This is a BSS beatmap submission. Click here to view full beatmap information.
User avatar
Combo Commander
334 posts
Offline
This beatmap was submitted using in-game submission on 21 июня 2017 г. at 18:39:11

Artist: Liz Triangle
Title: Myoujin Henka
Source: 東方神霊廟 ~ Ten Desires.
Tags: kaztora eba reunion azuki lily-an 佐渡のニッ岩 Mamizou Futatsuiwa from Sado Extra Stage Boss Theme 東方Project touhou project c81 zun th13 doujin
BPM: 98
Filesize: 8291kb
Play Time: 05:18
Difficulties Available:
  • Tanuki (3,9 stars, 1123 notes)

Download: Liz Triangle - Myoujin Henka
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
http://liz-tora.com/liz-tora/reunion/ second one
http://www.pixiv.net/member_illust.php? ... d=51607163 thx Elvis
Last edited by Mirash on , edited 44 times in total.
User avatar
Rhythm Incarnate
557 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
Привет, сладкий.


General
  • Ты можешь добавить в теги : 東方Project . И кажется слово "From" в тегах не нужно
  • Может я не разбираюсь в иероглифах, но у тебя в артисте стоит 東方 - а это Тоха, lily-an не пишется на яп, вроде.


Tanuki

Хорошая карта, мне понравился стиль, удачи <3

collapsed text
Image
User avatar
Combo Commander
334 posts
Offline
Lama Poluna
Lama Poluna wrote:
Привет, сладкий. Привет, лакомый.


General
  • Ты можешь добавить в теги : 東方Project .
  • Можеть я не разбираюсь в иероглифах, но у тебя в артисте стоит 東方 - а это Тоха, lily-an не пишется на яп, вроде.лол


Tanuki
  • 00:18:050 (1,2,3) - Может по немногу увеличивать SV, что бы выглядело интересней и игралось. неплохо
  • 00:32:939 (5) - Он должен кончаться 00:33:161 - тут, ибо на 00:33:272 - нету никакого звука, а так ты мисаешь бит. не то чтобы там был бит, мне нравится длинный слайдер тут
  • 00:39:383 - Мне кажется НК должен быть тут, а не 00:39:161 - . знаю, но я не люблю, когда нк не видно
  • 00:46:494 (1,2,1) - Может сделать как то так? да
  • 00:53:605 (3) - Тут можно и НК? можно
  • 01:16:159 (7) - ^ поставил на верхушку стака
  • 01:20:219 (5) - 01:27:437 (5) - Можно выделять каким нибудь свисток, было бы в тему. верно
  • 01:31:046 (8) - Бит довольно сильный, можно сделать джамп (и сохранить структуру), поставив на x297 y383. да
  • 01:31:948 (2,3,4,2,3) - Тут ты мапаешь вокал, а 01:34:204 - тут нет, звучит оооочень странно. по-моему клево звучит
  • 01:51:572 (6) - опять же гитара кончается не там, уже было ^ да, кстати, на конец слайдера софт самплсет поставить надо бы, патерн оставлю
  • 01:58:113 (7) - НК? ага
  • 02:09:964 (4) - Тут должно быть НК, потому что оно есть 01:05:332 (1) - тут. ок
  • 02:18:084 (1) - Очень сильно выделяется из всего что я видел, советую заменить на это или что то похожее. мне почему-то стали нравиться странные слайдер шейпы, хотел сделать все 4 слайдера разными, если поставлю как у тебя, то 2 и 1 буду похожими
  • 02:32:520 (1) - Тут ты мапаешь так, не выделяя синий тик с вокалом, а тут 01:27:888 (1,2) - выделяя. ого ты внимательный, поправил
  • 02:35:903 (1,2,3,4) - Эта часть и 01:31:497 (1,2,3,4,1,2,3) - эта очень разные, там ты вообще не мапаешь вокал, выбери как будешь мапать. о, поправил Иии тут 02:39:287 - нк. +
  • 02:44:700 (15) - Нк может? Ну тут надо где то его впихнуть, ибо макисмум можно до 16, вроде? видел и до 30, поставил
  • 03:42:838 (4) - НК? 03:55:054 (3) - + 04:46:269 (10) - + 05:01:358 (7) - 05:07:769 (5) - ++ . окок
  • 05:14:116 (1,2,3,4,5,6,7) - Мне кажется так выглядит лучше. ну не
  • 05:14:900 - Ну и тайминг тут :
    72. Offset: 314 900ms BPM: 150,00
    73. Offset: 315 400ms BPM: 108,50
    74. Offset: 315 676ms BPM: 100,00
    75. Offset: 315 976ms BPM: 78,00
    76. Offset: 316 360ms BPM: 89,00
    77. Offset: 317 034ms BPM: 65,00
    78. Offset: 317 495ms BPM: 39,00 я подвигал его чуть, кажется так лучше, спасибо


Хорошая карта, мне понравился стиль, удачи <3
User avatar
Rhythm Incarnate
626 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
Привет из конфы

Сделай ХП поменьше, все таки это не обычный тв сайз инсик, с хр тем более

00:01:231 (1) - По-моему слайдер с 1 реверс стрелкой звучит намного лучше, чем сейчас этот

00:06:327 (1) - Заменила бы на такой же слайдер, но в 1/8

00:11:539 (1) - Может спиннер? Вроде подходит

00:22:939 (6) - 00:30:050 (6) - Не стоит пропускать такие сильные звуки и ставить на них конец слайдера, лучше будет сделать слайдер 3/4 и тап

01:11:422 (8) - 02:15:715 (6,7,8) - Лучше поставь эти тапы куда-нибудь в другое место, не очень хорошо играются и читаются

01:13:452 (1,2,3,4) - Думаю, без оверлапов смотрелось бы намного лучше

01:31:272 (1,2,3) - 02:35:903 (1,2,3) - Либо поставь эти триплы подальше, либо как-нибудь подчеркни последние ноты, там очень сильные звуки, например вот так: https://puu.sh/tvNin/af56ab6b0c.jpg

02:04:203 (2) - Почему бы здесь не сделать 2 1/4 слайдера и тап? По-моему это лучше подчеркивает вокал, чем просто 1/1 слайдер

02:18:084 (1,2,3,4) - Какая-то резкая и неожиданная смена концепции слайдеров, лучше придерживаться одного стиля на протяжении всей карты, к тому же 02:18:084 (1) - некрасивый

03:17:181 (1,1) - Плохой оверлап, сделай хотя бы бланкет

04:37:536 (1,2) - Тут 1/8, можно четко услышать

04:47:296 (7,1,1,1,1,1) - Я понимаю идею, но то, что оверлап 04:47:707 (1) - с 04:47:296 (7) - выглядит очень плохо

05:07:769 (1,2) - 4 тапа подойдут здесь больше

05:20:338 (1) - Можно сделать спиннер, так как там есть протяжный еле слышимый звук, будет в тему

Трудно моддит карту, в которой почти везде соблюдается один правильный стиль

GL, трек классный
User avatar
Combo Commander
334 posts
Offline
thx MashaSG
MashaSG wrote:
Привет из конфы

Сделай ХП поменьше, все таки это не обычный тв сайз инсик, с хр тем более пойдет

00:01:231 (1) - По-моему слайдер с 1 реверс стрелкой звучит намного лучше, чем сейчас этот да

00:06:327 (1) - Заменила бы на такой же слайдер, но в 1/8 там нет 1/8

00:11:539 (1) - Может спиннер? Вроде подходит не очень люблю спинеры, подвинул конец брейка туда

00:22:939 (6) - 00:30:050 (6) - Не стоит пропускать такие сильные звуки и ставить на них конец слайдера, лучше будет сделать слайдер 3/4 и тап нравится так

01:11:422 (8) - 02:15:715 (6,7,8) - Лучше поставь эти тапы куда-нибудь в другое место, не очень хорошо играются и читаются нормально

01:13:452 (1,2,3,4) - Думаю, без оверлапов смотрелось бы намного лучше слишком далеко тогда будут между собой, да и вроде неплохо смотрится

01:31:272 (1,2,3) - 02:35:903 (1,2,3) - Либо поставь эти триплы подальше, либо как-нибудь подчеркни последние ноты, там очень сильные звуки, например вот так: https://puu.sh/tvNin/af56ab6b0c.jpg я подчеркнул их маленьким спейсингом

02:04:203 (2) - Почему бы здесь не сделать 2 1/4 слайдера и тап? По-моему это лучше подчеркивает вокал, чем просто 1/1 слайдер мм не

02:18:084 (1,2,3,4) - Какая-то резкая и неожиданная смена концепции слайдеров, лучше придерживаться одного стиля на протяжении всей карты, да ну, разнообразие это весело к тому же 02:18:084 (1) - некрасивый мне нравится он

03:17:181 (1,1) - Плохой оверлап, сделай хотя бы бланкет не люблю бланкеты, а оверлапы красивый, по-моему

04:37:536 (1,2) - Тут 1/8, можно четко услышать поставил слайдер

04:47:296 (7,1,1,1,1,1) - Я понимаю идею, но то, что оверлап 04:47:707 (1) - с 04:47:296 (7) - выглядит очень плохо ну не

05:07:769 (1,2) - 4 тапа подойдут здесь больше я там больше мужиков на фоне мапал

05:20:338 (1) - Можно сделать спиннер, так как там есть протяжный еле слышимый звук, будет в тему хм ну не

Трудно моддит карту, в которой почти везде соблюдается один правильный стиль

GL, трек классный
User avatar
Global Moderator
61 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
Coming from modreqs

General notes:

  • Hp and OD values are a bit high for this difficulty. Consider lowering them if possible.
  • 2nd custom hitsounds sound higher than others. Consider lowering their volume. (In mp3 or in game).
  • Hitsound volume is 69% everywhere. It should be lower for chill parts like (00:14:939 - 00:18:050). (00:34:050 - 00:46:494) etc.

Tanuki
User avatar
Combo Commander
334 posts
Offline
thx heyronii
heyronii wrote:
Coming from modreqs

General notes:

  • Hp and OD values are a bit high for this difficulty. Consider lowering them if possible. i think its suitable
  • 2nd custom hitsounds sound higher than others. Consider lowering their volume. (In mp3 or in game). it is meant to be like this
  • Hitsound volume is 69% everywhere. It should be lower for chill parts like (00:14:939 - 00:18:050). (00:34:050 - 00:46:494) etc. ok

  • 00:12:698 (1) - This note should be snapped to 00:12:717 - lol
  • 00:17:826 - Should be a note here. nah then its too big jump i think its fine to skip some piano here
  • 00:32:494 (2,3,4,5) - Could be continuous flow instead of 2-2. It's your opinion though. musics implying 2-2
  • 00:33:939 (2) - This one doesn't have sound in music. true
  • 01:11:084 (6,7,8) - Spacing. its ok
  • 03:08:835 (4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,1) - Kind of an ugly stream, could be shaped up. made something
  • 03:17:181 (1,1,1) - These sliders could end on red tick. here are a continuous sounds and im doing them
  • 03:28:347 (4,5,6,7,8) - I couldn't understand which instrument you mapped here. 03:26:429 (1,2,3,4,5,6,7,8) - This sounds like guitar, 03:27:783 (1,2,3) - this is guitar aswell, if it continues as guitar, you could change it like this. i think my way of placement is fine
  • 04:10:927 - The part after this can be kiai. Song gets faster and more intense than the last part. Also since this part is faster, it could be harder than the rest of the song. Currently the hardest part of your beatmap is around here: 01:44:918. (I'm not talking about star rating, I'm talking about how tiring your map is aim-wise and speed-wise) the hardest one is actually one you suggested as kiai and if i apply it then it is almost 1/3 of a map in it
  • 04:48:529 (1,2,3,4,5) - This stream breaks flow, although the song's flow isn't broken. http://puu.sh/txcMk/74cd3f41dd.jpg . Green line shows the flow, red line is how you broke it, and blue is how it should continue. i like what i did and it is not like music can represent flow i guess o.o
User avatar
Rhythm Incarnate
941 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
hi there from my queue


Tanuki


gl with your map and remember to mod my map within 7 days
User avatar
Combo Commander
334 posts
Offline
thx CookieBite
CookieBite wrote:
hi there from my queue hello


Tanuki


gl with your map and remember to mod my map within 7 days
User avatar
Rhythm Incarnate
1,510 posts
Offline
Earned 1 kudosu.

