forum

Touyama Nao - Koi ni Ochita Santa

posted
Total Posts
34
Topic Starter
DJPop
This beatmap was submitted using in-game submission on 26 ธันวาคม 2556 at 9:26:41

Artist: Touyama Nao
Title: Koi ni Ochita Santa
Source: Kami Nomi zo Shiru Sekai
Tags: The World God Only Knows Nakagawa Kanon Christmas Xmas
BPM: 146
Filesize: 12191kb
Play Time: 02:57
Difficulties Available:
  1. Hard (4.31 stars, 274 notes)
  2. Insane (4.96 stars, 447 notes)
  3. Normal (1.18 stars, 148 notes)
Download: Touyama Nao - Koi ni Ochita Santa
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
123rd beatmap.

~ MERRY CHRISTMAS ~


Also check my other Christmas maps :3
2012 - Tommy heavenly6 - I LOVE XMAS
2011 - MAY'S - Happy Christmas
2010 - Kuraki Mai - Winter Bells
2009 - Mizuki Nana - Promise on Christmas
2008 - Iwao Junko - Yorokobi no Carol
pw384
First!
Natteke
2rd!
Frostmourne
Merry christmas (in advance lol)
Kodora
WOW

Star <3
Natsu

Kodora wrote:

WOW

Star <3
:3
pimp
hello :)

general

all fine except the file size of your bg pause-overlay and spinner-background.
each image is 1mb. thats a bit too much for 1024x768 imo.
consider using this images http://puu.sh/5Jecw.zip each image is about 300kb but there is no quality loss and you save about 2mb :D

normal

01:04:939 (5) - new combo here cause this slider has unusual rhythm and that could help the player recognize. its still fitting to your new combo logic
01:07:130 - i think a note here would fit both vocal and instruments
01:11:514 (5) - same as 01:04:939
01:13:705 - same as 01:07:130
02:32:062 (3) - i feel that something is missing when i hit this slider. the white tick at 02:32:609 - could use a storyboarded hitsound to follow the drum/vocal (like soft-hitclap5) it would look like a custom slider tick
01:42:472 (1) - is this new combo really necessary?
02:42:473 (7) - new combo here just like 01:23:569 (1) -

hard

fine

insane

00:19:049 (1,2,3,4,5) - could add a few whistles, you used them for most instruments (except drums)

great map, stars :D
Mikkuri
I'm lazy and I know it :D
StaR
Topic Starter
DJPop
Thanks for stars, guys.


pimpG wrote:

hello :)

general

all fine except the file size of your bg pause-overlay and spinner-background.
each image is 1mb. thats a bit too much for 1024x768 imo.
consider using this images http://puu.sh/5Jecw.zip each image is about 300kb but there is no quality loss and you save about 2mb :D
- Thanks, how did you do that?

normal

01:04:939 (5) - new combo here cause this slider has unusual rhythm and that could help the player recognize. its still fitting to your new combo logic
- Added.
01:07:130 - i think a note here would fit both vocal and instruments
- Added.
01:11:514 (5) - same as 01:04:939
- Added.
01:13:705 - same as 01:07:130
- Added.
02:32:062 (3) - i feel that something is missing when i hit this slider. the white tick at 02:32:609 - could use a storyboarded hitsound to follow the drum/vocal (like soft-hitclap5) it would look like a custom slider tick
- If I do that, I have to do the whole map. It's not good to do only one place.
01:42:472 (1) - is this new combo really necessary?
- Removed, it was better with pre-pattern.
02:42:473 (7) - new combo here just like 01:23:569 (1) -
- Added.

hard

fine

insane

00:19:049 (1,2,3,4,5) - could add a few whistles, you used them for most instruments (except drums)
- Managed to add on high-pitched piano sounds.

great map, stars :D
- Thanks for modding :)
pimp
i used photoshop xD

jpg quality => 9 of 12
png using the "save to web and devices" option with "png-8" format without the "convert to sRGB" (optional)
Frostmourne
เดี๋ยวนี้มันมีระบบที่ว่า ถ้าแรงค์แล้วมันจะไปขึ้น qualified ก่อนที่จะไปหน้า ranked (ใช้เวลา 7 วัน)
ถ้าจะให้ทันคริสมาสต์, สงสัยต้องรีบม็อดตั้งแต่ช่วงนี้ 55
https://osu.ppy.sh/p/beatmaplist&s=4&r=11

