forum

Sally - Remind

posted
Total Posts
50
Topic Starter
Nokris
This beatmap was submitted using in-game submission on 23 октября 2017 г. at 10:13:58

Artist: Sally
Title: Remind
Source: 東方神霊廟 ~ Ten Desires.
Tags: Chata yuyuko saigyouji shinreibyou ten desires night sakura of dead spirits c80 ZUN Guitar Bass Programming Mix Wani 東方Project Touhou
BPM: 270
Filesize: 10132kb
Play Time: 05:19
Difficulties Available:
  1. Ghost Girl in the Netherworld Tower (6,01 stars, 1392 notes)
Download: Sally - Remind
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Remind me later.
Metadata:
http://sally.dojin.com/SA-001.html
___________________________
Sorry for a pretty old map.
Enon
different to chata's one?
Topic Starter
Nokris

Enon wrote:

different to chata's one?
i don't know, ill ask someone to check metadata when i finish
Natteke desu
could work as both
tatemae
[Night Sakura of Dead Spirits]
  • 00:16:108 (3) - сложно прочитать нотку из-за стака, я бы предложил анстакнуть, но это не очень будет соответствовать стилистике карты, так что просто перенеси немного в другое место.
    00:32:775 (2) - опусти красные сладерпоинты немножк http://puu.sh/r7osF/06c3b0c573.png а то слайдер выбивается их общего фона.
    00:34:775 (3) - некрасивый, он такой же, как и другие вейвслайдеры, но когда он лежит горизонтально, смотрится meh
    00:38:330 (3) - бля, а этот почему-то норм :D
    00:54:441 (2) - ну я говорил про такие стаки, их просто не очень удобно играть.
    00:57:219 (4,2) - ^
    01:04:775 (2) - вейвом и так очень много, сделай какой-нибудь другой
    02:55:997 (3) - как и раньше
    04:39:219 (3,1) - подвинь ниже, а то смотрится как кривой бланкет.
    04:42:219 (3,1) - чуть-чуть выше ^
    Еще бы я поставил од 8 или 8.5, не думаю, что кто-то захочет фармить 270 бпм и ар 10, так что од 9 тут просто через чур, да и карта не сложная, что ставить такой од, который прибавит интерес к игре. Второй киай практически состоит из первого киая, но это, видимо, задумка такая. Еще разбавь вейв слайдеры какими-нибудь другими, чтобы однообразненько не было. А так все, удачи и фаст ранка)
Topic Starter
Nokris

SherryCherry wrote:

[Night Sakura of Dead Spirits]
  • 00:16:108 (3) - сложно прочитать нотку из-за стака, я бы предложил анстакнуть, но это не очень будет соответствовать стилистике карты, так что просто перенеси немного в другое место. из за ар10 хорошо читается
    00:32:775 (2) - опусти красные сладерпоинты немножк http://puu.sh/r7osF/06c3b0c573.png а то слайдер выбивается их общего фона. хорошо!
    00:34:775 (3) - некрасивый, он такой же, как и другие вейвслайдеры, но когда он лежит горизонтально, смотрится meh нормальный слайдер xd
    00:38:330 (3) - бля, а этот почему-то норм :D
    00:54:441 (2) - ну я говорил про такие стаки, их просто не очень удобно играть. я очень много просил тестплеить, оно играется нормально
    00:57:219 (4,2) - ^
    01:04:775 (2) - вейвом и так очень много, сделай какой-нибудь другой ну хорошо
    02:55:997 (3) - как и раньше ага
    04:39:219 (3,1) - подвинь ниже, а то смотрится как кривой бланкет. оно и должно так смотреться xd
    04:42:219 (3,1) - чуть-чуть выше ^ поставил повыше
    Еще бы я поставил од 8 или 8.5, не думаю, что кто-то захочет фармить 270 бпм и ар 10, так что од 9 тут просто через чур, да и карта не сложная, что ставить такой од, который прибавит интерес к игре. Второй киай практически состоит из первого киая, но это, видимо, задумка такая. Еще разбавь вейв слайдеры какими-нибудь другими, чтобы однообразненько не было. А так все, удачи и фаст ранка)
Киаи разные, тебе так показалось, потому что сонг однообразный сам по себе, карта не сложная, но 9од тут в самый раз, я бы вообще 10од поставил если бы очень хотел, но лучше уж 9, ар 10 мне посоветовал один из бнов, я ещё одумаю насчёт него.
Спасибо огромное!!!
Natteke desu
нет, не нужен тут 10 ар, а од, как раз, можно
Topic Starter
Nokris

EvilElvis wrote:

нет, не нужен тут 10 ар, а од, как раз, можно
Тогда может 9.7 или 9.8 ар?
а од9 оставить или повысить?
Natteke desu
попробуй 9.5, а од на твое усмотрение
Evil Dread
Couldn't spot much for your map. Almost everything seems in order! Only spotted 2 things.

00:05:664 (4) - I prefer placing the slider straighter! But if you still want a curved slider, something like 01:10:997 (2) or 00:48:330 (4) would be better since it's easier to read. Won't get confused. You did do this at different half beats later on in the song such as at 01:10:997 (2)

01:00:997 (1) - Same as above! This blanket was a bit more obvious than the above.

02:25:330 (4) - 02:25:664 (3) Between these 2 timings, I found the continuation a bit confusing since I mistook 02:25:441 (1) as the next circle but then I realised 02:25:330 (4) was already there after the slider. I suggest placing the circle at 02:25:330 (4) just beside the slider at 02:24:997 (3). If you think that'll make the flow easier since the next circle is just beside, then I suggest placing 02:25:441 (1) and the subsequent circles and slider slightly lower so there's some space for a mini jump; to keep the map still difficult.
Then again that's just my preference since my eyes move slower than other players XD

Yeap so that's pretty much it. Your map has a very nice song and very simple circle & slider combos but the AR and occasional blankets added that extra challenge which I like!

Hope this helps a bit! :)
Topic Starter
Nokris

Evil Dread wrote:

Couldn't spot much for your map. Almost everything seems in order! Only spotted 2 things.

00:05:664 (4) - I prefer placing the slider straighter! But if you still want a curved slider, something like 01:10:997 (2) or 00:48:330 (4) would be better since it's easier to read. Won't get confused. You did do this at different half beats later on in the song such as at 01:10:997 (2) strange curves used to emphasis 3/4 sliders

01:00:997 (1) - Same as above! This blanket was a bit more obvious than the above.

02:25:330 (4) - 02:25:664 (3) Between these 2 timings, I found the continuation a bit confusing since I mistook 02:25:441 (1) as the next circle but then I realised 02:25:330 (4) was already there after the slider. I suggest placing the circle at 02:25:330 (4) just beside the slider at 02:24:997 (3). If you think that'll make the flow easier since the next circle is just beside, then I suggest placing 02:25:441 (1) and the subsequent circles and slider slightly lower so there's some space for a mini jump; to keep the map still difficult. hm, ok, ill try to replace this circle, i think now its looks more slighty https://osu.ppy.sh/ss/6078314 but i did extra jumps between parts.
Then again that's just my preference since my eyes move slower than other players XD

Yeap so that's pretty much it. Your map has a very nice song and very simple circle & slider combos but the AR and occasional blankets added that extra challenge which I like!

Hope this helps a bit! :)
thanks!
Natteke desu
убери диффнейм из тегов
Topic Starter
Nokris

EvilElvis wrote:

убери диффнейм из тегов
Но это же вроде название оригинальной песни? Или сойдёт диффнейм за тег?
Natteke desu

Reya wrote:

EvilElvis wrote:

убери диффнейм из тегов
Но это же вроде название оригинальной песни? Или сойдёт диффнейм за тег?
понятия не имею, но это выглядит более чем глупо.

Можешь заюзать одну из кликух ююко для диффнейма, например
Topic Starter
Nokris
ого, офигенно, тогда ориг. название в тегах оставлю, выберу диффнейм из предложенных тобою
Ayyri
Why isn't 東方Project the source? ;w;
Topic Starter
Nokris

Ayyri wrote:

Why isn't 東方Project the source? ;w;
oops, i forgot it. Thanks xd
Stjpa

Reya wrote:

when?
Topic Starter
Nokris

Stjpa wrote:

Reya wrote:

when?
when i got some mods and 12+ sp
/shrug
melon boy
MODMOD
  1. 00:54:108 (1) - random NC xd
  2. 00:54:664 (1) - I'm not fan of skipping the vocal, personally I'd prefer a rhythm like the one at 02:12:775 (4,1,2,3,4) ... but I guess this also works
  3. 03:28:997 (3,4,1,2) - Just a little mention; I find that you're rhythm choice for these guitar-thingy parts vary a little too much for my taste; sometimes you do 3/4 sliders, other times just 1/2 sliders and sometimes even circles. I guess it's cool as it is but having one recognizable rhythm choice every time would be even cooler imo!
  4. 02:44:108 (1) - it looks like you're putting quite a bit of emphasis on the guitar for this part but here you're completely skipping one of the stronger sounds. It'd be nice to at least have it on a slider end.
  5. 02:53:441 (3) - I feel like Ctrl + G flows a bit better here.
  6. 03:14:108 (4) - Unlike the other cases, here I really don't think the vocals drag on long enough to justify a 3/4 slider.
  7. 03:17:664 (4) - Also here kind of, maybe.
  8. 03:42:775 (1,2,3,4) - This part feels a lot more intense than the previous one at 01:20:552 (1,2,3,4) ... You might want to even that out for example by making the second one more flowy or decreasing the spacing a bit.
  9. 04:49:664 - http://puu.sh/rgV0n/770c9755a6.jpg :^) ??
That's it.. it's hard to mod when the map is this polished :>
Good luck!
Topic Starter
Nokris
SPOILER

Fuccho wrote:

MODMOD
  1. 00:54:108 (1) - random NC xd fixed
  2. 00:54:664 (1) - I'm not fan of skipping the vocal, personally I'd prefer a rhythm like the one at 02:12:775 (4,1,2,3,4) ... but I guess this also works ok, changed
  3. 03:28:997 (3,4,1,2) - Just a little mention; I find that you're rhythm choice for these guitar-thingy parts vary a little too much for my taste; sometimes you do 3/4 sliders, other times just 1/2 sliders and sometimes even circles. I guess it's cool as it is but having one recognizable rhythm choice every time would be even cooler imo! idk, im using 3/4 03:28:330 (4,1) - in places, where i can ephase strong guitar start
  4. 02:44:108 (1) - it looks like you're putting quite a bit of emphasis on the guitar for this part but here you're completely skipping one of the stronger sounds. It'd be nice to at least have it on a slider end. fixed
  5. 02:53:441 (3) - I feel like Ctrl + G flows a bit better here. fixed
  6. 03:14:108 (4) - Unlike the other cases, here I really don't think the vocals drag on long enough to justify a 3/4 slider. fixed
  7. 03:17:664 (4) - Also here kind of, maybe. fixed
  8. 03:42:775 (1,2,3,4) - This part feels a lot more intense than the previous one at 01:20:552 (1,2,3,4) ... You might want to even that out for example by making the second one more flowy or decreasing the spacing a bit. yea, slider speed faster, cuz i want to make that part a bit harder then pervious. I make spacing a bit lower here.
  9. 04:49:664 - http://puu.sh/rgV0n/770c9755a6.jpg :^) ?? OK, its cool!
That's it.. it's hard to mod when the map is this polished :>
Good luck!


Thanks, i love u <3
Perklone
00:36:886 (6) - make it not linear with (5) ? like curve/bend it a bit. ( 00:36:108 (1,2) - i see you do this so yea )
01:00:552 (3) - this? look more pleasing to the eye lmao
04:24:330 - add a circle here? it would follow the vocal and the background aswell
04:26:774 (5,6) - CTRL+G? idk
04:47:497 (1) - pls make a sick slider instead of a spinner :(
sick
Bewww
Я честно старался!

00:53:441 (3,4) - x:389 y:46 . может вот так?
01:07:108 (4) - x:321 y:55 . Я долго думал, но изначальное положение меня прям смущает сильно.
03:40:552 (3) - x:407 y:153
04:41:885 (2,3,1) - почему бы не так же как тут 04:27:663 (2,3,1) - ?
04:50:552 (3) - тоже спорное чувство, на твое усмотрение, но можно и нотку засунуть :3

Увы это все...Надеюсь был полезным :|
Topic Starter
Nokris

Bewww wrote:

Я честно старался!

00:53:441 (3,4) - x:389 y:46 . может вот так? ok
01:07:108 (4) - x:321 y:55 . Я долго думал, но изначальное положение меня прям смущает сильно. moved
03:40:552 (3) - x:407 y:153 moved for perfect blanket
04:41:885 (2,3,1) - почему бы не так же как тут 04:27:663 (2,3,1) - ? а зачем
04:50:552 (3) - тоже спорное чувство, на твое усмотрение, но можно и нотку засунуть :3 ok

Увы это все...Надеюсь был полезным :|
Seikatu
Синий и фиолетовый комбоцвета слишком резкие, можешь сделать их немного мягче. А еще, так как в треке ярко выраженые тихие и быстрые парты, то можешь заморочиться и сделать мягкие комбоцвета на тихие парты и более резкие на быстрые. Так же поможет при чтении этих ускорений/замедлений.

  1. 00:23:552 (5) - лучше бы стакнул с четверкой на самом деле.
  2. 00:27:108 (5) - вот прям не особо нравятся эти стакнутые кружки перед даунбитами с нк (в частности стакнутые с 1/1 слайдерами), портят динамичность очень. Про все писать не буду, так как их очень много.
  3. 01:36:552 (1,2,3,4) - потерял джампы, или слайдеры UPD. А нет, ничего не потерял
  4. 02:02:219 (1) - а вот это я бы стакнул, парт тихий да и одно дело не стакать после слайдера, а другое перед ним
  5. 02:37:441 (3) - 164|357, например, чтобы выглядело было треуголненько
  6. 03:05:441 (1) - честно очень раздражают реверс слайдеры в хай-бпм картах, портят динамику и ритм. https://seikatu.s-ul.eu/h606J2uG - такой зашел бы куда лучше, по моему.
  7. 03:42:775 (1) - а вот тут зашло, внезапно
  8. 04:03:441 (2,3,4,5,6,1) - cringy
  9. 04:26:552 (4,5) - поменяй их местами же!
Мне лень
Topic Starter
Nokris
SPOILER

Seikatu wrote:

Синий и фиолетовый комбоцвета слишком резкие, можешь сделать их немного мягче. А еще, так как в треке ярко выраженые тихие и быстрые парты, то можешь заморочиться и сделать мягкие комбоцвета на тихие парты и более резкие на быстрые. Так же поможет при чтении этих ускорений/замедлений. Сделал.

  1. 00:23:552 (5) - лучше бы стакнул с четверкой на самом деле. Сделал
  2. 00:27:108 (5) - вот прям не особо нравятся эти стакнутые кружки перед даунбитами с нк (в частности стакнутые с 1/1 слайдерами), портят динамичность очень. Про все писать не буду, так как их очень много. Тут и правда музыка довольно интенсивная, стак не нужен, переделал.
  3. 01:36:552 (1,2,3,4) - потерял джампы, или слайдеры UPD. А нет, ничего не потерял
  4. 02:02:219 (1) - а вот это я бы стакнул, парт тихий да и одно дело не стакать после слайдера, а другое перед ним Исправил во всех слоу партах
  5. 02:37:441 (3) - 164|357, например, чтобы выглядело было треуголненько Сделал
  6. 03:05:441 (1) - честно очень раздражают реверс слайдеры в хай-бпм картах, портят динамику и ритм. https://seikatu.s-ul.eu/h606J2uG - такой зашел бы куда лучше, по моему. Он гитару фоловит, не буду пока менять.
  7. 03:42:775 (1) - а вот тут зашло, внезапно
  8. 04:03:441 (2,3,4,5,6,1) - cringy NU I CHTO?(
  9. 04:26:552 (4,5) - поменяй их местами же! Сделал
Мне лень

Спасибо огромное!
milr_
great map
Topic Starter
Nokris

milr_ wrote:

great map
/w \
Electoz
We did an IRC mod, I suggested mapper a number of things and he fixed them.
chatlog
17:52 Reya: Hello. Sorry for distrub, but can i ask, do you accept m4m or nm request?
17:52 Electoz: not for the moment
17:52 Electoz: I still have mod requests from my modding queue
17:52 Electoz: so yeah
17:52 Reya: oh, okay.
17:52 Reya: of course, that's what i want to hear xd
17:52 Electoz: ??
17:53 Reya: anyway, can you do a overall opinion? not mod
17:53 Electoz: you want me to reject your request or what lol
17:53 Electoz: oh
17:53 Electoz: sure
17:53 Electoz: I can do a quick one
17:54 Reya: lol, no. I asked because i didn't find any info in your profile, sry.
17:54 *Reya is listening to [https://osu.ppy.sh/b/1075888 Chata - Remind]
17:55 Electoz: sec
17:55 Electoz: wow graveyarded
17:55 Reya: yup, i was afk for 2 month
17:56 Reya: want to approve this map, 18 sp already lol
17:56 Reya: xd
17:56 Electoz: pop quiz
17:56 Electoz: how many sp do you think you'll need
17:56 Electoz: to get it ranked
17:57 Reya: no more, im trying to find high quality mods to get it ranked fast as i can
17:58 Reya: that's why i asked you. You're bn, that means i want to hear your opinion and want to get mod from person, who good in modding
17:58 Electoz: aestheics looks fine
17:58 Electoz: that's one thing
17:59 Reya: I apologize if I'm too straightforward.
17:59 Reya: yea, what's wrong? ;w;
17:59 Electoz: though some patterning choices
17:59 Electoz: are questionable
17:59 Electoz: like
18:00 Electoz: 03:09:886 (1,2,3) - this is a pattern, based on vocal, yes?
18:01 Reya: hm
18:01 Reya: no
18:01 Reya: music have three 1/2 beats
18:01 Reya: for every slider
18:02 Electoz: oh
18:02 Electoz: so you're not following vocals right
18:02 Reya: not actually
18:03 Reya: i tried to mix rhythm
18:03 Reya: because it's not fun and good to play
18:03 Reya: 03:09:886 (1,2,3) - i think
18:03 Reya: this patter based on mix of vocal and music
18:04 Reya: it following music and supported by vocal
18:04 Reya: what do you think?
18:05 Electoz: for rhythm stuff it would take me to mod it zz
18:05 Electoz: cuz I'll mostly take my time
18:05 Electoz: with these stuff
18:05 Electoz: if you're asking me from just skimming
18:05 Electoz: yeah it has a potential
18:06 Electoz: 04:49:664 (1,2,3) - not rankable btw
18:06 Electoz: to low volume for something clickalbe
18:06 Reya: oh
18:06 Reya: okay
18:06 Reya: how it feels
18:06 Reya: if i stack with this
18:06 Reya: 04:50:775 (1) -
18:07 Reya: and make volume a bit higher
18:07 Electoz: that's uh, really subjective
18:07 Electoz: it depends on
18:07 Electoz: what kind of movement do you want to have
18:07 Electoz: if you want to stop the movement before the rhythm changes
18:07 Electoz: then yes stack
18:07 Reya: https://osu.ppy.sh/ss/8199497
18:08 Electoz: how do you
18:08 Electoz: spaced objects?
18:08 Electoz: in general
18:09 Reya: if beat a stronger - more spacing
18:09 Reya: if not - regular low
18:09 Electoz: by strong beats
18:09 Electoz: you mean like
18:09 Electoz: cymbals/downbeats?
18:09 Reya: 04:52:330 (4,1) -
18:09 Reya: i do jumps for every new combo
18:10 Reya: because strong beats
18:10 Reya: 04:54:997 (4,1) - but for example
18:10 Reya: this not a jump
18:10 Reya: because music not changed at all
18:11 Electoz: then what about 01:34:553 (4,1,2) - ?
18:11 Reya: 05:04:108 (1,2,3,4,5,6) - i did jumps for every drums
18:11 Reya: because its supported by music
18:11 Reya: sec, let me check
18:11 Reya: hm
18:11 Reya: that's wrong spacing i see
18:11 Reya: must be a bit bigger
18:12 Electoz: like
18:12 Electoz: I could be some nazi person and point out
18:12 Electoz: this spacing is not consistent with [x]
18:12 Electoz: but that would be uh, too nitpicky
18:12 Reya: that's why im looking for good mods, map isn't bad, but not great. Have some issue
18:13 Reya: let me change this pattern
18:15 Reya: http://osu.ppy.sh/ss/8199530
18:16 Electoz: should be fine as long as you didn't break the idea of the pattern before 01:33:886 (1,2,3,4) -
18:16 Reya: must be better i think
18:16 Reya: xd
18:17 Reya: its didn't break
18:17 Reya: https://osu.ppy.sh/ss/8199535
18:17 Reya: 01:34:775 (1) - end of this slider stacked with 01:34:108 (2) -
18:18 Reya: and have a good overlap with 01:34:331 (3) -
18:19 Reya: what do you think?
18:19 Electoz: should be fine
18:19 Electoz: like I just said lol
18:19 Electoz: 04:10:330 (1,2,3,4) -
18:19 Electoz: something like https://puu.sh/w3puJ/1de4833ace.jpg would flow better I think?
18:20 Electoz: 04:10:330 (1) - not sure why you did differently
18:20 Electoz: than other stuff you did with the same pattern
18:22 Reya: fixed
18:23 Reya: did like on your screen
18:23 Electoz: 01:37:330 (6,1) - 1/1 slider instead? ;ole 03:59:552 (1) -
18:23 Electoz: *like 03:59:552 (1) -
18:24 Electoz: 00:30:775 - also could be kiai too I guess?
18:24 Reya: hm
18:24 Reya: sec
18:25 Electoz: 00:59:108 (5,1) - could space these bigger
18:27 Electoz: 03:46:330 (1,2,3,4,1,2,3,4) - flows on slider seems off
18:27 Electoz: cuz
18:27 Reya: 01:37:330 - fixed
18:28 Electoz: you did give 01:24:108 (1,2,3,4) - 01:24:997 (1,2,3,4) - the same flow
18:28 Reya: 00:30:775 - not kiai
18:28 Electoz: but the same thing didn't happen with the timestamp I pointed
18:29 Reya: 00:59:108 (5,1) - fixed
18:31 Reya: 03:46:330 (1,2,3,4,1,2,3,4) - fixed
18:31 Reya: did a same flow for every NC
18:33 Electoz: 03:58:552 (4,1) - should be smaller spacing? considering other stuff with the same rhythm like 01:36:330 (4,1) - 04:12:775 (4,1) -
18:33 Electoz: ^though that one is a bit nitpicky so up to you I guess
18:34 Reya: a do a bit lower i think
18:34 Reya: but not realy low, cuz flow will be wierd here
18:36 Reya: fixed tho
18:37 Electoz: 01:22:330 (1) - you put a cymbal
18:37 Electoz: but 03:44:552 - is not even clickable
18:37 Electoz: regardless of whatever you're going for
18:37 Electoz: they should be more consistent
18:38 Reya: yes
18:39 Reya: this tick must be clickable
18:39 Reya: My mistake
18:40 Electoz: 03:55:108 (5,1) - shouldn't be stacked
18:40 Electoz: it's not like you did stacks on cymbals on other places either
18:41 Reya: fixed clickable object
18:46 Reya: 03:55:108 (5,1) - yes
18:46 Electoz: 04:56:997 (1,2,3,4) - is a pattern
18:46 Electoz: so I expect to see something more organized as a pattern at 05:11:219 (1,2,3,4) -
18:46 Reya: but i can't Think of how it should look like
18:46 Electoz: considering they have the same rhythm
18:46 Reya: xd
18:48 Electoz: 05:18:775 (3) - could be 2 circles then make a pattern or something with 05:18:663 (2,4,1) -
18:48 Electoz: using a slider there kinda kills the intensity of the end
18:50 Reya: hm
18:50 Reya: okay
18:51 Electoz: 04:47:497 (1) - also supposed to end at 04:49:219 - instead
18:51 Electoz: since the stronger sound is there
18:52 Reya: of course
18:52 Reya: 04:49:664 - btw
18:52 Reya: changed volume here to 20%
18:52 Reya: hope its fine?
18:52 Electoz: hm
18:52 Electoz: should be fine
18:52 Electoz: if a BN say something about it then just bump it higher
18:52 Electoz: for now that's it I think
18:52 Electoz: prolly can't find anything more unless I mod it seriously lol
18:53 Electoz: though I'm already serious when I pointed things earlier
18:53 Reya: i fixed all
18:54 Reya: time to revive
18:54 Electoz: wew
18:54 Reya: post logs for 2 kds tho
18:54 Electoz: ooo
18:54 Electoz: not gonna miss that
show more
Please sign in to reply.

New reply