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NAMCO - PATH OF GODDESS CLAIRE

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Doyak
This beatmap was submitted using in-game submission on 2016년 1월 20일 수요일 at 오전 3:25:01

Artist: NAMCO
Title: PATH OF GODDESS CLAIRE
Source: 風のクロノア2~世界が望んだ忘れもの~
Tags: Klonoa2: Lunatea's Veil Kaze no Sekai ga Nozonda Wasuremono La-Lakoosha Original Soundtrack Kuronoa KANAKO "P." KAKINO
BPM: 138
Filesize: 3577kb
Play Time: 01:23
Difficulties Available:
  1. Hard (2.37 stars, 145 notes)
  2. Normal (1.59 stars, 92 notes)
Download: NAMCO - PATH OF GODDESS CLAIRE
Information: Scores/Beatmap Listing
---------------
#Project Klonoa 2
Ranked #6

Enjoy this calm BGM from Klonoa 2~

metadata: p/4805043
Moa
코리아 매핑,모딩 프로젝트 에서 나왓슴돠 !!!!
헤헿 전 보는눈이없지만 잘부탁드려요
[NORMAL]
00:49:884 (1) - 하드만큼 늘리는건 어떨까염
01:00:317 (3) - 이런슬라 모양은 여기선 딱히 안써도될거같은뎀..
[hard]
01:14:666 (4) - 스택땜시 1.46이지만 괜찮겟져..

헝헝 제가 보는눈이 아직 겁나없어서 ㅠㅠㅠㅠ 죄송합니다
Topic Starter
Doyak

[Cupid] wrote:

코리아 매핑,모딩 프로젝트 에서 나왓슴돠 !!!!
헤헿 전 보는눈이없지만 잘부탁드려요
[NORMAL]
00:49:884 (1) - 하드만큼 늘리는건 어떨까염 쉬운 난이도에서는 스피너 뒤에 충분한 회복 시간을 요구합니다. 원래 이게 그냥 노말이라면 한 2박자까지는 대강 허용이 될텐데, 제일 쉬운 난이도로 쓰였기 때문에 지금 3박자로도 사실 아슬아슬하네요...
01:00:317 (3) - 이런슬라 모양은 여기선 딱히 안써도될거같은뎀.. 좀 이상한가요? 그래도 이게 제일 쉬운 난이도로 쓰인 거라 저 정도로 1/2이 뺵뺵하게 메워지는 건 좀 위험하고, 슬라이더 전문가 한 분 모셔와서 상담을 해보겠...
[hard]
01:14:666 (4) - 스택땜시 1.46이지만 괜찮겟져.. 아 저건 제가 그냥 제대로 안 맞춘 거였네요... 수정했습니다.

헝헝 제가 보는눈이 아직 겁나없어서 ㅠㅠㅠㅠ 죄송합니다
모딩 감사합니다~
Moa

Doyak wrote:

[Cupid] wrote:

코리아 매핑,모딩 프로젝트 에서 나왓슴돠 !!!!
헤헿 전 보는눈이없지만 잘부탁드려요
[NORMAL]
00:49:884 (1) - 하드만큼 늘리는건 어떨까염 쉬운 난이도에서는 스피너 뒤에 충분한 회복 시간을 요구합니다. 원래 이게 그냥 노말이라면 한 2박자까지는 대강 허용이 될텐데, 제일 쉬운 난이도로 쓰였기 때문에 지금 3박자로도 사실 아슬아슬하네요...
01:00:317 (3) - 이런슬라 모양은 여기선 딱히 안써도될거같은뎀.. 좀 이상한가요? 그래도 이게 제일 쉬운 난이도로 쓰인 거라 저 정도로 1/2이 뺵뺵하게 메워지는 건 좀 위험하고, 슬라이더 전문가 한 분 모셔와서 상담을 해보겠...
[hard]
01:14:666 (4) - 스택땜시 1.46이지만 괜찮겟져.. 아 저건 제가 그냥 제대로 안 맞춘 거였네요... 수정했습니다.

헝헝 제가 보는눈이 아직 겁나없어서 ㅠㅠㅠㅠ 죄송합니다
모딩 감사합니다~
많이배워갑니다 감사합니당>ㅡ<
Reillia
[노오오오오말]

00:02:057 (2,3) - 3번슬라 좀만 밖으로 꺼내주면 훨씬 괜찮을거같음
00:08:144 (4) - NC?
00:17:275 (2,3,4) - 이렇게는 어떠심 3번 슬라꼬리 5번노트에 스택시켜주면서
00:44:666 (5,6) - 왠만하면 블링캣모딩 안하고싶지만 이건 너무나도 맞추고싶음 으아아
01:00:318 (3) - 이질적인 느낌이나는 슬라였음

[하드]
00:29:014 (1) - 뭔가 더 완벽하게 대칭을 뽑을수있을것 같아 아쉽..
01:00:753 (2) - 꼬리가 아래쪽으로가게 모양놓는게 더 바람직하다고 생각함 상하반전정도도 괜찮을듯
01:02:710 - 저에게 최고난이도인만큼 모든소리를 넣어야한다고 생각하신다던분이 이런부분 소리를 빼먹으실줄이야 ㅂㄷㅂㄷ...


구우우웃맵 쿠도스!!!!
Topic Starter
Doyak

[C u r i] wrote:

[노오오오오말]

00:02:057 (2,3) - 3번슬라 좀만 밖으로 꺼내주면 훨씬 괜찮을거같음 ㅇㅋ
00:08:144 (4) - NC? 저긴 뉴콤을 나누기가 좀 애매한데 그래도 저기는 한 덩어리로 보고 뉴콤을 넣었기 때문에...
00:17:275 (2,3,4) - 이렇게는 어떠심 3번 슬라꼬리 5번노트에 스택시켜주면서 좋은 생각인 듯
00:44:666 (5,6) - 왠만하면 블링캣모딩 안하고싶지만 이건 너무나도 맞추고싶음 으아아 완전하게 하려면 슬라 곡률부터 다 바꿔야 되는데 그러기엔 이미 만들어둔 게 너무 많아서 ㅁㄴㅇㄹ 각도만 살짝 틀어서 중심 정도에 오게만 함
01:00:318 (3) - 이질적인 느낌이나는 슬라였음 ㅇㅇ?

[하드]
00:29:014 (1) - 뭔가 더 완벽하게 대칭을 뽑을수있을것 같아 아쉽.. 수직으로 돌려놓고 제대로 맞춰봄
01:00:753 (2) - 꼬리가 아래쪽으로가게 모양놓는게 더 바람직하다고 생각함 상하반전정도도 괜찮을듯 그것도 별로 마음에 아주 들진 않지만 일단 그렇게 고쳐봄
01:02:710 - 저에게 최고난이도인만큼 모든소리를 넣어야한다고 생각하신다던분이 이런부분 소리를 빼먹으실줄이야 ㅂㄷㅂㄷ... 그거랑은 좀 다름... 님이 찍은 노래야 그 소리들을 다 표현해주는 게 분위기를 최대한 살릴 수 있는 거지만 이건 잔잔하기 때문에 중요한 것만 찝어줘도 괜찮음. 그런 소리 모조리 다 살리려면 이것도 결국 1/2을 전부 메워버려야 됨.


구우우웃맵 쿠도스!!!!
모딩 ㄳㄳ~
Taeyang
구도수냠
23:43 Doyak: 쿠도스 속도 보소
23:43 Doyak: 님 난이도는 안 했음 어차피 잡을 거 없을 거 같아서
23:44 Taeyang: 뭵
23:44 Doyak: 살짝 수정을 했는데 저장 누르니 이미 쿠도스 2개가 들어와있는 ㅋㅋㅋㅋㅋ
23:44 Taeyang: 헿 ㅋㅅㅋ
23:44 Taeyang: 근데
23:44 Taeyang: 쿠도수 2개주는게
23:44 Doyak: 그리고 저거 이지 함 보셨나요 스택이 많이 위험해보이던데
23:44 Taeyang: 네 봤어염
23:45 Taeyang: 음
23:45 Doyak: 아마 마지막 포스트 이후 1주일간 아무 포스트 없는 맵 스레드에 한 모딩이
23:45 Doyak: 2개 받을 수 있는 걸로
23:46 Taeyang: 븐인데
23:46 Taeyang: 알아서 잘 선처하겠지...
23:46 Taeyang: 요?
23:46 Doyak: 그거 하나만 믿으면 안 되지만 ㅋㅋㅋㅋㅋ
23:46 Doyak: 유이를 보면...
23:46 Taeyang: 유이야
23:46 Taeyang: 좀 특별한경우고
23:47 Doyak: 븡이라도 사소한 디퀄 사유 하나하나를 다 알고 있으란 법은 없어서...
23:47 Doyak: 근데 이거 스택은 진짜 좀 많이 위험해보이는
23:48 Taeyang: 이지,노말이야 뭐 괜찮아요 나중에 금방 다시찍을수도있고
23:48 Taeyang: 고치라하면 고치겠죠
23:48 Taeyang: 골치가아픈건 이게 왜 안되는지 이해못하는 겟난매퍼일뿐이고...
23:49 Taeyang: 괜찮을거임?
23:49 Taeyang: 괜찮을겁니다.
23:49 Taeyang: 괜찮겠죠?
23:49 Taeyang: 괜찮길 비는수밖에..
23:49 Doyak: 뭐 맵주인은 님인데 알아서 하셈 ㅋㅋㅋ
23:49 Doyak: 님이 안 될 거 같으면 님이 빼는 거고...
23:49 Taeyang: 일단!
23:49 Taeyang: 제가 븐이라면
23:49 Taeyang: 버블안줌
23:50 Taeyang: 막판가서 뜯어고치던가해야지
23:50 Taeyang: 암튼 모딩ㄳㄳ엽
23:50 Taeyang: https://osu.ppy.sh/p/beatmaplist&s=4&r=11
23:50 Doyak: 그리고 록타브가 계속 이야기 하는 거 보면
23:50 Doyak: 디퀄에 대해서 부정적인 생각을 전혀 할 필요가 없다는 식이니
23:51 Taeyang: 에...
23:51 Taeyang: 실키 하트..
23:51 Taeyang: 랭이 안됩니다.
23:51 Taeyang: 왠지 모르겠는데 랭이안되요 ㅠㅠ
23:51 Taeyang: 내맵도 아닌데
23:51 Taeyang: 빨리 랭됬음 좋겠다 우헿헿
23:51 Taeyang: 으헿헿
23:51 Taeyang: 헤헿
23:51 Doyak: 음
23:51 Doyak: 지금 퀄파에서 랭으로 넘어가는 기준은
23:51 Doyak: 하루에 6개가 제한이니
23:51 Doyak: 그리고 최소 1주일
23:52 Doyak: 오늘 이미 6개 넘어갔다면 좀 더 기다려야겠
23:52 Doyak: 와 근데 퀄파 맵 개수 진짜 엄청 줄었네...
23:52 Doyak: 연휴 끝나고 븡 잘리고 겹치니
23:52 Taeyang: 븡이 안구해짐
23:53 Doyak: 저도 ㄹㅇ 힘듦
23:53 Doyak: 지금 milan- 이랑 m4m 하나 해줘서
23:53 Doyak: 그거 기다리는 중
23:54 Doyak: 그리고 록타브가 그런 말도 했었다던데
23:54 Doyak: 지금 전모드 통틀어서 븡이 넘 많다고
23:54 Taeyang: 뭔?
23:54 Taeyang: 개
23:54 Taeyang: 소리
23:54 Taeyang: 야아아
23:55 Taeyang: 예전보다 맵랭크시킬려는 매퍼가
23:55 Taeyang: 얼마나 많은데
23:55 Taeyang: 지금 퀼되는데도 븡 작업량이 딸려서
23:55 Taeyang: 랭못가는 맵들도 수두룩한데
23:55 Doyak: 그러게요
23:56 *Doyak is listening to [http://osu.ppy.sh/b/867510 Kakino Kanako - Path of Goddess Claire]
23:56 Doyak: 님 이거 얼마 안 걸릴테니
23:57 Doyak: 퀵 체크 한 번 해주셈
23:57 Taeyang: 넹
23:58 Taeyang: 메타데이터는
23:58 Taeyang: 체크완료 했나요
23:58 Doyak: 메타데이터는 콴 큐에 넣어서 기다리는 중
23:58 Doyak: 콴한테만 1주 사이에 3개째 요청...
23:58 Taeyang: 뭵
23:59 Taeyang: 컬러콤보 1,3
23:59 Taeyang: 비슷한거같은데
23:59 Taeyang: 좀더 차이두는거 어때요?
23:59 Doyak: 저거
23:59 Doyak: 캐릭터 의상 색깔에서
23:59 Doyak: 대충 따온 건데
23:59 Taeyang: 회색은
23:59 Taeyang: 흑 백에 가깝게 구별되게 나누는게되는데
00:00 Doyak: 근데 이 정도면
00:00 Taeyang: 어떤 색깔에 명암만(?) 다른건 잘모르겠음
00:00 Doyak: 딱히 헷갈릴 정도는 아니지 않나요
00:00 Taeyang: 나중에 븐한테 물어보심됨
00:00 *Doyak is editing [http://osu.ppy.sh/b/792343 Various Artists - Gan Ttaemuniya [Liver]]
00:00 Taeyang: 기억해두시고
00:00 Doyak: 이것도 그라데이션으로 명암만 다르게 했던
00:01 Taeyang: 에라 모르겠
00:01 Taeyang: 뭐 요즘 그렇게 빡빡하진않겠지
00:02 Taeyang: 카운트 다운
00:02 Taeyang: 일부러 넣은거같은데
00:02 Doyak: ? 그게 들어가 있나
00:02 Doyak: 자동으로 넣는 듯 오스가...
00:02 Doyak: 빼야겠음
00:04 Taeyang: 이거
00:04 Taeyang: 노말 뉴콤주기
00:04 Taeyang: 뭐로나눈거예요
00:04 Doyak: 맨 앞부분은 그냥 대략적인 묶음으로 나눴고
00:04 Doyak: 그 후로는 4다운비트인가
00:05 Doyak: 맨 앞에 저기는 3/4박자를 써도 되는 건지조차 모르겠음 사실
00:05 Doyak: 일단 뒷부분이랑 들어맞아서 그대로 쓰긴 했는데
00:05 Taeyang: 그럼
00:06 Taeyang: 여기
00:06 Taeyang: 00:08:144 (4) -
