forum

Kuriyama Chiaki - Ryuusei no Namida

posted
Total Posts
45
show more
Topic Starter
mercury2004
All Fixed well most of them

เรียบร้อย นาซีบางจุดไม่ได้แก้ ตั้งใจน่ะ

ty
Giampaolo
[Normal]
I would change the combo colours to a grey or something like that with the current background.
Mostly are spacing issues, in my opinion.

00:57:314 (2,3) - I think they are too close.
00:59:457 (1,2,3) - Way too close eachother.
01:06:314 (1,2,3) - Same here.
01:13:600 (2) - Just a little bit too close.
01:17:028 (2) - Same here!
01:42:743 (3,1) - A llittle bit too close also here!
02:16:171 (2) - Saaaaame!
02:18:314 (1,2,3) - ^
02:20:028 (4,5) - ^
02:22:171 (2,1,2) - ^
02:25:171 (2,3,4) - ^
02:35:457 (1,2,3,4) - I'd stack the free cicles with the beginning of the slider.
02:56:028 (1,2) - A tiny bit too close.
02:58:600 (1) - There's no need for a new combo.
03:02:885 (4,5,1) - A little bit too close.
03:03:314 (1) - The new combo shouldn't start here but here 03:02:885 (4) -
03:06:314 (1,2) - Too close!
03:37:171 (1,2,3) - ^
03:35:028 (1,2,3,1,2,3) - I'd remove these and merge the two breaks. (if you don't want, this is a little bit off timing 03:37:600 (3) - )

I will check the other two difficulties later!
Topic Starter
mercury2004
Thx for the mod, will kudo when you check the rest.


nvm i just fix what you mod then
Betsuto
M4M นะฮ้าบ ;w; (ดันดองไว้ซะนาน)

SPOILER
[Normal]
ใส่เสียง hitsound ให้ครบทุกจังหวะด้วยย ' [] '
00:42:100 (1)- สไลด์เดอร์นี้มี 5 จังหวะ
เลือกจังหวะที่ 2 แล้วเปลี่ยน Additions เป็น Drum แล้วใส่เสียง Clap
เลือกจังหวะที่ 3 แล้วเปลี่ยน Additions เป็น Drum แล้วใส่เสียง Finish
เลือกจังหวะที่ 4 ทำซ้ำกับจังหวะที่ 3
(ถ้ามีแบบนี้ใน Hard , Insane ก็เปลี่ยนด้วยนะ)
00:48:957 (3)- เหมือนข้างบน ^
00:50:457 (2)- สไลด์นี้ น่าจะใช้จุดแดงช่วยแทนที่จะโค้งบิดเบี้ยวแบบนี้
00:56:885 (1,2)- โดน ! ดูแล Distance ด้วยนะฮะ 2 มันใกล้ 3 มากเกินไปจะนึกว่าเป็นจังหวะ 1/2 สำหรับ Normal ต้องเคร่งเรื่องความห่างไกลของโน๊ต ต้องให้แน่ใจว่ามันห่างเท่ากัน
03:37:600 (3)- ครือ... ถ้าจะมีแค่นี้ อย่ามีดีกว่า = = แล้วนั่น สไลด์อันที่ 3 มันแหล่บออกมานิดนึงอ้ะ หดมันลงมาหน่อย

[Hard]
ดิฟนี้ขัด ๆ ที่ท่อนแรก ๆ โน๊ตมันติดกันเกินไป (ท่อนหลัง ๆ ทำไมมันแยกล่ะ ทำไมไม่ให้มันเท่ากัน LOL)
01:11:885 (3)- อุ๋ย ๆ ... หางสไลด์ 2 เกือบบัง reverse ของ 3 =w= ย้ายออกมาหน่อย
02:29:028 (1)- why ? ... ทำไมต้องเป็นสปิน ? =[]=
03:35:028 - ถ้าจะมีแค่นี้ล่ะก็ = = ... เพิ่มอีกหน่อยเถอะ
03:44:457 (1)- สปินอันนี้ ให้มันจบที่จุดนี้ได้มั้ย 03:47:885 - แล้วก็เอาเสียง whistle ออก
04:05:028 - เห้ย ๆ Hard นะครับ Hard นะครับ .. โดนเยอะไปป่าวท่อนนี้ = =

[Insane]
ดิฟนี้ไม่แนะนำให้วางตามเสียง vocal .. มันจะแปลก ๆ
00:55:600 (1,2,3,4,5)- รูปดาวจ้า ... เรียงให้มันงาม ๆ กว่านี้นิสนึงนะ
01:34:171 - ดึงตรงคำว่า Break มาไว้ตรงนี้ แมพจะงามมาก
01:50:243 (1)- เอา New Combo นี้ออกจิ๊ !
02:00:743 (1,2,3) ทำแบบ Normal 00:42:100 (1)- ที่ใช้เสียง Drum
02:16:814 - ตรงนี้เพิ่มโน๊ต เดี๋ยวคนเล่นงงว่าสไลด์อันต่อไปจะประติดประต่อกัน
02:27:957 (1)- เอา NC(NewCombo) ออก
02:28:171 (2)- ใส่ NC
02:28:600 (1)- เอา NC ออก
02:29:028 (3,1)- ใส่ NC แล้วโน๊ต 1 เอา NC ออก
04:20:457 (2)- อันนี้สไลด์แคค่จังหวะ 1/2 ดีกว่า (เสียงมันให้พอดีด้วย แล้วเริ่มสปินที่เส้นขาว (ที่เก่าของปลายสไลด์เดอร์ 2)
Topic Starter
mercury2004

