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iMarine (CV: Uchida Aya) - Dive to Blue [OsuMania]

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ALEFY
This beatmap was submitted using in-game submission on 2017年6月26日 at 12:51:09

Artist: iMarine (CV: Uchida Aya)
Title: Dive to Blue
Source: アイマリンプロジェクト
Tags: 玉屋2060%,iMarine Project
BPM: 186
Filesize: 13063kb
Play Time: 02:06
Difficulties Available:
  1. Dive - 4Key (3.98 stars, 1462 notes)
  2. Easy - 4Key (1.45 stars, 477 notes)
  3. Hard - 4Key (3.32 stars, 1169 notes)
  4. Normal - 4Key (2.24 stars, 812 notes)
Download: iMarine (CV: Uchida Aya) - Dive to Blue
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
60nd Map

Dive to Blue / アイマリン (CV.内田彩)
-----------------------------------------------
Dive to Blue / iMarine (CV.Uchida Aya)

osu!mania : 4Key in [Piano Hit Sound]

PiraTom
Mod for Request.
Language : Japanese
Line Column : 1 2 3 4

[Easy]
00:40:388 (40388|1) - ボーカルを拾ってLNでとるより、これをノートに変え、
00:40:549 - ここにノートをおいてシンセを優先した方が気持ちよく押せます

00:55:549 - ここもボーカルを拾ってもいいかもしれません。

01:03:453 (63453|1) - このLNによって 01:03:937 (63937|2,64098|1) - これらがやや押しづらくなってしまっています(01:03:775 -ここにノートがないため)
なので、 01:03:453 (63453|1) - これをノートに変え、01:03:614 - ここのドラムを拾ってノートを置くとよいかもしれません。

01:22:162 - 個人的にここにノートがないのが違和感ありました。
01:21:840 (81840|2) - これの終点を01:22:162 - ここまで縮めて、ノートを追加することを提案します。

[Normal]
00:09:582 - シンセの音に合わせた配置を提案します。個人的な例です。https://osu.ppy.sh/ss/7767079
ただし、前後のノートの重なりは調整する必要があります。

00:10:872 ~ 00:31:517 - このmapのExtraはLNが多く利用されているmapsetのため、難易度の増加に伴い、このDiffにもLNを少しずつ利用していくのが望ましいかと思われます。
なのでHardと比べ、それより少ない量でシンセをLNでとることを提案します。

00:52:808 (52808|1) - ボーカルの"ら"を取ったLNならばズレています。00:52:646 - へ移動させてください。

01:21:840 (81840|0) - Easyと同様のことなのですが、ボーカルの「"モー"ション」の部分のLNだと思われますが、
やはり01:22:162 - ここで止めるのが自然だと思います。

[Hard]
00:15:630 ~ 00:16:033 - 直前の配置と同様にトリルにした方がいいかもしれません。 例の配置ですhttps://osu.ppy.sh/ss/7767169
00:25:953 ~ 00:26:356 - 上記と同じ理由です。

00:20:791 (20791|0) - シンセの音がないので消した方が自然です。
また00:20:953 (20953|0) - これも必要ないように思えます。これを消すことでリズミカルにプレイできます。
00:31:114 - 補足として、こちらにはドラム音があるので修正の必要はないと思います。

00:30:066 (30066|2) - シンセの音が短いので00:30:227 - ここまで短く縮めるべきです。

01:04:098 ~ 01:07:646 - サビの盛り上がりの手前なので、難易度を下げた配置をするのはとても理解できるのですが、12,34の同時押しの配置が多く単純すぎのように感じます。
Hard譜面なので遠慮せず、13,24,14,23の同時押しも多様するべきです。具体的例が知りたい場合、連絡をください。

[Extra]
あまりここで言うことではないですが、LNの音取りはBNやQATに物凄く厳しく指摘されます(Ops Codeの経験談)。
明確な理由や音があれば問題ないのですが、あやふやな場合DQになる恐れが多いにあるので、僕が指摘していない箇所も再度確認してみてください。

00:13:453 (13453|0) - シンセの音がないので普通のノートに変更した方がいいと思います。

00:20:066 (20066|0,20227|1) - シンセの音が一つだけのように聴こえます。確認後、間違いであればLNを一つにしてください。

01:12:969 - 01:13:291 - この2箇所にLNを追加してもいいと思います。もし追加するならば一部配置を変更し、対称的な配置にするといいでしょう https://osu.ppy.sh/ss/7767363

01:32:969 (92969|3,92969|1,93049|2,93130|0,93130|1,93130|3) - 直前に右トリルもあり、左右のバランスをとるため、Ctrl+Hでトリルを左にするのはどうでしょうか
01:33:291 (93291|2,93291|0) - ただし、これらも加えて配置を変える必要が出てきます。

随所不明な点があればいつでも連絡ください。
曲、譜面ともにとても素晴らしいです。応援してます。Good Luck :) :)
Topic Starter
ALEFY

PiraTom wrote:

Mod for Request.
Language : Japanese
Line Column : 1 2 3 4

[Easy]
00:40:388 (40388|1) - ボーカルを拾ってLNでとるより、これをノートに変え、
00:40:549 - ここにノートをおいてシンセを優先した方が気持ちよく押せます


00:55:549 - ここもボーカルを拾ってもいいかもしれません。

01:03:453 (63453|1) - このLNによって 01:03:937 (63937|2,64098|1) - これらがやや押しづらくなってしまっています(01:03:775 -ここにノートがないため)
なので、 01:03:453 (63453|1) - これをノートに変え、01:03:614 - ここのドラムを拾ってノートを置くとよいかもしれません。

01:22:162 - 個人的にここにノートがないのが違和感ありました。
01:21:840 (81840|2) - これの終点を01:22:162 - ここまで縮めて、ノートを追加することを提案します。

ALL Done
低難易度は作りなれていないのといろいろと
規定などの守らなければいけない事があるようなので
細かいご指摘助かります。

[Normal]
00:09:582 - シンセの音に合わせた配置を提案します。個人的な例です。https://osu.ppy.sh/ss/7767079
ただし、前後のノートの重なりは調整する必要があります。

00:10:872 ~ 00:31:517 - このmapのExtraはLNが多く利用されているmapsetのため、難易度の増加に伴い、このDiffにもLNを少しずつ利用していくのが望ましいかと思われます。
なのでHardと比べ、それより少ない量でシンセをLNでとることを提案します。

00:52:808 (52808|1) - ボーカルの"ら"を取ったLNならばズレています。00:52:646 - へ移動させてください。

01:21:840 (81840|0) - Easyと同様のことなのですが、ボーカルの「"モー"ション」の部分のLNだと思われますが、
やはり01:22:162 - ここで止めるのが自然だと思います。

ALL Done
Easyに同じく。

[Hard]
00:15:630 ~ 00:16:033 - 直前の配置と同様にトリルにした方がいいかもしれません。 例の配置ですhttps://osu.ppy.sh/ss/7767169
00:25:953 ~ 00:26:356 - 上記と同じ理由です。

00:20:791 (20791|0) - シンセの音がないので消した方が自然です。
また00:20:953 (20953|0) - これも必要ないように思えます。これを消すことでリズミカルにプレイできます。
00:31:114 - 補足として、こちらにはドラム音があるので修正の必要はないと思います。

00:30:066 (30066|2) - シンセの音が短いので00:30:227 - ここまで短く縮めるべきです。

01:04:098 ~ 01:07:646 - サビの盛り上がりの手前なので、難易度を下げた配置をするのはとても理解できるのですが、12,34の同時押しの配置が多く単純すぎのように感じます。
Hard譜面なので遠慮せず、13,24,14,23の同時押しも多様するべきです。具体的例が知りたい場合、連絡をください。

ALL Done
言われてはじめて気づくことも多いので指摘個所以外の所にも参考になります。

[Extra]
あまりここで言うことではないですが、LNの音取りはBNやQATに物凄く厳しく指摘されます(Ops Codeの経験談)。
明確な理由や音があれば問題ないのですが、あやふやな場合DQになる恐れが多いにあるので、僕が指摘していない箇所も再度確認してみてください。

1. 00:13:453 (13453|0) - シンセの音がないので普通のノートに変更した方がいいと思います。

2. 00:20:066 (20066|0,20227|1) - シンセの音が一つだけのように聴こえます。確認後、間違いであればLNを一つにしてください。

3. 01:12:969 - 01:13:291 - この2箇所にLNを追加してもいいと思います。もし追加するならば一部配置を変更し、対称的な配置にするといいでしょう https://osu.ppy.sh/ss/7767363

4. 01:32:969 (92969|3,92969|1,93049|2,93130|0,93130|1,93130|3) - 直前に右トリルもあり、左右のバランスをとるため、Ctrl+Hでトリルを左にするのはどうでしょうか
01:33:291 (93291|2,93291|0) - ただし、これらも加えて配置を変える必要が出てきます。

2. だけ、断らせていただきました。
他は、参考になるものばかりだったのでありがたく受けさせていただきました。

随所不明な点があればいつでも連絡ください。
曲、譜面ともにとても素晴らしいです。応援してます。Good Luck :) :)
丁寧なmoddingありがとうございます!
今後もよろしくお願いします。 :D
Lude
Lude's Requested Modding
1 / 2 / 3 / 4


[General]
  1. Please turn off Widescreen Support and Special style (N+1)
  2. Please note that my modding is very subjective, and you are free to reject any, or all of them. In that case, you don't have to give me any kds
[Extra]
  1. 00:11:356 (11356|3,11356|2,11437|3) - 00:13:937 (13937|3,13937|2,14017|3) - and 00:21:679 (21679|2,21679|3,21759|2,21759|3) - these. Are these different on purpose? I'd suggest to delete one note at each 00:21:759 (21759|2,21759|3) - of these.
  2. Addition of Notes:
    1. 00:19:985 - There's a tick sound here
    2. 00:21:195 - Add note at col 1 for the cymbal
    3. 00:41:679 - Add note at col 4
    4. 00:42:001 - Add note for the bass sound; 00:43:937 - similar logic as this one
    5. 00:42:485 (42485|1) - Move this to col 3, and add a note at 00:42:646 - col 2 for the bass
    6. 00:43:291 - Add a note at col 3. 00:45:227 - Similar logic as this one
    7. 00:44:582 - Add a note at col 3
    8. 00:47:162 - Add a note at col 4
    9. 00:47:808 - Add a note at col 2
    10. 00:49:582 - https://osu.ppy.sh/ss/7771764
    11. 00:53:533 - 00:53:695 - 00:54:017 - 00:54:662 - 00:54:985 - 00:55:308 - There are tick sounds. I've noticed that it seems like you are skipping these sounds intentionally, so feel free to reject this. 01:34:743 - Just note that you did represent them on second part.
    12. 01:03:937 - https://osu.ppy.sh/ss/7771793
    13. 01:07:001 - Add a note at col 4
    14. 01:07:324 - https://osu.ppy.sh/ss/7771799
    15. 01:08:937 - Add a note at col 1
    16. 01:33:453 - Add a note at col 2
    17. 01:34:743 - Add a note at col 1
    18. 01:45:066 - https://osu.ppy.sh/ss/7771844
  3. 01:03:291 - It should be double here and triple at 01:03:453 - , since it's bass - snare sound respectively
  4. 01:12:808 - Rearrangement to avoid repetitive streaming. Example: https://osu.ppy.sh/ss/7771823
Will try to do another diffs as well. Nice map and song! Good luck owo
Topic Starter
ALEFY

Lude wrote:

Lude's Requested Modding
1 / 2 / 3 / 4


[General]
  1. Please turn off Widescreen Support and Special style (N+1)
    Done
  2. Please note that my modding is very subjective, and you are free to reject any, or all of them. In that case, you don't have to give me any kds
    understood
[Extra]
  1. 00:11:356 (11356|3,11356|2,11437|3) - 00:13:937 (13937|3,13937|2,14017|3) - and 00:21:679 (21679|2,21679|3,21759|2,21759|3) - these. Are these different on purpose? I'd suggest to delete one note at each 00:21:759 (21759|2,21759|3) - of these.
    Since I am changing the amount of Notes at the break between a and b, I do not want to modify the part there too much. I am sorry but I will make this proposal.
  2. Addition of Notes:
    1. 00:19:985 - There's a tick sound here
      It is drum percussion sound.
      This time, I will let the sound of the synth at this place, so I will reject the proposal.

    2. 00:21:195 - Add note at col 1 for the cymbal
      Done
    3. 00:41:679 - Add note at col 4
      Done
    4. 00:42:001 - Add note for the bass sound; 00:43:937 - similar logic as this one
      Done
    5. 00:42:485 (42485|1) - Move this to col 3, and add a note at 00:42:646 - col 2 for the bass
      Done
    6. 00:43:291 - Add a note at col 3. 00:45:227 - Similar logic as this one
      Done
    7. 00:44:582 - Add a note at col 3
      Done
    8. 00:47:162 - Add a note at col 4
      Done
    9. 00:47:808 - Add a note at col 2
      Done
    10. 00:49:582 - https://osu.ppy.sh/ss/7771764
      Done
    11. 00:53:533 - 00:53:695 - 00:54:017 - 00:54:662 - 00:54:985 - 00:55:308 - There are tick sounds. I've noticed that it seems like you are skipping these sounds intentionally, so feel free to reject this. 01:34:743 - Just note that you did represent them on second part.
      This is also the same kind of drum percussion sound as before.
      Since I am taking a sound such as vocal line and kick sound this time as well
      I am sorry but I will reject it.

    12. 01:03:937 - https://osu.ppy.sh/ss/7771793
      Done
    13. 01:07:001 - Add a note at col 4
      Done
    14. 01:07:324 - https://osu.ppy.sh/ss/7771799
      Done
    15. 01:08:937 - Add a note at col 1
      Done
    16. 01:33:453 - Add a note at col 2
      Done
    17. 01:34:743 - Add a note at col 1
      Done
    18. 01:45:066 - https://osu.ppy.sh/ss/7771844
      Done
  3. 01:03:291 - It should be double here and triple at 01:03:453 - , since it's bass - snare sound respectively
    Surely I felt that way.
    I will incorporate that proposal.

  4. 01:12:808 - Rearrangement to avoid repetitive streaming. Example: https://osu.ppy.sh/ss/7771823
    Because I thought that there might be unfamiliar people in long notes
    I arranged it to be able to push it reflexively.
    Because it is not for training purpose to the last
    I will reject this proposal.
Will try to do another diffs as well. Nice map and song! Good luck owo
Thank you for a wonderful mod!
Especially the mod of add notes was very helpful.
It's okay not to hurry
If you can mod modify other diffs please do.
Extra's modding, I really appreciate it! Arigatou !! :D
Draftnell
yoo request as PM

|1|2|3|4|

[General]
  • Before u accept my mod...u should cek :
  1. check Aimod (Ctrl + Shift + A)
  2. 00:10:872 - until 00:31:517 - remove kiai ? cause isnt peak song like 01:14:098 - until 01:55:388 - nah like this is fine...but is this my opinion, so its your choice
  3. 02:03:130 - 02:03:479 - 02:03:835 - 02:04:205 - 02:04:601 - 02:05:025 - 02:05:529 - and 02:06:013 - its not good to add bpm change for diff Easy and Normal. So for be safe to rank just remove it ( rule rank criteria pattern as i know like that )
  4. remove the SV only diff Easy and Normal
[Easy]
00:18:291 - umm better >> https://osu.ppy.sh/ss/7778107
00:41:356 - not change to LN ? cause is instrument to OP
01:17:001 (77001|2,77162|0) - hmm if u really follow the vocal....will be consistency if u move to col 2 and 3
01:17:969 (77969|1) - move 1...same reason
01:49:904 (109904|2) - move to col 2 ( avoid 1/1 jack with 01:50:227 (110227|2) - )

[Normal]
00:10:711 (10711|3,10872|3) - avoid this pls
00:31:517 (31517|3,31679|3) - ^
00:54:904 (54904|3) - move col 3 for balancing
01:13:130 - 01:13:453 - btw just enough one note pls ( isnt no heavy sound in there like drum, etc just only instrument )
01:54:985 - uwu remove ? ( its hard to play for this diff btw )

[Hard]
from here 00:30:872 - just my suggest >> https://osu.ppy.sh/ss/7778259
01:02:243 (62243|1,62243|0,62324|2,62404|0,62404|1,62485|2,62485|3) - should be >> https://osu.ppy.sh/ss/7778279
01:04:904 - not clap or kick so just one note
01:09:420 (69420|0,70066|0,70227|0) - avoid like this pls
01:30:388 - 01:30:711 - just one note btw ( not clap and kick )
01:41:598 - ^
LOL the LN's is OP uwu....i liked xD

[Extra]
00:35:953 (35953|0) - ghost note...delete
00:41:517 (41517|0) - delete ( not cymba or clap like this 00:41:840 - )
00:46:275 - delete...ghost note
00:53:533 - and 00:53:695 - not add ? i hear instrument 1/4 playing in there
00:54:017 - ^
00:57:082 (57082|2) - should on here 00:57:243 -
01:10:872 - just double note pls

oke here you goo...ALEFY LN style xD
GL for rank ~
Topic Starter
ALEFY

Draftnell wrote:

yoo request as PM

|1|2|3|4|
[General]
  • Before u accept my mod...u should cek :
  1. check Aimod (Ctrl + Shift + A)
    OK
  2. 00:10:872 - until 00:31:517 - remove kiai ? cause isnt peak song like 01:14:098 - until 01:55:388 - nah like this is fine...but is this my opinion, so its your choice
    I changed it.
    However, 00: 10: 872 - has more than 15 seconds but the Ai mod warning does not disappear.
    I can not do anything.
  3. 02:03:130 - 02:03:479 - 02:03:835 - 02:04:205 - 02:04:601 - 02:05:025 - 02:05:529 - and 02:06:013 - its not good to add bpm change for diff Easy and
    Normal. So for be safe to rank just remove it ( rule rank criteria pattern as i know like that )
  4. remove the SV only diff Easy and Normal
    I know that some ranked maps also use similar SVs.
    Is not such a change in BPM allowed?
[Easy]
00:18:291 - umm better >> https://osu.ppy.sh/ss/7778107
Done

00:41:356 - not change to LN ? cause is instrument to OP
Done

01:17:001 (77001|2,77162|0) - hmm if u really follow the vocal....will be consistency if u move to col 2 and 3
I do not intend to arrange by pitch
I will reject this proposal.
To the last, pushability is given priority.


01:17:969 (77969|1) - move 1...same reason
This was helpful for the purpose of preventing coalescence of Notes.
I will incorporate it.


01:49:904 (109904|2) - move to col 2 ( avoid 1/1 jack with 01:50:227 (110227|2) - )
Done

[Normal]
00:10:711 (10711|3,10872|3) - avoid this pls
Done

00:31:517 (31517|3,31679|3) - ^
Done

00:54:904 (54904|3) - move col 3 for balancing
Done

01:13:130 - 01:13:453 - btw just enough one note pls ( isnt no heavy sound in there like drum, etc just only instrument )
I deleted the useless Notes and changed the placement.

01:54:985 - uwu remove ? ( its hard to play for this diff btw )
I understand your feelings, but if it is not contrary to the conditions
I would like to leave it as it is.


[Hard]
from here 00:30:872 - just my suggest >> https://osu.ppy.sh/ss/7778259
I applied it partly

01:02:243 (62243|1,62243|0,62324|2,62404|0,62404|1,62485|2,62485|3) - should be >> https://osu.ppy.sh/ss/7778279
Although difficulty is Hard, there are a bit of resistance to putting three Notes
I will reject it.


01:04:904 - not clap or kick so just one note
It is a distribution of notes including minutes of vocal line.

01:09:420 (69420|0,70066|0,70227|0) - avoid like this pls
I changed it and avoided it.

01:30:388 - 01:30:711 - just one note btw ( not clap and kick )
I changed placement and quit monotonous placement.

01:41:598 - ^
Since there are a lot of Notes here, pushability is given priority.
Therefore, I will reject the proposal.


LOL the LN's is OP uwu....i liked xD
Thank you !! :D

[Extra]
00:35:953 (35953|0) - ghost note...delete
I also deleted & 00:36:114 - that we suggested.

00:41:517 (41517|0) - delete ( not cymba or clap like this 00:41:840 - )
At the milestone of the song, in the sense that it matches snare sounds further
Because it is made to the number of such arrangements & notes
I will reject this proposal.


00:46:275 - delete...ghost note
I also deleted & 00:46:437 - that we suggested.

00:53:533 - and 00:53:695 - not add ? i hear instrument 1/4 playing in there
Since this part takes the vocal line and the kicking sound to the last to the last
I will reject the proposal.


00:54:017 - ^
^

00:57:082 (57082|2) - should on here 00:57:243 -
I think that I want to leave this as it is taking the sound of the drum tom.

01:10:872 - just double note pls
It is made three to unify with 01:10:227 - & 01:10:549 - .
I will reject this proposal.


oke here you goo...ALEFY LN style xD
GL for rank ~
It was a sudden request this time, I am really sorry.
I am really saved. ARIGATOU!!! :D

Because I'll do my best until I rank
I look forward to working with you.
Murumoo


really good song i give you 1 star and fav
Topic Starter
ALEFY

Murumoo wrote:



really good song i give you 1 star and fav
Nice play!
I am very grateful to your kindness.
From now on, thank you for this map ! :D ARIGATOU !!!
souzirou1000
Mod request
Line 1/2/3/4


[Easy]
00:40:711 (40711|1) - このノートを 00:40:549 - に移動するか、無くしてもいいかと思います

01:06:679 - 似たようなパターンが続くのでここを階段にしたほうがいいかもしれません https://osu.ppy.sh/ss/7821173


01:22:324 - Easyでは少し難しく感じたので https://osu.ppy.sh/ss/7821069 に変更してもいいかと思われます

[Normal]
00:58:130 - ノートを置いたほうがよさそうです

01:03:453 (63453|3) - このLNに違和感を感じます 修正案としてaかbを提案します
a
https://osu.ppy.sh/ss/7821000 Drum音を取ってこちらに移動させるのもありかと思います
その際 01:03:614 (63614|1) - このノートを 1 に移動させた方がいいと思います

01:06:195 - こちらにも同じようなパターンがあるのでLNを入れてもいいかもしれません
b
https://osu.ppy.sh/ss/7821014 LNを消してノートに変えるのもありかと思います
その際 01:06:033 - とパターンが同じになってしまうので反転で左右対称にしたほうがよさそうです

01:20:227 - LNの終点を01:20:388 - まで伸ばしてもいいかと思います
その際終点の 1,2,4 のどこかにノートを置いた方がいいです

[Hard]
00:35:872 (35872|2) - LN終点にノートを置かないなら https://osu.ppy.sh/ss/7820774 の配置でいいと思います

00:57:324 (57324|2) - このLNを入れるなら00:58:614 - ここにも同じようなLNを入れてもいいかもしれません
もしくはLNを消してしまってもいいかと思います

01:16:679 - Normalにもノートがあるので追加してもいいかと思います

01:21:840 (81840|1) - LNの終点を他の難易度と合わせて01:22:162 - まで縮めるべきです

01:37:888 (97888|0) - このノートを 2 へ移動させた方がいいかもしれません

[Extra]
01:55:066 - https://osu.ppy.sh/ss/7820858 ここまで繋げてもいいかもしれません
その際 01:54:743 - から01:55:388 - までHardと同じようにClapのHSを付けたほうがよいかと思われます


初めてのModなので色々不手際があるかもしれません...
Ranked頑張ってください!
Topic Starter
ALEFY

souzirou1000 wrote:

Mod request
Line 1/2/3/4


[Easy]
00:40:711 (40711|1) - このノートを 00:40:549 - に移動するか、無くしてもいいかと思います
Done

01:06:679 - 似たようなパターンが続くのでここを階段にしたほうがいいかもしれません https://osu.ppy.sh/ss/7821173
スネア音を右手で取らせるような配置にしてあるので
階段のほうがワンパターンにならずに済むかもしれませんが
却下させていただきます。


01:22:324 - Easyでは少し難しく感じたので https://osu.ppy.sh/ss/7821069 に変更してもいいかと思われます
極力、片手で2回連続押させるような配置にはしていないので
自分は現状のままが押しやすいかな... と、思っています。


[Normal]
00:58:130 - ノートを置いたほうがよさそうです
Done

01:03:453 (63453|3) - このLNに違和感を感じます 修正案としてaかbを提案します
a
https://osu.ppy.sh/ss/7821000 Drum音を取ってこちらに移動させるのもありかと思います
その際 01:03:614 (63614|1) - このノートを 1 に移動させた方がいいと思います

01:06:195 - こちらにも同じようなパターンがあるのでLNを入れてもいいかもしれません
b
https://osu.ppy.sh/ss/7821014 LNを消してノートに変えるのもありかと思います
その際 01:06:033 - とパターンが同じになってしまうので反転で左右対称にしたほうがよさそうです
bのほうを採用させていただきました。

01:20:227 - LNの終点を01:20:388 - まで伸ばしてもいいかと思います
その際終点の 1,2,4 のどこかにノートを置いた方がいいです
ボーカルをそのまんま取り入れるのは少し押しにくくなる原因だと思っているので
ロングノーツの次に置いてあるノーツで、ロングノーツの押しっぱなしを
回避するような配置 & 押しやすさを考えた長さになっています。
なので、却下させていただきます。


[Hard]
00:35:872 (35872|2) - LN終点にノートを置かないなら https://osu.ppy.sh/ss/7820774 の配置でいいと思います
Done

00:57:324 (57324|2) - このLNを入れるなら00:58:614 - ここにも同じようなLNを入れてもいいかもしれません
もしくはLNを消してしまってもいいかと思います
ロングノーツを消す形で採用させていただきます。

01:16:679 - Normalにもノートがあるので追加してもいいかと思います
Done

01:21:840 (81840|1) - LNの終点を他の難易度と合わせて01:22:162 - まで縮めるべきです
Done

01:37:888 (97888|0) - このノートを 2 へ移動させた方がいいかもしれません
Done

[Extra]
01:55:066 - https://osu.ppy.sh/ss/7820858 ここまで繋げてもいいかもしれません
その際 01:54:743 - から01:55:388 - までHardと同じようにClapのHSを付けたほうがよいかと思われます
スネア音がそこまでないような気がします。
ですが、見返して違和感があったので
付近の配置を修正しました。


初めてのModなので色々不手際があるかもしれません...
Ranked頑張ってください!
時間がない中、貴重な時間を割いてModしてくださって本当にありがとうございます!
シビアなところまで見ていただいて益々よくなった気がします。
応援ありがとう! がんばります :D
[Crz]Noire
the last difficulty its ok
https://osu.ppy.sh/ss/7880007

i enjoy it (^_^*)
Topic Starter
ALEFY

Sida wrote:

the last difficulty its ok
https://osu.ppy.sh/ss/7880007

i enjoy it (^_^*)
Thank You for playing!!!
Aruel
ok I'm here. Sorry for late
checking hitsounds is seriously killing me lol

Metadataを見せてくれませんか?
チェックは簡単で正確にさせていただきます。時間もないしmapをたくさん変えることもmapperがしたいと考えていないのでw

[Easy]

00:01:840 - ここは double, 00:04:420 - ここは single なんですけど、何かの意図がありますか? ピアノ音の数も、歌の構造も見たとき、全部doubleで変えなければならと思います。
00:05:711 - 00:07:001 - このsectionの一貫性ためならそれはちょっと間違えています。歌の構造が違いますから、

00:32:485 (32485|2) - "C" hitsound missing

[Normal]

00:19:743 (19743|1) - は00:19:904 - kokode owarimasu.

01:27:969 - ここは double が正しいと思います。何かの意図がありますか?
01:27:646 - ここは single だと思いますけど、今まで bassに1、 snareに2だったけど、01:17:969 - 構造で見たとき同じ区間だから参照してください。

02:06:794 - 絶対に間違えてるsnapping です。
これが正しいsnappingですが、(192bpm)
BPMとsnapping変わる

[Hard]

00:19:743 (19743|1) - は00:19:904 - kokode owarimasu.

(sumimasen, nihongo no keoboard ga chotto okasiidesu w)
Topic Starter
ALEFY

Fresh Chicken wrote:

ok I'm here. Sorry for late
checking hitsounds is seriously killing me lol

Metadataを見せてくれませんか?
チェックは簡単で正確にさせていただきます。時間もないしmapをたくさん変えることもmapperがしたいと考えていないのでw
ソースを張っていませんでしたね、申し訳ありません、こちらです。
https://www.youtube.com/watch?v=Z6JRiscJkbY


[Easy]

00:01:840 - ここは double, 00:04:420 - ここは single なんですけど、何かの意図がありますか? ピアノ音の数も、歌の構造も見たとき、全部doubleで変えなければならと思います。
00:05:711 - 00:07:001 - このsectionの一貫性ためならそれはちょっと間違えています。歌の構造が違いますから、

00:32:485 (32485|2) - "C" hitsound missing
All Done

[Normal]

00:19:743 (19743|1) - は00:19:904 - kokode owarimasu.

01:27:969 - ここは double が正しいと思います。何かの意図がありますか?
01:27:646 - ここは single だと思いますけど、今まで bassに1、 snareに2だったけど、01:17:969 - 構造で見たとき同じ区間だから参照してください。

02:06:794 - 絶対に間違えてるsnapping です。
これが正しいsnappingですが、(192bpm)
BPMとsnapping変わる
All Done

[Hard]

00:19:743 (19743|1) - は00:19:904 - kokode owarimasu.
All Done

(sumimasen, nihongo no keoboard ga chotto okasiidesu w)
忙しい中ありがとうございます!
また、これからもお願いします!
Aruel
Dive to Blue (short Ver.) -> Dive to Blue
Not gonna work this (short Ver.) seem you've cut this song yourself. Short ver doesn't need even if you cutted song yourself

アイマリン (CV.内田彩) -> アイマリン(CV:内田 彩)
IMarine (CV.Uchida Aya) -> IMarine (CV:Uchida Aya)

As official YouTube .
Topic Starter
ALEFY

Fresh Chicken wrote:

Dive to Blue (short Ver.) -> Dive to Blue
Not gonna work this (short Ver.) seem you've cut this song yourself. Short ver doesn't need even if you cutted song yourself

アイマリン (CV.内田彩) -> アイマリン(CV:内田 彩)
IMarine (CV.Uchida Aya) -> IMarine (CV:Uchida Aya)

As official YouTube .
ご指摘ありがとうございます!
修正したので
また、時間があるときでいいですのでチェックお願いします!
忙しいのにありがとうございました。
Aruel
Looks fine. Bubbled~
Topic Starter
ALEFY

Fresh Chicken wrote:

Looks fine. Bubbled~
thank you very much!
Thanks to you I got a little more :)
Protastic101
there's a wrongly snapped LN in the map so I have to pop

nice keysounds
[General]
  1. F8 is unused so please remove it from the folder.
  2. Might increase the OD/HP of Easy to 6.5/6.5 since it's still simple 1/1 notes with some holds.
  3. Would increase the HP of Normal to 7 since it has a lot of 1/2 bursts with double caps.
  4. As for the HP of Hard, I'd nerf it down to 7.5 so that it's not the same as the Extra because the Hard is less dense and there aren't as many opportunities to recover HP
  5. soft-hitnormal6 is just empty silence and you can't use that in the map, so delete the sample from the folder.
[Extra]
00:01:840 (1840|1) - I'd move this to col 4 to avoid a stack at 00:01:517 (1517|1,1840|1) - when they're not the same pitch

00:06:356 (6356|2) - move to col 2 so that this isn't stacked with 00:07:485 (7485|2) - because the first note is lower in pitch

00:10:549 (10549|3,10630|2) - These two LNs are actually 1/6, not 1/4. I would arrange it like this instead then https://osu.ppy.sh/ss/8416367

00:15:791 (15791|1,15872|2,15953|3) - I would suggest control H here to avoid the 4 note trill on the left hand. If accepted, move 00:16:033 (16033|0) - to col 4

00:20:791 (20791|2,20953|3,21114|1) - I'm not really hearing any sounds here. Assuming you're just following the synth, the rhythm should look like this instead https://osu.ppy.sh/ss/8416692
00:31:114 (31114|2,31275|3,31437|1) - Similar to what I mentioned above, but instead of removing the notes, I would just make them short notes because there is a tom like sound there, but it's not the synth. Maybe like this? https://osu.ppy.sh/ss/8416703

00:46:437 - I'd add a note here in col 3 for the hihat type sound as heard in other places like 00:39:824 - . It's more of a full burst though as opposed to a single triplet, so it might be like so https://osu.ppy.sh/ss/8416716
00:49:017 - 00:49:179 - Same as the above.

00:51:920 - Might make this a double here since it's the same sound as at 00:51:840 (51840|2,51840|3) - . you could try this https://osu.ppy.sh/ss/8416728

Hitsounds
01:32:162 (92162|1) - missing F


[Hard]
00:10:549 (10549|1,10630|3) - Same thing I mentioned in the Extra diff, this is 1/6, not 1/4.

00:20:711 (20711|1) - I might make this a 1/2 LN so that there's a visual cue for the player to see that the burst is just a triplet and not a roll.

00:34:743 (34743|1) - End this LN at 00:35:066 - since the vocal cuts off right around there. Also, the jump at 00:35:066 (35066|3,35066|2) - can help the player with the timing of the release since they'll release at the same time they press down a new key as opposed to holding even after a tap.

00:40:711 (40711|3,40872|1,41033|3) - Might make these into 1/2 LNs for the synth too. On top of that, you can extend 00:41:356 (41356|3) - to be a 2/1 LN for the last synth in the measure, like so https://osu.ppy.sh/ss/8416757

00:50:711 (50711|3) - Since the sound here is like, super emphasized with the crash + open hat, I would make this into a 1/1 LN too just like 00:50:711 (50711|2) -

01:13:856 (73856|3,73937|2) - I would suggest control J here to avoid a three note stack in 01:13:533 (73533|3,73695|3,73856|3) - . If accepted, be sure to move the hitsound with it
01:32:969 (92969|1,93049|0) - Similarly, control J so that these notes are connected to the jump at 01:33:130 -

01:33:453 (93453|2) - I'd move this to 2 to avoid a 3 note stack in 01:33:130 (93130|2,93291|2,93453|2) - and also to connect this jump with 01:33:533 (93533|0) -

01:34:179 (94179|1,94259|2) - Control J here to avoid a turn at 01:33:937 (93937|2,94017|1,94098|0,94179|1,94259|2) - since the strain becomes concentrated in the left hand

Hitsounds
good


[Normal]
00:15:711 - I'd try to make these last two beats a bit different from the rest of the measure since there's a synth burst here. Might try to stack some LNs like this https://osu.ppy.sh/ss/8416795

02:01:195 (121195|1) - move to col 3, 02:01:840 (121840|2) - move to col 2 for pitch relevancy and to avoid stack 02:01:840 (121840|2,122324|2) - together when they're not the same pitch.

Hitsounds
00:46:195 (46195|2) - missing F


[Easy]
00:00:550 - I would make this a jump too since it's the very first note of the song and also a chord. You can just press tab and control + left click one of the storyboarded samples to move it into the playing field
00:03:130 - Same as the above. These are the only two places in the beginning where you mapped the chords with singles instead of doubles

00:40:711 - Might add a 1/2 LN here to represent the 1/4 triplet, like this https://osu.ppy.sh/ss/8416912

01:33:453 (93453|0) - I'm not exactly sure what this LN is for. If it's for the 1/4 measure long burst, it should end at 01:34:743 - . Same for if it's the reverse cymbal that builds up to the next measure. Basically, just extend it by one beat.

01:54:743 (114743|1) - Since this is getting to the very end of the song, I would reduce this LN to a short note and instead just use a 1/2 LN at 01:54:904 - to represent the triplet there.

01:55:388 - 01:57:969 - 01:59:259 - 02:00:549 - 02:01:840 - Would also move one of the storyboarded samples into the playing field to properly represent the chord here.

Hitsounds
01:08:937 (68937|1,70227|2) - add F

Call me back \o/
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