forum

Emiru no Aishita Tsukiyo ni Dai San Gensou Kyoku wo - Kimi n

posted
Total Posts
10
Topic Starter
Xenok
This beatmap was submitted using in-game submission on dimanche 2 octobre 2016 at 22:13:08

Artist: Emiru no Aishita Tsukiyo ni Dai San Gensou Kyoku wo
Title: Kimi no Na wo Hibikasete
Tags: Doujin rock traditionnal symphonique vocal japanese
BPM: 228
Filesize: 9104kb
Play Time: 05:33
Difficulties Available:
  1. Let your name resonate (6,51 stars, 1685 notes)
Download: Emiru no Aishita Tsukiyo ni Dai San Gensou Kyoku wo - Kimi no Na wo Hibikasete
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
What a band name

New hitsounds since 25/08/16, redownload if you want to taste them! :)

Hard speed and stamina map!

Metadata: http://emiru3.jp/tsuiten.html




Lyrics
僕たちは叶える 夢見た日を

運命の中 愛してしまった事
幸せと呼べるだろうか
悲しみばかり そんな中でも
確かめ合えた事が有るだろう

泣かないで居て またここで始めれば良い
今だけが総てじゃない 僕達なら
約束しよう あの空を超えた向こうで
名を呼ぶよ だからほら 笑って

アナタと同じ時代を生き 手を繋ぎ
アナタと同じ未来を見る
ただそれだけの事が
僕達には奇跡よりも遠かったんだ
どんなに願い続けてても 祈っても
運命の日へ針は回り
この時計が再び動く時は
遠い遠い いつかのセカイ
どうか 巡り会あせて
せめて 結ばれる日に
きっと 引き寄せあって
僕たちは叶える 夢見た日を

運命の中 愛してしまった事
間違いじゃないと思うんだ
悲しみばかり そんな中でも
幸せだと思えた日々がある

泣かないで居て 一人じゃない すぐに行くから
「寂しがり」 僕だって同じなんだ
約束しよう あの空を超えた向こうで
名を呼ぶよ だからほら 笑って

アナタと同じ時代を生き 手を引いて
アナタと同じ未来を見る
ただそれだけの事が
僕達には奇跡よりも遠かったんだ
どんなに願い続けてても 祈っても
運命の日へ針は回り
この時計が再び動く時は
遠い遠い いつかのセカイ
どうか 巡り会わせて
せめて 結ばれる日に
きっと 引き寄せあって
僕たちは叶える 夢見た日を

I don't know what that mean
Musty
COUCOU XENOK

[Let your name resonate]

Disable le countdown !!! !!

00:05:255 (1) - quelle est la raison de ce NC? En fait pour moi tu finis juste le rythme précédent donc y a pas d’intérêt à NC
00:08:676 (5,1,3) - HahHAHAHAHAHAH FIX UR BLANKET MATE XDdD (promis je le refais plus)
00:08:676 (5,1,3) - pour moi, le NC est inutile parce que le "turuduruduru" est pas fini, qqchose de plus consistent comme ici ( 00:08:018 (1,2,3,4,5,6) - )
00:10:650 (1) - Ici, soit tu retires le NC, soit tu en rajoutes un 00:11:702 (2) - ici. Parce que tu les marques pas de la même manière alors qu'ils sont similaires
00:21:176 (6) - là tu vois j'aurais retiré le NC encore une fois parce que c'est plus dans la continuité du jump (et aussi du coup pour avoir les followpoints)
00:29:860 (5) - je l'aurais placé à un autre endroit plutôt que de l'overlap ici, parce que je ressens pas vraiment grand chose quant au fait de revenir là ou je suis déjà allé
00:33:281 (1) - encore une fois un NC que je juge un peu inutile ^^
00:35:386 (1) - de même ici
00:38:742 (3) - cette note me paraît en trop, après, je pense que tu peux la laisser mais juste éventuellement en la plaçant mieux, parce que stacké avec le slider d'après c'est pas très intuitif je trouve de savoir qu'il faut directement la taper (même si en vrai quand tu joues tu vas la taper...)
00:47:886 (2) - faut que tu curves un peu ce slider je trouve que ça fait plus joli xD
01:02:097 (3,4,5) - un peu confus comme spacing je trouve même si on devine bien le pattern
01:06:176 (1) - j'aurais pas mis de NC ici parce qu'elle fini son mot par rapport à l'autre NC
01:28:281 (2) - j'aurais CTRL+G ce slider même si en vrai du coup ça rend le spacing encore plus grand
01:40:057 (3) - encore une fois, j'aurais pas stacké cette note
01:45:518 (1) - à cause du slider suivant, j'aurais foutu la note plus comme ceci: http://puu.sh/qTMK7/b492a9f064.jpg
02:19:334 (1) - en vrai tu veux NC super souvent sans que je trouve ça vraiment judicieux, là par exemple pour moi ça a aucun intêret :( (y a pleins d'endroits par la suite ou je trouve pas ça très judicieux également)

j'adore le second kiai

03:30:781 (4) - vu que la note est pas incliné de la même manière que le (2), je te conseille de "curver" un peu le slider :)
03:34:992 (2,1,2,3) - je pense que niveau flow ça pourrait être mieux, je suis pas sur que le slider avant soit une bonne idée

j'adore le dernier kiai aussi ^^

04:48:018 (1,1,1) - je trouve que ça se joue bien mieux comme ça :D http://puu.sh/qTN46/2a88c0612b.jpg


cette map est g é n i a l e
Topic Starter
Xenok

Musty wrote:

COUCOU XENOK

[Let your name resonate]

Disable le countdown !!! !! Ok quand tu la joue avec le countdown activé il s'affiche pas, je l'ai enlevé, j'avais jamais remarqué xD

00:05:255 (1) - quelle est la raison de ce NC? En fait pour moi tu finis juste le rythme précédent donc y a pas d’intérêt à NC C'est vrai, fixed
00:08:676 (5,1,3) - HahHAHAHAHAHAH FIX UR BLANKET MATE XDdD (promis je le refais plus)fixed, il était laid D=
00:08:676 (5,1,3) - pour moi, le NC est inutile parce que le "turuduruduru" est pas fini, qqchose de plus consistent comme ici ( 00:08:018 (1,2,3,4,5,6) - ) fixed aussi, même si un combo de 8 me parait grand sur cette map :c
00:10:650 (1) - Ici, soit tu retires le NC, soit tu en rajoutes un 00:11:702 (2) - ici. Parce que tu les marques pas de la même manière alors qu'ils sont similaires J'ai rajouté au deuxième
00:21:176 (6) - là tu vois j'aurais retiré le NC encore une fois parce que c'est plus dans la continuité du jump (et aussi du coup pour avoir les followpoints) Indeed ça follow mieux la guitare on dirait sans NC
00:29:860 (5) - je l'aurais placé à un autre endroit plutôt que de l'overlap ici, parce que je ressens pas vraiment grand chose quant au fait de revenir là ou je suis déjà allé Juste, d'ailleurs tu m'as enfin fait fix cet endroit je comprenais jamais pourquoi c'était pas naturel
00:33:281 (1) - encore une fois un NC que je juge un peu inutile ^^
00:35:386 (1) - de même ici J'ai fixé les deux et à chaque fois que je faisait ça et que je pense pas nécessaire finalement
00:38:742 (3) - cette note me paraît en trop, après, je pense que tu peux la laisser mais juste éventuellement en la plaçant mieux, parce que stacké avec le slider d'après c'est pas très intuitif je trouve de savoir qu'il faut directement la taper (même si en vrai quand tu joues tu vas la taper...) Je l'ai un peu déplacée vers le slider en espérant que ça soit plus intuitif c:
00:47:886 (2) - faut que tu curves un peu ce slider je trouve que ça fait plus joli xD Curved.
01:02:097 (3,4,5) - un peu confus comme spacing je trouve même si on devine bien le pattern Je le laisse, on devine bien le pattern c:
01:06:176 (1) - j'aurais pas mis de NC ici parce qu'elle fini son mot par rapport à l'autre NC J'ai pas trop compris, mais j'ai enlevé le NC à 01:05:913 (6) - comme ça elle finit son mon, je sais pas si c'est ce que tu voulais dire xD
01:28:281 (2) - j'aurais CTRL+G ce slider même si en vrai du coup ça rend le spacing encore plus grand J'ai pas ctrl+g mais j'ai changé le pattern un peu
01:40:057 (3) - encore une fois, j'aurais pas stacké cette note Unstacked
01:45:518 (1) - à cause du slider suivant, j'aurais foutu la note plus comme ceci: http://puu.sh/qTMK7/b492a9f064.jpg Jolie pattern ça c:
02:19:334 (1) - en vrai tu veux NC super souvent sans que je trouve ça vraiment judicieux, là par exemple pour moi ça a aucun intêret :( (y a pleins d'endroits par la suite ou je trouve pas ça très judicieux également) Sans NC ici le jump pue :c

j'adore le second kiai arigato o/

03:30:781 (4) - vu que la note est pas incliné de la même manière que le (2), je te conseille de "curver" un peu le slider :) Je sais pas trop, avec le (1) qui a presque la même forme ça rend le pattern pas ouf je trouve :c
03:34:992 (2,1,2,3) - je pense que niveau flow ça pourrait être mieux, je suis pas sur que le slider avant soit une bonne idée J'ai incliné le slider avant vers le pattern en espérant que ça règle le problème de flow

j'adore le dernier kiai aussi ^^ cimer ;w;

04:48:018 (1,1,1) - je trouve que ça se joue bien mieux comme ça :D http://puu.sh/qTN46/2a88c0612b.jpg J'ai essayé j'aime pas trop :c


cette map est g é n i a l e La tienne aussi est cool \o/
Merci pour le mod Busty :)
C00L
Right :roll:
Check! - Means it's been checked and nothing wrong has been found
Please ignore my note/slider placement on the timeline, i do that to show make my point more clearer

[General]
  1. Your background image is at a resolution of 1267x768 which differs from the recommended size of 1366x768 i.e. your bg is unrankable
[Timing]
  1. correct offset is 662
[Hitsounds]
  1. Check!

