This is a BSS beatmap submission. Click here to view full beatmap information.
User avatar
Beatmap Nominator
735 posts
Offline
This beatmap was submitted using in-game submission on zondag 13 augustus 2017 at 3:18:03

Artist: TAEMIN
Title: Danger
Tags: kpop cerulean veyron irreversible 샤이니 SHINEE SM entertainment ACE
BPM: 114
Filesize: 3176kb
Play Time: 01:39
Difficulties Available:

Download: TAEMIN - Danger
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
hards by Cerulean Veyron and Irreversible
Last edited by Voli on , edited 78 times in total.
User avatar
Rhythm Incarnate
1,488 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
irc
18:28 *Voli is listening to [https://osu.ppy.sh/b/1252869 TAEMIN - Danger]
18:28 Voli: test pls
18:28 Voli: weird rhythms
18:28 Arphimigon: o boi
18:28 Arphimigon: just wat i dont want right now LOL
18:28 Arphimigon: kk
18:28 Voli: LOL
18:29 Voli: np ur reading pro u can do this
18:29 Arphimigon: I thought you said weird rhythms
18:29 Voli: its weird .-.
18:30 Voli: 1/4 and 1/6 combined
18:30 Arphimigon: I didnt have like
18:30 Arphimigon: A single problem LOL
18:30 Voli: well thats good then
18:30 Voli: like
18:30 Voli: thats what i want LOL
18:30 Voli: if u cant sighread it it would be shitty
18:31 Arphimigon: I suspect
18:31 Voli: FULL VOCALS
18:31 Arphimigon: Most people wont be able to uh
18:31 Arphimigon: Sightreadd this very well
18:31 Voli: ye lol
18:32 Arphimigon: hngnghng
18:33 Arphimigon: k there was one thing
18:33 Voli: gg pro
18:33 Arphimigon: But I forgot FUK
18:33 Arphimigon: ok well anyway
18:33 Voli: lol shit its so shit on dt
18:33 Voli: LOL
18:34 Arphimigon: move 00:29:833 (4) - to00:29:877 -
18:34 Voli: ye tru
18:34 Arphimigon: otherwise u kk
18:34 Arphimigon: kds pls
18:34 Voli: ok
18:34 Voli: post
18:34 Arphimigon: cool i post
User avatar
Rhythm Incarnate
1,597 posts
Offline
No kudosu yet.
Reality is lemons and the internets my lemonade.
User avatar
Beatmap Nominator
990 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
remove last message irc
Code:
17:37 Plaudible: hey voli, i was wondering if you could playtest something :o
17:38 Voli: sure, if you can playtest sth aswell :D
17:39 Plaudible: sure XD
17:39 Plaudible: mine's gonna be more cancer though i assure you
17:39 Plaudible: with awkward streams and 1/3 WOO
17:39 Plaudible: http://puu.sh/v3TBo/2e9da3bb4b.osz
17:39 Voli: hmm lets see :p
17:39 *Voli is playing Zekk - City Lights (Remix) [ye]
17:41 Voli: wtflol
17:41 Plaudible: ayy LOL
17:41 Plaudible: that's the 1/3 :^)
17:43 Voli: ok wtf lol
17:43 Voli: i like it
17:44 Voli: until that part
17:44 Voli: LOL
17:44 Plaudible: XDDD
17:44 Voli: thats just weird to read sorry
17:44 Plaudible: i migh tadd 1 more combo color at this part
17:44 Voli: loool
17:44 Plaudible: but yea the song makes no sense
17:44 Plaudible: idk why that part is there
17:44 Voli: idk but
17:44 Voli: your 1/3 spacing there
17:44 Voli: is so weird too
17:44 Voli: LOL
17:44 Voli: 02:01:779 (1,2,3) -
17:44 Plaudible: yupyup
17:44 Voli: and these combos
17:44 Plaudible: |8)
17:45 Voli: probably like
17:45 Voli: differentiate the 1/3 spacing from thr 1/4
17:45 Voli: and its a lot better to read
17:45 Voli: but yeah wtf is this song
17:45 Voli: lol
17:45 Voli: the sliderpart after that looks really cool
