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This beatmap was submitted using in-game submission on domingo, 8 de octubre de 2017 at 22:31:27

Artist: Hanjamon
Title: Paella
Tags: Unmei Muma _Gezo_ arroz rice catalancore
BPM: 190
Filesize: 2431kb
Play Time: 00:52
Difficulties Available:

Download: Hanjamon - Paella
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
Just a random (and first) creation made with FL Studio, aiming for rank

https://soundcloud.com/hanjamon/paella
Unmei Muma's remix: https://osu.ppy.sh/s/651968

???
Paella Valenciana



Ingredientes
  • Ingredientes para 10 personas: 1 kg. de arroz, 2 kg. de carne de pollo, 300 gr. de tomate, 500 g. de judías verdes, 250 g. de garrofó (variedad de alubia que se utiliza para hacer la típica paella valenciana), 100 g. de pimiento (optativo), 2 docenas de caracoles (optativo), 3 dl. de aceite, unas hebras de azafrán, ajo (optativo), una ramita de romero (optativo), 6 g. de pimentón, sal y 3,5 l. de agua.
Preparación
  • Se pone la paella al fuego con el aceite y, cuando esté muy caliente, se añade el pollo y el conejo que se ha troceado previamente.
  • Se sofríe la carne hasta que quede ligeramente dorada.
  • Se pela, se despepita y se tritura el tomate y luego se fríe, a fuego lento, junto con los trozos de pimiento durante 7 u 8 minutos.
  • Cuando el sofrito esté casi terminado se añaden una pizca de sal, las carnes y el pimentón y se sofríe todo de nuevo sin que se queme.
  • Agregamos agua hasta cubrir el sofrito y dejamos cocer.
  • El tiempo depende de la consistencia de las carnes.
  • Si el ave o el conejo son de corral, se calcula 30 ó 35 minutos.
  • Diez minutos antes de que termine el tiempo que hemos calculado para la cocción de las carnes, se añaden las judías y el garrofó; de esta manera quedan en su punto.
  • También podemos echar los caracoles, purgados anteriormente.
  • Al finalizar el tiempo de cocción se añade más agua caliente y se deja continuar la ebullición otros 3 ó 4 minutos más.
  • Se agregan las hebras de azafrán y la ramita de romero, se rectifica de sal y se mantiene la ebullición 5 minutos más.
  • Después se añade el arroz de forma igualada y se deja que cueza otros 5 ó 6 minutos a fuego alto, que se irá bajando paulatinamente.
  • Una vez finalizada la cocción se deja que repose durante unos minutos para que el arroz termine de absorber el caldo.
  • Otra variedad es la paella mixta, que se puede servir con ingredientes como mejillones, gambas, langostinos, cigalas o calamares.
Presentación
  • Se sirve en la propia paellera y es conveniente que repose 5 ó 6 minutos.
Source: http://www.spain.info/es/que-quieres/ga ... aella.html
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BG MAKE ME HUGNRY

de "TENK" sound stuck in ma head HEL YEH!
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irc thing
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20:39 Hanjamon: es dificil para ser muzu?
20:39 Hanjamon: o quiza el bpm?
20:39 Byza: mmm
20:39 Byza: va rapido si
20:39 Byza: pero sobre todo son un par de patrones
20:39 Byza: ese ultimo
20:39 Hanjamon: dime cual
20:41 Byza: esos que son
20:41 Byza: si quieres voy al editor pero
20:41 Byza: son "k d kkk d"
20:41 Hanjamon: solo señalame
20:41 Byza: o al reves
20:41 Hanjamon: ah
20:41 Hanjamon: hmm
20:41 Hanjamon: es por el hecho de mucha densidad?
20:41 Hanjamon: en plan
20:41 Hanjamon: k d kkk d    k d kkk d
20:42 Byza: el patrón es complicado y hay varios en línea
20:42 Byza: y va rapido
20:42 Hanjamon: si fuese k d kkk d    k d k k d seria mejor?
20:42 Byza: así que está todo en contra
20:42 Hanjamon: para dar un poco de descanso?
20:42 Byza: yo creo que si
20:42 Hanjamon: el
20:42 Hanjamon: k ddd d
20:42 Hanjamon: esta bien?
20:43 Byza: mmm
20:44 Byza: no parece que este mal
20:44 Byza: mmmm
20:44 Byza: apaga un poco el cerebro pero...
20:44 Byza: xD
20:45 Hanjamon: ok voy a hacer esos cambios que dije
l
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Byza wrote:
irc thing
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20:39 Hanjamon: es dificil para ser muzu?
20:39 Hanjamon: o quiza el bpm?
20:39 Byza: mmm
20:39 Byza: va rapido si
20:39 Byza: pero sobre todo son un par de patrones
20:39 Byza: ese ultimo
20:39 Hanjamon: dime cual
20:41 Byza: esos que son
20:41 Byza: si quieres voy al editor pero
20:41 Byza: son "k d kkk d"
20:41 Hanjamon: solo señalame
20:41 Byza: o al reves
20:41 Hanjamon: ah
20:41 Hanjamon: hmm
20:41 Hanjamon: es por el hecho de mucha densidad?
20:41 Hanjamon: en plan
20:41 Hanjamon: k d kkk d    k d kkk d
20:42 Byza: el patrón es complicado y hay varios en línea
20:42 Byza: y va rapido
20:42 Hanjamon: si fuese k d kkk d    k d k k d seria mejor?
20:42 Byza: así que está todo en contra
20:42 Hanjamon: para dar un poco de descanso?
20:42 Byza: yo creo que si
20:42 Hanjamon: el
20:42 Hanjamon: k ddd d
20:42 Hanjamon: esta bien?
20:43 Byza: mmm
20:44 Byza: no parece que este mal
20:44 Byza: mmmm
20:44 Byza: apaga un poco el cerebro pero...
20:44 Byza: xD
20:45 Hanjamon: ok voy a hacer esos cambios que dije
l


gracias Byza :3
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Hello, M4M again :3


Inner Oni

Nothing as I stated on the testplay :^)


Unmei's Oni

00:27:789 - My only concern about this diff is the difficulty spread between this and Inner Oni. The notes' count is pretty much the same with it so I think you can add 1/1 breaks, because it's still an Oni. Or, you can call the diff as Unmei's Inner Oni :^)


Oni

00:11:921 (81) - This blue-tick sound sounds weird. It fits the Inner Oni stream but it sounds weird alone I think. Instead, you can turn it something into dkd starting from 00:11:842 - here. (This suggestion applies on every place that has this rhythm.)

00:17:684 (120) - How about removing the finisher? It represents nothing in the music sound-wise.


Muzukashii

00:11:684 (62,63) - You can put at least one note on this 2/1 break, it breaks consistency this way.

00:17:210 - I think you can put a note here, same goes on with 00:27:315 - this.

00:17:684 (92) - Same reason in Oni, you can remove the finisher.

00:21:789 (116,117) - Same with 00:11:684.


Futsuu

00:00:631 (3) - You can delete this one in order to keep consistency with other doublets which goes on d k.

00:17:684 (57) - Same reason mentioned in other diffs.

00:32:210 (14,15,16) - Well, from my perspective, if I was a new player I couldn't hit them. At this BPM hitting 3 finishers in a row might be hard.


Kantan

00:16:736 (31) - You can move this one 1/1 further (00:17:052 - here) and put a note in 00:17:368 - here. It will emphasize the snare sounds better.

00:17:684 (32) - Same finisher situation.

00:26:526 (48,1,2) - Same suggestion I've made at 00:16:736.

00:32:210 - On Futsuu, you emphasized it with 3 1/2 finishers. Making it completely blank in Kantan breaks the difficulty spread. I think you need to add a note here and 00:32:526 - here.

00:37:263 - ^

That's all from me, good luck on the ranking way! MAKE MORE STREAM MAPS \stream/
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frukoyurdakul wrote:
Hello, M4M again :3


Inner Oni

Nothing as I stated on the testplay :^)


Oni

00:11:921 (81) - This blue-tick sound sounds weird. It fits the Inner Oni stream but it sounds weird alone I think. Instead, you can turn it something into dkd starting from 00:11:842 - here. (This suggestion applies on every place that has this rhythm.) no change for now there, as i want to make an own rhythm there, if more people complains about it i'll change.

00:17:684 (120) - How about removing the finisher? It represents nothing in the music sound-wise. keeping for consistency with the finisher of 00:07:578 -


Muzukashii

00:11:684 (62,63) - You can put at least one note on this 2/1 break, it breaks consistency this way. I'll consider this one, isn't inconsistent at all and it gives players a little rest considering it's 190 bpm.

00:17:210 - I think you can put a note here, same goes on with 00:27:315 - this. i know, but due to the density of only 1/2 patterns, i think is good giving a "1/1" break to the players.

00:17:684 (92) - Same reason in Oni, you can remove the finisher. same as Oni due to the consistency

00:21:789 (116,117) - Same with 00:11:684. same ><


Futsuu

00:00:631 (3) - You can delete this one in order to keep consistency with other doublets which goes on d k. i'll think about this, as deleting that note would be inconsistent with 00:48:631 - , also, started doublets in 00:02:052 - because "new rhythm".

00:17:684 (57) - Same reason mentioned in other diffs. same

00:32:210 (14,15,16) - Well, from my perspective, if I was a new player I couldn't hit them. At this BPM hitting 3 finishers in a row might be hard. thinking about this one too, big notes are usually a "bonus point" and would be good if players can practice these kind of finishers.


Kantan

00:16:736 (31) - You can move this one 1/1 further (00:17:052 - here) and put a note in 00:17:368 - here. It will emphasize the snare sounds better. i think it would be a bit hard and confuse for some players, i'll take this in consideration

00:17:684 (32) - Same finisher situation. same

00:26:526 (48,1,2) - Same suggestion I've made at 00:16:736. same

00:32:210 - On Futsuu, you emphasized it with 3 1/2 finishers. Making it completely blank in Kantan breaks the difficulty spread. I think you need to add a note here and 00:32:526 - here. deleted 00:31:578 - ,so i can add these K K without a lot of density, also, made some changes in the Kiai.

00:37:263 - ^ ^

That's all from me, good luck on the ranking way! MAKE MORE STREAM MAPS \stream/


Thanks for the mod and comment!
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frukoyurdakul wrote:

Unmei's Oni

00:27:789 - My only concern about this diff is the difficulty spread between this and Inner Oni. The notes' count is pretty much the same with it so I think you can add 1/1 breaks, because it's still an Oni. Or, you can call the diff as Unmei's Inner Oni :^)

Density and complexity are different things. As Inner is far more complex than my diff on this part, I am confident that no change is needed.



density is one thing, but shouldn't dictate spread alone. denser muzukashiis aren't easier onis for this very reason! basically inner's middle section has a lot of color changes, while my diff has very few of them (count them, there are probably fewer than 20)

adding 1/1s will just change density, but i feel like it will be at the cost of quality as they're going to feel forced rather than flowing smoothly.
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Del m4m :p

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  • Vi todo creo y no debería haber ningún problema


Kantan
    A pesar que depende de ti, podrías intentar OD 3 ya que algunas notas no son tan intuitivas de seguir a mi gusto (tema de canción en realidad, quizás soy yo con mi audio malo xD) :p
  • 00:02:210 (5) - entiendo el hecho que quieras enfatizar el kick, pero no te tinca moverla a 00:01:894 - como don? Así le das un buen 2/1 break y el siguiente K queda bien notorio (cosa que es buena para las Kantan imo)
  • 00:03:473 (7) - cambiar por don tal vez? Para el énfasis también
  • 00:31:263 - siento esta nota un poco innecesaria, prueba borrándola y queda un buen 4/1 break para una parte bien tranquila :p
  • 00:36:315 (19) - ^
    Los Kiai me gustan :3


Futsuu
  • 00:02:842 (11) - creo que podrías cambiarlo por d, en esta sección prioritariamente deberías hacer kat para los kicks (que son bastante claros) y esta nota no suena tan fuerte como para kat imo
  • 00:04:105 (15) -
  • 00:37:263 - 00:42:000 - entiendo el hecho que es Kiai y que acá en tus diff haces algo bastante difícil, pero es muy gigante la cadena creo yo, considerando que ya viene con un triple K que la alarga incluso más, podrías hacer un 2/1 break no sé :p


Muzukashii


Oni
  • 00:02:210 (15,16,17) - kdd quizás? kkk es muy fuerte encuentro, se siente raro al escucharlo
  • 00:12:157 - prueba un kkd acá para seguir la melodía descendente. En realidad el d k de ahora se siente bien raro al jugarlo también
  • 00:27:789 - en esta sección los dobles se vuelven medios tediosos, en algunos siento que un d d k en 1/2 o d k k calza mejor :')


Inner Oni
  • 00:27:789 - se siente extraño que no uses ningún quintuple hasta 00:33:789 - en esta sección y desde acá pongas 3 bastante frecuentes, quizás repartirlos un poco mejor?


