:645 (7,1) - прикрыты трехсотками, что крайне нежелательно делать в самой легкой дифе.
  21. 02:38:337 (4) - слишком далеко уходишь, немного пересекается с цифрами, не то чтоб это было проблемой, но по возможности лучше избегать.
  22. 02:42:491 (1,2) - ну, то, что начало (1) прикрыто трехсоткой это не страшно, а вот обводка (слайдер (2)) - страшная! Ты же можешь лучше!
  23. 02:48:030 (4) - как насчет нового комбо здесь? Причины как всегда одни и те же, твоя обычная ситсема расстановки НК предусматривает комбо здесь + по ритму оно тут пойдет великолепно.
  24. 02:51:722 (4,6) - что-то на уровне Высоцкого, или даже выше.. А если серьезно, то опять же оверлап!
  25. 02:53:568 (1) - конец киая, а ноты нет, закончил бы ты киаи на 03:00:953 - там такой звук, БУМ - как раз красиво выключит киаи. :)
  26. 03:02:337 (4,5) - где-то тут надо новое комбо. По причинам таким же, как и выше. Просто не могу понять где именно, но где-то надо.
  27. 03:05:568 (1,1) - два НК к ряду не очень + последний слайдер явно не в тему. Попробуй вот это тогда уж.Никаких ненужных замедлений, все просто и понятно!
[Hard]
  1. Иногда ноты стоят слишком близко, почти задевают друг друга. Создается впечатление, что карта сама по себе маленькая, сжатая и противненькая. Пошире попробуй промежутки между 1/2 нотами! Сам заметишь, что стало в разы лучше!
  2. 00:00:030 (1) - аналогично с нормалом. Звук убавить, свисток прибавить.
  3. 00:03:260 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - Ну, вообще джампы дело маппера. Но я скажу, что твои мн не нравятся. Лично я считаю, что джампы должны вписываться в песню и быть стабильными. Например нарастающими (x1.2>x1.4>x1.6>....) или просто ровными (x<insert your DS here> на весь джамповый паттерн) тут они рандомом стоят, лишь бы как-то. И это оооочень плохо, на мой взгляд! Может ты приведешь их в порядок?
  4. 00:16:645 (1,2,3,4) - попробуй поиграть с хидденом. Под одним стаком 1/4 и 1/2, а играется это очень плохо, ночной кошмар игроков с хидденом. Я бы посоветовал бы убрать 00:17:106 (4) - куда-то из под нот.
  5. 00:36:953 (1,2,3) - Выдели их, и Ctrl + G для постоянности джампов.
  6. 00:50:799 (3,4) - Ну зачееем? Опять же с зидденом это будет вызывать массы говна со стороны игроков, такие паттерны почти не используются т.к. ломают поток нот + опять же не вписываются в ритм!
  7. 00:54:491 (5) - опять же нотку, для красивого начала брейка. Получится, что брейк начнется после того как игрок ударит ноту с ФИНИШ-хитсаундом. Очень красиво, добротно и няшно.
  8. 01:24:491 (4) - чисто эстетическое удовольствие, которое ты получишь, если стакнешь 01:24:491 (4) - 01:26:337 (6) - опять же моддерам будет приятнее смотреть на карту. :)
  9. 01:47:106 (5) - если тут поставить новое комбо, то (6) спрятанное под концом (4) станет куда читабельнее + паттерн станет более стабильным и.. и даже глаз радуется разнообразию цветов!
  10. 01:50:799 (1) - ЭХ! Заменил бы я все замедление брейком. Мне кажется было бы лучше.
  11. 02:00:030 (6) - НК тут сделает флоу читабельнее и будет вписываться по паттерну.
  12. 02:01:876 (1) - откуда тут никчемушное пересечение? Где взял? Зачем взял? ТОлько усложняет чтение карты.
  13. 02:14:799 (5) - и привет, я новое комбо! Ты меня забываешь, а мне от этого плохо. Грамотная расстановка комбо играет важную роль, например в КТБ - новое комбо - это очищение табло с фруктами, а в осу просто для аккуратности.
  14. 02:31:414 (1,2,3,5,6,7) - а если их креативно оформить в стрим с маленьким спэйсингом? Будет интересно смотреться же! пример
  15. 02:37:876 (3,1) - nazi - к слову о нази модах, подвинь (1) так, чтоб лежал ровно под предыдущим кружком. (пару клеток вниз)
  16. 02:52:645 (1,2) - Я бы передвинул новое комбо, т.к. по вокалу и риту на (2) явно идет новый кусок карты. А как я уже говорил, Нк имеют важную роль!
  17. 02:59:106 (1,2,3,4) - а вот эти джампы не трогай! Они хорошо впиываются.Можно их уменьшить, но стиль джампа не меняй, очень красиво.
  18. 03:06:953 (1,1) - закончить бы все это так же, как я советовал в нормале. Спиннер с хлопком.

