forum

David Wise - Title Theme

posted
Total Posts
96
Topic Starter
Maelstrrom
This beatmap was submitted using in-game submission on 12 октября 2016 г. at 17:03:36

Artist: David Wise
Title: Title Theme
Source: Battletoads
Tags: NES Toad Battle WiiGuy 8Bit Stereo
BPM: 162
Filesize: 1652kb
Play Time: 00:32
Difficulties Available:
  1. Easy (1,18 stars, 25 notes)
  2. Hard (3,37 stars, 84 notes)
  3. Insane (4,56 stars, 114 notes)
  4. Normal (1,87 stars, 40 notes)
Download: David Wise - Title Theme
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
direday
Привет. Хорошая карта, жаль короткая.
Вот немного замечаний и просто моих мыслей:

Общее
Явная проблема с таймингом. Хммм... Я попробовал как-то так:

Вроде стало лучше, после того как выровнял все объекты по этому таймингу.
Хотя всё равно что-то не то, возможно это из за приглушенности NES-овских звуков.
Вообще я почти уверен что bpm должен быть одним на протяжении всей карты, в конце концов на NES так было проще сделать.

Hard
00:02:075 (2) - Может сделать его в два раза короче и добавить круг после него? Потому что 00:02:262 тут есть звук, и ты на таком же звуке перед этим поставил круг - 00:00:772 (1).
00:05:392 (3) - Почему он чуть дальше остальных? Вроде незачем.
00:19:506 (1) - Слайдер не огибает круг, как это делает предыдущий подобный.

Normal
Много объектов уходят очень низко. На них не очень удобно/привычно жать.

Easy
00:09:132 (1) - Тоже низковат имхо.
Topic Starter
Maelstrrom

direday wrote:

Привет. Хорошая карта, жаль короткая. полная версия в 2 раза дольше, но там вторая часть - копия первой
Вот немного замечаний и просто моих мыслей:

Общее
Явная проблема с таймингом. Хммм... Я попробовал как-то так:
сделал, но все еще далеко от идеала
Вроде стало лучше, после того как выровнял все объекты по этому таймингу.
Хотя всё равно что-то не то, возможно это из за приглушенности NES-овских звуков. пытался фиксить оффсетовыми заплатками, все равно со скрипом выходит
Вообще я почти уверен что bpm должен быть одним на протяжении всей карты, в конце концов на NES так было проще сделать.

Hard
00:02:075 (2) - Может сделать его в два раза короче и добавить круг после него? Потому что 00:02:262 тут есть звук, и ты на таком же звуке перед этим поставил круг - 00:00:772 (1). да
00:05:392 (3) - Почему он чуть дальше остальных? Вроде незачем. подвинул
00:19:506 (1) - Слайдер не огибает круг, как это делает предыдущий подобный. 00:19:518 (1,2) - вот же

Normal
Много объектов уходят очень низко. На них не очень удобно/привычно жать. не ощущаю проблем, если будет много претензий - исправлю

Easy
00:09:132 (1) - Тоже низковат имхо. на изи передвинул
Спасибо
KappaPraise
Привет \о
Вот держи тайминг:
BPM 162 - Offset 242
P.S. Не забудь ноты на нужные места сдвинуть
Topic Starter
Maelstrrom

WISPG_G wrote:

Привет \о
Вот держи тайминг:
BPM 162 - Offset 242
P.S. Не забудь ноты на нужные места сдвинуть
Отлично
Khora
o shit waddup
EijiKuinbii
Привет. Во-первых проверь свою мапу через AiMod, во всех диффах он находит какие-либо ошибки.
Easy
00:06:167 - почему бы здесь не поставить слайдер?
00:10:427 - этот слайдер заканчивается здесь - 00:11:723
00:12:093 - идеальное место для клика и там... пусто? Опять же советую слайдер - https://goo.gl/OZAYRA
00:18:390 - поставь ноту
00:22:834 - не знаю, подойдет ли такой элемент для изика, сам решай, ставить его или нет - https://goo.gl/7koocL
Остальные диффы неплохие, просто исправь мелкие ошибки через AiMod. Удачи.
Halkem
Amazing beatmap! Good job! :D
Pachiru
From Spotty 's M4M Modding List

[EASY]

  1. 00:09:130 (1,2,1) - On this pattern, I think you can rework this part, by doing something like that
    https://puu.sh/qIZEg/b839f944ba.png
  2. I think you should rework all those part instead of this one 00:23:945 (1,2,1,2,1,2,1,2) - because this one is very nice timed, but the other is a bit random, in my opinion, you can try to add a bit of SV and do long sliders, which it contain importants beats, like every Easy.
[NORMAL]

  1. 00:12:093 (1,4) - Try to avoid overleap here :3
  2. 00:16:353 (4) - Please, but the end of this slider, with a straight ending, not something that go up o/
  3. 00:22:834 (1) - Erm... Here, you can avoid all those reverse bumps, and putting normal slider.
[HARD]

  1. 00:07:464 (1,2,3) - Please put more spacing between those two, because this is like they're stuck each other D:
  2. 00:11:538 (7) - Wrong blanket with this slider ! >w<
  3. 00:10:797 (5,9) - Overleap here.
  4. 00:12:464 (2,4) - Again overleap here
  5. 00:17:093 (4,8) - Overleap once again :c
I'm sure that you can rank it if you rework some parts of the map, so good luck with it :D
Topic Starter
Maelstrrom

kjlfaklf wrote:

Привет. Во-первых проверь свою мапу через AiMod, во всех диффах он находит какие-либо ошибки. совсем забыл про AI, пофикшено
Easy
00:06:167 - почему бы здесь не поставить слайдер? тогда и в остальных моментах дальше придется их ставить и в итоге вся мапа будет один сплошной слайдер
00:10:427 - этот слайдер заканчивается здесь - 00:11:723 логическое завершение именно там где оно стоит сейчас, а впрочем я уже передумал :) лучше захватить сильный бит
00:12:093 - идеальное место для клика и там... пусто? Опять же советую слайдер - https://goo.gl/OZAYRA здесь и далее ты предлагаешь усложнения, но у меня и так нормал 1,77 получился, так что пусть лучше изи будет для совсем бегиннеров
00:18:390 - поставь ноту поставил слайдер
00:22:834 - не знаю, подойдет ли такой элемент для изика, сам решай, ставить его или нет - https://goo.gl/7koocL см выше
Остальные диффы неплохие, просто исправь мелкие ошибки через AiMod. Удачи.
Спасибо
Topic Starter
Maelstrrom

Spotty wrote:

From Spotty 's M4M Modding List

[EASY]

  1. 00:09:130 (1,2,1) - On this pattern, I think you can rework this part, by doing something like that
    https://puu.sh/qIZEg/b839f944ba.png good remark but it's hard to fully fix without overlapping. Moved this slider a bit for better flow
  2. I think you should rework all those part instead of this one 00:23:945 (1,2,1,2,1,2,1,2) - because this one is very nice timed, but the other is a bit random, in my opinion, you can try to add a bit of SV and do long sliders, which it contain importants beats, like every Easy. I haven't fully understood what you said here :) but changed this part 00:16:353 (1,1) -
[NORMAL]

  1. 00:12:093 (1,4) - Try to avoid overleap here :3 fixed
  2. 00:16:353 (4) - Please, but the end of this slider, with a straight ending, not something that go up o/ fixed
  3. 00:22:834 (1) - Erm... Here, you can avoid all those reverse bumps, and putting normal slider. why
[HARD]

  1. 00:07:464 (1,2,3) - Please put more spacing between those two, because this is like they're stuck each other D: ok
  2. 00:11:538 (7) - Wrong blanket with this slider ! >w< moved a little
  3. 00:10:797 (5,9) - Overleap here. can't see it
  4. 00:12:464 (2,4) - Again overleap here fixed
  5. 00:17:093 (4,8) - Overleap once again :c it is but i really don't wanna break the structure. It seems quite readable to me
I'm sure that you can rank it if you rework some parts of the map, so good luck with it :D
Thanks, that was really useful :)
Danii
Привет
найс сториборд



[Hard]

00:01:353 (3,2) - слишком близко расположены, подвинь ноту левее

00:02:093 (2,1) - хоть это и менее заметно чем в предыдущем случае, всё равно подвинь последний слайдер правее

00:06:167 (1,1) - мб сделать здесь бланкет?

00:12:464 (2,4) - тоже близко, лучше стакни ноту с концом слайдера (и подровняй спейсинг в этом случае)

00:14:686 - плохо что ты здесь сильный бит пропустил, лучше поставь ноту

00:16:723 (2,3,4,5,6,7,8) - вот я не знаю, я конечно понимаю что для харда стримы это слишком сложно, но хотя бы репит слайдеры можно же сделать (необязательно ВСЕ биты мапить, можно где-нибудь пробел оставлять если можно например)

00:16:723 (2,3) - хоть и не так заметно, но лучше стакни

00:18:945 (3,2) - бланкет

00:25:427 (3,5) - чё-то близко, подвинь последний слайдер левее

00:28:390 (7,8) - плохой флоу, поставь ноту лучше правее чем слайдер

00:29:686 (1) - на начале спиннера так и просится 1/6 репит слайдер. Сделай так.

[Normal]

00:07:464 (4) - 00:13:390 (4) - вот эти почти под копирку слайдеры какие-то скучные имо, переделай их во что-то более разнообразное

00:20:982 (1,1) - лучше стакни

00:29:686 (1) - вот как я тебе претензию сказал со спиннеров в хардике, так тут я тебе назову главную причину: начинать спиннер на сильном бите - не очень хорошая идея имо. Лучше на сильный бит поставить ноту (в случае с нормалом на 00:29:871 - ) а спиннер начать на следующем тике (00:30:056 - ), конец его можешь оставить там где был

[Easy]

00:07:464 (3) - криво сделанный слайдер, импрувни его (подвинь третью точку на слайдере правее)

00:10:427 (1) - мне не очень нравится что ты окончил слайдер на красный тик, на белый более в ритм чтоли (продли его а не укороти)

00:16:353 (1) - ^

00:16:353 (1) - и да, такой полусогнутый слайдер тоже какой-то скучный, хотя бы побольше согни его чтобы покрасивее выглядело

00:29:686 (1) - тоже самое что и в нормале: поставь ноту на 00:29:871 - и начало слайдера на 00:30:056 - , конец оставь там где был



удачи
Topic Starter
Maelstrrom

DaniilLillifag wrote:

Привет
найс сториборд найс



[Hard]

00:01:353 (3,2) - слишком близко расположены, подвинь ноту левее так и было задумано

00:02:093 (2,1) - хоть это и менее заметно чем в предыдущем случае, всё равно подвинь последний слайдер правее ^

00:06:167 (1,1) - мб сделать здесь бланкет? там уже бланкет

00:12:464 (2,4) - тоже близко, лучше стакни ноту с концом слайдера (и подровняй спейсинг в этом случае) постакал там пару штук, вроде норм

00:14:686 - плохо что ты здесь сильный бит пропустил, лучше поставь ноту этот звук явно слабее чем основная линия и небольшой пробел там не помешает

00:16:723 (2,3,4,5,6,7,8) - вот я не знаю, я конечно понимаю что для харда стримы это слишком сложно, но хотя бы репит слайдеры можно же сделать (необязательно ВСЕ биты мапить, можно где-нибудь пробел оставлять если можно например) хочешь сказать репит слайдеры сложнее антиджампов ?

00:16:723 (2,3) - хоть и не так заметно, но лучше стакни кого с чем ?

00:18:945 (3,2) - бланкет его там не особо заметно, ну да ладно, сделал

00:25:427 (3,5) - чё-то близко, подвинь последний слайдер левее здесь нет проблемы

00:28:390 (7,8) - плохой флоу, поставь ноту лучше правее чем слайдер вполне играбельный флоу, не изи же делаем. Вся 00:23:945 (1,2,3,4,5,6,7,8) - часть такая

00:29:686 (1) - на начале спиннера так и просится 1/6 о_О репит слайдер. Сделай так. спиннер - один цельный звук, там больше ничего не нужно

[Normal]

00:07:464 (4) - 00:13:390 (4) - вот эти почти под копирку слайдеры какие-то скучные имо, переделай их во что-то более разнообразное в рамках нормала разве что на два под копирку слайдера поменьше их можно разбить, но даже тогда это скачок сложности. Меня устраивает как есть

00:20:982 (1,1) - лучше стакни перенес второй слайдер вниз и перевернул

00:29:686 (1) - вот как я тебе претензию сказал со спиннеров в хардике, так тут я тебе назову главную причину: начинать спиннер на сильном бите - не очень хорошая идея да почему ???имо. Лучше на сильный бит поставить ноту (в случае с нормалом на 00:29:871 - ) а спиннер начать на следующем тике (00:30:056 - ) и попробуй дать такое сыграть новичку со 100ПП. Он обязательно потеряется и упустит начало спиннера, конец его можешь оставить там где был

[Easy]

00:07:464 (3) - криво сделанный слайдер, импрувни его (подвинь третью точку на слайдере правее) подвинул

00:10:427 (1) - мне не очень нравится что ты окончил слайдер на красный тик, на белый более в ритм чтоли (продли его а не укороти) согласен

00:16:353 (1) - ^ а здесь мешают рамки сложности

00:16:353 (1) - и да, такой полусогнутый слайдер тоже какой-то скучный, хотя бы побольше согни его чтобы покрасивее выглядело разнообразнее>красивее

00:29:686 (1) - тоже самое что и в нормале: поставь ноту на 00:29:871 - и начало слайдера на 00:30:056 - , конец оставь там где был см выше



удачи
Спасибо
Khoal
Hey, from my queue - I hope this helps :)

Hard
00:04:316 (4) - stack this one with 00:06:167 (1) -
00:03:204 (1,2) - blanket this http://puu.sh/qLOEE/bec39dab4e.jpg
00:04:686 (1,2,3,4,5,6,7) - flows bad. continue the curve on the tripple.
00:07:464 (1,2,3) - increase the spacing here to get rid of the overlap.
00:09:130 (1) - stack this one with 00:05:982 (7) -
00:11:167 (3,4) - blanket needs a slight fix http://puu.sh/qLOTA/1e8e4ffa41.jpg
00:13:390 (1) - the first curve of this slider looks too sharp
00:14:316 (3) - remove the whistle from the repeat
00:16:353 (1,2) - blanket this
00:19:501 (1,2) - blanket fix http://puu.sh/qLP9Q/477e9488a4.jpg
00:20:982 (1,2) - blanket fix http://puu.sh/qLPgT/47a195a311.jpg

Normal
00:10:427 (4) - the bends are not in the right place, place them on the red ticks of the timeline. the slider looks out of place this way.
00:13:390 (4,1,2,3) - maybe do it like this? http://puu.sh/qLPYC/05ab48e572.jpg
00:16:353 (4) - same as the slider above

Easy
00:06:908 (2,3) - I'd suggest doing this here: http://puu.sh/qLQld/f22f3bb880.jpg
00:10:427 (1) - same as the sliders in the normal
00:20:982 (3,4) - blanket fix: http://puu.sh/qLQsX/730f32796b.jpg
00:25:427 (1) - and 00:26:908 (1) - could use a slight fix, they aren't pointing exactly up/down

Good luck!
Topic Starter
Maelstrrom

Khoal wrote:

Hey, from my queue - I hope this helps :) it is

Hard
00:04:316 (4) - stack this one with 00:06:167 (1) - done
00:03:204 (1,2) - blanket this http://puu.sh/qLOEE/bec39dab4e.jpg this point and previous are incompatible due to DS
00:04:686 (1,2,3,4,5,6,7) - flows bad. continue the curve on the tripple. seems fine to me
00:07:464 (1,2,3) - increase the spacing here to get rid of the overlap. is this really overlap ? increased by couple micrometers :)
00:09:130 (1) - stack this one with 00:05:982 (7) - why
00:11:167 (3,4) - blanket needs a slight fix http://puu.sh/qLOTA/1e8e4ffa41.jpg slightly fixed
00:13:390 (1) - the first curve of this slider looks too sharp made the second one by same sharpness 8-)
00:14:316 (3) - remove the whistle from the repeat removed
00:16:353 (1,2) - blanket this don't wanna break the structure
00:19:501 (1,2) - blanket fix http://puu.sh/qLP9Q/477e9488a4.jpg fixed
00:20:982 (1,2) - blanket fix http://puu.sh/qLPgT/47a195a311.jpg i can't see the difference between your pic and current placement But fixed anyway just in case :)

Normal
00:10:427 (4) - the bends are not in the right place, place them on the red ticks of the timeline. the slider looks out of place this way. fixed
00:13:390 (4,1,2,3) - maybe do it like this? http://puu.sh/qLPYC/05ab48e572.jpg Good idea! reworked all the first part :D
00:16:353 (4) - same as the slider above that makes them uglier but ok

Easy
00:06:908 (2,3) - I'd suggest doing this here: http://puu.sh/qLQld/f22f3bb880.jpg i obey my blanket master
00:10:427 (1) - same as the sliders in the normal made it simpler
00:20:982 (3,4) - blanket fix: http://puu.sh/qLQsX/730f32796b.jpg obey
00:25:427 (1) - and 00:26:908 (1) - could use a slight fix, they aren't pointing exactly up/down fixed
Good luck!
Thank you
Keada
Hi there o/ from my modding queue.
Im not good at modding Hard and Normal sorry D: but tried on the easy


  • Easy

  1. 00:06:167 (1) - 00:09:130 (1) - 00:12:093 - 00:15:056 (1) - etc(you know my drift) consider making these 1/1 reverse sliders. Also makes it fit the bg sb.
  2. 00:10:427 (1) - also make this one 1/2 tick shorter. sounds better imo. And the slider looks a bit meh D: its not symmetrical or anything :c
  3. It would be more awesome if you made sliders like this :D http://puu.sh/qMutC/79474653da.jpg

    It wasnt much major I found, but you could make it look cleaner and more flowy.

Good luck!
and btw you dont need to give mod back since this was so short D:
Topic Starter
Maelstrrom

Keada wrote:

Hi there o/ from my modding queue.
Im not good at modding Hard and Normal sorry D: but tried on the easy


  • Easy

  1. 00:06:167 (1) - 00:09:130 (1) - 00:12:093 - 00:15:056 (1) - etc(you know my drift) consider making these 1/1 reverse sliders. Also makes it fit the bg sb. fitting sb is good thing but that would be a cruel combobreaker for new players
  2. 00:10:427 (1) - also make this one 1/2 tick shorter. sounds better imo. And the slider looks a bit meh D: its not symmetrical or anything :c you are already third who displeased by this slider :) reworked again
  3. It would be more awesome if you made sliders like this :D http://puu.sh/qMutC/79474653da.jpg i like it.
    Replaced some moments

    It wasnt much major I found, but you could make it look cleaner and more flowy.

Good luck!
and btw you dont need to give mod back since this was so short D: no problem, i'll short mod back :)
Thanks!
gaston_2199
Hi~
From my queue

[Easy]
00:15:056 (1,2,3) - This has lot distance unlike this 00:06:167 (1,2) . Cut distance
00:18:019 (1,2,3,4) - I suggest change this. (my suggestion part 2)

[Normal]
  1. I suggest cut a little distance all notes
00:06:167 (1,2,3) - Suggestion
00:12:093 (1,2,3) - ^
00:15:056 (1,2,3) - ^

Is all I can do, the map is good overall. Good luck :D
Topic Starter
Maelstrrom

gaston_2199 wrote:

Hi~
From my queue

[Easy]
00:15:056 (1,2,3) - This has lot distance unlike this 00:06:167 (1,2) . Cut distance the same 1,20 DS is used but i have no idea how big obstacle those few pixels would be for a new player
00:18:019 (1,2,3,4) - I suggest change this. (my suggestion part 2) accepted

[Normal]
  1. I suggest cut a little distance all notes
00:06:167 (1,2,3) - Suggestion
00:12:093 (1,2,3) - ^
00:15:056 (1,2,3) - ^
That's a questions of not just a single distanse but overall SV. I'll consider this later(but unlikely change it). Need some newbie testplays :)
Is all I can do, the map is good overall. Good luck :D
Thanks!
BounceBabe
Request from my NON-Japanese Queue

What I checked in your mapset
Each point from the list below will have a check mark next to it (✓/ ✕/ ✫). This will tell you whether I checked that point or not.
✓= I checked this point and everything is okay.
✕= I didn't check this point because I think it doesn't need checking.
✫= I checked this point but something needs fixing (explained in the mod)

osu!wiki Modding page

osu!wiki Ranking Criteria page


📖 General 📖
✓ Mapset difficulty spread (Easy, Normal, Hard, Insane)
✕ Background design, skin and SB (if available) and combo colouring
✫ Metadata
> resolution of images, mp3, files,...
> bit rate of song
> hitsounds
> skin (missing elements and resolution checks) and SB (SB load) or video

🕗 Timing 🕗
✕ KIAI time and breaks
✕ Slider Velocity and changes
✕ Timing changes
✕ Timing points
✕ BPM & Offset
✫ Preview point

🎧 Sound 🎧
✫ Hitsounds (Do they match the song?)
✕ Hitsound patterns
✫ Hitsound volume (Timing points)
✫ Rhythm of hit objects (Do they match the song?)

🖰 Object Gameplay 🖰
✫ Reasonable spacing patterns, spacing consistency, Jumps, Anti-Jumps, special pattern
✫ Flow and transition between elements
✫ Overmapping
✫ Other Issues (e.g. Interface, hidden notes, overlaps, stacking, inconsistecies,..)

👀 Visual Gameplay 👀
✫ Combo patterns, New combos
✫ Blankets, symmetry
✫ Variety of different patterns and styles

General

> Give the players more time to recover after a spinner in Easy and Normal difficulties. It's a guideline but highly recommended. End your spinners here 00:04:686 - At this point the following circle appears too. "Try to avoid using hitobjects directly after spinners (especially on Easy/Normal difficulties). Spinners are sometimes the hardest element for players, and having a hitcircle or slider half a beat (or even a beat) after a spinner will commonly result in frustration and a broken combo. Hitobjects directly after spinners are fair game for Hard/Insane difficulties, but try to give a nice pause for Easy/Normal difficulties." Source: https://osu.ppy.sh/wiki/Standard_Ranking_Criteria
> You have unsnapped objects that need snapping. Go to Timing > Resnap all notes. Do this in all difficulties to make sure they are snapped.
> 00:06:167 - Set your preview point here, its slightly off. Do this in all difficulties.
> The volume of the song is really low compared to other songs. Can you find a better mp3 that you could use? If not, lower the hitsound volume. It will match with the song volume a lot better.
> The music at the end gradually gets lower, so should the spinners. Add timing points and decrease the volume every 2 beats (every 2nd white tick) to match the volume of the music.
> Your patterns are rather simple. Try to diversify the patterns a bit and spice them up. You can, for example, create different slider shapes than curved or linear and also blanket the sliders with the the other elements better to provide better flow and appearance.
> Your BG is 1365 x 768 but it should be 1366 x 768. Additionally, size down the other two SB elements for reduced beatmap size and easier SB coding. Here are the files: http://puu.sh/qWsoU/e4d43fd4eb.7z
> I've fixed up your SB codes with the images that I provided you above. Add it and delete the other osb. file.

Easy

Rhythm & Pattern:
00:10:427 (1) - It would be better if you'd end the slider at 00:12:093 - There is a new sound coming up that needs mapping imo. It also can confuse beginners when the slider ends on the red tick instead of the white one. Additionally, you ended your slider on a full beat, white tick, on this slider as well 00:16:349 (1) - .(You also did this on the Normal difficulty 00:10:427 (4) - ) Don't forget to adjust the spacing after 00:10:427 (3,4) -

Combo:

> "Combos are usually placed to either match the vocal/musical phrases or to indicate the downbeat of each measure. In special cases, combos are used in indicating any discrepancies in spacing or slider velocity." Source: https://osu.ppy.sh/wiki/Modding

00:10:427 (1) - You've previously used a 8 beat NC pattern. Try to keep consistent and use 8 beats for the whole difficulty. Remove this NC.
00:12:834 (4) - Add a NC here and remove the NC at 00:13:387 (1) - . Remove Nc at 00:16:349 (1) - 00:25:427 (1) - 00:28:390 (1) - This also will prevent combo spam and overuse.

Appearance:
00:23:945 (1,2,1,2,1,2,1) - The linear 1/1 sliders aren't 100% perfectly straight. You might want to fix that.

Normal

Appearance, Flow & Transition:
00:13:390 (4,1) - The flow and transition between these two objects is a bit harsh, since the player will have to redirect the cursor movement to move to the NC circle. It would play better if it was shaped this way https://osu.ppy.sh/ss/5991515

Rhythm & Pattern:
00:22:464 (1,1) - First of all, the green NC slider is not recommended for easier, in this case Normal, difficulties as it may confuse the player and lead to a combo break. Secondly, it would play a lot nicer if you had 3 1/2 sliders that go until 00:23:945 (1) - . This will keep the rhythm the same but create better gameplay. I also think that this slider 00:22:464 (1) - is not needed as a whole. It would rhythmically be more correct to use a single circle at 00:22:464 - instead. Especially because there is no new sound here 00:22:649 - . It's only the echo of the sound that appears at 00:22:464 - in the music. The arrangement is up to you but try it for yourself https://osu.ppy.sh/ss/5991585

Combo:

> "Combos are usually placed to either match the vocal/musical phrases or to indicate the downbeat of each measure. In special cases, combos are used in indicating any discrepancies in spacing or slider velocity." Source: https://osu.ppy.sh/wiki/Modding

00:19:501 (1) - 00:22:464 - 00:25:427 (1) - 00:28:390 (1) - You broke your NC pattern here and went from 8 to 4 beats. Remove it NC to fix it.

Hard

Combo:

> "Combos are usually placed to either match the vocal/musical phrases or to indicate the downbeat of each measure. In special cases, combos are used in indicating any discrepancies in spacing or slider velocity." Source: https://osu.ppy.sh/wiki/Modding

00:00:797 (1) - Again, don't overuse NC, this will cause NC spam. Remove this. Btw a 4 beat NC pattern will fit good here. Although, you've changed your pattern here again 00:10:612 - . It's difficult to NC this difficulty due to the song being so bitty.

Rhythm & Pattern:
00:11:816 - You could add a note here as there is a sound in the music that can be mapped to. This will create a triple.
00:14:316 (6) - Rhythmically, this slider shouldn't be a reversed triple slider. There is nothing to map to at 00:14:408 - . That's considered as overmapping. There is a sound at 00:14:316 - and 00:14:501 - . Add a 1/2 slider instead.

Interface Issues:
00:25:427 (3) - This slider overlaps with the accuracy bar at the bottom when it's turned on while playing. I recommend that you fix this by moving the ending point of the slider up a bit. Try to avoid this in the future. Fix your spacing too after.
00:28:390 (7) - This slider overlaps with the HP bar at the top with the osu!standard skin. I recommend that you fix this by moving the slider down a bit. Try to avoid this in the future. Fix your spacing too after.

Spacing:
00:09:871 (3,4) - The spacing here is almost identical with the spacing that you used for 00:09:501 (2,3) - . You need to enlarge the spacing between 00:09:871 (3,4) - to ensure good gameplay and readability. Same with 00:11:167 (6,7) - it's a bit too small.

Overall

The mapset needs more work regarding blankets, combo patterns and flow. Other than that, it's an okay mapset.

Add the question and one of the following options to your feedback on my mod please:
[u]Was the mod helpful?[/u]
1. Yes, it helped me a lot! The advice was really useful. I will definitely come back for more.
2. The mod was helpful! Most suggestions were useful to me.
3. It was good but there is room for improvement. I could apply only a few suggestions.
4. The suggestions and advice weren't explained properly. I appreciated the effort but it didn't help me to improve my map, sadly.
5. Awful! I won't visit this queue again. It didn't help me at all.
show more
Please sign in to reply.

New reply