Eso nada más, me gustó harto el mapset y su spread, está bien distribuído, ojalá te ayude y GL ~
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xfraczynho wrote:
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  • Vi todo creo y no debería haber ningún problema


Kantan
    A pesar que depende de ti, podrías intentar OD 3 ya que algunas notas no son tan intuitivas de seguir a mi gusto (tema de canción en realidad, quizás soy yo con mi audio malo xD) :p ya que el bpm no es tan bajo od 3.5 no lo veo mal, asi que lo mantendre por ahora, ya que tambien subo 0.5 de od por cada diff
  • 00:02:210 (5) - entiendo el hecho que quieras enfatizar el kick, pero no te tinca moverla a 00:01:894 - como don? Así le das un buen 2/1 break y el siguiente K queda bien notorio (cosa que es buena para las Kantan imo) quedaria algo inconsistente con la parte final
  • 00:03:473 (7) - cambiar por don tal vez? Para el énfasis también siento que k K es mas simple, asi que lo mantendre asi por ahora
  • 00:31:263 - siento esta nota un poco innecesaria, prueba borrándola y queda un buen 4/1 break para una parte bien tranquila :p no es innecesaria, antes era dkd y elimine el ultimo d para asi dejar un poco de descanso antes de los K K d
  • 00:36:315 (19) - ^ ^
    Los Kiai me gustan :3


Futsuu
  • 00:02:842 (11) - creo que podrías cambiarlo por d, en esta sección prioritariamente deberías hacer kat para los kicks (que son bastante claros) y esta nota no suena tan fuerte como para kat imo
  • 00:04:105 (15) - esa nota suena bien con kat imo y queda raro con d, ademas, quiero mantenerlo consistente con las demas diffs
  • 00:37:263 - 00:42:000 - entiendo el hecho que es Kiai y que acá en tus diff haces algo bastante difícil, pero es muy gigante la cadena creo yo, considerando que ya viene con un triple K que la alarga incluso más, podrías hacer un 2/1 break no sé :p el mapset es dificil de por si debido a la cancion y el instrumental constante en 1/4, tiene varios 2/1 break en la seccion y las big notes son solo un bonus asi que no es obligatorio hitearlas bien


Muzukashii
  • 00:03:473 (18,19,20) - podría ser ddd en vez para el énfasis, algo similar a 00:02:368 (13) - si te fijas bien, intento añadir variedad, el ritmo va en dkdk dkkd (dkkk en este caso por la big note)
  • 00:05:368 (28) - mismo de las d y los claps?
  • 00:06:157 (31) - ^, también ayuda para que no sea tanto k en línea y las bignotes quedan mejor :') creo que es mejor mantenerlo simple, ya que sigue clap en estos sonidos
  • 00:08:368 (41,42,43) - prueba un kkk en vez, calza bastante bien no quiero que el mapa sea solo kkk, asi que algo de variedad no esta mal, ademas, ddd queda bien en mi opinion
  • 00:13:421 (67,68,69) - ^ ^
  • 00:52:578 (11) - no te tinca moverla a 00:52:421 - ? Siento que ese drum es más fuerte y fillea mejor por que? es decir, entiendo el tema de ese drum, pero sigo un ritmo propio aqui y queda inconsistente que pase de dobletes a tripletes directamente


Oni
  • 00:02:210 (15,16,17) - kdd quizás? kkk es muy fuerte encuentro, se siente raro al escucharlo lol, kkk es mucho mas simple en mi opinion, yo no lo escucho mal
  • 00:12:157 - prueba un kkd acá para seguir la melodía descendente. En realidad el d k de ahora se siente bien raro al jugarlo también prefiero dejar un "pequeño" momento de descanso ahi, por eso no quiero añadir mas 1/4
  • 00:27:789 - en esta sección los dobles se vuelven medios tediosos, en algunos siento que un d d k en 1/2 o d k k calza mejor :') antes eran dobletes seguidos de un beat en 1/4, pero como se sentia un poco raro al jugarlo lo elimine y deje solo el doblete, el doblete quiero mantenerlo ya que el sonido existe y prefiero que tengan una buena referencia de que va a haber dobletes en la siguiente Oni.


Inner Oni
  • 00:27:789 - se siente extraño que no uses ningún quintuple hasta 00:33:789 - en esta sección y desde acá pongas 3 bastante frecuentes, quizás repartirlos un poco mejor? tengo la sensacion de que no escuchas la propia musica :( , a parte de que me gusta aumentar la densidad en partes que se repiten, en la primera parte solo hay tripletes, luego aparecen los quintuple, escuchando la cancion en 25% o al menos 50% con los hitsounds silenciados lo podras notar.


Eso nada más, me gustó harto el mapset y su spread, está bien distribuído, ojalá te ayude y GL ~


Gracias por el mod!
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ingame mod
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20:49 Marm: I'm back
20:50 Hanjamon: hey
20:58 Marm: can i mod? >.>
20:58 Marm: found 2 suggestions on inner
20:58 Hanjamon: sure
20:59 Marm: ok
20:59 Marm: first one is on the stream
20:59 Marm: 00:08:763 - 
20:59 Marm: this part with 4 dons
20:59 Marm: note 63 is a stronger beat
20:59 Marm: so I'd say to change the previous note to kat
21:00 Marm: to give more emphasis on 63
21:00 Marm: and do the same on similar parts
21:00 Hanjamon: but it would be all time the same
21:01 Hanjamon: a ddddk fits well imo
21:01 Marm: that's for variation then
21:01 Hanjamon: i'm just creating my own stream ignoring "that background"
21:01 Hanjamon: yes
21:01 Hanjamon: ofc i try to keep d notes in the drum
21:02 Hanjamon: but i don't want to be all time dkddkkdkddk etc
21:02 Marm: other variation i found to be interesting was changing 61 to k
21:02 Marm: so there's a kkkddd
21:02 Marm: idk if it's a pattern you dislike
21:03 Hanjamon: i don't dislike that pattern, but it doesn't flow good there for me
21:03 Marm: the other thing was here
21:03 Marm: 00:13:736 (125) - 
21:04 Marm: wait what
21:04 Marm: 00:28:105 - **
21:04 Marm: dkkd?
21:04 Hanjamon: that would be overmap the song, thing that i'm not doing in this case xD
21:05 Marm: there's a snare in that part tho
21:06 Hanjamon: but i'm ignoring it
21:06 Hanjamon: i'm just following this guitar
21:06 Hanjamon: nothing more
21:06 Marm: ok
21:06 Hanjamon: the idea is good
21:06 Hanjamon: but i prefer the actual patterns of the inner oni
21:09 Marm: oni seems gud
21:12 Marm: 00:42:315 - 00:47:368 - add note?
21:12 Marm: muzu
21:13 Hanjamon: "mini break", is intentional
21:13 Marm: i see
21:13 Hanjamon: so i can leave the players "rest" after this part
21:13 Marm: same for the 1/1 breaks in the first kiai?
21:14 Hanjamon: yep
21:15 Hanjamon: some QATs are too strict with breaks
21:16 Marm: Yea, I've heard of it
21:16 Marm: futsuu
21:17 Marm: 00:08:526 (27) - change to kat?
21:17 Marm: to keep the k    k    k    k flow
21:18 Hanjamon: hmm, i'll think about it, for now i prefer d d d as it's more simple, kdd k dkk or kkd k dkk would be a bit confuse for futsuu players
21:19 Marm: indeed
21:21 Marm: and last one
21:21 Marm: kantan
21:21 Marm: 00:04:736 - 
21:21 Marm: add a kat to keep up with the k K rhythm you set up in the previous two patterns
21:22 Hanjamon: hmmmm
21:23 Hanjamon: okay i'll add that one but i'll probably delete 00:03:473 -
21:23 Hanjamon: well not, just i'll add it
21:25 Marm: both sounds nice tbh
21:25 Hanjamon: i'll add it, i was worried about that break thing but well, there is a break between these k K
21:25 Hanjamon: so i think it's fine
21:26 Marm: the k K  k   k K gives a buildup effect imo
21:26 Marm: but yea, that's it
21:27 Hanjamon: ok, i'll do k K K k K
21:32 Hanjamon: another suggestion? or that's all?
21:34 Marm: that's all
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Rhythm Incarnate
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Thanks for the mod! Also, added catalancore to the tags as Gezo suggested.
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Star Shooter
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Earned 2 kudosu.
From queue
I HAVE NO IDEA HOW TO MOD THIS

Kantan
Turn HP to 8 because short song and low object density

Futsuu
Turn HP to 7

Muzu
Turn HP to 6
00:17:052 (89,90) - add k in between, there is a sound there
00:27:157 (2,3) - ^
00:42:236 - maybe add a dd here, there are some sounds

Oni
seems fine to me

The Other Oni
good

Gl :3
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Rhythm Incarnate
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JarvisGaming YT wrote:
From queue
I HAVE NO IDEA HOW TO MOD THIS

Kantan
Turn HP to 8 because short song and low object density changed to 7.5 instead

Futsuu
Turn HP to 7 6.5

Muzu
Turn HP to 6 5.5
00:17:052 (89,90) - add k in between, there is a sound there i know, but i want a moment of "rest" there
00:27:157 (2,3) - ^ ^
00:42:236 - maybe add a dd here, there are some sounds that would be harder than Oni, so no

Oni
seems fine to me

The Other Oni
good

Gl :3


Thanks for the mod~
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