    И еще, я бы посоветовал поработать со слайдерами. Они должны быть хоть отдаленно похожи. А то вроде и обводят друг друга, а при этом очень разные. Если будет желание и время, можешь попытаться использовать более однотипные слайдеры. Например если идет похожий на предыдущий куплет, то использовать похожие слайдеры. Не то что бы это было очень важно, но это сделает карту лучше.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Actually, it's pretty good! I'd recommend you to work with flow/shapes a bit more, but this map is quite good!

Uhh. yea! Take your Star!~
Topic Starter
power007
Спасибо за мод и звездочку! Все учтено, все исправлено.
BeatofIke
Hello. In-Game Mod Request!

[General]
  1. You have inconsistent Preview Times, Countdowns, Tags, and Kiai Times! Please fix! When changing these, make sure you change it in your other difficulties too and not just in one difficulty. You should only use Kiai Time on chourus or at the epic parts of the music. For Tags, you can easily tell just by going to you map listing.
  2. Your Background (applejack_pixels_by_shelltoontv-d51omm0.png) size is 672x504, which is unrankable. Your BG Size must be 800x600 or 1024x768.
[Normal]
  1. Disable Countdown!
  2. Increase HP Drain Rate +2. It's too low for a Normal Difficulty.
  3. Decrease Overall Difficulty -1?
  4. 00:06:030 (4,5) - Reverse selection (Ctrl+G).
  5. 00:27:922 - Remove this Break Time. It's not needed. (Right click at the light gray area)
  6. 00:44:337: Set Current Position as Preview Point!
  7. 00:57:260 (1,2,3,4,1) - How about a star shape? Also, Remove combo at the last note. :3
  8. 01:50:337 (4) - Move 1 grid up (x:220 y:256).
  9. 01:50:799 (1) - Move at x:284 y:180. Also, Remove Combo!
[Hard]
  1. Increase HP Drain Rate +1?
  2. 00:45:260 (3,4) - This Jump is huge! Reduce spacing!
  3. 02:28:645 (4,5) - Same as above!
  4. 02:49:876 (1,2,3,4,5,6,7) - Please avoid overlapping circles like this. You should reverse selection 02:50:799 (5,6,7).
  5. 02:57:953 (4,5) - Another huge jump here!
  6. 03:00:030 (3,4) - This one too.
Topic Starter
power007
Thanks for mod - everything was fixed.

BeatofIke wrote:

[Hard]
02:57:953 (4,5) - Another huge jump here!
03:00:030 (3,4) - This one too.
disagree - I think for last seconds of the song it's cool have some jumps...
rezoons
Hello everypony ^-^,
I didn't know this remix of the song and i have to say i love it. And i love your map too. Here is a *star* and favourite.
I've tried a little mod but since i can pass the song with a silver S i can assume that there isn't any real problem with your map. I think you have great chance to get ranked one day (maybe you should add others difficulty).

Général:
Just the color yellow which bother me because it's sometimes hard to see with the background.
(And i think "Applejack" is enough in the tag.)

EASY
00:24:030 (1) - add a finish hitsound.
01:20:568 - Maybe add a note on the end of the slider.
01:26:799 (1,2,3,4) - They are not at the same height. Move down 2 and 4 (or move up 1 and 3).
01:50:799 (1) - Before a big break i think it's better a finish hitsound than a whistle.
02:35:799 (2) - I find this note awkward compared to 02:31:414 (1,2,3) or 02:38:799 (1,2,3)). Maybe you could remove it and lengthen the slider just before.
02:36:953 (1) - Why not move it up to y=96 in order to be at the same high than 02:37:876 (3)?
02:37:414 (2) - You can move it 1 grid left (or move 02:38:337 (4) 1 gris right).
03:05:568 (1) - I don't think a new combo is really needed.
03:06:953 (1) - Why not a finish hitsound to finish? ^-^

HARD
00:31:876 (2) - Move 1 grid right (It's nearly on the axis).
00:58:645 (7) - Maybe a finish hitsoung right before the break.
01:50:799 (1) - Finish hitsound?
02:14:337 (4) - I think you should move it 1/4 beat earlier (It's what i've heard in slowing down the song).
02:54:260 - Maybe add a note.
02:54:491 (1) - If you add the previous note then no need to new combo.
03:06:953 (1) - Finish hitsound? ^-^
Topic Starter
power007

rezoons wrote:

Hello everypony ^-^,
I didn't know this remix of the song and i have to say i love it. And i love your map too. Here is a *star* and favourite.
I've tried a little mod but since i can pass the song with a silver S i can assume that there isn't any real problem with your map. I think you have great chance to get ranked one day (maybe you should add others difficulty).
Thanks for mod and star! something applied, something not...
HelloSCV
From my queue!
Sorry for late ;(
SPOILER
General
how about using custom sound? http://puu.sh/1Jj6q like this?
02:35:106 - why not adding Kiai time here? how about adding it? - just suggestion

Normal
00:06:030 (4) - use 1.0x DS?
03:03:722 (5) - NC?

Hard
00:42:030 (8,1) - how about this? http://puu.sh/1Jj47
00:43:645 (4) - add whistle?
00:59:106 (1) - add note here with finish?
01:13:414 (6) - 1 gird down?
01:31:414 (5) - ^
02:59:568 (2,1) - stack perfectly?
03:03:722 (1) - looks better? http://puu.sh/1Jj3G

Good song and Good map! gooooood
hope ranked soon!
Topic Starter
power007

HelloSCV wrote:

From my queue!
Sorry for late ;(
SPOILER
General
how about using custom sound? http://puu.sh/1Jj6q like this?
02:35:106 - why not adding Kiai time here? how about adding it? - just suggestion

Normal
00:06:030 (4) - use 1.0x DS?
03:03:722 (5) - NC?

Hard
00:42:030 (8,1) - how about this? http://puu.sh/1Jj47
00:43:645 (4) - add whistle?
00:59:106 (1) - add note here with finish?
01:13:414 (6) - 1 gird down?
01:31:414 (5) - ^
02:59:568 (2,1) - stack perfectly?
03:03:722 (1) - looks better? http://puu.sh/1Jj3G

Good song and Good map! gooooood
hope ranked soon!
thanks for mod! applied.
hitsound for all song sounds weird, so I've put hs just on some moments...
Ranger
hi power007~
As from M4M

[General]
03:06:953 (1) - How about finish this spin at 03:10:183?

[Normal]
00:10:645 (2) - How about add whistle here?it sonds better
00:12:491 (4) - ^
00:14:337 (4) - ^
00:44:337 (1) - add clap in the end?
00:45:260 (2) - ^
00:57:260 (1,2,3,4,5) - How about make like this?
02:05:568 (1,2) - How about make siler like this?(Just suggestion)
02:19:414 (4,5,6) - Move one below
02:34:183 (6) - Move to x:136 y:200

[Hardl]
00:17:106 (4) - Add clap in the end?
00:31:645 - add note here?
00:32:568 (5) - ^
00:34:068 (5) - ^
00:44:337 (1) - Add finish at the beginning
00:58:645 (7) - How about this silder to change note,and add note at 00:59:106?
01:20:799 (3) - add repeat here
01:40:530 (5) - add note here?