Betsuto wrote:

M4M นะฮ้าบ ;w; (ดันดองไว้ซะนาน)

SPOILER
[Normal]
ใส่เสียง hitsound ให้ครบทุกจังหวะด้วยย ' [] '
00:42:100 (1)- สไลด์เดอร์นี้มี 5 จังหวะ
เลือกจังหวะที่ 2 แล้วเปลี่ยน Additions เป็น Drum แล้วใส่เสียง Clap
เลือกจังหวะที่ 3 แล้วเปลี่ยน Additions เป็น Drum แล้วใส่เสียง Finish
เลือกจังหวะที่ 4 ทำซ้ำกับจังหวะที่ 3
(ถ้ามีแบบนี้ใน Hard , Insane ก็เปลี่ยนด้วยนะ)
00:48:957 (3)- เหมือนข้างบน ^
00:50:457 (2)- สไลด์นี้ น่าจะใช้จุดแดงช่วยแทนที่จะโค้งบิดเบี้ยวแบบนี้
00:56:885 (1,2)- โดน ! ดูแล Distance ด้วยนะฮะ 2 มันใกล้ 3 มากเกินไปจะนึกว่าเป็นจังหวะ 1/2 สำหรับ Normal ต้องเคร่งเรื่องความห่างไกลของโน๊ต ต้องให้แน่ใจว่ามันห่างเท่ากัน
03:37:600 (3)- ครือ... ถ้าจะมีแค่นี้ อย่ามีดีกว่า = = แล้วนั่น สไลด์อันที่ 3 มันแหล่บออกมานิดนึงอ้ะ หดมันลงมาหน่อย

แก้ 3+4

[Hard]
ดิฟนี้ขัด ๆ ที่ท่อนแรก ๆ โน๊ตมันติดกันเกินไป (ท่อนหลัง ๆ ทำไมมันแยกล่ะ ทำไมไม่ให้มันเท่ากัน LOL)
01:11:885 (3)- อุ๋ย ๆ ... หางสไลด์ 2 เกือบบัง reverse ของ 3 =w= ย้ายออกมาหน่อย
02:29:028 (1)- why ? ... ทำไมต้องเป็นสปิน ? =[]=
03:35:028 - ถ้าจะมีแค่นี้ล่ะก็ = = ... เพิ่มอีกหน่อยเถอะ
03:44:457 (1)- สปินอันนี้ ให้มันจบที่จุดนี้ได้มั้ย 03:47:885 - แล้วก็เอาเสียง whistle ออก
04:05:028 - เห้ย ๆ Hard นะครับ Hard นะครับ .. โดนเยอะไปป่าวท่อนนี้ = =

ขี้เกียจพิมละ
แก้แค่ 4 ละกัน ที่เหลือตั้งใจ

[Insane]
ดิฟนี้ไม่แนะนำให้วางตามเสียง vocal .. มันจะแปลก ๆ มันเคยเป้นฮาดน่ะ มันเป็นโน้ตฮาด
00:55:600 (1,2,3,4,5)- รูปดาวจ้า ... เรียงให้มันงาม ๆ กว่านี้นิสนึงนะ ห่ะ นี่มัน perfect 144 degree แล้วนะ
01:34:171 - ดึงตรงคำว่า Break มาไว้ตรงนี้ แมพจะงามมาก เพิ่งรูว่าดึงได้
01:50:243 (1)- เอา New Combo นี้ออกจิ๊ ! วางเพี่ยนแหะ
02:00:743 (1,2,3) ทำแบบ Normal 00:42:100 (1)- ที่ใช้เสียง Drum นั่นวางเสียงนอมอลผิดน่ะ
02:16:814 - ตรงนี้เพิ่มโน๊ต เดี๋ยวคนเล่นงงว่าสไลด์อันต่อไปจะประติดประต่อกัน วางละ
02:27:957 (1)- เอา NC(NewCombo) ออก เอาช่วยคนเล่น
02:28:171 (2)- ใส่ NC เอาช่วยคนเล่น
02:28:600 (1)- เอา NC ออก เอาช่วยคนเล่น
02:29:028 (3,1)- ใส่ NC แล้วโน๊ต 1 เอา NC ออก เอาช่วยคนเล่น
04:20:457 (2)- อันนี้สไลด์แคค่จังหวะ 1/2 ดีกว่า (เสียงมันให้พอดีด้วย แล้วเริ่มสปินที่เส้นขาว (ที่เก่าของปลายสไลด์เดอร์ 2) เค
Frostmourne
log
23:54 mercury2004: จิ๊บว่างเชคแมพป่ะ อยากรู้ว่า quality มันมากพอหาแบทได้หรือยัง
23:54 Frostmourne: แมพไหนๆ
23:54 *mercury2004 is editing [http://osu.ppy.sh/b/222289 Kuriyama Chiaki - Ryuusei no Namida [Insane]]
23:55 Frostmourne: ลบโหลดใหม่แปบ
23:55 mercury2004: อ่อลบลงใหม่เลย เปลี่ยนไฟลฮิทซาวมา
23:55 mercury2004: กำลังคิดว่าจะซิบหาใครก่อนดี
23:55 mercury2004: scoupier ดีใหมนี่
23:56 mercury2004: จะเอาแร้งให้ได้ แล้วไปดัน full throttle ระหว่างรอเกสจิ๊บกับพี่พลอย
23:57 Frostmourne: เอไม่รู้เหมือนกัน..
23:57 Frostmourne: เดี๋ยวลองดู
23:57 Frostmourne: ถ้าไม่เจออะไรแบบจริงๆ
23:57 Frostmourne: เดี๋ยวบับให้เอง
23:57 mercury2004: โอว
23:58 mercury2004: เห็นเพิ่งบับของพี่บอมไปเลย ไม่ค่อยอยากรบกวน
23:58 mercury2004: เด๊ยวจิ๊บโดนว่าอีก
23:58 Frostmourne: ไม่เป็นไรหรอก lol
23:59 Frostmourne: จะว่าไปเห็นแล้วนึกถึงแมพของ shinxyn จริงๆ
23:59 mercury2004: มันเป็ย
23:59 Frostmourne: มันดูเก่าๆแต่ดูน่าเล่นอย่างบอกไม่ถูก
23:59 mercury2004: แมพโบราณอะ
23:59 mercury2004: มันแมพเมื่อ เมษา ปีที่แล้ว
00:02 mercury2004: จะว่าไป If your map contains extended sliders (usually by 1/4), I will NOT mod your map. This is a plague which currently is running rampant in the mapping community.
00:02 mercury2004: extended sliders 1/4 นี่ kickslider ป่ะ
00:02 Frostmourne: กุ๊กไม่มี
00:02 Frostmourne: ไม่ใช่ๆ
00:02 Frostmourne: มันคือแบบไหนดีเอ.. เดี๋ยวต้องให้ดูอ่ะ
00:02 Frostmourne: แต่แมพนี้ไม่มี
00:02 Frostmourne: เดี๋ยวขอเช็คให้เสร็จก่อนแล้วเดี๋ยวค่อยยกตัวอย่างให้ดู
00:02 mercury2004: คิดว่าไม่มีล่ะ
00:02 mercury2004: เค
00:03 mercury2004: แมพตามกฎ ranking criteria สมัยนู้น สไลเดอไม่เกิน 3x
00:03 Frostmourne: คือมันก็น่ารำคาญอยู่ไอแบบนั้น
00:03 Frostmourne: ไอ extended slider
00:03 Frostmourne: ส่วนใหญ่แมพของคนจีน
00:03 Frostmourne: จะมี extended slider ซัก 99%
00:03 mercury2004: โอ่
00:03 mercury2004: อยากรู้เหมือนกัน จะได้ไม่ใช้
00:04 Frostmourne: คือมันก็ใช้ได้เหมือนกัน
00:04 Frostmourne: แต่ว่ามันต้องใช้ตามเพลง
00:04 Frostmourne: แบบนั้นไม่มีปัญหา
00:05 Frostmourne: Hard
00:05 Frostmourne: 04:07:621 (2) - clap
00:05 mercury2004: อื้อ
00:05 Frostmourne: ปะ?
00:05 Frostmourne: ไม่รู้เหมือนกัน
00:05 mercury2004: โอ จิบหูเทพมาก
00:05 mercury2004: ลืมใส่
00:06 mercury2004: คิดว่าใส่หมดแล้วนะเนี่ย
00:06 Frostmourne: 04:11:049 (1) - นี่ก็ด้วย