[Name too long to write out xd]

  • Most of what i say here can be applied to the rest of the mod, since i wont just pick out same stuff constantly
  1. 00:11:702 (1) - you could place this where 00:10:650 (1) - this is exatcly, and then blanket the slider 00:11:176 (1) - around that, in that case you will get 2 notes blanketed nicely
  2. 00:19:860 (2,3) - try to avoid overlaps like this they look kinda nasty, if you place the note at x:14 y:123 it will overlap with the slider and it will look much nicer, then you could just re-arange other notes to fit your ds
  3. 00:21:044 (5) - right so em remove this note it doesnt go with anything and try this. If you do this nc this note 00:21:176 (5) - for better readability reasons
  4. 00:22:360 (4,5,6) - the section is getting much quieter so pls make the spacing decrease repectably too, this works much better
  5. 00:36:702 (2,3) - again try to avoid these, you could really place this somewhere else
  6. 00:52:097 (2,2) - this may very well be blanketed to get rid of the overlap yo
  7. 01:03:413 (1) - place this at x:264 y:32, flows way better than current state
  8. 01:03:676 (3,2) - overlap ting, wont mention this again, scan your map for these since there is a lot of those and make sure you fix most of them since overlaps like these make your map look really unpolished, which isnt nice
  9. 01:05:781 (5) - ctrl g this since all the other sliders are facing down this one is up, also it flows horibly since the other sliders flow nicer this one feels off, Also if you do ctrl g the slider01:05:913 (6) - move this somewhere else so that it doesnt touch it, placing it at x:275 y:194 isnt a bad idea
  10. 01:06:176 (1) - whats this nc for? remove this
  11. 01:06:702 (3) - ^ same here, NC's are something that can really show off emphasis here. Where i pointed out you used it really wrong since there is no change of sound on 01:06:176 (7) - still the same as 01:05:913 (6) - yet it got a nc, dont do that same with the jumps, the new section starts here 01:06:965 (1) - yet 01:06:702 (3) - this one got the NC :P you have to be really careful when placing nc's since wrong placement can read to some serious problems
  12. 01:07:755 (3) - ^ just read above and apply all the nc's that you think are wrong. Look for section that don't change yet the notes are getting a nc
  13. 01:09:728 (4,5) - never stack 2 strong sounds, it feels weird and off putting considering you didnt stack any of these sounds before you gave them jumps, if it was all stacks before this it would have been a different story but since it isnt, give this circle some space
  14. 01:10:386 (1,2,1,2,1,2) - this is fine since they are somewhat representing some high spacing jumps and strong welcoming into a new section
  15. 01:44:465 (4) - this note has barelly any sound to it yet it has a 2,6 ds, deleting this note would actually be a good idea since then 01:44:597 (5) - wiykd get the emphasis it deserves
  16. 01:47:623 (1,2,3) - be careful with this later on you give much larger jumps to the same sounds that are here, be consistent \o/

[Final Words]

Yea i think thats it tbh, what i said above can really be used for the rest of the map too, i find nothing else wrong apart from the points above which appear more than 3 times so i dont want to mention, pls dont be mad i just dont like repeating the same thing over and over again x) But i do really respect this map tbh with you, I think its really well made by a beginner at this, honestly nice mapping !!
Good Luck!!
Topic Starter
Xenok

C00L wrote:

Right :roll:
Check! - Means it's been checked and nothing wrong has been found
Please ignore my note/slider placement on the timeline, i do that to show make my point more clearer

[General]
  1. Your background image is at a resolution of 1267x768 which differs from the recommended size of 1366x768 i.e. your bg is unrankable
well you're telling me it's recommended and then you say this is unrankable, osu! does it itself when you drag a bigger image in it. still changed

[Timing]
  1. correct offset is 662
changed

[Hitsounds]
  1. Check!

[Name too long to write out xd]

  • Most of what i say here can be applied to the rest of the mod, since i wont just pick out same stuff constantly
  1. 00:11:702 (1) - you could place this where 00:10:650 (1) - this is exatcly, and then blanket the slider 00:11:176 (1) - around that, in that case you will get 2 notes blanketed nicely It's already doing how you're mentioning
  2. 00:19:860 (2,3) - try to avoid overlaps like this they look kinda nasty, if you place the note at x:14 y:123 it will overlap with the slider and it will look much nicer, then you could just re-arange other notes to fit your ds I actually am blanketing the stream here, so it totally works. I still moved the 3 at 104-184
  3. 00:21:044 (5) - right so em remove this note it doesnt go with anything and try this. If you do this nc this note 00:21:176 (5) - for better readability reasons Works I guess
  4. 00:22:360 (4,5,6) - the section is getting much quieter so pls make the spacing decrease repectably too, this works much better yes
  5. 00:36:702 (2,3) - again try to avoid these, you could really place this somewhere else since it has 1/4 timing spacing, I won't make it different to make it readable as an element being 1/4
  6. 00:52:097 (2,2) - this may very well be blanketed to get rid of the overlap yo good
  7. 01:03:413 (1) - place this at x:264 y:32, flows way better than current state nice
  8. 01:03:676 (3,2) - overlap ting, wont mention this again, scan your map for these since there is a lot of those and make sure you fix most of them since overlaps like these make your map look really unpolished, which isnt nice moved on
  9. 01:05:781 (5) - ctrl g this since all the other sliders are facing down this one is up, also it flows horibly since the other sliders flow nicer this one feels off, Also if you do ctrl g the slider01:05:913 (6) - move this somewhere else so that it doesnt touch it, placing it at x:275 y:194 isnt a bad idea there is no flow question here since you don't have to move over to 300 this slider, it work how it is because the voice is going this efect
  10. 01:06:176 (1) - whats this nc for? remove this because it follow the logic of the next pattern, just being a slider to avoing singletaping 7 notes here
  11. 01:06:702 (3) - ^ same here, NC's are something that can really show off emphasis here. Where i pointed out you used it really wrong since there is no change of sound on 01:06:176 (7) - still the same as 01:05:913 (6) - yet it got a nc, dont do that same with the jumps, the new section starts here 01:06:965 (1) - yet 01:06:702 (3) - this one got the NC :P you have to be really careful when placing nc's since wrong placement can read to some serious problems You don't see why I'm NCing here? it's totally following the voice rythme, it's here to point an intense part of the song, even hitsounds are more recurents in this part
  12. 01:07:755 (3) - ^ just read above and apply all the nc's that you think are wrong. Look for section that don't change yet the notes are getting a nc same argument ^
  13. 01:09:728 (4,5) - never stack 2 strong sounds, it feels weird and off putting considering you didnt stack any of these sounds before you gave them jumps, if it was all stacks before this it would have been a different story but since it isnt, give this circle some space unstacked
  14. 01:10:386 (1,2,1,2,1,2) - this is fine since they are somewhat representing some high spacing jumps and strong welcoming into a new section so it's fine
  15. 01:44:465 (4) - this note has barelly any sound to it yet it has a 2,6 ds, deleting this note would actually be a good idea since then 01:44:597 (5) - wiykd get the emphasis it deserves It's following a regular rhythm, also, the 2,6 ds doesn't really mean something since it's from a sliderend that you will get without having to follow the slider
  16. 01:47:623 (1,2,3) - be careful with this later on you give much larger jumps to the same sounds that are here, be consistent \o/ Changed


:shock:


[Final Words]

Yea i think thats it tbh, what i said above can really be used for the rest of the map too, i find nothing else wrong apart from the points above which appear more than 3 times so i dont want to mention, pls dont be mad i just dont like repeating the same thing over and over again x) But i do really respect this map tbh with you, I think its really well made by a beginner at this, honestly nice mapping !!
Good Luck!!
I don't really know how to take it, since yeah there are mistakes, but I don't see why you wouldn't mod the whole map since I modded 3 diffs of the map you said me to mod, so I had to mod 3 time the same music, which is almost what you just said above. Even if what I had to mod was different on each diff, it's totally comparable. I spend time to mod 6 mins map when you only did 1:47, which isn't really fair imo. And so, your words about "by a beginner" are totally out of place since the map you asked me to mod had a ton of beginner mistakes too. Well, gl for ranking your map, I hope for the next mappers that will spend time on your maps will deserve a full mod at least. :?:
C00L
  1. 01:56:188 (2,3) - You're placing this at a weird angle to hit 01:56:451 (1) - it feels really weird to hit. Ctrl+g these notes would improve flow much much beter imo
  2. 02:40:135 (4,5) - fix blanket xd
  3. 03:15:135 (1) - remove this nc the section is still the same
  4. 03:19:346 (1) - same here
  5. 03:26:188 (1,1) - you are giving these the same shape yet they are 2 different sv's thats really off putting dude and will cause easy misses
    Spoke about some nc's
  6. 04:46:714 (1) - another nc ting
  7. 04:48:951 (1) - touches hp bar, therefore unrankable
rhytmly its good, if you got those nc's fixed then that would be perfect, i see nothing else wrong here so plz dont flame me aaaa

ill shoot you a star too :D
Good Luck and sorry again (no kds remember)
Topic Starter
Xenok

C00L wrote:

  1. 01:56:188 (2,3) - You're placing this at a weird angle to hit 01:56:451 (1) - it feels really weird to hit. Ctrl+g these notes would improve flow much much beter imo Tried it and it don't please me :c
  2. 02:40:135 (4,5) - fix blanket xd Fixed
  3. 03:15:135 (1) - remove this nc the section is still the same It's ugly this way and I did this the whole map
  4. 03:19:346 (1) - same here ^
  5. 03:26:188 (1,1) - you are giving these the same shape yet they are 2 different sv's thats really off putting dude and will cause easy misses got's testplays on it (kynan / musty) and they hitted it without problem :c
    Spoke about some nc's
  6. 04:46:714 (1) - another nc ting Changed
  7. 04:48:951 (1) - touches hp bar, therefore unrankable Changed
rhytmly its good, if you got those nc's fixed then that would be perfect, i see nothing else wrong here so plz dont flame me aaaa

ill shoot you a star too :D thx for star dude :'c
Good Luck and sorry again (no kds remember)
Foxy Grandpa
m4m, I'm only going to mod about 3 minutes because of the drain time of my map

  • [Something about a name]
  1. 00:10:662 (1,2,3,4) - IMO, ctrl + Ging this looks better since the stack is kinda unexpected
  2. 00:18:161 (1,2,3,4,5,6,1) - What is this following?
  3. 00:19:083 (4,1,2,3,4,5,6) - Again, why?
  4. 00:36:319 (4,2,3) - This looks not good, blanket 3 and 4 with 2
  5. 00:37:767 (1,2) - Increase the spacing on this, no intensity change to warrant that low spacing
  6. 00:38:425 (2,1,3) - Delete these, they go to nothing and only add difficulty that isn't needed
  7. 00:40:267 (4,2,1,2) - Center this
  8. 01:02:898 (1,2,3) - This pause is so awkward, just make 3 a slider
  9. 01:05:925 (6,1) - NC on 6 and take out the NC on 1
  10. 01:20:004 (3) - same note about the slider
  11. 01:48:885 (6,8) - Delete these
  12. 02:27:635 (4) - Having this slider go over the white tick isn't good, just have it repeat on 02:27:767 -
  13. 02:43:951 (1,2,3) - Same thing as above
All and all, aesthetics need a lot of work, some parts look really bad where others look nice, go back and try to find as much inconsistencies as you can

Good luck!
Topic Starter
Xenok

FoxyGrandpa wrote:

m4m, I'm only going to mod about 3 minutes because of the drain time of my map

  • [Something about a name]
  1. 00:10:662 (1,2,3,4) - IMO, ctrl + Ging this looks better since the stack is kinda unexpected The flow goes really bad doing this
  2. 00:18:161 (1,2,3,4,5,6,1) - What is this following? Trying to add map variety, will remove if noticed more
  3. 00:19:083 (4,1,2,3,4,5,6) - Again, why? ^
  4. 00:36:319 (4,2,3) - This looks not good, blanket 3 and 4 with 2 Changed
  5. 00:37:767 (1,2) - Increase the spacing on this, no intensity change to warrant that low spacing Changed a bit
  6. 00:38:425 (2,1,3) - Delete these, they go to nothing and only add difficulty that isn't needed add some variety and this isn't really hard tbh
  7. 00:40:267 (4,2,1,2) - Center this really nice thx
  8. 01:02:898 (1,2,3) - This pause is so awkward, just make 3 a slider why? this just follow the song
  9. 01:05:925 (6,1) - NC on 6 and take out the NC on 1 It was like that before and some mod told me to change it, back to it, it please me more x)
  10. 01:20:004 (3) - same note about the slider Changed but not stacked
  11. 01:48:885 (6,8) - Delete these Same as 2nd arg
  12. 02:27:635 (4) - Having this slider go over the white tick isn't good, just have it repeat on 02:27:767 - k
  13. 02:43:951 (1,2,3) - Same thing as above Same thing as above
All and all, aesthetics need a lot of work, some parts look really bad where others look nice, go back and try to find as much inconsistencies as you can Yeah maybe if I didn't changed aesthetics it's because it's not obvious to me

Good luck!
thx
Hekireki
o/ M4M comme convenu

https://osu.ppy.sh/ss/6252067 j'y suis allé sans warm up j'aurais peut être pas dû :< Euh pour l'UR c'est sûrement le manque de warm up mais peut-être que l'offset mérite 3-4 ms d'ajustement essaye de check

Bon petit point opinion personelle avant de commencer, la map est excellente hônnetement les hitsounds sont bien foutus et tout mais fais gaffe quand tu mappes une extra à donner un bon feedback au joueur quand il tape une note, y'a quelques fois où tu utilises un rythme passif (un reverse slider) sur des strong beats et ça rend un peu moins bien pendant le gameplay, je les listerai. Mais bon à part ça c'est tellement clean que je vais citer que des trucs vraiment mineurs ou personnels.


[Let your name resonate]


_ L'AR est un peu trop haut imo, le rythme est plutôt simple y'a juste 2-3 1/3s que t'as fait différemment de tes 1/4s du coup c'est pas trop compliqué à read, 9.5 suffit (Bon après j'ai tendance à me plaindre de la méta actuelle des ARs toute la journée je comprends si tu veux garder 9.7)
_ Tu peux monter l'HP drain à 6 sans soucis j'ai misread un pattern pendant mon testplay et j'étais trèèèèès loin de crever
_ Tu pourrais enlever le kiai pour 01:29:083 - cette mesure vu que c'est une transition et qu'après ça repart 01:30:135 - (dans tous les kiais aux endroits similaires)
_ T'as pas de whistlehit pour hitsound le kick de la batterie ? (je crois qu'on dit caisse en français mais je suis pas sûr) 00:05:004 (2,4) - c'est ce qu'il faut mettre quand y'a ce son de la batterie. Tu peux utiliser quelque chose comme ça http://puu.sh/ryH03/da53780fe9.wav si t'as besoin d'aide avec tout ça tu peux me pm c:

_ 00:10:661 (1,1) - Pas trop sûr que ces NCs soient nécessaires vu que tu folllow la guitare pendant l'intro
_ 00:12:635 (3,4) - Swap le rythme, évite les sliders offbeat surtout que la guitare a un strong beat sur le white tick 00:12:767 - du coup commence le slider ici
_ 00:13:557 (2,3,4,5) - le rythme est un peu confus ici, déjà ça se joue une quad (cancer) et le kickslider a la fin peut faire croire que y'a qu'un gap de 1/4 entre 00:13:754 (5,1) - ces deux-là, 00:13:688 (4,5) - swap le rythme ici pour rendre le tout un peu plus intuitif
_ 00:14:346 (1) - Le finish sur la sliderhead sort pas trop du lot essaye de trouver un hitfinish qui ressemble plus à un gros coup de cymbale ça rend la map un peu vivante et ça donne plus de feedback quand tu casses ton clavier
_ 00:16:977 (1) - NC pas nécessaire, tu follow la guitare y'a pas besoin de le faire plus clair
_ 00:17:898 (3) - Tu peux remplacer ça part 2 cercles sans soucis
_ 00:18:161 (1,2,3,4,5,6,1) - l'overmap me dérange pas quand je joue une extra, ce qui me dérange c'est que c'est le seul endroit de la map avec un rythme comme ça que t'as mappé comme un stream donc soit tu l'enlèves soit tu en mets un peu plus partout pour la régularité
_ 00:20:661 (1,2,3) - J'ai appris ça que récemment mais les triples "overmappés" (genre quand y'a rien dans la chanson qui le supporte clairement) ça sert à accentuer le dernière note et c'est beaucoup plus intuitif quand tu le fais commencer sur un red tick vu que ça va accentuer le white tick à la fin du coup soit tu l'enlèves soit tu le mets autre part dans le pattern c'est mieux
_ 00:22:504 (5,6) - Même si le spacing est pas énorme je trouve ça dommage que tu casses ton flow comme ça, ctrl g ?
_ 00:26:977 (3,4) - Nazi, équilibre un peu plus la courbe du slider pour rendre le blanket plus obvious https://osu.ppy.sh/ss/6252458
_ 00:30:004 (1) - Remove NC ici et mets le 00:30:135 (3) - ici plutôt
_ 00:30:530 (5) - C'est ça dont je parlais dans mon paragraphe, ici c'est pas très clair de deviner ce que tu follow (aussi le reverse sur le white tick c'est vraiment bof). N'importe quel autre rythme genre 3 cercles ça rendra mieux en gameplay
_ 00:31:714 (3) - Tu pourrais stack celui là sur 00:31:846 (4) - la head de celui là pour donner un peu plus de puissance aux vocals
_ 00:35:398 (1) - C'est un peu bizarre comme spacing avec ton finish archi fort essaye de ctrl g individuellement 00:35:398 (1,2) - et 00:35:135 (4,5) - ou faire un truc dans le même esprit mais il faut que 00:35:398 (1) - sorte du lot
_ 00:36:714 (2,3,4,5,1) - Pas trop fan de comment toute cette section se joue, t'es parti sur une mimique mais la transition 00:37:109 (4,5,1) - ici me gêne un peu, essaye quelque chose comme ça ? https://osu.ppy.sh/ss/6252595 j'ai juste ctrl h 1 et rotate 4 à -20°, c'est juste une idée mais je pense que tu peux rework un peu ton pattern en général
_ 00:37:504 (1,1,2,1,2,1,2) - Pas fan du NC spam ici, c'est qu'un transition mais si tu veux le garder évite d'avoir 2 objets consécutifs en NC 00:37:767 (1) - remove ici 00:38:490 (1) - et ici vu que c'est un triple ça affecte le reading
_ 00:40:398 (1) - L'emphasis est un peu mal faite ici https://osu.ppy.sh/ss/6252627 quelque chose comme ça pour avoir le spacing aux bons endroits (même si le flow est horrible là, essaye de rework un peu le pattern)
_ 00:40:661 - Pas trop fan de comment t'as NC toute cette section, c'est un peu spammy mais après c'est un build up ça marche à peu près bien mais y'a pas trop de structure 00:45:661 (1,2,1,2,1,2,1,2) - surtout ici
_ 00:46:977 - Pareil pour les NC ici mais je crois que le truc aigue en background c'est du 1/3 ? T'es pas obligé de le mapper mais c'est envisageable
_ De 00:48:030 - à 00:55:925 - ça pourrait être du kiai, juste une idée
_ 00:50:924 (2) - stack avec 00:50:398 (2) - pour donner un peu plus de spacing au white tick et de la structure au pattern
_ 00:51:977 (1,2) - Dommage de casser ton flow ici, ctrl g ?
_ 00:55:925 - resnappe de preview point, t'as du changer ton offset à un moment
_ 00:55:398 (1) - NC pas nécessaire
_ 00:57:240 (6) - Personnel, mais pour l'esthétique j'aurais ctrl c ctrl v 00:56:846 (3) - puis ctrl h ctrl g pour la symmétrie https://osu.ppy.sh/ss/6252717 (euh j'ai pas précisé depuis tout à l'heure mais si tu changes des trucs dans le rythme oublie pas de mettre les hitsounds aux bons endroits évidemment)
_ 00:58:819 (2) - Space un peu plus vers le haut vu que c'est un white tick
_ 01:05:793 (5) - C'est dommage de silence la slider end ça donne moins d'impact au white tick après :c
_ 01:06:188 (1) - Euh erreur d'NC ?
_ 01:12:767 (1,2,3,4) - K r e y g a s m
_ 01:16:056 (4,5) - Pas trop fan du stack ici, y'a rien à accentuer de trop sur 5
_ 01:20:267 (1) - Pareil qu'avant, le reverse ici a pas de sens imo surtout que c'est le kiai et que t'as utilisé des cercles ici 01:03:425 (1,2,3) -
_ 01:22:767 (1,1) - Remove NC sur un des deux ?
_ 01:28:030 (1,2) - Ca me fait un peu chier de link ça parce que le pattern est archi structuré mais c'est bizarre que tu spaces autant quand c'est du 1/4 alors que 01:28:293 (2,1) - ça c'est ok, essaye de rework un peu le pattern parce que le spacing là c'est acceptable mais un peu "meh" parce que ça provoque une accélération au niveau du curseur et après un ralentissement et tout (tu m'as compris)
_ 01:35:135 (3,4,5,1) - Dommage de casser ton flow ici https://osu.ppy.sh/ss/6252884 essaye un truc comme ça pour que ça amène au triple plus facilement
_ 01:36:451 (1,2,3,1,2) - Je vais pas toutes les link mais ça c'est génial
_ 01:40:530 (2,3,1,2) - C'est là où j'ai misread, bon je pue en HD mais je crois que c'est le seul endroit de la map où t'as fait ça avec un triple, essaye de le spread un peu ?
_ 01:41:977 (2,3,4,1) - nvm, mais avec un cercle c'est plus intuitif à read xD


Bon ça fait 1h30 que je suis dessus je prends une pause je viendrais éditer la suite avec le reste plus tard dans la nuit ou demain, j'ai pas envie de bâcler

Acte 2

_ 01:49:346 (2) - Blanket un peu forcé ici, essaye de faire en sorte que les claps sortent du lot en spacing, si tu fais ça partout dans ta map (à part quelques exceptions où white tick = red rick en intensité) ça se sent au final à la fin de la map
_ 01:53:556 (2) - ctrl g ? ça transitionne mieux pour le cercle après imo
_ 01:54:214 (1) - D'habitude je critique pas trop les formes des sliders parce que pour moi chacun a le droit d'avoir son style mais celui là me trigger un peu (la petite boule qui sort à droite xD) je vois ce que t'as voulu faire à essayer de faire une sorte de blanket des deux côtés, essaye ça https://osu.ppy.sh/ss/6254465 c'est purement personnel hein mais je trouve que ça look un peu plus clean, aussi enlève le NC il est pas nécessaire
_ 01:56:319 (3,1) - J'aurais vu un peu plus de spacing là surtout que 1 c'est le downbeat
_ 01:57:504 (1,2,3,4,1,2,3) - ça c'est le genre de pattern où c'est impossible de miss tellement ça se joue tout seul
_ 02:00:135 (1) - Remove NC, ça rend la transition avec les kicksliders après plus intuitive
_ 02:02:109 (1) - ^ Pas fan des triples avec 2 NCs
_ 02:17:504 (1) - Tu pourrais curve ce slider pour que le mouvement 02:17:372 (6) - depuis ce cercle soit un peu plus soft
_ 02:21:451 (4) - Il manque un peu de spacing pour ce clap, essaye de ctrl g 02:21:451 (4,5) - de space un peu 4 et stack 02:21:583 (5) - sur 02:21:714 (1) - pour accentuer les vocals ( https://osu.ppy.sh/ss/6254539 )
_ 02:27:635 (4) - Bof le reverse encore https://osu.ppy.sh/ss/6254558 pour que le clap soit clickable et le stack accentue les vocals
_ 02:28:819 (1) - Remove le NC ici pour la consistency avec 00:39:083 (1,2) -
_ 02:36:451 (1,2,1,2) - Je le remarque que là mais y'a une raison pour laquelle ici cette partie est mappée et 00:55:925 - pas là ? ça sonne mieux quand c'est mappé imo mais quoique tu fasse fais les deux pareils
_ 02:36:977 (1) - Tu peux remplacer par 2 cercles stackés ici, ça marcherait bien avec les vocals et le piano
_ 02:37:898 (3,5) - Fais gaffe quand tu changes la SV parce que là les deux sont quasi de la même longeur visuelle mais c'est deux rythmes différents, j'ai compris ce que t'as voulu faire avec la SV pour donner plus d'impact 02:38:556 (1) - ici mais c'est pas forcément nécessaire ou en tout cas pas nécessaire de faire un aussi gros contraste qui affecte un peu le reading. peut-être 0.90x ? ou même 1.1x comme le reste
_ 02:42:109 (2) - https://osu.ppy.sh/ss/6254599 l'équilibre du slider est pas parfait quand tu le mets comme ça, fais le à la verticale et ensuite rotate pour que ça soit plus clean
_ 02:43:425 (4,5) - No offense mais c'est un peu zzz à jouer ça, genre ça se joue bien y'a pas de soucis mais c'est pas forcément très intéressant, évite dans tes prochaines maps
_ 02:46:319 (3,4,5) - Pour expliquer mieux mon point avant, ça c'est quasiment la même chose mais je sais pas j'ai l'impression que le visuel y joue beaucoup mais ça c'est ok par exemple
_ 02:49:609 (3,4) - c'est deux kicks de la batterie, essaye de les faire un peu plus pareil en spacing
_ 02:51:056 (5) - Je le mets juste là si t'as une idée de rythme alternatif mais celui là me parait ok
_ 02:51:977 (1,2) - Je suis pas fan de ces deux là, la transition est un peu snappy et y'a pas trop d'emphasis sur 02:52:240 (1) - le finish. J'aurais plus vu quelque chose comme https://osu.ppy.sh/ss/6254656 ça, bon ici ça colle pas avec la suite mais c'est juste pour te donner une idée de ce que j'ai en tête
_ 02:55:661 (2) - Pareil qu'au premier refrain, c'est dommage de silence la slider end
_ 03:04:609 (1,1) - à cause du changement de SV c'est un peu gênant d'aim un cercle après 03:04:872 (1) - je pense que tu peux juste spread un peu le cercle le blanket est pas vraiment nécessaire
_ 03:10:135 - Pareil qu'au premier refrain, tu pourrais enlever le kiai pour cette mesure
_ 03:15:135 (1) - stack sous 03:14:214 (1) - la slider head, pour donner un peu plus de spacing au white tick et ça va bien avec la structure de ta map
_ 03:16:451 (1) - curve un peu le slider pour une transition un peu plus soft aussi ici
_ 03:16:714 (2) - Space plus
_ 03:17:109 (5) - J'aurais NC ici vu que tu changes d'angle et que le spacing est plus gros
_ 03:19:083 (1,2,1,2) - ou 01:12:767 (1,2,3,4) - Chosis un des deux pour structurer ton NCing pendant toute la map
_ 03:20:135 (1,2,1,2) - Ici ça va le flow comme avant mais je suis quand même pas fan :<
_ 03:21:451 (3) - Raccourcis le au red tick et add une note 03:21:648 - ici pour faire un triple avec les vocals
_ 03:28:819 (3) - Celui là c'est celui dont je suis le moins fan, c'est plus quelque chose on dirait que t'as mis ici et que t'as oublié de changer parce que je vois pas trop ce que tu follow, un 1/1 slider me parait beaucoup mieux
_ 03:43:819 (1,2,3,1,1,2) - 99% sûr que c'est du drum sample set pour les hitsounds ça
_ 04:03:293 - Pareil qu'au deuxième refrain, je pense que tu devrais mapper ça
_ 04:10:530 (1) - Enlève le reverse et mets un cercle 04:10:793 - ici
_ 04:27:504 (4) - 01:02:898 (1,2,3,1,2,3) - ??? Kappa, non sérieusement je vois pas trop ce que cette note fait là
_ 04:34:214 (6) - Pareil qu'avant, dommage de silence la slider end
_ 04:58:030 (1,2) - C'est bizarre que le spacing ici soit aussi gros et aussi petit 04:58:161 (2,3) - ici sachant que y'a un clap sur 3

On pourrait croire que j'ai rushé la fin mais non, j'ai l'impression qu'au fil de la map t'as progressé et que ton dernier refrain et ton outro sont plus clean que le reste idk

J'ai rien à ajouter, j'ai peut-être louper des trucs similaires à ce que j'ai dit mais c'est pas trop important je pense. C'était assez fun à modder vu qu'on a à peu près la même expérience en mapping. J'ai essayé de comprendre ce que t'as voulu faire, ta structure

J'espère que ça a aidé, dis moi si tu veux que je mette ce wall of text dans une box

Si t'as besoin de testplay/opinion après quelques mods pm moi
BanchoBot
This modding thread has been migrated to the new "modding discussions" system. Please make sure to re-post any existing (and unresolved) efforts to the new system as required.
Please sign in to reply.

New reply