TouHou

- 00:15:605 (2) - can use that sound in HS
- 00:15:828 (3) - maybe can use default drum finish in each points?
- 00:17:828 - intentional undermap?
- 00:32:272 (1,2) - distance is too killing i think, 00:25:828 (5,6,7,8) - I thought this one is reasonable since it has strong sound. but this one has nothing- and distance is even high. maybe can improve it. like 01:50:895 (1,2,3,4,5,6) - ?
- 00:51:383 (7,8) - hard 1/4 slider pattern only here. maybe difficulty unbalance?
- 01:08:941 (4,5,6) - 02:13:572 (4,5,6) - shape is nice but too sudden high DS pattern, maybe suitable to kiai..
- 01:38:264 (1) - i think this one should be differenciated (is my english corect?? x( ) like http://osu.ppy.sh/ss/7152577 , http://osu.ppy.sh/ss/7152581
- 02:28:008 (3,4,5,6,7,8) - same in DS but I found this one really nice.
- 03:09:399 (9,10) - I saw your intention but stacking is a bit messy i think.. how about http://osu.ppy.sh/ss/7152602 ?
- 04:47:502 (1,1) - maybe can start this pattern with higher DS? this overlap is slightly tricky
- 04:18:735 (8,9,10,11,12) - vocal is dynamic here so I think stacking isn't nice here
- 04:36:200 (12) - NC?
- 04:42:570 (6) - NC is needed here,

nice map here! good luck~
User avatar
Rhythm Incarnate
1,821 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
Q


sa
00:17:828 - Add a beat since you added a beat in 00:14:272 (4) -
00:19:272 (4,5) - 00:21:939 (2,3) - avoid stack, you didn't stack at 00:19:828 (1,2,3) - 00:19:383 (5,6,1) -
01:23:377 (3,4,5,6,7,8) - too big DS
02:28:008 (3,4,5,6,7,8) - ^
02:24:399 (4,5) - how about make a slider instead of circles? you made slider in 02:22:595 (4) - . or make circles in 02:22:595 (4) -
03:09:287 (8,9,10,11) - looks really hard to read, I don't think they can read this stack.
03:10:865 (1,2,3) - flow looks bad, make same ds or put other way 3.

GL
User avatar
Combo Commander
334 posts
Offline
thx Left
Left wrote:

TouHou

- 00:15:605 (2) - can use that sound in HS ok
- 00:15:828 (3) - maybe can use default drum finish in each points? made something
- 00:17:828 - intentional undermap? ya i like this
- 00:32:272 (1,2) - distance is too killing i think, 00:25:828 (5,6,7,8) - I thought this one is reasonable since it has strong sound. but this one has nothing- and distance is even high. maybe can improve it. like 01:50:895 (1,2,3,4,5,6) - ? o reworked
- 00:51:383 (7,8) - hard 1/4 slider pattern only here. maybe difficulty unbalance? its not hard i think and it fits music so why not
- 01:08:941 (4,5,6) - 02:13:572 (4,5,6) - shape is nice but too sudden high DS pattern, maybe suitable to kiai.. i map song not kiais and i like emphasize on them
- 01:38:264 (1) - i think this one should be differenciated (is my english corect?? x( ) like http://osu.ppy.sh/ss/7152577 , http://osu.ppy.sh/ss/7152581 ok why not
- 02:28:008 (3,4,5,6,7,8) - same in DS but I found this one really nice. thank
- 03:09:399 (9,10) - I saw your intention but stacking is a bit messy i think.. how about http://osu.ppy.sh/ss/7152602 ? i like how it plays messiness looks good here for me
- 04:47:502 (1,1) - maybe can start this pattern with higher DS? this overlap is slightly tricky think its fine, i saw some plays and everyone fcing it, and they are not high ranked nerds
- 04:18:735 (8,9,10,11,12) - vocal is dynamic here so I think stacking isn't nice here i find this feeling to be good
- 04:36:200 (12) - NC? ok
- 04:42:570 (6) - NC is needed here, hm ok

nice map here! good luck~ thank!~


thx Neoskylove
Neoskylove wrote:
Q


sa
00:17:828 - Add a beat since you added a beat in 00:14:272 (4) - no i like undermapping here
00:19:272 (4,5) - 00:21:939 (2,3) - avoid stack, you didn't stack at 00:19:828 (1,2,3) - 00:19:383 (5,6,1) - it fits music
01:23:377 (3,4,5,6,7,8) - too big DS nah it is intentionally
02:28:008 (3,4,5,6,7,8) - ^
02:24:399 (4,5) - how about make a slider instead of circles? you made slider in 02:22:595 (4) - . or make circles in 02:22:595 (4) - variety is fine
03:09:287 (8,9,10,11) - looks really hard to read, I don't think they can read this stack. its ok
03:10:865 (1,2,3) - flow looks bad, make same ds or put other way 3. i like this

GL
User avatar
Rhythm Incarnate
1,075 posts
Online
Earned 1 kudosu.
From my queue.~


Image General






Image Tanuki
Some stuff above just keeps repeating in the map so find them yourself. Most of the things I mentioned above happen more than once in the difficulty and it'd be a waste of space to point out every one of them to you.


Good luck.~
User avatar
Combo Commander
334 posts
Offline
thx Mir
Mir wrote:
From my queue.~


Image General
  • Timing!
  • 05:05:385 - Conflicting timing lines. Make sure both points have the kiai enabled/disabled. o fixed






Image Tanuki
Some stuff above just keeps repeating in the map so find them yourself. Most of the things I mentioned above happen more than once in the difficulty and it'd be a waste of space to point out every one of them to you.


Good luck.~ thank
User avatar
Combo Commander
483 posts
Offline
Earned 1 kudosu.
Hi Mirash, here is m4m from me and NeilPerry

Hitsounds: First of all: your hitsounds a bit unconsistence. like same sounds you emphaze with different hs.
00:15:605 (2) - i think in situation like here soft whistle not the right trying of emphazes. try use just normal-sampleset
00:17:605 (3) - same
00:18:939 - dunno why you use normal-sample set on ALL notes since here. make soft in timing setup panel and emphaze rly strong beats with normal sample set
00:22:494 (4,5) - there 2 same sound. but you emphaze they different 00:22:716 (5) - make there normal sampleset too
00:26:716 (11) - this is need emphaze too
00:27:383 (3) - normal-sampleset
00:29:605 (4,5) - sameee as previous
00:30:939 (3) - normal-sampleset
00:31:161 (4) - ^

I think there no reason to continue. You need really recheck your hitsounds and follow conception of emphazing.

Map:

02:18:084 (1) - make this more aesthetic http://puu.sh/tKWuU/60005c17ac.jpg
02:35:226 (6) - mby nc to emphaze spacing? if you will do this, make it for all same patterns 01:08:941 (4) -
02:01:948 (5,6) - rly dont see the reazon to stacking
02:46:279 (10) - mby put this in another place? it will be better to flow and for reading tho xd http://puu.sh/tKWRe/2d5f9edac9.jpg
03:09:061 (6) - will be cool to nc here
03:12:670 (8) - emphaze this note same as you do prefious here 03:09:061 (6) -
03:14:474 (8) - same
03:54:721 (1,2) - make smthing like this, to emphaze different of sound http://puu.sh/tKXbi/a84885ada2.jpg
04:22:433 (5) - uh you rly need to emphaze it with nc xd

Thats all

Great map. You need rly recheck your hitsound structure and NC structure. Some of nc looks like messed and unconsistance. Things that should be emphaze with nc you ingnoring.
Best of luck dude~
This is a BSS beatmap submission. Click here to view full beatmap information.
Reply 58 posts jump | 1, 2, 3, 4  next

Users browsing this forum: None


Jump to: