forum

Tabletti

posted
Total Posts
28
Topic Starter
miikkak
Huomaan, että jonkinsuuruinen osa suomalaisista pelaa osua tabletilla, joten ajattelin kysyä hieman neuvoa minua viisaammilta ihmisiltä tabletin hankinnassa. Mitä tabletteja itse käytätte tai suosittelisitte hankkimaan?
Sutsuka
.
heintsi
onko tossa styluksessa ollut mitään ongelmia, kuulin että ne o aika hajoavaa sorttia ja osussa luonnollisesti naputellaan aika tiuhaa tahtia. kuinka kalliita varastylukset on?
IppE
Mulla on Wacom Intuos4 M mutta sanoisin että bamboo on melkein parempi osun pelaamiseen, ite ostin ton Intuosin ihan muuhun käyttöön alunperin.

Ja kyllä tää mulla ainakin aikamoista hakkaamista kestää mutta toi kärki kuluu aika kiitettävästi (riippuu tietysti käytöstä).
Varastyluksien hintoja en oikein ole katsonut mutta tuskin ne mansikoita maksaa.
Sutsuka
.
Shieva
Mulla on kans Wacomin, mutta malli on Bamboo One, eli kaikista halvin ja yksinkertasin malli. Ostin sen siksi että en käytä sitä oikeestaan muuhun kun osun pelaamiseen ja ihan normaaliin dataamiseen (eli en siis piirtämiseen ym.). Muuten se on ihan hyvä, mutta sen pinta on tollanen karhea, eli piirtämiseen aika huono. Eikä siinä ole mitään lisänappeja. Ja tosiaan A6-kokonen, pelaamiseen ei kannata sen isompaa ostaa.

Mulla on tuo sama että käytän kokonaan näppistä, eli ei tuo kynä pahemmin oo kulunu. Mutta kyllä tuo pää kuluu jos suuremmin naputtelee. Tuohon tabletin keskelle on tullut tuollainen pieni kuluma spinnereistä, jotka siis ennen pyöritin siten, että kynä osui tuohon tablettiin (enää en tee niin).
heintsi
Kiitoksia tiedoista, tuli näistä selväksi myös kuinka tabletilla pelataan. Yksi kysymys tosin; miten on mahdollista pyörittää spinnerit ilman, että kynä koskee lautaa? Vai rekisteröikö tabletti liikkeen kynän koskematta siihen?
Sutsuka

heintsi wrote:

Kiitoksia tiedoista, tuli näistä selväksi myös kuinka tabletilla pelataan. Yksi kysymys tosin; miten on mahdollista pyörittää spinnerit ilman, että kynä koskee lautaa? Vai rekisteröikö tabletti liikkeen kynän koskematta siihen?
Jos nyt ymmärsin oikein... Kun kynää siis liikuttaa laudan päällä niin hiiri liikkuu normaalisti. Kun kynällä koskee lautaa niin se on napsautus. Eli kyllä. Spinnereitä voi pyörittää koskematta lautaan.

Edit// XZ pitää kuitenkin silloin painaa.... :/
Topic Starter
miikkak
Ite päätin ostaa Wacomilta tabletin ja käyn sen ens viikon alussa hakemassa postista. Katsotaanpa sitten, kuinka opin sillä pelaamaan :P
heintsi

Sutsuka wrote:

heintsi wrote:

Kiitoksia tiedoista, tuli näistä selväksi myös kuinka tabletilla pelataan. Yksi kysymys tosin; miten on mahdollista pyörittää spinnerit ilman, että kynä koskee lautaa? Vai rekisteröikö tabletti liikkeen kynän koskematta siihen?
Jos nyt ymmärsin oikein... Kun kynää siis liikuttaa laudan päällä niin hiiri liikkuu normaalisti. Kun kynällä koskee lautaa niin se on napsautus. Eli kyllä. Spinnereitä voi pyörittää koskematta lautaan.

Edit// X tai Z pitää kuitenkin silloin painaa.... :/
:D joo meni vähä sekaaseen muotoon toi kysymys, niinku jossain threadissa sanoin niin ei oo äidinkieli vahvimpia puolia :)
mutta ymmärsit kyllä pointin ihan oikein. jees, eli joku kaunis päivä ostan myös itelleni tabletin jos nyt vaan saan töitä että sais ostettua jotai kivaa ylimäärästäki.. :x

EDIT: Ja kerrohan miikkak kokemuksia jälkeenpäin :)
Mukku
Vielä heintsi hankkii tabletin niin olenko sitten korkein hiirittäjä? :D
Mara

Mukku wrote:

Vielä heintsi hankkii tabletin niin olenko sitten korkein hiirittäjä? :D
Kyllä minäkin käytän hiirtä... Mutten välttämättä korkein.
heintsi
uskonpa että käytän hiirtä enimmäksee vaikka ostaisinki tabletin :D
Topic Starter
miikkak
Tabletti on nyt haettu postista ja ihan mukavasti näyttäisi toimivan. Kovin montaa karttaa en ehtinyt pelaamaan, enkä ehkä tällä viikolla tule kerkiämäänkään, erään suvun jäsenen kuoleman takia. Lauantaina pyrin kuitenkin voittamaan Mukun kisassa maailman herruudesta uuden tablettini avulla
Orkel
Käytän itse tätä:

http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/365185

Loistavasti on toiminut ja todellakin hintansa arvoinen. Ihmettelin että miten noin halvalla sai toimivan.
Mukku

miikkak wrote:

Tabletti on nyt haettu postista ja ihan mukavasti näyttäisi toimivan. Kovin montaa karttaa en ehtinyt pelaamaan, enkä ehkä tällä viikolla tule kerkiämäänkään, erään suvun jäsenen kuoleman takia. Lauantaina pyrin kuitenkin voittamaan Mukun kisassa maailman herruudesta uuden tablettini avulla
Moneltakos me taistellaan maailmanherruudesta? Mulle käy luultavasti mikä tahansa aika ennen iltakymmentä ja yhdentoista jälkeen.
Mara
Taidan ampua itseni, jos jompikumpi teistä saa maailmanherruuden.
IppE

DataCirno wrote:

Taidan ampua itseni, jos jompikumpi teistä saa maailmanherruuden.
Entäs jos mää saisin sen jostain syystä?
Topic Starter
miikkak

IppE602 wrote:

DataCirno wrote:

Taidan ampua itseni, jos jompikumpi teistä saa maailmanherruuden.
Entäs jos mää saisin sen jostain syystä?
Tervetuloa mukaan kisaamaan
IppE

miikkak wrote:

Tervetuloa mukaan kisaamaan
Taitaa olla vähän myöhästä.

Asiasta villasukkaan, pitäisi pitää jotain mp partyjä joskus suomalaisten kesken :)
Mukku
Mitään myöhäistä ole. Lauantaina taistellaan maailmanherruudesta. En vaan tiedä monelta.

Osallistujia on ainaki miikkak, Santtu96, Metroseksuaali (luultavasti), kuraikaze ja minä tietysti. Suomalaisia ollaan kaikki
Mara

IppE602 wrote:

Entäs jos mää saisin sen jostain syystä?
Pyydän WCCtä sahaamaan pääni irti.

Ja mie en oo tulos ku on Qyäkee sinä päivänä.
IppE
Minä voin kyllä liittyä jos vaan saatte kellonajasta päätettyä.
Ja muille ilmoitettua :D
YERTI
itse käytän bamboo ctl-470 on tosi hyvä
Homie
panadol zapp toimii nopeasti.
Pannari
IppE
valitettavasti osu!wiki on wanha ja siellä ei mainita että nykyiset Wacom Intuos tabletit on sama asia kun vanhat Bamboo Pen tabletit.
Pannari
valitettavasti tajusin puoli tuntia myöhässä että tää threadi oli 4v vanha
Please sign in to reply.

New reply