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SoundTeMP - Uncanny Lake [Osu|Taiko]

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ErunamoJAZZ
This beatmap was submitted using in-game submission on sábado, 1 de octubre de 2016 at 4:18:19 p. m.

Artist: SoundTeMP
Title: Uncanny Lake
Source: Ragnarok Online
Tags: Dragons Detale OnosakiHito
BPM: 140
Filesize: 4369kb
Play Time: 01:53
Difficulties Available:
  1. Abyss Lake (3,17 stars, 278 notes)
  2. Advanced (2,21 stars, 192 notes)
  3. Ono's Muzukashii (2,16 stars, 197 notes)
  4. Ono's Oni (2,52 stars, 293 notes)
  5. Simple (1,42 stars, 100 notes)
Download: SoundTeMP - Uncanny Lake
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------

Enjoy!


Ready for Rank!
Redownload 2016-09-12, for taikos
Added hitsounds. Ready for mods.

Yeah, you will ask for m4m, BUT ASK FIRST.
Underforest
M4M via in-game, GL
SPOILER
15:41 *ErunamoJAZZ is listening to [https://osu.ppy.sh/b/987540 Kuroha Neko (CV Taneda Risa) - Sassou Toujou!Neko-san]
15:42 ErunamoJAZZ: esta canción, me dió depresión D:
15:42 Underforest: por que XD
15:42 ErunamoJAZZ: esa voz, no queda con la canción
15:42 ErunamoJAZZ: xD
15:43 Underforest: es una character song, claro que hay veces que no queda
15:43 Underforest: ademas la letra no dice cosas tristes XD
15:43 ErunamoJAZZ: por eso mismo
15:43 ErunamoJAZZ: Yo entiende un poco de japonés, estudé como año y medio
15:43 ErunamoJAZZ: entiendo*
15:43 ErunamoJAZZ: en fin
15:44 *ErunamoJAZZ is editing [https://osu.ppy.sh/b/987540 Kuroha Neko (CV Taneda Risa) - Sassou Toujou!Neko-san [Easy]]
15:44 ErunamoJAZZ: 00:18:837 (1) - algo así queda mejor en cuanto a flow. Es más claro. http://puu.sh/pgWpM/c055f7abc9.jpg
15:45 ErunamoJAZZ: 00:24:991 (1) - podrías moverlo un poquito a la derecha para que el nodo rojo quede en el centro
15:45 ErunamoJAZZ: (sin olvidar acomodar el slider que sigue)
15:46 Underforest: eso ya se volvio un reto xd
15:46 Underforest: arregle las 2
15:46 Underforest: alterar el corazon se ve horrible
15:47 ErunamoJAZZ: no, no es que le muevas las cosas, era solo moverlo todo completo
15:47 ErunamoJAZZ: xD
15:47 Underforest: ok
15:47 ErunamoJAZZ: next
15:47 *ErunamoJAZZ is editing [https://osu.ppy.sh/b/987542 Kuroha Neko (CV Taneda Risa) - Sassou Toujou!Neko-san [Normal]]
15:47 ErunamoJAZZ: 00:01:145 (3) - este es el unico al que le tengo un pero. El flow queda un poquitín raro
15:48 Underforest: yo creo que esta bien
15:48 ErunamoJAZZ: siempre dicen eso xD
15:48 Underforest: es porque si
15:49 Underforest: nadie me ha dicho sobre esto aparte
15:49 ErunamoJAZZ: lo que no me gusta, es que la flecha apunta para un lado completamente diferente de hacia donde siguen las notas
15:50 ErunamoJAZZ: desentona un poco
15:50 ErunamoJAZZ: mi sugerencia es que muevas un poco el patron para que el flow sea más claro
15:51 Underforest: estare pensando sobre ello
15:52 ErunamoJAZZ: de los otros se ve bien
15:53 Underforest: excelente owo)b
15:53 ErunamoJAZZ: ven*
15:53 Underforest: estudé como año y medio
15:53 Underforest: corregiste el entiendo pero no el estudié XD
15:53 ErunamoJAZZ: a.. jajaja
15:53 ErunamoJAZZ: estoy cansado, no estoy escribioedo bie
15:54 ErunamoJAZZ: btw, acabé de subir un mapa
15:54 ErunamoJAZZ: https://osu.ppy.sh/b/994022
15:54 Underforest: xf4v0r io zkribo + von1t0
15:54 Underforest: XD
15:54 ErunamoJAZZ: puedo pedirte testplay?
15:54 Underforest: para cual diff
15:54 Underforest: ?
15:55 ErunamoJAZZ: todas
15:55 ErunamoJAZZ: especialmente el medium
15:55 Underforest: ok
16:00 Underforest: A
16:00 Underforest: Tengo dudas sobre el espaciado de Medium
16:00 ErunamoJAZZ: juega el otro
16:00 Underforest: okis
16:01 Underforest: usare EZ porque no soy bueno en el CS5
16:01 Underforest: XD
16:01 Underforest: lol
16:01 ErunamoJAZZ: no
16:02 ErunamoJAZZ: mejor no
16:02 Underforest: ok XD
16:02 ErunamoJAZZ: el ez es muy dificil
16:02 ErunamoJAZZ: con mis mapas
16:02 ErunamoJAZZ: porque yo los hago para que no se puedan leer bien con HD
16:02 ErunamoJAZZ: xD
16:02 Underforest: necesito una tablet xd
16:02 ErunamoJAZZ: juegalo sin mods
16:04 Underforest: lol no puedo