General
ไม่ได้จบ kiai ที่โน้ตพอดี อันนี้ตั้งใจรึเปล่าครับ?
ประมาณว่าไม่ได้ปิดที่ 02:57:131 (3) - พอดี
ผมไม่ค่อยรู้เกี่ยวกับ effect พวกนี้ lol

Normal
01:49:049 (3) - เลื่อนมาวางซัก x:47 y:230 , ระยะห่างจะได้ไม่ชิดด้านบนเกินไปอย่างที่เป็นอยู่

Insane
มีบางท่อนที่พี่ป๊อบ mute volume ไปเหลือ 5% , ผมว่าบางอัน เพิ่มหน่อยก็ดีอ่ะครับ ไม่งั้นมันเดาจังหวะตัวต่อไปจาก hitsound ยากมาก
00:33:843 (2) -
02:19:049 (1) -
อาจจะเพิ่มเป็น 30 % อะไรประมาณนี้อ่ะครับ น่าจะพอไม่น่าเกลียด

จริงๆก็พร้อมฟองอ่ะพี่ อยากเอาเมื่อไหร่เรียกผมก็แล้วกัน lol หรือ BAT คนอื่นก็ได้แล้วแต่ครับ :)
Topic Starter
DJPop

Frostmourne wrote:

เดี๋ยวนี้มันมีระบบที่ว่า ถ้าแรงค์แล้วมันจะไปขึ้น qualified ก่อนที่จะไปหน้า ranked (ใช้เวลา 7 วัน)
ถ้าจะให้ทันคริสมาสต์, สงสัยต้องรีบม็อดตั้งแต่ช่วงนี้ 55
https://osu.ppy.sh/p/beatmaplist&s=4&r=11

General
ไม่ได้จบ kiai ที่โน้ตพอดี อันนี้ตั้งใจรึเปล่าครับ?
ประมาณว่าไม่ได้ปิดที่ 02:57:131 (3) - พอดี
ผมไม่ค่อยรู้เกี่ยวกับ effect พวกนี้ lol
- ความเคยชินน่ะ ปกติจะไม่วางไว้บนโน๊ตเป๊ะๆ เผื่อเวลาที่แสงบนโน๊ตจางหายไปด้วย

Normal
01:49:049 (3) - เลื่อนมาวางซัก x:47 y:230 , ระยะห่างจะได้ไม่ชิดด้านบนเกินไปอย่างที่เป็นอยู่
- แก้ละ

Insane
มีบางท่อนที่พี่ป๊อบ mute volume ไปเหลือ 5% , ผมว่าบางอัน เพิ่มหน่อยก็ดีอ่ะครับ ไม่งั้นมันเดาจังหวะตัวต่อไปจาก hitsound ยากมาก
00:33:843 (2) -
- ชอบแบบนี้มากกว่านะ เหมือนได้โฟกัสไปที่เสียงกริ่งด้วย
02:19:049 (1) -
- อยากให้เสียงร้องเด่น XD
อาจจะเพิ่มเป็น 30 % อะไรประมาณนี้อ่ะครับ น่าจะพอไม่น่าเกลียด

จริงๆก็พร้อมฟองอ่ะพี่ อยากเอาเมื่อไหร่เรียกผมก็แล้วกัน lol หรือ BAT คนอื่นก็ได้แล้วแต่ครับ :)
Natsuki Nanaka
M4M :3
(สกินดูยากมากครับ orz)

General
คหสต. ผมว่า Kiai เริ่มตรงที่ไม่มีเสียงมันรู้สึกแปลกๆ น่ะครับ (อารมณ์คล้ายๆ เล่นเพลงสมัยก่อน)

Normal
00:12:883 (2) - เลื่อนมาซัก x:404 y:180 จะดีกว่า โน๊ตติดข้างล่างเกินไป

Hard
Nice

Insane
00:58:774 (3,4) - อันนี้ตั้งใจจะไม่ให้ overlap กับ 00:57:678 (4) - รึเปล่าครับ ผมลอง overlap ดูก็ไม่มีปัญหาอะไรนะ


หาได้เท่านี้จริงๆครับ Orz
Nice map :3
Topic Starter
DJPop

- N a n a k a - wrote:

M4M :3
(สกินดูยากมากครับ orz)
- มีสกินคริสต์มาสอื่นๆแนะนำไหม

General
คหสต. ผมว่า Kiai เริ่มตรงที่ไม่มีเสียงมันรู้สึกแปลกๆ น่ะครับ (อารมณ์คล้ายๆ เล่นเพลงสมัยก่อน)
- 02:19:048 นี่เหมาะมาก (เพราะเสียง♥) แต่ 01:00:144 เซ็ตไว้เพื่อให้เหมือนกับท่อนหลัง

Normal
00:12:883 (2) - เลื่อนมาซัก x:404 y:180 จะดีกว่า โน๊ตติดข้างล่างเกินไป
- มันห่างเท่ากับตรงจุดอื่นๆเลยนะ - -

Hard
Nice

Insane
00:58:774 (3,4) - อันนี้ตั้งใจจะไม่ให้ overlap กับ 00:57:678 (4) - รึเปล่าครับ ผมลอง overlap ดูก็ไม่มีปัญหาอะไรนะ
- ไม่ได้ตั้งใจ XD แก้ละ

หาได้เท่านี้จริงๆครับ Orz
Nice map :3
- Thanks for modding
Frostmourne
soon :P
Topic Starter
DJPop
Thanks, Frostmourne :)
pimp
small issue on tags

nagakawa should be nakagawa (checked on google,wikipedia, myanimelist)

just posting here because you guys were not online when i noticed the issue, and the map could be ranked at any moment
Andrea
Also, why is this bubbled with only 3 mods.
Frostmourne

Andrea wrote:

Also, why is this bubbled with only 3 mods.
Because it is ready to go (you see the map)
Also the Christmas date is 25th and this probably needs to take 1 week in qualified category to get ranked in time. (50/50 chance you know)
So what's wrong with it?

pimpG wrote:

small issue on tags

nagakawa should be nakagawa (checked on google,wikipedia, myanimelist)

just posting here because you guys were not online when i noticed the issue, and the map could be ranked at any moment
DJPop will pop bubble and I will rebubble right away :)
Topic Starter
DJPop

pimpG wrote:

small issue on tags

nagakawa should be nakagawa (checked on google,wikipedia, myanimelist)

just posting here because you guys were not online when i noticed the issue, and the map could be ranked at any moment
Fixed, also added "The World God Only Knows".
Frostmourne
Kodora
gogogo! :3
happy30
before , you forgot to add a delayed break in Insane
Topic Starter
DJPop

happy30 wrote:

before , you forgot to add a delayed break in Insane
Fixed, also need some favors :D :

• Fix preview image
• Red title & green artist, starts at 87,678

Thanks.
Dangaard
changed the display title. For the thumbnail, I suppose you named the new BG the same as the old one, right? I'm not sure, but try changing the name of the BG image, cause this is said to cause bugs. Otherwise this should update on its own.
Topic Starter
DJPop

Dangaard wrote:

changed the display title. For the thumbnail, I suppose you named the new BG the same as the old one, right? I'm not sure, but try changing the name of the BG image, cause this is said to cause bugs. Otherwise this should update on its own.
Yes, same name.
Maybe it can be fixed with these steps:
• Upload BG with temporary name.
• Fix the preview image.
• Upload BG with original name.
• Fix the preview image.
Garven
Did a quick IRC mod.

SPOILER
2013-12-25 09:27 DJPop: Hi Garven
2013-12-25 09:27 Garven: Oh hey DJPop. Long time no see!
2013-12-25 09:28 DJPop: yeah =w=
2013-12-25 09:28 DJPop: also Merry Christmas
2013-12-25 09:28 Garven: Merry Christmas to you too!
2013-12-25 09:30 DJPop: can I ask for a mod? Christmas map
2013-12-25 09:30 Garven: As long as it isn't Last Christmas, sure
2013-12-25 09:31 DJPop: it's not :P
2013-12-25 09:31 DJPop: ACTION is listening to [http://osu.ppy.sh/b/331707 Touyama Nao - Koi ni Ochita Santa]
2013-12-25 09:31 Garven: So sick of that song haha
2013-12-25 09:32 DJPop: haha
2013-12-25 09:32 DJPop: well, there's not much Christmas songs to map now
2013-12-25 09:33 Garven: Wow, went all out with the skin
2013-12-25 09:34 DJPop: reused skin though
2013-12-25 09:34 Garven: I might have to steal that clap sound haha
2013-12-25 09:35 Garven: In Normal 00:58:364 (1) -
2013-12-25 09:35 Garven: The start of this is kind of hard to intuit via spacing since it is so small naturally
2013-12-25 09:36 Garven: Maybe do a slider following the vocal at 00:58:089 - to 00:58:774 - then just having the two hits with the synth at 00:59:322 - and 00:59:733 -
2013-12-25 09:37 Garven: 01:04:939 (1) - Then again I guess this kind of falls into the same thing
2013-12-25 09:37 Garven: hmmm
2013-12-25 09:37 Garven: 01:28:089 - Move this delayed break back to the default place.
2013-12-25 09:38 Garven: And end the kiai at 01:27:678 -
2013-12-25 09:38 Garven: And I'd move this timed start to 01:39:048 - with the synth
2013-12-25 09:40 Garven: 02:17:268 (1) - And here's this again... I think the ones leading into the chorus are the hardest ones since you have all the lone 2/1 rhythms leading to it and it's only slightly different visually and can be misinterpreted
2013-12-25 09:40 Garven: The other instances read a lot better
2013-12-25 09:41 Garven: 02:19:048 - Kinda strange starting the kiai on the ちゅ
2013-12-25 09:42 Garven: 02:44:939 (3,4) - And here as well from the previous things. Might be better do have 3 a slider leading into the beginning of 4
2013-12-25 09:44 Garven: 02:48:226 (4) - I try to avoid short repeating sliders in easier difficulties since it' shard to react to the repeat arrow and I try not to assume that the new player will be able to intuit how many will be there
2013-12-25 09:46 Garven: 01:00:144 - Then again I guess this kiai is really early too
2013-12-25 09:47 Garven: I guess those delayed break things apply to all diffs blah blah
2013-12-25 09:48 Garven: (In Hard btw) 01:41:103 (2) - Maybe start this with a soft whistle? Sounds empty right now
2013-12-25 09:49 Garven: 02:20:692 (2) - The whistle on the sliderbody of this intended?
2013-12-25 09:50 Garven: 01:01:789 (2) - I guess it is
2013-12-25 09:51 Garven: That spinner skin is blinding x_x
2013-12-25 09:52 Garven: In Insane:
2013-12-25 09:52 Garven: 00:26:857 (1,2,3) - I see why you did it to preserve the snaps, but... it plays so weird against the strong 1/3 rhythm with the marimba or whatever it is
2013-12-25 09:53 Garven: 00:33:843 (2) - Think you could have the slowdown not as large? It feels a bit much and doesn't read well since there aren't any visible ticks
2013-12-25 09:56 Garven: 02:08:638 (5) - Why is the end of this silent? It feels out of place and the rhythm itself is fine within the context of the song.
2013-12-25 09:56 Garven: 02:18:638 (1) - This slowdown read a lot better than the previous one
2013-12-25 09:57 Garven: Maybe it's because you have more focus on the slider end itself with the addition of the circle stacked under the end
2013-12-25 09:58 Garven: Anyway, I need to take a shower and wrap presents still so uh
2013-12-25 09:58 Garven: Give me a poke and I'll see if I can squeeze in a recheck

Edit: After a small followup, we're good 'ere.
Irreversible
Merry Christmas!

Checked a few things in Insane, something was not audible enough, and we've shortened a slider, which wasn't snapped correctly.

Ranked!
show more
Please sign in to reply.

New reply