17:45 Voli: 02:10:818 -
17:45 Plaudible:  \o/
17:46 Plaudible: i tried to use the colors/NC to emphasize 1/3 and weird section
17:46 Plaudible: then transform back at end 
17:46 Voli: 02:19:404 (1,1,1) -
17:46 Voli: imo you should use this kind of 1/3 spacing
17:46 Voli: at the earlier part aswell
17:46 Plaudible: i do o-o
17:46 Plaudible: 02:01:279 (1) - 
17:46 Voli: 02:08:654 (1,1,1,1,1,1,1,1) -  instead of dis
17:46 Plaudible: oh
17:46 Plaudible: those lead in with that spacing
17:47 Plaudible: i just like the pattern but i'll probably change XD
17:47 Voli: ah yea i see
17:47 Voli: loool
17:47 Voli: or mnaybe
17:47 Voli: use some sliders instead
17:47 Voli: for the 1/3s
17:47 Voli: too many notes gets ewird
17:47 Voli: with so many beatsnap changes
17:47 Voli: timesig*
17:47 Plaudible: mwahaha
17:48 Voli: anyways my map is kinda weird aswell
17:48 *Voli is listening to [https://osu.ppy.sh/b/1252869 TAEMIN - Danger]
17:49 Plaudible: oo
17:49 Plaudible: m'kpop
17:51 Plaudible: those sliders were cool af
17:51 Voli: yee lol
17:51 Plaudible: 00:32:596 (1) - this comes outta nowhere though XD
17:51 Voli: theyre kinda the core gimmick of the map
17:51 Voli: yeah haha
17:52 Plaudible: 00:39:965 (1,2,3) - these were fun af though
17:52 Voli: how else to introduce it tho
17:52 Plaudible: 01:20:228 (1) - ctrl+g maybe?
17:52 Plaudible: yea, fair
17:52 Plaudible: maybe
17:53 Voli: mm maybe
17:53 Voli: idk ppl should just git good
17:53 Voli: or play it twice
17:53 Voli: LOL
17:53 Voli: ok ctrl+g
17:53 Voli: d
17:53 Plaudible: make the flow a lil better
17:53 Plaudible: at 00:32:070 (1,1) - 
17:53 Plaudible: so that it kicks off? idk
17:53 Plaudible: just awkward flow + sudden sv change = awkward
17:53 Voli: 00:32:070 (1,1) -  but
17:53 Plaudible: if it's nice flow at least you can catch up
17:53 Voli: its kinda
17:53 Voli: a heart yknow
17:53 Voli: lol
17:53 Voli: the entire shape
17:53 Plaudible: ctrl+h ctrl+g?
17:54 Plaudible: at least for the first one
17:54 Plaudible: if it's stacked like that
17:54 Voli: how do you mean
17:54 Voli: pic?
17:55 Plaudible: https://puu.sh/v3UuS/addaac929b.jpg
17:55 Plaudible: it helps since your other ones like 00:36:281 (1,1) -  are super close
17:56 Voli: ah like that
17:56 Voli: yeah alright
17:56 Plaudible: 00:23:123 (1) - id nerf the SV here just a bit since it's not so tied to your gimmick and it feels a bit extra 
17:56 Plaudible: and it scared the crap outta me
17:56 Plaudible: the rest plays like butter though, 10/10
17:56 Plaudible: given how weird this rhythm is especially XD
17:56 Voli: 1,70?
17:57 Plaudible: yea better
17:57 Voli: haha yeah
17:57 Voli: man i love mapping to vocal intensity
17:57 Voli: its way more fun than regular background drums mapping
17:58 Voli: you can post if you want on thread

User avatar
Rhythm Incarnate
2,028 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
Q


General
turn off countdown all.
Add "샤이니" "SHINEE" "SM entertainment" in tags


Normal
00:12:333 (3) - I suggest you delete this beat. too long 1/2 beats, and this diff is the lowest diff in this set. you should reduce some 1/2 beats.
00:32:596 (1) - NC is not so necessary imo
00:36:807 (1) - ^
00:43:648 (7) - I suggest you end at 00:44:174 -
00:52:070 (7) - ^