00:06 mercury2004: เค
00:06 mercury2004: ฮิดซาวพลาดบ่อยมากแฮะ พี่บอมก็เชคให้ไปเยอะแล้วนะนี่
00:06 Frostmourne: hard ลอง
00:06 Frostmourne: AR6
00:06 Frostmourne: ว่าเข้ารึป่าว
00:07 mercury2004: 04:03:335 (1,2,1,2) - มันจะไม่มีปัญหากับะวกนี้เหรอ
00:08 Frostmourne: ไม่มีหนิ
00:08 Frostmourne: คิดว่า - -
00:08 mercury2004: 04:18:764 (1,2,3,4,5,6) - นี่ด้วยอะ
00:08 Frostmourne: พอคนหันไปเล่น double time
00:08 Frostmourne: AR6 ก็จะเล่นสนุกกว่าเอง
00:08 mercury2004: งั้นก็เค
00:08 Frostmourne: แล้ว AR มันเป็น
00:08 mercury2004: ลืมนึกถึง dt
00:08 Frostmourne: 4 -> 6 -> 8
00:09 mercury2004: อ้อ
00:09 Frostmourne: คิดว่ามันอาจจะเข้ากว่า แล้วก็ bpm อ่ะนะ..
00:09 mercury2004: เค
00:09 Frostmourne: คิดว่ากุ๊กน่าจะลองหาม็อดซัก
00:09 Frostmourne: 2 ม็อดน่าจะพอ
00:09 Frostmourne: ถ้าหามากไป
00:09 Frostmourne: จะโดน nazi ให้ remap พวก slider
00:09 mercury2004: โดนแล้ว
00:09 Frostmourne: เพราะ slider แบบเก่าดูเหมือนไม่เป็นที่ยอมรับของคนส่วนใหญ่จริงๆ
00:09 mercury2004: ม็อดที่เข้ามาล่าสุดก็
00:09 mercury2004: nazi
00:09 Frostmourne: เราโดนม้อด day breaker มีแต่พวก nazi
00:10 Frostmourne: ชนิดที่ว่าไม่แก้มันเลย
00:10 mercury2004: มันเป็นสไลเดอแบบว่า
00:10 Frostmourne: แต่ให้ kudo ไปหมด
00:10 mercury2004: อือ
00:10 mercury2004: จะได้ rating lol
00:10 Frostmourne: แบบเจอคนม็อดเรื่องพวกนี้สองสามคนติดๆกัน
00:10 mercury2004: คือ มันแมพที่ตอนที่ สไลเดอ ยังไม่ได้ปรับอะ
00:10 Frostmourne: เลิกอ่านของพวกที่เหลือไปเลย เพราะรู้ว่าคงม็อดไม่ได้เรื่อง
00:10 Frostmourne: ไม่ต้องไปเปลี่ยนหรอก
00:10 Frostmourne: สวยแค่ไหน
00:10 Frostmourne: พอไปเล่นจริงมันก็รู้เองแหละ
00:11 Frostmourne: เพราะแบบนี้ แมพเก่าๆมันถึงได้มีเอกลักษณ์
00:11 mercury2004: bent slider lol
00:11 Frostmourne: ไอพวกม้อดแบบ "please curve a bit for better flow"
00:11 mercury2004: เบี้ยวๆ แต่จัดอย่างยาก
00:11 Frostmourne: พวกนี้ควรเลิกม็อด
00:11 mercury2004: จริง
00:11 Frostmourne: ม็อดแบบนี้ไม่มีประโยชน์เลยจริงๆ
00:11 Frostmourne: เวลาเล่นจริงมันไม่เห็น
00:11 mercury2004: กุกม็อดไม่ได้แตะนาซีเลย
00:12 mercury2004: อือ
00:12 Frostmourne: คือแมพส่วนใหญ่ เล่นจริงแล้วจะสามารถหยิบจุดที่มีประโยชน์สูงสุดได้
00:15 mercury2004: normal ง่ายเป้น easy เลย
00:15 Frostmourne: ดีละแบบนี้ lol
00:15 mercury2004: ไม่มีคนบ่น การันตี lol หลุยบ่นนอมอลยาก
00:20 Frostmourne: Normal
00:20 Frostmourne: 04:08:478 (3,4) -
00:20 Frostmourne: ลองทำให้ 3 สั้นลง นิดหน่อย
00:20 Frostmourne: จบที่เส้นขาวก่อนหน้า
00:21 Frostmourne: แล้วเลื่อน 4 มาวางไว้ที่ 04:09:121
00:21 Frostmourne: 04:09:978 ตรงนี้ก็ปล่อยว่างไปห
00:21 mercury2004: k
00:21 mercury2004: ซ่อม spacing ละ
00:23 Frostmourne: แค่นี้แหละ
00:23 Frostmourne: ที่เหลือหาม็อดซ้ักสองม็อดให้กระทู้มันดูไม่ร้างไป
00:23 Frostmourne: แล้วก็ให้ kudo , ดาวเพิ่ม
00:23 mercury2004: เค
00:23 Frostmourne: fake ไปงั้นแหละ ไม่ต้องไปแก้ตามพวกนั้นก็ได้
00:23 Frostmourne: แล้วก็เช็ค hitsound ดีๆหน่อยละกัน
00:23 mercury2004: ใจมากเลยจ้า เด๊ยวไปหา m4m
00:23 Frostmourne: แล้วเดี๋ยวเสร็จแล้วเรียก เดี๋ยวมาฟอง
00:24 mercury2004: โอใจมากเลย เด๊ํยวไปเคาะ m4m
00:24 mercury2004: จิ๊บ savelog post เลย คุโด้
00:25 mercury2004: อ้อ อีกเรื่องนึง ว่างเทสแมพป่ะ orz
00:26 Frostmourne: ได้ๆ

Call me back once you get some more mods. This map looks kinda old but it plays amazing.
Topic Starter
mercury2004
thx for the mod, really thx a lot.

M4M on the way
neonat
M4M.
Some suggestions for you to consider.

Hard

00:31:406 (2) - don't repeat the slider, put 2 notes instead after the slider
00:35:049 (2) - try this rhythm too
00:37:406 - add a note
00:48:549 - ^
01:13:621 (1,3) - you could shift (3) such that they don't touch
01:19:621 (1) - slider end at 01:20:264 and make 01:20:692 (1) - start at 01:20:478 01:20:478 instead
01:39:335 (1) - spinner start at 01:39:764
02:17:692 - add a note
02:21:121 - ^ these starting of vocals are important
02:38:478 (1,1) - same suggestion as 01:19:621 (1)
02:54:764 (1,2) - shift 02:54:764 (1) - forward and make 02:55:406 (2) - longer
03:35:478 (2) - replace with a slider that starts from 03:35:264 end at 03:35:478
03:50:049 (1) - slider start from 03:49:835 end 03:50:264
03:53:692 - add a note
04:14:478 (1,1) - same suggestion as 01:19:621 (1)

Insane

00:33:335 (1) - slider end at 00:33:549 add a note at 00:33:764
01:09:228 - add a note
01:46:942 - ^ vocals
01:51:335 (2) - end same place but start at 01:51:121
02:14:371 - add a note
02:28:085 - ^
02:37:406 - ^
03:36:656 - ^
03:50:049 (10) - remove
04:04:085 - add a note
04:06:764 (1) - slider starts at 04:06:549 end same place
04:20:906 (1) - spinner starts at 04:21:121 add a note at 04:20:906

Normal

Nothing really to suggest

Good Luck~
Topic Starter
mercury2004
Fixed thx a lot.

M4M.
Some suggestions for you to consider.

Hard

00:31:406 (2) - don't repeat the slider, put 2 notes instead after the slider this going to repeat insane pattern

00:35:049 (2) - try this rhythm too Fixed
00:37:406 - add a note
00:48:549 - ^
01:13:621 (1,3) - you could shift (3) such that they don't touch intended
01:19:621 (1) - slider end at 01:20:264 and make 01:20:692 (1) - start at 01:20:478 01:20:478 instead trying to follow insane here
01:39:335 (1) - spinner start at 01:39:764 giving room to the player
02:17:692 - add a note
02:21:121 - ^ these starting of vocals are important Fixed
02:38:478 (1,1) - same suggestion as 01:19:621 (1) trying to follow insane here
02:54:764 (1,2) - shift 02:54:764 (1) - forward and make 02:55:406 (2) - longer i'm following the drum here
03:35:478 (2) - replace with a slider that starts from 03:35:264 end at 03:35:478 trying to follow insane here
03:50:049 (1) - slider start from 03:49:835 end 03:50:264
03:53:692 - add a note Fixed
04:14:478 (1,1) - same suggestion as 01:19:621 (1) trying to follow insane here

Insane

00:33:335 (1) - slider end at 00:33:549 add a note at 00:33:764 Fixed
01:09:228 - add a note Fixed
01:46:942 - ^ vocals i'm following the drum here
01:51:335 (2) - end same place but start at 01:51:121 i'm following the drum here
02:14:371 - add a note i'm following the drum here
02:28:085 - ^ i'm following the vocal here
02:37:406 - ^ i'm following the vocal here
03:36:656 - ^ i'm following the vocal here
03:50:049 (10) - removei'm following the drum here
04:04:085 - add a notei'm following the drum here
04:06:764 (1) - slider starts at 04:06:549 end same place i'm following the drum here
04:20:906 (1) - spinner starts at 04:21:121 add a note at 04:20:906 Fixed

Normal

Nothing really to suggest

Good Luck~
Rotte
Hi~ m4m

[General]


  1. Timing is have some problem,you should ask bat to test it.because I find ave 10±4 late when I playing.
---------------------------------------------------------

[Normal]


  • Useless Green line
    1. Fine.


    Rhythm

  • Fine.

Sound Effect

Fine.


---------------------------------------------------------

[Hard]

  • Useless Green line
    1. None.


    Rhythm

  • 00:34:192 (1,2,3) - To be honest, I don't know why you want to use different ds,and 00:35:906 (3,4,5) - 3 4 is 0.63,but 4 5 is 1.0 ,00:36:764 (5,1) - is 0.55
  • 00:37:621 (1,2,1) - The same problem as 00:34:192 (1,2,3) -
  • 01:00:549 - and 01:01:406 - you should add notes.
  • 01:05:906 (1,2,3,4) - Not beautiful and have a little messy.
  • 01:13:621 (1,3) - Not beautiful.
  • 01:43:621 (3) - NC & 01:43:835 (1) - delete NC .
  • 01:46:621 (6,7) - If you use blanket with 01:45:335 (4) - >.<
  • 01:47:692 - should add a note.
  • 01:51:764 (2) - blanket with 3?
  • 01:58:621 (4,5,6,1,2) - I'm not recommend you use this ds idea.
  • 02:23:478 (6) - blanket not well
  • 02:54:764 (1,2) - shape not beautiful
  • 03:53:692 (1,2) - stack?
  • 03:54:764 (4) - blanket not well.
  • 03:59:478 (3,5) - stack?
  • 04:01:192 (5,1) - flow not well

Sound Effect

None.


--------------------------------------------------------

[Insane]


    1. Tick 1 is a good choice.

    Useless Green line

  • None.

