forum

Suomalaiset ja osu!

posted
Total Posts
55
Topic Starter
Mara
Olen huolissani suomalaisten aktiivisuudesta. Olen odottanut jo hirveän pitkään, että joku mahtava suomalaispelaaja kirjoittaisi foorumeille ja sitten voisin vastata mahtavalle suomalaispelaajalle mahtavasti. Mutta ei. Miksi suomalaiset eivät kirjoittele foorumeilla? Joskus tuntuu, että olen ainoa suomalainen, joka ylipäätänsä kirjoittelee tuonne ulkopuoliseen maailmaan. Voiko se johtua huonosta englannista? Vai eikö suomalaiset ole tottuneet tutkimaan sivustoja tarpeeksi, että löytäisivät foorumin?

Toinen asia mikä minua vituttaa aivan suunnattomasti on se, että jotkut eivät pidä Osua pelinä. Se, että he eivät pelaa tutoriaalia ollenkaan, ja saavat sitten turpiinsa moninpelissä, on merkki siitä että saat niskaasi peruslauseet: "Vittu tää peli o iha paska" "Ei täs oo mitää järkee saatana". Millä perusteella Osua ei voi pitää pelinä? Se on rytmipeli, niinkuin DDR.

Ja kolmanneksi, miksi suomalaisten pitää olla mulkkuja? Suomalaiset tuntuvat olevan ainoa kansa, jotka tykkäävät dissata minua 24/7. Tämä ei tosin liity Osuun mitenkään, joten jätetään se siihen.

Vittu että vituttaa. Discuss.
miikkak
Kyllähän täällä varmaan puhuttaisiin, jos asiaa olisi.
Sutsuka
Onhan tuolla foorumeilla ainakin muutama suomalainen, eikö? Itse en ala sinne kirjoittelemaan, koska en viitsi mutta Kyllä englannin taidot riittäisivät.
Ja en itse en ole tavannut ketään, joka ei pitäisi osua pelinä mutta uskon että sellaisia ihmisiäkin löytyy. Kun itse pelin latasin pelasin 10 minuuttia ja siihen se jäi, mutta tuli kuitenkin taas ladattua. Yhdyn miikkakiin. :/
Mukku
Post count 270, olen syytön!

Joo pikkuveljen kommentit ihan samanlaisia. Ei se jaksa tutoriaalia pelata ja sitten kun lyö ohi nii /ragequit iskee.
Topic Starter
Mara
Huomatkaa myös se, että esim. ruotsalaisilla on vain heidän oma pikkutheardi, mutta sillä keskustellaan PALJON enemmän. Tähän on tehtävä iso muutos. Ehdotan projektin aloittamista, jonka tavoitteena on saada suomalaiset osu!-pelaajat myös yhdistämään voimansa. Tosin tapaa en kyllä vielä tiedä.
Mukku
Sure-kill-technique ~ By Mukku

Ingame pm, jossa kehotetaan käymään täällä suomalaisten foruumeilla, kaikille suomalaisille jotka spottaat sieltä F9 user panel paikasta.

Pitäs toimia
miikkak
Mikäs meininki?
Mukku
This map has been deleted on the request of its creator. It is no longer available.
miikkak
Niinhän se yleensä tuppaa olemaan... Toivottavasti viikonloppuna ei olis liikaa hommia, nii kerkeis pelaan osu!a aika mukavasti
Mukku
Mulla kivasti viikonloppu maanantaihin asti. Varmaan pelailen osua ja kattelen Oruchuban Ebichua juutubesta tietenki. Vois tehdä uuden mapin valmiiksi, jos siitä nyt mitään tulee.
miikkak
Noh, pitäis tässä yrittää jonkinlaista keskustelua saada aikaan, että saatais lisää suomalaisia foorumille. Muutenhan tyypit kattoo sen pm:n ja käväsee täällä, mut lähtee heti pois, koska täällä ei ole oikein mitään...
detonator300
Totta, suomalaiset näyttävät olevan valitettavan - paremman sanan puutteessa - ei-aktiivisia foorumeilla. Itse en enää käy foorumeilla postailemassa kauheen usein, välillä tulee modattua hyvä map jos löytyy.
heintsi
Ite kirjottelen melkee joka päivä jotai osun foorumeille. mutta suomenkieline puoli o vähemmä aktiivine osus, on tullu huomattua moneen kertaan.

Edit: Nyt on suomalaisille linkki "other languages" osiossa. hiillostin peppyä(kysyin kohteliaasti) laittamaan linkin.Yritin vielä saada ruotsalaisille oman linkin, mutta peppyllä oli näköjään kiire ja näin rakas naapurimaamme jäi ilman linkkiä. :twisted:
Mukku
Voi ruotsalaisia :D

Hyvä että linkki saatiin.
detonator300
OMG! O.o Enpä tuota huomannut. Hyvä kuitenkin.
IppE
Hah, taas ruottalaisia kiusitaan :3

Ite en jostain syystä vaan jaksa raahautua foorumeille niin kovin usein :E

Vois varmaan koittaa jatkaa tota suomentamis projektia jossain vaiheessa... c_c
heintsi
suurin osa ainakin random-osion(ehkä myös generalinkin) threadit on täynnä trollaajia, joten en ihmettele miksi ette mene :D
itse viihdyn aika paljon other gamesissa.(touhou, valkyrie sky)
Kdeff
Empä oo jaksanut/huomannut kirjotella tänne ^^'
IppE

Kdeff wrote:

Empä oo jaksanut/huomannut kirjotella tänne ^^'
Laiska paska.

Ilmoittaudun syylliseksi Kdeffin liittymiseen :)
Kdeff

IppE602 wrote:

Kdeff wrote:

Empä oo jaksanut/huomannut kirjotella tänne ^^'
Laiska paska.

Ilmoittaudun syylliseksi Kdeffin liittymiseen :)
Taisipa sie se syy olla. ja laiska kuulemma olen mutta siksihän me datanomeja ollaan ;)
Shieva
Minäkin ilmoittaudun laiskaksi ja datanomiksi. Olen tässä jo aika kauan lueskellut näitä foorumeita, ja jonkun aikaa miettinyt että tekis mieli kirjottaa, mutta en oo uskaltanu tonne muualle. Ihan vaan siksi että olen hirveen ujo (tai niin ainaki luulen niin) ja en oo täysin varma noista englannin kielen taidoista. Lukeminen kyllä onnistuu mutta kun pitäis ite selittää jotain enkuks niin ei kiitos. Ja kun oon sen verran uus osu!ssa etten oo uskaltanu alkaa pätemään mitään tuolla jos olenkin sitten väärässä ja asdfgjlk. En tiie. Niin ja tänne en oo kirjottanu koska olen laiska.

Mutta tota. Sais ehkä suomalaisia aktiivisemmaks täällä Suomi-puolella, jos perustais uusia threadeja, ihan vaikka off topic tms.

Tosiaan kyllä helpottu kun saatiin toi linkki tonne 8DD
heintsi
jotain hyötyä meikäläisestä :D kauan olin kattonu että ei hel ku näyttää ärsyttävältä ku ei oo linkkiä mutta teksti näkyy..
Tervetuloa osuun/foorumille shieva!
IppE
Sellanen yleinen kymysys että miten löysitte osu/mistä kuulitte/yms

Ite kiinnostuin kun Rena-chan pisti jotain videoita fpsbanana.com foorumeille. Menin sit latailemaan ja tässä sitä sitten ollaan,
Suomen 15. "paras" atm.
Orkel

IppE602 wrote:

Sellanen yleinen kymysys että miten löysitte osu/mistä kuulitte/yms

Ite kiinnostuin kun Rena-chan pisti jotain videoita fpsbanana.com foorumeille. Menin sit latailemaan ja tässä sitä sitten ollaan,
Suomen 15. "paras" atm.
Löysin itse selaillessani Facepunchin foorumeita (http://www.facepunch.com) joskus 2008 syyskuussa. Joku oli postannut Osusta foorumeitten pelialueelle. Siitä se sitten lähti.
Mukku
This map has been deleted on the request of its creator. It is no longer available.
Orkel

Mukku wrote:

2009 february tekivät threadin tästä tuonne Toribash nimisen pelin foruumeille. Nykyään olen reilusti sen commynityn #1

Eka mappi jota pelasin oli tuo Nharoxin Danzai no Hana http://osu.ppy.sh/s/4806
Dangaardin normaalia tietenki väänsin monta tuntia että läpi meni :D
Eka kenttä mitä pelasin oli Caramelldansen, tämä: http://osu.ppy.sh/s/1018

Sillon kun sain james difficultyn läpi ekaa kertaa oli kyllä mukava tunne.
detonator300
Minä itse jouduin pelaamaan osua pikkuveljen painostuksesta :D . Taidan olla jonkin sortin kiitoksen velkaa koska olin koukussa noin 5 minuutin päästä.

Mun eka map tais olla (tutoriaalia lukuunottamatta tietenkin) Sonata Arctican Black Sheep: http://osu.ppy.sh/s/63
Ja vieläkin taistelen päästäkseni Top 40 listalle...
heintsi
Itse löysin osun tanssipelit.fi sivun foorumeilta verkelin signaturesta "#1 finnish player in osu" tjsp. klikkasin sitten sitä ja nii alettii pelaamaa osua. Aluksi peli ei niin paljon innostanut, mutta sitten kun hanyuu kertoi phantasy star zeron irkkikanavalla pelaavansa osua myös, niin pelitunteja alkoi kertymään urakalla..

Ekaa mappia en muista, mutta ensimmäinen kappale mistä tykkäsin kunnolla pelissä oli Kotoko-Face of fact.
Sutsuka
This map has been deleted on the request of its creator. It is no longer available.
Kdeff
löysin Osun kun edeltä mainitsematon hemmo "Ippe" laittoi linkin ja kiinnostuin tästä pelistä.
IppE

Kdeff wrote:

löysin Osun kun edeltä mainitsematon hemmo "Ippe" laittoi linkin ja kiinnostuin tästä pelistä.
Tai kun tämä kyseinen "Ippe" pelasi sitä koulussa, koska ei jaksanut kuunnella opettajaa.
Topic Starter
Mara
Löysin osun Freeware Games-torrentin kautta. Pelasin yhden mapin ja lopetin siihen.

Kunnolla rupesin pelaamaan kun IppE läpsäytti minua hänen makkarallaan ja sanoi "oih osu".
Kdeff

IppE602 wrote:

Kdeff wrote:

löysin Osun kun edeltä mainitsematon hemmo "Ippe" laittoi linkin ja kiinnostuin tästä pelistä.
Tai kun tämä kyseinen "Ippe" pelasi sitä koulussa, koska ei jaksanut kuunnella opettajaa.
Jaksakko sie yleensä tehä mitään >:(
IppE

DataCirno wrote:

IppE läpsäytti minua hänen makkarallaan ja sanoi "oih osu".
:D
Topic Starter
Mara

IppE602 wrote:

DataCirno wrote:

IppE läpsäytti minua hänen makkarallaan ja sanoi "oih osu".
:D
osu! - IppEn suuri fetissi.
Pui Pui_old
Mie päädyin OSU!a pelaamaan hollantilaisen kamelin kautta. Läjäytti linkin naamaan ja sano et "Rupeet pelaa tota." Jamie tein kuten käskettiin.. D':
Ekaa beatmäppiä en muista mutta Bad Apple!en ihastuin täysin. Ekan Easy "SS"än nappasin siitä <3
Mianki
(Pari vuotta takaperin) etsin youtubesta mario techno remix videoita ja yks niistä oli se mappi joka on tääl xD. Aattelin että näyttääpä mielenkiintoiselta peliltä :P
kiisseli
Skypetuttava oli löytäny pelin jostaki, linkitti ja patisti lataamaan. Tää latas ja ykskaks yllättäen Ayana - Last Regrets -Xmas Dance Mix- koukutti. ): Täällä ollaan edelleen kaikkien kiusana.
IppE

Kisselable wrote:

Täällä ollaan edelleen kaikkien kiusana.
Mitenniin, porukassa aina kivempaa :>
show more
Please sign in to reply.

New reply