forum

Lostprophets - For All These Times Son, For All These Times

posted
Total Posts
106
show more
Sarys
Yuyuko is here~

Hmm, i'm sorry but your timing is obviously wrong, the fact that you're using several inherited timing sections with the same bpm is a huge hint.



Always map after being sure the timing is correct.

Anyway, i made a correct timing for you, it's not perfect but it works :

It's a multi-timing

offset : 10622 BPM : 85,25
offset : 34189 BPM : 171
offset : 139778 BPM : 85,25
offset : 181654 BPM : 171
offset : 193234 BPM : 85,25

When you fix this, there are huge chances that you want to modify your map so i will not mod the rest for now. When this is fixed, PM me and i will remod and star it.

I love this song, please rank it fast. :3

poisonchan
Online mod.

<3
Topic Starter
Kotya
thanks Sarys, p-chan *-*
Medi-chan_old
Stars~ nice song needs a star, and timing help in IRC attached just incase someone complains about the timing you can blame me :P

SPOILER
04:17 <Medi-chan> : Okya, what's wrong with the timing? Does it go off somewhere or are the offsets wierd or what?
04:18 <Kotya> : hm, offsets are fine, i'm not sure 'bout bpm D:
04:26 <Medi-chan> : First timing section is right
04:26 <Medi-chan> : second one is not
04:26 <Medi-chan> : move it to 11,300
04:26 <Medi-chan> : and make it 171.5
04:27 <Medi-chan> : Then move the third one here 01:24:364 - Same bpm though
04:27 <Kotya> : first is 11.300 o.o
04:27 <Medi-chan> : whoops
04:27 <Medi-chan> : Wrong spot sorry
04:28 <Medi-chan> : 61,974 I meant
04:30 <Kotya> : done :3
04:30 <Medi-chan> : I'm still checking the rest
04:32 <Medi-chan> : Move the fifth timing section to 137,655 and make it 170.25
04:35 <Medi-chan> : Then just change the last timing section to 170.25
04:35 <Medi-chan> : That's what I'm getting out of everything
04:37 <Medi-chan> : Nice song btw :3
04:38 <Kotya> : hmm D: i think something is still wrong
04:38 <Kotya> : ye :3
04:38 <Medi-chan> : Hmm where?
04:38 <Kotya> : last section
04:38 <Medi-chan> : The very last timing section or the kiai?
04:39 <Kotya> : 03:13:930-
04:39 <Kotya> : this..
04:39 <Medi-chan> : huh... it is slow I fail
04:41 <Medi-chan> : okay nevermind what I said, change that back to 170.5
04:42 <Kotya> : kk :3
04:42 <Medi-chan> : Sorry ^^;
04:42 <Kotya> : anyway, thanks for help :3
04:43 <Medi-chan> : Your welcome, and now I will go star :3
Noobita
:3
Mizu_banned
SPOILER
21:26 *Mizu is editing (Lostprophets - For All These Times Son, For All These Times)[http://osu.ppy.sh/s/28804]
21:26 <Mizu> : collab-des
21:27 <Mizu> : Что с сб?
21:27 <Kotya> : а что с ним?
21:27 <Mizu> : http://puu.sh/1Ht8
21:27 <Kotya> : ололо
21:27 <Kotya> : D:
21:27 <Kotya> : что это..
21:28 <Kotya> : D:
21:28 <Kotya> : я не знаю, у меня ок все
21:28 <Mizu> : 00:54:936 (5) -
21:28 <Mizu> : за сетку выходить не рекомендуется
21:28 <Mizu> : тем более так сильно
21:29 <Mizu> : 01:21:740 (1,2) -
21:29 <Mizu> : свистки не нужны там
21:29 <Mizu> : Я бы в этой мапе
21:29 <Mizu> : играл бы клапами только почти
21:29 <Kotya> : ну не знаю
21:29 <Kotya> : :о
21:29 <Kotya> : я нуб
21:30 <Mizu> : С:
21:30 <Kotya> : ;w; в хитсаундах вообще не шарю
21:30 <Mizu> : 01:33:328 (1,2,3,4,5,6) -
21:30 <Mizu> : мне кажется
21:30 <Mizu> : что вот это лучше убрать/сделать поближе
21:30 <Mizu> : 01:32:096 (7,8,1) -
21:30 <Mizu> : после такого
21:30 <Mizu> : медленного перехода это глупо
21:31 <Kotya> : ок
21:31 <Mizu> : 02:03:702 (3,4) -
21:31 <Mizu> : паузу замапить
21:31 <Mizu> : а то как вырвали кусок
21:32 <Mizu> : 02:08:934 (1,2,3) -
21:32 <Mizu> : как по мне некрасиво, но семмтрично.
21:32 <Mizu> : Ну да ладно.
21:32 <Mizu> : 02:17:132 (6) -
21:32 <Mizu> : заменить на трпилет
21:33 <Mizu> : 02:32:368 (2) - передвинуть на 02:32:280 -
21:33 <Kotya> : не мои части
21:33 <Mizu> : Я понимаю.
21:33 <Kotya> : лог сохрани
21:33 <Mizu> : Но мод всей мапы.
21:33 <Mizu> : как?
21:33 <Mizu> : :|
21:33 <Kotya> : /savelog
21:34 <Kotya> : D:
21:34 <Kotya> : или я это сделаю
21:34 <Mizu> : D:
21:34 <Kotya> : и дам кудосу
21:34 <Mizu> : ok
21:34 <Mizu> : 02:50:430 - 03:01:965 -
21:34 <Mizu> : такой момент не замапили эпичный)
21:35 <Kotya> : ну должен же где то быть брейк
21:35 <Mizu> : Не обязан.
21:35 <Mizu> : 03:22:121 (2) -
21:35 <Mizu> : передвинуть
21:35 <Mizu> : 03:22:209 -
21:36 <Mizu> : 03:29:863 (8,9,10) -
21:36 <Mizu> : триплет убрать обязательно
21:37 <Mizu> : полностью
21:37 <Mizu> : оставить только слайдер
21:37 <Kotya> : убрала
21:37 <Mizu> : и перенсти его
21:37 <Mizu> : на
21:37 <Mizu> : 03:29:951 -
21:37 <Mizu> : и вот здесь бит
21:37 <Mizu> : 03:30:479 (9) -
21:37 <Mizu> : спрячь его под конец слайдера 8
21:37 <Kotya> : сделала
21:37 <Mizu> : 03:33:294 (5,6) -
21:37 <Mizu> : убрать
21:37 <Mizu> : 03:33:294 (5) -
21:37 <Mizu> : оставить
21:39 <Mizu> : 00:56:343 -
21:39 <Mizu> : как по мне
21:39 <Mizu> : то отсюда софт вообще не в тему
21:39 <Mizu> : можно приглушить звук немного
21:39 <Mizu> : но софт это не то
21:39 <Mizu> : 00:56:343 (1) - финиш бы
21:39 <Mizu> : 00:59:159 (1) -
21:39 <Mizu> : и тут на конце
21:41 <Mizu> : 01:54:266 (1,2) -
21:41 <Mizu> : я бы заменил вот это
21:41 <Mizu> : тремя сирклами в центре
21:42 <Kotya> : в центре?
21:42 <Mizu> : да. :)
21:42 <Kotya> : лучше в разных частях экрана.
21:42 <Mizu> : Нет.
21:42 <Mizu> : Я скажу как.
21:42 <Mizu> : http://puu.sh/1HtE
21:43 <Mizu> : хард теперь
21:43 <Mizu> : 00:21:857 (3,4,5,6,7,8) -
21:43 <Mizu> : заменить обязательно
21:44 <Kotya> : на что?
21:44 <Mizu> : Сейчас подумаем.
21:44 <Mizu> : http://puu.sh/1HtJ
21:46 <Kotya> : норм :3
21:46 <Mizu> : 01:24:362 - нехватает бита с финишем, закрытого под предыдущим битом
21:46 <Mizu> : 01:48:988 (4,1) - симметрию бы относительно центральной точки
21:47 <Mizu> : 02:17:655 - бит тот же и так же
21:48 <Mizu> : 03:42:092 (1,2) - тоже бы симметрию.
Подписи от злодейки полная лажа.Сб делал пр0. :oops:
Стар, удачи няш. :3
Topic Starter
Kotya
Thanks Mizu :3 подписи мои, злодеука просто их обрезала D:
LaunchedthousandShip
Is the bg related to the song? whatever

Nromal
00:51:065 - add a note here 00:50:889 -
01:04:085 (1,2,3) - considering the whole difficulty in this diff, I would like to make them a repeat slider. Also, you dont have an easy, so you should always try to make your normal easy.
01:04:085 (1,2,3) - ^
01:36:143 (2) - remove it.
01:41:950 (1,2,3) - considering the whole difficulty in this diff, I would like to make them a repeat slider.
01:57:423 (1,2,3) - ^
02:08:585 (1,2) - make them a slider, same reason.
02:24:541 (3) - remove it or make 02:24:014 (2) - a repeat slider.
02:25:421 (6,1) - make them a slider.
02:35:099 (2) - remove it.
02:36:682 (6,1) - make them a slider.
03:19:394 (1) - remove it.
03:21:154 (4,5,6) - remove 4 and make 5 and 6 a slider.
03:30:655 (1) - remove it.
03:32:591 (4,5) - make thema slider.
On this diff, you should focus on how to make it easy to play. Or you need one more easy diff.

Hard
00:39:804 - add note here
01:33:152 - ^

Collab
01:13:869 (1,2,3) - hm, this is ok, I know the music is a triple, however, seems random here, and sudden, maybe make them a repeat slider? Stack them together would be nice too.
01:33:152 - add a note
01:44:413 - ^ well, here is a little different, you could leave it blank
02:08:236 (6) - stack it well
02:28:932 (1) - wrong ds, I didnt get combo break here, still, a moment, I was confused, just figure it out soon.
03:19:922 (2,3,4) - these three, hard to read, make another pattern
03:43:676 (4) - I would like to make it a note and a repeat slider start from 03:43:852 - end at 03:44:027 -
This diff is good.
maal
Irc modded, and felt like starring for an awesome map. Don't kudosu this post plox. <3
Topic Starter
Kotya
thanks LaunchedthousandShip for sudden modding :3 aaaaaand Emaal :3

all fixed~
Kola
STAR ~
rEdo
as requested...uh, except a lot of nazis x.x

[Normal]
no hitsounds? ._.
0:13:411 (3) - unconsistent spacing
0:39:452 (4,1) - swap new combos
0:56:317 (x) - useless timing section, soft-volume doesn't fit there at all
1:07:604 (1) - start it 1/2 earlier
1:22:269 (2,3) - there's a counter showing the location of the selected note, at the up-right corner of the window. if you select those notes, it will appear like this. to keep the symmetry of those notes, turn off the grid snap and move them to x:356 y:237.
1:28:577 (3,4) - unconsistent spacing
1:29:985 (6,1) - swap new combos
1:55:330 (1) - start it 1/2 earlier
2:00:911 (1) - ^
2:03:353 (2) - unconsistent spacing
2:15:562 (2,3) - pretty much like before, but x:156 y:293 this time.
2:30:348 (1) - delete new combo?
2:45:832 (5,1) - swap new combos

[Hard]
{ 0:13:411 (3,4,5) - grid to the left
{ 0:16:226 (3,4,5) - grid to the right // choose one of those, that fits better in your opinion
0:16:226 (3,4,5); 0:19:041 (3,4,5) - pretty much like before
0:58:455 (3) - unconsistent spacing
1:13:059 (3,4) - one grid to the left, so they're symmetral?
2:33:163 (1) - delete new combo
2:44:776 (1) - ^
2:47:591 (1) - ^
3:51:763 (x) - set this timing section's volume to 0%

[Collab]
OD +1?
0:19:921 (2) - spacing
0:56:317 (x) - useless timing section, soft-volume doesn't fit there at all
2:16:260 (7,1) - swap new combos, like this
2:38:095 (1) - delete new combo
2:40:210 (1,2,1,2) - un. ex. pec. ted. o_o uhhh...what about adding some warning storyboard?
2:48:844 (1) - i don't feel like this spinner's really that necessary, how about deleting it?
3:06:189 (1) - delete new combo


well...that's it.
keep working, good luck!
Topic Starter
Kotya
thanks so much, rEdo ^^
nuisible
звездую
futaba-
D@
SteL_th
пачаны кидают звёздочку
kaxaru
DA
Micktu
For all these stars, son.
RiseRice
Nyan xD Good map ^ .^
Samm-O


star~

песня говно, ок
Topic Starter
Kotya
ок
maal
ok
olejikTheSLAYER
asd
beebl
starr Kotya Kotya Koshka~
Katsu_old_1
o3o"
loluper
Kotek-
Star! :3
paisoff
:3
[Dellirium]
Bleych
StaR $%~`
TicClick
Фон лучше не менять.
звезда
TBTE
STAR
Aleks719
Normal
Сделай тикрейт 1, как в остальных сложностях
00:22:560 (1) - финиш в начало
00:25:376 (1) - ^
00:28:191 (1) - ^
00:31:006 (1) - финиш в начало, а хлопок оттуда убрать
00:32:414 (3) - хлопок
00:34:173 (х) - вокал как бэ тут начинается, и было бы неплохо сюда что-нибудь добавить
от 00:34:525 (1) - до конца мапы : ХИТСАУНДЫ МНЕ ЗАПИЛИ !!!111 Их нет. А надо чтоб были. я слышу хлопки, финиши в музыке, нужно только их усилить хитсаундами. Вот.
01:45:821 (2,3) - не надо так в нормалах делать.
02:00:911 (1,1) - это не очень гласное правило, но при небольшом времени до ноты после спиннера, ноту стараются не уводить далеко от центра.
02:10:330 (4,1) - выглядит куцо, сделай поизящнее :)
02:37:738 (2) - оверлапы не приветствуются в нормалах
02:37:738 (2,3) - дистанция - далеко.
03:24:849 (6,1) - читаемей, чем то, что было раньше, но вдруг там реверс заныкан, а я не знал. Лубше исправь.
Мапа заканчивается внезапно. не гуд. К расстановки битов в музыки притензий нет. Только расстановка на экране и к отсутствующим хитсаундам :3

Hard
Хитсаунды есть. Но рандомные х)
00:34:173 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) - я вот совсем не согласен с клэпами здесь, возможно слишком привык к своим хлопкам, но я их делаю всегда равномерно и на тех же битах.
00:51:417 (1,2,3,4,5,6,7,8) - приблизительно здесь уже идут равномерные хлопки.И ритм нормальный.
как говорил Ларто мне когда-то : "finishes on every big white tick, claps on every second white tick, whistles everywhere"
Думаю он прав, и стоит придерживаться этой фразы.
До 51й секунды лучше пересмотреть хитсаунды.
01:07:077 (2) - минус клэп, плюс свисток
01:12:707 (2) - ^
01:13:374 (4) - ^ ... на красные тики рекомендую свистки. любые. обычно звучит лучше других хитсаундов
В этом месте я слышу хлопки они так идут:
Белый большой(пусто)- красный(пусто)-белый(хлоп)-красный(хлоп)-белый(пусто)- красный(пусто)-белый(хлоп)-красный(пусто)-Белый большой(пусто) и тп.
01:41:774 (1) - удалил бы
местами норм хитсаунды, местами не очень. Советую всё же поправить их, используяя рекомендации выше.
03:18:162 (6) - на 1/2 длиннее

Коллаб
Круче 2х сложностей предыдущих вместе взятых.
Звуки лучше, уместнее.
01:35:615 (1,2,3) - сделай симметричный треугольник, будет секасно
01:38:255 (10) - хлопок в конец
01:38:958 (1) - хлопок убрать
01:39:134 (2) - хлопок в конец
01:41:950 (2) - ^
01:42:477 (3) - хлопок убрать
01:43:005 (5) - хлопок
01:43:357 (6) - финиши по краям, хлопок в реверс
01:48:284 (1) - хлопок потерялся, добавь ему друзей или удали.
03:01:965 (1) - отсюда опять пропадали хитсаунды, потом явились, пофиксь чтоб везде были
Slowmotion_old
Normal :

00:11:299 (1) - i don't like of normal whistles =/
00:14:115 (1) - ^
00:51:241 (1) - Make cool this slider :3
01:06:549 (1) - ^
02:11:202 (1) - i don't like of this slider >.<
03:01:965 (1) - ^

Hard :

00:45:786 (1,2,3,4,5,6,7) - - you have some places to make this combo :3 ~ ( ilu, ilu <3 )
02:08:062 (8) - Remove this whistle :3
02:10:853 (8) - ^
03:03:725 (5) - Remove this clap

Collab :


01:30:513 (1) - Remove this clap
01:30:865 (3) - ^
01:31:392 (5) - ^
01:58:120 (3,4) - Nice nice *o*

-------------------------------------------------------------------------
Sorry for the time, Kotya, Ilu ~ Cute girl


Thats all.



Star!
TorNis
Мод будет коротким т.к. на данный момент ну уж больно всё замаппено по правилам.

[General]
- 03:47:722 - add on spinner for example 4 timing sections for the purpose of decreasing volume of hitsound towards the end of spinner. I've seen this on many maps and it sounds much better in case where song is already ended while you spin spinner.
- Your [Hard] diff is quite easy for Hard. All notes are predictable and easy to follow. No creative jumps, design/timing traps or basically any sort of non-stardart pattern. It's sad especially since song is almost 4 min long. I asked one osu newbie(who hardly can complete 3.5 star Normals on A) to play this [Hard], and he got "A" after 2nd try...

~ Star for map without flaws + non-J vocal song :)
Topic Starter
Kotya
thanks o.o
Fapfrit
ВОРВАЛСЯ :3
SPOILER
пиздец, как давно я не постил мод

Modding:

General:
- Уменьши стек (3/10)
- Насчёт ников в коллабе :о может что-то типа этого? пооригинальней :>

Timing:
- Nyan~

Normal:
00:13:411 (3) - на 2 клетки вниз
00:21:153 (1,2,3,4) - сделай ровным :3
на часах 1:32 ._. я ленивая * и хочу спать

Hard:
завтра ._. а ещё лучше ирк

Collab:
- Overall (+1)
------
00:13:763 (6) - тут спейсинг меняется, а комбо всё то же. либо делай Новое Комбо (нк), либо двигай чтоб было ок
00:16:578 (6) - тоже самое
00:21:857 (5) - тоже самое
00:22:560 (1,2,3,4) - вот это место. сделай треугольник с одинаковым спейсингом (равносторонний о великая геометрия). будет даже лучше. #2 и #3 на 2 клетки влево и вправо соответсвенно. размер клеток у меня small
00:24:672 (3) - нк
00:25:904 (2) - на 2 клетки вверх? тогда с #1 переход будет по диагонали, а не по прямой
00:27:487 (5) - спейсиг
00:29:247 (3) - нк
00:33:821 (7) - спейсинг. либо двигай, либо нк
00:35:229 (5) - нк?
00:38:396 (6) - нк
00:39:100 (2) - убрать нк
00:40:860 (7) - нк
00:40:860 (1) - вот здесь начинается спиннер. на это время поставь круг, а спиннер отодвинь вот сюда 01:01:974. закончить спин там же
01:07:396 (1) - тоже самое
01:55:146 (1) - добавь круг
02:00:562 (3) - укороти этот слайдер и начни спиннер пораньше
02:11:899 (3) - добавь круг
02:29:461 (2) - добавь круг
02:30:166 (4) - добавь круг
02:30:870 (6) - добавь круг (можно тупо по центпу их поставить)
02:33:425 (7) - удали круг. хуёво звучит
02:40:738 (2) - добавь круг
02:41:443 (4) - добавь круг
02:42:148 (2) - добавь круг (ну ты понел как поставить ._.)
03:12:171 (7,8) - добавь 2 круга, отодвинь спиннер
03:15:875 (7) - отодвинь на 03:16:051
03:15:875 (1) - добавь круг
03:22:913 (4) - добавь круг, дальше понел (ещё 2)
03:34:174 (3) - добавь круг
03:35:582 (2) - добавь круг
03:51:769 (Timing Setup Panel) - звук на 5%, чтоб конец спиннера не было слышно

PS. Я не полностью пробил мод с нк. в общем посмотрите, где явно спейсинг гуляет - пилите нк. но тоже в меру :3
SPOILER
звуки пусть МАТ делает :D


SPOILER
THIS STAR FAPPING ON YOUR MAP. NIX :3
RandomJibberish
General
Set tick rate 2 on all diffs.
The chorus has serious I'm terrified of long sliders syndrome. Replace all the random chorus spinners with long sliders?
An easy would be nice

Collab
00:19:569 (6,1,2) - This is completely unreadable, with the spacing change and the weird underlapping.
00:46:490 (4) - Wow this 1/4 is completely random and follows nothing
01:13:869 (4) - ^
01:21:041 (2,3,4) - ^
01:24:014 (1) - ^
01:58:120 (3,4) - ^
02:33:337 (6,7,8) - ^
03:29:071 (6) - ^
03:43:852 (5) - ^
01:06:697 (2) - Shorten to previous red tick
01:15:793 (4,5,6) - The flow of this is bizzare. Fix up the spacing a bit?
02:24:703 (5,6) - Woah random ninja jump
02:43:029 (1) - Shorten by 1/4?
03:12:523 (1) - Please never silence any hitsounds, including spinner ends. Also, And 1/2 earlier
03:19:570 (1,2,3,4,5) - This is completely readable!

Generally, this diff seems to be full of completely random ridiculous spacing that's completely unreadable and adds nothing at all to the way the map plays. It's a pity, it's of pretty high quality otherwise.

Hard
00:22:912 - This break isn't even in Normal :/
00:53:528 (1,2,3,4) - A grid left aaaand
00:54:936 (1,2,3,4,5) - A grid right, to make it symmetrical.
01:01:446 (3) - Completely random silenced sliderend
01:06:197 (6,1) - very confusing spacing since there's nothing like this before in the map.
01:17:914 (1,2,3) - Random spacing doubling is just irritating, seriously
02:26:301 (2,3,4,5) - Aaargh
02:36:330 (4,5) - This sort of thing isn't even hard once you know it's there :/
02:43:016 (1) - This isn't following anything I can hear
02:48:647 (1) - Please don't silence any hitobjects.
03:12:171 (6) - Really asymmetrical. I recommend you take a look at my slider guide
03:15:347 (4,5,6,7) - Pretty jarring since there's no other overlaps in the map

Normal
01:00:918 (1) - Silencing :(
03:12:171 (4) - ^

The easier two diffs especially were of pretty good quality, but you need to make sure your spacing is thoughtful and makes sense before adding random jumps :P
Topic Starter
Kotya
my parts and Hard fixed, waiting for Vass_Bass.
thaaaaanks RJ *_*

don't have much time now, exams and stuff ;_ ;
laport
show more
Please sign in to reply.

New reply