HArd
00:10:491 (5) - How about make 1/4 reverse slider for make consistency with 00:14:702 (5) - ?
00:17:333 (1,2) - I think this part can be hard to read, DS is weird, so Players could be read 1/4 or 1/2, make sure this antijump.
00:33:123 (4) - 00:37:333 (4) - 00:58:386 (4) - 01:02:596 (4) - 1/6 is correct rhythm imo.
00:42:070 (4,1,3) - for me, this overlap looks little bit messy, My suggestion
00:45:491 - I suggest you adding this beat, this part has drum beat, too/. 00:53:912 - is, too
00:59:438 (1,2,3,4) - 01:03:649 (1,2,3,4) - How about add beats at 00:59:833 - 01:00:360 - ...? for make consistency with 00:34:175 (1,2,3,4) - , this song's part is same.
01:05:754 (5) - NC here for downbeat


Danger
00:34:702 (3) - 00:35:754 (3) - How about NC here for vocal? 00:38:386 (3,5) - is, too.

Good Map! GL
User avatar
Beatmap Nominator
735 posts
Offline
Neoskylove wrote:
Q


General
turn off countdown all. Fixed
Add "샤이니" "SHINEE" "SM entertainment" in tags done thanks!


Normal
00:12:333 (3) - I suggest you delete this beat. too long 1/2 beats, and this diff is the lowest diff in this set. you should reduce some 1/2 beats. hmm yeah but not here, vocals are too important imo to not have a clickable object
00:32:596 (1) - NC is not so necessary imo it kinda has to do with the colorhaxing, ''danger'' vocals are in pink/purple and the calmers part after is in grey
00:36:807 (1) - ^
00:43:648 (7) - I suggest you end at 00:44:174 - Fixed
00:52:070 (7) - ^ Fixed


Danger
00:34:702 (3) - 00:35:754 (3) - How about NC here for vocal? 00:38:386 (3,5) - is, too. Fixed!

Good Map! GL


Thank you! \o/
User avatar
Beatmap Nominator
2,130 posts
Offline
No kudosu yet.
Neoskylove wrote:

HArd
00:10:491 (5) - How about make 1/4 reverse slider for make consistency with 00:14:702 (5) - ? Alright
00:17:333 (1,2) - I think this part can be hard to read, DS is weird, so Players could be read 1/4 or 1/2, make sure this antijump. It's a clear anti-jump as it reckons the approach rate. But speaking about the distance spacing in between, it's on purpose for being a little low as the music density itself is low as well.
00:33:123 (4) - 00:37:333 (4) - 00:58:386 (4) - 01:02:596 (4) - 1/6 is correct rhythm imo. I probably didn't want to create more rhythm composition in complexity of those 1/6 snaps. So to keep it less confusing and rightfully arranged, I've used the 1/4 ticks for a little simplified layout.
00:42:070 (4,1,3) - for me, this overlap looks little bit messy, My suggestion It's. Absolutely. Intentional. I would move it somewhere else IF the overlap is kept, but splitting that up might extend a bit overtaking the emphasis is way too much. So for the sake of a compound in patterns including the overlaps (and maybe the spacing ehh), the current structure wouldn't affect that greatly.
00:45:491 - I suggest you adding this beat, this part has drum beat, too/. 00:53:912 - is, too Not likely a drum, but a hi-hat. Barely audible as well. Maybe I'd do it so...
00:59:438 (1,2,3,4) - 01:03:649 (1,2,3,4) - How about add beats at 00:59:833 - 01:00:360 - ...? for make consistency with 00:34:175 (1,2,3,4) - , this song's part is same. Not exactly the same, I should say. The vocals on 00:34:175 (1,2,3,4) - are probably a continuous medley repeating the same line of lyrics each beat of the metronome, which are the white ticks. For a shorter preference, like a stream perhaps. So for this part on both 00:59:438 (1,2,3,4) - and 01:03:649 (1,2,3,4) - aren't a kind of duplicated tracks as you could possibly hear. So hopefully that should explain.
01:05:754 (5) - NC here for downbeat Okaaay

Thanks Neosky for looking over my diff~

updaete http://puu.sh/v5G7S/76bd9b5079.rar
User avatar
Combo Commander
392 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
d a e n g r r r r r r r r r r r r r r r r r r r r r r r r r r


nm
00:03:649 (2,3) - would move both of these lower because lines + length = not that aesthetic ( (1) slider suggests more downward movement)
00:21:544 (4) - move to 398|349 more clean
00:23:649 (1,2) - i'd do Image instead for cleanliness and representation
00:28:912 (3) - would move to 173|259 and move 00:29:439 (4) - to 82|323 for vertical variation
00:36:807 (1) - you can do better D: this could at least be a solid M or something
00:49:965 (3,4) - would do something like Image this for cleanliness and emphasis
01:06:281 (1) - no nc
01:07:596 (2) - nc here instead
01:23:123 (1) - no nc
01:23:123 (1) - move the first big red node to 137|229
01:31:544 (1) - no nc
01:33:123 (1,2,3,4) - doesnt look that good, would remap
01:35:754 (1) - no nc

hd
00:11:807 (4,5,6) - would do something like Image this instead because clean stuffs
00:13:649 (2) - make the two sides of the slider more equal
00:15:228 (1) - would do something like Image this instead because flows better and aesthetics better
00:15:754 (2,3,4,5,6) - voice goes down, spacing goes up?
00:17:860 (2,3,4,5,6) - ^
00:25:228 (6,1) - im pretty sure 1/12 rhythms are illegal
00:28:781 (4) - maybe move it a little top right for readability
00:29:438 (6,7,1) - hard rhythm owo
00:33:649 (6,1) - spacing suggests 1/4 but it's a 1/2 :think:
00:39:965 (5,1) - spacing too high, reduce (5) by one reverse or something
00:46:807 (1,2) - make the two sides a little more equal (cleaner)
00:51:017 (1) - would do something like Image to half-blanket with 00:50:491 (4) - and look clean
00:54:175 (4) - /me vomits into a trash can || eww
01:05:754 (1) - this break/spinner thing isnt really providing that much zzz
01:18:386 (1) - end one beat earlier so you can provide some context to 01:21:281 (1,2) -
01:35:754 (2) - move to 174|129 looks cleaner and better flows
idk how to mod cs5 ¯\_(ツ)_/¯

오빠
00:04:175 (9) - line please b0ss Image flows better and cleaners
00:12:991 (1) - move closer to 00:12:596 (3) - because misleading rhythm
00:25:228 (2,3,4,1) - time space equality boss, same distance different rhythm
00:27:772 (1) - could be circle-slider like you do previously
00:32:596 (1) - is this supposed to be an asscrack or a set of boobs? what the fuck voli
00:36:807 (1) - sp ooky snake
00:38:254 (1,2,3) - should be circle-slider on a blue tick like you've done before
00:39:965 (1,2,3) - all NCs please boss different rhythm (maybe do triangle so it looks kol)
00:42:070 (3) - move to 294|117 for playability, readablity, and aesthetic (blankets with wavy thing)
00:44:614 (1) - ktg ( ͡° ͜ʖ ͡°)
00:48:561 (2) - would do something like Image because looks better
00:52:465 (3) - move a little more up and move 00:52:728 (4) - up a little to compensate because aesthetic and flow with 00:52:333 (2) -
00:56:807 (1,2,3) - all NCs please boss different rhythm (maybe do triangle so it looks kol)
00:57:860 (1) - notch hell modo?!?!?!?!?!?! (the bottom circle is a bit small and the top circle's node by the [Circle] button on the left could be moved a little more to the right)
01:02:070 (1) - copying blissfulyoshi smh (fix top blanket)
01:28:781 (1,2,3) - make this circle-slider on blue tick because readability
01:35:754 (1) - move sliderhead a bit up, not equal rn
01:39:438 - maybe place note here under sliderend :^)




D A E N G E R R R R R R RR R R R R R R R R R R R R R R
User avatar
Beatmap Nominator
735 posts
Offline
[[Pika]] wrote:
d a e n g r r r r r r r r r r r r r r r r r r r r r r r r r r


nm
00:03:649 (2,3) - would move both of these lower because lines + length = not that aesthetic ( (1) slider suggests more downward movement)
00:21:544 (4) - move to 398|349 more clean
00:23:649 (1,2) - i'd do Image instead for cleanliness and representation
00:28:912 (3) - would move to 173|259 and move 00:29:439 (4) - to 82|323 for vertical variation
00:36:807 (1) - you can do better D: this could at least be a solid M or something
00:49:965 (3,4) - would do something like Image this for cleanliness and emphasis
01:06:281 (1) - no nc
01:07:596 (2) - nc here instead
01:23:123 (1) - no nc
01:23:123 (1) - move the first big red node to 137|229
01:31:544 (1) - no nc
01:33:123 (1,2,3,4) - doesnt look that good, would remap
01:35:754 (1) - no nc
Fix all except for last suggestion and ncs (ncs cuz colorhaxing)


오빠
00:04:175 (9) - line please b0ss Image flows better and cleaners i dont like lines
00:12:991 (1) - move closer to 00:12:596 (3) - because misleading rhythm just gitgud
00:25:228 (2,3,4,1) - time space equality boss, same distance different rhythm uhm no wtf the latter is way more dense its 1/6 r u crazy
00:27:772 (1) - could be circle-slider like you do previously im folloinwg vvocals
00:32:596 (1) - is this supposed to be an asscrack or a set of boobs? what the fuck voli its a heart wtf are u joke
00:36:807 (1) - sp ooky snake u mean danger snake
00:38:254 (1,2,3) - should be circle-slider on a blue tick like you've done before no this is the first time these vocals occur i hear a rolling sound so i put the triple
00:39:965 (1,2,3) - all NCs please boss different rhythm (maybe do triangle so it looks kol) one nc should b enough to start the 1/6 rhythm
00:42:070 (3) - move to 294|117 for playability, readablity, and aesthetic (blankets with wavy thing) fixed
00:44:614 (1) - ktg ( ͡° ͜ʖ ͡°) wh are u srs
00:48:561 (2) - would do something like Image because looks better nah i like my straight better
00:52:465 (3) - move a little more up and move 00:52:728 (4) - up a little to compensate because aesthetic and flow with 00:52:333 (2) - huh but that'd ruin my aesthetics instead of improving cuz the blankets would be kill or no
00:56:807 (1,2,3) - all NCs please boss different rhythm (maybe do triangle so it looks kol) same as before
00:57:860 (1) - notch hell modo?!?!?!?!?!?! (the bottom circle is a bit small and the top circle's node by the [Circle] button on the left could be moved a little more to the right) tweaked a little
01:02:070 (1) - copying blissfulyoshi smh (fix top blanket) made it a wavy end instead
01:28:781 (1,2,3) - make this circle-slider on blue tick because readability same as before
01:35:754 (1) - move sliderhead a bit up, not equal rn too scared to touch xdddd
01:39:438 - maybe place note here under sliderend :^) nahhhhhhh




D A E N G E R R R R R R RR R R R R R R R R R R R R R R
User avatar
Rhythm Incarnate
2,028 posts
Offline
No kudosu yet.
Unnecessary metadata(?)
Image
Add "Ace" in source? It is this song's album name.
User avatar
Beatmap Nominator
735 posts
Offline
sure thing, thanks for checking!
User avatar
Combo Commander
339 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
modddddd

DANGER
00:02:596 (1,7,8) - tiny overlap
00:22:333 (1,2) - spacing makes it look like the two notes come 1/4 beat after another
00:23:517 (1) - Sliderend has significant sound
00:25:667 (4,1,2,3) - has different spacing than 00:29:877 (4,1) -
00:52:070 (1,2) - sudden small spacing with the sharp angle turn is uncomfortable
00:59:438 (1,2,1,2,1,2,1,2) - pattern goes from broken flow to good flow back to broken flow, is there a reason for that when the audio is just repeated? (this is repeated a couple times)
01:16:017 (4,1) - maybe keep flow during the calmer parts of the song


Vreyon's Hard
00:07:991 (5,6) - bad flow especially in this part of the song
00:08:912 (1,2) - just nit picky, but same sound, broken flow, different slider shape... ?
00:11:938 (5,6) - better circular flow would be nice
00:29:438 (6,7) - why the flow change? the new upbeat could be emphasized through DS instead
01:09:965 (1) - Spinner feels out of place. You could easily replace it with something else
01:09:965 (1,4) - why the change

I'm pretty bad at modding low diff, so my b xd
I didn't mention this because it happened so many times. but there were a lot of notes placed where there was no sound at all . . . doubles and triples were created in places inappropriate for it . . .


Normal
00:11:018 (1,2) - flow
I can't find anything, feels like a ranked diff :p
User avatar
Beatmap Nominator
2,130 posts
Offline
No kudosu yet.
[[Pika]] wrote:

hd
00:11:807 (4,5,6) - would do something like https://osu.ppy.sh/ss/7716570 this instead because clean stuffs I'd rather use a little twist of curvy sliders and a few discrete distance spacing for some small emphasis in rhythm composition than "clean stuffs".
00:13:649 (2) - make the two sides of the slider more equal With that applied, it wouldn't even affect anything but aesthetics or the patterning. Also wouldn't budge a tweak of course, so I may keep the current until further notice... or into reconsideration.
00:15:228 (1) - would do something like https://osu.ppy.sh/ss/7716589 this instead because flows better and aesthetics better Not really the best choice of a slider position, or it's own shape pretty much. Flow may still look the same if changed as well, since it's nothing more but just flowing towards the next notes. Might keep it curved for a smoother cursor movement too.
00:15:754 (2,3,4,5,6) - voice goes down, spacing goes up? Yes, along with density mainly. So as it gets a little dense overtime, it's worth increasing a bit of the distance spacing.
00:17:860 (2,3,4,5,6) - ^ -
00:25:228 (6,1) - im pretty sure 1/12 rhythms are illegal Because singer is ¯\_(ツ)_/¯
00:28:781 (4) - maybe move it a little top right for readability A stack should be enough for the intensity here than moving it out of it. It would either increase the distance spacing in-between 00:28:781 (4,5) - nonsensical, or might make the manual stacking more weirder in gameplay.
00:29:438 (6,7,1) - hard rhythm owo As intended to be "hard" in a hard difficulty owo
00:33:649 (6,1) - spacing suggests 1/4 but it's a 1/2 :think: It's the start of the anti-jumping. Like, the "onebnaemeassdf" vocals are pretty much in distress, so... :thinking:
00:39:965 (5,1) - spacing too high, reduce (5) by one reverse or something Reduced, and overlapped more!!!
00:46:807 (1,2) - make the two sides a little more equal (cleaner) Nearly the same thing as on 00:13:649 (2) -
00:51:017 (1) - would do something like https://osu.ppy.sh/ss/7716610 to half-blanket with 00:50:491 (4) - and look clean I'm not a fan of some solid patternings and blankets or whatso. Was trying out some better ways like manually overlap slider-on-slider to produce something newer than 2k14ish. Looks clean, yeah... but not much of the aesthetics.
00:54:175 (4) - /me vomits into a trash can || eww /me pats Pika's back
01:05:754 (1) - this break/spinner thing isnt really providing that much zzz Of course, it shouldn't. I tried mapping this section before showing to Voli, but the song track's (and maybe density) over this one just kinda makes it feel very vague to be mapped after a minute of passing through the complexity elements and so on. So this deserves at least one break of a time.
01:18:386 (1) - end one beat earlier so you can provide some context to 01:21:281 (1,2) - That's a huge space of emptiness to be honest. There's literally no context at all when a section goes to another one that's differently played on.
01:35:754 (2) - move to 174|129 looks cleaner and better flows Well for that kind of placement of this slider... I don't think it will happen anytime soon. The distance spacing is pretty high and also not correctly balanced in-between the notes of 01:35:228 (1,3,4) -. So there's that.
idk how to mod cs5 ¯\_(ツ)_/¯ ∠( ᐛ 」∠)_


[ amb1d3x ] wrote:
Vreyon's Hard
00:07:991 (5,6) - bad flow especially in this part of the songThen, what makes it a bad flow? Is the jump too sudden? Distance spacing too big? Pattern seems confusing? This "bad flow" you call purposes a small 1/4 jump after the sliderkick in order to represent how Hard will it be for the next few notes to further gameplay of this.
00:08:912 (1,2) - just nit picky, but same sound, broken flow, different slider shape... ? Starting from a new track, it mainly focuses on structure in objectivity of patterning. It does have the same sound, but as long as the rhythm composition doesn't affect too much, that wouldn't really be bad in use of different slider shapes.
00:11:938 (5,6) - better circular flow would be nice It's more likely a follow-up of that rather than being a precise one of a circular flow. At least the cursor movement over this is still intact as that kind of flowing, so the similarity is also distinctive.
00:29:438 (6,7) - why the flow change? the new upbeat could be emphasized through DS instead Because of the downbeat that is going to land sooner than ever as imminent, many things should be changed as well as the flow and a few bit of structure. Distance spacing shouldn't always be an imperative way of how every one of the emphasis works throughout the difficulty. It's a hard difficulty, no? Since the circle (7) shows the visual concept of the this "new upbeat", you call, an indicative way of showing a better emphasis than using distance spacing all over and absurdly extend them on most downbeats. So there's the answer of "why the flow change".
01:09:965 (1) - Spinner feels out of place. You could easily replace it with something else I'm not used to mapping a sudden notes appearing just after a break due the approach rate is 7, which is the maximum adjustment for any hard difficulties to set in. So, adding a spinner makes it a lot more easier to notice the players to keep going on every gameplay.
01:09:965 (1,4) - why the change Same reason

I'm pretty bad at modding low diff, so my b xd At least, you've tried your best.
I didn't mention this because it happened so many times. but there were a lot of notes placed where there was no sound at all . . . doubles and triples were created in places inappropriate for it . . .

Thanks, both of you.

so much red... MORE TO COME
http://puu.sh/v7byg/9512df97f2.rar
User avatar
Star Shooter
215 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
Hi Voli a mod through ( #modreqs ( maybe ) )


In General
  • Aimod: Fix The unsnapped objects, Unsnapped kiai's in Normal Diffs And conflicts in Audio preview time with other Diffs
  • I Think that the 2nd one beat kiai would fit/represent better that part if it just continues until 01:37:332 - as that it is strong as the first Kiai'ed one


Normal


Hard
  • Everything played well until i reached this 00:25:228 (6) - 1/16 reverse and misread it and i dont think its fitting instru or vocals like there is a gap in rhythm i think just put a normal 1/2 slider which is parallel to the previous slider or make a half stacked slider plays better imo like this
    Image
  • 00:28:386 (3,4,5) - same here the stack on (3) not fitting frozen rhythm but instead when (4) stacked on 00:29:044 (5) - it gives better representation
  • 00:29:438 (6) - reverse it plays more efficiently
  • 00:34:175 (1,2,3,4) - these don't look good, try better repositioning
  • 01:38:912 (4,1) - what about to replace this last pattern with a 1/4 slider then a 1/2 thus covering that ending sound


Danger


Goodluck !!
User avatar
Beatmap Nominator
735 posts
Offline
amb1d3x
[ amb1d3x ] wrote:
modddddd

DANGER
00:02:596 (1,7,8) - tiny overlap not really visible outside of editor but i fixed it anyways lol
00:22:333 (1,2) - spacing makes it look like the two notes come 1/4 beat after another this is clearly a way calmer section though so imo its pretty evident
00:23:517 (1) - Sliderend has significant sound prefer following the vocals, p much main ''point'' of this diff
00:25:667 (4,1,2,3) - has different spacing than 00:29:877 (4,1) - adjusted the first one
00:52:070 (1,2) - sudden small spacing with the sharp angle turn is uncomfortable changed it
00:59:438 (1,2,1,2,1,2,1,2) - pattern goes from broken flow to good flow back to broken flow, is there a reason for that when the audio is just repeated? (this is repeated a couple times) hm? the flow isnt really broken though, 00:59:965 (1) - points upwards and you pretty much make a circular movement with your cursor hitting them, like this
01:16:017 (4,1) - maybe keep flow during the calmer parts of the song flow is pretty much kept, imo, though the vocals here get pretty intense compared to 01:15:623 (3,4) -


Normal
00:11:018 (1,2) - flow wuts wrong with it
I can't find anything, feels like a ranked diff :p


Thank you! :D



OSUjanaiKATSURAda
OSUjanaiKATSURAda wrote:
Hi Voli a mod through ( #modreqs ( maybe ) )


  • Aimod: Fix The unsnapped objects, Unsnapped kiai's in Normal Diffs And conflicts in Audio preview time with other Diffs fixed
  • I Think that the 2nd one beat kiai would fit/represent better that part if it just continues until 01:37:332 - as that it is strong as the first Kiai'ed one that kiai point wanst supposed to be there, so removed it

Normal
  • 00:02:596 (1) - a curved slider to play That Sound at the start better than a straight Slider fixed
  • 00:07:860 (2,3,4) - What about to Change this Pattern by replacing this 00:08:386 (3,4) - with one 1/1 slider thus fitting instru and vocals prefer simplifying the rhythm as it's the lowest diff
  • 00:13:649 (6) - imo a circle at 00:13:648 - then that zigzag slider which represents better that sound than a reverse slider same as above
  • 00:19:965 (1) - a circle + 1/2 slider plays better same way as you did in 00:20:754 (2,3) - that'd give 2,3 less power though since it'd just feel kinda overloaded and contrasting to the rest of the difficlty
  • 00:42:596 (5) - what about the same shape of 00:43:649 (7) - ctrl+h+g itive tried it but i dont like the flow from (4)
  • 00:52:070 (7) - curve the tail of this slider by moving that 3rd tick a bit below fixed
  • 01:02:070 (1) - need some polishing try something more like 01:27:333 (1) - tweaked it a bit
  • 01:23:123 (1) - even worse ^ this looks pretty simple/clean to me tho
  • 01:38:913 (4) - try to switch to 0.5x SV to make this slider represent the whole sound while keeping the same length, Im not sure if its okay to use SV change in Normals hmm i can see why but prefer no sv changes on this diff

Danger
  • 00:03:123 (3,5,6,7,8,5,6,7,8) - hmm i think those 1/6 double sounds are a bit Quieter than the 35% volume so i think they would sound better if you add some unherited sections exclusively for each set and reduce the volume around 15-10% sounds cool
  • 00:12:991 (1) - What about circle then a slider instead that important beat seems its ignored but its stronger than the vocals there nah, like this entire map is focused around vocals xD
  • 00:29:351 (2,3) - the increased space between this is more suitable in here 00:29:877 (4,1) - instead reduced the first one instead
  • 00:39:965 (1,2,3) - i suggest a stream here 1/6 stream may feel really offputting, idk i like sliders more here
  • 00:42:465 (1,2) - not rhythmic imo try to expand the long slider for the vocals until 00:43:123 - or a circle at 00:42:465 - then 2 x 1/2 sliders entire map is based around vocals so im not gonna skip this one, but the vocal clearly ends at 00:42:860 - from what i hear so..
  • 01:39:175 (2) - same thing i suggested in normal diff ... sure

Goodluck !!


Thanks!


Thank guys \o/
Last edited by Voli on , edited 1 time in total.
This is a BSS beatmap submission. Click here to view full beatmap information.
Reply 56 posts jump | 1, 2, 3, 4  next

Users browsing this forum: None


Jump to: