morinaga
Morinaga wrote:
[General]
*01:01:196 - Insane과 Expert에는 휘슬이 있는데 하위 난이도에는 없네요. Normal이나 Easy같은 경우에는 노트도 적기 때문에 사운드가 약간 밋밋한 것 같습니다. // 추가
[Expert]
*00:12:185 (3) - 하드처럼 휘슬 넣어보시는 건 어떨까요? // 추가
*01:06:865 - 개인적으로 00:08:086 - 같은 약한 드럼소리도 잡으신 만큼 이 곳도 노트 놓는게 더 좋은 것 같은데, 다만 이러면 의도가 무너지는 것 같으니 일단은 보류하되 고려는 한 번 해보시는게 어떨까요? // 유지할게요
[Insane]
*01:05:208 (1,2,3,4,5) - 이 부분의 간격을 벌릴 이유가 있나요? 01:02:417 (1,2,3,4,5) - 나 01:03:812 (1,2,3,4,5) - 랑 음악이나 리듬의 차이점이 없는 것 같네요. // 여러가지 이유가 있긴 한데 구성적으로 보면 음악적으로 유사성을 느껴서 모두 다각형 컨셉을 적용했고 그리고 마지막은 슬라이더로 이어지는게 아니라 서클로 1/2 박자가 끊겨버려서 이 차이를 표현하고자 마지막에는 처음 사용했던 오각형을 조금 더 크게 벌려서 적용했습니다.
[Hard]
*00:25:266 - 강한 드럼음에 노트가 없으니까 약간 허전하네요. 00:24:917 (4) - 가 서클로 놓여져서 드럼을 따라간 듯한 느낌을 주기에 더 그런 것 같네요. // 가사를 따라가고 싶습니다
[Normal]
00:42:359 - ~ 00:50:557 - 느린 파트에서의 뉴 콤보가 앞 부분이나 키아이보다 잦으니까 조금 어색하네요. 드럼이 약간 강조되는 것 같은 부분이긴 해도 대체로 앞에는 보컬 위주로 노트를 놓으셨으니까 가능하다면 00:43:754 (1) - 00:46:371 (1) - 00:49:336 (1) - 의 뉴콤보 지워주실 수 있을까요? // 지움
mori
Moly wrote:
[Expert]
00:14:103 (1,2,3,4,5) - 연타와 슬라이더의 동선이 아주 미묘하게 어긋나니까 플레이 할 때 느낌도 이상하고, 겉보기에도 어긋나보였습니다. 차라리 슬라이더로 00:13:754 (4) - 이걸 감싸는게 어떨까요? // 글쎄요 저는 잘 와닿지가 않네요
00:33:987 (1,2,3) - 모양의 균형감이 조금 부족하다고 생각합니다. 00:33:987 (1) - 이 슬라의 꼬리를 기준으로 00:34:685 (3) - 이 슬라의 꼬리와 머리의 DS가 완전히 일치해야 깔끔할 거라고 생각해요. // 슬라이더 기울기들을 유지하는 선에서 간격도 유지하다보니 이렇게 됐는데 해당 맵의 외형 컨셉으로 봐주시면 좋을거 같아요
00:35:382 (1,2,3) - 뒤쪽에서 사용하셨듯이, https://osu.ppy.sh/ss/10377605 - 이런 모양을 선호하실 것 같은데 약간 비틀어놓은 건 의도하신 건가요? // 직선 흐름대로 따라가고 싶었습니다
01:03:812 (1,2,3,4) - 동선을 개선할 수 있을 것 같습니다. 현재로서는 뒤의 슬라와 잘 연결되지 않는 것 같아요. // 앞과 다르게 흐름이 꺾이게 되긴 합니다만 이게 연결이 안되는건지는 잘 모르겠습니다.
01:16:371 - 가능하다면 보컬 강조가 필요하지 않을까요? // 보컬보다도 여기서는 hey 소리가 더 중요하다고 생각해서 점프와 함께 앞의 슬라이더를 재사용했습니다.
01:20:557 (2,4) - 컨트롤g? // 다각형 점프 쓰다가 여기서 점프 넣으면 어색할거 같아요
01:23:871 (4,5,6,7,8) - 여기도 스페이싱 연타 넣으면 예쁘지 않을까요? // 넵
[Insane]
00:15:847 (1,3) - 스택 // 고침
익스퍼트에서 언급했던 부분 제외하면 완벽해보이네요
[Hard]
00:03:289 (1) - 심하게 미묘한 차이긴 한데요, +3도 정도 회전시킨다음 다시 블랭킷하는게 어떨까요? // 고침
cellina
Cellina wrote:
우와 모딩v1 보니깐 암이 나았어요Expert
- 00:05:382 (3) - 00:04:685 (1) - 랑 평행을 맞추는 건 어떨까요? 개인적인 의견입니다. // 방향 바뀌는게 플레이 흐름이 더 자연스러운거 같아요
- 00:12:359 - 여기에 5연타 넣어보시는 건 어떨까요? 악기 소리가 작은 거 같지도 않아서, 잘 어울릴 거 같아요 // 충분히 넣을 수 있긴 한데 다른 곳들을 살리고 싶어서 여기는 보컬도 있고 지금대로 둘게요
- 00:35:382 (1) - 여기에 휘슬 넣어보시는 건 어때요? // 추가
- 00:43:231 - 여기에 있는 미세한 음도 표현하면 정말 좋을거같아요 // 보컬 따라가느라 유지할게요
- 00:51:254 (4) - 스택이 살짝 어긋나 있네요. 의도한 건지는 모르겠지만 제 눈엔 별로 안예뻐보입니다 // 고침
- 10을 넘는 콤보를 혐오하는 저로썬 00:53:871 (5,17) - 에 뉴콤을 넣으면 좋을거 같습니다... // 연타가 모양을 형성하고 있기 때문에 뉴콤을 넣으면 곤란하다고 생각합니다
- 01:06:254 (1,2,3,4) - 노래 분위기에 비해서 디스턴스가 좀 작다고 생각됐어요 // 음 저는 둔각 흐름으로도 표현이 충분하다고 생각해요
Insane
- 00:53:173 - 여기부터 연타 시작하면 좋을거 같긴 한데, 난이도 고려하면 1/4 리핏슬라 넣으시는 건 어떤가요 // 앞에 박자를 조금 추가했습니다
- 01:07:214 - 노트 추가 ㄱ>???? // 추가
잡을게 없습니다 흑흑
kyuukai
Kyuukai wrote:
aaa
Easy :
00:31:196 (1,2) - Making them make a circle like this would make it look neater, (like u've done it here 00:25:615 (1,2) - even tho it's not really the same slider length, would kinda follow the same idea). If you apply it, I would also recommend stacking 00:33:987 (1) - with 00:31:196 (1) - sliderdebut and move 00:35:731 (2,3,1) - to stack the 00:32:592 (2) - sliderend so u avoid the overlap with 00:31:196 (1,1) - because Uure nearly never overlapping on the diff. I know its a very minor change but I think it'll follow the visuals better. Don't forget to move 00:38:522 (2) - to adjust the triangle made with 00:37:475 (1,2,3) - // fix
00:47:940 (1,1) - Stacking problem // fix
Normal :
00:15:150 (2,3) - You could adjust this 00:15:150 (2) - slider's curve to make the "parallel" (idk if it's called like that lol) better like // i prefer the currentthis
00:46:894 (2,3) - You should stack them as it's the only time you do not stack 1/2s transition together // did it
01:22:650 (1,2) - I know you are following the instrumentals here, but it feels really out of place since you are mainly following the vocals through the whole map so it's kinda unexpected to change the rhythm here. Maybe you should delete 01:23:173 (2) - and move 01:22:650 (1) - 01:22:824 - here instead to follow the vocals ? // m I mostly prefered vocals over instruments however at this part, since I felt the instruments to be more characteristic, I have to choose a different rhythms with 00:18:638 (1,2,3) -
Hard :
00:49:335 (4) - Object end is not snapped // hope its good now
01:16:371 - I think you should map that because it is the only vocal you skip in the kiais. You should keep the consistancy I guess // I wanted 01:16:196 the wow sound here to be emphasized as expressed in the higher diffs, and I made this empty for that.
Insane :
Looks fine to me
Extra :
00:29:103 (1,2,3,4,5,1) - I get the idea making triangles patterns here, but it feels like it's not following anything from the song, neither the instrumentals or the vocals. Maybe you can space up 00:29:801 (5) - by stacking it with 00:30:673 (5) - // bon apetite vocal was what I was trying. Jump gets smaller as the vocal goes on, and gets biggeragain starting 00:29:801 (5) - because I thought that sound to be characteristic.
01:11:661 - this should be clickable which is a strong sound to follow the rhythm consistancy with 01:00:499 (1) - // sure
Good luck ranking it !
half
Half wrote:
Expert
00:05:382 (3,4) - https://osu.ppy.sh/ss/10395578 이런식의 흐름이 더 자연스러울거같아요 어떤가요? // 취향 같습니다
00:54:219 (1,1) - 각각 뉴콤 넣어주면 좋을것같아요 // 연타가 모양을 이루고 있어서 뉴콤을 넣으면 곤란해질것 같습니다.
Insane
00:52:824 (5) - 이다음부터 텅 비어있다가 갑자기 연타가 나와서 부자연스러운거 같아요 5번을 슬라이더로 넣으면 좋을것같아요 // 네
00:54:219 (1,1) - 이것도 뉴콤주면 깔끔해보일거같아요 // 익퍼와 동일
ALL
Expert 난이도를 제외한 모든 난이도에 와이드 스크린 서포트 가 켜저있습니다. / 고침
나머지 난이도는 정말 완벽합니다.
bossandy
bossandy wrote:
Hi hi~ Here I come! Sorry for late!
[ General]
Since it is from japanese anime , I prefer to put 夢色パティシエール in source and put 꿈빛 파티시엘 in tags xD
Oh it is korean song xDDDD- Add "Patissiere" and "op1" to tags too! , it is the anime's entire name! also the song's details like "青木久美子 Aoki kumiko" and "五條真由美 Gojo Mayumi " here is the tags that I added like : // added 'op1' since I didn't know that info. Others seem not really necessary for me since even they are relevant information with the song, I'm not really sure how much helpful will that be in searching this map. I personally don't really prefer long tags..
夢色パティシエール opening op1 yumeiro Patissiere 青木久美子 Aoki Kumiko 五條真由美 Gojo Mayumi- 01:28:405 - Sounds really odd in game play! U should make the sound lower gradually by 5%~10%! It would be awesome <3 // added 15% volume reduction in between.
[ Easy]
- Unrankable stuff
( You must fix all of these , if I write something is not unrankable , please tell me in the reply )
- 00:53:522 (1) - Really like this slider <3 But it is not accept in Easy diff! I just be issued before QAQ avoid using a coufused slider // well it's a loop slider and uh.. I'm not sure if this is the one under the unrankable slider criteria. Even this is an easy diff, I'm pretty sure this shape is intuitive enough.
- Beatmap design/Suggestion
( Most of them are my suggestion , you can disagree if you want )
- 00:20:382 (1) - Over than two reverse may be confusion for an Easy diff , But I think it is hard to change right bow , U can keep it until BN also mind this problem too // since the length is 1/1, I think beginners can handle enough.
- 00:31:196 (1,2) - Looks not good here , Maybe try something like this? // changed
- 00:53:522 (1)
- Like this Easy <3
- Hitsounds
( Almost of them are my ideas , you can ignore them )
- None!
[ Normal]
- Unrankable stuff
( You must fix all of these , if I write something is not unrankable , please tell me in the reply )
- 00:53:522 (1) - Same as Easy diff!
- Beatmap design/Suggestion
( Most of them are my suggestion , you can disagree if you want )
- 00:14:452 (1) - I would like to shorten slider here 00:14:801 - and add a circle 00:14:975 - ! // changed
- 00:22:475 - I will add a circle If I were u xD but I know u are following the vocal , so just point it out as a suggestion xD // yea, was following vocals.
- 00:25:266 - , 00:26:661 (3) - Same as above
- 00:31:719 - If u are following vocal , U must add a circle here ! xD // changed
- 00:38:696 (3,1) - This overlap is not good for me imo! // since that transition was something different, I think it's fine. looks like some personal preference
- 01:24:219 (1,1) - Use 1 spinner is better for me! // looking through the spread, I wanted the normal to be 2 spinners since hard already uses a circle between spinners.
- The sliders are beautiful!
- Hitsounds
( Almost of them are my ideas , you can ignore them )
- 00:46:894 (2) - Remove clap here , there is no drum in music here , and use Sampleset-drum with no addition instead, like other diffs // thanks
[ Hard]
- Unrankable stuff
( You must fix all of these , if I write something is not unrankable , please tell me in the reply )
- None!
- Beatmap design/Suggestion
( Most of them are my suggestion , you can disagree if you want )
- 00:05:382 (3) - Make it the same like 00:03:289 (1,2,3) - looks better and a better gameplay imo , Try to copy The First one and paste , then Ctrl+G it!
- 00:25:266 - Probably add a circle here ~? // fixed
- The flows are awesome!!
- Hitsounds
( Almost of them are my ideas , you can ignore them )
- 00:47:417 (2) - There is a drum sound in the slider's end! U can add a clap end!!! // fixed
[ Expert]
[ Expert]
- Unrankable stuff
( You must fix all of these , if I write something is not unrankable , please tell me in the reply )
- None!
- Beatmap design/Suggestion
( Most of them are my suggestion , you can disagree if you want )z
- 01:06:778 (4,5) - Looks a bit close imo , try to make them far a bit. // made them a stream
- The jumps in this insane is very fun to play!
- Hitsounds
( Almost of them are my ideas , you can ignore them )
- 00:31:109 (2) - Drum sound is in the music, U can probably add a clap here! // add
- Unrankable stuff
( You must fix all of these , if I write something is not unrankable , please tell me in the reply )
- None!
- Beatmap design/Suggestion
( Most of them are my suggestion , you can disagree if you want )
- 00:24:219 (1,2) - Try something like this ? Make the spacing lower fitting music here! // i prefer current
- 00:29:103 (1,2,3,4,5) - Make the bigger spacing in the sentence "Doki" in better! do something like this!!!! // looks like a preference. I wanted to lower the jump and then shift from (5) because I felt that to be characteristic
- 00:47:940 (4) - I would like to move this circle to x:76 u:168 for a better game play! // moved
- 01:17:068 (4) - Maybe add a New combo like hard diff // changed
- The jumps in this insane is very fun to play!
- Hitsounds
( Almost of them are my ideas , you can ignore them )
- None!
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Awesome map as always <3
Most of them are suggestions!
I can't wait to see this get ranked!!
Fighting sonnyc! Star here!
beomsan
Thank you!Beomsan wrote:
뷁
[General][Easy]
- widescreen support가 켜져있는게 문제될건 없겠지만 일반적으로 알고있는 야매지식에 의하면 이 맵은 스토리보드가 없기 때문에 widescreen support를 끄는 것이 차후에 문제가 없지 아니하지 아니할 수 있다는 점에서 아주 이로운 행위라고 말하고 싶습니다?// 고침
[Insane]
- 완벽하지만 한 가지만 말할 것이 있다면 키아이인 파트와 아닌 파트의 노트? 리듬? 밀집도 차이가 좀 크지 않나 싶네요. 다른 난이도에서는 이 정도로 차별화를 한 난이도가 없어서 더욱 와닿는 것 같습니다 // 그래도 키아이는 더 박자감 있게 표현하는게 이지라도 재밌지 않을까 했던거 같은데 기억이 가물가물
[Expert]
- 01:23:347 (3) - 마무리하는 곳이라는걸 강조할 수 있게끔 nc 넣는걸 제안합니다 // 수정
잘만드는 손닉님이 잘못하신겁니다
- 00:47:940 (4) - 심벌 들어간 곳 치고 영 밋밋한 기분이... ds를 좀 늘려서 배치해보시는건 으떨까요 // 수정
뷁