16:04 ErunamoJAZZ: lel
16:04 ErunamoJAZZ: bueno
16:04 ErunamoJAZZ: aun tienes dudas con el Medium?
16:04 Underforest: sip
16:04 ErunamoJAZZ: el espaciado es apenas para que no tenga overlaps
16:05 ErunamoJAZZ: 1.2
16:05 Underforest: 00:23:530 (4) - este es el unico error que detecta aimod
16:06 ErunamoJAZZ: mm.. pero no es critico, las posibilidades de que fallen ahí son casi nulas
16:06 Underforest: 00:04:673 (3,4,5) - puedes hacer un blanket aqui, pero no estoy seguro
16:06 ErunamoJAZZ: la intención no es hacerle blanket ahí, si no que sea una escalera
16:08 Underforest: 01:26:102 (1) - intenta hacerlo mas curveado
16:08 Underforest: no es un problema realmente pero puedes hacerlo bonito
16:09 Underforest: 01:32:102 (5) - es intencional este overlap?
16:09 ErunamoJAZZ: sí, si no quedaría muy abierto y el flow no quedría cool
16:09 Underforest: 01:43:888 (2) - esto es demasiado dificil en mi opinion, trata de poner nomas un circulo
16:10 Underforest: 01:45:173 (5,1) - ese espaciado de sliders, lloro
16:13 Underforest: internet is hard
16:13 Underforest: lol
16:14 Underforest: internet is hard
16:14 ErunamoJAZZ: ?
16:14 Underforest: se me fue el internet xd
16:14 ErunamoJAZZ: lel
16:15 ErunamoJAZZ: 01:45:173 (5,1) - no entendí a qué te referías con el espaciado acá
16:15 Underforest: fijate en los bordes
16:15 Underforest: estan pegados
16:15 ErunamoJAZZ: a.. por el mini overlap?
16:16 Underforest: si
16:17 ErunamoJAZZ: eso es distinto al espaciado xD
16:17 Underforest: si
16:17 ErunamoJAZZ: el espaciado estaba perfecto, por eso se me hizo raro xD
16:17 Underforest: solo me gusta confundir xd
16:17 ErunamoJAZZ: respecto a 01:43:888 (2) - , no creo que haya problema con dejarlo
16:17 ErunamoJAZZ: no es un normal
16:18 Underforest: lo que esta ubicado en 00:27:280 no es igal en medium y quiet
16:18 Underforest: LOOOOOL link pegado
16:18 ErunamoJAZZ: por qué ilegal?
16:18 ErunamoJAZZ: a.. igual
16:18 ErunamoJAZZ: plop
16:19 Underforest: igual*
16:19 Underforest: deberias arreglar eso
16:20 ErunamoJAZZ: mm...
16:20 ErunamoJAZZ: sí, pero no, pero sí, pero no xD
16:20 ErunamoJAZZ: el sonido correcto va a 1/6
16:21 Underforest: 00:33:495 (2,3,4,5) - este stream debe ir en 1/12
16:21 Underforest: tambien le tienes que agregar 2 circulos al stream
16:21 Underforest: puedes oir que esta mal en 25% playback
16:22 ErunamoJAZZ: por ahora lo voy a dejar así
16:22 ErunamoJAZZ: antes que poner un 1/12, prefería hacer un slider
16:22 ErunamoJAZZ: voy a esperar a ver que más me dicen con los mods xD
16:23 Underforest: 01:22:673 (1) - esto es tan rocket pls
16:23 ErunamoJAZZ: del otro, creo que para el Medium es mejor dejarlo simple
16:23 ErunamoJAZZ: hey, yo le enseñé (?
16:24 Underforest: rocket nunca me dijo eso
16:24 ErunamoJAZZ: pues, no le enseñé a hacer los sliders así
16:24 ErunamoJAZZ: pero sí le ayudé cuando estaba empezando
16:24 Underforest: 01:42:173 - los pixeles de este blanket no concuerdan
16:25 ErunamoJAZZ: ya.
16:25 Underforest: finalmente, quiet tiene ar 8
16:25 Underforest: sugiero reducirle a 7 o 7.5
16:26 Underforest: Basic puede llamarse Simple imo
16:26 ErunamoJAZZ: nuu, el Ar está perfecto
16:26 ErunamoJAZZ: mm.. puede ser
16:26 ErunamoJAZZ: aunque basic me suena mejor con medim
16:26 Underforest: El OD es 8 o.o
16:26 ErunamoJAZZ: pero no me acuerdo como lo han puesto otros mapsets
16:27 Underforest: demasiado experto
16:27 Underforest: reducelo a 6 o 7
16:27 Underforest: ya seria todo
16:27 ErunamoJAZZ: o.o, en serio, nunca he entendido por qué les gusta bajarle al od
16:27 ErunamoJAZZ: si en 8 es facil de por sí
16:27 Underforest: generalmente od 8 es para dificultades mas avanzadas
16:28 Underforest: como una insane final o una experta
16:28 ErunamoJAZZ: el od 9 sí es dificil, pero el 8 no lo es tanto
16:28 ErunamoJAZZ: bueno, ese es el caso acá :P
16:28 Underforest: quieres que postee el log?
16:28 ErunamoJAZZ: está mapeado como un insane, independiente de las estrellas que tenga por culpa del bpm xD
16:29 Underforest: lol
HappyRocket88
I disagree with everything, but did my best to help Eru with this map! Best of success with it! >u<

2016-06-04 18:38 ErunamoJAZZ: holap
2016-06-04 18:38 ErunamoJAZZ: ACTION is listening to [https://osu.ppy.sh/b/994020 SoundTeMP - Uncanny Lake]
2016-06-04 18:39 ErunamoJAZZ: test play, onegai shimasu!
2016-06-04 18:39 HappyRocket88: but ERU I'M MAPPING TOO
2016-06-04 18:39 ErunamoJAZZ: :okay:
2016-06-04 18:39 HappyRocket88: XDDD
2016-06-04 18:40 ErunamoJAZZ: cuando la miré, pararecía Idle D:
2016-06-04 18:40 ErunamoJAZZ: aparecía*
2016-06-04 18:40 HappyRocket88: ¿por qué apenas
2016-06-04 18:40 HappyRocket88: mapeo tres diffs?
2016-06-04 18:42 ErunamoJAZZ: porque para qué más
2016-06-04 18:42 ErunamoJAZZ: si es re lenta esa song
2016-06-04 18:43 HappyRocket88: Hay unos triplets que se sienten off.
2016-06-04 18:43 HappyRocket88: Pero en general me gusta. :>
2016-06-04 18:43 ErunamoJAZZ: mire el easy
2016-06-04 18:43 ErunamoJAZZ: xD
2016-06-04 18:45 ErunamoJAZZ: es todo sexy con FL
2016-06-04 18:45 HappyRocket88: esto es con
2016-06-04 18:45 ErunamoJAZZ: *¬*
2016-06-04 18:45 HappyRocket88: DT es una nota
2016-06-04 18:45 HappyRocket88: xd
2016-06-04 18:45 HappyRocket88: Bájele el HP a eso, por favor.
2016-06-04 18:45 ErunamoJAZZ: lo tiene en 3
2016-06-04 18:46 HappyRocket88: :D?
2016-06-04 18:46 ErunamoJAZZ: a no, está en 4
2016-06-04 18:46 ErunamoJAZZ: es que viene 4, 5 y 6
2016-06-04 18:46 HappyRocket88: A la Normal le puede bajar a 4 si lo considera.
2016-06-04 18:46 ErunamoJAZZ: no es un normal, es un medium
2016-06-04 18:46 HappyRocket88: ¿Cuál es la razón de ponerla en 4?
2016-06-04 18:46 ErunamoJAZZ: xD
2016-06-04 18:46 ErunamoJAZZ: es como un advanced mas bien
2016-06-04 18:47 ErunamoJAZZ: pues, el Quiet lo puse en 6, el otro en 5, entonces, solo erapor mantener la linea
2016-06-04 18:47 ErunamoJAZZ: xD
2016-06-04 18:47 HappyRocket88: Ese CS es demasiado pequeño para un Easy.
2016-06-04 18:47 HappyRocket88: 3 es lo recomendado, a menos de que quieras ir en contra de la ley. :>
2016-06-04 18:47 ErunamoJAZZ: no lo creo, hay casos
2016-06-04 18:48 ErunamoJAZZ: pere le muestro uno
2016-06-04 18:48 HappyRocket88: ¿Sí?
2016-06-04 18:48 HappyRocket88: Muéstrelos papu
2016-06-04 18:49 HappyRocket88: ERUUUUU
2016-06-04 18:49 ErunamoJAZZ: ACTION is listening to [https://osu.ppy.sh/b/356540 Eagle - S!ck]
2016-06-04 18:49 HappyRocket88: ¿dódne están los hitsounds?
2016-06-04 18:49 HappyRocket88: :V
2016-06-04 18:49 ErunamoJAZZ: todavía no los he hecho
2016-06-04 18:49 ErunamoJAZZ: es lo más aburridor de mapear xD
2016-06-04 18:49 HappyRocket88: Agreguele customs.
2016-06-04 18:50 HappyRocket88: el soft-whistle no se nota mucho.
2016-06-04 18:50 HappyRocket88: Eru, no.
2016-06-04 18:50 HappyRocket88: Eso es del 2014. d:
2016-06-04 18:51 HappyRocket88: Han pasado más de dos años desde que eso se rankeo.
2016-06-04 18:52 HappyRocket88: Si le pone Advanced a la Medium, le acepto estos mini-jumps 00:27:280 (2,1) -
2016-06-04 18:53 HappyRocket88: Medium es normal traducida, y como normal debe de seguir el DS.
2016-06-04 18:53 ErunamoJAZZ: segura?
2016-06-04 18:53 HappyRocket88: O, a menos de qué lo haga constate
2016-06-04 18:53 HappyRocket88: De resto límitese pro el DS xd
2016-06-04 18:54 HappyRocket88: 01:08:745 (3,1) - bubble pop too
2016-06-04 18:54 HappyRocket88: xd
2016-06-04 18:56 HappyRocket88: los slider-ends de la normal se sienten off. x.x
2016-06-04 18:56 HappyRocket88: 00:44:316 (8) -
2016-06-04 18:57 HappyRocket88: oh está siguiendo la batería ahí?
2016-06-04 18:57 ErunamoJAZZ: sisas
2016-06-04 18:57 ErunamoJAZZ: dejarlo sin nada en el cosito blanque también quedaba raro
2016-06-04 18:57 HappyRocket88: es que ummm
2016-06-04 18:57 HappyRocket88: no sé. xD
2016-06-04 18:57 ErunamoJAZZ: la sensación puede ser por que no tiene hitsounds también
2016-06-04 18:58 HappyRocket88: se siente raro ese offbeat ahí
2016-06-04 18:58 HappyRocket88: 01:22:245 (6,1) - no :u
2016-06-04 18:58 ErunamoJAZZ: un poquito, pero el cling es más fuerte
2016-06-04 18:58 ErunamoJAZZ: sí v:
2016-06-04 18:58 ErunamoJAZZ: no es un normal happpyyyyy
2016-06-04 18:58 ErunamoJAZZ: es la diff en el medio xD
2016-06-04 18:59 ErunamoJAZZ: lo del nombre de la diff es lo de menos
2016-06-04 18:59 HappyRocket88: pero no es una hard
2016-06-04 18:59 HappyRocket88: usea
2016-06-04 18:59 ErunamoJAZZ: lo puedo cambiar
2016-06-04 18:59 HappyRocket88: nada de inconsistencias
2016-06-04 18:59 ErunamoJAZZ: es un hard
2016-06-04 18:59 HappyRocket88: No.
2016-06-04 18:59 HappyRocket88: Ahí dice medium papá.
2016-06-04 18:59 ErunamoJAZZ: está mapeado como un hard, pero el bpm no lo deja ser
2016-06-04 18:59 HappyRocket88: XDDD
2016-06-04 18:59 HappyRocket88: Entonces cambiele esos nombres.
2016-06-04 18:59 ErunamoJAZZ: pero
2016-06-04 18:59 ErunamoJAZZ: tampoco me animo a ponerle hard
2016-06-04 19:00 HappyRocket88: La easy le puede poner Normal
2016-06-04 19:00 ErunamoJAZZ: porque el staring rate no lo pone como hard
2016-06-04 19:00 ErunamoJAZZ: xD
2016-06-04 19:00 HappyRocket88: y la Medium Hard
2016-06-04 19:00 HappyRocket88: Y la Hard, GGIZI NOOBS or something
2016-06-04 19:00 HappyRocket88: Ah no
2016-06-04 19:00 ErunamoJAZZ: lol
2016-06-04 19:00 HappyRocket88: ya usaste custom name
2016-06-04 19:00 HappyRocket88: xdxd
2016-06-04 19:00 HappyRocket88: déjala en quiet
2016-06-04 19:00 HappyRocket88: XD
2016-06-04 19:00 ErunamoJAZZ: y luego me aguanto el bullying ;w;
2016-06-04 19:01 ErunamoJAZZ: por ponerle hard a un normal (?)
2016-06-04 19:01 ErunamoJAZZ: jajajajaj
2016-06-04 19:01 HappyRocket88: xDDDDD
2016-06-04 19:02 HappyRocket88: Pues los que no saben como se mapea las diffs
2016-06-04 19:02 HappyRocket88: independimente del sr
2016-06-04 19:02 HappyRocket88: te molestarán XD
2016-06-04 19:02 HappyRocket88: ES QUE LA DIFF TIENE 2.21 STARS!
2016-06-04 19:02 HappyRocket88: NO PUEDE PONERLE HARD
2016-06-04 19:02 HappyRocket88: AHHHHH
2016-06-04 19:03 ErunamoJAZZ: PONGAMOLE MEDIUM Y SALE
2016-06-04 19:03 ErunamoJAZZ: xD
2016-06-04 19:04 ErunamoJAZZ: ya sé
2016-06-04 19:04 ErunamoJAZZ: le pongo: Simple, Advanced, Quiet
2016-06-04 19:04 HappyRocket88: ACTION claps*
2016-06-04 19:04 HappyRocket88: XD
2016-06-04 19:04 ErunamoJAZZ: mentira, ese quiet ya no me convense
2016-06-04 19:04 ErunamoJAZZ: ahí si quieda engañoso
2016-06-04 19:05 HappyRocket88: quiet es más bien pasivo
2016-06-04 19:05 HappyRocket88: póngale
2016-06-04 19:05 HappyRocket88: storm
2016-06-04 19:05 HappyRocket88: o la RAGATANDA
2016-06-04 19:05 HappyRocket88: y la baila
2016-06-04 19:05 HappyRocket88: Y LA GOZA
2016-06-04 19:06 HappyRocket88: Y LA CANTAAAAAAAAAAA
2016-06-04 19:06 ErunamoJAZZ: le modeo esa vaina?
2016-06-04 19:06 ErunamoJAZZ: xD
2016-06-04 19:06 HappyRocket88: XDDD
2016-06-04 19:06 ErunamoJAZZ: o nunca la van a rankear?
2016-06-04 19:06 HappyRocket88: Nu. Tengo que remapear
2016-06-04 19:06 HappyRocket88: Y el refaller es lenticu
2016-06-04 19:06 ErunamoJAZZ: plop
2016-06-04 19:07 HappyRocket88: 00:42:388 (2) - ctrl + c
2016-06-04 19:07 ErunamoJAZZ: en todo caso, Storm no suena bien
2016-06-04 19:07 ErunamoJAZZ: es que
2016-06-04 19:07 ErunamoJAZZ: la canción es de un mapa donde hay dragones
2016-06-04 19:07 HappyRocket88: entonces póngale
2016-06-04 19:07 HappyRocket88: dragoncity
2016-06-04 19:07 HappyRocket88: the app
2016-06-04 19:07 HappyRocket88: inb4 send a life
2016-06-04 19:07 HappyRocket88: HAHAHAAH
2016-06-04 19:07 HappyRocket88: ay que me pasa
2016-06-04 19:07 HappyRocket88: XD
2016-06-04 19:07 ErunamoJAZZ: tiene hambre
2016-06-04 19:08 HappyRocket88: Si hay dragones
2016-06-04 19:08 HappyRocket88: le puede poner wings
2016-06-04 19:08 HappyRocket88: or eye of dragon
2016-06-04 19:08 HappyRocket88: o yo que sé.
2016-06-04 19:08 ErunamoJAZZ: Quiet Wings
2016-06-04 19:08 HappyRocket88: Pero que tenga dragon
2016-06-04 19:08 HappyRocket88: XD
2016-06-04 19:08 HappyRocket88: NO ERU!
2016-06-04 19:08 HappyRocket88: NO
2016-06-04 19:08 HappyRocket88: Nada que Quiet, traducido suena como: alas calamadas
2016-06-04 19:08 HappyRocket88: XD
2016-06-04 19:09 ErunamoJAZZ: pero queda bien
2016-06-04 19:09 ErunamoJAZZ: es que la canción de por sí es toda sosa
2016-06-04 19:09 ErunamoJAZZ: pero el quiet solo es como meh
2016-06-04 19:09 HappyRocket88: ACTION is listening to [https://osu.ppy.sh/b/857602 toby fox - Quiet Water]
2016-06-04 19:09 HappyRocket88: Yo discutí mucho con un mapper
2016-06-04 19:10 HappyRocket88: por el nombre de las diffs.
2016-06-04 19:10 HappyRocket88: Y él insitió con su Quiet hasta más no poder.
2016-06-04 19:10 HappyRocket88: Pero al final preguntamos a más gente y vimos que hay otras maneras de nombrarlo.
2016-06-04 19:10 ErunamoJAZZ: see
2016-06-04 19:10 ErunamoJAZZ: http://ratemyserver.net/index.php?page=areainfo&area=1001
2016-06-04 19:11 ErunamoJAZZ: undelake
2016-06-04 19:11 ErunamoJAZZ: :^)
2016-06-04 19:11 ErunamoJAZZ: underlake*
2016-06-04 19:11 HappyRocket88: I was thinking on
2016-06-04 19:11 HappyRocket88: Lake of dragons
2016-06-04 19:11 HappyRocket88: or lake of dreams
2016-06-04 19:11 HappyRocket88: of the horizons of peace
2016-06-04 19:12 ErunamoJAZZ: or just AbyssLake
2016-06-04 19:12 ErunamoJAZZ: xDDD
2016-06-04 19:12 HappyRocket88: ACTION claps*
2016-06-04 19:12 ErunamoJAZZ: decidido
2016-06-04 19:12 HappyRocket88: Lago abismo
2016-06-04 19:12 HappyRocket88: traducido
2016-06-04 19:12 HappyRocket88: No sería mejor
2016-06-04 19:13 HappyRocket88: Lake of abyss?
2016-06-04 19:14 HappyRocket88: en la medium eru
2016-06-04 19:14 ErunamoJAZZ: el mapa se llama Abyss Lake en el juego
2016-06-04 19:14 HappyRocket88: 01:15:602 (8,1) - esto debe tener jump
2016-06-04 19:15 ErunamoJAZZ: no lo sentí apropiado ahí
2016-06-04 19:15 HappyRocket88: y por qué en los otros sí? o.o
2016-06-04 19:15 HappyRocket88: si la música es tan uniforme
2016-06-04 19:15 HappyRocket88: en ese segmento xd
2016-06-04 19:15 ErunamoJAZZ: porque en los otros no tenía dos circulos seguidos ni una flautica
2016-06-04 19:16 ErunamoJAZZ: xD
2016-06-04 19:16 HappyRocket88: ponerlo sobre 96|264 queda bien
2016-06-04 19:17 HappyRocket88: pero bueno up to you
2016-06-04 19:17 HappyRocket88: 00:48:173 (6) - overmapped
2016-06-04 19:17 ErunamoJAZZ: ay, sí
2016-06-04 19:18 HappyRocket88: 00:27:280 (2) - esto omg
2016-06-04 19:18 HappyRocket88: que ritmo intentaste colocar aquí?XD
2016-06-04 19:19 HappyRocket88: 00:27:280 - sé que aquí hay un instrumento
2016-06-04 19:19 HappyRocket88: pero es tan menor que es difícil de hoy
2016-06-04 19:20 ErunamoJAZZ: esa vaina es como 1/6 o 1/12
2016-06-04 19:20 HappyRocket88: uy
2016-06-04 19:20 ErunamoJAZZ: pero, por simplificar lo dejé en el azul
2016-06-04 19:20 HappyRocket88: ACTION se aparta de eru*
2016-06-04 19:20 HappyRocket88: XD
2016-06-04 19:20 ErunamoJAZZ: jajajja
2016-06-04 19:20 HappyRocket88: Esos snapping son motivo de DQ
2016-06-04 19:20 HappyRocket88: y qué pereza estar revisando eso. lel
2016-06-04 19:20 ErunamoJAZZ: ya sé~
2016-06-04 19:20 ErunamoJAZZ: yo consigo quién lo revise, relajaa owo
2016-06-04 19:21 HappyRocket88: 00:25:030 (2) - make this visible please. o.o7
2016-06-04 19:21 HappyRocket88: 00:30:388 (5) - slider-end overmapped
2016-06-04 19:22 ErunamoJAZZ: https://osu.ppy.sh/ss/5316544
2016-06-04 19:22 ErunamoJAZZ: eso se alcanza a ver
2016-06-04 19:23 ErunamoJAZZ: ese slider no está overmapped, el arpa hace un ti-lin
2016-06-04 19:23 HappyRocket88: y por qué los otros si los hiciste visible? :i
2016-06-04 19:23 ErunamoJAZZ: en el 'lin' queda el final
2016-06-04 19:24 HappyRocket88: entonces sería mejor extenderlo hasta el tick blanco de enseguida
2016-06-04 19:24 HappyRocket88: porque dejar esto sin nota
2016-06-04 19:24 HappyRocket88: 00:30:816 - se siente raro
2016-06-04 19:24 HappyRocket88: 00:37:245 (6) - same here
2016-06-04 19:26 HappyRocket88: 01:25:030 (4) - este si se siente off
2016-06-04 19:27 HappyRocket88: 01:43:888 (2,3) - omg
2016-06-04 19:27 HappyRocket88: OD 8 en la quiet? ayyy
2016-06-04 19:27 HappyRocket88: Xd
2016-06-04 19:29 HappyRocket88: That should be all
2016-06-04 19:29 HappyRocket88: sorry for the rude mod
2016-06-04 19:29 HappyRocket88: xdxd
2016-06-04 19:29 HappyRocket88: best of success with it! :3/
2016-06-04 19:30 ErunamoJAZZ: hehe
2016-06-04 19:30 ErunamoJAZZ: not problem
2016-06-04 19:30 ErunamoJAZZ: qué tiene el OD8
2016-06-04 19:30 ErunamoJAZZ: de verdad, que no entiendo por qué les gusta bajarle el OD, si en 8 está perfecto
2016-06-04 19:31 HappyRocket88: Es que
2016-06-04 19:32 HappyRocket88: el OD se usa para indicar
2016-06-04 19:32 HappyRocket88: la densidad de los objetos
2016-06-04 19:32 HappyRocket88: del mapa
2016-06-04 19:32 HappyRocket88: + la dificultad de los spinners
2016-06-04 19:32 HappyRocket88: No he visto la primera hard
2016-06-04 19:32 HappyRocket88: con OD de 8
2016-06-04 19:33 ErunamoJAZZ: pero, no es un hard xD
2016-06-04 19:33 ErunamoJAZZ: el bpm es el que le baja las estrellas xD
2016-06-04 19:38 HappyRocket88: Ahora no es un hard
2016-06-04 19:38 HappyRocket88: plx
2016-06-04 19:38 ErunamoJAZZ: postee log pues
2016-06-04 19:39 ErunamoJAZZ: ya actualicé
2016-06-04 19:39 ErunamoJAZZ: :3
Aaozora
hey i'd prefer m4m. but it's up to you whether you wanna mod my map or not: BoxPlot - First Blush

couldn't find much to say cus this map is already pretty good :)

advanced:
00:27:280 (2) - playing this is a little awkward. i would make the slider at 00:26:102 (1) last one and a half counts (from 00:26:102 to 00:26:745) and then put a reverse slider at 00:26:959 for the triplet.
00:29:530 (4) - there's a bit too much of a pause between the notes in this section. i would either make the sliders rebound one more time, or add a hitcircle after each slider.
00:30:388 (5) - ^same
00:31:673 - i would add a note here for more flow
00:36:388 (5) - rebound one more time or add a note after the slider.
00:37:245 (6) - ^same
the rest of the beatmap is great! :D

abyss lake:
00:03:816 (1) - reconsider the placement of this note. it's a really far jump from the previous note with no break in between.
00:13:673 (5) - quite far from the following note
00:27:530 (4) - i would make this a new combo so that the change in rhythm is clearer
00:44:959 (1) - i would move this further away from the previous slider so that the pause between the two is clearer
otherwise this map is pretty good! :oops:
Topic Starter
ErunamoJAZZ

Aaozora wrote:

hey i'd prefer m4m. but it's up to you whether you wanna mod my map or not: BoxPlot - First Blush
Sorry, your song is very long, and im not confortable with this style. You have a ticket now, if you have another map later, just poke me for mod it :3

couldn't find much to say cus this map is already pretty good :)

advanced:
00:27:280 (2) - playing this is a little awkward. i would make the slider at 00:26:102 (1) last one and a half counts (from 00:26:102 to 00:26:745) and then put a reverse slider at 00:26:959 for the triplet. mm... im not sure. I will wanit for more suggestions.
00:29:530 (4) - there's a bit too much of a pause between the notes in this section. i would either make the sliders rebound one more time, or add a hitcircle after each slider. Not agree. This feel fine, and its consistent.
00:30:388 (5) - ^same ^
00:31:673 - i would add a note here for more flow for flow?, but this is a very calm section. I think is not necessary.
00:36:388 (5) - rebound one more time or add a note after the slider. like before
00:37:245 (6) - ^same ^
the rest of the beatmap is great! :D


abyss lake:
00:03:816 (1) - reconsider the placement of this note. it's a really far jump from the previous note with no break in between. okay, I did decreased a bit this
00:13:673 (5) - quite far from the following note Its fine.
00:27:530 (4) - i would make this a new combo so that the change in rhythm is clearer okay, anyway, i will waint for more mods, this note is strange o.o
00:44:959 (1) - i would move this further away from the previous slider so that the pause between the two is clearer Music suggest this antijump, imo.
otherwise this map is pretty good! :oops:
Thank you!!
Zyl
M4M

bueno esto lo hare en español ya que entiendes xDD

[Simple]
  • *circulos en 3,5?, bueno esto personalmente no me gusta ademas que no esta acostumbrado para una easy, ademas no me gusta por que se ven "muy flacos" no se si entiendes mi punto.
    *Te gustaria bajar el slider velocity? ya que le daria un mejor acabado a tu mapa y seria mas facil para la gente nueva
    *Trata de bajar el spacing si conservaras el "SV" ya que tan largo no se ve muy bien, considerando que es una easy

    00:00:388 (1) - algo que note es esto..., esto no se ve bien ya que toma toda la pantalla asi que trata de ser mas creativo para crear otra forma
    00:07:245 (2) - ^
    00:12:387 (1,2) - trata de crear un pattern simetrico ya que esto no se ve del todo bien, Ctrl+G ayudaria
    00:13:245 (2,3) - Creo que deberias arreglar este blanket
    00:29:530 (1,2,3,4) - seguro? mas de 3 circulos seguidos? ya que sera dificil para los beginners
    00:34:673 (2) - No crees que va muy fuera de la pantalla?
    00:46:673 (3,4) - Ctrl+G?
    00:53:530 (2) - Que le paso a este slider? trata de poer el punto que crea la curva en el centro
    01:05:530 (1,2) - Ctrl+G?
    01:22:673 (1,3) - No crees que van muy fuera de la pantalla?
    01:34:673 (1,2) - Siento que esto esta super forzado, por que no seguir con curvas?
[Advanced]


  • 00:03:816 (1,2,3,4,5,6,7) - Son demasiados objetos seguidos, para una normal
    00:17:530 (1,2,3,4,5,6,7,8,1) -^
    00:27:280 (2) - no veo este slider muy util
    00:29:530 (4,5) - mejor solo 2 circulos
    00:36:388 (5,6) - ^
    00:41:530 (1,2,3,4,5,6,7,8) - Son demasiados objetos seguidos, para una normal
    01:08:959 (1) - UN JUMP!? en una normal?
    00:22:673 (3,4) - ^
    01:11:530 (6) - Ctrl+G? para mejorar el flow
    01:23:530 (2,4,5) - overlap random
[Abyss Lake]


  • 00:46:245 (5,1) - Realmente ocupas este overlap?
Esta cancion es verdaderamente hermosa, no podia esperar menos de ti xDD

+1 Star!!

:)
Topic Starter
ErunamoJAZZ

Trent83 wrote:

M4M

bueno esto lo hare en español ya que entiendes xDD

[Simple]
  • *circulos en 3,5?, bueno esto personalmente no me gusta ademas que no esta acostumbrado para una easy, ademas no me gusta por que se ven "muy flacos" no se si entiendes mi punto.
    *Te gustaria bajar el slider velocity? ya que le daria un mejor acabado a tu mapa y seria mas facil para la gente nueva
    *Trata de bajar el spacing si conservaras el "SV" ya que tan largo no se ve muy bien, considerando que es una easy

    am... pero no es un easy, es un Simple piensa en un normal mapeado con cosas de easy. El tamaño de los circulos no es problema sinceramente. El Slider Velocity está a 1.0x, y lo mismo con el espaciado.

    00:00:388 (1) - algo que note es esto..., esto no se ve bien ya que toma toda la pantalla asi que trata de ser mas creativo para crear otra forma Hacer más lombrices?? xD, los circulos le dan un toque bonito también.
    00:07:245 (2) - ^
    00:12:387 (1,2) - trata de crear un pattern simetrico ya que esto no se ve del todo bien, Ctrl+G ayudaria está bien como está. Ya de por sí es simétrico.
    00:13:245 (2,3) - Creo que deberias arreglar este blanket no le veo lo malo, sigue todo el flujo rodeando bien el slider.
    00:29:530 (1,2,3,4) - seguro? mas de 3 circulos seguidos? ya que sera dificil para los beginners Es un simple, no un beginner xD, además, por lo lento de la canción, no es problematico.
    00:34:673 (2) - No crees que va muy fuera de la pantalla? pues, si el editor me lo permite poner ahí, es que no es problema.
    00:46:673 (3,4) - Ctrl+G? sí lo intenté, pero se siente muy raro.
    00:53:530 (2) - Que le paso a este slider? trata de poer el punto que crea la curva en el centro emm... ok (?
    01:05:530 (1,2) - Ctrl+G? same before
    01:22:673 (1,3) - No crees que van muy fuera de la pantalla? para nada. se ve bien y no se sale al jugar.
    01:34:673 (1,2) - Siento que esto esta super forzado, por que no seguir con curvas? xD, es por poner algo diferente
[Advanced]


  • 00:03:816 (1,2,3,4,5,6,7) - Son demasiados objetos seguidos, para una normal Es un advanced, no un normal xD
    00:17:530 (1,2,3,4,5,6,7,8,1) -^
    00:27:280 (2) - no veo este slider muy util Realmente, este slider es lo que más me preocupa, el ritmo es super ambigüo acá, creo que tendré que pedir ayudar con gente más experimentada con timing y esas cosas ;w;
    00:29:530 (4,5) - mejor solo 2 circulos mm... lo voy a pensar, pero por ahora, lo dejo así.
    00:36:388 (5,6) - ^
    00:41:530 (1,2,3,4,5,6,7,8) - Son demasiados objetos seguidos, para una normal
    01:08:959 (1) - UN JUMP!? en una normal?
    00:22:673 (3,4) - ^
    01:11:530 (6) - Ctrl+G? para mejorar el flow no lo va a mejorar o desmejorar xD
    01:23:530 (2,4,5) - overlap random Creeme, intenté evitarlo cuando corregí eso en un mod pasado, pero tendría que rehacer el patrón completo, y meh.
[Abyss Lake]


  • 00:46:245 (5,1) - Realmente ocupas este overlap? sí owo
Esta cancion es verdaderamente hermosa, no podia esperar menos de ti xDD

+1 Star!!

:)
Muchas gracias!!!
Lambdadelta
Hey there~ ♥
In Genral:
This map is SOOO lovely! I like it! the colours are perfect tho.
Simple:
00:00:388 (1) - too long slider, maybe change it? something else?
00:07:245 (2) - ^
00:14:102 (3) - ^
00:20:959 (1) - ^
Advanced:
00:03:816 (1,2,3,4,5,6,7) - don't you think there's to many notes to this difficult? try to delete some notes or try to put them in organized way and not so complicated. (Something like that 00:11:530 (3))
00:17:530 (1,2,3,4,5,6,7,8,1) - It seems more preferable than the first, but still - try to delete some notes, it seems too difficult to this level
00:24:387 (1) - I'm not sure about that >.<
00:52:673 (2) - idk, maybe without a break? :3
00:55:245 (1) - imo, maybe add kiai? (until 01:22:673 (1))
01:10:244 (3) - try to move it more down
01:13:245 (2) - ^ down
01:17:101 (3) - ^ left
Abyss Lake:
00:40:245 (2) - what do you think about notes instead? :3 (although I like that part 00:41:102 (3))
00:55:245 (1) - imo, maybe add kiai? (until 01:22:673 (1))
Good luck~ it was an amazing map!!! :)
Topic Starter
ErunamoJAZZ
Hello!

About Simple:
What is the problem with sliders?, too many low diffs have long sliders. I think that are fine :3

About Advanced
Well... 00:03:816 (1,2,3,4,5,6,7) - 00:17:530 (1,2,3,4,5,6,7,8,1) - Note density feels good for this mapset (think in all diffs, not only in one), also, this is a Advanced diff, not a normal!, since BPM is low and im not overmapping, staring is a bit weird.
00:24:387 (1) - I will ask more about this, thank you ;3
00:52:673 (2) - Im following harp here. This break is appropriate imo.
00:55:245 (1) - 01:22:673 (1) - Sorry, I dont want kiai in this mapset. Song feels very calm.
01:10:244 (3) - 01:13:245 (2) - 01:17:101 (3) - emm.. why?, if you said because it looks at top of grid, remember check if this is out in gameplay, not in editor. (And remember said why you was suggesting something, too xD).

[About last diff]
00:40:245 (2) - but, holding this, its feeling adequate here, imo. And same about kiai.


[]
cute mod but, pls, avoid that red X.x
Thank you!
Lambdadelta
Hey again ^v^

ErunamoJAZZ wrote:

Hello!
About Simple:
What is the problem with sliders?, too many low diffs have long sliders. I think that are fine :3 The sliders seems too long for me! >< but if you're think they are fine so... fine ^^

About Advanced
Well... 00:03:816 (1,2,3,4,5,6,7) - 00:17:530 (1,2,3,4,5,6,7,8,1) - Note density feels good for this mapset (think in all diffs, not only in one), also, this is a Advanced diff, not a normal!, since BPM is low and im not overmapping, staring is a bit weird. Huh! I'm sorry, Every time I see a second level I think of normal, but - I think there's kind of "Over notes" in this part, maybe you should remove one or two? :D
00:24:387 (1) - I will ask more about this, thank you ;3 >:x I find it a little awkward and complicated.
00:52:673 (2) - Im following harp here. This break is appropriate imo.
00:55:245 (1) - 01:22:673 (1) - Sorry, I dont want kiai in this mapset. Song feels very calm. very well.
01:10:244 (3) - 01:13:245 (2) - 01:17:101 (3) - emm.. why?, if you said because it looks at top of grid, remember check if this is out in gameplay, not in editor. (And remember said why you was suggesting something, too xD). oh well, I meant that to THIS level, perhaps it would be preferable that the sliders will be close to each other.

[About last diff]
00:40:245 (2) - but, holding this, its feeling adequate here, imo. And same about kiai. very well.
[]
cute mod but, pls, avoid that red X.x
Thank you!
umm should I stop writing in red? xD
Thank you too, I'm kind of beginner in all the modding stuff, so ofc I was wrong in the most of the parts. >w<!
+1 star~
You did great A job! :3
Topic Starter
ErunamoJAZZ
Lambdadelta, hehe, mod many more maps!, this is the way to improve :3

----

Ok, Thanks to Xanandra for offset check, and Natsu for helpme with strange rhythm in last diff.
I think this is ready for rank

!summon speedrank (?)
Foxy Grandpa
Hi!!

Abyss Lake


00:32:959 (1,2,3,4) - This part feels very awkward

00:46:245 (5,1) - Space these 2 out more


Advanced



01:22:673 (1,2) - Blanket these a little better

01:43:888 (2,3) - this overlapping is really weird to read


Simple


00:32:959 (1) - move this up to the white tic, sounds a lot smoother

The map is very calming and nice, looks great!!! :D :D
Karen
first of all i think you can lower the hitsound volume by around 15% from the beginning to 00:27:816 - , because this part is calmer comparing with the next part and you used different hitsound system as well

Abyss Lake
are you sure you want to keep the OD8? personally i disagree with this since simple maps are supposed to have simple settings but meh, it depends on mappers
00:44:316 (4,1) - enlarge the spacing because it confuses players i think
00:53:530 (1) - not a nice shape to me ;w; and i feel it's kinda empty to skip 00:54:173 - this beat
00:56:745 (4,5) - 01:00:173 (4,5) - 01:03:602 (5,6) - these triples are wrongly snapped i think, they should be on 1/6, but for the sake of playability i'm fine if you insist on your snapping choice.

Simple
00:14:102 (3) - the slider might be a bit unclear to read, try make it clear like this http://puu.sh/pwPkV/2560265055.jpg

that's it, you may call me for a recheck when your body is ready.
Topic Starter
ErunamoJAZZ

FoxyGrandpa wrote:

Hi!!

Abyss Lake


00:32:959 (1,2,3,4) - This part feels very awkward well, this rhythm could be difficut to read, so I tried to make this more playable. I tried polish it a bit :3

00:46:245 (5,1) - Space these 2 out more I changed a bit this pattern

Advanced



01:22:673 (1,2) - Blanket these a little better okay

01:43:888 (2,3) - this overlapping is really weird to read Stack is better here, I move tail a bit.
Simple


00:32:959 (1) - move this up to the white tic, sounds a lot smoother I moved this a bit, I hope feels better.

The map is very calming and nice, looks great!!! :D :D Thanks :)
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Karen wrote:

first of all i think you can lower the hitsound volume by around 15% from the beginning to 00:27:816 - , because this part is calmer comparing with the next part and you used different hitsound system as well Agree, and applied.

Abyss Lake
are you sure you want to keep the OD8? personally i disagree with this since simple maps are supposed to have simple settings but meh, it depends on mappers Im sure about stats. OD8 is not very high anyway (Im not thinking in HR players).
00:44:316 (4,1) - enlarge the spacing because it confuses players i think okay
00:53:530 (1) - not a nice shape to me ;w; and i feel it's kinda empty to skip 00:54:173 - this beat hahaha, true, I remap this.
00:56:745 (4,5) - 01:00:173 (4,5) - 01:03:602 (5,6) - these triples are wrongly snapped i think, they should be on 1/6, but for the sake of playability i'm fine if you insist on your snapping choice. I know, I think 1/6 feels annoying with this song (you know, its calmly)

Simple
00:14:102 (3) - the slider might be a bit unclear to read, try make it clear like this http://puu.sh/pwPkV/2560265055.jpg mm.. okay.

that's it, you may call me for a recheck when your body is ready.
Im done!, Thank you Karen senpai!!
Topic Starter
ErunamoJAZZ
I asked to many people for testplay, and made some little changes for improve flow.
My body is ready!
Karen
Here you go!
Topic Starter
ErunamoJAZZ
Thank you very much Karen senpai!! :3
pkhg
rank when
HappyRocket88

pkhg wrote:

rank when Gero arrives /o/
Mint
From in-game request :3/

[Simple]
  1. 01:26:102 - NC pattern got messy after this. Following your pattern, and the tone of the song. NC should be added here and at 01:29:530 - 01:32:959 - etc. instead.
[Advanced]
  1. 00:52:673 (2,1) - Why break time / empty here? Didn't see this in Simple, so this looks not really necessary to me.
  2. 01:43:888 (2,3) - From all the 1/4 sounds that could've used something like this, the least audible one has it. Quite sudden and strange, but as it's still fine as is, it's up to you.
[Abyss Lake]
  1. OD8 seems strange and unusual for this BPM / actual difficulty. Setting it to 7 will cause for a more balanced spread (3/5/7).
  2. 01:35:530 - This end could use a drum-whistle. Might apply to other diffs too.
Call me back!
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