00:06 Taeyang: 뉴콤 하는게
00:06 Taeyang: 더 나을거같은데
00:06 Taeyang: 아니면
00:06 Taeyang: 00:04:666 (1) -
00:06 Doyak: 그거 큐리님도 이야기를 했었는데
00:06 Taeyang: 여기 뉴콤 제거 하고00:05:536 (2) - 여기 넣어서
00:06 Doyak: 여기는 그 다운비트 기준으로 가려고 하면
00:06 Doyak: 어차피 엄청 애매해져서
00:07 Doyak: 여긴 그거보단 그냥
00:07 Doyak: 00:00:318 (1) -
00:07 Doyak: 00:02:057 (2,3) -
00:07 Doyak: 00:04:666 (1,2) -
00:07 Doyak: 이런 식으로 덩어리 지어지는 소리들 있잖음
00:07 Taeyang: 묶음이면
00:07 Taeyang: 00:09:014 (1) -
00:07 Doyak: 그걸로 하려고요
00:07 Taeyang: 여기 뉴콤은요?
00:07 Doyak: 거길 나누면 넘 짧아지니까 걍 통합
00:08 Doyak: 그리고 00:07:275 (3,4,5) - 까지가 한 묶음임 제 느낌은
00:09 Doyak: 제가 작곡가의 의도를 해석을 제대로 못 한건지는 몰라도 지금까지 이 브금 수없이 들어오면서 저는 항상 그렇게 묶음으로 느끼면서 들었음
00:10 Taeyang: 만든사람의도가 그렇다면야..
00:11 Taeyang: 00:56:405 (5) -
00:11 Taeyang: 이거 구부린게 더나아보이는데
00:11 Taeyang: http://puu.sh/mi7Al/2f64244b40.jpg
00:12 Taeyang: 01:02:057 -
00:12 Taeyang: 여기 음잡기위해 슬라-서클 ,서클-슬라?
00:12 Taeyang: 00:56:405 (5,6) - 01:06:405 (5,6,7) - 여기는 좀 빽빽하길래요
00:13 Doyak: 글쎄요 저기들과는 다르게 01:02:057 - 는 뚜렷하고 강한 멜로디가 없어서
00:14 Doyak: 01:00:318 (3,4) - 각각 시작점에 있는 소리를 길게 끌고 가주는 거에 더 초점을 뒀음
00:14 Doyak: 앞에 곡선으로 만들기는 고침
00:14 Taeyang: 그럼 이부분
00:14 Taeyang: http://puu.sh/mi7Ju/701fcd958c.jpg
00:14 Taeyang: 01:02:927 (1,2,3,4,5,6) -
00:14 Taeyang: 01:05:536 (4) - 이게 더 나을지도
00:15 Taeyang: 01:13:362 (1,2,3,4,5,6) -
00:15 Doyak: 흠
00:15 Doyak: 그래도 저기가
00:15 Doyak: 나름 제일 분위기 고조된 곳인데
00:15 Taeyang: 01:13:362 (1) - 리버스 추천하는바..
00:16 Taeyang: 01:13:362 (1,2,3) - 하드와 리듬 차이가 별반 다를게없
00:16 Doyak: 크흠 그렇긴 하네...
00:16 Doyak: 근데 01:14:231 - 에 지속적으로 나는 그 소리
00:16 Doyak: 를 빼놓고 싶지 않았던 건 함정
00:17 Taeyang: 하드로가서
00:17 Taeyang: 아마 저였으면 CS4.5~4.3 썻을껀데
00:17 Taeyang: 이부분은 도약님맘
00:17 Doyak: 그거에 대한 다른 분들의 의견은
00:17 Doyak: 기니큐님은 무조건 4를 추천하고
00:18 Doyak: 손닉님은 지금의 셋팅은 아주 적절하다고 하신
00:19 Taeyang: 아
00:19 Taeyang: 그렇겠네
00:19 Taeyang: 스타레이팅..
00:19 Taeyang: http://puu.sh/mi7YF/68b0ee3602.jpg
00:20 Taeyang: 00:00:318 (1,2,3,1,2,3,4,5) -
00:20 Taeyang: 요거 제안임
00:20 Doyak: 에 지금 모양이 마음에 안 드셨나
00:20 Taeyang: 스택으로 텀나누신거 잘하셨음
00:21 Taeyang: 00:02:927 (3,4,5) - 걍 약간 거슬려서염
00:21 Taeyang: 00:02:275 (2,3,4) - 분발하면
00:21 Doyak: 음 그건 손닉님이 잡아주신 균형인데
00:21 Taeyang: 연속담요 가능해서요
00:21 Taeyang: 맘에드는대로 하믄되엽
00:21 Doyak: 00:02:927 (3,4,5) - 이 사다리꼴 모양을 이루게끔 한 거랄까
00:22 Taeyang: 그럼 확실하게
00:22 Taeyang: http://puu.sh/mi873/44cbd4fbad.jpg
00:23 Taeyang: ㄴㄴ
00:23 Doyak: ?
00:23 Taeyang: 걍 냅둬도 괜찮을듯
00:25 Taeyang: 00:38:579 (4,1) - 1꼬리 담요
00:25 Taeyang: 더 잘할수있을듯
00:25 Doyak: 엉엉
00:27 Doyak: 걍 대강 중간 쯤에만 와도 괜찮겠죠
00:27 Taeyang: 01:08:144 (1,2,3,4,1) -
00:27 Doyak: 깨끗하게 원형으로는 못 감싸도
00:27 Taeyang: 더 깔끔하게..
00:28 Taeyang: 안되면 걍 놔두셔도..
00:28 Taeyang: 흐름이요
00:28 Taeyang: http://puu.sh/mi8no/4fd3717a0a.jpg
00:28 Taeyang: 저같은경우 왔던방향보다
00:28 Taeyang: 다음으로 갈 방향으로 박는편이라서요
00:29 Doyak: 흠 저렇게 하면 그 다음 노트와의 연결이 노답이 될 듯
00:29 Doyak: 앞으로의 매핑에 참고하겠
00:30 Taeyang: 이것도 그냥
00:30 Taeyang: http://puu.sh/mi8tD/f564b51189.jpg
00:30 Taeyang: 브픔 빠른맵에서는 가쪽 보다 안쪽이 더 안정적인지라
00:30 Taeyang: 이건 약간 제스타일적이긴한데
00:30 Taeyang: 00:40:753 (3,4,1) -
00:31 Taeyang: 대충 이정도 면
00:31 Taeyang: 된듯
00:31 Doyak: 뭐 저 정도야 고쳐봄
00:32 Doyak: 모딩 ㄳㄳ
00:32 Taeyang: 근데
00:32 Taeyang: ㅁㄴㅇㄹ
00:33 Taeyang: 그냥 너무 아쉬움 ㅋㅋㅋㅋ
00:33 Taeyang: 맵셋잌ㅋㅋㅋ
00:33 Doyak: ?
00:33 Doyak: 노말 하드 2개인 게요?
00:33 Taeyang: 넹
00:33 Taeyang: 보통
00:33 Taeyang: 저런맵셋보면
00:33 Taeyang: 우헿헤 랭맵 하다 뽑아내야지
00:33 Doyak: 근데 곡 분위기가 이래가지고서야 뭐 ㅎㅎ
00:33 Taeyang: 라는 생각 가지고있
00:33 Doyak: 물론 안 쓰고 버린 비트는 많지만
00:34 Taeyang: 된다면
00:34 Taeyang: cs6으로
00:34 Taeyang: 3.2~3.3근처로
00:34 Taeyang: ...
00:34 Doyak: 사실 이거 찍을 땐
00:35 Doyak: 별로 난이도적인 면은 고려하지 않아서
00:35 Doyak: 생각보다 좀 쉽게 나오긴 했는데
00:35 Taeyang: 제가 찍어도좋고
00:35 Taeyang: 도얔님이 한번 찍어보는것도
00:35 Taeyang: 좋을법함
00:35 Doyak: 그래도 이 정도 스케일이면 제가 느끼는 이상적인 모습에 가깝긴 한 거 같음
00:35 Doyak: 저
00:35 Doyak: 최고 난이도는
00:35 Doyak: 남 안 줌 이제 ㅋㅋㅋㅋㅋ
00:36 Taeyang: 될수있으면 경험해보는것도 좋음
00:36 Taeyang: 마침
00:36 *Taeyang is listening to [https://osu.ppy.sh/b/371621 Moonbaby - Here We Go]
00:36 Taeyang: 이런거나
00:36 *Taeyang is listening to [https://osu.ppy.sh/b/766292 Go Ichinose - Shitennou Toujou!]
00:36 Taeyang: 이런거처럼
00:36 Taeyang: 되게 많은데
00:36 Taeyang: 못찾겠다
00:37 Taeyang: 차이둘 비트도 충분하고
00:37 Doyak: 와 토틀리 스파이스
00:37 Doyak: 저걸 여기서 다시 보게 될 줄이야
00:37 Taeyang: 그냥 제안이에요 하나 만들어보면 어떨까... 실력이 이제 모자란것도아니시니
00:37 Taeyang: 제모딩은 여기까지~!
00:38 Doyak: 이 맵셋엔 일단 스킵을
00:38 Doyak: 나중에 생각해 봄
00:38 Doyak: 모딩 ㄳㄳ
00:38 Taeyang: 넹~ 굴러크!
00:38 *Doyak is listening to [http://osu.ppy.sh/b/837282 shinji orito - sionari]
Lanturn
SPOILER
20:15 Doyak: NOOOOO I missed your queue
20:15 Doyak: xD
20:16 Lanturn: eh hi
20:16 Doyak: Hi~
20:16 Lanturn: I forgot how to mod
20:16 Lanturn: so I bs modded all today?
20:17 Doyak: lol
20:17 Doyak: "1 Video game (non rhythm)"
20:17 *Doyak is listening to [http://osu.ppy.sh/b/867510 Kakino Kanako - Path of Goddess Claire]
20:17 Doyak: is this included there?
20:17 Lanturn: klonoa or whatever
20:17 Lanturn: klona
20:17 Doyak: klonoa
20:18 Lanturn: oh I was right the first time
20:20 Doyak: Have you ever played this game?
20:22 Lanturn: uh rented it when I was younger or whatever
20:22 Lanturn: but not much
20:22 Doyak: hmm I see
20:22 Lanturn: i saw some overlap in hard or something
20:22 Lanturn: sec
20:22 Doyak: This soundtrack is so awesome
20:22 Doyak: but not many are good to convert into an osu map
20:23 Lanturn: thought 00:55:101 (1,4) - was an overlap but I guess not
20:23 Lanturn: lol
20:23 Doyak: lol
20:23 Lanturn: thise 00:55:101 (1,2,3,4) - would look better symmetrical though
20:24 Doyak: hmm the end of 3 makes it kinda symmetrical, I guess?
20:24 Doyak: and the end of 1 and the start of 4
20:24 Lanturn: well I guess balance the (3) out better yeah
20:24 Lanturn: probably what I meant
20:26 Lanturn: 00:48:579 (3) - maybe just a curve? nothing in the song really supports that sharp turn at the end
20:26 Doyak: hmm I guess ok
20:26 Lanturn: 01:02:710 - did you skip this on purpose?
20:27 Lanturn: would almost sound better if you added a circle there
20:27 Doyak: uhh ok one another person already mentioned that lol
20:27 Lanturn: hehe
20:31 Doyak: anything more?
20:32 Lanturn: nothing really, it'd just be minor nitpicks if anything
20:33 Doyak: kudosu time then lol
20:34 Lanturn: for uh what? XD
20:34 Lanturn: lemme dig up a few more things I guess
20:34 Lanturn: 00:45:971 (6) - on normal. control+G?
20:35 Doyak: umm ok I guess
20:35 Doyak: I initially did that
20:35 Lanturn: either or works :P
20:35 Doyak: but I thought the flow after that was a bit awkward but I guess it's fine
20:35 Lanturn: nah the circle is meant to send it in another direction anyways
20:36 Lanturn: I guess
20:36 Lanturn: (it really doesn't matter hah)
20:36 Lanturn: 00:07:275 (3) - nc?
20:36 Lanturn: or what is your comboing here
20:36 Lanturn: hold on
20:36 Lanturn: lol
20:37 Lanturn: it's just really long
20:37 Doyak: I just divided them like Hard
20:37 Doyak: but only with longer terms
20:37 Lanturn: ah
20:37 Lanturn: yeah they're fine
20:40 Lanturn: yeah not really anything else to say
20:40 Lanturn: lemme check the other stuff I guess
20:40 Doyak: Thanks for the mod~
20:41 Doyak: the other stuff?
20:41 Lanturn: metadata and what not
20:41 Lanturn: you could remove the space in the artist field if you wanted
20:41 Doyak: ah metadata
20:41 Doyak: umm
20:41 Doyak: I asked it to KwaN already
20:41 Doyak: it's on the queue
20:42 Lanturn: oh
20:42 Doyak: You could tell me tho I can just cancel it :D
20:42 Doyak: How about the romanization?
20:43 Lanturn: I think the title is PATH OF GODESS CLAIRE unless I find a track listing elsewhere XD
20:43 Doyak: and also... in the album all of the song titles are written in uppercase
20:43 Lanturn: yeah
20:43 Doyak: except some kind of 'Ver.' thing
20:44 Lanturn: Kanako "P." Kakino :P
20:46 Lanturn: it'll probably be fine as is to be honest
20:48 Doyak: Oh sorry wait a sec
20:53 Lanturn: anyways. I'm gonna go eat dinner. I guess I'll post the log XD
20:53 Doyak: That title thing is stupid imo lol
20:53 Lanturn: haha yeah
20:53 Lanturn: I don't think it'll matter really
20:54 Lanturn: you could even just say you used the itunes one
20:54 Lanturn: https://itunes.apple.com/us/album/klonoa-2-lunateas-veil-music/id425590279
20:54 Doyak: lol
20:54 Lanturn: which is Path Of Goddess Claire
20:54 Doyak: Let me show it to KwaN too
20:54 Lanturn: capital Of yey
20:54 Lanturn: haha
20:54 Doyak: yey
20:54 Lanturn: I don't support itunes :P
20:54 Lanturn: since they do their own titles and crap
20:55 Lanturn: does klonoa 2 have a sound test?
20:55 Doyak: I don't think so
20:55 Lanturn: ah too bad
20:55 Lanturn: cause those are good for getting titles
20:55 Doyak: Yeah it sure is...
20:56 Doyak: But it's an old game anyway
20:57 Lanturn: yah
20:57 Lanturn: lol
20:58 Doyak: I just hope peppy would abandon getting "strict official titles" though
20:58 Lanturn: I don't think he cares XD
20:58 Lanturn: lol
20:58 Doyak: Since these album words are really, just arts
20:58 Lanturn: yup
20:58 Doyak: Umm I heard that that's what peppy wants
20:58 Lanturn: oh idk
20:58 Doyak: So Loctav and the staff are following that too
20:58 Lanturn: was too long ago when we got strict on it lol
20:59 Lanturn: no 'tv size' if it isn't in the title and such
20:59 Lanturn: was probably the main reason, not all capitals if it appeared on an album or whatever
21:01 Doyak: Urghhh this title is so stupid
21:01 Lanturn: lol
21:01 Doyak: I'll probably be seen as an attention seeker
21:02 Doyak: Using all capitals on a calm song
21:03 Lanturn: XD
21:04 Lanturn: the escape from the city song or whatever didn't ask to get its title changed lol
21:04 Lanturn: even though it was in all capitals
21:04 Lanturn: but idk
21:09 Lanturn: anyways. time for food. I'll be back in a bit :P

irc stuff?

go go. Part of me thinks Taeyang mentioned everything already?
Topic Starter
Doyak

IamKwaN wrote:

hi again,
Title: PATH OF GODDESS CLAIRE
Unicode Artist: I would really suggest 'ナムコ' as the Artist and 'NAMCO' as the Romanised Artist.
If you really want the individual composer as the artist, then it should be 'KANAKO "P." KAKINO (NAMCO)'. No Japanese words should be included in the unicode artist field.
Source: 風のクロノア2~世界が望んだ忘れもの~

Reference: http://bandainamcoent.co.jp/cs/list/kloweb/

Tags: 'KLONOA2 Lunatea's Veil', etc.

Good luck!
Sonnyc
[normal]
  1. 00:42:057 (1,2,3) - 반시계에서 시계 방향 흐름으로의 전환이 (2,3)에서 나타났는데, (1,2,3)의 진행 각도가 작아서 흐름이 변했다기 보다는 약간 어색한 전환이 있었던 느낌이었어요. 개인적으로 (1,2,3)이 직선을 이뤄서 아예 (3,4)에 흐름 전환 넣는게 더 확실할 것 같은데, 사실 제 스타일이 좀 반영되어 있네요.
[hard]
  1. 00:12:927 (5) - 00:23:362 (5) - 00:33:797 (4) - 00:44:231 (5) - 충분히 휘슬 넣어보실 수 있는 음악 파트의 노트들입니다. 휘슬이 없어서 약간 힛사 설정이 음악을 충실히 반영했다기 보다는 정해진 규칙에 따라서만 들어간 느낌이었습니다.
Topic Starter
Doyak

Sonnyc wrote:

[normal]
  1. 00:42:057 (1,2,3) - 반시계에서 시계 방향 흐름으로의 전환이 (2,3)에서 나타났는데, (1,2,3)의 진행 각도가 작아서 흐름이 변했다기 보다는 약간 어색한 전환이 있었던 느낌이었어요. 개인적으로 (1,2,3)이 직선을 이뤄서 아예 (3,4)에 흐름 전환 넣는게 더 확실할 것 같은데, 사실 제 스타일이 좀 반영되어 있네요. 어떤 식으로 어색하다는 것인지 저는 잘 못 느끼겠습니다. 어느 한 곳에서 곧바로 확 꺾이는 것보다는, 물 흐르듯이 완만한 곡선으로 전환되는 게 저에겐 더 좋은 것 같네요.
[hard]
  1. 00:12:927 (5) - 00:23:362 (5) - 00:33:797 (4) - 00:44:231 (5) - 충분히 휘슬 넣어보실 수 있는 음악 파트의 노트들입니다. 휘슬이 없어서 약간 힛사 설정이 음악을 충실히 반영했다기 보다는 정해진 규칙에 따라서만 들어간 느낌이었습니다. 그래도 거절하겠습니다. 제가 이 맵 전체에서 휘슬을 사용하는 소리는 딱 하나 뿐이고, 그 소리가 맵 전체에 저렇게 완전히 규칙적으로 들어가 있기에 저도 그에 따라 넣은 것입니다. 아예 힛사 방식을 갈아엎는다면 몰라도, 저렇게 일부분에만 추가한다거나 하고 싶지는 않네요.
모딩 감사합니다!
Natsu
Yo:


General:

  1. Seems fine, event tho I'd like to have an easy diff, the song is short and bpm isn't that high..
Hard:

  1. 00:08:144 (3,4,5) - about this one sounds really inconsistent and not fiting your previous parts, this 00:08:362 - needs a click action to follow the melody in the song, yeah the same as you was following in the before parts 00:03:144 (4) - 00:05:753 (4) - , I know there is a new beat added to the melody 00:08:579 (4) - , but I still believe you can do it better, adding some circles instead of sliders don't hurt
  2. 00:09:884 (1,1) - pattern would look cleaner if you don't overlap this, its easy to fix, and to be honest the current pattern doesn't looks planned
  3. 00:11:405 (2) - whistle at the end of this slider doesn't really fit the song, it doesn't fit better at 00:12:057 (3) - with the melody? same here 00:14:014 (2) - and maybe in other places as well
  4. 00:17:275 (3) - 00:19:884 (3) - etc you really could use more whistles being honest, hitsounds atm looks really simple, even tho its acceptable I'd love to see a more complex hitsouding in this map, even work a bit better with the default whistle will be cool, a every whistle at second stanza (following your combos) would add some extra nice emphasis to the beatmap, of course apply to both diffs
  5. 00:44:666 (1,2,3) - all your diff is structure using distance snap, so I dont see the reason or consistency behind this spacing, just use 1,40 DS that is what the map is following. There are another places that need some more spacing, but you didn't, so I don't see why this one is special o.o.
  6. 00:45:971 (3,1) - 00:12:927 (5,1) - same as above
  7. 00:49:992 (1) - reduce a bit the volume at spinner body, sounds really distracting and restore it back at spinner end
  8. 01:08:579 (2) - I'd rotate 2 a bit so the direction flow better to both sides 01:08:144 (1,3) - , for example:
  9. 01:13:362 (1,2) - 01:19:449 (3,4) - blanket is off
Normal:

  1. same about hitsounds as hard diff, I think they could be better, actually the are just too simple tbh
  2. 00:15:535 use a 1/2 slider here instead? fit better the music, just like you did with in a similar part 00:36:405 (7) - , consistency is really important when mapping, so keep them the same
  3. 00:15:971 (1,2) - not that off but blanket can be better, also movement 00:15:971 (1,2) - kinda not flow wells with the slider curve, I know that the sliders have leniency, but this is a diff for newbies and they usually follow sliders from the start to the end, I'd love if you build this pattern in a different way
  4. 00:49:884 (1) - reduce volume at spinner body, sounds bit annoying tbh and restore it at spinner end.
  5. 01:00:318 (3) - not important, but seems really not nice slider shape imo, if you like it keep it, but I think it can be alot better
  6. 01:17:710 (7) - rhythm not that nice imo, use a 1/1 slider an a circle in 01:18:578 - , if you notice 01:18:578 - is were your NC also should be.
If you fix bold points call me back, since I believe those should be fixed
Topic Starter
Doyak

Natsu wrote:

Yo:


General:

  1. Seems fine, event tho I'd like to have an easy diff, the song is short and bpm isn't that high.. Though yeah, I already made Normal pretty Easy-like so...
Hard:

  1. 00:08:144 (3,4,5) - about this one sounds really inconsistent and not fiting your previous parts, this 00:08:362 - needs a click action to follow the melody in the song, yeah the same as you was following in the before parts 00:03:144 (4) - 00:05:753 (4) - , I know there is a new beat added to the melody 00:08:579 (4) - , but I still believe you can do it better, adding some circles instead of sliders don't hurt Tried to make it better.
  2. 00:09:884 (1,1) - pattern would look cleaner if you don't overlap this, its easy to fix, and to be honest the current pattern doesn't looks planned That WAS planned, but I guess it didn't turn out that good, so I fixed.
  3. 00:11:405 (2) - whistle at the end of this slider doesn't really fit the song, it doesn't fit better at 00:12:057 (3) - with the melody? same here 00:14:014 (2) - and maybe in other places as well That whistle sound indicates only one specific sound, so I managed hitsounds differently as I'll state later.
  4. 00:17:275 (3) - 00:19:884 (3) - etc you really could use more whistles being honest, hitsounds atm looks really simple, even tho its acceptable I'd love to see a more complex hitsouding in this map, even work a bit better with the default whistle will be cool, a every whistle at second stanza (following your combos) would add some extra nice emphasis to the beatmap, of course apply to both diffs Put a new hitsound on every second stanza. Hope it works out well.
  5. 00:44:666 (1,2,3) - all your diff is structure using distance snap, so I dont see the reason or consistency behind this spacing, just use 1,40 DS that is what the map is following. There are another places that need some more spacing, but you didn't, so I don't see why this one is special o.o. [b]Ummmmmmm yeah okay...
  6. 00:45:971 (3,1) - 00:12:927 (5,1) - same as above[/b] same as above
  7. 00:49:992 (1) - reduce a bit the volume at spinner body, sounds really distracting and restore it back at spinner end ofc
  8. 01:08:579 (2) - I'd rotate 2 a bit so the direction flow better to both sides 01:08:144 (1,3) - , for example: Fixed it like that.
  9. 01:13:362 (1,2) - 01:19:449 (3,4) - blanket is off So you do care about 1 degree misblanket lol, I thought you don't care because your map had a lot of misblankets!
Normal:

  1. same about hitsounds as hard diff, I think they could be better, actually the are just too simple tbh Yeah fixed that.
  2. 00:15:535 use a 1/2 slider here instead? fit better the music, just like you did with in a similar part 00:36:405 (7) - , consistency is really important when mapping, so keep them the same ok
  3. 00:15:971 (1,2) - not that off but blanket can be better, also movement 00:15:971 (1,2) - kinda not flow wells with the slider curve, I know that the sliders have leniency, but this is a diff for newbies and they usually follow sliders from the start to the end, I'd love if you build this pattern in a different way Change the whole part, hope it's better now.
  4. 00:49:884 (1) - reduce volume at spinner body, sounds bit annoying tbh and restore it at spinner end. ok
  5. 01:00:318 (3) - not important, but seems really not nice slider shape imo, if you like it keep it, but I think it can be alot better Changed that as there were some complaints about that before too.
  6. 01:17:710 (7) - rhythm not that nice imo, use a 1/1 slider an a circle in 01:18:578 - , if you notice 01:18:578 - is were your NC also should be. Hmm okay. I wanted to make this map really Easy-like but I guess it didn't work well overall...
If you fix bold points call me back, since I believe those should be fixed
Fixed everything lol, thanks for your mod!
Riviclia
Normal
00:09:884 (6) - 이것도 3/2 길이로 하시지
Hard
01:00:753 (2) - 밑으로 굽혀요

정말 짧고 재미없는 모딩
Topic Starter
Doyak

Riviclia wrote:

Normal
00:09:884 (6) - 이것도 3/2 길이로 하시지 앞에 것들처럼 뒤로 이어지는 느낌이 아니어서 여기는 끊었음
Hard
01:00:753 (2) - 밑으로 굽혀요 원래 그랬었는데 위에서 누군가의 모딩에 의해 이렇게 바꿨는데 지금이 더 나은 거 같음

정말 짧고 재미없는 모딩
아무것도 안 바꿨지만 모딩 ㄳㄳ
Natsu

Doyak wrote:

So you do care about 1 degree misblanket lol, I thought you don't care because your map had a lot of misblankets
No, but you did point them on my map, so I did think you care about them alot :lol:

Anyways seems nice to me, GL~
Rose Pacifica
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iIiMARSiIi

Riviclia wrote:

Normal
00:09:884 (6) - 이것도 3/2 길이로 하시지

Hard
01:00:753 (2) - 밑으로 굽혀요

정말 짧고 재미없는 모딩

알아! 정말 이것처럼 재미 편집 Beatmaps 가 많이있다 .
iIiMARSiIi
물론이죠!
Satellite
seem fine great map so Qualified!
show more
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