Alternative wrote:
いいぞ~コレ
ありたれふ~>w</
Alternative wrote:
いいぞ~コレ
記載のないところは すべて Fixed です!Mayzel wrote:
hi thanks for request
[Hard]nice songです!頑張ってください!
- 00:33:377 後ろの音が強く、音量を上げなければほとんど聞こえませんがclapがあると良いかなと思いました。
- 00:33:606 ^
- 00:51:926 (7) - xを327にしなければ3とスタックしません。
- 01:39:560 (5) - この部分と、2番サビの 02:51:010 、ラスサビの 04:06:125 (5) - では音取りが異なっています。個人的にはこの部分の音取りで統一したほうが良いと思います。 1番と2番の違いをつけているのでここは様子見させてください。他にも指摘があれば変更します~
- 01:44:827 clap^
- 01:45:056 ^
- 02:07:155 (9) - vocalをフォローするこのパートにおいてここの音は余分だと思います。1番ではここに音がありません。
- 02:33:606 (4,5) - 単発とスライダーが逆であるほうが自然だと思います。ただ配置が崩れるのでなんとも言えません…。 なんか背景の音をスライダーの終点で拾ったほうがあってるきがしたのでこのままで!
- 02:34:751 後ろの音を拾うパターンからいえばここはfinish+whistleです。
- 02:56:277 clap^
- 02:56:506 ^
- 03:48:949 (5) - whitsle のつけ忘れ? いいカスタムヒットサウンドがなくwhistleだと合わないので背景の音を活かすためになにもつけてません。
- 03:49:178 vocalをフォローするならばここに音が欲しいです。 手前の音を強調するために空白にしていますが、他の方からも指摘を受けた場合はこの箇所についてはnoteを追加したいと思います
- 04:00:858 パターンどおりにいくとfinish+whistleになります。
- 04:11:392 clap^
- 04:11:621 ^
よく見ると綺麗に図形を形成していたという部分が多々ありなかなか配置に手がつけにくかったです!!!すいません!!!
modありがとうございます!Guy wrote:
hi~ request from via in-game
m4m time!
[suraimu's Normal]
短いですが以上です~nice mapset!
- 00:30:170 (1) - かなりぴったりとはまった場所に配置してあるので少しのずれが気になりました。 grid snapを外して配置してみると良いと思いました。
00:28:338 (3) - のスライダーの形を微妙に変えてちょうどいい?感じにしました。
- 02:45:285 (5) - x:108 y:160に移動して02:44:827 (4,5,1) - この3つで直線を描くようにしましょう。
02:45:743 (1,2,3) - ここに合わせるようにしました。
Good luck
modありがとうございます1 見送らせていただいた部分もありますが、今後の参考にさせていただきます!Mayzel wrote:
hi thanks for request
[suraimu's Normal]
- 03:51:697 (3) - 終点に後ろの音を取っているwhistleがあります。このパターンならば以下に書く部位も全てwhitsleにしてみたほうがいいと思います。(Hardではほぼ完全にこの音を拾っています)
↑はfix!!01:21:468 (3) - 終点
01:25:132 (4) - 終点
01:29:712 (4) - 始点
01:32:461 (3) - 終点
01:36:125 (4) - 終点
01:40:705 (4) - 始点
02:32:919 (3) - 終点
02:36:583 (3) - 終点
02:41:163 (4)
02:44:827 (4)
02:47:575 (3) - 終点
02:52:155 (4) - 始点
03:48:033 (4) - 終点- 04:00:170 (4,5) - 非常に個人的な意見ですが4,5を入れ替えたほうがどこか自然です。 ignore
- 04:03:835 (5,6) - ^ ignore
私の考える配置の流れとは少し違うと思ったので今回は見送らせていただきます(´・ω・`)
nice songです!頑張ってください!
記載のないところは すべて Fixed です!Mixagji wrote:
[Hard]
00:17:804(6) - リピート追加してもいいかもしれません
00:20:781(3,4) - 3,4を置き換える 歌詞の「よ~」に合わせてスライダーの方が自然な気がします 「よ」でnote「お~」でサークルに分けて音取りしてるのでここは保留させてください・・・その後の配置も死んじゃう・・・(
00:24:445(5,6) - ^ これも「が~」に合わせた方が自然な気がします それとスライダーのあとに来る4,6にあたるサークルは消してもいいと思います おなじく
00:50:323(1) - whistle
00:54:903(5) - finishない方がいいかもしれません
01:17:804(1) - whistle?
01:18:262(2) - ^
01:18:720(3) - 青線まで終端を伸ばして音を消すより、シンプルに赤線で止めた方が自然な気がします 様子見で~
01:28:567(5) - 始端finish消す 終端にfinish追加
01:29:712(8) - finish
01:35:896(6) - whistle?
01:39:560(5) - finishはずしてwhistle
01:42:766(5) - whistle?
01:43:224(6) - ^
02:29:254(1) - ^
02:30:170(1) - ^
02:30:628(2) - clapはずしてwhistle?
02:35:667(4) - 最初の気合timeと一貫性を持たせるためにここはfinish
02:36:354(6) - whistle?
02:40:018(7) - finishはずしてwhistle
02:54:216(4) - whistle?
02:54:674(5) - ^
03:22:155(x) - ここにもボーカルの声が入っているのでノート追加 んー なくてもいい感じがするので保留で・・
03:49:178(x) - ^
03:50:781(2) - whistle→finish 02:35:667(4) と同じ理由です
04:00:858(3) - remove whistle
04:06:354(x) - ノート追加でここにfinish 04:06:125(6) - のfinish外す
04:09:331(1,2) - 両終端にwhistle? no change~
自分で音付けやってたら楽しくなってしまいこんなに長くなってしまいましたorz
全部提案なので気軽にスルーしてください
good luck~
MODとSTARありがとうございます。励みになります></hibarirailwayz wrote:
こんにちわ!
via in game chat.
あくまで提案なので、全て採用する必要はありませんが、スキップするときは、理由を添えていただけると助かります。
[General][Normal]
- offset-8?太鼓譜面で聞くと結構ずれて聞こえます。 BATに依頼してみますありがとうございます
- Taiko専用のBGMは現在Unrankableです。参照 Taiko用のBGを削除しStandardのBGを使いました
[Hard]
- fine, nice map!
- 01:10:018 (1,2,3) - これといった変化が見られないので1,2が飛んで、2,3が飛ばないのに違和感を感じます。全て飛ばないか同じように飛んだほうが良いかと。個人的にこの形がとても気に入っているので他の方から指摘があれば調整しようと思いますごめんなさい><
- 02:46:659 (1,2,3,4,5) - 普通にまわしてもいいですがせっかくなら順番入れ替えてみては?たとえば、1,4,2,3,5みたいな。 いれかえてみました!Fixed!
- 03:15:056 (1,2) - 余り綺麗な配置ではないように思えます。2番の曲線スライダーへの入射角が非常に中途半端な点(ずらすならずらす、中心に当てるなら中心に当てる)と、1番のスライダーの終点の位置が2番の中心と合って居ない点です。とりあえず1番の終点は少なくともx=112に移動。 Fixed!
- 03:27:880 (6) - このスライダーがどの音をフォローしているか理解できませんでした。03:28:567 に何らかの音が欲しいところです。スライダー延長または、スライダーの往復などが考えられますかね。 「た」「あ~」のあ~の部分を拾ってます~メロディのほうですね!
- DT楽しい~。nice map!
ランク頑張れ!☆
MODありでした~♪hibarirailwayz wrote:
こんにちわ!
via in game chat.
あくまで提案なので、全て採用する必要はありませんが、スキップするときは、理由を添えていただけると助かります。
[Coin's Taiko Muzukashii][Coin's Taiko Oni]
- 02:35:896 (2,3,1,2) - 声の音が高くなるのは02:36:354からなので、"ddd k"が妥当。 done
- 02:38:415 (4) - この音は、拍子の最初であり、ドンが続くとリズムが取りにくい点からもkに変更するといいと思います。 done
- 02:40:018 (10,11) - ここの二つは、比較的声の音程が高いので両方ともkにしても問題ないと思います。 no change
- 03:32:919 (4) - この周辺はdが多いイメージがあるので、ここのノートをkに変えると少しよくなると思います no change 03:36:125 をkに変更
- 03:36:125 (7) - この音は明らかに高いので、kにすることをお勧めします。 done ここで言ってると言うねw
ランク頑張れ!☆ はいな(`・ω・´)ゝ
- 01:19:865 (4,5,6,1) - 声の音などを考慮すると次の音とりのほうがしっくり来ると思います。"d ddk"→"ddk d" done
- 02:31:316 (4,5,6,1) - 上記と同様 done
- 03:32:919 (4) - むずかしいと同じように、ここをkにすると色が合っていいと思います。 no change
- 03:36:125 (7) - こちらも同じで、明らかに音が高いのでkが妥当かと。 done
- 04:07:728 (3,1) - 双方のdkを逆にしたほうが、音とは合うと思います。no changeどちらかと言うと声に合わせてまするー
- DT譜面GoGo!! yeah!wwww
すべて78708に設定しました~ ありがとうございます>w</NewRulerNA wrote:
hi
my error check here.
[General]gl
- Preview Timeが全難易度で同じではありません。suraimu's Normalを他に合わせてください。
確かに重なってて見づらいなと思ったので、あまり重ならないように位置を少しずらしました!NewRulerNA wrote:
hi
my error check here.
[suraimu's Normal]
Unrankではありませんが、個人的に直すことを推したい箇所について書きます。改善案も出さないので拒否するかどうかはあなたの自由です。All fix!!
- 00:18:479 (4) - (3)のヒットバーストがリバースを隠し、それが最低難易度としての見やすさを損ねるように思えました。
- 03:21:685 (4) - ^
- 03:49:166 (5) - ^ これは修正をこの中でも特に強く推します
gl
indyinyou wrote:
hi
[Hard]
01:02:220 : try add fin
01:22:601 : remove NC ok
01:23:288 : if you remove NC at 01:22:601 add NC here ok
01:26:952 : NC here ok
01:27:410 : remove NC ok
02:18:250 : NC ok
they're just suggestions
thanks mod! some fixed~!Flask wrote:
--w-
Red: Must be fixed.
Blue: Highly recommended.
Black: Just suggestion/nazi stuff.
[General]
- Preview Time are inconsistent. Change hard diff to 78708!
- Iceon to tags?
- >: Better to change the creator name to Satellite not Dagger-Gazel
- I'm not sure that Normal diff isn't easy enough for the easiest diff... better to add an Easy by yourself owob
[ Hard]Nice map again :3 Catch my star!
- 00:15:960 - Add a whistle here? Seems too empty without that >:
- 01:10:006 (1,2) - Actually I don't see any reason for jumping here, some players would think it's a 1/1 pattern. Better to place (2) with same spacing :> sooryyyy no change plz ;^;
- 01:10:464 (3) - Make this more curve? Looks not like a blanket imo If you need example :3
- 01:32:907 - Add a clap here? I don't think there's a reason for breaking clap rhythm, so better to keep it going
- 02:10:922 (12,1) - Swap NC? You know that.
<3
okay~ fixed~>w</qoot8123 wrote:
sorry....i'm too late....
[General]
- Letterbox during breaks is not needed in taiko diffs. so you should remove it
that's all~
good luck~
spboxer3 wrote:
※ Notice
red is unrankable issue.
blue is recommended to fix.
Black is just suggestion.okay 78708 all fixgeneral
Settings
(For the setting/general issue.)
- well, looks you haven't fixed the Preview Time issue, you must fix it to consistent (at 78708 ms)
Hard
Hitsound
(For my listened. Just some suggest for the hitsound.)ok some fix it ~
- 01:19:624 - to 01:45:273 - (all kiai time has the problem) for your finish track, I can't catch your logic it's looks a bit free style for me (neither follow voice nor drum).
mapping
(These are about your patterns.Mostly for the suggest, Just some unrankable issue I will use red color to highlight it.)Fixed
- 00:33:136 (4,5) - okay, from your rhythm, I think make the click point like↓ is more fit. obviously, in this part 00:33:365 - is on the downbeat, then your click point was counter (on the upbeat) that will make player a bit confuse although it's just have 1/4 rhythm spacing.
Fixed- 01:33:823 (5,3) - how about move those pattern to x:296,y:264 to make diamond shape at 01:32:907 (2,3,4,5) - ? It's more clean and pretty to read this pattern imo. Fixed
- 01:44:586 (6,7) - as I said, it's similar to 00:33:136 (4,5) - why I recommend your click point should on the downbeat. Fixed
- 02:56:036 (6,7) - & 04:11:151 (6,7) - ^ etc.
I can't say it's a creative mapset, but at least it's a solid mapset too.contact me to get recheck your map, but you must used 2 color to reply my mod
Blue: you accept my mod item
Red: you deny my mod item and please reply the reason.
ALL fix!!indyinyou wrote:
hi
[Normal]
03:17:792 : add whistle
03:21:456 : ^
03:57:181 : add fin
[Hard]
01:02:220 : try add fin
01:22:601 : remove NC
01:23:288 : if you remove NC at 01:22:601 add NC here
01:26:952 : NC here
01:27:410 : remove NC
02:18:250 : NC
they're just suggestions
It was a great Mod! !Flask wrote:
--w-
Red: Must be fixed.
Blue: Highly recommended.
Black: Just suggestion/nazi stuff.
[ suraimu's Normal]
- 00:33:365 (4) - Better to add a clap here, you can heard that there's a clap sound in the music, and if you just place that whistle, it would be too soft >:
Another reason is you place a finish on (5), that's too soft since you're not using Normal sampleset. Add a clap at (4) may act like a Normal sound a bit
fix- 01:06:800 (5) - NC here? Since your NC rule is like 2 downbeats per NC, you should add a NC here.
fix- 01:18:708 (3,4) - Seems the vocal starts at the second short white tick, I prefer put a slider there first, then put a note at the downbeat. Fits with vocal right (:?
ignore
I'm fond of now...
sorry(´・ω・`)- 02:29:242 (1,2) - ^ Well just same reason, so remove a reserve from (1), move (2) to the second short white tick, add a note at the downbeat!
ignore
Same as above- 01:30:158 - Is in intention, or just a mistake to add a whistle? Better to remove it, so inconsistent / annoying .-.
fix- 02:18:250 (5) - So NC here too :>
fix- 02:27:410 (5,1) - Switch the new combos? Same reason as above~
fix- 03:18:021 (4,1) - *Suggestion* Do something like this? Would be more flow imo
fix- 03:37:945 (2) - ULTRA NAZI: move the last node 1 gird left, so it would be parallel with (1
) fix- 03:51:685 - w-why you add a finish here? D: Sounds really horrible since that's inconsistent with previous pattern, and it doesn't fit with music! Remove it please
fix
Cool diff <3 Oh, such happy<3
Nice map again :3 Catch my star!
spboxer3 wrote:
※ Notice
red is unrankable issue.
blue is recommended to fix.
Black is just suggestion.Is it normal mistake?Easy
mapping
(These are about your patterns.Mostly for the suggest, Just some unrankable issue I will use red color to highlight it.)
- It's really solid mapset.
Either way, it was good that there is no problem!!
Look at me, thank you~!!
qoot8123 wrote:
sorry....i'm too late....
[General][Muzu]
- Letterbox during breaks is not needed in taiko diffs. so you should remove it ok , fixed ~
ok , add notes
- 00:41:151 - remove Finish no change
- 00:55:578 - add note,it means to chane next paragraph. done.
- 01:00:387 (4,5,6,7,1) - too many d is a bit boring, i think k k d d k is better i think d k d d k better
- 01:26:494 - add k done.
- 02:07:029 - add note done
- 02:56:723 - to 03:15:044 - have drum sound in music ,you should add notes because break time is not approve in taiko diff except some exceptions like the song which has no drum sound.
[Oni]no change
- 00:33:136 (17,18,19,20,21,22,23,24) - you follow the music intentionally,but i think it's not a good idea .you should change it easier. no change
- 00:41:151 - remove Finish no change
- 01:00:387 (4,5,6,7,1) - same as Muzu d k d d k
- 01:10:922 - i think green line is not too useful in this part becauce volume doesn't have too much difference in music.no change
- 01:12:754 - ^no change
- 01:13:441 - ^no change
- 01:17:792 - ^no change
- 01:44:586 (12,13,14,15,16,17,18,19) - same as the first point.no change
- 02:17:563 (1,2,3,4) - i think ddkd is better.no change
- 02:19:624 - k no change
- 02:56:036 - same as the first point.no change
- 02:56:723 - to 03:15:044 - have drum sound in music ,you should add notes because break time is not approve in taiko diff except some exceptions like the song which has no drum sound. ok , add notes
- 04:11:151 (12,13,14,15,16,17,18,1) - same as the first point.
that's all~
good luck~
22:39 Satellite: hi~sp3's~
22:39 Satellite: thanks mod some all fix~ >w</
22:42 spboxer3: re-dling
22:42 Satellite: thanks~
22:43 spboxer3: remove tag: Satellite, and add tag:Dagger-Gazel xD
22:43 Satellite: circle : yuuhei satellite "幽閉サテライト" :D?
22:44 Satellite: add "dagger-gazel" fix it :3
22:45 spboxer3: Umm... ok, but your ID is Satellite, so you don't need add it. player can search this map from your ID xD. that's ok if you don't want to revome it ^^
22:45 spboxer3: Umm... ok, but your ID is Satellite, so you don't need add it. player can search this map from your ID xD. that's ok if you don't want to revome it ^^
22:45 Satellite: humm that's all right! remove~
22:45 spboxer3: :D
22:47 Satellite: okay
22:47 spboxer3: 01:28:555 (6) - switch finish hitsound sound better? you can try it, feel free to use it or not :P
22:48 Satellite: 01:28:784 - here remove finish?
22:49 spboxer3: yes, and add at 01:28:555 -
22:49 Satellite: okay!
22:50 spboxer3: 04:06:113 (5) - same here?
22:51 Satellite: okay~
22:54 spboxer3: looks all fine, I should check all diff again before I bubble your map :P
22:54 Satellite: ok update~
22:55 spboxer3: okey
22:55 Satellite: submit it~><
22:55 Satellite: thanks mod :3
As far as I can see, you (the mapper) have only mapped one guest difficulty and have gotten three others; which is fine, but *two* of them are from the same mapper, which is breaking this rule, is it not..?Ranking Criteria wrote:
You must fully map at least one difficulty of a mapset if you are the person who is uploading it. For collaborated beatmap sets, the uploader must be a part of every difficulty. Also, no guest mapper should have more content in the mapset than the creator. It makes no sense to upload a map if you barely contributed to it.