Rhythm

01:14:692 (3) - You can use "ctrl + g"to change the direction,and create a jump in this place.01:23:049 (1) - This jump space is a little far. 01:45:335 (3) - This slider's flow is not well,I suggest that you can use the ctr+g .01:47:906 (3,4) - This sliders are not beautiful.01:53:906 (8,9) - If you want to use blanket,plz re-blanket it.01:57:978 (5,1) - I think you should keep the jump space on 01:57:764 (4,5) - 02:02:906 (4,5,6,7,8) - Ihis idea of mapping is not beautiful
456,324,122906,2,0,B|380:280|288:316,1,170,0|8,0:0|0:0,0:0:0:0:
208,328,123549,1,0,0:0:0:0:
49,273,123764,2,0,B|81:301|124:312,1,85
130,150,124192,2,0,B|130:195|152:232,1,85,8|0,0:0|0:0,0:0:0:0:
255,123,124621,2,0,B|236:164|232:204,1,85,0|8,0:0|0:0,0:0:0:0:
02:10:192 - I know you want to flow vocaloid. If I were you, I'll in 02:09:978 create a circle and 02:10:192 - create a 1/2 slider.02:48:764 (1,2) - I think this ds should use 1.003:58:621 (2) - not beautiful.




Sound Effect

should turn up the clap volume.
Topic Starter
mercury2004

Rotte wrote:

Hi~ m4m

[General]


  1. Timing is have some problem,you should ask bat to test it.because I find ave 10±4 late when I playing.
---------------------------------------------------------

[Normal]


  • Useless Green line
    1. Fine.


    Rhythm

  • Fine.

Sound Effect

Fine.


---------------------------------------------------------

[Hard]

  • Useless Green line
    1. None.


    Rhythm

  • 00:34:192 (1,2,3) - To be honest, I don't know why you want to use different ds,and 00:35:906 (3,4,5) - 3 4 is 0.63,but 4 5 is 1.0 ,00:36:764 (5,1) - is 0.55
  • 00:37:621 (1,2,1) - The same problem as 00:34:192 (1,2,3) -
  • 01:00:549 - and 01:01:406 - you should add notes.
  • 01:05:906 (1,2,3,4) - Not beautiful and have a little messy.
  • 01:13:621 (1,3) - Not beautiful.
  • 01:43:621 (3) - NC & 01:43:835 (1) - delete NC .
  • 01:46:621 (6,7) - If you use blanket with 01:45:335 (4) - >.<
  • 01:47:692 - should add a note.
  • 01:51:764 (2) - blanket with 3?
  • 01:58:621 (4,5,6,1,2) - I'm not recommend you use this ds idea.
  • 02:23:478 (6) - blanket not well
  • 02:54:764 (1,2) - shape not beautiful
  • 03:53:692 (1,2) - stack?
  • 03:54:764 (4) - blanket not well.
  • 03:59:478 (3,5) - stack?
  • 04:01:192 (5,1) - flow not well

Sound Effect

None.


--------------------------------------------------------

[Insane]


    1. Tick 1 is a good choice.

    Useless Green line

  • None.

Rhythm

01:14:692 (3) - You can use "ctrl + g"to change the direction,and create a jump in this place.01:23:049 (1) - This jump space is a little far. 01:45:335 (3) - This slider's flow is not well,I suggest that you can use the ctr+g .01:47:906 (3,4) - This sliders are not beautiful.01:53:906 (8,9) - If you want to use blanket,plz re-blanket it.01:57:978 (5,1) - I think you should keep the jump space on 01:57:764 (4,5) - 02:02:906 (4,5,6,7,8) - Ihis idea of mapping is not beautiful
456,324,122906,2,0,B|380:280|288:316,1,170,0|8,0:0|0:0,0:0:0:0:
208,328,123549,1,0,0:0:0:0:
49,273,123764,2,0,B|81:301|124:312,1,85
130,150,124192,2,0,B|130:195|152:232,1,85,8|0,0:0|0:0,0:0:0:0:
255,123,124621,2,0,B|236:164|232:204,1,85,0|8,0:0|0:0,0:0:0:0:
02:10:192 - I know you want to flow vocaloid. If I were you, I'll in 02:09:978 create a circle and 02:10:192 - create a 1/2 slider.02:48:764 (1,2) - I think this ds should use 1.003:58:621 (2) - not beautiful.




Sound Effect

should turn up the clap volume.
thx a lot fix most part of it, pointed up great place. about offset. it is ok checked
Topic Starter
mercury2004
double posting
edit button is gone

list of fix pos-
hard dif
01:05:906 (1,2,3,4) - Not beautiful and have a little messy.
01:43:621 (3) - NC & 01:43:835 (1) - delete NC .
01:46:621 (6,7) - If you use blanket with 01:45:335 (4) - >.<
01:51:764 (2) - blanket with 3?
02:54:764 (1,2) - shape not beautiful
03:53:692 (1,2) - stack?
03:54:764 (4) - blanket not well.
03:59:478 (3,5) - stack?
04:01:192 (5,1) - flow not well
insane
01:14:692 (3) - You can use "ctrl + g"to change the direction,and create a jump in this place.
01:45:335 (3) - This slider's flow is not well,I suggest that you can use the ctr+g .
02:02:906 (4,5,6,7,8) - Ihis idea of mapping is not beautiful
03:58:621 (2) - not beautiful.
Frostmourne
Some IRC rechecking. No kd pls

Good Luck :D
dkun
modding key

this is unrankable.
this should be highly considered.
this is just a normal suggestion/praise.

General
  1. I believe you should map all diffs 15 seconds earlier for emphasis with the vocals/stanza. Shouldn't be too hard, right?
Normal
  1. Please use tick rate 1. Having a higher tick rate is simply unreasonable for an SV as slow as this. I understand you're using tick hitsounds, but there's no reason why the tickrate should be this high. This also means you have to remove the inherited sections that are used for your tick hitsounds.
  2. 00:48:764 (3) - Would be better if you could change the slider to be like this.
  3. 00:59:478 (1,2,3,4,5) - Change the positioning to be a little something like this for consistency?
  4. 01:16:621 (1) - Change into a single note perhaps?
  5. 02:04:192 (4) - Same suggestion as 00:48:764.
  6. 02:21:764 (1,1) - Same suggestion as 01:16:621.
  7. 02:29:906 (1,2) - Into this
  8. 02:56:049 (1) - Same suggestion as 01:16:621.
  9. 04:03:335 (1,2,3,4) - I suggest to change these sliders to this for the sake of a normal/friendlier combo to hit.
  10. 04:08:049 (2) - 01:16:621 suggestion
Hard
  1. 00:29:049 (1,2) - Directly stack 2 at 1's sliderend.
  2. 00:35:906 (3,4,5) - Why not space these out equally for consistency?
  3. 00:49:621 (3,4) - Same as 00:29:049.
  4. 00:52:192 (7,1) - ^
  5. 01:49:621 (1,2) - ^
Hard
  1. 00:31:406 (5,7) - Directly stack 7 at 5's sliderend.
  2. 00:38:906 (3,4) - ^
  3. 00:52:192 (2) - Change it to this for better presentation.
  4. 00:55:192 (1,2,1,2,3,4,5,1) - I love this combo! Great job.
Please, feel free to call me back when you've gone through my suggestions.
Topic Starter
mercury2004

dkun wrote:

modding key

this is unrankable.
this should be highly considered.
this is just a normal suggestion/praise.

General
  1. I believe you should map all diffs 15 seconds earlier for emphasis with the vocals/stanza. Shouldn't be too hard, right?
the map following the drum mostly, only few really follow the vocal. last of all. I ran out of idea already

Normal
  1. Please use tick rate 1. Having a higher tick rate is simply unreasonable for an SV as slow as this. I understand you're using tick hitsounds, but there's no reason why the tickrate should be this high. This also means you have to remove the inherited sections that are used for your tick hitsounds. Fixed
  2. 00:48:764 (3) - Would be better if you could change the slider to be like this. Fixed
  3. 00:59:478 (1,2,3,4,5) - Change the positioning to be a little something like this for consistency? Fixed
  4. 01:16:621 (1) - Change into a single note perhaps? Fixed
  5. 02:04:192 (4) - Same suggestion as 00:48:764. Fixed
  6. 02:21:764 (1,1) - Same suggestion as 01:16:621. Fixed
  7. 02:29:906 (1,2) - Into this Fixed
  8. 02:56:049 (1) - Same suggestion as 01:16:621. Fixed
  9. 04:03:335 (1,2,3,4) - I suggest to change these sliders to this for the sake of a normal/friendlier combo to hit. 04:03:335 (4) - Fixed
  10. 04:08:049 (2) - 01:16:621 suggestion
Fixed

Hard
  1. 00:29:049 (1,2) - Directly stack 2 at 1's sliderend. Fixed
  2. 00:35:906 (3,4,5) - Why not space these out equally for consistency? Fixed
  3. 00:49:621 (3,4) - Same as 00:29:049.Fixed
  4. 00:52:192 (7,1) - ^ Fixed
  5. 01:49:621 (1,2) - ^
Fixed

Hard
  1. 00:31:406 (5,7) - Directly stack 7 at 5's sliderend. Fixed
  2. 00:38:906 (3,4) - ^ Fixed
  3. 00:52:192 (2) - Change it to this for better presentation. Fixed
  4. 00:55:192 (1,2,1,2,3,4,5,1) - I love this combo! Great job.
thx xD

Please, feel free to call me back when you've gone through my suggestions.
dkun
One last thing, could you clean up the inherited sections for your old slider tick hitsounds? I noted them in my mod, but you just changed the tickrate @____@.

Please, let me know when you've done so! :o

edit: let's do this! have your bubble back. :)
Topic Starter
mercury2004
thx for the mod xD
Scorpiour
Ranked~~!!
Lanturn
[Normal]
00:31:621 (4,2) - There is no way this is intentional. These notes are 1/4 too long no matter how you look at them or play them.
abalee

Lanturn wrote:

[Normal]
00:31:621 (4,2) - There is no way this is intentional. These notes are 1/4 too long no matter how you look at them or play them.
yes , unrank for quick fix please.

also 00:34:621 (2) -
popner
Confirmed. Let's try to fix it ASAP.
Topic Starter
mercury2004
eh why does that even happen, fixed
abalee
checked, rebubbled.
Topic Starter
mercury2004
thx for the check,

sry for wasting you guys times :(
haha5957
Congratz m2004 now you're one of those unrankers!HAYO

I wish I could be too
Topic Starter
mercury2004
OTL, this is also my fault. i should have recheck it AGAIN.
popner
Some small changes via irc, and offset+15.

Rebubbled.


SPOILER
2013-07-10 20:28 popner: hi
2013-07-10 20:28 mercury2004: hi
2013-07-10 20:28 popner: ACTION is editing [http://osu.ppy.sh/b/222289 Kuriyama Chiaki - Ryuusei no Namida [Insane]]
2013-07-10 20:28 popner: 00:42:764 (6,2) -
2013-07-10 20:28 mercury2004: map is fixed now
2013-07-10 20:29 popner: the blanket can be better
2013-07-10 20:29 mercury2004: http://osu.ppy.sh/ss/858989 ok?
2013-07-10 20:30 popner: OK
2013-07-10 20:31 popner: 00:44:478 (4) - don't forget this
2013-07-10 20:31 mercury2004: done
2013-07-10 20:31 popner: 00:45:121 (5) -
2013-07-10 20:31 mercury2004: done
2013-07-10 20:33 popner: 01:53:906 (8,9) - blanket too
2013-07-10 20:34 popner: 01:54:764 (1,3) - too close here
2013-07-10 20:34 mercury2004: กนืำ
2013-07-10 20:34 mercury2004: done
2013-07-10 20:34 popner: all small things but make your map neat
2013-07-10 20:35 popner: 02:03:764 (6,7,8) - should be same bending
2013-07-10 20:35 mercury2004: done
2013-07-10 20:37 popner: 04:05:049 (3,1) - the spacing may be confusing
2013-07-10 20:38 popner: imo anti-jump is better here
2013-07-10 20:38 popner: or stack
2013-07-10 20:38 mercury2004: stacked
2013-07-10 20:39 popner: http://puu.sh/3zqb7.jpg
2013-07-10 20:39 popner: or http://puu.sh/3zqc5.jpg
2013-07-10 20:39 mercury2004: this shape?
2013-07-10 20:40 mercury2004: is this ok? http://osu.ppy.sh/ss/859002
2013-07-10 20:40 popner: ok..
2013-07-10 20:41 popner: how is 04:05:478 (1,2,3) - arranged?
2013-07-10 20:41 mercury2004: 04:05:478 (1) - copy this and rotate by 180 degree stacking 04:05:906 (2) - slider tail on 04:06:335 (3) -
2013-07-10 20:42 mercury2004: 04:05:478 (1) - this stack on 04:05:049 (3) -
2013-07-10 20:42 popner: fine
2013-07-10 20:43 popner: update
2013-07-10 20:43 mercury2004: uploaded
2013-07-10 20:46 popner: 00:57:764 (4) - seems offscreen
2013-07-10 20:46 popner: http://puu.sh/3zqog.jpg
2013-07-10 20:47 popner: flows better too
2013-07-10 20:47 mercury2004: done
2013-07-10 20:51 mercury2004: ok uploading
2013-07-10 20:52 mercury2004: uploaded
2013-07-10 20:54 popner: wait...
2013-07-10 20:54 popner: I found +15 offset
2013-07-10 20:55 mercury2004: ok then,
2013-07-10 20:58 popner: dont update atm
2013-07-10 20:58 mercury2004: not yet
2013-07-10 20:58 popner: I'm still confirming
2013-07-10 20:58 mercury2004: ok
2013-07-10 21:01 popner: 1636
2013-07-10 21:02 mercury2004: +15 offset
2013-07-10 21:02 mercury2004: changing
2013-07-10 21:03 popner: and move all green lines +15 too
2013-07-10 21:03 popner: you know how to move all?
2013-07-10 21:03 mercury2004: yup
2013-07-10 21:03 mercury2004: done
2013-07-10 21:03 mercury2004: all difficulty +15
2013-07-10 21:08 popner: since the timing has changed I can only rebbuble now :(
2013-07-10 21:08 mercury2004: ok orz,
2013-07-10 21:09 mercury2004: uploaded.
kanpakyin
Let's get this rerank~

Reranked.

(ノ・ω・)ノ
Topic Starter
mercury2004
thx a lot. sry for wasting you guys time for this map. i'll do better next time.
MaxiMilliaN_old

Congratz~
haha5957
"HAYO"

popner wrote:

Some small changes via irc, and offset+15.




why did you do that?

more like -15 I guess

is this only me?


oh btw gratz mercuregi HAYO



ah maybe cuz I download this long time ago, redled and fine
Topic Starter
mercury2004

MaxiMilliaN wrote:

Congratz~
thx, i guess he would do that face to me if he see this map. (╬ ಠ益ಠ)

haha5957 wrote:

"HAYO"

popner wrote:

Some small changes via irc, and offset+15.




why did you do that?

more like -15 I guess

is this only me?


oh btw gratz mercuregi HAYO


ah maybe cuz I download this long time ago, redled and fine
hayo, i'll tell you later about it. changed in hitsound file , this is why you feel -15 with the old one
Please sign in to reply.

New reply