forum

Hanasaka Yui(CV: M.A.O) - Harumachi Clover

posted
Total Posts
182
Topic Starter
Djulus
This beatmap was submitted using in-game submission on 31 октября 2017 г. at 0:01:18

Artist: Hanasaka Yui(CV: M.A.O)
Title: Harumachi Clover
Source: OneRoom
Tags: Shmiklak marvollo DefendeRDjulus M_a_r_v_o_l_l_o Tarrasky MashaSG tvsize one_room kantoku カントク 市道 真央 いちみち まお
BPM: 142
Filesize: 1640kb
Play Time: 00:30
Difficulties Available:
  1. Easy (1,25 stars, 36 notes)
  2. Hard (2,84 stars, 84 notes)
  3. M a r v o l l o's Advanced (2,22 stars, 67 notes)
  4. M a r v o l l o's Normal (1,83 stars, 46 notes)
  5. Masha's Insane (3,92 stars, 118 notes)
  6. Tarrasky's True Love (4,48 stars, 129 notes)
Download: Hanasaka Yui(CV: M.A.O) - Harumachi Clover
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
https://youtu.be/Tx5nF3Gay0A
L a n d o n
In general, I think the map could move a little better. You're moving in straight lines for most of the map, and it feels a bit off.

Clover
00:00:919 (3) - nc?
00:02:187 (8) - ^
00:07:891 (8) - ^
00:09:581 (6) - ^
00:11:271 (6) - ^
00:12:961 (5) - nc and stack this? i assume it's misplaced
00:15:708 (4) - this isn't placed that well compared to the next two sets of triangles
00:19:722 (6) - nc?
00:28:278 (6) - this should be moved down a tiny bit

Pretty nice map, good luck!
Kilabarus
Topic Starter
Djulus

LandonOSU wrote:

In general, I think the map could move a little better. You're moving in straight lines for most of the map, and it feels a bit off.

SPOILER
Clover
00:00:919 (3) - nc?
00:02:187 (8) - ^
00:07:891 (8) - ^
00:09:581 (6) - ^
00:11:271 (6) - ^
00:12:961 (5) - nc and stack this? i assume it's misplaced
00:15:708 (4) - this isn't placed that well compared to the next two sets of triangles
00:19:722 (6) - nc?
00:28:278 (6) - this should be moved down a tiny bit
Pretty nice map, good luck!
thanks
_Erra_
beiv
Cris-
Hi, NM from #modreqs

beiv's Easy
  1. 00:02:187 (2,3) - Fix blanket
  2. 00:06:412 (1,2,1) - I think this is a bit hard for a easy diff
  3. 00:15:708 (2,1,2) - ^
  4. 00:12:328 (2,1) - Maybe do a blanket here?
  5. 00:25:849 (1) - Ctrl+H and Ctrl+J down of the previous slider
  6. 00:27:116 - Down a bit the volume here pls

Erra's Normal
  1. 00:02:187 (2,1) - Too far
  2. 00:08:102 (1,2) - Fix blanket
  3. 00:08:525 (2,3) - Weird flow, put the reverse slider at the tail of slider 2
  4. 00:10:849 (3,1) - Fix blanket
  5. 00:15:919 (4,1,2,3) - Weird flow
  6. 00:27:116 (2,3) - Fix blanket
  7. 00:28:384 (1) - Maybe end the spiner at 00:30:285 ?

Hard
  1. 00:00:919 (1) - Too far
  2. 00:01:351 - Adjust this inherited point
  3. 00:03:666 (5) - Move a square down
  4. 00:04:299 (1,2,3,4) - Make this symmetrical
  5. 00:04:933 (4) - Move it 2 square down
  6. 00:04:299 (1,2) - Stack?
  7. 00:07:257 (5,1,2,3) - ^
  8. 00:08:525 (1) - Too far
  9. 00:10:215 (1,2,3,4,5,1,2,3,1,2,3,4) - Weird flow, pls consider it remap this
  10. 00:24:581 (8) - Stack with 00:24:159 (6)
  11. 00:27:750 (6,7,8,9,10,11,12) - Separe this and 00:27:961 (8) NC here

Masha's Light Insane
Mmm, maybe you can up the SV to 1.9? I feel the jumps so forced in relation to slider velocity
  1. 00:00:285 - Volume here is very slow, please up this a bit
  2. 00:27:961 (1,2,3,4) - Unstack this and replace 00:28:384 (5) - for a slider ends at 00:30:285
Good luck! ;)
Topic Starter
Djulus
thanks for modding :D
Shmiklak
[General]
  1. Этот бг с надписью снизу выглядит нереально хуёво. Давай заменим его на что-то лучшего качества и без надписи например вот это: https://puu.sh/vtovA/0e60613c46.jpg
  2. Теги должны быть одинаковы в каждой диффе, а также добавь маппера изика в теги тоже
  3. Комбоколоры должны быть также расставлены в каждой диффе
  4. Выключай каунтдавн и вайдскрин (если конечно сб не планируешь)
[Hitsounding]
  1. Туши свет бросай гранату! Это ужас какой-то, одна Маша только молодец! Остальным советую повторить за ней ибо ваши хитсаунды просто убоги.
  2. Единственное что я доебусь до Маши это что бы ты поставил финиши в этих местах 00:13:173 - 00:09:792 - 00:13:595 - 00:19:933 - 00:23:102 - 00:26:482 - 00:27:116 - но это более менее опционально, хотя я бы лучше поставил ибо какие то такие же звуки выделяешь какие то нет, ну ты понимаешь V:
[Easy]
  1. Не умеем строить бланкеты молодой человек 00:00:285 (1,1) - Поправь их всех.
  2. 00:00:285 (1) - с таким спейсингом прямо в начале новичку будет трудно прожать ибо это не выглядит как 1/2, это выглядит как 1/1. Лучше не эксперементируй с ДСом и сделай его консистентным везде
  3. Так как везде ты ставил новое комбо на каждый новый такт, то здесь он также должен быть установлен 00:03:032 (3) -
  4. 00:21:623 (1,1,2,1) - хер поймешь что ты фоловишь, лучше так не делать тем более что тут есть звуки очень сильные которые лучше бы выделить. Предлагаю такой вариант для этой части https://puu.sh/vtp10/833a9781a3.jpg
  5. 00:25:849 (1,2,3) - https://puu.sh/vtp5R/354aa8fc75.jpg
[Normal]
  1. Не умеем строить бланкеты молодой человек 00:01:342 (1,2) - Поправь их всех.
  2. 00:02:187 (2,1) - это как блять понимать? Джамп? Мы в каком веке, аллё. Еще и двойка эта слишком близко от прошлого объекта
  3. 00:09:159 (3) - тут у тебя дс на 0.1 выше чем обычно, это не есть хорошо
  4. 00:10:004 - поставь сюда ноту или выдели другим способом что бы выделить в вокале слог "wa" а может это и не wa хер их знает этих азиатов (однако по моему нота это лучший вариант)
  5. 00:11:482 (1) - я понимаю что вокал, но пропускать апбит с довольно заметным звучанием 00:11:905 - не есть хорошо. давай укоротим слайдер
  6. У тебя сейчас тут вот эти красные тики все 00:12:539 - 00:12:961 - 00:13:384 - 00:13:806 - являются в приоритете, то есть по твоему ритму они важнее чем такие сильные биты как 00:12:750 - 00:13:173 - 00:13:595 - 00:14:018 - Все должно быть наоборот, все сильные биты должны быть кликабельны, да и с выделениемм вокала проблем не возникнет. Думаю в идеале что бы и вокалы и биты подчеркнуть надо как-то так https://puu.sh/vtpt2/7d0919125d.jpg
  7. 00:16:975 - вот тут кстати тоже лучше сделать кликабельным ибо новое слово начинается именно тут и опять же вполне заметный апбит
  8. 00:18:877 (2) - тебе что было лень замапать иначе? тут столько всего интересного можно придумать же! Давай так сделаем https://puu.sh/vtpAf/3337609fc5.jpg
[Hard]

  • Про эстетичность и паттерны не буду ничего говорить пожалуй, иначе тут будет целая стена.
  1. Ура, рандомные НК!!! Давай ставить их каждый новый такт, а не как душе захочется, окей?
  2. 00:02:292 - Тут нет ничего такого серьезного что бы выделять нотой. Не стоит овермапать просто так.
    Соответственно с 00:17:292 - 00:19:828 (2) - и возможно другими, прочекай
  3. Хочешь сказать что 00:02:398 - сильнее чем 00:02:609 - ? Давай сделаем лучше апбит кликабельным
    Соответственно с 00:10:426 (5) - и возможно другими, прочекай
  4. 00:14:757 (7,1) - Что блин? Во первых подобные штуки в хардах вообще не хорошо, а во вторых 00:14:863 - это ОЧЕНЬ сильный бит который ты опускаешь и заканчиваешь на нем слайдер, но при этом начинаешь следующий на вообще черт пойми чем 00:14:968 - Короче давай придумывай что сделать, продолжай стрим или что-то еще, но что-бы я этого больше тут не видел!
  5. 00:22:363 - вот тут вполне отчетливые звуки есть (уж гораздо отчетливее чем вот это 00:22:574 - !) В общем, 00:22:257 (2) - заменяешь на стрим, а 00:22:574 - удаляешь к чертям собачьим
  6. 00:25:743 - здесь ты также упускаешь хороший отчетливый звук, поставь ноту
  7. 00:27:856 - а вот тут нихуя нет, не надо сюда ноту, зачем делать стрим слишком длинным?
[Light Insane]
  1. Как нам известно:
    Hitsounds from notes and sliders must be audible. These provide feedback for the player, and having them silent in a rhythm game doesn't make much sense. If you don't like the default sounds, then find replacements rather than silencing notes. You can use hitsounds from the Custom Hitsound Library or easily find others online. Lowering the volume of a few notes to provide a dampened effect is usually fine, but complete silence is always unacceptable. The end of a spinner (or even the entire spinner) the sliding sound of a slider, and the end of a slider can be silent, but only do it if it makes sense. Finally, you cannot silence both slider ticks and slider slides together.
    00:00:285 (1,2,3,4,5) - Этих ребят очень трудно расслышать так что ты просто обязан поднять громкость
  2. 00:05:567 (5,6) - не нашел больше нигде подобного стака, так что оставлять его было бы не логично
  3. Твоя сложность менее 30 секунд, это не является ранкабельным, а так же:
    Spinners should be used when they fit the music. This is to ensure score differences among perfect plays on the leaderboard. They usually fit during held notes, changes in intensity, or transitions between sections.
    Думаю по выше сказанному ясно что я от тебя хочу. Поставь сюда лучше спиннер как в другим диффах что бы карта больше подходила к гвидлайнам, это же возможно 00:28:384 (5) -
Удачи.
Topic Starter
Djulus
ok
meii18
can you just reply to the modder what you fixed or not instead of saying only 'ok' and 'thanks'? according to CoC you have to give a proper response instead of only 'ok' which is not a proper response
Topic Starter
Djulus

ByBy wrote:

can you just reply to the modder what you fixed or not instead of saying only 'ok' and 'thanks'? according to CoC you have to give a proper response instead of only 'ok' which is not a proper response
Next time I will write
_Erra_

Cris_1 wrote:

Hi, NM from #modreqs

Erra's Normal
  1. 00:02:187 (2,1) - Too far fix
  2. 00:08:102 (1,2) - Fix blanket fix
  3. 00:08:525 (2,3) - Weird flow, put the reverse slider at the tail of slider 2 i think it's ok
  4. 00:10:849 (3,1) - Fix blanke tfix
  5. 00:15:919 (4,1,2,3) - Weird flow fix
  6. 00:27:116 (2,3) - Fix blanket fix
  7. 00:28:384 (1) - Maybe end the spiner at 00:30:285 ? fix

Thanks for mod!

Shmiklak wrote:

[Normal]
Не умеем строить бланкеты молодой человек 00:01:342 (1,2) - Поправь их всех. если честно, я не знаю, оставить бланкет или поменять, пусть пока так будет
00:02:187 (2,1) - это как блять понимать? Джамп? Мы в каком веке, аллё. Еще и двойка эта слишком близко от прошлого объекта фикс джампа
00:09:159 (3) - тут у тебя дс на 0.1 выше чем обычно, это не есть хорошо фикс
00:10:004 - поставь сюда ноту или выдели другим способом что бы выделить в вокале слог "wa" а может это и не wa хер их знает этих азиатов (однако по моему нота это лучший вариант) пока оставила так
00:11:482 (1) - я понимаю что вокал, но пропускать апбит с довольно заметным звучанием 00:11:905 - не есть хорошо. давай укоротим слайдеризменила, но я все-таки считала, что тот слайдер был более подходящим
У тебя сейчас тут вот эти красные тики все 00:12:539 - 00:12:961 - 00:13:384 - 00:13:806 - являются в приоритете, то есть по твоему ритму они важнее чем такие сильные биты как 00:12:750 - 00:13:173 - 00:13:595 - 00:14:018 - Все должно быть наоборот, все сильные биты должны быть кликабельны, да и с выделениемм вокала проблем не возникнет. Думаю в идеале что бы и вокалы и биты подчеркнуть надо как-то так https://puu.sh/vtpt2/7d0919125d.jpg исправила
00:16:975 - вот тут кстати тоже лучше сделать кликабельным ибо новое слово начинается именно тут и опять же вполне заметный апбит оки!
00:18:877 (2) - тебе что было лень замапать иначе? тут столько всего интересного можно придумать же! Давай так сделаем https://puu.sh/vtpAf/3337609fc5.jpg
исправила!
Спасибо огромное!
Kilabarus

Cris_1 wrote:

Masha's Light Insane
Mmm, maybe you can up the SV to 1.9? I feel the jumps so forced in relation to slider velocity Not rly a big deal
  1. 00:00:285 - Volume here is very slow, please up this a bit yea
  2. 00:27:961 (1,2,3,4) - Unstack this and replace 00:28:384 (5) - for a slider ends at 00:30:285 Fixed
Good luck! ;)

Shmiklak wrote:

[Light Insane]
  1. Как нам известно:
    Hitsounds from notes and sliders must be audible. These provide feedback for the player, and having them silent in a rhythm game doesn't make much sense. If you don't like the default sounds, then find replacements rather than silencing notes. You can use hitsounds from the Custom Hitsound Library or easily find others online. Lowering the volume of a few notes to provide a dampened effect is usually fine, but complete silence is always unacceptable. The end of a spinner (or even the entire spinner) the sliding sound of a slider, and the end of a slider can be silent, but only do it if it makes sense. Finally, you cannot silence both slider ticks and slider slides together.
    00:00:285 (1,2,3,4,5) - Этих ребят очень трудно расслышать так что ты просто обязан поднять громкость Исправлено модом выше
  2. 00:05:567 (5,6) - не нашел больше нигде подобного стака, так что оставлять его было бы не логично Правильно, что не нашел.
    Потому что это единственное такое место в джампах, где дабл подходит, так как она поет 2 одинаковых слога "ки ки"
  3. Твоя сложность менее 30 секунд, это не является ранкабельным, а так же:
    Spinners should be used when they fit the music. This is to ensure score differences among perfect plays on the leaderboard. They usually fit during held notes, changes in intensity, or transitions between sections.
    Думаю по выше сказанному ясно что я от тебя хочу. Поставь сюда лучше спиннер как в другим диффах что бы карта больше подходила к гвидлайнам, это же возможно 00:28:384 (5) - Да
Thanks

diff (metadata can be wrong if you changed it, double check): https://puu.sh/vwbbG/647c4f975f.osu
Topic Starter
Djulus
.
INKro
Дарова!

beiv's Easy

Первым же делом меня смущает сааамый первый слайдер 00:00:285 (1) - Я не понимаю по какой логике он он там находится, не лучше ли сделать так?
00:11:482 (1,2,1) - По приятнее смотрится да?
В остальном претензий нет, хороший изик)

Erra's Normal

00:00:285 (1) - Что за прикол? Лучше так
00:15:285 (2,3,4,1,2,3,4,5) - Каша какая то, расставь их более интуитивно.
00:28:173 (4,1) - Если передвинуть на следующий белый тик, то звучит лучше. Как ты слышишь наверное - начало спиннера звука не имеет.

Hard

Слишком громкие хс, слишком много hitclap, уши болят.
00:08:947 (3,4,5) - 3 минуты вдупляла что здесь происходит, очень не читаемо для харда.
00:02:821 (1) - не пересекай с предидущим слйдером.
00:15:285 (2) - Сюда лучше
00:15:497 (3,4) - Соответственно вот это перенести как было, в треугольничек.
00:27:750 (1,2) - Не надо новое комбо.


К Masha's Light Insane и Tarrasky's True Love Претензий нет, хорошие дифы.
Еще кое что, сделайте комбо колор в всех сложностях.
Topic Starter
Djulus

Livstvichka wrote:

Дарова! здарова~

beiv's Easy

Первым же делом меня смущает сааамый первый слайдер 00:00:285 (1) - Я не понимаю по какой логике он он там находится, не лучше ли сделать так? нет но я удалил эту слайдер чтоб было комфортней
сам подправил
00:11:482 (1,2,1) - По приятнее смотрится да? да
В остальном претензий нет, хороший изик) сяп

Hard

Слишком громкие хс, слишком много hitclap, уши болят. чёт лень но скоро(нет) подправлю
00:08:947 (3,4,5) - 3 минуты вдупляла что здесь происходит, очень не читаемо для харда. под
00:02:821 (1) - не пересекай с предидущим слйдером.
00:15:285 (2) - Сюда лучше
ну не думаю что здесь поставить лучше, пусть постоит на своем месте т.к спейсинг слишком большой
00:15:497 (3,4) - Соответственно вот это перенести как было, в треугольничек. нет
00:27:750 (1,2) - Не надо новое комбо. ок


К Masha's Light Insane и Tarrasky's True Love Претензий нет, хорошие дифы.
Еще кое что, сделайте комбо колор в всех сложностях.
насчет комбо, скоро подправлю,спасибо :D
Julie


I think is a pretty nice 1st map to start getting modder. Is short so it shouldn't drain you much.

Giving some few tips :D

x3
[Hard]

00:01:764 (3,4,1,2,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,1,1,2,3,4) - Aren't you mapping too much to the left side? Check this out https://puu.sh/vAJI9/a2b1272813.png

00:07:680 (5,6,7,1,2) - Same rhythm, yet the spacing is so confusing due to 00:08:102 (7,1) - being so close, it can easily be interpret as a 1/4 double.

00:10:215 (1,2,3,4,5,6) - Way too much stack. For example, kinda see a double "300" due to the end of slider (1).

00:14:018 (10,1,2,3,4,5,6,1) - Wow thing got harder here, 00:14:229 (1,2,3,4,5,6,1) - close due to stream right? Then why are these 2 00:14:018 (10,1) - so far. Check out the timing, only a 1/4 separate them.

00:14:863 (1,2) - Try to make a pattern that flow better, you're making a 180 degree mouse going top left then instantly going down right.

00:22:257 (2,3,4) - You hear it a bit too late. The triplet should be at 00:22:257 - , 00:22:363 - and 00:22:468 - . There is no drum sound at 00:22:574 - .

00:27:116 (2,3,4,5) - What with the sudden big jump here?! While this 00:27:539 (5,6) - is normal x.x.
You're making playing do a huge jump which is already challenging for this level of difficulty, and right after the big jump, instant triple stream!.

00:27:855 (7) - This could easily be consider an overmap, since the drum stream start at 00:27:961 - . There no drum sound at that part.

Some suggestion

Since you did put some 1/4 stream for the drum, don't hesitate too add some part on too much 1/2 beat.
For example here 00:20:673 - , there is a drum sound which can be a triple instead of always squarish pattern.

Also press ctrl+A. You should see something like this : https://puu.sh/vAZkx/43bb55ea9c.png. Look at how you keep putting everything in the middle. Try too spread out around the map and to corner to corner. (Of course not super jump, but with small jumps)

Another thing, I'm not saying that other GD are perfect, but try checking their difficulty, see what kind of difference there is in play and try to play it as well.
But they use different kind of slider, flow, while your is mostly straight line. (Don't worry most of us started like this as mapping as well)
Hope it help~
Topic Starter
Djulus

Julie wrote:



I think is a pretty nice 1st map to start getting modder. Is short so it shouldn't drain you much.

Giving some few tips :D

x3
[Hard]

00:01:764 (3,4,1,2,1,2,3,4,5,6,1,2,3,4,1,1,2,3,4) - Aren't you mapping too much to the left side? Check this out https://puu.sh/vAJI9/a2b1272813.png

00:07:680 (5,6,7,1,2) - Same rhythm, yet the spacing is so confusing due to 00:08:102 (7,1) - being so close, it can easily be interpret as a 1/4 double.

00:10:215 (1,2,3,4,5,6) - Way too much stack. For example, kinda see a double "300" due to the end of slider (1).

00:14:018 (10,1,2,3,4,5,6,1) - Wow thing got harder here, 00:14:229 (1,2,3,4,5,6,1) - close due to stream right? Then why are these 2 00:14:018 (10,1) - so far. Check out the timing, only a 1/4 separate them.

00:14:863 (1,2) - Try to make a pattern that flow better, you're making a 180 degree mouse going top left then instantly going down right.

00:22:257 (2,3,4) - You hear it a bit too late. The triplet should be at 00:22:257 - , 00:22:363 - and 00:22:468 - . There is no drum sound at 00:22:574 - .

00:27:116 (2,3,4,5) - What with the sudden big jump here?! While this 00:27:539 (5,6) - is normal x.x.
You're making playing do a huge jump which is already challenging for this level of difficulty, and right after the big jump, instant triple stream!.

00:27:855 (7) - This could easily be consider an overmap, since the drum stream start at 00:27:961 - . There no drum sound at that part.

Some suggestion

Since you did put some 1/4 stream for the drum, don't hesitate too add some part on too much 1/2 beat.
For example here 00:20:673 - , there is a drum sound which can be a triple instead of always squarish pattern.

Also press ctrl+A. You should see something like this : https://puu.sh/vAZkx/43bb55ea9c.png. Look at how you keep putting everything in the middle. Try too spread out around the map and to corner to corner. (Of course not super jump, but with small jumps)

Another thing, I'm not saying that other GD are perfect, but try checking their difficulty, see what kind of difference there is in play and try to play it as well.
But they use different kind of slider, flow, while your is mostly straight line. (Don't worry most of us started like this as mapping as well)
Hope it help~
thx all fixed!
Renumi
modreqs

change the od and cs in either masha's insane or your hard since they both have the same settings rn and that's not good (maybe ar5 od6 on hard)
[easy]
i wouldn't add a new combo every two notes since i feel as though there's nothing too important to start a new combo on, i'd more so start new comboing every four notes for the sake of simplicity

00:01:342 (1,2) - this is probably imo but aesthetic wise this isn't that great, i'd move '2' down a bit more if you're not planning on chaging '1' for another slidershape (maybe a copy paste from '2')
00:11:482 (1,2,1) - aesthetic, but i'd make the first slider a copy of 00:12:328 (2) -
00:21:623 - i'd recommend making this onward consistent with 00:08:102 - this since it's kind of a carbon copy, using anything else from 00:26:482 - here onward is fine because it's a different song measure

there's not much to point out, handles rhythm well for the most part
[normal]
eeeh overall i'd just think that the whole rhythm in the diff is way too dense for a normal, this looks more like a hard; there's nothing i could really say other than to remap using a more simple rhythm but i don't think you'd want to go that route 'L_'
[hard]
00:04:299 (1,2) - move these two a bit more down to not overlap
00:06:412 (6) - i'd switch these out for notes for consistency
00:14:863 (4) - maybe new combo (check wherever else too for consistency)
00:14:863 (4,1) - too far from the previous slider

overall i'd recommend to look ove ryour map and decide on which things require more spacing, for example: if it's a stronger sound, add more space between the previous slider/note, if it's not as strong, maybe reduce spacing
[light insane]
ghost was nice

00:03:666 (3) - ctrl+j for some flow?
00:03:032 (1,4) - copy and paste these two for some parallel? looks neater 0:
00:06:412 (1,3) - fix blanket
00:12:750 (8,9) - the flow on these feels way too forced yo maybe you could place '8' like more on the right hand side to '9' to accomodate a bit better for flow
00:16:342 (6,1) - reduce spacing xd

i could point out some more things but eh everything's been said, maybe do some self modding?
[tru lov]
00:01:342 (1,2) - could;vepraparalleled sinc wen no one's going to notice a blanket with '2'
00:27:961 (1,1,1,1,1) - no

nothing too blatant zzzz
[]
gl with your map
show more
Please sign in to reply.

New reply