well...good map,and good song
take my star:)
Topic Starter
power007

[Ranger] wrote:

hi power007~
As from M4M
well...good map,and good song
take my star:)
Thanks a lot for mod and star, it has improved my hitsound and placement!
kosiga
Hi~ power007 :)

thank you for thw request~

here my mod~

[General]
  1. Songfolder - applejack_pixels_by_shelltoontv.png - png the size is a little larger(1.42MB), I recommend that you change it to a jpg(180KB). http://puu.sh/1L8XF
  2. KIAI TIME - You have 13 kiai time. I think this is too much to use :? As is also the rule, I recommend that you put more simply, without excessive use of these. I think that this is enough ↓
    1st kiai time; 00:29:568~00:36:953
    2nd kiai time; 00:44:337~00:57:260
    3rd kiai time; 01:21:260~01:28:645
    4th kiai time; 01:36:030~01:48:953
    5th kiai time; 02:20:337~02:27:722
    6th kiai time; 02:35:106~02:46:183
    7th kiai time; 02:49:876~03:00:953

    umm... There may be slightly many it =~=;
[Normal]
  1. 00:07:414 (1,2,1,2,1,2,3,4,1,2,3,4) - I suggest the constant whistle with the unity. i mean use whistle only 1,3 white line. It fits it with the vocal more i think >_<
    SPOILER
    ・00:08:337 (2) - add whistle to start of the slider.
    ・00:09:260 (1) - add whistle to end of the slider
    ・00:10:645 (2) - remove whitle. i think the consecutive whistle do not have so good hearing :P
    ・00:11:568 (2) - add whistle to end of the slider
    ・00:12:491 (4) - remove whistle
    ・00:13:876 (3) - add whistle
    ・00:14:337 (4) - remove whistle
  2. 00:14:337 (4,1) - hmm... 00:12:953 (1,2,3,4,1) - I suggest here to do like this zigzag pattern. http://puu.sh/1L9gb It will be suitable very much in a turning point of the rhythm. and if you change it, plz follow the after note. for ex:↓ or 00:12:953 (1,2,3,4) - How to change the flow of these http://puu.sh/1L9nz ( about 00:13:876 (3) - x200,y52 00:14:337 (4) - x256,y136 )
    SPOILER
    308,116,14799,6,0,P|324:164,2,50,2|0|8,0:0|0:0|0:0,0:0:0
    368,36,15722,2,0,P|417:41|458:68,1,100,0|8,0:0|0:0,0:0:0
    448,168,16645,2,0,P|416:264,1,100,2|8,0:0|0:0,0:0:0
    344,332,17568,2,0,P|303:305|254:300,1,100,0|8,0:0|0:0,0:0:0
    156,276,18491,6,0,P|113:250|87:208,1,100,2|8,0:0|0:0,0:0:0
  3. 00:22:183 (1,3) - These match even if you put clap :D
  4. 00:24:030 (1) - This is my opinion, I felt fit better to increase one note for spinner >_< http://puu.sh/1L9ub
  5. 00:42:491 (3) - add NC
  6. 00:57:260 (1,2,3,4,5) - Suggestion of a flow and the form: http://puu.sh/1L9JT follow with 00:55:414 (1,2) -
    SPOILER
    216,304,55414,6,0,P|257:323|313:329,1,100,8|0,0:0|0:0,0:0:0
    408,304,56337,2,0,P|431:256|426:205,1,100,8|0,0:0|0:0,0:0:0
    338,165,57260,5,4,0:0:0
    306,261,57722,1,0,0:0:0
    205,261,58183,1,4,0:0:0
    173,165,58645,1,0,0:0:0
    256,105,59106,1,2,0:0:0
  7. 01:20:568 (4) - also match whistle here
  8. 01:28:645 (5) - add NC. same as others
  9. 01:34:183 (5) - add NC
  10. 02:06:491 (2,1) - Is this intentional DS? yep. This is not a problem. but I can not recommend it if the only thing here :P
  11. 02:07:876 (2,4) - remove clap. Here do not have the clap sound such as 02:07:414 (1,3) -
  12. 02:09:260 (1,2,3,1,2) - I suggest that you use clap such as the front in substitution for a whistle == because these have similar rhythm and sound
  13. 02:33:260 (4) - add NC. same as others
  14. 02:44:337 (3) - suggestion of the form: http://puu.sh/1LaRY i think the flow that this is better
  15. 02:48:030 (1,2,3,4) - try the neat square like http://puu.sh/1LaX8 and with suggest 02:49:876 (1,2,3) - ↓
    SPOILER
    92,44,168030,5,4,0:0:0
    152,124,168491,1,0,0:0:0
    72,184,168953,1,4,0:0:0
    12,104,169414,1,0,0:0:0
    72,184,169876,6,0,P|80:244|72:300,1,100,8|2,0:0|0:0,0:0:0
    68,332,170568,1,0,0:0:0
    108,360,170799,2,0,P|159:365|216:348,1,100,8|2,0:0|0:0,0:0:0

    very neat map. But starrating is barely lol
    If the rhythm is increasing in the mod and increase the starrating , I found a rhythm that I think to be reduced below ↓
    ・02:19:645 (5) - remove note. if you do not put, fit well.
    ・03:00:953 (1,2,3,4,1,2,3,4) - http://puu.sh/1Lb2c Calm part, so also fit to reduce the rhythm.
[Hard]
  1. 00:26:337 (1) - start 00:26:106 o.o? It can follow a shout voice. :D
  2. 00:28:645~00:29:568 - Suggestion of the rhythm: http://puu.sh/1Lbcb Because have a sound there. i think it's not difficult for hard :P You do not need to add if you hate it ;) hmm... 01:20:337 (1,2,3) - you put a sound here ==;
  3. 00:57:260 (1,2,3,4,5,6,7,1) - Suggestion of the design: http://puu.sh/1LbjE and with 00:59:106 (1) - add finish is fit well.
    SPOILER
    272,272,57260,5,4,0:0:0
    209,336,57491,1,2,0:0:0
    118,332,57722,1,2,0:0:0
    67,258,57953,1,2,0:0:0
    92,171,58183,1,2,0:0:0
    176,137,58414,1,2,0:0:0
    255,181,58645,1,2,0:0:0
    170,241,59106,5,4,0:0:0
  4. 01:16:183 (2,4) - remove clap. 01:15:722 (1,3) - The sound that is clearly different from here ==
  5. 02:06:491 (4,5,6) - suggestion of the flow: http://puu.sh/1LbqM
    SPOILER
    284,112,126491,1,2,0:0:0
    180,136,126722,1,0,0:0:0
    148,240,126953,2,0,P|167:327,1,90,2|0,0:0|0:0,0:0:0
  6. 02:29:568 (6) - add NC. same as 01:30:491 (1) - 00:38:799 (1) -
  7. 02:57:722 (3,4) - This DS has sense of incongruity very much :? 02:57:260 (1,2,3) - I recommend that you use these same 1.2x DS.
  8. 03:05:568 (4,5) - This provokes the mistake of people with high probability. because you use the similar pattern just before that 03:04:645 (3,4). but 03:04:645 (3,4) - , 03:05:568 (4,5) - Rhythm is different from these. so I strongly recommend that you use a different pattern.
  9. 03:06:953 (1) - method of end of the spinner is different from normal diff. Since the same usage, you should unify these in either. I think there is no problem you can use either but If you want to end 03:10:183, current end sound is noisy. so I suggest that you lower the volume ==;

    Rhythm is very simple lol It is no problem, but It can be comes to match with more backsound.
    for ex as suggested with 00:28:645~00:29:568.
    I will not say anything if this is intentional :P
anyway good map. star☆~

Good luck~ :)
Topic Starter
power007

kosiga wrote:

Hi~ power007 :)

thank you for thw request~

here my mod~
Thanks for mod and star, kosiga! you find sooo many thing to fix. Hope I've done with it.
riffy
You've changed TONS of stuff. Here I am to re-check your map.

[General]
  1. Используй цвета, которые будут сочетаться с БГ. Я сейчас про сине-фиолетовый цвет.
  2. mlp в тэги. Легче будет найти мап.
[Normal]
  1. 00:06:491 (5,6) - вот честно, стак ниочем. Стакни (3) с (4) или анстакни (5,6)
  2. 00:09:260 (1) - я скучаю по тому креативному (1) (2) (3) (4)! Так хорошо было, почему убрал?
  3. 00:14:799 (1) - мы на таких глупых ошибках баблы теряем. Спэйсинг исправь, ну ниочем, неровный и вообще.
  4. 00:49:876 (1,2) - ты меня огорчаешь :< Такой паттер хороший не ломай.
  5. 00:59:106 (5) - ну смотри, по вокалу нужно НК + на конец паттерн отлично впишется. + 00:58:183 (3) - висл по музыке. Там финиш явно слишком дерзкий громкий
  6. 01:20:568 (4) - заменяешь (4) на 1/1 слайдер, такой, чтоб спэйсинг и прочее не ломалось. Там в ритме есть стрим, и под него слайдер отлично подойдет. так. но придется паттерн переделать. Но фиксить в любом случае надо. Сейчас у тебя там левый джамп.
  7. 01:26:799 (1,2,3,4) - я же просил тебя, ну убери ты стак! Ну закрыты оверлапом, так, что новичкам не прочитать!
  8. 01:50:799 (1) - если ты применил 00:59:106 (5), то иди дальше. Если ты не фиксил 00:59:106 (5) , то убери с этого серкла НК. Для согласованности же.
  9. 02:10:183 (3,1) - я устала уже про все подряд писать и к мелочам придираться, но вот этот слайдер можно улучшить. обводка-обводка.
  10. 02:38:799 (1) - опять же оверлап с трехсоткой. для нормала сойдет, а вот для самой легкой дифы в мапсете лучше бы исправить. аналогично 02:49:876 (1) -
  11. 02:51:722 (4) - опять же, по ритму вроде как надо нк.
  12. 03:06:953 (1) - 5% громкости + софт секция. Будет ИДЕАЛЬНО вписываться. Именно 5%, меньше уже анранкбл вроде.edit: лол, меньше уже и не делается.

    А какаого черта тут есть замедление, которого по сути нет? Убери секции с меняющейся скоростью! ~.~
[Hard]
  1. 00:03:260 (1,2,3,4,5,6,7,8,9) - вроде поменял много, а так ничего и не поменял. Опять те же рандомные джампы с читай-как-хочешь спэйсингом. Неиграбельно совсем.
  2. 00:19:183 (3) - реверс оверлапается с трехсоткой. Ну не то чтоб проблема, но ты же моешь сделать лучше!
  3. 00:31:414 (1,2,3,4,5,6,7) - сделай как у зитрота, 1/2 слайдеры. Номера чтоб шли по вокалу :V/ вот как тут, но только джампы не рандомные. Или хотя бы красивые..
  4. 00:42:491 (1) - реверс закрыт трехсоткой, анранкабильно. Очень срочно сделать так, чтоб реверс был виден.
  5. 00:44:799 (2) - реверс (Ctrl+G) его, чтоб джампы шли по нарастанию. Тогда будет не так рандомно и более-менее играбильно.
  6. 01:08:337 (1,2,3,4) - такой специфический звук тика идет. Выделил бы ты его как-то. Я не требую хитсаундов как у зитрота, но элементарно хоть немного повеселиться с ними можно.
  7. 01:12:953 (5,6,1,2) - если ты согласен, что рандомные джампы говно - жми лайк то убирай эти самые рандомные джампы
  8. 01:15:722 (1,3) - хлопки, а 2 и 4 это ноты без хитсаундов. И на эти четыре ноты звук добавь.
  9. 01:17:568 (1) - а вот тут бы финиш вписался!

    самое простое, если ты ставишь джампы по вокалу, то когда они повторяются - копипасти. Или просто делай ОЧЕНЬ похоже.
  10. 02:08:799 (4) - этот паттерн на другие ритмы расчитан. Твоя четверка здесь ну никак не вписывается. Нет, правда.
  11. 02:43:876 (4) - так дыра же в ритме! ноту пациенту, ноту!!
  12. 02:54:260 (4) - я с автопилоту решила, что это 1/4 ну и промазала, знаешь как обидно. А все из-за нечитаемого паттерна!
~~~~~~~~~~~
You've changed a lot. Map is getting better and better!

-Cirnori- is actually likes this map!
Topic Starter
power007

-Bakari- wrote:

You've changed TONS of stuff. Here I am to re-check your map.

You've changed a lot. Map is getting better and better!

-Cirnori- is actually likes this map!
Thanks for mod! fixed!
mancuso_JM_
Hi.. Here is my mod!

[General:]

Title: Looking the Ranked Version by ztrot the title here is incorrect.. For consistencty and because I was searching on another websites and know that him title is correct you must change it.. The Correct one will be:
Artist: Sim Gretina
Title: Raise this Barn (Remix)

And.. if you want add ASHLEIGH BALL in tags.

[Hard:]

• 00:03:260 (1,2,3,4,5,6,7,8,9): I don't know why the spacing is very inconsistent here, it flow awkwardly. Make the spacing more consistent at least increasing the Spacing gradually, but not this weird spacing that sometimes increase and the decrease inconsiderably. (You can take as an example the thing that you did in 00:22:183 (1,2,3,4,5,6,7,8,9).
• 00:09:260 (1,2,3,4): Such a weird and non-fluent jump. In general when the voice say '1,2,3,4' you keep the spacing between the objects. I suggest you to use 1.0x in Spacing between these 4 Notes. You can increase it between the next (4,1)
• 00:26:106 (Spin): This Slider should finish in 00:27:772 where the Vocal ends, it sounds much better this way in my opinion
• 00:31:414 (1,2,3,4,5,6,7): The Hitsounding here is not the best. If you remove the Clap in (4) and the Whistle in (6) this pattern will sound much better, try it please
• 00:32:337 (5): Add a New Combo here to put in alert to players, to emphatisize that jump
• 00:35:106 (1,2,3,4): Again, unnecesaries jumps, that I can see there just for symetry *Note: The symetry is not the most important when you map*. This part it is a slow part where you can listen the '1,2,3,4' mentioned before, so keep the distance (1,0x) between these Notes please, You can do something like this if you want:
• 00:52:645 (5): I'd add a Whistle here, because this 3-plet sounds preety empty
• 00:54:491 (5): Actually this Note doesn't flow that fine here, I find it more fluent if you move it to x:104 y:376
• 00:58:645 (7,1): Hmm.. Would be better if you keep the 1.0x between these difficulties as you did before. Move this Note to x:388 y:304 looks well and play better than before
• 01:14:799 (2,1): Wut?.. Increase the Spacing between these Notes please
• 01:15:722 (1,2,3,4): If you do the previous thing, you can make something like this to keep the spacing consistent:

• 01:26:799 (1,2,3,4): Keep the 1.0x between these difficulties as I explained before, please
• 01:37:876 (1,2,3,4): Unnecesary symetry here, keep the spacing 1.0x consistent here please, actually this flow awkwardly
• 01:45:260 (1): For a better flow, do a Flip Vertically in this Slider (Ctrl+J), and move this Slider to x:116 y:336
• 02:07:414 (1,2,3,4): Awkwardly flow, keep a constant spacing between these 4 Notes (use 1.0x between them please)
• 02:19:645 (6,7): Reduce the spacing between these Notes till 1.20x, actually it doesn't make sense having a jump between two Notes in the same combo
• 02:51:260 (7,1): The spacing between these Notes is really small, it looks like a simple 1/2 but it is not that. Increase the spacing between these Notes to make the pattern readable properly

- In general the map doesn't play that bad, but these inconsistent spacing must be fixed because affect the flow. Remember, add jumps when the music deserve it and not whenever you want or just to keep a symetry. I think that fixing all of the points that I mention the flow will increase considerably

[Normal:]

• 00:50:337 (2,3,4): Remember, spacing changes in Normal difficulties is not a good idea. You can simply do that with this pattern

- whoa.. I find this Normal almost perfect.. Good Job.

I'm really impressed with this map, it is well constructed in General.
The highest problem are these Spacing mistakes in Hard, but I think that you can fix it with my mod.
Give me a call in-game after to fix my mod, I want to discuss some other things with you in IRC.
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply