This is a BSS beatmap submission. Click here to view full beatmap information.
User avatar
Rhythm Incarnate
1,322 posts
Offline
Deppyforce wrote:
this is pretty good
and i dont say that to anyone often THX


g
02:25:699 - theres glissando try end spinner here sounds more fitting k
this seems like last goodbye farewell type song more than liberating so idk if u wanna change diff name here the reason why i name this diff like this cuz "2. ดอก Marigold หรือดอกดาวเรืองนั้น มีความหมายถึงความสิ้นหวังและความเศร้าโศกอันเนื่องมาจากการสูญเสียความรักไป". so i name it like this xd


sb
check ur lyrics in some certain places idk where u copied this from but i got it from this official vid
01:11:824 - it doesnt have 'be' in song
02:07:512 - this says 'i love you too always deeply'
02:16:512 - this doesnt have 'i will '


liberation
01:22:324 (1) - remove nc k
02:02:074 - why is there a random green line here lol idk boat did it xd


light ex
00:46:137 (4,1) - nazi blanket 1s end get too close sorry
00:54:012 (1,2) - edit this part a bit and try to avoid this overlap http://puu.sh/viYuU/058b5893f2.jpg i instead moving (3) away
01:41:637 (1,2) - can u make it easier by place it over slidertails location instead of the head cuz its weaker sound http://puu.sh/viYDH/ef7953bc78.jpg k
02:09:387 (1) - literally no sound k

gl


Deppyforce wrote:
dam i woulda wanted to gd extra for this
and i dont say dat often also IF YOU CAN MAKE SOMEKIND OF 5.1* THEN YOU GO!!!!!
Last edited by - Frontier - on , edited 1 time in total.
User avatar
Rhythm Incarnate
662 posts
Offline
No kudosu yet.
Deppyforce wrote:

เรือ in
Image
อ็อบเจ็ค ฟิกซ์
00:44:168 - could map 1/4 for dat flute thing I didn't follow the flute for the first
01:15:012 (1) - pls dont do this, fucing r u i n e d especially with this stack leniency http://puu.sh/viYWq/745991765a.jpg
01:24:668 - no piano here atleast change previous note to kickslider or smh to follow it properly มันขาดตอน ถถถถ ;-;

gl


Done: https://puu.sh/vkHEl/8b1e8e87f1.rar
User avatar
Rhythm Incarnate
4,494 posts
Offline
No kudosu yet.
Well, Since the creator was not sure about metadata, I'm here to help a bit!

I founded some links about metadata, so it's up to you to prefer used which one!

Metadata found from Deemo!
Code:
Artist: M2U
Title: Marigold

Information: We can see M2U as Composer and Marigold as Title, so yeah!

Image


Metadata found from M2U Official Twitter!
Code:
Artist: M2U ft.Guriri
Title: Marigold

Information: It's a tweet from M2U, we can used it :3

Image


Metadata found from SQUARE MUSIQ (스퀘어 뮤직) Official Youtube!
Code:
Artist: M2U
Title: Marigold ft. Guriri 

Information: We can see it from the video title, so yep! :3

Image


For Information, Guriri never used her Japanese or Korean name. So, We can add it to tags!
Image
https://twitter.com/Guriri0

Good Luck! :3
User avatar
Spinner Sage
155 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
hello from m4m queue
Lost
00:31:137 (4,1) - im really unsure if you should overlap almost the entire slider body
01:07:137 (4,1) - the overlap feels weird since you didnt overlap patterns on previous section

Insane
00:25:980 (2,3,4,5) - please move closer to slider tail (1) ;w;
02:16:512 (1,2,3,4) - no need to overlap imo since you didnt on 02:19:512 (1,2,3) -

Liberation
01:05:637 (6,1) - spacing too large imo. 2.60-2.90x should be enough
01:33:949 (2) - can ctrl+g if you want, also to keep consistent ds with 01:34:137 (3,4) -


that's all I can suggest.. the mapset is really good i dont have anything good to point out ;w;

good luck!
User avatar
Quality Assurance Team
299 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
Greetings

So I was casually browsing through the modding queues when I found this. Storyboard seems really nice, mapped cleanly too. Did you make the storyboard?


@BoatKrab, you've got conflicting custom sampleset settings on 00:01:512 - .

I can check back in two or three weeks to see how things are going, along with modding the rest, if you'd like.
User avatar
Rhythm Incarnate
662 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
หิว kds ค่ะ


Normal
  • 00:15:855 (1) - นี่หยุดตรงนี้เพราะขึ้นห้องใหม่ใช่มั้ย -- ลดไปให้หยุดที่ 00:17:168 - ซะ เพราะมันงงมาก งงจริงๆ -.- (เพิ่ม Break ด้วยนะ)
  • 00:24:012 (3) - NC ตรงนี้เพราะขึ้นจังหวะใหม่ ลบตรงนี้ละกัน 00:25:512 (1) - และไปใส่ตรงนี้แทน 00:27:012 (7) -
  • 00:32:262 (2) - จริงๆ ทำเป็น 1/2 Slider ก้ได้นะ ดูเข้าดีกว่าด้วยแหละ
  • 00:35:262 - Spinner ควรเริ่มตรงนี้นะ ไม่ใช่ 00:34:699 -
  • 00:40:512 (4) - NC ด้วยครับ จังหวะคนละแบบกันเลย 00:51:012 (4) - ด้วย
  • 01:00:012 (1,2) - ตัวทำลาย Flow ชั้นดีย์
  • 01:03:012 (1,2,3) - แนะนำว่าให้ทำใหม่ มองยังไงก้ผิดอ่ะ แบบนี้มะ
  • 01:31:512 (3,4) - กะต็อด 4 มาทางซ้ายหน่อย มันขัดๆ .-.
  • 01:33:012 (1) - ขยับตาม 4 แล้วก้เอาลงมาด้วยนะ ลงนิดนึง
  • 01:39:012 (1) - NC จ่ะ
  • 01:52:512 (1,2,3,4,5) - 01:55:512 (1,2,3,4) - เอาตรงๆ มองผ่านๆไม่คิดอะไร พอมาดูอีกทีคืออะไร ทำไมใช้ 1/2 เยอะแบบยาวเลย ทั้งๆที่ทั้งแมพคง 1/1 มาแต่เน้น DS ห่างๆ ถ้าคิดว่าตาม Vocal จริงๆ แล้ว 01:58:512 (1,2,3,4) - ล่ะ????
  • 02:16:512 (1,2,3,4,1,2,3,1) - ตรงนี้คิดว่าจะมีปัญหากับผู้เล่นใหม่ กับเราด้วยแหละจริงๆ เพราะก่อนหน้านี้ (ช่วง 02:04:512 - ถึง 02:15:762 -) ไม่ได้ใช้ 1/2 แต่ดันมา 1/2 เอาอีตอนท้ายกระทันหัน เป็นเราก้ตั้งตัวไม่ทันนะจริงๆ แนะว่ให้ทำ 1/2 ช่วงที่กล่าวมาข้างต้นด้วย จะดีมาก ตาม Vocal พอดีแหละ La la la la la land

ดิฟดีย์ แต่ว่าแปลกๆ 55555+


KittyAdventure's Advanced

Good job as always, Kitty <3


Hard
  • 00:17:168 - ไม่แน่ใจว่าควรเพิ่ม Break เข้าไปมั้ย
  • 00:21:012 (1) - NC ค่ะ เพราะมันมีแค่ Combo ตรงนี้ที่มันเกิน 4 ลองไปดูตรงอื่นที่ท่อนเดียวกันสิ อิอิ
  • 00:40:512 (6) - NCCCCCCC เอาเหตุผลด้วยมั้ยยย ;-; 00:46:512 (5) - นี่ด้วยค่าาาาาาาาาาาาาาาาาาาา
  • 00:57:012 (1,2) - ห่างกับ 00:58:512 (3) - แบบเห็นได้ชัดเลย ไม่มีจังหวะให้เน้นด้วยนะ ;-;
  • 01:03:012 (1) - จงหาความแตกต่างกับ 01:08:262 (7) - แน่นอนว่าจังหวะเดียวกัน แต่ถ้าให้เดา คงเอา NC ที่เส้นใหญ่เป็นหลัก เอาให้ดีนะ ลบ NC 01:03:012 (1) - เพิ่มใหม่ตรง 01:03:762 (2) - จะดีกว่า อิอิ
  • 01:16:512 (1) - NC นี่อีก
  • 01:21:949 (5) - ลด Reverse มา 1 จุด มันสามารถทำให้ Player งงได้ เราเช่นกัน
  • 01:29:637 (1,1) - ไม่น่าห่างนะ เข้าใจว่าจังหวะหนักแต่ว่า 01:29:262 (3,1) - มันก้ห่างพอๆกันอ่ะ เล่น HD คือ Miss แน่ๆ = ="
  • 01:19:512 (5) - อันนี้ไม่แน่ใจว่าจะ NC ดีมั้ย แต่อยากให้ NC เพราะจังหวะพาไปมากกว่า imo
  • 01:33:199 (2,3,4,5,6,7,8) - แบบนี้ดีกว่ามั้ย จะได้ให้จังหวะรัวไปเน้นตรง 01:34:324 (7,8,1) - ไม่งงด้วย
  • 01:40:512 (5) - NC
  • 01:58:512 (1) - ทำไมทำแบบนี้ ทำ 1/1 แล้วใส่ Circle ตรงนี้ 01:59:449 - แทนเหอะ -*-
อยากให้ฝึก NC เยอะๆ ไม่ต้องกลัวว่าจะถี่ไป เอาให้มันเข้าจังหวะก่อน เรื่องอื่นไว้ค่อยปรับทีหลัง


Lost's Light Insane
  • 00:09:668 (2) - จังหวะช้าอยู่เลยนะพี่ มา 1/4 เลยหรอ .-.
  • 00:36:012 (4) - ถ้าจะลากให้ตัวนี้จังหวะยาว คิดว่าแบบนี้น่าจะเข้ากันมากกว่า
  • 00:56:074 (5,1) - คิดว่า NC ตรง 00:56:262 (1) - ผิดอ่ะ เพราะพี่ตามเสียง Vocal แล้วมันยังอยู่คำเดียวกันอยู่เลย *remains*
  • 01:21:387 (1) - ทำไม NC ตรงนี้อ่ะกรรม
  • 01:22:324 (7) - NC ตรงนี้ เพราะจังหวะกลองมันหนักมาก
ปรมาจารย์เช่นเคย ม็อดไม่ออก ;w;


Insane
  • 00:25:512 (1,2) - โดดบรรลัยวายวอด ห่างกันไปมั้ย ถถถถ
  • 01:06:762 (3,4) - คือตรงนี้ไม่มีที่วาง 4 ใช่มั้ย ถถถถ เอามาวางไว้ซัก x:28 y:80 ก้ได้ โดดกับ 01:07:512 (5) - ใส่ NC ตรง 5 ด้วยก้ได้ :v
  • 01:16:512 (5) - เพิ่ม NC ตรงนี้ แล้วไปลบตรง 01:17:262 (7) -
ใช้ได้เลย สวยดีๆ จำได้ว่าเคยม็อดมากกว่านี้ อี Chrome เลว


Light Extra
  • อยากให้เปลี่ยนเป็น Extra ไปเลยเพราะว่าดิฟ Extra จริงๆเป็น Liberation ไปแล้ว GG
  • 00:05:262 (2) - ทำเป็น Slider เถอะ DS 00:04:512 (1,2) - เท่ากันกับ 1/1 Circle เลยนะ --
  • 00:37:512 - ตั้งแต่ท่อนนี้จะใช้ DS 2.5x โดยประมาณ และท่อนนี้ก้เช่นกัน 00:40:512 - แต่ว่ามันคนละจังหวะเลย คือมันผิดมาก เห็นได้ชัดแจ๋ว
  • 01:19:324 (2) - ตรงนี้มันควรจะมี Triple เหมือนกับ 01:18:762 (2,3,4) - 01:18:199 (2,3,4) - เพราะมันอยู่ในท่อนเดียวกัน หันไปทางเดียวกันอีก แนะนำ
  • 01:20:262 (1) - 01:20:449 (4) - ลบ NC ออก
  • 01:22:324 (6) - NC ตรงนี้เพราะเน้นจังหวะกลอง ที่จริงอยากให้ทำเป็นรูปร่างใหม่ที่ไม่ได้ก็อปมาจาก 01:22:137 (5) - เพราะมันจังหวะหนักด้วย
  • 01:22:887 (1) - นี่ก้ควรเป็น 1/4 Slider
  • 01:23:637 (1) - NC ออก
  • 01:30:762 (3) - NC ใหม่ตรงนี้
  • 01:42:012 (3) - ย้าย 3 มาไว้ตรง x:498 Y:201 ให้มันเป็นสามเหลี่ยมแบบดีๆ
  • 01:52:512 - ท่อนนี้ Player ถูกเซ็ตเป็นที่เรียบร้อยแล้วว่าต้องเล่น 1/2 นะ จนกระทั่ง 02:01:980 (2) - มาจากไหนนนนนน 02:03:480 (2) - นี่อีก DS ชิดไม่ได้ช่วยเลยนะ -.-
ถือว่าสวยดีนะ ชอบๆ 555


Library
  • 00:19:512 (1,2) - เอาอีกและ :v
  • 00:25:137 (7) - NC ตรงนี้ 00:25:512 (1) - ลบ NC ออก 00:26:637 (1) - ลบ NC ออกอีกรอบ :v
  • 00:46:512 (1,2,3,4,5,6) - DS เน่าหมดเลย -.-
  • 01:19:512 (1,2,3,4) - พอทำให้มันเรียงแล้วแปลกๆ ลอง
  • 01:22:324 (6) - NC ด้วย ถ้าทำเป็น Slider หักจะดีมากกกกก
  • 01:22:887 (1) - ควรเป็น 1/4 Slider
  • 01:28:887 (1,1) - ทำไม NC ทั้งๆที่รัวก่อนหน้านี้ไม่เห็น NC แบบเดียวกันเป๊ะ 00:31:137 (3,3) - 01:16:512 (1,2,3,4) -
  • 01:33:387 (3,4,5,6) - เราว่ารัวตรงนี้ผิดอ่ะ คือมันมีจังหวะที่เป็นเสีบง ติ๊งๆๆๆๆ อยู่ แล้วมารัวเป็น Circle แทนมันเลยแปลกๆ ใส่ 1/4 แทนไป แล้วทำให้เป็นรูปร่างเดียวกัน ประมาณว่าแบบนี้ แล้ว 01:33:762 (1,2,3) - มันก้ตามเสียงติ้งๆด้วยไง
  • 02:01:512 (1,2,3,4,5,6) - เกลียดจำพวกรัวแบบนี้ รัวแบบห่างแล้ว Stack 5555
  • 02:03:012 (1) - NC ออก
ดิฟนี้ชอบสุดละ เล่นมันดี แต่ก้แปลกๆไปบางช่วง ขัดซะหมดเลย



ในที่สุดก้ม็อดเสร็จ ;w;
edit.1 จริงๆม็อดต่อละ แต่อี Chrome เลว แม่งดับ หายเลย
Last edited by BoatKrab on , edited 6 times in total.
User avatar
Star Shooter
252 posts
Offline
No kudosu yet.
Naxess wrote:


Lost's Light Insane


BoatKrab wrote:
หิว kds ค่ะ


Lost's Light Insane
  • 00:09:668 (2) - จังหวะช้าอยู่เลยนะพี่ มา 1/4 เลยหรอ .-. ตามเสียงไวโอลินนะ
  • 00:36:012 (4) - ถ้าจะลากให้ตัวนี้จังหวะยาว คิดว่าแบบนี้น่าจะเข้ากันมากกว่า fixed
  • 00:56:074 (5,1) - คิดว่า NC ตรง 00:56:262 (1) - ผิดอ่ะ เพราะพี่ตามเสียง Vocal แล้วมันยังอยู่คำเดียวกันอยู่เลย *remains* fixed
  • 01:21:387 (1) - ทำไม NC ตรงนี้อ่ะกรรม ม็อดบนบอกไปแล้วจ้า
  • 01:22:324 (7) - NC ตรงนี้ เพราะจังหวะกลองมันหนักมาก fixed
ปรมาจารย์เช่นเคย ม็อดไม่ออก ;w; เง้อ ดีแล้วม็อดยาวขก. แก้ 5555


Thanks Naxess, BoatKrab :)

warp http://puu.sh/vld2k/620fb15e57.rar
User avatar
Beatmap Nominator
722 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
Yo

Storyboard
- 00:43:283 - The lyrics disappear too quickly hear, since the text is gone before the vocals sing "as I".
- 00:47:730 - Similar thing, I think this seems to be reoccuring throughout the SB.
- 01:43:512 - I'd maybe put something interesting here rather than just black since there's a break in most diffs here, there'll be more people who could pay attention to the SB.
- 02:07:699 - I think the lyrics go "love you too always deeply".

Normal
- 00:18:012 - Maybe lower the volume for the spinner end? Alternatively end it at 00:17:074 to match the piano.
- 00:30:012 (1,2,1) - Maybe make these equal spacing so distance-time equality is easier to read?
- 00:49:512 (3) - I would rotate this slightly so that the visual flow through 2-3 looks a little neater.

KittyAdventure's Advanced
- 01:21:762 (3) - I would consider making this a reverse slider to reflect the fast piano notes here.
- 01:54:012 (1) - Such a sharp slider feels out of place to me, especially next to 01:54:762 (3).
- 01:58:512 (1) - This seems kind of random too.

Hard
- 00:43:512 (1) - This long slider misses quite a few piano notes that you could potentially map to, and I feel mapping 00:44:449 to an active beat would emphasise the vocals better like you did at 00:38:449.
- 01:34:137 (6,7,8) - This may be a little too difficult for a Hard diff to both read and understand how to play. A 5-note stream may work since you used one earlier, or just stick with repeat sliders.
- 01:58:512 (1) - Similar issue as the first slider.

Lost's Light Insane
- 00:25:512 (1) - I'd suggest shortening this to the red tick and then placing a circle on the blue so that the stream is a little easier to follow, since it's easier to recognise when to release the slider this way.
- 01:11:637 (4) - I would Ctrl+J this so that the offset in the angle makes it easier to recognise this is two sliders.

Insane
- 00:59:262 (1,1) - I would suggest making these patterns like in my image so that only one movement is required to start following the faster slider making it more comfortable to follow. This applies to other parts in this diff and the higher diffs I guess.
img
Image


BoatKrab's Insane
- 00:57:012 (1,2,3,1) - I would arrange these similar to how you did at 00:46:512 (1,2,3,4) so it's a little easier to read the timing (I would make 1 a circle in this case).
- 01:03:762 (2) - I would end this slider at 01:04:137 so that it matches the timing of the vocals.
- 02:21:574 (2,1) - I don't think increasing the spacing is necessary for this since this final vocal note is a lot softer.

Light Extra
- 01:25:512 (1,2,3,4,5) - I feel like the spacing between the triple and the other circles should be increased to reflect the intensity of the song better, and since you used larger spacing for the kick sliders in this section, this one triple feels underwhelming.
- 02:01:980 (2) - I would suggest something like in my image so that at least one of the stronger beats are clicked.
img
Image

- 02:03:480 (2) - Could do the same thing here I guess.

Liberation
- 00:55:137 (4,1) - This flow seems pretty uncomfortable for me, which could be improved. I'd say something like this would be better:
img
Image

- 00:57:012 (1) - I would snap this to either the red or white tick so that it's easier to recognise when to release the slider.
- 01:21:012 (1,1) - This feels kind of uncomfortable and difficult to follow too. I would rotate 01:21:199 (1,2,3) by 180 degrees personally.
- 01:25:699 (1,2,1) - Perfect stacking these probably isn't a good idea, since I couldn't tell this was a 1/8 triple when I was playtesting. I would just offset stack these like a normal triple.
User avatar
Combo Commander
339 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
Hello ,
NM from my q


Normal
00:33:012 (1) - might be make non curved for visual identity with previous slider, will be feels a bit better as it have less intense in song, also might to put it a bit down, for making start spinner closer to center, it's more comfortable imo
01:00:012 (1) - ctrl-j with idea 01:00:012 (1,3) - blanket , seems cool https://puu.sh/vloht.jpg
01:35:262 (4) - move it to ~ x83 y132 , alose if rotate it ~25 degrees i"ll get https://puu.sh/vloG0.jpg imo more neat variation
01:52:512 (1,2,3) - kind a overmapped for calm part, rhythm suggestion: https://puu.sh/vloPi.jpg or http://puu.sh/vlphQ.jpg <- also make sense to move red dot for end of "you" for emphreise it better


Advanced
00:15:012 (5,6) - unexpected rhythm, have no idea why You broke rhythm destiny Suggestion: http://puu.sh/vlq8d.jpg
00:25:512 (1,2,3) - that undermapped stream feels weird, catch 1 beat inside line of identical beats is not best idea Maybe: https://puu.sh/vlqS5.jpg
00:28:699 - Beat kinda weak and it made me confused when i was forced to click it, especially with unclickable strong one 00:28:887 -
suggestion: https://puu.sh/vlqJF.jpg
00:33:574 (2,3,4) - Your ability swaps from strong beats to weak makes me sad :? Suggestion to strong beats: https://puu.sh/vlreh.jpg
01:33:762 (3) - from 01:33:762 - reverse slider fits for repetitive sounds well
01:35:262 (4,5) - ctrl-g by rhythm for 01:34:887 - 01:35:262 - same impact from equal big beats
01:41:637 (1) - 01:42:762 - based exactly on similar sounds ... make sense to do 1/2 reverse 01:42:762 - as well
02:18:387 (2,3,4) - cmon, it's advanced, make less intance for 2 last beat, like 3 1/2 sliders, its calm part so a bit undermap fits well.
02:19:887 (2,3,4,5,6,1) - fogot about last suggestion, this one is really dumb.... You know your hardest moment in map in lastest calmest section... cmon...


Hard
00:30:012 - make sense to add one more green line with like ~0.85 SV. There is music becomes calmer with zero emphasis about it on map, and
changes 00:33:012 - feels too sharp, after previous section.
01:01:512 (5,6) - maybe use more softer angle , now it stands out from other 1/2 jumps in this part.
01:14:824 (5) - hmm, why did You spaced it? Vocal? imo it's too much for vocal here, i suggest to nerf this jump 01:14:262 (4,5) -
01:20:262 (7,8,9,1) - i suggest don't use 1/4 and 1/2 stack nearly, it's hard to catch with this AR. Simply unstack 1/2 would work well
rest good


light Insane
The best light insane, which I played per 1.5 years


Insane
00:20:168 - Make sense to map this sound as it really noticeable, i suggest triple http://puu.sh/vlsz3.jpg and it fits well with your
destiny 00:21:762 (3,4) - 00:22:887 (6,7,1) - Actually 00:20:168 - sounds like 00:26:074 (3,4,5) -
01:04:512 (4,5) - stack it on 4th tail like You did earlier for consistency
01:34:137 - hmm it's too weak to be clicable, it feels much better as continue 4th https://puu.sh/vlt9B.jpg , yeah ruin same time sliders but still better for playability imo...



too tired today, stop here...
Yeah... it's good mapset. Really, i want to see it ranked.
Well done.
GL.
User avatar
Rhythm Incarnate
1,322 posts
Offline
Looks like there is a lot of mods here when i sleep :o
User avatar
Rhythm Incarnate
1,322 posts
Offline
no comment = fixed because there are lots of mods here xd

SolarFox wrote:
hello from m4m queue
Insane
00:25:980 (2,3,4,5) - please move closer to slider tail (1) ;w;
02:16:512 (1,2,3,4) - no need to overlap imo since you didnt on 02:19:512 (1,2,3) - keep ds ;w; (but may change later)

Liberation
01:05:637 (6,1) - spacing too large imo. 2.60-2.90x should be enough
01:33:949 (2) - can ctrl+g if you want, also to keep consistent ds with 01:34:137 (3,4) - b..but this is already keep ds


that's all I can suggest.. the mapset is really good i dont have anything good to point out ;w; YAY

good luck!


Naxess wrote:
Greetings

So I was casually browsing through the modding queues when I found this. Storyboard seems really nice, mapped cleanly too. Did you make the storyboard? Yes, I am.


@BoatKrab, you've got conflicting custom sampleset settings on 00:01:512 - .

I can check back in two or three weeks to see how things are going, along with modding the rest, if you'd like. Thanks :3


Reply the others soon!
User avatar
Rhythm Incarnate
662 posts
Offline
No kudosu yet.
-Mo- wrote:
Yo
BoatKrab's Insane
- 00:57:012 (1,2,3,1) - I would arrange these similar to how you did at 00:46:512 (1,2,3,4) so it's a little easier to read the timing (I would make 1 a circle in this case). It's not the same rhythm. If it is, I'll alway follow the vocals . -.
- 01:03:762 (2) - I would end this slider at 01:04:137 so that it matches the timing of the vocals. Like I said ;w;
- 02:21:574 (2,1) - I don't think increasing the spacing is necessary for this since this final vocal note is a lot softer.


Thanks :D

Update: https://puu.sh/vlFbI/50b025f4b0.rar
User avatar
Rhythm Incarnate
1,322 posts
Offline
no comment = fixed :S

BoatKrab wrote:
หิว kds ค่ะ


Normal
  • 00:15:855 (1) - นี่หยุดตรงนี้เพราะขึ้นห้องใหม่ใช่มั้ย -- ลดไปให้หยุดที่ 00:17:168 - ซะ เพราะมันงงมาก งงจริงๆ -.- (เพิ่ม Break ด้วยนะ)
  • 00:24:012 (3) - NC ตรงนี้เพราะขึ้นจังหวะใหม่ ลบตรงนี้ละกัน 00:25:512 (1) - และไปใส่ตรงนี้แทน 00:27:012 (7) -
  • 00:32:262 (2) - จริงๆ ทำเป็น 1/2 Slider ก้ได้นะ ดูเข้าดีกว่าด้วยแหละ ทำ 1/1 แทนเพราะถ้าทำ 1/2 เดี๋ยวโดนว่าแบบอยู่ดีๆก็ยากอีก
  • 00:35:262 - Spinner ควรเริ่มตรงนี้นะ ไม่ใช่ 00:34:699 -
  • 00:40:512 (4) - NC ด้วยครับ จังหวะคนละแบบกันเลย 00:51:012 (4) - ด้วย
  • 01:00:012 (1,2) - ตัวทำลาย Flow ชั้นดีย์
  • 01:03:012 (1,2,3) - แนะนำว่าให้ทำใหม่ มองยังไงก้ผิดอ่ะ แบบนี้มะ
  • 01:31:512 (3,4) - กะต็อด 4 มาทางซ้ายหน่อย มันขัดๆ .-.
  • 01:33:012 (1) - ขยับตาม 4 แล้วก้เอาลงมาด้วยนะ ลงนิดนึง
  • 01:39:012 (1) - NC จ่ะ
  • 01:52:512 (1,2,3,4,5) - 01:55:512 (1,2,3,4) - เอาตรงๆ มองผ่านๆไม่คิดอะไร พอมาดูอีกทีคืออะไร ทำไมใช้ 1/2 เยอะแบบยาวเลย ทั้งๆที่ทั้งแมพคง 1/1 มาแต่เน้น DS ห่างๆ ถ้าคิดว่าตาม Vocal จริงๆ แล้ว 01:58:512 (1,2,3,4) - ล่ะ???? หนูไม่รู้หนูแก้ไปแล้ว
  • 02:16:512 (1,2,3,4,1,2,3,1) - ตรงนี้คิดว่าจะมีปัญหากับผู้เล่นใหม่ กับเราด้วยแหละจริงๆ เพราะก่อนหน้านี้ (ช่วง 02:04:512 - ถึง 02:15:762 -) ไม่ได้ใช้ 1/2 แต่ดันมา 1/2 เอาอีตอนท้ายกระทันหัน เป็นเราก้ตั้งตัวไม่ทันนะจริงๆ แนะว่ให้ทำ 1/2 ช่วงที่กล่าวมาข้างต้นด้วย จะดีมาก ตาม Vocal พอดีแหละ La la la la la landอื้ม la la land ชั่งคิดได้ .-.

ดิฟดีย์ แต่ว่าแปลกๆ 55555+ เราไม่ค่อยทำดิฟง่ายๆไง :V


Hard
  • 00:17:168 - ไม่แน่ใจว่าควรเพิ่ม Break เข้าไปมั้ย
  • 00:21:012 (1) - NC ค่ะ เพราะมันมีแค่ Combo ตรงนี้ที่มันเกิน 4 ลองไปดูตรงอื่นที่ท่อนเดียวกันสิ อิอิ รีแมพตรงนี้ใหม่แม่ง 555555
  • 00:40:512 (6) - NCCCCCCC เอาเหตุผลด้วยมั้ยยย ;-; 00:46:512 (5) - นี่ด้วยค่าาาาาาาาาาาาาาาาาาาา
  • 00:57:012 (1,2) - ห่างกับ 00:58:512 (3) - แบบเห็นได้ชัดเลย ไม่มีจังหวะให้เน้นด้วยนะ ;-; ขอโทษได้มั้ยหล่า
  • 01:03:012 (1) - จงหาความแตกต่างกับ 01:08:262 (7) - แน่นอนว่าจังหวะเดียวกัน แต่ถ้าให้เดา คงเอา NC ที่เส้นใหญ่เป็นหลัก เอาให้ดีนะ ลบ NC 01:03:012 (1) - เพิ่มใหม่ตรง 01:03:762 (2) - จะดีกว่า อิอิ แกมองไงวะว่าจังหวะะเดียวกัน .-. อันแรกมันขึ้นเนื้อใหม่ อันสองมันจบเนื้อ
  • 01:16:512 (1) - NC นี่อีก เหมือนจำได้ว่า nc แล้วหนิ ;-;
  • 01:21:949 (5) - ลด Reverse มา 1 จุด มันสามารถทำให้ Player งงได้ เราเช่นกัน
  • 01:29:637 (1,1) - ไม่น่าห่างนะ เข้าใจว่าจังหวะหนักแต่ว่า 01:29:262 (3,1) - มันก้ห่างพอๆกันอ่ะ เล่น HD คือ Miss แน่ๆ = =" อันนี้คือไม่รู้สิะีแก้เลยค่ะซิส ทำไงดีคะซิส
  • 01:19:512 (5) - อันนี้ไม่แน่ใจว่าจะ NC ดีมั้ย แต่อยากให้ NC เพราะจังหวะพาไปมากกว่า imo ไม่ต้อง nc หรอก :v
  • 01:33:199 (2,3,4,5,6,7,8) - แบบนี้ดีกว่ามั้ย จะได้ให้จังหวะรัวไปเน้นตรง 01:34:324 (7,8,1) - ไม่งงด้วย
  • 01:40:512 (5) - NC
  • 01:58:512 (1) - ทำไมทำแบบนี้ ทำ 1/1 แล้วใส่ Circle ตรงนี้ 01:59:449 - แทนเหอะ -*- ทำแบบดิฟนายดีก่า
อยากให้ฝึก NC เยอะๆ ไม่ต้องกลัวว่าจะถี่ไป เอาให้มันเข้าจังหวะก่อน เรื่องอื่นไว้ค่อยปรับทีหลัง


Insane
  • 00:25:512 (1,2) - โดดบรรลัยวายวอด ห่างกันไปมั้ย ถถถถ
  • 01:06:762 (3,4) - คือตรงนี้ไม่มีที่วาง 4 ใช่มั้ย นั่นแหล่ะ :v ถถถถ เอามาวางไว้ซัก x:28 y:80 ก้ได้ โดดกับ 01:07:512 (5) - ใส่ NC ตรง 5 ด้วยก้ได้ :v
  • 01:16:512 (5) - เพิ่ม NC ตรงนี้ แล้วไปลบตรง 01:17:262 (7) - ไม่เอา nc ออกตรง 01:17:262 นะเพราะ SV มันเพิ่ม มันเป็นโดดด้วย แถมเสียงมันก็เน้นเลยไม่เอา nc ออกจบป้ะ
ใช้ได้เลย สวยดีๆ จำได้ว่าเคยม็อดมากกว่านี้ อี Chrome เลว ดีละกำ ขก.ตอบ


Light Extra
  • อยากให้เปลี่ยนเป็น Extra ไปเลยเพราะว่าดิฟ Extra จริงๆเป็น Liberation ไปแล้ว GG มันง่ายกว่า extra งายย ถึงแม้จะไม่ต่างมากก็เหอะ
  • 00:05:262 (2) - ทำเป็น Slider เถอะ DS 00:04:512 (1,2) - เท่ากันกับ 1/1 Circle เลยนะ -- งง เดี๋ยวถาม
  • 00:37:512 - ตั้งแต่ท่อนนี้จะใช้ DS 2.5x โดยประมาณ และท่อนนี้ก้เช่นกัน 00:40:512 - แต่ว่ามันคนละจังหวะเลย คือมันผิดมาก เห็นได้ชัดแจ๋ว ก็มันร้องไม่มากอ่ะ 'w'
  • 01:19:324 (2) - ตรงนี้มันควรจะมี Triple เหมือนกับ 01:18:762 (2,3,4) - 01:18:199 (2,3,4) - เพราะมันอยู่ในท่อนเดียวกัน หันไปทางเดียวกันอีก แนะนำ ไม่โอเคอ่ะบ/color]
  • 01:20:262 (1) - 01:20:449 (4) - ลบ NC ออก [color=red]ไม่ลบตรง 01:20:449 (4) เพราะมีเสียงใหญ่
  • 01:22:324 (6) - NC ตรงนี้เพราะเน้นจังหวะกลอง ที่จริงอยากให้ทำเป็นรูปร่างใหม่ที่ไม่ได้ก็อปมาจาก 01:22:137 (5) - เพราะมันจังหวะหนักด้วย
  • 01:22:887 (1) - นี่ก้ควรเป็น 1/4 Slider
  • 01:23:637 (1) - NC ออก
  • 01:30:762 (3) - NC ใหม่ตรงนี้ nc 01:31:512 (5) แทน
  • 01:42:012 (3) - ย้าย 3 มาไว้ตรง x:498 Y:201 ให้มันเป็นสามเหลี่ยมแบบดีๆ
  • 01:52:512 - ท่อนนี้ Player ถูกเซ็ตเป็นที่เรียบร้อยแล้วว่าต้องเล่น 1/2 นะ จนกระทั่ง 02:01:980 (2) - มาจากไหนนนนนน 02:03:480 (2) - นี่อีก DS ชิดไม่ได้ช่วยเลยนะ -.- ก็มันมีรัวอ่ะ ให้เอาออกไรงี้ก็ไม่โอเคป้ะ
ถือว่าสวยดีนะ ชอบๆ 555


LibraryLiberation
  • 00:19:512 (1,2) - เอาอีกและ :v มันเป็น ex อ่ะค่ะ
  • 00:25:137 (7) - NC ตรงนี้ 00:25:512 (1) - ลบ NC ออก 00:26:637 (1) - ลบ NC ออกอีกรอบ :v สองอันแรกอ่ะไม่โอเคจริงๆ
  • 00:46:512 (1,2,3,4,5,6) - DS เน่าหมดเลย -.-
  • 01:19:512 (1,2,3,4) - พอทำให้มันเรียงแล้วแปลกๆ ลอง
  • 01:22:324 (6) - NC ด้วย ถ้าทำเป็น Slider หักจะดีมากกกกก slider หักคือ?
  • 01:22:887 (1) - ควรเป็น 1/4 Slider no thanks
  • 01:28:887 (1,1) - ทำไม NC ทั้งๆที่รัวก่อนหน้านี้ไม่เห็น NC แบบเดียวกันเป๊ะ 00:31:137 (3,3) - 01:16:512 (1,2,3,4) -
  • 01:33:387 (3,4,5,6) - เราว่ารัวตรงนี้ผิดอ่ะ คือมันมีจังหวะที่เป็นเสีบง ติ๊งๆๆๆๆ อยู่ แล้วมารัวเป็น Circle แทนมันเลยแปลกๆ ใส่ 1/4 แทนไป แล้วทำให้เป็นรูปร่างเดียวกัน ประมาณว่าแบบนี้ แล้ว 01:33:762 (1,2,3) - มันก้ตามเสียงติ้งๆด้วยไง ไม่
  • 02:01:512 (1,2,3,4,5,6) - เกลียดจำพวกรัวแบบนี้ รัวแบบห่างแล้ว Stack 5555 งั้นก็ไม่ต้องทำ 555
  • 02:03:012 (1) - NC ออก ไม่
ดิฟนี้ชอบสุดละ เล่นมันดี แต่ก้แปลกๆไปบางช่วง ขัดซะหมดเลย



ในที่สุดก้ม็อดเสร็จ ;w; เย้


fuck. too many mods
try to finish it soon.


-Mo- wrote:
Yo

Storyboard
- 00:43:283 - The lyrics disappear too quickly hear, since the text is gone before the vocals sing "as I".
- 00:47:730 - Similar thing, I think this seems to be reoccuring throughout the SB.
- 01:43:512 - I'd maybe put something interesting here rather than just black since there's a break in most diffs here, there'll be more people who could pay attention to the SB. Will think about it
- 02:07:699 - I think the lyrics go "love you too always deeply".

Normal
- 00:18:012 - Maybe lower the volume for the spinner end? Alternatively end it at 00:17:074 to match the piano. already fixed from previous mod
- 00:30:012 (1,2,1) - Maybe make these equal spacing so distance-time equality is easier to read?
- 00:49:512 (3) - I would rotate this slightly so that the visual flow through 2-3 looks a little neater.

Hard
- 00:43:512 (1) - This long slider misses quite a few piano notes that you could potentially map to, and I feel mapping 00:44:449 to an active beat would emphasise the vocals better like you did at 00:38:449. Fixed from previous mod
- 01:34:137 (6,7,8) - This may be a little too difficult for a Hard diff to both read and understand how to play. A 5-note stream may work since you used one earlier, or just stick with repeat sliders. Fixed from previous mod
- 01:58:512 (1) - Similar issue as the first slider. Fixed from previous mod

Insane
- 00:59:262 (1,1) - I would suggest making these patterns like in my image so that only one movement is required to start following the faster slider making it more comfortable to follow. This applies to other parts in this diff and the higher diffs I guess. It would lack the DS. however, i instead ctrl+g at slow (1).
img
Image


Light Extra
- 01:25:512 (1,2,3,4,5) - I feel like the spacing between the triple and the other circles should be increased to reflect the intensity of the song better, and since you used larger spacing for the kick sliders in this section, this one triple feels underwhelming.
- 02:01:980 (2) - I would suggest something like in my image so that at least one of the stronger beats are clicked.
img
Image

- 02:03:480 (2) - Could do the same thing here I guess. Fixed from previous mod

Liberation
- 00:55:137 (4,1) - This flow seems pretty uncomfortable for me, which could be improved. I'd say something like this would be better:
img
Image

- 00:57:012 (1) - I would snap this to either the red or white tick so that it's easier to recognise when to release the slider.
- 01:21:012 (1,1) - This feels kind of uncomfortable and difficult to follow too. I would rotate 01:21:199 (1,2,3) by 180 degrees personally.
- 01:25:699 (1,2,1) - Perfect stacking these probably isn't a good idea, since I couldn't tell this was a 1/8 triple when I was playtesting. I would just offset stack these like a normal triple. so i would make a little triangle here xD


Mitkoff wrote:
Hello ,
NM from my q


Normal
00:33:012 (1) - might be make non curved for visual identity with previous slider, will be feels a bit better as it have less intense in song, also might to put it a bit down, for making start spinner closer to center, it's more comfortable imo
01:00:012 (1) - ctrl-j with idea 01:00:012 (1,3) - blanket , seems cool https://puu.sh/vloht.jpg Fixed from previous mod
01:35:262 (4) - move it to ~ x83 y132 , alose if rotate it ~25 degrees i"ll get https://puu.sh/vloG0.jpg imo more neat variation instead rotate 15 degrees for ds
01:52:512 (1,2,3) - kind a overmapped for calm part, rhythm suggestion: https://puu.sh/vloPi.jpg or http://puu.sh/vlphQ.jpg <- also make sense to move red dot for end of "you" for emphreise it better Fixed from previous mod


Hard
00:30:012 - make sense to add one more green line with like ~0.85 SV. There is music becomes calmer with zero emphasis about it on map, and
changes 00:33:012 - feels too sharp, after previous section. nah, i think it's okay
01:01:512 (5,6) - maybe use more softer angle , now it stands out from other 1/2 jumps in this part. isn't it okay?
01:14:824 (5) - hmm, why did You spaced it? Vocal? imo it's too much for vocal here, i suggest to nerf this jump 01:14:262 (4,5) - It's a strong beat here
01:20:262 (7,8,9,1) - i suggest don't use 1/4 and 1/2 stack nearly, it's hard to catch with this AR. Simply unstack 1/2 would work well Fixed from previous mod
rest good


Insane
00:20:168 - Make sense to map this sound as it really noticeable, i suggest triple http://puu.sh/vlsz3.jpg and it fits well with your
destiny 00:21:762 (3,4) - 00:22:887 (6,7,1) - Actually 00:20:168 - sounds like 00:26:074 (3,4,5) -
01:04:512 (4,5) - stack it on 4th tail like You did earlier for consistency Fixed from previous mod
01:34:137 - hmm it's too weak to be clicable, it feels much better as continue 4th https://puu.sh/vlt9B.jpg , yeah ruin same time sliders but still better for playability imo... not good for me ;w;



too tired today, stop here...
Yeah... it's good mapset. Really, i want to see it ranked.
Well done.
GL.


YAYYYAYAYAYA
User avatar
Star Shooter
252 posts
Offline
No kudosu yet.
-Mo- wrote:
Yo Yo :)
Lost's Light Insane
- 00:25:512 (1) - I'd suggest shortening this to the red tick and then placing a circle on the blue so that the stream is a little easier to follow, since it's easier to recognise when to release the slider this way. fixed
- 01:11:637 (4) - I would Ctrl+J this so that the offset in the angle makes it easier to recognise this is two sliders. fixed


SolarFox wrote:
hello from m4m queue Sorry ;w; i didn't see your mod
Lost
00:31:137 (4,1) - im really unsure if you should overlap almost the entire slider body fixed
01:07:137 (4,1) - the overlap feels weird since you didnt overlap patterns on previous section nope


that's all I can suggest.. the mapset is really good i dont have anything good to point out ;w;

good luck!



Thanks Mo-Chan, SolarFox><

Warp : http://puu.sh/vm8qv/48a0f75fac.rar
User avatar
Beat Clicker
75 posts
Offline
Denied kudosu.
Normal

00:38:637 (2) - remove
00:41:637 (2) - ^
00:44:637 (2) - ^

KittyAdventure's Advanced

02:20:449 (4,6) - remove bcs this can be hard for new players

Hard

nothing sorry.

Lost's Light Insane

00:30:574 (2) - remove

Insane

00:54:762 (2) - remove

BoatKrab's Insane

Why this is 1/16? This can be only changed to 1/8
00:43:324 (5) - remove

Light Extra

nothing, sorry but your difficults are so good

Liberation

nothing, sorry but your difficults are so good

Generally I did it all twice, because the page of the person I logged out of the account and suddenly the page changed. It ended up getting everything removed.
Although the map is so cool so I do not have much to complain about.
This is a BSS beatmap submission. Click here to view full beatmap information.
Reply 250 posts jump | prev  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  next

Users browsing this forum: None


Jump to: